BMW_0902 fórum hozzászólásai

BMW_0902 Elküldve: 2012-10-02 13:04 Trükkök és okosságok

YELLOW írta:
scenic írta: Sziasztok!
Autót cserélek és a 2003-as E46-osomba igen sok gázolaj van - amikor tankoltam még nem tudtam, hogy csere lesz - miként tudok megmenteni belőle? Reggel próbálkoztam leszívni a tankbeömlőn keresztül, de olyan volt mint ha beleért volna egy ponton a gázolajba a cső vége aztán végül mégse jött ki belőle semmi! :/
Tudtok segíteni valami trükkel, ötlettel?


hát ez azért.... már ne is haragudj.... 20ezer forinton....?
apám 80-ért adta el a kadettot, két szett gumival/felnivel, amiből 4 gumi szinte új volt, félig volt a tank.... számold ki
ez amit írtál a szarrágásnak a közelében van


XD XD XD XD XD
Bázz, ezt most ugye viccnek szántad? :O

BMW_0902 Elküldve: 2012-08-23 11:13 Autóvásárlás

YELLOW írta:
zoliika írta:

Nem e-36 volt!E-30 volt 323i "fordított váltóval,alpina hengerfejjel,és a 18-as speer difi!Régebbi konstrukció elismerem.ugyanúgy e-32-nél nincs az a ember aki 35i-vel 12-13 alatt megy vele.Nekem is van ismerősöm530ix e-60,alap a 12 lityi


nekem meg van ismerős, akinek E38 750Li V12 és 20 liter legalább vezető pozíciós állása van így nó para


Na igen! Ha lenne rá lehetőségem én sem adnám alább, mint V12. Aztán még el is küldeném a grínpísznek, hogy egy nap 20-30 litert égetek el és nagyon jól érzem magam közben!

BMW_0902 Elküldve: 2012-08-23 10:14 Autóvásárlás

K_Gergo írta:
zoliika írta: Nekem benzinesben csak sor6 volt igaz,de pl:a 735i-m megette 13-15 lityit,323i-m alapból 12liter ha nagyon békésen közlekedtem vele.

nekem 8.5, nagyon békésen 7.5. sok mindentől függ.


Talán ez a "sok mindentől függ" az ami a legjobban leírja a helyzetet: Kerékméret, vezetési szokások, meg persze a motor típusa.

Zoliika-nak:

"Nekem benzinesben csak sor6 volt igaz,de pl:a 735i-m megette 13-15 lityit,323i-m alapból 12liter ha nagyon békésen közlekedtem vele........Ezek nem tippek!Tények!Nyugodtan le lehet"húzni" a másikat,mert csak "úgy hallottam".Kedves 0902 Te is csak csak az ismerőseidtől "hallottad",mert személyes tapasztalat ugye nincs vagy a csomiba egy másik négy hengert beraktál?!"

Ne értsd félre nem "lehúzni" akartalak, csak rávilágítani úgy általánosságban arra, hogy van az a sztereotípia, hogy "nagy köbcenti, V8, na akkor tuti, hogy sokat eszik" mekkora nagy hülyeség! Mert pl.: Nálad a 735i megette a 13-15 litert, míg nagyon közeli ismerősöm e39 M5-je beérte 10-11 közötti értékkel is, ráadásul 130km/h és khm-khm 130+ sebességgel haladva, csak elől 245-ös papucsokkal! Aztán másik példa: e39 535i 10-12 liter között, igaz nem versenyzésre használják, de azért a vollgasos elindulások sűrűn megesnek... (papucsméret: közel a gyárihoz)
Végül még egy pl:. 540i automata: kicsit a gyári előírás feletti kerékméret, sportos vezetéssel 10 - 13 liter! (Vegyes! Városban persze közel 18-19) de a minimum mert erről ment itt a vita: közel 10 liter!!!

Így már csak egy kérdés maradt: Vagy a Te sorhatjaid ettek meglehetősen sokat - ha nem sikerült a megadott értékek alá menni, vagy túl sportosan vezettél!

Amúgy a 323i-nál (gondolom E36) nem értem a minimum 12 litert!!! Itt volt közel egy hete Németországból egy rokonom: E36 323i Touring, sz@rrápakolva, gyári felni és gumimérettel nem csalás nem ámítás: 8, azaz 8 liter! (Igaz végig pálya volt, de ez lett az alja, azaz kihozott belőle ennyit.)

