Ez egy archivált weboldal! bővebben
BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2013-02-23 13:47 váltó

Ez alapján mi a francnak cseréltek motorolajat?! Hisz nincs baja a motornak!!! Felesleges pazarlás.

BarG Elküldve: 2013-02-23 13:23 Motorolaj

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta: hát most meg vagyok lepődve az Aral Super Tronic-on... lehet nem öntöm bele inkább...

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html



Most mit látunk egyébként a képen? A tiszta falú edény az jót jelent? Mert akkor én megnyugodtam a xado- val


megmondom őszintén nem értem... a GM olajat jónak jelzi a kép alapján, pedig köztudottan szar. illetve piciben eltérő Fuchs is más képet mutat. próbáltam értelmezni a fordítást, de... most tényleg nem vágom. a felül van kb 5 link, ott részletesen ír, még szerencsére elég jól is fordít a google...

remélem BarG ír valamit, ő otthon van az olajgyártásban, hogy miként is kell értelmezni.



Köszönöm a bizalmat!
De előre le kell szögeznem, hogy nem motorolajokkal foglalkozok, hanem pont azzal, hogy szénhidrogén molekulákat hogyan lehet hő hatására apró darabokra szedni.
A képek értelmezésére azt mondanám, hogy az látszik rajtuk, hogy - remélhetőleg azonos ideig, azonos hőmérsékletre hevítették - és ezáltal mi lett a motorolajjal. Az a jó, amikor azt látjuk, hogy a lombik falán nincs semmi felrakódás, még elszíneződés sem, az olaj az legyen szép fekete, nem az számít. Valamennyire persze jó lenne látni, mennyire fekete, mennyire tartotta meg az olaj mivoltát, dehát ne legyünk telhetetlenek. Ha sok a kirakódás, mit is okozhat:
- a motorban lerakódások lesznek. Pl ettől ragadhat be az izzítógyertya és emiatt kell leszerelni a hengerfejet. De beragadhat a dízel befecskendező is, az még rosszabb.
- beragadhat a dugattyúgyűrű a horonyba
- a kirakódás eltömheti az olajjáratokat, szétkopik a turbó, de akár a főtengely is, meg minden, amit az olaj ken

Tutira biztos, hogy az az olaj rossz, aminél sok lerakódás van? NEM. Mer egyáltalán nem biztos, hogy a motorodban olyan hőfok van, ami árt az olajnak. Ha van egy kis litrteljesítményű autód, tudod olyan, ahol mondjuk 1 liter motortérfogatra 50 ló esik, ott tutira nincsenek durva hőfokok, ott az az olaj is tökéletesen teljesíthet, aminél a kiválások ránézésre durvának tűnnek. Viszon akinek 1 liter motortérfogatra esik vagy 100 pacika, az jobban teszi, ha igen odafigyel, mivel itatja a ménest. És jobb, ha nem veszi be a marketingdumát a 30000-es csereperiódusokról.

Most egy picit visszautalnék az olajra, arra a fekete valamire, ami a lombik alján maradt. Annak lenne jó tudni, hogy ken-e még valamennyire.



köszöntem szépen.

szerk.:
nekem egyébként furcsa több dolog. most újra megnéztem a képeket. az orosz olajak mindegyike jó a képek alapján, semmi kirakódás, néhol egy picit. a többi olajből ami jó a tezst alapján, az mind 10w-40 környéki. volt benne egy félszintetikus is 15w-40 ami szintén odakozmálódás nélküli lett, pedig csak részben szintetikus. az is furcsa, hogy pl márkákon belül az elvileg gyengébb olaj jobban teljesített. pl Aral High Tronic 5w-40 sokkal jobb mint a Super Tronic 0w-40. (vagy a BP Visco 5000 jobb mint a 7000) sokan azt mondják a hidegoldali viszk. értéknek nincs köze a meleg üzemi dolgokhoz, viszont a teszt alapján van köze hozzá, ugyanis a hidegoldali véknyabb olaj, jobban odakozmált, hiába a melegoldali egyforma volt.
mondjuk ez az 1 órán keresztüli 400 fok azért erős túlzás, normál üzemnél ilyen nincs.
hát nem tudom. jobb lett volna ha több Eneos olajat is tesztelnek. ami furcsa még, hogy a Motul nagyon leszerpelt, ahhoz képest...


