SAS fórum hozzászólásai

SAS Elküldve: 2011-02-18 17:14 Valaki segítsen

Ma jövök haza a szerelőtől (jó messziről), már majdnem itthon vagyok, amikor kigyullad a fékbetét gondjelző lámpa.
De a szerelő a betéteket is megnézte, és állítólag van bennük még vagy 10-20 ezer kilcsi...
Akkor mi lehet a gond, szerintetek???
(Illetve, ha tényleg fékbetét lenne, a lámpa kigyulladása után mennyit enged menni a gyári előírás?)
Köszi!

SAS Elküldve: 2011-02-18 17:08 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

Srácok, köszönöm a segítséget, "lejött" a lényeg!

SAS Elküldve: 2011-02-17 20:32 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

Hát, hil, úgy látom, nem ok nélkül rinyálok, nekem is volt manapság egy két olyan kanyarom, hogy csak úgy villogott az ASC lámpája, én meg nézelődtem és tekergettem a kormányt.
Szóval a legfontosabb javaslatod az, hogy "ÉSSZEL" - ezt értem, de mi az a határ, ahol ennek jegyében Te pl. már inkább el sem indulnál a Bömbivel?

hil írta:
SAS írta: Köszi, hil! Végre egy hasznos info!
Én is tartok tőle, és ma volt némi hó, de elolvadt, úgyhogy nem találtam a környéken olyan terepet, ahol gyakorolhatnék. De legalább a leírásod alapján tudom, nagyjából mire számíthatok!
És a csúszós úton emelkedőn, vagy lejtőn közlekedésről milyen tapasztalataid, tanácsaid vannak? Van olyan, hogy egy erősebb emelkedőn az első kerekes még felmegy, de a hátsós már nem? Illetve lefelé mi a helyzet?
Üdv!

A csúszós emelkedőn való felmenéssel soha nem volt gondom, nem is éreztem a hátsó kerekes hátrányát, pedig azt tartják, hogy az ilyen szempontból sokkal rosszabb. Lefelé viszont mindig is fostam, teszem azt most is, de viszont itt az első kerekes csúszik meg rosszabbul, amibe még a motorfék is csak rásegít. Hátsó kerekesnél szerintem (szerintem) kivédhető a megcsúszás még ha az a motorfék miatt következett is be, mert ennél a hátsó kerék csúszhat meg és a kormányzás attól még működik. De azért: ÉSSZEL!
Próbálgattam az ASC-t is, döbbenetes volt: gyorsult az autó rendesen, mintha sinen ment volna, villogott a sárga lámpa, gyorsítással nem is volt baj, de gondolni kell arra is, hogy meg is kell állni



SAS Elküldve: 2011-02-17 19:02 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

Köszi, anubisz, egyre többet tudok!

anubisz írta:
hil írta:
SAS írta:

Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...

Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.

Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?



Én is úgy voltam ezzel. Tartottam nagyon a téli csúszós utaktól. Amit én tapasztaltam: a hátsó kerekes hamarabb csúszik meg de azt jelzi előre, tehát van időd elvenni a gázt, vagy tenni mást ennek elkerülésére. Viszont, ha megcsúszik, akkor tudsz tenni ellene. Az első kerekes később csúszik meg, de azt alattomosan, minden előre jelzés nélkül teszi. Ott aztán gépészkedhetsz a kormánnyal, sokat nem tehetsz, csak a jó szerencsében bízhatsz. Ezek a saját tapasztalataim, én ezt vettem észre. Minden esetre, ha alkalmad van, akkor olyan helyen, ahol baj nem történhet, ésszel próbálgasd, tapasztald ki.



[/quote]

Zebra felfestésekre,esőben nagyon figyelj,szűk kanyarokba, kereszteződésekbe,mikor tempósan rá hajtasz ,hamar ki rántja a feneked alól a kocsit[/quote]

SAS Elküldve: 2011-02-17 19:00 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

Köszi, hil! Végre egy hasznos info!
Én is tartok tőle, és ma volt némi hó, de elolvadt, úgyhogy nem találtam a környéken olyan terepet, ahol gyakorolhatnék. De legalább a leírásod alapján tudom, nagyjából mire számíthatok!
És a csúszós úton emelkedőn, vagy lejtőn közlekedésről milyen tapasztalataid, tanácsaid vannak? Van olyan, hogy egy erősebb emelkedőn az első kerekes még felmegy, de a hátsós már nem? Illetve lefelé mi a helyzet?
Üdv!

hil írta:
SAS írta:

Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...

Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.

Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?



