E46 ajtózár javítás

2010. május 05. szerda 01:46,


Hil tollából származó "hogyan". Köszönjük! :)

Probléma: melegebb időben, kb 18 fok felett az a jelenség volt tapasztalható, hogy a vezető oldali ajtó nyitása nem volt érzékelve, mintha az ki sem lett volna nyitva..

E46 ajtózár javítás

képek megtekintése

Záráskor pedig a riasztó nem kapcsolt be csak akkor, ha előtte az utas oldali ajtót kinyitottam és becsuktam. A CKM nálam úgy van programozva, hogy nyitás után, ha ajtó kinyitás nem történik, akkor 2 perc után automatikusan vissza zárja az összes ajtót. Ebből következik, hogy a vez. oldali ajtó kinyitása után két perc múlva lezárta az autót, ami nem kellemes dolog, mert a kulcs bent is maradhatott volna.

A hiba okának feltételezése:

Az ajtók nyitás/ zárás érzékelése a központi zár mechanikájában lévő HALL szenzor elé beforduló permnanens mágnes útján történik. Feltételezhető a működési hiba jelenségből, hogy forrasztási hibáról lehet szó, ami a hőtágulás miatt következik be.

Javítás:

Ki kell szerelni a központi zár szerkezetet:

1. ajtókárpit leszedése

2. az alatta lévő borító szivacs valami leszerelése

3. az oldallégzsák kiszerelése, csatlakozót nem széthúzni, ellenkező esetben légzsák hibakód lesz

4. a hátsó ablakvezető sin kiszerelése (mert ettől nem fog kiférni a zár szerkezet). Ezt 2 db csavar tartja, amik az ajtó belső lemezén láthatók. A vezető sínen van egy furat, ami mögött az ablakot kb. 2 cm-re leengedve láthatóvá válik egy csavar, aminek oldása után az ablak emelő bowdenje felszabadul és ezek után a sín elmozdítható a helyéről.

5. ki kell szerelni az ajtó nyitó hengerzárat: az ajtó lapos élén van egy ovális szerű múanyag záródugó (ez két részből áll) aminek kipattintása után láthatóvá válik a hengerzárat tartó imbusz csavar feje (5-ös kulcs kell hozzá) Azt kitekerve, a csavart nem beejtve ki lehet venni aa hengerzárat.

6. ezután a zár szerkezetet az ajtó lapos élén lévő 3 db Torx csavar kicsavarása után ki lehet zsonglőrködni a helyéről. Ennek az egész folyamatnak a leírását megtalálod képekkel illusztrálva a Hogyan csináljam sorozat BMW E46 szerelési könyvben

7. A kiszerelt zár ajtónyitó kallantyúját le kell szerelni. A közepén lévő pontozásba először 8 mm mélyen be kell fúrni 2,4 mm-es fúróval.

8. a nyitó kallanytyúnál lévő szegecslést le kell köszörülni, azért, hogy azt a lemez kallantyút le lehessen húzni a tengelyéről.

9. ezután le kell húzni a kallantyút. Ehhez én csináltam egy lehúzó szerszámot

10. a 3 db Torx csavar kicsavarása után a zárszerkezet a fém része leválasztható a műanyag részről

11. a fém rész leszerelve (amivel nincs dolgunk)

12. a műanyag rész, amin látható a HALL érzékelő valami gumi szerű anyaggal kiöntve. Ezt az anyagot óvatosan ki kell kapirgálni. Ezután láthatóvá válinak a lábak beforrasztása, amik nálam hibátlannak látszottak

13. a HALL lábait nagyon megtisztítva azt vissza kell forrasztani vigyázva a rövidzár képzés elkerülésére!

14. az első művelet szerint befúrt 2,4 mm-es furatba M3 menetet kell vágni. Vigyázva, hogy a menetfúró ne törjön bele a furatba! Ezt követően a nyitó kallantyút óvatosan vissza kell ütni a tengelyre, majd azt 1 db körmös alátéttel és M3 csavarral rögzíteni. Én a csavart becsavarás előtt Loctite 243 oldható csavar rögzítővel is bekentem.

15. ezt követően vissza lehet szerelni a zár szerkezetet az ajtóba


Remélem tudtam segíteni ezzel a leírással!

Mindenképpen! Köszönjük, hogy elküldted! :)

Ha Te is kedvet kaptál cikk írásához, hát hajrá! Írd meg, és küldd el a cikk@bmwfanatics.hu címre! :)


E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás


Komment írása



takeoff 2017. október 28. 06:32
Szia!
Nekem is elromlott a záram, nyitni nem csak zárni hajlandó. Vettem egy komplett zárat, ha azt szeretném kicserélni akkor csak a 6. pontig kell csinálni majd az újat visszatenni? Lehet, hogy a hivatkozott "hogy csináljam" könyv mér nem található?
Köszönöm.


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW 1M kupé képek a Welt-ből
BMW 1M kupé képek a Welt-ből

A bajor gyártó bejelentette, hogy a BMW 1M kupé felkerül a München-i BMW Welt bemutatótermi szintjére, de a prototípust továbbra sem fogják leleplezni. A hivatalos képek és információk december második felére vannak időzítve, ami után 2011-ben a detroiti autó show-n kerül sor a világpremierre. tovább »


Nagy értékű külföldi lopott BMW-k Újpesten
Nagy értékű külföldi lopott BMW-k Újpesten

Nagy értékű, külföldön ellopott kocsikat találtak egy újpesti ház udvarán, egy személy ellen orgazdaság gyanújával eljárás indult - közölte a rendőrség szombaton. tovább »


E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW
E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW

Tudtad, hogy az első összkerekes BMW egy E30 325iX volt 1985-ben? Hathengeres M20B25 kódú 171 lóerős motorral volt ellátva, és nem csak szedán, de kupé és touring verzióban is elérhető volt. tovább »


1981-es BMW 733i: a hetes kombi
1981-es BMW 733i: a hetes kombi

7-es kombi? Vagy inkább hívjuk jó BMW-s módjára touringnak. Néhány BMW rajongó szerint istenkáromlás, és sok más ember szerint is. Nem is gondoltad volna, hogy létezett? Akkor itt az ideje, hogy megismerd. Bár már nem mai darab, de hozzá lehet jutni. Igaz, nem olcsó még most sem, igaz ez is nézőpont kérdése :) tovább »