Ez egy archivált weboldal! bővebben
BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-03-21 19:33 Motorolaj

zoliika írta:
funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat akkor is ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelel) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.


BarG Elküldve: 2012-03-20 19:44 Elsõ lengõkar hátsó szilent

hil írta:
laleeboy írta: Üdv
Nem pontosan ez az a topic aminekem kell, de jobb híján ide írok.
E36 első stabrúdszilent csere lesz.
Meg is vettem a jó kis Powerflex-et.
Az lenne a kérdésem hogy a Powerflex-es csomagban talált kenőanyagot hol kell használni?
Tegyem a szilent és a stabrúd közé? Vagy a szilenttartó csavaokat kell megkenni vele?

Köszi


Szia! Jó választás volt a Powerflex. És évente újra kell zsírozgatni, amit elfelejtenek közölni a vevővel. Így már kissé macerás.....



Hűha !!!
Épp most gondolkodtam a teljes hátsó szilentkészlet - 8 db - poliuretánra történő cseréjéről. Mivel a Powerflex is poliuretán, meg a kinézettek is, ezért ezekre is igaz lehet a kenegetési igény? Ahhoz totál szét kéne szedni évente a futóművet, ami szerintem nem vállalható.

BarG Elküldve: 2012-03-13 19:27 Motorolaj

hancurozo írta:
szeda írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.


Te nem érted. Azonos teljesítményszintű (LL-04) olajat feltételezve, üzemi hőfokon azonos viszkozitású a 0W- és az 5W- olaj. Csak -25 fok alatt lessz különbség. Tehát, ha a 0W- olajból eszik, akkor az 5W- olajból is fog. -20 fokon is szinte azonos a viszkozitásuk.


azért a 0W és az 5W között bizony van különbség még ha nem is annyira kézzel fogható mint egy 15 és egy 0W között deeee vaaaaan!!!



:


Hát nem érted vazze! Az egyik -40°C-on dermed, a másik meg -45°C-on. Ez igenis különbség!

BarG Elküldve: 2012-03-12 19:43 Autóvásárlás

bbubbuka írta:
Szabi46 írta:
Coyote írta:
Szabi46 írta: Nincs valakinek E46-os ha lehet akkor coupe 325-328as eladó vagy olyan hirdetése ami nem a hasznaltauto-n van fent?
Nézem már hónapok óta, de nem vagyok elragadtatva igazából. (manuális váltó, multikormány, ülésfűtés, combtámaszos ülés, tolatóradar, napfénytető meg ilyen apróságok kellenének, de nem találok ilyen autót. Egy M-packet lenne nekem a legjobb )


Ha a 328 megfelel, akkor a 330 is Vagy ezzel mi a baj?

A felni és a fabetét cserélhető


A felni és a fabetét akár maradhatna is de inkább csere Csak a váltó :S :@ Nekem nem kell automata


Ebbe ha 130e km van akkor én zárdába vonulok..


Pedig tutira öreg hölgy orvos tulaj 3. autója is egyben, amit csak nyáron, kirándulni használtak.
Ha ez az elvárás, akkor ilyen autók lesznek a piacon.

BarG Elküldve: 2012-03-11 13:44 320d Motor

lorand007 írta: Istenem mit tettem) Nem gondoltam, hogy egy ilyen vitát robantok ki, nekem csak feltünt, hogy a többihez képest nagyon olcsó és ezert szerintem v.mi sántit, de akkor valyon eredeti nemetben gyártot német olajat, BMW-t hol lehet kapni? ha van egyáltalan


2004-ben, amikor az első olajcserére vittem a gépemet, igen kinyílt a szemem, amikor 8000 Ft-ot kértek el 1 literért. Néhány évvel később, mikor már megszokott vendég voltam a szalonban, a szervízfőnök elmondta, hogy kétezer néhányszáz ft-ért kapják a bmw központtól. Tehát vastagon belefér, hogy a bmw 2000 ft alatti áron kapja ezt az olajat.
Ha követem a parannoid gondolatmenetet, akkor a bmw központ csakis valami hamisítványt kaphat ilyan olcsón, de amikor eladták nekem qrva drágán, akkor már eredeti lett az ára alapján. Nem látjátok a csavart a saját gondolatmenetetekben?

Olajat olyan helyen kell venni, ahol van bolt is, nem csak egy webcím, és adnak számlát róla. Meg olyan olajat, aminek az a minősítése van, ami a gépre elő van írva. Ez sem fog 1000%-os garanciát adni, de 1000% garancia a valós életben nem is létezik. Hiszen biztos vagy benne, hogy az ásványvizes palackban, amit meghúzni készülsz, nem akkumulátorsav van?!

