SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2015-02-16 15:26 Fékjavítás

laleeboy írta:
SP_323i írta: Féknyereg festésben van e valakinek tapasztalata?
Mivel nem pirosra szeretném festeni a
sima fekete hőálló is elég lenne, de félő, hogy ahhoz elégé tapadni fog a fékpor szerintem.
Találok motip meg foliatec festékeket nyereghez, de árban ég és föld a különbség.
Kérdés megéri e a foliatech az árát?
Esetleg vkinek tapasztalat, mivel lenne érdemes festeni a nyerget, mert az 5 küllős felni mögött nagyon ocsmány a rozsdás nyereg


Én úgy csináltam hogy
Drótkorong
RO 55
Horganyspray
Ezüst keréktárcsa festék.

Nem rozsdásodik és mosáskor a fékpor is lejön szépen


Az eleje stimmel
csak a fejembe vettem, hogy legyen Glanzschwarz a féknyereg is
a sima fényesfekete festék meg nem tudom mennyire állná meg ott a helyét

SP_323i Elküldve: 2015-02-16 13:42 Fékjavítás

Féknyereg festésben van e valakinek tapasztalata?
Mivel nem pirosra szeretném festeni a
sima fekete hőálló is elég lenne, de félő, hogy ahhoz elégé tapadni fog a fékpor szerintem.
Találok motip meg foliatec festékeket nyereghez, de árban ég és föld a különbség.
Kérdés megéri e a foliatech az árát?
Esetleg vkinek tapasztalat, mivel lenne érdemes festeni a nyerget, mert az 5 küllős felni mögött nagyon ocsmány a rozsdás nyereg

SP_323i Elküldve: 2015-02-13 08:23 320d Motor

lela írta:
SP_323i írta:
lela írta:


A szelepfedél okés, de az folytatódik a HF-ben is. Gondolom ott is hasonló a helyzet


Amikor én levettem nekem is volt benne egy pici, de igazából ott csak inkább olajosnak kellene lenni.Én csak kitöröltem egy ruhával mert az ujjammal belenyúlva lentebb már nem volt csak olaj.Nem tudom a kartelgázszűrőd milyen állapotú, ugyanis belegondolva ott az olajgőz jut el az égéstérbe a szívósoron keresztúl, qvázi az olajgőzt (motorolajat) égeti el.Tehát onnan kifele áramlik inkább a levegő, esetleg ha túltőt a turbó, és benyomja az EGR kipuffgázt oda is. Ezért egy rakás szar ez az egész, de hát a környezetvédelmi normák...


A kartelgáz szűrővel volt gáz
Anno régebben le lett cserélve lecsapatósra, de most szivacsosat találtunk benne. Arra tudok gondolni, hogy volt egyszer egy turbó geometria megszorulásom és akkor a szerelő srác kicserélte csak b@szott szólni.
Na most az nem úgy működik, hogy berakja a lecsapatós helyére, mert oda még kell egy távtartó is a szivacsos alá. Nálam ez nem volt úgyhogy akadálytalanul ment az olajos kartergáz a szívó oldalra ...
Most rendesen új házzal van bent a szivacsos...
cserébe törhetem a fejem, hogyan pucoljam ki a HF járatokat
[/quote]


Hihetetlen mennyi ember bütyköl mindenféle autót és nem hogy nem ért hozzá, de nem is veszi a fáradtságot hogy tájékozódjon.
Autószervíz.... [/quote]

jaja, de legalább szólt volna, hogy hozzányúlt
én meg nem értettem mitől kékes a kipuffüst és már turbócsere, meg komplett moci felújítás lebegett a lelki szemeim előtt
Minden esetre most kap adalékokat meg megpróbálunk egy befújásos orrdugítást jövő 7 pénteken
egy hónap múlva megint lekapjuk a szívó oldalt és megnézzük az eredményt, ha hatástalan a kúra, akkor marad a mechanikai tisztítás
mondjuk még gondolkozom azon, hogy a HF megbontása nélkül vmi lánggal, ami nem éget szét mindent le kéne kormolni a lerakódást zárt szelepeknél és utána 1szerűen kiporszívózni a már olajszáraz kormot
mondjuk ehhez tudni kell majd, hogy nincs e a környéken olyan anyag, ami hőérzékeny

SP_323i Elküldve: 2015-02-13 08:17 320d Motor

YELLOW írta:
SP_323i írta:
A kartelgáz szűrővel volt gáz


az még mindig karter


oké akkor legyen az

SP_323i Elküldve: 2015-02-12 21:23 320d Motor

lela írta:


A szelepfedél okés, de az folytatódik a HF-ben is. Gondolom ott is hasonló a helyzet [/quote]

