Rorybreaker fórum hozzászólásai

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-23 07:50 kettõstömegü lendkerék

Hektor írta:
csipsz7 írta:
csbalu írta:
csipsz7 írta:
toki24 írta:
csipsz7 írta:
toki24 írta:
hil írta:
csipsz7 írta: Sziasztok. Valaki váltott már ki kettőstömegű lendkereket, fix lendkerékre ? Csere óta 3-4-5be rázkódik a kocsi kb 2000es fordulatig. Elég hanhosan, mintha valami sport cső lenne rajta. 2002es 318d. Valakinek van ötlete ez okozhatja-e?


Szia!
Én azt olvastam erről, hogy Dízel esetében baj lesz belőle (főtengely törés), nem véletlenül lett az oda tervezve. Benzinesnél talán még elmenne. (nem értek hozzá, csupán azt írtam, amiket olvastam erről, de ne legyen igazam.......)
hil



Én sokat olvastam tudakodtamróla mostanság ugye a kiocsim miatt nem érdemes!!


Pont a 2őstömegű törte el a főtengelyem.. :/ Összerakás óta meg rázkódik az egész..


Jelenséget meghallgatnék hogy derült fény a főtengely törésre.. Hang változás erő vvesztés hogy volt?


rugdosta a pedált es csattogott. kilett cserélve a lendkerék és azzal meg írtózatos csörgő hangja volt. A hajtókar csapágy tartotty össze a főtengelyt.....


Gondolom a főtengelyed nem a kettőstömegű lendkerék törte össze hanem a SZAR kettőstömegű lendkerék nem tudom mi logika van benne egytömegűre lecserélni Bosszú? Bosszút állsz a kettőstömegű lendkerekeken.... jól megkapják


Talán az ára miatt..


Nos szándékosan írok ide és nem a másik általad nyitott topicba. ( elég ez egy helyen is) Tudom, hogy kétségbeesésedbe, vagy inkább elkeseredésedbe nyitottad a másikat, mert nem olyan válaszokat kaptál, mint amiket szerettél volna olvasni. Azt is gondolom, hogy a csere a kettőstömegű kiváltására anyagi megfontolásból történt, valószínűleg sok más ember tanácsára.Még abban is biztos vagyok, hogy a csere előtt és most is igen sok helyen igyekeztél információt gyűjteni a témával kapcsolatban és tudod is az alap kérdésedre a választ. Ami IGEN. Okozhatja, Te is tudod. Főleg indításkor, alapjáraton, alapjárat közeli fordulatokon és igen abban a fordulatszám tartományban ahol írod. Majd ha nő a fordulat, akkor csökken is az érzés. De hát pont ez a szerepe a kettőstömegűnek.
Ha neked így jó akkor barátkozz meg vele és használd.Megszokod, de mindig is ott fog bujkálni a fejedben a kisördög...hogy ez nem az igazi. Ott bujkál, hogy lehet-e ebből nagyobb baj. ( idővel lehet ) Most a költségek után, már úgy sem fogsz venni egy másik kettőstömegűt. Csak kérlek, hogy ha én akarom majd megvenni az autódat véletlen ( nem akarom ) ne felejts el feltétlen tájékoztatni arról hogy ez nem gyári, ez nem BMW-s, ez nem komfortos és lehet hogy idővel problémás is... meg hogy ha majd cserélni kell tárcsát, nem biztos hogy fogok tudni, csak egyben az egészet...ismét.


Sziasztok!

Nekem azt mondta az autószerelőm, ezt még benzinesnél is el kell felejteni. Utána más fog szétesni. Úgy jó az ahogy megtervezték. És nem csak a lendkerék. Ez BMW-re fokozottan igaz. Szerintem ne mutyikolj. hosszabb távon kifizetődőbb. Szerintem (meg sokak szerint)

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-22 15:49 bmw diagnosztika

laszlo0918 írta:
csbalu írta:
nickname írta:
laszlo0918 írta: Hátha tudok segíteni a kezdő kollégáknak én tőle rendeltem valamikor kábelt plusz programok http://www.ebay.com/itm/BMW-US...mp;vxp=mtr van hozzá telepítő ki lehet választani mit szeretnél telepíteni inpa,disv57,sss,tis,navcoder,ncsexpert,nekem ezek vannak indítani is egy helyről lehet szerintem nagyon jól meg van csinálva.


ezt nem értem

Meg szeretnéd osztani a DVD tartalmát ?