BarG Elküldve: 2012-03-11 13:08 320d Motor

HEHE
Átköltözött ide a motorolajos paranoia?!

BarG Elküldve: 2012-03-04 18:20 Féktárcsa és fékbetét

bbubbuka írta: Gyári hátsó tárcsák hány e. km bírnak?
Mert nálam elvileg, 170e bírtak.. csak kíváncsi lennék, hogy van e olyan akinél mondjuk 250e, mert akkor még nem lehetek 100%-ig biztos abban , hogy ennyi is van valójában az autómba


Én 240e-nél cseréltem hátsó tárcsákat, igaz, betétet már harmadszor. És garantált a km.

BarG Elküldve: 2012-03-02 23:02 Megvegyem? Vegyek ilyet?

jons írta:
Helioport írta:
littled írta: Holnap megyek megnezni ezt:
http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/3074238

Velemenyt, ha tudtok Koszi! (€3800-ba allapodtunk meg)


Engem a kék bigyófény mindig megijeszt. Valahogy megjelenik előttem egy hülyegyerek autó, minden leócsósít, jóazbele, megyaverda... és nem szabadulok tőle. Kívülről szép. Azt nézem, hogy nekem valamiért -úgy érzem- jobban kézre állna egy balkezes könyöklő jobb oldalon, mint a mostani jobbkezes...


Lehet neki a kék jobban tetszik neki. Lehet, hogy szakszerűen hegesztette át a ledeket. Lehet, hogy az az utólagos fejegység senkit nem zavar...
Azt hiszem kempelen meg fehérré változtatta a világítását az óracsoportban... mintha így emlékeznék, bár ő a piros mutatói miatt.



Eddig NÉGY tulaj - nem jó jel.

BarG Elküldve: 2012-02-27 20:07 Chip tuning

szeda írta:
BarG írta:
Robinson írta:
BarG írta:
Robinson írta: Szeva.

Most lesznek, akiket magamra haragítok.

Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.

Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?

Ez vicc!





Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.



Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült

Mondjuk az mit jelent, hogy "majdnem szétszakadt a motor"? Az miben mutatkozik meg?
Egy hamann vagy egy acs elhiszem, hogy meg tudják írni a progit normálisan, másban nem nagyon bíznék


A majdnem szétszakadt a motor az azt jelenti, hogy a nyomatékgörbéje normál esetben egy egyenes lefutású vonal, szép egyenletes. Az enyém meg olyan lett, mint egy háromágú királyi korona, csúcsokkal, völgyekkel. Meg olyan fehér füsttel, amilyet a harckocsik fejlesztenek, amikor menekülnek az ellenség elől.

Mindezek ellenére én nem vagyok tuning ellenes! Mert szerintem amit ember írt, annál ember írhat jobbat. Csak abban nem hiszek, hogy a Kiskikinda utca 7 szám alatt lakna valaki, aki a hasára ütve megalkotja a tökéletes ECU progit. Viszont ha van komoly cég, ami mechanikusan is ismeri a gépet, teljesítménymérő padon, emissziót mérve egy fejlesztő csapat dolgozik egy-egy típushoz való fejlesztésen és még nyúzópróbákat is tartanak, akkor talán hiszek nekik. És ahogy írtad is, az nehezen hihető, hogy egy cég minden egyes nyűves autótípust úgy ismerjen, hogy tudjon ok módon tuningolni.

Az a tuning, amit itthon kapunk, az kb olyan, mintha mindenkinek adnánk egy kis szteroidot, osztán mindenki tudna ettől 20 kg-val többet emelni. Végülis ettől mindenki erősebb lenne!!!



Nem hiába egy barátom az audi motort vissza butította mechanikus adagolóra és inkább megcsináltatta azt az adagolót mint sem hogy software-esen állítgasson.Elsőre jó lett, elsőre olyan amit kért.Miközben én egy rossz termosztáttól másfél literrel többet fogyasztok addig ő 110-ről 160 lóra növekedéstől kapott plusz fél litert átlagos használat mellett...
Az itthoni cégek nagy része egyébként netről letöltögetett cuccokkal dolgozik.isohuntba beírod ECU és annyi program jön ki hogy az ember választani sem tud...



Erősen gumicsont jellegű ez a tuning téma, rágódunk is rajta rendesen.
Hogy az üzemanyag mechanikus vagy elektronikus vezérléssel jut be a hengerbe, az teljesen mindegy. Ha akkor jut be, amikor kell, meg akkor gyullad be, amikor kell, annnyi levegővel, amennyivel kell. Elektronikusan persze sokkal könnyebb vezérelni a dolgokat, elvileg sokkal precízebben meg lehet valósítani, és ez persze teret ad azoknak, akik gombokat nyomogatva akarnak tuningolni. Mechanikusan sokkal bonyolultabbak a dolgok, az már nem olyan egyszerű, néhányan csinálják csak, szinte művészet így tuningolni. De ez nem jelent semmiféle felsőbbrendűséget, csak egyfajta különcséget.

