BMW_0902 fórum hozzászólásai

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-11 18:20 Üzemanyag fogyasztás

Coyote írta:
BMW_0902 írta: a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )


Nekem is 346L van a forgalmiban. Egyébként informatívabb is a 346L, mint a 320D vagy 318i, hiszen a motor adatai külön is nyilván vannak tartva.

A dízellel meg nem mázlink van, hanem tudatosan ezt választottuk, pont ezért A traktorhang meg a turbópara bőven kifizetődik, arról nem is beszélve, hogy gázolajat kapsz "okosban" is




A 346L akkor nem csak nekem van benne, hanem a face utáni 46-osokban mind...

Ami a dieselt illeti: Utólag már én is meggondolnám, hogy nem kellett volna-e dezsőt venni. Mert én vagyok 200Nm, Ti meg rosszabb esetben 260-280 vagy 330, a legjobb esetben 390Nm is. És volt szerencsém látni és tapasztalni is diesel BMW-t. Megy az is mint a veszedelem. A hang is még csak hagyján, de ami visszariasztott, az az hogy autószerelők (akik szerelnek BMW-t is ) javasolták: kezdésnek fussunk neki egy benzinesnek, és ha lehet sorhatnak! Azok alapesetben az idiotensicher példányok. Így tettem én is amikor vettem egy benzinest.
Utólag sem bánom, hogy benzines lettem (egy kezdőnek ez való), de azért néha jól jönne, ha 5,4-es fogyim lehetne városban! (Ismerős 320d-s kolléga adata. Először azt hittem, hogy kamu, de csak nem járt tankolni, menni meg ment rendesen vele...)

Az "okos" gázolaj pedig csak egy újabb adalék.

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-11 17:43 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
BMW_0902 írta:
b_imi írta:
BMW_0902 írta:
b_imi írta:
BMW_0902 írta:

Ja-ja 1470 kg vagyok...


Saját tömeg menetkészen 1395kg + 75kg-os sofőr
Különben a katalógus 7,4l-es átlagfogyasztást ír, bár a 205/55 R 16 gyári méretet alapul véve.


Amúgy én tényleg 1470kg vagyok - sofőr nélkül... Én is a 316i súlyával számoltam, aztán a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )


Nézd meg ezt az adatlapot, vagy ezt


Most erre - semmi kötekedési szándék nélkül - mutathatnám a német vagy a magyar forgalmit, amiben kerek-perec le van írva: 2002-es 1995cc-s 318i bezony 1470kg...


én meg hiába írok, mert mindig kivontok a beszélgetésből, de leírtam, hogy nem kell alapul venni. az számít, ami a motortérben van. van, hogy a forgalmit is elírják.
nem mellesleg függ az extráktól is, hogy mennyi az annyi.


Én nem hagytalak ki Yellow! Csak veled egyetértettem...

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-11 16:13 Üzemanyag fogyasztás

b_imi írta:
BMW_0902 írta:
b_imi írta:
BMW_0902 írta:

Ja-ja 1470 kg vagyok...


Saját tömeg menetkészen 1395kg + 75kg-os sofőr
Különben a katalógus 7,4l-es átlagfogyasztást ír, bár a 205/55 R 16 gyári méretet alapul véve.


Amúgy én tényleg 1470kg vagyok - sofőr nélkül... Én is a 316i súlyával számoltam, aztán a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )


Nézd meg ezt az adatlapot, vagy ezt


Most erre - semmi kötekedési szándék nélkül - mutathatnám a német vagy a magyar forgalmit, amiben kerek-perec le van írva: 2002-es 1995cc-s 318i bezony 1470kg...

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-11 13:22 Üzemanyag fogyasztás

b_imi írta:
BMW_0902 írta:

Ja-ja 1470 kg vagyok...


Saját tömeg menetkészen 1395kg + 75kg-os sofőr
Különben a katalógus 7,4l-es átlagfogyasztást ír, bár a 205/55 R 16 gyári méretet alapul véve.


