Pistamann fórum hozzászólásai

Pistamann Elküldve: 2013-05-14 21:48 Pohártartó

Lenne egy érdekes kérdésem.

E90 vagy E91-es be lehet utólag a kesztyűtartó fölé gyári pohártartókat szerelni, amennyiben nem így jött ki a gyárból? Műszerfal csere?

Pistamann Elküldve: 2013-05-09 12:29 Futómû és hibái

jlaci74 írta:
Pistamann írta:

Tehát ha a hátsó szilenteket kicserélem, akkor minden jobb lesz? Mi köze annak az első kerekek úttartásához? Ráadásul nekem a baloldalam sokkal érzékenyebb, egyébként lengőkarok lengéscsillapítók lengőkar szilent cserélve....hátsó rúgók cseréjével is sokkal stabilabb lett a kocsi...azt mondjuk megértem...


A stabilitást nem lehet különválasztani első és hátsó futóműre, ha egy elem szar, akkor szar az egész. Szerintem.
Az e46-ban elől egy gyenge pont van , hátul egy rakat...
Elől 2 szilent van, hátul 10 + 4 , ami lóghat-nyúlhat-engedhet...



Kiderült.,

Az első két gumi volt láthatatlanul szétszálszakadva....

Pistamann Elküldve: 2013-05-08 23:29 Futómû és hibái

jlaci74 írta:
BarG írta:
anubisz írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta:
Csacsa12 írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Mi az ami segítene?


keskenyebb gumi de komolyan.



Igaza van Yellow-nak a keskenyebb gumival, a 205/50R17 sokkal kevésbé nyomvályú érzékeny.
Nincs igaza Csacsa-nak, mert a gumi alkatrészek keményítése, de akár csak az új, feszesebb állapot visszaállítása igenis segít a stabilabb futás elérésében. Én úgy járok 272e km-nél, hogy minden km-t én tettem meg az autóval és volt szerencsém végigélvezni a stabilitás csökkenését. Tavaly ősszel értem el oda, hogy a hátsó futóműben minden egyes guminyavalyát kicseréltettem és akkor bizony nagyon sokat javult a stabilitás és bizony a nyomvályú érzékenység is csökkent. Most cseréltettem az első stabrúd szilenteket és újfenn lépésként érzem az új állapot felé. Az első lengőkar hátsó szilenteket még 70e km táján cseréltem tömör gumi szilentekre és azt sem bántam meg. A versenyautóknál elsődleges a stabilitás, ezért sokkal keményebb szilentekkel mennek, sőt akár szilentek nélkül is.
Ha nagyon zavar a nyomvályús kóválygás, akkor 205/50R17!



Hátul van egy pár, nekem is ki kéne cserélgetnem őket, mert szerintem még sosem volt, de
megláttam menyi van ott hátul, az élettől is elment a kedvem. Le kell ott mindent bontani.


Hátul 17db gumibizgentyű lett cserélve, 2 ember reggel 8-tól este 8-ig dolgozott rajta. Többségét ki kellett égetni, szétbarmolni, mert másképp nem jött ki. De utólag nem sajnálom, a bölcső 8 év után tök rozsdás volt, gusztustalanul nézett ki. Le lett csiszolva, lefestve, faszán megcsináltuk. Egy dolgot sajnálok így utólag, hogy a fő helyekre nem poliuretán szilenteket raktunk. Majd a következő tulaj .....


Most csináltunk egy e36 komplett hátulját.
( A lengőkarszilentek megegyeznek az e46-tal. )





Tehát ha a hátsó szilenteket kicserélem, akkor minden jobb lesz? Mi köze annak az első kerekek úttartásához? Ráadásul nekem a baloldalam sokkal érzékenyebb, egyébként lengőkarok lengéscsillapítók lengőkar szilent cserélve....hátsó rúgók cseréjével is sokkal stabilabb lett a kocsi...azt mondjuk megértem...

Pistamann Elküldve: 2013-05-08 17:33 Futómû és hibái

Csacsa12 írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs



Mi az ami segítene?

Pistamann Elküldve: 2013-05-08 17:09 Futómû és hibái

Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?

Pistamann Elküldve: 2013-05-03 10:38 Futómû és hibái

Kíváncsi lennék arra, hogy a meyle hd lengőkarok által jobb lesz a kocsi irányíthatósága (úthibák nem rántják ki a kormány) anélkül hogy bekeményedjen a futómű? Gumik: 225/45/17
Tapasztalat?

Pistamann Elküldve: 2013-04-29 11:48 Furcsa hangok a kerekek felõl.

dbtibi írta:
ute107 írta:
Robinson írta: Nekem valami fémes csörgés jön a jobb hátsó kerék felől. Eddig még nem tudta megmondani senki, hogy mi az, nektek menni fog így láttatlanban/hallatlanban?