Vagy nem sikerül telepíteni ?


Szerintem megosztotta az információt egy biztos forrásról ahonnét ő jól működő programot és adaptert rendelt.


Pontosan



Szia!

Én is ilyet rendeltem. Elvileg holnap megjön.
Minden szoftver működik? Miket csináltál vele eddig?

Köszi!

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-22 09:14 Tetöcsomagtartó_

Sziasztok!

Le szeretném szedni a tetősínt az autómról.

A kérdés az, hogy hol lehet díszlécet szerezni, miután leszedtem, annak a helyére. Gondolom így működik, hogy ott van valami takaró és gondolom a karosszéria színéhez valót lehet venni.

Kérdés, hogy hol, mennyiért...
Esetleg ha valakinek van szólhatna.

Köszi!

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-22 07:49 bmw diagnosztika

Sziasztok!

Van arra mód, hogy meg lehessen tudni mennyi a valós km az autóban?
OBD-s bmw kütyü rendelkezésre áll, csak fogalmam nincs, hol és mivel lehet ezt megtudni.

A kütyü pontosan ez:
BMW & MINI USB OBD Diagnostic cable INPA NcsExpert WinKfp DIS SSS Progman GT1

Az érdekelne, ha van rá mód egyáltalán, milyen szoftver kell hozzá.


Köszi, és bocs a talán hülye kérdésért!

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-20 10:13 Olajzabálás

Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta:
YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!



jaja nekünk is a H astrába ezt írja, de vw konszernnél is hasonlóak vannak írva. ez mindez azért van, hogy ezzel az autógyártó kivonja magát a felelősség alól. hiába szar a motor, ha még benne van az irreális limitben, akkor leszarják. eleve műszakin nem menne át az olyan autó.


Hát úgy látom motorja válogatja. Én most állok BMW vásárlás előtt, megnéztem sokat és vannak kiszemelt példányok is, de nekem még nagyon furcsák ezek a dolgok. Jelenleg 18-19 éves öreg autómat akarom beszámíttatni, de ebbe biz olajcsere periódus közt egy deci sem kell. Ezért vagyok kicsit megijedve, mikor olvasgatom a fórumot, de lassan megnyugszom hogy itt ez normális is lehet.



oké, hogy egy decit sem töltesz rá, végülis, amíg nem éri el a minimumot nem is fontos...(bár jó ha avn benne olaj)
igen mi a régi kopott autónál sem tapasztaltunk olajfogyást, főleg ilyen mértékűt. mondom kicsit a gyártók túl biztosították magukat... persze itt most olyan olajfogyasztásról van szó, ami az égéstérbe kerül. mert ugye sziváoghat szimmeringeknél is, vagy épp olajlecsapatónál. szerintem a régi ikarus buszok nem esznek meg 1000km alatt 1 liter olajat.


Igen a szivárgásokkal, tömítetlenségekkel ugye kezd az ember valamit, viszont ha már a motor égeti el, akkor mérlegelni kell a javítással járó egyéb okokat.Egyébként meg vannak autók, amik igen is igénylik az olajat két töltési periódus közt is és vannak amik kevésbé. Tudomásul vettem, kalkulálok vele a vételnél, csak megjegyeztem, hogy mostani öreg autómhoz nem kellett.


Én is ezért félek, vagyis furcsa nagyon, mert amilyen autók voltak eddig nekem (volt jópár) soha nem kellett olajcsere közt utánaönteni, még 1 deci sem fogyott...

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-20 09:37 Olajzabálás

YELLOW írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!


ha minden igaz MIN-MAX között 1 liter a diffi. állítólag a legtöbb márkánál, az 1000km/1liter elfogadható még. szerintem ez mondjuk vicces. én azt tudom mondani, hogy 10ezerkm/ 1 liter lenne a normális még elfogadható. szerintem ha 5ezer alatt lecsökken minimumra az már gáz.


Köszönöm a választ!