Amúgy én tényleg 1470kg vagyok - sofőr nélkül... Én is a 316i súlyával számoltam, aztán a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-11 11:37 Üzemanyag fogyasztás

K_Gergo írta:
BMW_0902 írta: Akkor vagy ólom lábam van, vagycsak még van hova visszafejlődnöm a spórolás terén.

A 330ci 8,5 litere meglepő! Bár ismerős is csinált 323i-vel 8,5 -9 -et országúton.
Amúgy nálam elég sok a város is...


mindig van hova fejlődni, nekem anno fater mondta, hogy a fékkel fogyaszt a kocsi, és tényleg van benne valami, okosan kell vezetni, feleslegesen nem nyomni a gázt.
kicsit engem is meglepett, én 9-9.5 lityivel számoltam, a negatív rekord 7.5 volt, de az már kómaközeli állapot: ~80, előzés nincs. márpedig nem erre vettem a kocsit, annyi szent! városban annyit járok, hogy kiérjek belőle, ha javarészt ott kellene mennem már eladtam volna, vennék valami sokkal könnyebb városi gyöszt. az én kocsim 1.5 tonna, sokkal a tiéd se könnyebb, csodák meg nincsenek. olvastam itt 6.5-es városi fogyasztást e46-tól, nekem az scifi.


Ja-ja 1470 kg vagyok... Ezt nem felejtem el, meg azt sem, hogy közel 2000 Cc-s vagyok. Majd csökkentek gumiméretet és lassítok...

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-11 10:57 Üzemanyag fogyasztás

K_Gergo írta:
BMW_0902 írta: Amúgy arra is kíváncsi lennék, hogy mondjuk a 320i-s, 323i-s, vagy netalántán a 330Ci-s vagy 330Xi-s kollégák mennyit etetnek meg a paripákkal

K_Gergo írta: 90% országúti használattal 8.5

...hol tempomat ~95km/h, 5.-ben előzve, hol ~120, 3. padlóval átrepülve a mozgó bólyákon a motorféket én is kihasználom, de általában nem játszok rá külön a fogyasztásra, használom a kocsit és kész.


Akkor vagy ólom lábam van, vagycsak még van hova visszafejlődnöm a spórolás terén.

A 330ci 8,5 litere meglepő! Bár ismerős is csinált 323i-vel 8,5 -9 -et országúton.
Amúgy nálam elég sok a város is...

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-11 09:43 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: én nem tom neked az N42B20A motor hogy eszik annyit.
már leírtam vagy 3x, hogy amikor vettem, akkor induláskor 7,4-et mutatott a fogyi mérő. 300 km-t autópályán mentem úgy, hogy azért mentem 180-al is elég jó szakaszon, meg a 130 is inkább 140 volt, 100km-t meg egyéb úton. pesten eltévedtem, érdre elkeveredtem mire haza értem, a fogyi mérő 7,2-re csökkent. tehát kb az egész út alatt 7 liter volt az átlag fogyi. pedig az enyém a tiédhez képest 200cm3-vel kevesebb. én soknak tartom a tiéd fogyasztását.
most ugye megint menni fogok pöstre, úgyhogy majd kiderül.


Legnagyobb részben a nagy papucsok miatt van 9,7-es fogyim szerintem. Amellett pedig, ha arról van szó, és amúgy sem akarok spórolni, akkor kihasználom a 143Le-t. Élményautózok.

Amúgy arra is kíváncsi lennék, hogy mondjuk a 320i-s, 323i-s, vagy netalántán a 330Ci-s vagy 330Xi-s kollégák mennyit etetnek meg a paripákkal



BMW_0902 Elküldve: 2012-04-10 23:47 Üzemanyag fogyasztás

(...)