Amikor én levettem nekem is volt benne egy pici, de igazából ott csak inkább olajosnak kellene lenni.Én csak kitöröltem egy ruhával mert az ujjammal belenyúlva lentebb már nem volt csak olaj.Nem tudom a kartelgázszűrőd milyen állapotú, ugyanis belegondolva ott az olajgőz jut el az égéstérbe a szívósoron keresztúl, qvázi az olajgőzt (motorolajat) égeti el.Tehát onnan kifele áramlik inkább a levegő, esetleg ha túltőt a turbó, és benyomja az EGR kipuffgázt oda is. Ezért egy rakás szar ez az egész, de hát a környezetvédelmi normák...[/quote]

A kartelgáz szűrővel volt gáz
Anno régebben le lett cserélve lecsapatósra, de most szivacsosat találtunk benne. Arra tudok gondolni, hogy volt egyszer egy turbó geometria megszorulásom és akkor a szerelő srác kicserélte csak b@szott szólni.
Na most az nem úgy működik, hogy berakja a lecsapatós helyére, mert oda még kell egy távtartó is a szivacsos alá. Nálam ez nem volt úgyhogy akadálytalanul ment az olajos kartergáz a szívó oldalra ...
Most rendesen új házzal van bent a szivacsos...
cserébe törhetem a fejem, hogyan pucoljam ki a HF járatokat

SP_323i Elküldve: 2015-02-12 10:08 320d Motor

MattM325 írta:
SP_323i írta: Tegnap volt egy kis szerviz.
Termosztátok cseréje, turbó vákumcsövek cseréje, szívó cső + EGR tisztítás, kartergázszűrő csere.
A moci sokkal lelkesebben gyorsul, de a turbónyomás alatti erőtlenség maradt szóval azzal 1üt kell élni és visszaváltani visszaváltani ha kell a kraft.

Viszont ami nagyon nem tetszik az az, ami a hengerfej szívójárataiban látszódik. Kb 2-4 mm vastag olajsaras lerakódás. Ennek a megszüntetésével kapcsolatban van vkinek 5lete úgy, hogy az ember nem bontja meg a motort és nem mechanikusan tisztítja ki a járatokat?
Létezik olyan "csodaszer", amit az EGR-nél befújva leoldja ezeket a lerakódásokat a moci károsítása nélkül? Itt most nem tescos hideg zsíroldóra gondolok
Vagy marad a jó régi módszer HF le kipucol és ha már lent van minden fel is újít rajta.

Tegnapi képek:



Az nem hengerfej, hanem szelepfedél. Szedd le és pucold meg.


A szelepfedél okés, de az folytatódik a HF-ben is. Gondolom ott is hasonló a helyzet

SP_323i Elküldve: 2015-02-12 09:10 320d Motor

Tegnap volt egy kis szerviz.
Termosztátok cseréje, turbó vákumcsövek cseréje, szívó cső + EGR tisztítás, kartergázszűrő csere.
A moci sokkal lelkesebben gyorsul, de a turbónyomás alatti erőtlenség maradt szóval azzal 1üt kell élni és visszaváltani visszaváltani ha kell a kraft.

Viszont ami nagyon nem tetszik az az, ami a hengerfej szívójárataiban látszódik. Kb 2-4 mm vastag olajsaras lerakódás. Ennek a megszüntetésével kapcsolatban van vkinek 5lete úgy, hogy az ember nem bontja meg a motort és nem mechanikusan tisztítja ki a járatokat?
Létezik olyan "csodaszer", amit az EGR-nél befújva leoldja ezeket a lerakódásokat a moci károsítása nélkül? Itt most nem tescos hideg zsíroldóra gondolok
Vagy marad a jó régi módszer HF le kipucol és ha már lent van minden fel is újít rajta.

Tegnapi képek:

SP_323i Elküldve: 2015-02-04 14:09 320d Motor

YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.


gyanakodtam erre, de dízelt nem tudom fejből. jó benyást sem arra gondoltam van valami szelep, de azt hittem más alapján van vezérelve.


Nem. Vákum vezérli - hogyha nem elektromos a turbó -ugyan olyan elektromos szelep által (tehát van belőle 2 db) az EGR-t és a turbó változó geometriát is. Pont ezért akarom átnézetni a vákum csöveket - mert még gyáriak - hátha javul ez a jelenség. Ha nem akkor az van amit Tano ír: vissza kettő parketta


azt tudom, hogy vákuum. de a vákuum-ot is szabályozza egy elektromos szelep. na ezt nem tudtam. hogy ezt a szelepet a motorvezérlő jele alapján van vezérelve.


Úgy úgy

SP_323i Elküldve: 2015-02-04 13:11 320d Motor

YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.


gyanakodtam erre, de dízelt nem tudom fejből. jó benyást sem arra gondoltam van valami szelep, de azt hittem más alapján van vezérelve.


