E46 ajtózár javítás

2010. május 05. szerda 01:46,


Hil tollából származó "hogyan". Köszönjük! :)

Probléma: melegebb időben, kb 18 fok felett az a jelenség volt tapasztalható, hogy a vezető oldali ajtó nyitása nem volt érzékelve, mintha az ki sem lett volna nyitva..

E46 ajtózár javítás

képek megtekintése

Záráskor pedig a riasztó nem kapcsolt be csak akkor, ha előtte az utas oldali ajtót kinyitottam és becsuktam. A CKM nálam úgy van programozva, hogy nyitás után, ha ajtó kinyitás nem történik, akkor 2 perc után automatikusan vissza zárja az összes ajtót. Ebből következik, hogy a vez. oldali ajtó kinyitása után két perc múlva lezárta az autót, ami nem kellemes dolog, mert a kulcs bent is maradhatott volna.

A hiba okának feltételezése:

Az ajtók nyitás/ zárás érzékelése a központi zár mechanikájában lévő HALL szenzor elé beforduló permnanens mágnes útján történik. Feltételezhető a működési hiba jelenségből, hogy forrasztási hibáról lehet szó, ami a hőtágulás miatt következik be.

Javítás:

Ki kell szerelni a központi zár szerkezetet:

1. ajtókárpit leszedése

2. az alatta lévő borító szivacs valami leszerelése

3. az oldallégzsák kiszerelése, csatlakozót nem széthúzni, ellenkező esetben légzsák hibakód lesz

4. a hátsó ablakvezető sin kiszerelése (mert ettől nem fog kiférni a zár szerkezet). Ezt 2 db csavar tartja, amik az ajtó belső lemezén láthatók. A vezető sínen van egy furat, ami mögött az ablakot kb. 2 cm-re leengedve láthatóvá válik egy csavar, aminek oldása után az ablak emelő bowdenje felszabadul és ezek után a sín elmozdítható a helyéről.

5. ki kell szerelni az ajtó nyitó hengerzárat: az ajtó lapos élén van egy ovális szerű múanyag záródugó (ez két részből áll) aminek kipattintása után láthatóvá válik a hengerzárat tartó imbusz csavar feje (5-ös kulcs kell hozzá) Azt kitekerve, a csavart nem beejtve ki lehet venni aa hengerzárat.

6. ezután a zár szerkezetet az ajtó lapos élén lévő 3 db Torx csavar kicsavarása után ki lehet zsonglőrködni a helyéről. Ennek az egész folyamatnak a leírását megtalálod képekkel illusztrálva a Hogyan csináljam sorozat BMW E46 szerelési könyvben

7. A kiszerelt zár ajtónyitó kallantyúját le kell szerelni. A közepén lévő pontozásba először 8 mm mélyen be kell fúrni 2,4 mm-es fúróval.

8. a nyitó kallanytyúnál lévő szegecslést le kell köszörülni, azért, hogy azt a lemez kallantyút le lehessen húzni a tengelyéről.

9. ezután le kell húzni a kallantyút. Ehhez én csináltam egy lehúzó szerszámot

10. a 3 db Torx csavar kicsavarása után a zárszerkezet a fém része leválasztható a műanyag részről

11. a fém rész leszerelve (amivel nincs dolgunk)

12. a műanyag rész, amin látható a HALL érzékelő valami gumi szerű anyaggal kiöntve. Ezt az anyagot óvatosan ki kell kapirgálni. Ezután láthatóvá válinak a lábak beforrasztása, amik nálam hibátlannak látszottak

13. a HALL lábait nagyon megtisztítva azt vissza kell forrasztani vigyázva a rövidzár képzés elkerülésére!

14. az első művelet szerint befúrt 2,4 mm-es furatba M3 menetet kell vágni. Vigyázva, hogy a menetfúró ne törjön bele a furatba! Ezt követően a nyitó kallantyút óvatosan vissza kell ütni a tengelyre, majd azt 1 db körmös alátéttel és M3 csavarral rögzíteni. Én a csavart becsavarás előtt Loctite 243 oldható csavar rögzítővel is bekentem.

15. ezt követően vissza lehet szerelni a zár szerkezetet az ajtóba


Remélem tudtam segíteni ezzel a leírással!

Mindenképpen! Köszönjük, hogy elküldted! :)

Ha Te is kedvet kaptál cikk írásához, hát hajrá! Írd meg, és küldd el a cikk@bmwfanatics.hu címre! :)


E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás E46 ajtózár javítás


Komment írása



takeoff 2017. október 28. 06:32
Szia!
Nekem is elromlott a záram, nyitni nem csak zárni hajlandó. Vettem egy komplett zárat, ha azt szeretném kicserélni akkor csak a 6. pontig kell csinálni majd az újat visszatenni? Lehet, hogy a hivatkozott "hogy csináljam" könyv mér nem található?
Köszönöm.


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!
Végre leleplezték: BMW 1 M coupé!

Hosszas titkolózás és jól felépített reklámkampány után - amiben a rajongókat teljesen felcsigázták és kíváncsivá tették még talán a nem-BMW rajongókat is – végre bemutatták teljes egészében a BMW 1-es M coupét! 1-es M coupé. Merthogy erre a névre hallgat. Nem, ez nem M1, azt a nevet már egy másik legendás bajor viseli: 1978-tól 81-ig gyártották ízig-vérig sportautó volt (ahogy az 1-es M coupé is). tovább »


Drift Majális a munka ünnepén
Drift Majális a munka ünnepén

Magyarországon 2006-ban mutatkozott be első alkalommal az autósportok egyik leglátványosabb szakága a Drift. Akkoriban széria autók hada próbálta meg kilinccsel előre lefűzni a kecskeméti gokart pályát több-kevesebb sikerrel. A hírős város ékességén azóta sem történt olyan esemény melyre több néző lett volna kíváncsi, mint a drift autósportra. Május 1-én a Drifting.hu szervezésében immáron 3. éve ünneplik meg a sportág születését, melyre most is rendkívül nagy az érdeklődés. tovább »


Exkluzív fényképek a BMW 760i High Security F03-ról Genfből
Exkluzív fényképek a BMW 760i High Security F03-ról Genfből

A 2011-es Genfi Autószalon kiállításon, a BMW berendezett egy "titkos szobát", ahol a bajor cég néhány magas rangú ügyfele megtekinthette a BMW 760i magas biztonsági felszereltségű modellt. A sima 7-es sorozattól nagyban eltérő termelési változtatások miatt, a BMW új jelzéssel látta el az autót, ami így F03 névre halgat. A biztonsági jármű felügyelete átkerült az M osztály parancsnoksága alá. tovább »


2012-től ráncfelvarrott 1-es kupé és kabrió
2012-től ráncfelvarrott 1-es kupé és kabrió

A BMW hivatalosan is bejelentette: a 1-es széria kupé és kabrio modelljeinek frissített verziója 2012-től elérhető. Számos változtatást hajtottak végre a 2012-ben megjelenő 1-es kupén, a hatékonyság növelése és a kiváló minőség fokozásának érdekében. A frissített 1-es kupé profilja – ami legjoban tükrözi a BMW sajátosságainak kifejezését – élesebb mint valaha. tovább »