Jani69 fórum hozzászólásai

Jani69 Elküldve: 2018-10-10 22:13 Futómû és hibái

YELLOW írta:
tomekk07 írta: Sziasztok!

Új tag vagyok, egy nemrég vásárolt E46 320cd- vel, sokadik bmw-m.
egy olyan kérdésem lenne, hogy ez az autó meglepően sokat jelez vissza a kormányon keresztül az úthibákról, egyenetlenségekről!
a futómű és a fékek rendbe lettek téve.
szerintetetek a kerékméretnek lehet ehhez köze?
jelenleg 18 colos alufelnik vannak rajta, elől 225/45, hátul 255/40, most a /40 ben nem vagyok teljesen biztos.
szóval ha télire lecserélem 17-colosra a felniket, az segít rajta, vagy ennek semmi köze sincs ehhez...

Válaszotok előre is köszönöm szépen!

Üdv,
Tamás


semmi változás nem lesz. nem a kerékátmérővel van a gond, hanem, széles a gumi is. nekem hasonló szettem van 17-esben, annyi, hogy hátul 245 széles. a téli után pár alkalommal rendesen fáj a karom. nem vészesen, de megérzi. télen a 195/65 R15 sokkal jobb. neked ilyen méret nem megy fel ugyan. még ez is ad visszajelzést bőven, nem lesz franciásan érzéketlen az autó.
szóval 16-os 205/55 R16 gumikkal jobb választás lehet neked. de volt aki már erre is panaszkodott. ha gyári ET-jű felnire megy, elvileg nem lesz gond vele.


Szia!
Tévedés,hogy nincs változás ha télire 17"-re cseréled,mert nekem a téli gumi elől 225/45 17 ,hátul 235/45 17 (kínai) amivel komfortosabb és jobban vezethető vele az autó. Nekem a nyári 18"-as és ráadásul defekttűrő 225/40 18" és 255/35 18". Finoman kifejezve borzalmas!!! Az enyémre 17" a legkisebb ami felmegy...

Jani69 Elküldve: 2018-10-08 21:00 alapjárati probléma

Sziasztok!
Egész nyáron minden rendben volt az alapjárattal,még klímával is szépen járt.Most,hogy már a fűtést használni kell újra hullámzik,ha kikapcsolom kisimul. Okozhatja a fűtőmotor ellenállás? Akkor klímával miért jó? A segítségeteket előre is köszönöm!

Jani69 Elküldve: 2018-10-02 20:51 Lámpamosó

notoriusbg írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Az a kérdésem,hogy a lámpamosó szórófej az E46-nál egyforma-e a facelift előtti és a faceliftes? Előre is köszönöm!


Szia, cikkszám alapján a szórófej nem, csak a takaró más.


Szia! Köszönöm,ez valóban így van.Vettem egy bontott facelift előttit és a szórófej tényleg ugyan olyan.

Jani69 Elküldve: 2018-09-09 21:23 Lámpamosó

Sziasztok! Az a kérdésem,hogy a lámpamosó szórófej az E46-nál egyforma-e a facelift előtti és a faceliftes? Előre is köszönöm!

Jani69 Elküldve: 2018-07-17 20:52 ajtóhatároló zsanér

b_imi írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Olyan már bosszantó problémám van,hogy nagy melegben kinyitáskor borzasztóan nyikorognak az ajtók. Befújtam már zsírspray-el,olajjal,WD40-el a zsanérokat és a határolókat is,de semmi nem segített rajta. Valakinek van tanácsa,tapasztalata ezzel kapcsolatban? Előre is köszönöm!


A határolót kár volt, mert azért nyikorog. Ki kell venni, zsírtalanítani és utána jó lesz.


Köszönöm akkor megtisztítom!

Jani69 Elküldve: 2018-07-17 19:51 ajtóhatároló zsanér

Sziasztok! Olyan már bosszantó problémám van,hogy nagy melegben kinyitáskor borzasztóan nyikorognak az ajtók. Befújtam már zsírspray-el,olajjal,WD40-el a zsanérokat és a határolókat is,de semmi nem segített rajta. Valakinek van tanácsa,tapasztalata ezzel kapcsolatban? Előre is köszönöm!