Ami amúgy még egy fontos - de sokszor nem elégszer kihangsúlyozott dolog - hogy milyen oktánszámú bengát nyomatunk a kocsinkba, ugyanis megfigyeltük (nem csak BMW-nél), hogy a magasabb oktánszámúnál kedvezőbb a fogyi is. Gondolom nem kell részletezni, h miért.
=> én csak 98-at tankolok, vagy néha ilyen szuper-hiper adalékos trutyikat.

Szóval ez lenne a válaszom és érvelésem a V8 mellett, ÉS NEM ELLEN. Azaz hajrá, aki vacillál, hogy V8, vagy nem V8, annak csak ajánlani tudom!

Ui.: "vagy a csomiba egy másik négy hengert beraktál?!" - Jó ötlet! Elöl 4 henger, hátul 4 henger, a súlyelosztási arány közel 50:50 lehetne, mint az ideális BMW-knél! Csak a kivitelezés egy kicsit bonyolult...

BMW_0902 Elküldve: 2012-08-22 14:41 Autóvásárlás

zoliika írta:
Popi0910 írta:
zoliika írta:
Alesi írta:
YELLOW írta:
Popi0910 írta: Megegy kerdes! az 535i v8 as vagy sor6? es mlyiket eri meg venni? fogyasztasban kulombseg?
520i es 535i kozott mennyi a kulombseg fogyasztasban?


a 35i V8, de készülj fel, mert ~4000cm3. bár érdekes mert a neten van olyan V8, ami 3.5, de van ami 4.4-esnek írja. én eddig amit 35i-ben láttam, az 4.0 volt.

persze a kérdés attól is függ, hogy E34, E39-ről beszélünk, vagy E60-ról???


Ahogy le is irta, E39-rol beszelunk, az pedig 3500 cm3 V8...

Fogyasztas az leginkabb hengerszam fuggo, a 6 hengeresek kozott nincs szamottevi kulonbseg, legyen az 20i vagy 30i, a V8-at viszont barmilyen meglepo, de itatni kell.

Nezz utana pl. nepiteleten masok mit irnak fogyasztasrol, de en 15l alatt nem szamitanek a helyedben.
Masreszrol azt pletykaljak, hogy ha mar V8, akkor az 540i megbizhatobb konstrukcio.


Csak egy gondolat:kint németben ezek a nagy "dögök" v8-ak mind gázosak........és még a kis pénzű emberek is fent tudják tartani gázos formációban!Valóban az 540i (én is csak hallottam)jobb mint a 35i....


koszi! Hat akkor szerintem maradok 30i-nel!


Én a 30i-be is beleraknám a gázt..igaz biztos súrolja a 400e-t de szerintem megtérülne igen hamar.Régebben annyi pénzem elment benzinre(e-30,e-32)hogy borzalom!Viszont látva egy-két pozitív példát Én biztos beleraknám.
Olaszban sem ritka és igen kis pénzért lehet szép e-39-t 530i-540i-t venni gázos verzióban"felár" nélkül!


Hadd szóljak hozzá szerényen, úgy hogy a környezetemben több V8 vas és V10 is akad. Pl.: 535i, 540i, és e39 M5, és V10 M5 is. Szóval, aki azt állítja, hogy az 535i nem áll meg 15 liter alatt, annak jelzem kérdezzen meg már egy 535i tulajt ne csak úgy tippelgessen, és jöjjön az ilyen fantasztikus tanácsokkal, hogy ha V8 akkor tuti h sokat eszik...
Mert én nem csak "úgy hallottam", hanem konkrét ismerőseimnek vannak, akik V8-al autóznak nap mint nap. És sikerült e39 M5-öt is 10-11 liter köré letornászni! Úgy, hogy a gázpedál alá nem került tojás! Persze megeszik 20 litert is, ha kell!

Meg könyörgöm! Aki V8-ban gondolkodik, az NE A FOGYASZTÁST nézze!!!!!
És Popi0910! Ne hagyd lebeszélni magad a V8-ról. Ahogyan fogalmazni szoktak: "A V8 a pokolban is V8!" Ez is egy sajátos életérzés!
Ha kell privátban adok Neked 4-5 V8-assal furikázó tulaj elérhetőségét! Ők tudják, hogy miért V8 a V8 és mire kell odafigyelni, mi az ami csak kamu!

BMW_0902 Elküldve: 2012-08-10 12:40 2. Balatoni POWERFANATICS BMW Találkozó (Augusztus 6-7-8 Zamárdi)

Szombaton megyek én is E39-esek gyűrűjében, megspékelve egy E60-al!
(Útvonal: Füred - Tihany - Komp => innentől meg egyértelmű... )
Majd sasolom a fanatics társakat!

BMW_0902 Elküldve: 2012-07-09 22:25 Motorolaj

jons írta:
lorand007 írta:
Az unix bmw bol 5w30 at es 0w40 et dob ki, most akkor milyen kell belle?


