szeda írta:
BarG írta:
Robinson írta:
BarG írta:
Robinson írta:
Szeva.
Most lesznek, akiket magamra haragítok.
Én nem csináltatnék. Náluk. Sem. Náluk főleg. Ha már nagyon tuningoltatni akarnék minimum olyan helyet választanék, ahol le is tudják mérni az autó teljesítményét, vagy vállalnak garanciát a mérések erejéig. Merthogy milyen az, hogy az érzésedre bízzák, hogy "na most nagyon megcsináltuk a kocsidat öcsém".
Előtte utána egy független helyen méretnék. Ha nem hozza a megfelelő értéket, visszakérni a pénzt azt hello.
Hozzáteszem, nem hiszek ezekben a kuruzslókban. Kuruzslóknak tartom őket, mert milyen már az, hogy van egy darab ember, aki azt állítja magáról, hogy minden márka minden tipusának minden paraméterét behatóan ismeri. Annyira, hogy még optimalizálni is tudja őket. Kell ezt még ragoznom?
Ez vicc!
Az igazi vicc az, hogy a híresneves ATC-nél a padjukon olyan szoftvert írtak az akkori Ibizámra, hogy a hazaúton majdnem szétszakadt a motor tőle. Vagyis a pad semmire se garancia, egyik autóra bejön a módosítás, a másikra meg nem. Ugyanúgy kísérletezik itt mindenki, aki nem előre kidolgozott sztenderd programot tölt fel, hanem majd jól fejleszt valamit.
Mindegyiket kuruzslónak tartom, ha van pad ha nincs. Kellett kis idő, hogy "megértsem", de sikerült 
Mondjuk az mit jelent, hogy "majdnem szétszakadt a motor"? Az miben mutatkozik meg? 
Egy hamann vagy egy acs elhiszem, hogy meg tudják írni a progit normálisan, másban nem nagyon bíznék 
A majdnem szétszakadt a motor az azt jelenti, hogy a nyomatékgörbéje normál esetben egy egyenes lefutású vonal, szép egyenletes. Az enyém meg olyan lett, mint egy háromágú királyi korona, csúcsokkal, völgyekkel. Meg olyan fehér füsttel, amilyet a harckocsik fejlesztenek, amikor menekülnek az ellenség elől.
Mindezek ellenére én nem vagyok tuning ellenes! Mert szerintem amit ember írt, annál ember írhat jobbat. Csak abban nem hiszek, hogy a Kiskikinda utca 7 szám alatt lakna valaki, aki a hasára ütve megalkotja a tökéletes ECU progit. Viszont ha van komoly cég, ami mechanikusan is ismeri a gépet, teljesítménymérő padon, emissziót mérve egy fejlesztő csapat dolgozik egy-egy típushoz való fejlesztésen és még nyúzópróbákat is tartanak, akkor talán hiszek nekik. És ahogy írtad is, az nehezen hihető, hogy egy cég minden egyes nyűves autótípust úgy ismerjen, hogy tudjon ok módon tuningolni.
Az a tuning, amit itthon kapunk, az kb olyan, mintha mindenkinek adnánk egy kis szteroidot, osztán mindenki tudna ettől 20 kg-val többet emelni. Végülis ettől mindenki erősebb lenne!!!
Nem hiába egy barátom az audi motort vissza butította mechanikus adagolóra és inkább megcsináltatta azt az adagolót mint sem hogy software-esen állítgasson.Elsőre jó lett, elsőre olyan amit kért.Miközben én egy rossz termosztáttól másfél literrel többet fogyasztok addig ő 110-ről 160 lóra növekedéstől kapott plusz fél litert átlagos használat mellett...
Az itthoni cégek nagy része egyébként netről letöltögetett cuccokkal dolgozik.isohuntba beírod ECU és annyi program jön ki hogy az ember választani sem tud...
Erősen gumicsont jellegű ez a tuning téma, rágódunk is rajta rendesen.
Hogy az üzemanyag mechanikus vagy elektronikus vezérléssel jut be a hengerbe, az teljesen mindegy. Ha akkor jut be, amikor kell, meg akkor gyullad be, amikor kell, annnyi levegővel, amennyivel kell. Elektronikusan persze sokkal könnyebb vezérelni a dolgokat, elvileg sokkal precízebben meg lehet valósítani, és ez persze teret ad azoknak, akik gombokat nyomogatva akarnak tuningolni. Mechanikusan sokkal bonyolultabbak a dolgok, az már nem olyan egyszerű, néhányan csinálják csak, szinte művészet így tuningolni. De ez nem jelent semmiféle felsőbbrendűséget, csak egyfajta különcséget.
Hogy mennyi plusz lóerőt sikerült ráerőszakolni a motorra, az nem jelenti azt, hogy a tuning jó vagy rossz, mert lehet, hogy annyi plusz lóerőt sikerült kiszorítani, hogy egy nagyobb reccsenéssel oda lesz a váltó, vagy valamelyik egyéb gépelem. A kicsi lóerőnövekményes gép meg simán többszázezer km-t mehet még a tuning után. Akkor melyik is a jó tuning?! Egy biztos dolog van csak - az a gép, amelyikből több erőt vettünk ki, az hamarabb kopik és hamarabb megy tönkre.