Jani69 Elküldve: 2018-04-22 21:33 Kormány légzsák, hogy kel kinyitni?

Sziasztok! A kormánylégzsákról annyit szeretnék írni,hogy aki még nem hallott róla és eredeti kormány van a kocsijában VISSZAHÍVÁS van az E46 ,E39 típusokra,mert INGYEN kicserélik a vezető oldali légzsákot. Alvázszám alapján beazonosítják bármelyik BMW márkaszervízben és megmondják szükséges-e cserélni. Én most voltam szombaton Debrecenben és ingyen cserélték,még munkadíjat sem kell fizetni!

Jani69 Elküldve: 2018-04-01 22:30 Autóvásárlás

csabigyerek26 írta: Sziasztok!

Új vagyok itt az oldalon, tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Első autó vásárlása előtt állok, a rokoni/baráti körben több BMW is van, és be kell valljam, megfertőztek vele
Nagyjából 1,2 millió pénzt tudnék rá szánni, kicsivel többet is ha feltétlenül szükséges. Benzinest szeretnék, mivel ahogy számolgattam, nagyjából kb évi max 15 ezer kilométert mennék vele, úgy gondolom ezért nem éri meg dízelt venni. Ezen belül a hathengeres kétliteresre gondoltam.
A dilemma viszont a következő: E36 vagy E46?
Formavilágra ez a kettő tetszik nagyon, az ötösök valahogy nem.
Fogyasztás, hibalehetőségek, alkatrész ellátottság, szervizek hozzáértése, vezetési élmény, fenntarthatóság, szóval minden érdekel amit fel tudnátok hozni valamelyik típus mellet vagy ellen.
Előre is köszönöm!


Szia! Sok tapasztalatom nincs,de én az E46-ot választanám,abból is a Facelift-est. Hallottam és olvastam is róla,hogy a Facelift elóttinek ki szokott szakadni a hátsó futóműve.Egy barátom már hegesztett ilyet,mert el volt repedve. A hathengeres motorok fenntartása nem sokkal több a négyeseknél a komolyabb tudás ellenére és szerintem megbízhatóbbak!Alkatrész van bőven új és bontott is. Találsz cikkeket,videókat a Youtube-is,vagy Totalcar Népítéletben.

Jani69 Elküldve: 2018-04-01 22:17 E46 M futómû

Sziasztok! Egy kis segítségre lenne ismét szükségem. Most vettem észre,hogy a "jó magyar utak" elbántak a kocsimmal és jobb hátsó rugótörésem van,valamint folyik a bal hátsó telóm. Vagyis mindből kell egy-egy pár. Azt nem találom sehol,hogy milyenek vannak benne gyárilag,a rugóról pedig nem találok gyári cikkszámot sem,viszont "két sárga" jelölése van.Ez egy 2004-es E 46 330 d Touring gyári M Packet-el. Esetleg milyet tegyek bele ami gyári minőség? Esetleg nem tudja valaki a gyári OEN számot!
Előre is köszönöm!



Jani69 Elküldve: 2018-02-24 20:40 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Sziasztok! Olyan AE-t (9V-30V-ig és cree led-es)vettem aminek a vezérlőibe két vezeték megy be a karikákból (piros,fekete),de már három vezeték jön ki (piros,fekete,fehér) a kérdésem ezt hogy kössem be? Köszönöm!
Bár még választ nem kaptam,volna további kérdésem.
Találtam bekötési rajzot az Ae-ről. Kipróbálásként bekötöttem.Működik a leírtak szerint.A helyzetjelző csatira kötöttem a fekete-pirosat és a fehér vezetéket a lámpa pozitív kábelére.
Helyzetjelzőn teljes fénnyel világít,tompítottnál fél fényerővel.
A problémák viszont azok,ha lekapcsolok mindent vibrál az AE , felkapcsolt világításnál világít az első irányjelző és persze azt jelzi,hogy kiment az égő. Egyelőre csak a bal első lámpánál próbáltam ki. A termékleírásban pedig CANBUS error free van. Akkor most hogy kössem be???
Köszönöm!