Amelyik szimpatikus. Költség szempontjából általában az 5w40 jó választás.

BMW_0902 írta:
Lenne egy olyan kérdésem, hogy átlagban mennyi olajat eszik meg nálatok a BMW, ha egyáltalán eszi?


Ha dolgozni járok vele 5km-re oda, 5km-re vissza akkor jobban fogy. Ha hosszút megyek vele és minimális a kényelem, szóval 5km-re bicajozok, akkor kevesebb. Átlagban 1L/10k km

Castrol jobban fogyott, Mobil 1 kevésbé fogyott a második olajcsere után.
Miért kérdezed?



Köszönöm a választ!

Isten igazából összetett a probléma:
- csöpögő vákuumszivattyú (ami nem vészes, de csöpög)
- és minimum közeli olajszint
+ szar olajjeladó.

Szóval nálad 1 liter 10.000 km? :

BMW_0902 Elküldve: 2012-07-09 21:21 Motorolaj

BMW fanatikus társaim!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy átlagban mennyi olajat eszik meg nálatok a BMW, ha egyáltalán eszi?

- Ezt elsősorban azoktól kérdem, akik rengeteget mennek, látják, ha fogy, és ennek tendenciáját is érzékelik
- és lehetőleg benzines paripájuk van.

Köszi a segítséget!

BMW_0902 Elküldve: 2012-07-09 12:05 Autóvásárlás

Coyote írta:
akksi írta: Sziasztok! Elősször vagyok itt,a jövő hónapban esedékes E46- E36 vásárlása miatt. Már extázisban vagyok, remélem összejön! Igazából nem döntöttem még, hogy késői E 36 (320), vagy korai E 46, mindegyik más miatt tetszik, de mindkettő k.-ra! Nem is ez lenne a kérdésem, hanem hogy a futott kilóméter tényleg kiolvasható-e slusszkulcsból. Nem fetisizálom a kevés kilómétert, de gyanúsan sok a keveset futott a piacon, és nem szeretem , ha átbasznak... Ha valaki tud erről infót nagyon megköszönném, vagy ha volt már róla szó, akkor a topic címet. Köszi!


Ha valóban nem fetisizálod a kilométert, akkor azzal se foglalkozz, ha átbasznak. Mert át fognak. Nem fogsz valós százezret futott példányt találni, és nem is meri senki bennehagyni a háromötvenet pörgött órát - inkább elveszik a szervízkönyv.

Állapotot vegyél. Én személy szerint többre tartok egy jól kiforrott példányt egy korai "kísérleti nyúlnál", ezért az E36-ra szavazok. Továbbá, bármennyi is a vételár, tarts a zsebedben további félmilliót, amivel igazán rendbehozhatod. Próbálj olyan autót keresni aminek gondos, szerető tulajdonosa van, tehát ne nepper, ne cigó, ne boyracer, ne kivarrott gyúrós genya, ne felvágós diszkókirály legyen, aki csak a BMW jel miatt vette meg, de nem viselte gondját. A lelkiismeretes tulajdonos az alapvető dolgokat talán rendbe tartotta, bár tény, hogy ha az ember eladás mellett dönt, akkor hajlamos megspórolni ezt-azt az utolsó hetekben-hónapokban.

Olyat NE vegyél, amit 1-1,5 éve vagy ennél frissebben írtak a tulaj nevére! A frissen tulajdonost váltó autók gyanúsak, lehet, hogy felfedezett valami költséges, rejtett hibát benne (én ezt már beszoptam OFF autóval, te tanulj belőle).

Ennél jobb javaslatok nincsenek, ezzel a kategóriával a zavarosban halászol, bármit kifoghatsz, és senki nem fog tudni pontos tanácsot adni - hacsak nem ismerős autót ajánl. De a döntés alapvetően jó, inkább ilyet vegyél, mint TDS dízelt vagy 20 éves 5-öst vagy 7-est.


Egyetértek az előttem szólóval:
- min 500.000 Ft jó ha akad a vétel után, még ha szervizkönyves kocsit is veszel. Mindig előbukkan ez az, és ha még ettől menni is tud a járgány, azért mégis benned fog élni, hogy jó lenne kicserélni.

Részben értek egyet az előttem szólóval:
- a minimum 1- 1,5 év vagy frissebb az nem feltétlenül baj. Mert lehet, hogy nem vált be neki, nem tetszik, pedig rendben találta, és - ha külföldi akkor - csak azért hozta be, hogy be tudja számítani egy nagyobb értékű kocsira, stb. Szóval ez - szerintem - még nem jelenti a NEM kategóriát.
- ami szerintem megkerülhetetlen a vásárláskor, az a hibakód kiolvasó (hibakód kiolvastatása). Na itt azért már sok minden kiderül. És ha emellett még nyitva is van a szem, akkor olyan seggreültetős baj nem lehet.

