E46 ajtózár javítás

2010. május 05. szerda 01:46,


Hil tollából származó "hogyan". Köszönjük! :)

Probléma: melegebb időben, kb 18 fok felett az a jelenség volt tapasztalható, hogy a vezető oldali ajtó nyitása nem volt érzékelve, mintha az ki sem lett volna nyitva..

E46 ajtózár javítás

képek megtekintése

Záráskor pedig a riasztó nem kapcsolt be csak akkor, ha előtte az utas oldali ajtót kinyitottam és becsuktam. A CKM nálam úgy van programozva, hogy nyitás után, ha ajtó kinyitás nem történik, akkor 2 perc után automatikusan vissza zárja az összes ajtót. Ebből következik, hogy a vez. oldali ajtó kinyitása után két perc múlva lezárta az autót, ami nem kellemes dolog, mert a kulcs bent is maradhatott volna.

A hiba okának feltételezése:

Az ajtók nyitás/ zárás érzékelése a központi zár mechanikájában lévő HALL szenzor elé beforduló permnanens mágnes útján történik. Feltételezhető a működési hiba jelenségből, hogy forrasztási hibáról lehet szó, ami a hőtágulás miatt következik be.

Javítás:

Ki kell szerelni a központi zár szerkezetet:

1. ajtókárpit leszedése

2. az alatta lévő borító szivacs valami leszerelése

3. az oldallégzsák kiszerelése, csatlakozót nem széthúzni, ellenkező esetben légzsák hibakód lesz

4. a hátsó ablakvezető sin kiszerelése (mert ettől nem fog kiférni a zár szerkezet). Ezt 2 db csavar tartja, amik az ajtó belső lemezén láthatók. A vezető sínen van egy furat, ami mögött az ablakot kb. 2 cm-re leengedve láthatóvá válik egy csavar, aminek oldása után az ablak emelő bowdenje felszabadul és ezek után a sín elmozdítható a helyéről.

5. ki kell szerelni az ajtó nyitó hengerzárat: az ajtó lapos élén van egy ovális szerű múanyag záródugó (ez két részből áll) aminek kipattintása után láthatóvá válik a hengerzárat tartó imbusz csavar feje (5-ös kulcs kell hozzá) Azt kitekerve, a csavart nem beejtve ki lehet venni aa hengerzárat.

6. ezután a zár szerkezetet az ajtó lapos élén lévő 3 db Torx csavar kicsavarása után ki lehet zsonglőrködni a helyéről. Ennek az egész folyamatnak a leírását megtalálod képekkel illusztrálva a Hogyan csináljam sorozat BMW E46 szerelési könyvben

7. A kiszerelt zár ajtónyitó kallantyúját le kell szerelni. A közepén lévő pontozásba először 8 mm mélyen be kell fúrni 2,4 mm-es fúróval.

8. a nyitó kallanytyúnál lévő szegecslést le kell köszörülni, azért, hogy azt a lemez kallantyút le lehessen húzni a tengelyéről.

9. ezután le kell húzni a kallantyút. Ehhez én csináltam egy lehúzó szerszámot

10. a 3 db Torx csavar kicsavarása után a zárszerkezet a fém része leválasztható a műanyag részről

11. a fém rész leszerelve (amivel nincs dolgunk)

12. a műanyag rész, amin látható a HALL érzékelő valami gumi szerű anyaggal kiöntve. Ezt az anyagot óvatosan ki kell kapirgálni. Ezután láthatóvá válinak a lábak beforrasztása, amik nálam hibátlannak látszottak

13. a HALL lábait nagyon megtisztítva azt vissza kell forrasztani vigyázva a rövidzár képzés elkerülésére!

14. az első művelet szerint befúrt 2,4 mm-es furatba M3 menetet kell vágni. Vigyázva, hogy a menetfúró ne törjön bele a furatba! Ezt követően a nyitó kallantyút óvatosan vissza kell ütni a tengelyre, majd azt 1 db körmös alátéttel és M3 csavarral rögzíteni. Én a csavart becsavarás előtt Loctite 243 oldható csavar rögzítővel is bekentem.

15. ezt követően vissza lehet szerelni a zár szerkezetet az ajtóba


Remélem tudtam segíteni ezzel a leírással!

Mindenképpen! Köszönjük, hogy elküldted! :)

Ha Te is kedvet kaptál cikk írásához, hát hajrá! Írd meg, és küldd el a cikk@bmwfanatics.hu címre! :)


E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás


Komment írása



takeoff 2017. október 28. 06:32
Szia!
Nekem is elromlott a záram, nyitni nem csak zárni hajlandó. Vettem egy komplett zárat, ha azt szeretném kicserélni akkor csak a 6. pontig kell csinálni majd az újat visszatenni? Lehet, hogy a hivatkozott "hogy csináljam" könyv mér nem található?
Köszönöm.


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Boldog Új Évet Minden BMW fannak!
Boldog Új Évet Minden BMW fannak!

Nagyon boldog, eredményekben, sikerekben gazdag új esztendőt kívánunk minden kedves BMW őrültnek! Sok örömteli, hiba és balesetmentes kilométert a 2014-es évben is. Húzzatok gumit. Télen télit. Köszönjük az egész éves jelenlétet, reméljük jövőre is velünk tartotok, és sok hasznos információ cserél gazdát a fórumon! tovább »


E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW
E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW

Tudtad, hogy az első összkerekes BMW egy E30 325iX volt 1985-ben? Hathengeres M20B25 kódú 171 lóerős motorral volt ellátva, és nem csak szedán, de kupé és touring verzióban is elérhető volt. tovább »


Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar
Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar

Tízéves, százezret futott patika BMW áron alul. Semmi más nem érdekli a vevőt, csak az, hogy kevés legyen a kilométer, és a kifizetendő összeg is. Ezer helyen megírták már, hogy állapotot veszünk, nem kilométert, de a magyar prémiumvadászoknak sajnos nem csak a zsebük az üres, de a fejük is. tovább »


Csajok, akik keresztben élvezik
Csajok, akik keresztben élvezik

A tököli repülőtéren ezen hétvégén kerül megrendezésre a nemzetközi mezőnnyel és sztárokkal teletűzdelt Gymkhana Grid Euróba Bajnokság. Ken Block mester sportján kívül azonban egy érdekes női EB futamot is rendeznek a drift szakágban. Várhatóan nyolc hölgyversenyző érkezik, hogy keresztbe autózzanak a Queen of Europe versenyen. Magyarországot Jáger Andrea és Fényi Anna fogja képviselni. tovább »