Nem. Vákum vezérli - hogyha nem elektromos a turbó -ugyan olyan elektromos szelep által (tehát van belőle 2 db) az EGR-t és a turbó változó geometriát is. Pont ezért akarom átnézetni a vákum csöveket - mert még gyáriak - hátha javul ez a jelenség. Ha nem akkor az van amit Tano ír: vissza kettő parketta

SP_323i Elküldve: 2015-02-04 12:41 320d Motor

kundof1 írta: Akkor most megnyugodtam, h másé is ilyen Azt hittem amúgy h légtömegmérős...
Gondolom ha chippelik, akkor lentebb kezd el már huzni, de jol van ez így, legalább nem megy tönkre a dolgok benne...de jó ez így ahogy a mérnőkök kifejlesztették, nem kell ebbe bele piszkálni, én így vagyok vele


Nekem most próba miatt van bent egy fekete box és nem túl sokat változott alul. Igaz ez csak az porlasztó nyomást emeli meg ...

SP_323i Elküldve: 2015-02-04 08:45 320d Motor

AteszE46 írta:
kundof1 írta: Az lenne a kérdésem h nektek mikor indul meg a gép, mert nekem kb olyan 1650-től tölt a turbo és olyan 1900-2000-től kezd ugy el kapcsolni a turbó...ez helyes??


Enyém is ilyen. Szerintem jobb lenne, ha kicsit lentebb már töltene.


Igen. Kicsit bosszantó, hogy nyugiba elindulva már 30-nál lehet dugni a 3-ast. Ilyenkor 1000 környékén van a fordulat. Hogyha innen kéne gyorsítani, akkor kb 5-7 másodperc, mire valami történik az erölködős hangeffektuson kívül. Vagy vissza kell rakni 2-be és úgy gyorsítani vagy lehet bámulni a másik autó fenekét, ahogy távolodik
Mondjuk én jövő 7en fogom átnézetni a vákumcsöveket, meg a változó geometriát, hátha javul kicsit a rugalmassága alacsony fordulaton.
Tévedés ne essék, mert csodát nem várok, de az a 5-7 másodperc, mire észhez tér a motor a gázpedál lenyomása után borzasztó sok idő forgalomban haladva.
Mondjuk azt is hozzá tenném, hogy ekkora késlekedést nem tapasztaltam ősszel, csak most télen. Lehet, hogy a levegő hőmérséklete befolyásolja, de ezt csak úgy nagyon szőr mentén említem, mert ősz előtt még automata volt a vas úgyhogy kb fél év tapasztalatom van kéziváltós használatban.

SP_323i Elküldve: 2015-01-28 11:51 Turbo

SP_323i írta:
bocyzx10r írta:
Tano írta:
bocyzx10r írta: Szevasztok!!

Egy kérdés...E46 320d FL...a turbó milyen tartományban működik? milyen fordulatszám az ahol már akár hallani is lehetne.

Egy probléma miatt kérdezem...hidegen melegen, ha egy kicsit odalépek neki és hirtelen elengedem a gázt, mintha egy "huhogó" hangot hallatna...de akkor is ha pl 1600nál elváltom mikor még hideg... ott is működik a turbó?

Álló helyzetben nyitott ajtónál, felpörgetve akár 3500-4000ig és elengedve a gázt..semmi hang...

Előre is köszi!


Minden tartományban működik a turbó, mivel a kipuffogógáz forgatja. Érezhető hatása viszont 1500 körüli fordulat fölött van.
A huhogás nem probléma, hanem természetes jelenség, mivel gázelvételnél, mikor hirtelen esik le a fordulat, a turbó a tehetetlensége miatt még tovább forog nagy sebességgel és nyomja a levegőt a kipuffogóban is. Ezt hallod huhogásnak. Sportkipuffogónál illetve hidegebb időben jobban hallani. Nekem pl. kimondottan tetszik a hangja.
Üresben ez azért nem jelentkezik, mert akkor nem esik vissza olyan intenzíven a motor fordulata, mint amikor sebességbe rakod be váltásnál.


Köszi !
csak itt már mindenki huhogott...
akkor megnyugodtam






A 320d nem prüszköl, hanem huhog váltáskor

Tényleg váltáskor pl egy épített turbós rendszernél lefújjó szeleppel engedik ki a túlnyomást a levegő oldalon, hogy a turbó is tudja tartani a fordulatot és ne torpanjon (ha rosszul tudom, akkor ki lehet javítani), de a 20d-nem kincs ilyenje se westgate, ami a kipuff nyomást engedné el, hogyha bizonyos érték fölött van. Ezekkel a "segéd" berendezéssekkel nem működne jobban???