Igen elég vicces, mert ez előtt egy H astrám volt és ott tényleg írták az 1000km/1L-t, mondván, az teljesen mindennapi és normális
Ha így lett volna, meg is gyújtottam volna...

Akkor jól sejtettem, hogy ez valahogy így lenne még elfogadható, ahogy írtad.

Köszi!

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-20 09:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Van arra mód, hogy meg lehessen tudni mennyi a valós km az autóban?
OBD-s bmw kütyü rendelkezésre áll, csak fogalmam nincs, hol és mivel lehet ezt megtudni.

A kütyü pontosan ez:
BMW & MINI USB OBD Diagnostic cable INPA NcsExpert WinKfp DIS SSS Progman GT1

Az érdekelne, ha van rá mód egyáltalán, milyen szoftver kell hozzá.


Köszi, és bocs a talán hülye kérdésért!

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-20 08:08 Olajzabálás

Sziasztok!

Olajfogyasztással kapcsolatban van 1 kérdésem.

Van valamiféle gyári adat arra vonatkozóan, hogy egy N46B18-as motornak mennyi a még elfogadható olajfogyasztása?

1000 km-t mentem vele olajcsere óta, de már kissé lejjebb van a maximumtól. nem gondolnám vészesnek, csak tudni szeretném, meddig nem kell aggódni...

A kartergázszűrőcsere meglesz lassacskán, gyanítom a kicsit több fehér füst a kelleténél (inkább nem üzemmeleg motornál) arra utal. De annyira nem értek hozzá, kijavít, aki jobban vágja a dolgokat.

Köszönöm szépen!



Rorybreaker Elküldve: 2015-02-18 17:47 E46 futómű állítás

b_imi írta:
Rorybreaker írta:
b_imi írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Mennyire érdekes az, hogy az ember a futóműállítást milyen kerékkel végzi? Azért kérdem, mert nekem pl a télikerekek 15" a nyáriak pedig 16".

Számít ez valamit? Vagy tök mind1, melyiken van elvégezve a futóműállítás? Netán mind2-n kellene, amikor cserélve van?

Köszi!


Az számít, hogy a keréktárcsa külső pereme a gyári értékhez képest hol van. Pl. egy gyári felni 16" X 7" ET 46, de ha egy 16" x 7" ET 35-ös van rajta akkor a nyomtáv már megváltozott. A felni átmérő különbségét a megfelelő váltóméretű gumival lehet kompenzálni.


Hát... mindegyik gyári felni. téli: 195/65 * 15, nyári: 205/55 * 16.
Ennek fényében most akkor nem tudom mit csináljak. Várjak, míg a nyári kerekek felkerülnek, vagy akár most is állíttathatom?

Köszi!


Akkor bármelyikkel viheted


Köszi!

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-18 12:32 E46 futómű állítás

b_imi írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Mennyire érdekes az, hogy az ember a futóműállítást milyen kerékkel végzi? Azért kérdem, mert nekem pl a télikerekek 15" a nyáriak pedig 16".

Számít ez valamit? Vagy tök mind1, melyiken van elvégezve a futóműállítás? Netán mind2-n kellene, amikor cserélve van?

Köszi!


Az számít, hogy a keréktárcsa külső pereme a gyári értékhez képest hol van. Pl. egy gyári felni 16" X 7" ET 46, de ha egy 16" x 7" ET 35-ös van rajta akkor a nyomtáv már megváltozott. A felni átmérő különbségét a megfelelő váltóméretű gumival lehet kompenzálni.


Hát... mindegyik gyári felni. téli: 195/65 * 15, nyári: 205/55 * 16.
Ennek fényében most akkor nem tudom mit csináljak. Várjak, míg a nyári kerekek felkerülnek, vagy akár most is állíttathatom?

Köszi!

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-18 10:18 E46 futómű állítás

Sziasztok!

Mennyire érdekes az, hogy az ember a futóműállítást milyen kerékkel végzi? Azért kérdem, mert nekem pl a télikerekek 15" a nyáriak pedig 16".

Számít ez valamit? Vagy tök mind1, melyiken van elvégezve a futóműállítás? Netán mind2-n kellene, amikor cserélve van?

Köszi!