Köszönöm szépen a választ! De amint látom neked 316i-d van, neked mia véleményed a 105Le-ről elég nem elég? Köszi
[/quote]

nekem 316i, de 1.8-as 115 lovas moci van benne.
a 105 lovassal az a baj, hogy az valójában 1.9-es ezért többet eszik, sokan ezért szidják a "kisköbcentis" BMW-ket. csak épp ezt az infót nem tudják.
én azt tudom mondani, hogy attól függ kinek mire kell. havernak ilyen van E46-ba és sokat jár németbe, tökéletesen megfelel neki, megy is ha kell. itt van őpl a Bero gyerek () neki nagyon kevés azt mondja. én azt mondom ilyen benzinárak mellett, ilyen rendőri faszolások mellett úgyis érdemes szabályosan közlekedni, úgy keveset is fogaszt, csendes is. felesleges nagyobb. tény sok autópályázás meleltt jobb egy izmosobb, mert nem fog többet enni, mint egy 316i.
mindegy miylen motorost veszel ha az meg volt kímélve.
ha a költségeket nézem szervíz terén, akkor mindenképp elég az 1.6. főleg, hogy kevesebb a szelep, a gyertya, olcsóbb minden hozzá.
a döntés a tiéd mire akarod használni. ha sztrítrészingelni akarsz, akkor nem ez a te választásod. ha megbízható autó kell, ahol nem lényeg a nagyon élvezetes gyorsulás, ha nem akarod minden stiftnek a lámpánál megmutatni, akkor jó választás.[/quote]

Szervusz zsolti85!

Nekem 318i-m van az 1995cc-s fajta. Majdnem sorhat, és az élmény is már néha olyan...
Igen, 143Le mint írtad, és szerintem Magyaro-ra éppen elég, ahogyan egy powerful BMW-s ismerősöm megjegyezte: A-ból B-be el lehet vele kényelmesen jutni. Nem száguldozva mert azt azért nem tudja. Megy tartósan a kényelmes 150Km/h-val is ha kell. 130km/h körül beáll a fogyi mutató is 9-10 literre...
És valóban: 1/3 város, 2/3 külterület és a fogyi ki is jön 9,7, legjobb esetben 9,3 literre. Ez alá nem sikerült letolnom, pedig már nem az első tank benzinemet szántam rá a kísérletezgetésre.
Igaz én egy kicsit nagyobb papucson élek: 225/45 ZR17 szóval szerintem még fél, max 1 liter le is jöhet a fogyasztásból. (Más kérdés, hogy a széles papuccsal egy nagyobb ívű körforgalmat 70-75Km/h-al röhögve abszolválok... )

És megbántam-e, hogy négy hengert vettem 2000-es benzines motorral?
Igen, mert mindig is sorhatot akartam, mert hát az a hang... Arra már lehet (tuning)kipufogót is tenni, mert engem ugye úgy tanítottak, hogy a motor 6 hat henger után valami. (Persze most sokan megköveznek, de vállalom... )

Nem, mert kis hazánkba tökéletes választás. Keveset fogyaszt, de azért megy is ha kell. (Nem száguld, de szedi a lábát becsülettel.)
És akit a fogyasztás érdekel a leginkább - a rohamosan emelkedő bengaárak kapcsán - az gondolkozzon el, hogy kell-e neki vegyesen 9-10 literes fogyis autó! Mert figyelem ez 2000-es benzines! (A 316i-s kollégák nem tudom mennyit etetnek meg a járgányokkal - erről nem nyilatkozom.)

Ahogy Yellow kolléga fogalmazott elég egyszerű gépek ezek, ha egyszer becsülettel rendbe vannak rakva, nem tapossuk ki a belét, akkor ezek elmennek röhögve 300 e Km-t is, vagy többet.

Szóval sok sikert a 318i-hez! (Amúgy hazánkban nem sok rohangál belőlü(n)k... :lol


BMW_0902 Elküldve: 2012-04-07 20:15 E46 magyar kézikönyv

Atitati85 írta:
ignasow írta:
westsidergang írta:
westsidergang írta:
RePTaiL írta:
Cseccci írta: Hello

Olvastam, hogy valamikor neked is szukseged volta a magyar kezikonyvre, esetleg ha meg van ide tudod adni nekem is

U.I elore is koszi

gyugyo68 írta:
gergo75 írta: Sziasztok!
Szeretnék egy magyar kézikönyvet az e46 touringomhoz, 320D. Nem találom a letöltések menüpontot sehol.
Legyetek kedvesek segíteni nekem, a német nem megy annyira.
G.



Szia!

Megy a cucc,magyar nyelvű.Remélem át ér.



upsz kétszer ment a post




Szia!