Jó, hogy csak ennyi a problémátok. Én 3 hete egy utastéri zörgést keresek...
Már nincsenek műanyagok az autóban, a következő az ülés lesz ami kirepül.


Katapult ..
Testvérem Fiat Croma-jában is hasonló gondok vannak, neki is elég sok zajcsillapító anyag (zsebkendő csík ) van elhelyezve a pl. az ablakemelő kapcsolók mellett.


Én nem panaszkodom, nekem az megszokott, hogy félévente szilikonnal kell bekennem az ajtó kédereket és az megszünteti a nyekergést, más zaj nincs

Pistamann Elküldve: 2013-04-29 11:33 Furcsa hangok a kerekek felõl.

ute107 írta:
Robinson írta: Nekem valami fémes csörgés jön a jobb hátsó kerék felől. Eddig még nem tudta megmondani senki, hogy mi az, nektek menni fog így láttatlanban/hallatlanban?


Jó, hogy csak ennyi a problémátok. Én 3 hete egy utastéri zörgést keresek...
Már nincsenek műanyagok az autóban, a következő az ülés lesz ami kirepül.


Féltengely?

Pistamann Elküldve: 2013-03-08 21:47 Fék

tomy320ci írta: Sziasztok.
Valami gebasz lesz a fékemmel. Tegnap már annyira nyikorgott hogy hívtam is a szerelőt. Már nem csak fékezéskor, hanem menet közben is nyekergett, sőt a szerelő felé már szorult is, szarul is ment a kocsi. Szétszedtük a féket, betét ok, tárcsa ok, engedtünk ki belőle egy kis olajat is , hátha levegős. 1 napig szuper volt semmi hang. Du.-elindultam vele, egy 150km-ert akartam menni oda vissza. 30km-er megtétele után félre álltam, mert megint nyikorgott, megnéztem a tárcsákat nem melegednek e. Elöl egyik sem, bal hátsó nem és a jobb oldali ahonnan a hang jön, az olyan szinten, hogy hozzányomtam az ujjam és lett rajta egy csinos hólyag.
Beszéltem a szerelőmmelazt mondta hogy előfordulhat hogy a fékcsővel van gond, megáll az olaj..
Valaki tudna valami okosat?


A dugattyú nem szorult amikor szétszedtétek? Lehet a kosz is... csak tipp, de lehet hogy hülyeség

Pistamann Elküldve: 2013-01-13 14:54 elektromos ablakemelõ_

[quote="hil"][quote="ateszka86"][quote="anubisz"][quote="ateszka86"]
jons írta:
ateszka86 írta: hello hello! Közhírré tétetik egy újabb probléma csak elől elektromos az ablakemelőm...és az a problem,hogy lemenni szépen lemegy ,fel kb 6-8 cm-t azt is vánszorogva, utanna csak ugy megy tovább,ha kézzel segítem... m lehet a baj és mivel orvosolható és bontóbol be lehet e szerezni és kb milyen áron mozognak? köszi szépen a segítséget


Szia!
Lehet,hogy nincs igazam, de a műanyag csúszka szokott megpusztulni benne, amikor ilyen hibajelenség van. A csúszkát itt lehet kapni: http://www.ablakemelokjavitasa.hu/, amennyiben akarod, akkor be is szerelik. Talán olcsóbb mint a bontott, meg mi van akkor, ha a bontottban is hamarosan tönkremegy ugyanez az alkatrész.



Szia. Én is cseréltem mind a két oldalon, nagy szopás a görgöket külön cseréltetni, ezért azt ajánlom hogy bármelyik BMW bótba bemenve vegyél komplett csúszkát sínnel. A német verzió is csak 15 pénz / oldal.

Még mielőtt a MOTOR bekrepál, mert az jóval drágább


Pistamann Elküldve: 2013-01-10 11:40 Mi lehet a baj?

Bogo89 írta:
Bogo89 írta:
Pistamann írta:
Bogo89 írta: Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne hogy mi lehet akkor amikor menet közben amikor benyomom akumplungot vagy üresbe teszem menet közben a fordulet leesik 500-ra és remeg a motor? álló helyzetben amikor indítom nem jön elő néha amikor már bemelegedett a motor, és állok alámpánál akkor is leesik 500-ra majd vissza ezerre majd ugyene ezek afolyamatok ismétlik egymást. Esetleg valami ötlet??


És amikor gázt nyomsz? egyenletesen pörög?


igen akkor semmi baja


a hiba csak akkor jelentkezik ha benyomom akumplungot és gurulok vagy fékezés közben üresbe leesik a fordulat


NEm értek sokat hozzá, de egyszer hasonló bajom volt és trafó és/vagy gyertyabajom volt. Ez a jobbik és olcsóbbik eset

Pistamann Elküldve: 2013-01-10 11:28 Mi lehet a baj?