Az egyes olajtípusok elemzésébe direkt nem mentem bele, mert pl az általad is emlegetett Motul olajok, amiket előszeretettel használnak versenyzésre, igen leszerepeltek. Jó kérdés, hogy miért? Tehát ez a vizsgálat ugyan mond valamit, de csak ez alapján ne döntsünk egy olaj minőségéről.

BarG Elküldve: 2013-02-22 18:23 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

VTS_Tibi írta:
YELLOW írta:
badboy1980 írta: Sziasztok.

Kedvező árakkal vállaljuk Bmw szinte majdnem összes típusának a motor teljesítménynövelését, Egr,Dpf szoftveres kikapcsolása stb stb.Nem Tuningbox !!!
Gyári értéket kiolvassuk lementjük és azt modositjuk.
Irjatok bátran...Segítek is ha tudok bármibe.

Szelényi Autószerviz Békéscsaba

Üdv.


Denso ECU-s Mazda5 (2.0 110 lE) is tudtok? a DPF-et ki is kell venni.


Nem tudom mennyire aktuális még, most láttam meg a hozzászólásodat. Én már csináltam 5-ös Mazda-n DPF kiiktatást és már több mint fél éve hibamentesen üzemel



DPF helyére szerelhető passzdarab és vezérlőből való kiirtás?
A legújabb gépekre is tudod, tehát ha valaki kihoz egy 0 km-es dízelt és nem akarja megvárni az első hibát, akkor megy a kiirtás? Viszont ha vissza kell tenni valamilyen okból a DPF-et, akkor hozzátok van kötve a visszatétel? Nincs olyan módszer, aminél, ha visszatetetem a szűrőt, akkor otthon tudom aktiválni a működtetési funkciókat?

BarG Elküldve: 2013-02-22 18:13 E46 TÍPUSHIBÁK

tomy320ci írta:
BarG írta:
tomy320ci írta:
hil írta:
tomy320ci írta: Sziasztok!
Ugyan az a problémám, mint az előttem lévő 2 hozzászólónak. Valami koppanó, kopogó hangot hallottam a hátsó futómű felől, ezért elvittem szerelőhöz szilent csere reményében:S, de kiderült hogy a hátsó futómű kezd elválni a kasztnitól. A szerelőm is csak kamillázott, mert csak hallott erről, viszont nem látott még ilyet. Nem örülök hogy újat tudtam mutatni. Érdeklődnék az előttem lévő 2 bajtárstól, hogy nektek sikerült megoldani a problémát? Illetve tud valaki tanácsot adni, hogy hová vigyem? Lakatos ismerősöm van, kérdés hogy az általuk elképzelt megoldás megfelelő lesz e..


Szia!
Én az NT Autónál beszélgettem erről a problémáról, tudják is javítani. Kb 100 000 pénzike és két nap, mert az egyik nap lebontják a hátsó futóművet, megcsinálják, másik nap visszarakják. Ők azért két napig csinálják ezt, mert két műszakban dolgoznak, és amelyik csapat kiszereli, másnap az rakja vissza.



100 ezer? Komoly. 1 Hónapja van nálam az autó:S. Ráadásul átnézettem szervízbe, hogy ne legyen semmi komoly baja..Most nagyon mérges vagyok..


Ne haragudj, de olyan korú autód van, amit ha ma megnézetsz szakemberrel és minden rendben van, holnap kieshet belőle a motor akár. Ezzel az E46-oknál már mindnyájunknak tudatában kell lenni. Jobb, ha van tarcsiba 2-3k a fiókban. De vigasztaljon a tudat, hogy ennyiért komplett motort kapsz bontóból, garantáltan kevés kilométerest, porszárazat ....