Én is úgy voltam ezzel. Tartottam nagyon a téli csúszós utaktól. Amit én tapasztaltam: a hátsó kerekes hamarabb csúszik meg de azt jelzi előre, tehát van időd elvenni a gázt, vagy tenni mást ennek elkerülésére. Viszont, ha megcsúszik, akkor tudsz tenni ellene. Az első kerekes később csúszik meg, de azt alattomosan, minden előre jelzés nélkül teszi. Ott aztán gépészkedhetsz a kormánnyal, sokat nem tehetsz, csak a jó szerencsében bízhatsz. Ezek a saját tapasztalataim, én ezt vettem észre. Minden esetre, ha alkalmad van, akkor olyan helyen, ahol baj nem történhet, ésszel próbálgasd, tapasztald ki.

[/quote]

[/quote]

SAS Elküldve: 2011-02-17 17:20 e46 Touring kipufogó szag

Íme a bűnös flexicső:


Nekem már a szememet is csípte a bűz, főleg álló helyzetben jött be a gáz nagyon intenzíven, de a motortér nem volt kormos, annál inkább látszódott alulról, a katalizátor környékén.
Egyébként a kipufogósok így javítják (lángvágóval szedik le), de van olyan szerelő, aki azt mondja, le kell bontani az egész rendszert (és persze fizetni érte a rengeteg munkaórát)...
Szerintetek?


JanoE46 írta:
gergo75 írta:



Meglesem holnap. Hol van ez a cső? Valami rajzon meg tudnátok mutatni?
Köszönöm előre is.


A képen a katalizátor alatti kövérebb rész,de lehet le kell szedned a burkolatot,hogy tisztán lásd.


SAS Elküldve: 2011-02-17 17:00 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

Látom, nem vagyok egyedül az első ablakok nyikorgásával
Nekem ez bevált: Prevent gumiápoló 740 Ft-ért vettem a Praktikerben.
Nem azt mondom, hogy tökéletes, de sokkal halkabb, mint előtte volt, sőt, a gumi kezelése után napokig csönd van. Gyakran kell csinálni.

SAS Elküldve: 2011-02-17 16:54 Valaki segítsen

Nem működik a hátsó szélvédő páramentesítő az autómban, ami ilyenkor, tél vége felé, hajnalonta egy kombiban (is) elég vacak tud lenni. (318d Touring.)
Volna esetleg ötletetek házi hibaelhárításra?

SAS Elküldve: 2011-02-17 11:21 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

Az majd a következő fázis lesz!

m_attila írta: Kapcsold ki a kipörgésgátlót , és kilincsel előre...

SAS írta: Üdv Mindenkinek!

Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...

Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.

Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?




SAS Elküldve: 2011-02-17 11:09 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

Üdv Mindenkinek!

Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...

Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.

Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?

SAS Elküldve: 2011-02-16 22:30 izzítógyertya

Köszi, Tano! Örülök, hogy írtál, mert már eddig is - amíg kívülállóként nagyon sokat lógtam ezen a fórumon - rengeteg hasznos infót olvastam tőled.
Amúgy a CR az common rail, ugye? Mert akkor igen, ez már az: 2004/6
Akkor az üdvözítő sorrend: gyertyák kimérése, ha rossz, csere, ha nem, vezérlőbuherálás, ugye?
Mindez megvárható időn belül megvalósítható? Meddig tart egy felszerelt, felkészült szerelőnek? (Mert akikről tudok, nincsenek hozzám közel...)


Tano írta:
SAS írta: Köszönöm a gyors választ, RePTaiL!

Szakemberre bízom, és köszönettel megkereslek a nagykátai szerelő ügyében, ha Bp-hez közelebb nem találok megfelelő embert (remélem, találok, mert van egy-két ajánlatom).

De olyanról is hallottam, hogy ilyenkor esetleg nem is a gyertyákkal van a gond, hanem az izzításvezérlővel, a relével, és akkor meg hiába a gyertyacsere...

Viszont, ha úgy van, ahogy írod, hogy mind a 4 gyertya el lehet szakadva, akkor egyértelműbb a képlet. (Az autóm csakugyan többet fogyaszt, mint ahogy számítottam rá...)


Ha jól látom neked már a CR változatú a motorod?
Ennél ha mind a 4 gyertyát hibásnak jegyzi, akkor érdemes megnézni a vezérlőt is, mert meg szokta adni magát. A gyertykat ki tudjátok mérni egyenként is hogy jók-e.


SAS Elküldve: 2011-02-16 22:20 318d-320d különbség??

Jaj, nem szívócső!
Szívósort akartam mondani. Kérdezni.

SAS Elküldve: 2011-02-16 22:07 Üzemanyag fogyasztás

"tavasszal minden-ki-derül"
Úgy legyen!
És köszönöm!
Nekem egyébként viszonylag hamar elhagyja a kék mezőt a vízhőfok jelző, és aztán idővel a műszer közepén áll be üzemi hőfokra a mutató. Ez így rendben van?


RePTaiL írta:
SAS írta: Sziasztok!