Bogo89 írta: Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne hogy mi lehet akkor amikor menet közben amikor benyomom akumplungot vagy üresbe teszem menet közben a fordulet leesik 500-ra és remeg a motor? álló helyzetben amikor indítom nem jön elő néha amikor már bemelegedett a motor, és állok alámpánál akkor is leesik 500-ra majd vissza ezerre majd ugyene ezek afolyamatok ismétlik egymást. Esetleg valami ötlet??


És amikor gázt nyomsz? egyenletesen pörög?

Pistamann Elküldve: 2013-01-09 13:20 Turbo

Vladi írta: Tisztelt márka és klubtársak!
Nemrég vettem egy 2001-es 320td compactot 150LE 220000 km-el. Azt tapasztaltam, hogy kb 3500 as fordulatszámtól fölfelé fekete füstöt okád, van némi olajfolyás lent a hűtönél,nem hallok semmi féle fütyülő hangot a turbina felől.Teljesítmény csökkenést nem vettem észre,hidegen nem füstöl.Kartergázszűrő,légtömegmérő új van benne.Volt a gép diagnosztikán (2 helyen) és sem a turbo,sem az EGR nem mutat hibát.Jelenti-e ez,hogy a turbonak mechanikus baja van? Javíthat-e a helyzeten az EGR tisztítása(az előző tulaj szerint nem volt tisztítva).Tud valaki ajánlani egy jó szerelőt aki nem horror áron vállal EGR tisztítást és turbo állapotfelmérést Budapesten?
Előre is köszönöm a segítséget.


Egyszerűen csak kormol...az nem árt neki...

Pistamann Elküldve: 2012-12-02 15:17 Mi lehet a baj?

Bero írta: Sziasztok! Olyan problémám van,hogy a jobb első kerék nem forog szépen hanem eléggé akad. Mivel most tettem fel a téli gumikat,megnéztem és hozzáér a fékpofa a tárcsához. Mit tehetnék,hogy lehetne ezt megjavítanom itthon? Vagy marad a szerelő? Köszi a válaszokat!


Meg kellene tisztítani a fékdugattyúkat v- fékmunkahengert---- asszem

Pistamann Elküldve: 2012-12-01 17:29 Fékezéskor remeg az auto

csbalu írta:
Pistamann írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta:
Pistamann írta:
YELLOW írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Látom már kiveséztétek a problémát, ezért elképzelhető hogy a megoldás a sorok között van. De azért leírnám a problémámat:

finom fékezéskor kicsit remeg a kormány, ha erőteljesebben fékezek akkor minden normális. A fék szépen és halkan fog. A kormány főleg bal oldalon érzékenyebb, könnyebben elvezeti az úthiba. Ugyanakkor ha balra kanyarodok akkor finoman tartom a kormány. Ha jobbra kanyarodok akkor kicsivel több erővel kell tartanom a kormányt. Kis fordulatszámnál de kb 70-100 km óráig remeg a kormány, főleg a bal oldal. Ha begyorsítok akkor a kocsi siklik, a kormány egyáltalán nem remeg (gondolom a szervo bekeményít)az úttartás egyenes lesz és az utazás kényelmes. A baj nem olyan nagy, de roppant idegesítő.

Lengéscsillapítók 90%, új stabrúdak, új lengőkarok, új szilentek, futómű állítva, gumik újak, felni átnézve, motortartó gumibakok cserélve. A féktárcsa/pofa tuti nem a legjobbak, nem kopottak csak gagyik.

Van vmi tipp?


hát ha az egyik irányba jobb tekerni si, akkor ott a kormánymű átengedi az olajat. nem tart ellennyomást eleget. szerintem. picit mindentől rázhat, de pont azért remeg be a kormány, mert két oldalról nincs kiegyenlítve a rásegítés nyomása, az egyik oldalon elmegy egy picit. szerintem.


Akkor ez milyen alkatrészt takar?


Szóval megoldódott a probléma. A fékezéskori remegés a fék hibája volt. De a menet közbeni remegés a kormánymű hibája volt. Kicsit lógott....nem nagyon, csak hogy idegesítsen, és a kormányt a kis úthibák is elvezessék...ÉS nagyjából most minden megoldódott. A kormánymű 40 pénz a fék egy másik 40-es volt.



de kormányművet vettél bele, vagy a felújítása volt 40? mondjuk van valami csavar, ami kis kottyanás esetán segít, ha húznak rajta. ha nálad így volt, akkor lehúztak....


Kasza Imrétől vettem egy bontottat. Egyátalán nem kotyogott az enyémhez képest----


Féken mit cseréltél? Tárcsákat?

Pofák és tárcsák---