Sok sikert a vásárláshoz!

BMW_0902 Elküldve: 2012-06-21 12:33 Autóvásárlás

Coyote írta:
BarG írta:
Coyote írta:
Alesi írta:
BarG írta: Láttátok már, hogy az új 1-es bömös szélesebb - nagyobb a nyomtávja - mint az E46-os 3-asnak?! Oszt mégis ezt hivjuk kis bmw-nek. (tengelytáv az persze kisebb)
Ugye az elsőkerék hajtású szörnyűség nem az egyes utóda lesz??


Lesz valami mégkisebb BMW (Audi A1 ellenfél), ha minden igaz az lesz az első elsőkerekes förmedvény.


De, az 1-es utóda lesz az elsőkerekes. Mivel az 1-esek vásárlói köre nem igényli a hátsókerék-hajtást...

Egyébként a régi 1-eseket gusztustalannak tartottam, most már (nagyon) tetszik. Az újabbik 1-estől egyenesen hánytam, de ott parkol egy az utcánkban, és nem bírom levenni róla a szemem... kezd tetszeni ez is. A hátulján a Polo lámpa iszonyat mellényúlás mondjuk. Tényleg erősen fosvágenes.


Az egyessel az az érdekes, hogy képen nagyon ronda, élőben sokkal jobban néz ki. A csapott farnak nem vagyok a híve (BMW-ben), a coupé lenne a nyerő forma. De kupéban még nincs új - vajon lesz-e? Mert ez az elsőkerekes valami kiszoríthatja a kupé formát, amire egyre inkább számítok. Nekem nem kell nagy autó, a mostani helyett is mindenáron 5-öst akartak vetetni velem, mert nehezen értették, hogyha ennek az árából kifutotta volna a 3d E60, akkor miért nem olyat veszek. Merthát a kocsinagyság az ISTEN.



A következő jelöltem nekem is az E90 (facelift), az E60-at és az E90 facelift előtti verzióját sztem kihagyom. Ez a buzi Bangle korszak merüljön csak feledésbe szépen lassan. Igaz, az első munkája (E46 facelift) meggyőző lett Dehát ott nem nyúlt az alapokhoz.


Védelmembe veszem a Banglékat . Nekem speckó nagyon bejön, és tudom, hogy a következő autóm az (a jelenlegi mellé psze :kiraly egy E61 lesz. Min 525i, vagy 530i, netalántán vényolc psze manuállal.

Amúgy tény, hogy a bangle megoszt, de szerintem később pont ezért lesz nagy kultusza.
(Mert nem illik bele a korábbi BMW 5 sorozatba az tuti. Lásd alábbi kép:
http://www.autotribute.com/wp-...istory.jpg)

BMW_0902 Elküldve: 2012-06-04 00:52 Autóvásárlás

kempelen írta:
vfeca írta:
Kettő volt viszonylag értelmes állapotban, az egyik ez:

2002.09. 318i Touring

Volt vezetett szervizkönyv, nem is volt annyira hihetetlen.
Rendben volt a belseje, kicsit kopottas, de nem vészes, működött benne minden.
A motornak tűrhető hangja volt.
Kicsit viszont az ára nekem sok, meg nem volt vmi segítőkész a kereskedő, ki sem lehetett próbálni, hát nem tudom, hogy gondolja ez az autóeladást.




Reálisnak tűnik a kilométer. 2010 augusztusában hasonló 318i touringot 2.2ért kínáltak. (azért nem fog minden évben milliókkal csökkenni az ár, ezért szerintem reális amit az árcédulára tettek)



A kilométer, ha van szervizkönyv akkor reális lehet. Az enyém 2002 januári, de hasonló km zustandja volt.
"A motornak tűrhető hangja volt" Miért milyen az amikor a motor hangja jó? Ja tudom sorhat!

És végül: az előttem szólónak igaza van: Az ár abszolúte gut. Sőt szerintem még lehetne drágább is. Csak ugye ha szerencsétlen bevallja a valós km-t akkor sokan visszavonulót fújnak, ezért kénytelen olcsóbban adni, az amúgy nem rossz autót. (Saját példa.)

BMW_0902 Elküldve: 2012-06-01 13:24 Balesetek BMW-vel...

tarkanyif írta:
http://www.delmagyar.hu/szeged...m/2282329/

egy BMW motorost nekilökött egy BMW-nek egy BMW-s.



