radattila11 írta:
Sziasztok,
Van esetleg valakinek E46-os M3-ban vagy 330i-ben SMG váltóval tapasztalata?
Mennyit bírnak? Mikor kell felújítani? Mennyire megbízható és strapabíró?
Vagy inkább messzire elkerülni és manuális váltós 330i keresni.
Köszi!
Először is, az M3 (GM váltó) és a 325i/330i (ZF/Magnetti) közel sem ugyan az, a meghibásodás is inkább a GM-re jellemző.
Nekem 325i van, de ugyanaz az váltó mint a 30i-ben, közülük is az újabbik 6 fokozatú ZF.
Tulajdonképpen egy kézi váltó, csak nem te kuplungólsz. Most épp 233e van benne, váltóhoz még nem nyúltak, én is csak kuplungszettet és lendkereket cseréltem. Típushibájuk, hogy a munkahenger elkezdi engedni az olajat, ezt csak elektronikával együtt lehet kapni nagyjából 280e körül, felújítókészlet nincs... Erre is van második lehetőség, a tengerentúliak kitalálták, hogy a manuális váltó munkahengerének felújítókészlete, szinte teljesen passzentos az SMG-vel, így 12 körül megvan + chf olaj.
Ajánlott rendszeresen (mondjuk olajcseréknél) kalibrálni.
Összességében nekem nagyon bejön, élvezetes és gyors.