Persze, nem mai darab! Pont azért mertem megvenni egy ilyen korú autót mert Bmw! Azért ne essen már szét! És nyilván benne van a pakliban, hogy rá kell költeni, csak bíztam benne hogy ekkora volumenűt nem az első 1-2 hónapban kell. Sorry ez nálam nem annyira természetes. Direkt azért vadásztam 4 hónapig, hogy az ilyesmit elkerüljem. De mind1. Megcsináltatom, bízom benne hogy faszán meg tudják majd csinálni, mert eladni semmi képpen nem szeretném..


Szerintem az a jó taktika, ha nem hagyod összegyűlni a problémákat. Mert a kezeletlen probléma további hibákat generálhat, amit ma megjavíttathatsz "N" Ft-ból, az holnap "N+M" Ft-ba fog kerülni.

Egy ilyen korú autónál a jó választáshoz valójában szerencse kell. Sokan azt hiszik, hogy majd ők jól okosan, meg ügyesen kiválasztják a tuti gépet, de valójában csak szerencséjük volt. Sokan igen görcsösen törekszenek a "hibátlan" gép kiválasztására, pedig jobban járnának, ha bevállalnának valami kisebb, vagy nagyobb, de ismert hibát, amit bevallanak.

BarG Elküldve: 2013-02-22 17:53 E46 TÍPUSHIBÁK

tomy320ci írta:
hil írta:
tomy320ci írta: Sziasztok!
Ugyan az a problémám, mint az előttem lévő 2 hozzászólónak. Valami koppanó, kopogó hangot hallottam a hátsó futómű felől, ezért elvittem szerelőhöz szilent csere reményében:S, de kiderült hogy a hátsó futómű kezd elválni a kasztnitól. A szerelőm is csak kamillázott, mert csak hallott erről, viszont nem látott még ilyet. Nem örülök hogy újat tudtam mutatni. Érdeklődnék az előttem lévő 2 bajtárstól, hogy nektek sikerült megoldani a problémát? Illetve tud valaki tanácsot adni, hogy hová vigyem? Lakatos ismerősöm van, kérdés hogy az általuk elképzelt megoldás megfelelő lesz e..


Szia!
Én az NT Autónál beszélgettem erről a problémáról, tudják is javítani. Kb 100 000 pénzike és két nap, mert az egyik nap lebontják a hátsó futóművet, megcsinálják, másik nap visszarakják. Ők azért két napig csinálják ezt, mert két műszakban dolgoznak, és amelyik csapat kiszereli, másnap az rakja vissza.



100 ezer? Komoly. 1 Hónapja van nálam az autó:S. Ráadásul átnézettem szervízbe, hogy ne legyen semmi komoly baja..Most nagyon mérges vagyok..


Ne haragudj, de olyan korú autód van, amit ha ma megnézetsz szakemberrel és minden rendben van, holnap kieshet belőle a motor akár. Ezzel az E46-oknál már mindnyájunknak tudatában kell lenni. Jobb, ha van tarcsiba 2-3k a fiókban. De vigasztaljon a tudat, hogy ennyiért komplett motort kapsz bontóból, garantáltan kevés kilométerest, porszárazat ....

BarG Elküldve: 2013-02-22 17:45 E46 TÍPUSHIBÁK

hil írta:
tomy320ci írta:

100 ezer? Komoly. 1 Hónapja van nálam az autó:S. Ráadásul átnézettem szervízbe, hogy ne legyen semmi komoly baja..Most nagyon mérges vagyok..

Szia!
Nekem ezt mondták (én nem vagyok érintett ebben a kiszakadásban, csak beszélgettünk róla), de gondolj bele: az egész hátsó futóművet ki kell szedni, ami nem kis munka.



Tavaly nyáron kiszedettem a hátsó futóművemet, mert minden szilentet kicseréltettem. Egésznapos szórakozás volt, jó, leginkább a szilentek kirobbantása volt időigényes.