Nekem is hasonló problémám lenne mint a fenti hozzászólónak, mivel csak nekem is német kézikönyvem van.Ezzel csak az a baj, hogy nem magyar Elküldenétek nekem is. Előre is köszönöm szépen.




Sziasztok. Elküldenéd nekem is? Üdv.




Sziasztok nekem egy 318 i van 2000 évjárat nekem is kellene egy magyar nyelvű kézikönyv .Előre is köszi!



Sziasztok!

Ha valakinek lenne egy magyar Touring kezelési kézikönyve azt én is nagyon megköszönném, ha elküldené. Nekem is csak német van...

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-06 08:54 újonc kérdései :)

YELLOW írta:
Hori írta:
BMW_0902 írta: Fanatikusok!

Ezt a kérdést nem mertem máshova leírni, csak ide...

Nemrégen óraállítás volt, de az én BMW-ben még mindig 19:00 van a 20:00 helyett...

Kérdés, hogy melyik gomb hosszú, rövid megnyomásával lehet az órát beállítani, ha egyáltalán a klímapanelon kell, mert ott nyomtam én mindent...

Köszönöm előre is a helpet!

Egy a BMW-jében még a másik időszámítás szerint élő ember



a müszeregységeden kell tekerni az órát, most arra nem emlékszem hogy a napi kilóméter nullázóval vagy a másikkal



NEM a napi számlálót kell (remélem még nem tekerte) a jobb oldalival kell, nem kell fosni erő kell hozzá.

szerk.: jah ha van benne BC, akkor az órára kell léptetni



Köszi srácok!

(És még nem tekertem, majd délután! )

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-05 23:27 újonc kérdései :)

Fanatikusok!

Ezt a kérdést nem mertem máshova leírni, csak ide...

Nemrégen óraállítás volt, de az én BMW-ben még mindig 19:00 van a 20:00 helyett...

Kérdés, hogy melyik gomb hosszú, rövid megnyomásával lehet az órát beállítani, ha egyáltalán a klímapanelon kell, mert ott nyomtam én mindent...

Köszönöm előre is a helpet!

Egy a BMW-jében még a másik időszámítás szerint élő ember

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-05 23:21 Társalgó

b_imi írta:
Bero írta:
Coyote írta:
jons írta: Állásinterjún voltam, már a 2.körösön.
"látom nagyon szép autóval érkezett, hát a fiamnak csak egy 20 éves fiatja van"

Szerintetek felvettek??


Én is meg szoktam kapni az arcomba, hogy perszeee BMW, de jól fizetnek - mondja ezt olyan, aki 1 éves Peugeot 307-est vett másfélszer ennyiért. Jó az igaz, hogy a BMW 7 évesen jobb autó, mint az új 307

Lefosom őket magasról, legközelebb 530D-vel veretek a parkolóban, hadd sárguljanak

Amúgy az E46 még ma is szép autó, és bizony a laikusok megkérdezik, hogy új-e.


Szintén ezeket tapasztalom.. Én az egyik nagy áruházban dolgozok,de sose a dolgozói parkolóba hanem a vendégbe,jó távol a bejárattól.. Mindig megkapom,hogy de jól megy,biztos kaptam stb... Ja,egy 12 éves 1.6-os kocsi,hu de jól megy Mindegy,tényleg rengeteg az irigy hülye ember..


Egyszer egy utasom leköcsögözött egy BMW vezetőt (gondolom megszokásból) Mondom neki: nem baj, hogy Te is egy ilyen autóban ülsz most


Hát ezen hangosan felnevettem:

"Szerintetek felvettek??"

Amúgy az én közvetlen főnökömnek is X3-asa van. Az Ő főnökeinek pedig E92, meg új X1 meg bangle 520i. Nekem meg "csak" egy 318i.

És noha nekem van a legkisebb BMW-m, de szerintem én is kötődöm hozzá messze a legjobban, mert én nem fogom (tudni) két év múlva lecserélni az biztos. Sőt 6-7 év múlva sem. (mondjuk nem is akarom, de ha akarnám, akkor is miből?) A BMW minden porcikája az én porcikám is, és én nem tudom a cég nevére megtankolni, csak a saját kontómra, és így válik érdekessé az 1995cc is...