Hogy mennyi plusz lóerőt sikerült ráerőszakolni a motorra, az nem jelenti azt, hogy a tuning jó vagy rossz, mert lehet, hogy annyi plusz lóerőt sikerült kiszorítani, hogy egy nagyobb reccsenéssel oda lesz a váltó, vagy valamelyik egyéb gépelem. A kicsi lóerőnövekményes gép meg simán többszázezer km-t mehet még a tuning után. Akkor melyik is a jó tuning?! Egy biztos dolog van csak - az a gép, amelyikből több erőt vettünk ki, az hamarabb kopik és hamarabb megy tönkre.

BarG Elküldve: 2012-02-18 23:49 320d Motor

Nagyon megy az oltogatás itten, aki valós dolgokat akar tudni, az ballagjon be egy olyan bmw szervízbe, ahol motort is hajlandóak szerelni - ne valami látványszervízbe, ahol a motorolajcsere a legbonyolultabb művelet, és meg kell nézni, hogy milyen motorok vannak éppen szétkapva. Sajna a leggyakoribb páciens a 3d (mármint az én szempontomból) aztán jön a 2d. Nemrég mondta a szerelőm, hogy úgy látja, a bmw folyamatosan gondoskodik az ő megélhetéséről, mert az új 184 lovas 2d-ben a lácot hajtó fogaskerék úgy egybe van a főtengellyel, hogyha sérül, az főtengelycserét jelent. Volt már páciense, aki 70e km után jött főtengelycserére - a prémium módon tervezett autójával.

Bár az nem tiszta számomra, hogy egy 70e km-es autót miért nem márkaszervízben reszelnek? Biztos valami németből hozott megkímélt, öreg orvos hölgy harmadik autója volt. A magyar használtautó vásárló álma.

BarG Elküldve: 2012-02-18 18:54 320d Motor

bmw320d4 írta:
kicsidon írta: sajnos ugyan ebben a cipöben jártam mint te, csak én joval ár alatt tovább adtam a paripámon. nálam konkrétan a magyar GÁZOLAJ!!! taccsra tette a motort.... a kipufogó rendszerrel semmi gond nincs, egyszerűen amit Tano ir a kisegitő fűtéssel lesz a bajod. ott még nincs baj HA viszon olaj szagot érzel az autoban, na akkor van az h motorcsere. sajnos ezekbe 160-200 ezer között kell lennie egy motorgenerálnak ami ha nincs meg, akkor vagy rover motor, vagy csillagászati összegü 320d motor... azért csillagászati az összege mert pontosan ezért keresett.


Huhh, akkor hétfőn motort kell cserélnem, mert én motoromban már 530.000 km van.




Akkor még pedálozhatsz egy keveset, hogy utólérd a haverom toledóját, közel 800 000 km van benne. (egyszer egy hidrotőkét kellett cserélni)

BarG Elküldve: 2012-02-09 18:52 Motorolaj

Geri írta: Üdv Mindenkinek!

Holnap viszem a kocsimat olajcserére.10W40 castrol gtx-et vettem.Remélem nem gáz, hogy nem 5W40!?1 hete vettem a kocsit és nem tudom mikor lett benne cserélve, ezért biztos ami biztos!Kérdésem még az volna, hogy olajcsere után a computer nem tárol hibát, amiért le lesz engedve az olaj?Olajcsere után nem kell diagnosztika?Törlés?Bocsi lehet, hogy hülye kérdés , de várom hozzáértők válaszát!Köszi!!!!


A BMW gyár minősítést ír elő, nem viszkozitást.

BarG Elküldve: 2012-02-07 19:24 Az E46 Üzembentartási költsége.

Most írjam le 8 év összes javítását, olajcseréjét, gumicseréket?!