BarG Elküldve: 2013-02-22 17:40 Motorolaj

YELLOW írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta: hát most meg vagyok lepődve az Aral Super Tronic-on... lehet nem öntöm bele inkább...

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html



Most mit látunk egyébként a képen? A tiszta falú edény az jót jelent? Mert akkor én megnyugodtam a xado- val


megmondom őszintén nem értem... a GM olajat jónak jelzi a kép alapján, pedig köztudottan szar. illetve piciben eltérő Fuchs is más képet mutat. próbáltam értelmezni a fordítást, de... most tényleg nem vágom. a felül van kb 5 link, ott részletesen ír, még szerencsére elég jól is fordít a google...

remélem BarG ír valamit, ő otthon van az olajgyártásban, hogy miként is kell értelmezni.



Köszönöm a bizalmat!
De előre le kell szögeznem, hogy nem motorolajokkal foglalkozok, hanem pont azzal, hogy szénhidrogén molekulákat hogyan lehet hő hatására apró darabokra szedni.
A képek értelmezésére azt mondanám, hogy az látszik rajtuk, hogy - remélhetőleg azonos ideig, azonos hőmérsékletre hevítették - és ezáltal mi lett a motorolajjal. Az a jó, amikor azt látjuk, hogy a lombik falán nincs semmi felrakódás, még elszíneződés sem, az olaj az legyen szép fekete, nem az számít. Valamennyire persze jó lenne látni, mennyire fekete, mennyire tartotta meg az olaj mivoltát, dehát ne legyünk telhetetlenek. Ha sok a kirakódás, mit is okozhat:
- a motorban lerakódások lesznek. Pl ettől ragadhat be az izzítógyertya és emiatt kell leszerelni a hengerfejet. De beragadhat a dízel befecskendező is, az még rosszabb.
- beragadhat a dugattyúgyűrű a horonyba
- a kirakódás eltömheti az olajjáratokat, szétkopik a turbó, de akár a főtengely is, meg minden, amit az olaj ken

Tutira biztos, hogy az az olaj rossz, aminél sok lerakódás van? NEM. Mer egyáltalán nem biztos, hogy a motorodban olyan hőfok van, ami árt az olajnak. Ha van egy kis litrteljesítményű autód, tudod olyan, ahol mondjuk 1 liter motortérfogatra 50 ló esik, ott tutira nincsenek durva hőfokok, ott az az olaj is tökéletesen teljesíthet, aminél a kiválások ránézésre durvának tűnnek. Viszon akinek 1 liter motortérfogatra esik vagy 100 pacika, az jobban teszi, ha igen odafigyel, mivel itatja a ménest. És jobb, ha nem veszi be a marketingdumát a 30000-es csereperiódusokról.

Most egy picit visszautalnék az olajra, arra a fekete valamire, ami a lombik alján maradt. Annak lenne jó tudni, hogy ken-e még valamennyire.

BarG Elküldve: 2013-02-22 17:05 320d Motor

zsuri72 írta:
jrtom írta:
zsuri72 írta: Helló srácok!
Van valakinek bármilyen tapasztalata a Cataclean katalizátor tisztitóval kapcsolatban?
E-46 320d-m van, most rendeltem meg a cuccot, és érdekelne a véleménye annak, aki már használta ebbe a típusba, vagy akár másikba is, érezhető e valamilyen változás a fogyasztásban, motordinamikában stb. Köszi


Azonkívül, hogy baromi drága szerintem semmit nem ér, egy ismerős rakott az E60-asába a részecskeszűrő tisztítása miatt, de nem javúlt a dolog. Ha jót akarsz akkor vegyél ProTec-et. Az nagyon jó és tényleg használt is neki. Van nagyon sok féle lötyije és harmad annyiba kerül.


Kössz szépen, azért most már kipróbálom, ha már megvettem. Meglátjuk észreveszek e bármi különbséget.


