E46 ajtózár javítás

2010. május 05. szerda 01:46,


Hil tollából származó "hogyan". Köszönjük! :)

Probléma: melegebb időben, kb 18 fok felett az a jelenség volt tapasztalható, hogy a vezető oldali ajtó nyitása nem volt érzékelve, mintha az ki sem lett volna nyitva..

E46 ajtózár javítás

képek megtekintése

Záráskor pedig a riasztó nem kapcsolt be csak akkor, ha előtte az utas oldali ajtót kinyitottam és becsuktam. A CKM nálam úgy van programozva, hogy nyitás után, ha ajtó kinyitás nem történik, akkor 2 perc után automatikusan vissza zárja az összes ajtót. Ebből következik, hogy a vez. oldali ajtó kinyitása után két perc múlva lezárta az autót, ami nem kellemes dolog, mert a kulcs bent is maradhatott volna.

A hiba okának feltételezése:

Az ajtók nyitás/ zárás érzékelése a központi zár mechanikájában lévő HALL szenzor elé beforduló permnanens mágnes útján történik. Feltételezhető a működési hiba jelenségből, hogy forrasztási hibáról lehet szó, ami a hőtágulás miatt következik be.

Javítás:

Ki kell szerelni a központi zár szerkezetet:

1. ajtókárpit leszedése

2. az alatta lévő borító szivacs valami leszerelése

3. az oldallégzsák kiszerelése, csatlakozót nem széthúzni, ellenkező esetben légzsák hibakód lesz

4. a hátsó ablakvezető sin kiszerelése (mert ettől nem fog kiférni a zár szerkezet). Ezt 2 db csavar tartja, amik az ajtó belső lemezén láthatók. A vezető sínen van egy furat, ami mögött az ablakot kb. 2 cm-re leengedve láthatóvá válik egy csavar, aminek oldása után az ablak emelő bowdenje felszabadul és ezek után a sín elmozdítható a helyéről.

5. ki kell szerelni az ajtó nyitó hengerzárat: az ajtó lapos élén van egy ovális szerű múanyag záródugó (ez két részből áll) aminek kipattintása után láthatóvá válik a hengerzárat tartó imbusz csavar feje (5-ös kulcs kell hozzá) Azt kitekerve, a csavart nem beejtve ki lehet venni aa hengerzárat.

6. ezután a zár szerkezetet az ajtó lapos élén lévő 3 db Torx csavar kicsavarása után ki lehet zsonglőrködni a helyéről. Ennek az egész folyamatnak a leírását megtalálod képekkel illusztrálva a Hogyan csináljam sorozat BMW E46 szerelési könyvben

7. A kiszerelt zár ajtónyitó kallantyúját le kell szerelni. A közepén lévő pontozásba először 8 mm mélyen be kell fúrni 2,4 mm-es fúróval.

8. a nyitó kallanytyúnál lévő szegecslést le kell köszörülni, azért, hogy azt a lemez kallantyút le lehessen húzni a tengelyéről.

9. ezután le kell húzni a kallantyút. Ehhez én csináltam egy lehúzó szerszámot

10. a 3 db Torx csavar kicsavarása után a zárszerkezet a fém része leválasztható a műanyag részről

11. a fém rész leszerelve (amivel nincs dolgunk)

12. a műanyag rész, amin látható a HALL érzékelő valami gumi szerű anyaggal kiöntve. Ezt az anyagot óvatosan ki kell kapirgálni. Ezután láthatóvá válinak a lábak beforrasztása, amik nálam hibátlannak látszottak

13. a HALL lábait nagyon megtisztítva azt vissza kell forrasztani vigyázva a rövidzár képzés elkerülésére!

14. az első művelet szerint befúrt 2,4 mm-es furatba M3 menetet kell vágni. Vigyázva, hogy a menetfúró ne törjön bele a furatba! Ezt követően a nyitó kallantyút óvatosan vissza kell ütni a tengelyre, majd azt 1 db körmös alátéttel és M3 csavarral rögzíteni. Én a csavart becsavarás előtt Loctite 243 oldható csavar rögzítővel is bekentem.

15. ezt követően vissza lehet szerelni a zár szerkezetet az ajtóba


Remélem tudtam segíteni ezzel a leírással!

Mindenképpen! Köszönjük, hogy elküldted! :)

Ha Te is kedvet kaptál cikk írásához, hát hajrá! Írd meg, és küldd el a cikk@bmwfanatics.hu címre! :)


E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás


Komment írása



takeoff 2017. október 28. 06:32
Szia!
Nekem is elromlott a záram, nyitni nem csak zárni hajlandó. Vettem egy komplett zárat, ha azt szeretném kicserélni akkor csak a 6. pontig kell csinálni majd az újat visszatenni? Lehet, hogy a hivatkozott "hogy csináljam" könyv mér nem található?
Köszönöm.


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Kilinccsel Előre folytatódik az őrület a 2. fordulóval
Kilinccsel Előre folytatódik az őrület a 2. fordulóval

Elegetek van az orgonaillatból? Hiányzik már a gumifüst semmi mással össze nem téveszthető illata? Akkor van egy jó hírem: folytatódik az őrület, hiszen a legjobb drift pilóták május 19-én és 20-án Máriapócson ismét összemérik tudásukat a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság következő fordulójában. Újra itt a Pünkösdi Drift Királyság! tovább »


Egy BMW fanatikus belföldi kalandozása
Egy BMW fanatikus belföldi kalandozása

Az E39-esek sorait erősítő, bmw520ds néven futó kolléga tett egy kört kis hazánkban, másokban szánalmat ébresztő gyenge teljesítményű M5-ösével. Az említett napot kifejezetten BMW-s körútnak szánta, BMW körökben ismerős arcok meglátogatásával, egy komoly bestia kipróbálásával fűszerezve, üzemanyagot és lézerblokkolót nem kímélve. Tőle kértük el az élménybeszámolóját, amiben mindenki találhat olyan pontot, ami érdekes számára :) tovább »


Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban
Mérföldkő: az ötvenezredik Z4-es Regensburgban

Alig két éve, hogy a hivatalos gyártás indítása után az E89 Z4 roadster már túljutott az első komoly akadályon, mára pedig az 50.000. Z4 egység gurult le a gyártósorról a Regensburg-i gyárban. A jubileumi modell egy Crimson red / karmazsinvörös / BMW Z4 sDrive23i ami egy szerencsés kínai vásárlóhoz kerül. tovább »


Videó: Fotókon és videón az új 6-os BMW!
Videó: Fotókon és videón az új 6-os BMW!

Bár már rajzokon, skicceken illetve koncepciókból láthattuk már, de most végre itt van az igazi, végleges kiadás! Érdekes, hogy először a kabrió verziót mutatták be, de türelem, hamarosan bemutatkozik a kupé is. Elegáns, sportos, modern, de mégis klasszikus. tovább »