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-18 10:02 Karosszéria (javítás?)

b_imi írta:
Rorybreaker írta:

Szia!
Egyenlőre még nem csináltattam meg, csak meg fogom. De kérdeztem, teljes fényezés kell, azt mondták, a többi módszer csak foltozgatás, így lesz olyan, mint az új.
Még azt mondták, szerintük felesleges, mert úgyis ugyan olyan lesz 1 kis idő múlva, de én szeretem ha tökéletesek a dolgok.


Szerintem is felesleges. Ma mosás után néztem a másfél éves dukkót, mintha sörétessel lőtték volna szét Ezekre a minőségi (fizetős) utakra tök mindegy. Ha megcsináltatod csak idegbajt kapsz.


Ejj, mindenki ezt mondja Na majd meglátom tavasszal...

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-17 19:22 Karosszéria (javítás?)

Sky írta:
Rorybreaker írta:
Rorybreaker írta:
hil írta:
Rorybreaker írta:
hil írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Első sárvédőn megjelentek kicsi rozsda pöttyök.
Mit lehet vele tenni?

Fényező lecsiszolja, újrafújja?

Köszi!

Szia!
Nem, ennek a vége sárvédő csere lesz, minden más potya pénzkidobás! Ha kívül megjelent a rozsda, akkor belül már nem kicsit rozsdás, amit meg lehet állítani kb 1 évre és újból elő fog jönni. Van a sárvédőnél egy műanyag doblemez, ami összeér a sárvédővel, ott megáll a sár meg egyéb trutyi, ami folyamatosan nedvesíti a lemezt. Nagy valószínűséggel az ív belseje, amit nem látsz a műanyag burkolattól, merő rozsda. Most látom: 2005-ös az autó, honnan származik??? Ennyi idő alatt nem kéne ennek megtörténnie.....

Ja, és nem feltétlen kell az autónak töröttnek lenni ahhoz, hogy rozsdásodjon, a törött autót is meg lehet javítani, hogy az később se rozsdásodjon a javítás miatt. Bár a hegesztés, melegítés az anyag kristály szerkezetében olyan változásokat okoz, ami az onnan induló korozóhoz vezet.
hil





Köszi. Eléggé el vagyok keseredve, nem tudom mit csinálnak az autókkal, akik el akarják adni, de elhoztuk az autót, szép és jó, addig amíg le nem mostam először. Utána láttam hogy néz ki. Kőfelverődések, rozsdapöttyök az első sárvédő alján az ajtó felőli részen. Pedig nagyon átnéztem mielőtt rábólintottunk. Tuti van valami filléres neppertrükk, amivel eltüntetik az ilyesmit.

Rohadt nagy csalódás, hogy 2005-ös autó így néz ki. És ez szerintem akkor is gáz, ha soha nem állt garázsban... Nekem ne mondja senki, hogy ez normális.


Szia!
Nem írtad, hogy az autó itthoni, vagy külföldről behozott. Nekem van egy rögeszmém a garázzsal kapcsolatban: télen sós latyak mindenhol az autón (főleg az alvás zugaiban), most ha lemosás és főleg alváz mosás nélkül bekerül a garázsba, főleg fűtött garázsba, akkor az a rozsdának pont jó, mert az 10 fok fölött indul meg.
hil





Szia!
Németországból behozott autó. Sajnos már teljesen mind1, már elindult ezek szerint.
Nem tudom egyáltalán van e értelme toldozgatni, foltozgatni, bár még talán nem akkora a baj. nem tudom, majd megnézetem fényezővel.



Nos megnézettem karosszériással az autót. Leszedték a küszöböt, meg a sárvédőket, nem rohad, csak kőfelverődés volt, amire azt hittem, hogy rohad... De megnézték töviről-hegyire, szerencsére nincs sehol gond. A kőfelverődéseket csináltatom meg a motorháztetőn, mert az csúnya + tetősín festés lesz. Meg ha már ott voltam, alvázvédő rücsis valamivel a sárvédők belsejét lekezelték.