Van baja a gépednek? Észrevettél valamit, ami arra utal, hogy el van koszolódva/dugulva a katalizátorod?

BarG Elküldve: 2013-02-17 18:58 Használt gumi eladó

Szemy írta: Ide kapcsolodoan ismet van egy sztorim:

Egy masik nemet kollegam, aki Düsseldorfbol jar at dolgozni Kölnbe minden nap, mar 2 eve ugyanazzal a teligumival jar. Mar 2 nyarat es harom telet lenyomott ezzel a teli gumival. Kerdeztem töle, hogy nincs gond a teligumival nyaron, de ö nagyon meg van vele elegedve. Ja, egyebkent müszaki szakember (meghozza nem is rossz).

Szemy


Nincs baj, amíg nincs baj ---- szokta mondani egy volt kollégánk. Jónéhány méterrel hosszabb a fékútja a téliguminak nyáron (mondjuk télen is!) , ez eddig neki nem hiányzott soha. De egyszer kerüljön egy kritikusabb helyzetbe, akkor már késő lesz. Lehet rizikózni, be is jöhet akár mindíg is, de életek múlhatnak rajta. És akkor ne egy garnitúra gumi árán múljon!

BarG Elküldve: 2013-02-17 12:55 Használt gumi eladó

YELLOW írta:
brutus20 írta:
Szemy írta: Huha, nekem meg soha nem voltak uj gumik az autoimon, igaz meg soha eletemben nem is vettem gumit. Amikor megvasaroltam az autoimat (hasznaltan), akkor kaptam hozza mindig teli gumikat is felnivel együtt. Olyan 4-5 evesek voltak ca. 5,5-6mm-es profilmelyseggel. Mire lekoptak kb. 3,5-4mm-re, addigra meg aladasra került az auto.

Egy duisburgi kollega viszont 12 eves teli gumival jar, igaz a profilmelyseg böven jo.

Szemy


Ez a 12 éves téli gumis dolog nem semmi. Én 8 éves téli gumikat használtam egy off autón, a profilmélysége jó volt, de nem nagyon akart tapadni már a végén. Levéve a felniről olyan kemény volt, mint a kő...ki is dobtam a fenébe


akkó nézd meg a nygáruházakban a debica téliket olyan puha szinte kezedbe elmálik nah az kibír egy szezont vajon?


A nagyáruházakban 20°C van benn, a téligumit meg 7°C alatt használéja az ember. Ott jelentősen keményebb, kopásállóbb. Viszont ha nyáron használod a téligumit, mint egyes elvetemültek, akkor egyrészt mindenkit veszélyeztetnek a közlekedésben, másrészt piszokgyorsan elkopik, de ha a következő télre marad még minta rajta a közlekedéshez, akkor nyáron a forró aszfalton gyorsabban keményedik a gumi, mintha tárolva lenne valami műhelyben. A keményedés ugyanis a gumi további vulkanizációja, ami melegben gyorsabb. És minél gyengébb minőségű a gumi, annál nagyobbak a változások a hőmérséklet függvényében. Szóval télen még rosszabb lesz, mert már túlzottan kemény lesz.

BarG Elküldve: 2013-02-17 12:46 E46 320d kombi porlasztócsúcs

nickname írta: Üdv

A mai napon ismét rámértem a porlasztócsúcsokra és ez az eredmény fogadott.

Alapjárati fordulaton


és a fordulatszám megemelve kb 1600 ra


Miért van az hogy magasabb fordulaton helyes értéket mutat ?



Szerintem felesleges már agyalni rajta, a diagnosztika az alapjárati értékek alapján mondja ki a szentenciát - ez a befecsi bizony rossz, valamit tenni kell.