Ez a két bangle BMW E61 összejátszott. "Te kifárasztod, és meglököm, te meg elkapod..."

BMW_0902 Elküldve: 2012-05-20 16:51 Fóliázás

gampetibor írta:
Helioport írta: Tegnap reggel 5.45kor (!) elkezdték fóliázni a kocsimat, majd nyolc előtt tizenöt perccel kigurultam vele. 39e volt a vége, 70-es IR fólia az első, 5%-os fólia a B oszlop után, illetve 5%-os csík a szélvédőn.
A bestfolia.hu -nál a Szlovák út 79. szám alatt lett meg. (Csömöri és Szlovák sarok, szemben a cukrászdával)


Nekem is ők csinálták, már két éve és hibátlan!



Hm. Ha ennyien írnak erről a bestfolia.hu-ról akkor tényleg nem lehet rossz. Én Vp-ben 54.000 ért találtam egy helyet. Igaz ez (elvileg) nagyon jó minőségű 3M fólia, 7 év garanciával!

Kérdés, a bestfóliánál milyet használnak?

BMW_0902 Elküldve: 2012-05-14 21:23 Autóvásárlás


(Hozzáteszem: szerintem amúgy egy szervizkönyvnél a tulaj által gondosan összegyűjtött összes számla többet ér. De ilyen 1000-ből egy van.)[/quote]

Lehet, hogy a németeknél nincs akkora különbség a márkaszervizek meg a független szervizek között?! Amúgy a németeknél is igen komoly minőségi zuhanás van az elmúlt 10 évben - a szegényedésnek meg a törököknek, közép, meg kelet európaiaknak köszönhetően. Én kb ezen időszakban tudok erről nyilatkozni, céges kapcsolatok okán.[/quote]

Még mielőtt nagy vitába mennék bele.
Igen, nem minden német jó, de ott több a jó, nagyobb a választék. Én biztos, hogy ott veszem majd a következő masinát!

(Amúgy itthon is meg kell nézni, hogy kitől veszed, ugyanúgy kint is meg kell. Török, ukrán, orosz 89-95%-ban defektes.)

BMW_0902 Elküldve: 2012-05-13 20:50 Autóvásárlás

BarG írta:
Coyote írta:
BarG írta:

10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.


A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)

Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.



Az autó első 3-5 évében szinte garantált, hogy valamelyik márkaszervízben meglesz a szervizelések nyoma. Aztán meg ha van egy olyan szerelő, akihez sokat jársz, boldogan bepecsétel neked bármit. A folyadékok cseréje pedig pont nem jelent semmit, mert a fontosabb elemek hiányozni fognak belőle. Egy dízelnél a turbó, kéttömegű, befecskendező cserék azok, amikről tudni érdemes. Én 150e-nél csináltattam utoljára márkaszervizes akciót (most 245e), a múltkorában kértem egy ajánlatot turbócserére - adtak is akciósan 607e Ft-os ajánlatot. Turbó, olajok, szűrők max 350-ből megvan, a csere is kijön egy 20-ból. Persze lehet, hogy valaki ezt a független szerelős történetet is beiratja a szervízkönyvbe, de ezt kérésre megteszi az ismerős szerelő is, tehát igazán a márkaszervizes pecsétnek van értéke, de az meg olyan drága, hogy felére-harmadára csökkent értékű autónál már nem éri meg, a használtautó vásárló sem fizeti meg. A használtautó vétel mindenképpen lutri, mégha addig minden is rendben volt a géppel, akkor is összejöhet, hogy az új tulajnál döglik ki valami, ha másért nem, az új tulajnál bekövetkező újfajta használati körülmények miatt. A legfontosabb, hogy ne legyen lenullázva a zseb az "új " autónál, maradjon a hibákra.


Az alábbi kérdésre:
"10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?!"

az alábbi egyszerű válasz adható:
Pl.: a németek.

(Hozzáteszem: szerintem amúgy egy szervizkönyvnél a tulaj által gondosan összegyűjtött összes számla többet ér. De ilyen 1000-ből egy van.)

BMW_0902 Elküldve: 2012-05-05 12:00 Üzemanyag fogyasztás

Szemy írta:
YELLOW írta:
Thony írta:

Még egy kérdés, a 2002.08 vagy a 2002.12. havi dízel, benzines 3-sok milyen EURO besorolásban vannak? 3 vagy 4?


a benyás az EURO3-as


Nekem 2002-es 10. havi benzines 318i-m volt, az EURO 4-es besorolast kapott.

Szemy


2002/02 BMW 318i 1995cc => Euro 4