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-05 12:28 Hólyagosodás az ablakvezető oszlopoknál

Sansz írta:
YELLOW írta:
Atilla írta:
Az én "hólyagocskáim".


ez más, ez rozsda. amiről lentebb szó van, az az üvegnél lévő alsó gumi feldudorodása (neked az króm) a gond. nekem is olyan, mióta megvettem. az meg 5 éve volt. és akkor még fiatal autó volt.



Ez a jelenség is típushibának mondható, nem ez az első amin ilyet látok (többek közt sajáton is ), ha lekaparod ez alatt is ilyen fehér cucc van:/
A jó hír viszont az hogy párezerből és kis kézügyességgel eltüntethető.


Csatlakozom!
No para az enyémen is van!

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-05 12:23 Társalgó

jokerface írta: Helo.
Tegnap voltam Györ-ben. Miért van az,hogy ott szlovák köcsög vagyok,hazajövök,itt meg mocskos magyar vagyok. Értitek ezt. Kegyetlen nem jól esett mikor ezt mondták a parkolónál.
(halkan mondták,de azért meghallottam) Szinte hazámnak tekintem Magyarországot és ezt kapom.
Tudom nem mindenki gondolkodik igy,de akkor is. És még csak indokot sem adtam rá,a rendszámom alapján ítélnek meg.


Én a Te helyedben magasból ejtenék rájuk, vagy a Yellow által javasoltak szerint jártam volna el...

Amúgy meg szerintem bazi irigyek is voltak.
+ nem fért bele az agyukba, hogy kis hazánkban átjöhetnek/élhetnek valóban a határon túl születettek, de MAGYAROK, akiknek adott esetben egy BMW-je is van. De még milyen!

(Ha érdekel az irigység története akkor ajánlom ezt: http://www.helikon.hu/termek/i...yseg/1096/ )

BMW_0902 Elküldve: 2012-04-01 09:41 Akkumulátor

kempelen írta:
BMW_0902 írta: Fanatikus társaim!

Segítségeteket szeretném kérni!

Úgy tűnik, hogy az akksim végleg meghalt. Így a csere esedékessé vált.

Meg szeretném kérdezni, hogy
1. Milyen típusú akksit ajánlatok, ami nálatok bevált? (Jelenleg nekem Bosch van)
2. Mindig, ha megmutatom a motorteret egy BMW-s kollégának, akkor rögtön megkérdezi, hogy "bazz nem túl kicsi ez az akkumulátor a kocsiba?" Jelenleg 12v 55Ah-s van benne. A kocsim ugye 1995cc-s 318i, és akik megnézik, rendre nem adják sorhat alá...

Szóval maradhat a 12v 55Ah-s vagy mehet bele nagyobb is?

3. Végül:
Ki-be szerelés. Az addig megvan, hogy először negatívot le, majd a pozitív sarut oldom, aztán a lemerült akksit ki a tartókengyelből, majd be az újat, majd először a pozitív sarut, majd a negatívot teszem rá.
De adódik a kérdés: Semmi nem állítódik el a kocsiban az akksi kivétele végett?
Pl.: Rádió kódot kér, stb?

A helpet előre is köszönöm!


Tehetsz bele nagyobb akkut is, de az akku méretére és a polaritások helyes oldalára figyelj. (úgy értem például francia autóknál másik oldalon van a + és a - fordítva betéve pedig nem biztos hogy odaér valamelyik kábel)
Sokkal nagyobbat úgysem tudsz beletenni, mert annak a befoglaló mérete is általában nagyobb.
Óra és esetleg rádióállomások elállítódnak, de kódot nem fog kérni.
Hogy milyen márkát tegyél bele, ami neked anyagilag is szimpatikus, de legyen zárt, gondozásmentes, mert én még láttam kitekerős, kipárolgós és mindentmegmarós akkut is még.


Köszönöm a választ! Akkor szerintem nem cserélek nagyobbra. Marad az előírt. És a zártságra pedig odafigyelek!