De továbbra is érdemesnek tartom megemlíteni, amit egy olyan szervizestől hallottam, aki gondolkodó embernek tűnt: attól, hogy a korrekciós értékek jók, a befecskendezők még nem feltétlenül tökéltesek. Ugyanis ha EGYFORMÁN kopottak a fúvókák, akkor is egyformák lesznek a diagnosztizált értékek, holott a befecsiket már cserélni kellene. Erre lenne jó a szóráskép vizsgálat, de az a szervízek legtöbbje nem tudja elvégezni. (a korrekciós tényező vizsgálata zárt rendszerben történik, nem látszik a csúcson kijövő gázolaj prlasztása)

BarG Elküldve: 2013-02-16 23:32 Turbo

si3rrabravo írta:
BarG írta: Ki van cserélve a kipufogó leömlő az E39 öntvényére, mert a lemez már szétment kétszer, nálam ez az egyik gyanusított, hogy a másféle hangot generálja. Egyszer balahallgatnék a motorodba!



Ha Miskolc felé visz az utam egyszer, szólok előtte!


Várom!

BarG Elküldve: 2013-02-16 23:27 Turbo

jrtom írta:
BarG írta:
jrtom írta:
BarG írta:
jrtom írta: 30d turbót nemhiszem, hogy tudna 200 alatt. Persze újat. A 260 is marha jó ár.


Bizony jó ár!
Cégnévre vettem, akiknek kedvezményük volt. Előtte végigtelefonáltam mindegyik turbóst, akik árulnak újat is.
Nagyon szeretem a "ennyiért-annyiért tudtam VOLNA" jellegű hozzászólásokat, amik mindig a vásárlás UTÁN kerülnek elő, és persze soha nem igazak. A 3d turbó nem 2d turbó, ha valakinek kétségei lennének az ügyben.


A tied is kéziváltós?


Igen.
F30-ban már nem lesz kéziváltós 3d.


Akkor vegyél F10-et abban van.
A kettőstömegűd, hogy bírja? Km mennyi van a tiedben?


Képmutató világban élünk, ha a főnököm Forddal jár, akkor jobb, ha nem veszek F10-et, mégha megtehetem is. Néha még az F30-at is soknak gondolom, ha volna 1-es kupé új, akkor azt vennék. Amikor az E46 kupét vettem, akkor is megakadt sokak torkán a dolog, az akkori főnököm Sara Picassóval járt .....

Kéttömegű 200e km-nél helyet cserélt egy másikkal ....
Amúgy 267e van éppen benne.

Bakker, elsőre nem hittem el, hogy F10-ben van kéziváltós 3d, de megnéztem a konfigurátort és tényleg igazad van! Vajon egyedi rendelésbe megcsinálnák F30-ba is?!

BarG Elküldve: 2013-02-16 20:22 Turbo

jrtom írta:
BarG írta:
jrtom írta: 30d turbót nemhiszem, hogy tudna 200 alatt. Persze újat. A 260 is marha jó ár.


Bizony jó ár!
Cégnévre vettem, akiknek kedvezményük volt. Előtte végigtelefonáltam mindegyik turbóst, akik árulnak újat is.
Nagyon szeretem a "ennyiért-annyiért tudtam VOLNA" jellegű hozzászólásokat, amik mindig a vásárlás UTÁN kerülnek elő, és persze soha nem igazak. A 3d turbó nem 2d turbó, ha valakinek kétségei lennének az ügyben.


A tied is kéziváltós?


Igen.
F30-ban már nem lesz kéziváltós 3d.

BarG Elküldve: 2013-02-16 20:06 Turbo

jrtom írta: 30d turbót nemhiszem, hogy tudna 200 alatt. Persze újat. A 260 is marha jó ár.


Bizony jó ár!
Cégnévre vettem, akiknek kedvezményük volt. Előtte végigtelefonáltam mindegyik turbóst, akik árulnak újat is.
Nagyon szeretem a "ennyiért-annyiért tudtam VOLNA" jellegű hozzászólásokat, amik mindig a vásárlás UTÁN kerülnek elő, és persze soha nem igazak. A 3d turbó nem 2d turbó, ha valakinek kétségei lennének az ügyben.