BarG Elküldve: 2012-02-03 17:38 Autóvásárlás

gronholm írta: Sziasztok,

BMW-s emberektől szeretnék segítséget kérni!Az lenne a problémám, hogy régi álmom egy E46 és most oda jutottam, hogy megveszem magamnak csak azt nem tudom, hogy milyen kivitelben. Elsősorban coupe-t nézegetek, a de célomat még nem mondtam, hogy mire fogom használni. Tervezek egy kis utat a nyáron olyan 7000-8000km-ről lenne szó oda-vissza és persze erre az alkalomra akarom a Bayert!Az én dilemmáim a következők: 4fő kupéban kicsit szűkös bár a csajok elférnek hátul vagy mégsem?Dízel amennyivel drágább annyival zsákbamacskább és nem biztos hogy fogyasztásban annyira kevesebb lenne, mivel 90% autópálya. Akinek kupéja van-volt kérem jelezze milyen a hely hátul hosszú távon!A másik a motor választás benzines terén!???318 vagy 320?????mi a különbség a fogyasztáson kívül és mire kell ügyelni mikor vásárolom?Odáig hogy olajszint meg víz a víz rendben addig megy De azon kívül mire legyek figyelmes, vannak e főbb E46 konstrukciós hibák. Ha valaki segít hozzájárul egy álom beteljesüléséhez. köszönöm.


Hátra hosszú távra csak az ellenségedet ültesd!

Motort úgy válassz, hogy viszel magaddal hozzáértőt, nehogy úgy járj mint egy kollega, aki vett egy 520d-t az E60 szériából. Kicsit fura hangja volt, de az eladó azt mondta, hogy ennek ilyennek kell lenni. Dehát kellett a nagynavi, meg a feleség ennek a belsejét lájkolta. Egy héttel a vásárlás után a szerelőnél megkapta a kicserélendő alkatrészek listáját: főtengely, összes csapágy, turbó, kéttömegű, kuplung, hét számjegyért. Az eladó pedig nem elérhető azóta.

BarG Elküldve: 2012-01-30 20:17 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
tarkanyif írta:
YELLOW írta:
tarkanyif írta: váltóolajat akarok cserélni, de annyiféle véleményt írtatok, hogy nem tudom kinek higgyek.
SMX-S (kézi) ,ATF (aut.), M-attila pl aut.Febit árul

kézi, Sárga címkés a váltóm MTF-LT-1 .
Annyit kiszűrtem,hogy gyárit kimérőset lehet ebből v.hol kapni, de hol! Ki az-az NT?

Esetleg tanács, de tényleg csak az írjon csak, aki már cserélt és jók a tapasztalatai.
Nem lett rosszabb a kapcsolás, 5000 után nem barnul stb.





én nyitottam a topic-ot
én az SMX-S-t raktam bele. hát hidegben akad, az 1-est nehezebben veszi, bár már alakult.
a lényeg ha tudsz szerezni MTF-LT-1-et, de mehet bele 2 is, akkor azt tedd bele. Azt hiszem 5 liter a legkisebb kiszerelés, de az NT-ben ki is cserélik szerintem.
volt egy okfejtés ezzel kapcsolatban. egy másik fórumon olvastam, hogy sok szerelő azt mondja, hogy a manuális váltóba is lehet tenni az ATF-et. elkezdtük vesézni a dolgot, és valóban az ATF állaga olyan, mint az MTF-LT. a másik fórumon is sokan az SMX-S-t rakták bele (mivel a castrol katalógus is ezt hozza fel), nekik is akadt, és amikor lecserélték ATF-re, akkor olyan lett mint volt. tehát az okfejtés alá lett támasztva.
ha tudsz szerezni akkor MTF-LT, vagy ha eltudod vinni pl az NT-hez. ha nem és valóban nem akarsz 5 litert megvenni, akkor ATF.
én még nem cseréltem le az SMX-S-t, mert alig mentem vele vagy 10-15ezret. azt tudom a gyári, amikor leengedtük kristály tiszta volt, már bántam.


most kérdeztem, a gyári oil 7700/liter


a gáz anniy, hogy ha jól emlékszem 1,1 liter kell a váltóba, tehát 2litert venned kell, és az ATF ára is ugyanott lesz, az SMX-S talán akciósan 6ezerből kijön a 2liter.
valaki itt a fórumon, mondta annó, hogy neki van nagyobb mennyiségben MTF-LT, de sajna nem emlékszem ki. talán Tiba, de nem bizti. vagy BarG. igen talán BarG lesz.


Igen, nekem VOLT MTF LT3 olajam, mert megvettem az 5 literes kiszerelésűt. De ez régen volt, én úgy 60e-ként cserélek, így aztán elment!
Volt szó róla, hogy ATF olaj a kézi váltóba - én egyszer raktam bele Transmax-Z-t, amitől szépen váltott, de csúnyán megbarnult. Ezért én nem javaslam a Tr-Z-t. Van olyan Castrol ajánló, ahol Tr-Z-t ajánlanak kézi váltóba is, nem szabad hinni neki. Van még a Fuchsnak is olyan olaja, amin rajta van a bmw minősítés, berakható.