Szia Rorybreaker,
azt írod "...kőfelverődéseket csináltatom meg a motorháztetőn..." Érdekelne milyen módszerrel csinálták meg (teljes motorháztető csiszolás+fényezés? vagy egyszerűbb módszerrel?) és hogy sikerült (milyen lett)?
Kösz. üdv
Sky


Szia!
Egyenlőre még nem csináltattam meg, csak meg fogom. De kérdeztem, teljes fényezés kell, azt mondták, a többi módszer csak foltozgatás, így lesz olyan, mint az új.
Még azt mondták, szerintük felesleges, mert úgyis ugyan olyan lesz 1 kis idő múlva, de én szeretem ha tökéletesek a dolgok.

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-17 11:23 Karosszéria (javítás?)

Rorybreaker írta:
hil írta:
Rorybreaker írta:
hil írta:
Rorybreaker írta: Sziasztok!

Első sárvédőn megjelentek kicsi rozsda pöttyök.
Mit lehet vele tenni?

Fényező lecsiszolja, újrafújja?

Köszi!

Szia!
Nem, ennek a vége sárvédő csere lesz, minden más potya pénzkidobás! Ha kívül megjelent a rozsda, akkor belül már nem kicsit rozsdás, amit meg lehet állítani kb 1 évre és újból elő fog jönni. Van a sárvédőnél egy műanyag doblemez, ami összeér a sárvédővel, ott megáll a sár meg egyéb trutyi, ami folyamatosan nedvesíti a lemezt. Nagy valószínűséggel az ív belseje, amit nem látsz a műanyag burkolattól, merő rozsda. Most látom: 2005-ös az autó, honnan származik??? Ennyi idő alatt nem kéne ennek megtörténnie.....

Ja, és nem feltétlen kell az autónak töröttnek lenni ahhoz, hogy rozsdásodjon, a törött autót is meg lehet javítani, hogy az később se rozsdásodjon a javítás miatt. Bár a hegesztés, melegítés az anyag kristály szerkezetében olyan változásokat okoz, ami az onnan induló korozóhoz vezet.
hil





Köszi. Eléggé el vagyok keseredve, nem tudom mit csinálnak az autókkal, akik el akarják adni, de elhoztuk az autót, szép és jó, addig amíg le nem mostam először. Utána láttam hogy néz ki. Kőfelverődések, rozsdapöttyök az első sárvédő alján az ajtó felőli részen. Pedig nagyon átnéztem mielőtt rábólintottunk. Tuti van valami filléres neppertrükk, amivel eltüntetik az ilyesmit.

Rohadt nagy csalódás, hogy 2005-ös autó így néz ki. És ez szerintem akkor is gáz, ha soha nem állt garázsban... Nekem ne mondja senki, hogy ez normális.


Szia!
Nem írtad, hogy az autó itthoni, vagy külföldről behozott. Nekem van egy rögeszmém a garázzsal kapcsolatban: télen sós latyak mindenhol az autón (főleg az alvás zugaiban), most ha lemosás és főleg alváz mosás nélkül bekerül a garázsba, főleg fűtött garázsba, akkor az a rozsdának pont jó, mert az 10 fok fölött indul meg.
hil





Szia!
Németországból behozott autó. Sajnos már teljesen mind1, már elindult ezek szerint.
Nem tudom egyáltalán van e értelme toldozgatni, foltozgatni, bár még talán nem akkora a baj. nem tudom, majd megnézetem fényezővel.



Nos megnézettem karosszériással az autót. Leszedték a küszöböt, meg a sárvédőket, nem rohad, csak kőfelverődés volt, amire azt hittem, hogy rohad... De megnézték töviről-hegyire, szerencsére nincs sehol gond. A kőfelverődéseket csináltatom meg a motorháztetőn, mert az csúnya + tetősín festés lesz. Meg ha már ott voltam, alvázvédő rücsis valamivel a sárvédők belsejét lekezelték.

Rorybreaker Elküldve: 2015-02-16 09:06 Kuplung__

Sziasztok!

Ha mégis kuplungcserém lenne (kettőstömegű remélem nem, szerintem nem valószínű, csak kinyomócsapágy, meg tárcsa), akkor honnak vennétek? árak miatt kérdem, lehet e szerválni olcsóbban esetleg a bolti áraknál. Készletet érdemes e, vagy ezeknél hogy van a kettőstömegű miatt?

N46B18 motorkódú autóhoz kellene., 2005-ös évjárat E46 Touring

Köszi a segítséget!