Jani69 Elküldve: 2018-02-12 15:58 xenon próbléma.

Tano írta:
Jani69 írta: Köszi! Bekapcsolásnál csinálja a mozgatást,csak a szembejövők mindig villognak,pedig nincs magasra állítva.


5-ös imbusszal be lehet állítani az automata lámpát is manuálisan a megfelelő pozícióba. Egy fal elé állva meg lehet oldani, a gyári vetítés kép megtalálható a TIS-ben.


Köszönöm!Be vannak állítva és annó műszakin is jók voltak,de megnézem a gyári adatokat.

Jani69 Elküldve: 2018-02-11 15:28 xenon próbléma.

YELLOW írta:
Tano írta:
Jani69 írta: Sziasztok!Az a kérdésem,hogy lehet megnézni működik-e rendesen az automatikus lámpamagasság állító.
Köszönöm!


Bekapcsoláskor megcsinálja a mozgatást, ez látszik a megvilágításon, illetve ha rossz lenne, akkor a legalsó állásban tartja.


meg be kell terhelni a hátulját, aztán állítania kell magát. (járó motornál)


Köszi! Bekapcsolásnál csinálja a mozgatást,csak a szembejövők mindig villognak,pedig nincs magasra állítva.

Jani69 Elküldve: 2018-02-10 22:46 xenon próbléma.

Sziasztok!Az a kérdésem,hogy lehet megnézni működik-e rendesen az automatikus lámpamagasság állító.
Köszönöm!

Jani69 Elküldve: 2018-02-03 23:01 Hûtõvíz

John írta:
Tibo írta:
YELLOW írta:
Tibo írta:
YELLOW írta:
Tibo írta: Sziasztok!

BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem

A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.

A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?


szerintem jól csináltad ám érdemes többször a légtelenítésre ránézni, kitekerni a szelepet.
108°C még közép állás, talán picivel van felette.
azt sosem néztem, hogy leállítás után merre megy a hőfok, de lehetséges fizikailag, hogy felfelé megy. hisz nincs keringés, meg hűtés sem, de a blokk még meleg. minimális áramlás még van.


Én úgy hallottam hogy a légtelenítőcsavart nem szabad többször kitekerni mert megszűnik a vákum.
Illetve amit írtam az normális hogy fűtés mellett hideg az alsó cső?
Ha ki kell még tekernem a csavart akkor hogyan csináljam? Járjon a motor vagy hidegen? Kupak legyen rajta?


nem szoktam tapogatni, de azt tudom elég lassan légtelenedett le nekem is. szelepet lehet nyitni, betöltő sapkát már nem kell, de a motor járjon és legyen üzem meleg.


Köszi a választ, egyébként üzemmelegen ( 108c ) ha kitekerem a légtelenítő csavart akkor spriccel össze vissza.

Szia,nekem termosztát csere után csinálja ugyanezt,mi volt a megoldás?


Sziasztok! Én kicseréltem mindkét termosztátot a 330 d-n. Utána teletöltöttem a kiegyenlítőtartályt,majd motor beindít,fűtés bekapcsol,légtelenítő csavarokat kitekertem, közben öntöttem utána a fagyállót és amikor elkezdett folyni a hűtővíz becsavartam őket és kész. Kiegyenlítőtartály feltöltöttem szintre. Még kb. kétszer kellett a szintet utánatölteni és minden hibátlanul működik.

Jani69 Elküldve: 2018-01-28 07:17 angel eye

Sziasztok! Arra gondoltam még,hogy az E39 AE xenon lámpái nem olyanok mint az E46-é. Át lehetne rakni? Akkor gyári AE lenne.
Köszönöm!