Újonc vagyok, egy hete van egy e46 318d gépem, amiről úgy tudtam, hogy bár viszonylag gyengusz a teljesítménye, de azért tartós darab, és nem fogyaszt sokat...

De. A bc átlagfogyasztás mérője nekem 9 l körül mutogat, pedig igazán nem gyötröm.

A pontosság kedvéért még annyit, hogy az első tankolásom alkalmával (200 kilométerrel ezelőtt) nulláztam a bc menüjében az átlagfogyasztást, jellemzően városban (a fővárosban) közlekedtem, és tél van.

És még annyit, hogy bizonyos javíttatásokat még nem végeztem el rajta: kifúj a flexicső (holnap viszem cserére), utána pedig olaj és szűrőcserék következnek (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj) a biztonság kedvéért...

Ezek okozhatják a - szerintem - magas fogyasztást?

Köszönöm, ha válaszoltok!


Üdv!

Hát télen mivel később éri el az üzemi hőfokát a motor így többet eszik míg be nem melegszik a dúsítás miatt! Be kell vallani, hogy ezek az új generációs dízel motorok sajna olyan jó hatásfokkal dolgoznak, hogy a hőveszteségük minimális ezért sajnos kicsit tovább tart a felmelegedésük! Ezeket a BMW motorokat nem éppen a városi, budapesti 100 méterenkénti piros lámpára tervezték, hanem inkább hosszú távra! De jó időben majd meglátod, azért a fogyasztása meglepően kevés szerintem!
Légy türelemmel...tavasszal minden-ki-derül




SAS Elküldve: 2011-02-16 22:03 izzítógyertya

Köszönöm a gyors választ, RePTaiL!

Szakemberre bízom, és köszönettel megkereslek a nagykátai szerelő ügyében, ha Bp-hez közelebb nem találok megfelelő embert (remélem, találok, mert van egy-két ajánlatom).

De olyanról is hallottam, hogy ilyenkor esetleg nem is a gyertyákkal van a gond, hanem az izzításvezérlővel, a relével, és akkor meg hiába a gyertyacsere...

Viszont, ha úgy van, ahogy írod, hogy mind a 4 gyertya el lehet szakadva, akkor egyértelműbb a képlet. (Az autóm csakugyan többet fogyaszt, mint ahogy számítottam rá...)



RePTaiL írta:
SAS írta: Sziasztok, Kedves Klubtagok!

A fórumotokat (most már "fórumunkat" ) azóta olvasgatom, amióta BMW-s szeretnék lenni, és eddig is sok információval segítettetek, amit köszönök.

Most azonban már "teljes jogú klubtagként" lenne egy konkrét kérdésem: az autómat úgy vettem, hogy az előzetes diagnosztikai mérésen a hibatároló azt írta: 4 izzítógyertya 'szakadt'. Ha ez tényleg így van, akkor mostanság, a reggeli mínuszokban be tudnám indítani az autót? (Mert be tudom, igaz, kicsit köszörülni kell, utána pedig egy nagy pöffenet jön a kipufogóból.)

Szerintetek mi lehet a hiba valójában, és az orvoslása kb. mennyibe kerül, és megvárható-e?
Esetleg hozzáértő és megfizethető szerelőt tudnátok-e ajánlani?

Köszönöm!


Szia SAS!

Ha a diagnosztika azt írta akkor valószínűleg úgy van! Attól el van pukkanva mind 4 még beindul a jármű, csak többet teker a motor meg beindulás után himbál egy kicsit valamit dúsítás megnő ezáltal a fogyasztása is megemelkedik egy kicsit!
Nagykáta környékén tudok szerelőt, otthon is cserélhető a dolog, de ha nem vagy benne jártas akkor inkább bízd szakemberre mert több kárt lehet csinálni mint hasznot!
Ha jól emlékszem olyan 5 vagy 6 ezer körül vannak a gyári gyertyák!



SAS Elküldve: 2011-02-16 21:52 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok!

Újonc vagyok, egy hete van egy e46 318d gépem, amiről úgy tudtam, hogy bár viszonylag gyengusz a teljesítménye, de azért tartós darab, és nem fogyaszt sokat...

De. A bc átlagfogyasztás mérője nekem 9 l körül mutogat, pedig igazán nem gyötröm.

A pontosság kedvéért még annyit, hogy az első tankolásom alkalmával (200 kilométerrel ezelőtt) nulláztam a bc menüjében az átlagfogyasztást, jellemzően városban (a fővárosban) közlekedtem, és tél van.

És még annyit, hogy bizonyos javíttatásokat még nem végeztem el rajta: kifúj a flexicső (holnap viszem cserére), utána pedig olaj és szűrőcserék következnek (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj) a biztonság kedvéért...

Ezek okozhatják a - szerintem - magas fogyasztást?

Köszönöm, ha válaszoltok!