Utána olvastam
Nincs pillangó szelep, nincs értelme blowoff-nak, mert nincs mi torlódásra késztetné a levegő útját. Ergo nem is torpanhat a turbó váltáskor, mint egy fojtószelepes benyás mocinál.

SP_323i Elküldve: 2015-01-28 10:07 Turbo

bocyzx10r írta:
Tano írta:
bocyzx10r írta: Szevasztok!!

Egy kérdés...E46 320d FL...a turbó milyen tartományban működik? milyen fordulatszám az ahol már akár hallani is lehetne.

Egy probléma miatt kérdezem...hidegen melegen, ha egy kicsit odalépek neki és hirtelen elengedem a gázt, mintha egy "huhogó" hangot hallatna...de akkor is ha pl 1600nál elváltom mikor még hideg... ott is működik a turbó?

Álló helyzetben nyitott ajtónál, felpörgetve akár 3500-4000ig és elengedve a gázt..semmi hang...

Előre is köszi!


Minden tartományban működik a turbó, mivel a kipuffogógáz forgatja. Érezhető hatása viszont 1500 körüli fordulat fölött van.
A huhogás nem probléma, hanem természetes jelenség, mivel gázelvételnél, mikor hirtelen esik le a fordulat, a turbó a tehetetlensége miatt még tovább forog nagy sebességgel és nyomja a levegőt a kipuffogóban is. Ezt hallod huhogásnak. Sportkipuffogónál illetve hidegebb időben jobban hallani. Nekem pl. kimondottan tetszik a hangja.
Üresben ez azért nem jelentkezik, mert akkor nem esik vissza olyan intenzíven a motor fordulata, mint amikor sebességbe rakod be váltásnál.


Köszi !
csak itt már mindenki huhogott...
akkor megnyugodtam






A 320d nem prüszköl, hanem huhog váltáskor

Tényleg váltáskor pl egy épített turbós rendszernél lefújjó szeleppel engedik ki a túlnyomást a levegő oldalon, hogy a turbó is tudja tartani a fordulatot és ne torpanjon (ha rosszul tudom, akkor ki lehet javítani), de a 20d-nem kincs ilyenje se westgate, ami a kipuff nyomást engedné el, hogyha bizonyos érték fölött van. Ezekkel a "segéd" berendezéssekkel nem működne jobban???

SP_323i Elküldve: 2015-01-27 20:23 Mi lehet a baj?

tomi66 írta:
YELLOW írta:
tomi66 írta: sziasztok. az autóm nem indul,csak tekeri az akkumulátort,valószinű benzinszivattyú adta meg magát,mivel az akksi is új,generátor is új.arra lennék kiváncsi,hogy valakinek volt már tapasztalata a wrc autósbolttal kapcsolatban? ugyanis ott a legolcsóbb a szivattyú.az autóm e46 320d.
köszi a választ. tomi


"csak tekeri az akkumulátort" - ez most nekem új
azt hiszem olasz cuccokat árulnak főleg,ismerősöknek off autóknál, ilyen dévú, meg hasonlóknál szoktam ajánlani, még senki nem panaszkodott, én nem hiszem, hogy BMW-be vennék. értem én, hogy a legolcsóbban szeretnél hozzájutni, bár BMW-nél akkor szívni fogsz, amiket majd cserélni kell majd még, és mindenhol ezt az elvet követed. Azért az ilyan úgymond fődarabokból nem érdemes nagyon az olcsóság irányába elmenni. vannak sokan akik nagy kedvezménnyel tudnak gyári beszállítós alkatrészeket is adni, azzal jobban jársz. de ha még olcsóbban akarod megúszni, akkor lehet egy diag sem ártana, vagy elvinni valami szakértőhöz, mert lehet nem is az a baja. mert bár a generátornak az indításhoz éppen nem sok köze van, és mivel az önindító is teker,így az akksinak sem, sem az önindítónak, tehát a kizásárs jó. de a szivattyú mellett sok más is van még, ami miatt nem indul. a legegyszerűbb, ha szivattyú után megbontod, és egy kanába lógatod, majd indítasz, hogy nyom-e, vagy márhetsz nyomást is rajta. már ha adottak a feltételek. lehet akár izzító gyertya is. vagy porlasztó, bár ezeket lehet dobná hibának.


köszi a véleményedet.már elvittem egy autómentővel a kocsit a szervizbe. majd kiderül mi a baj.egyébként ha bármi baja van,mindég a legjobb ,prémium kategóriás alkatrészeket veszem bele. csak érdeklődtem a WRC autó iránt.


Én vettem tőlük szervó szívattyút, de végül nem az volt a kocsi baja, úgyhogy ha nem bírja akkor vissza kerül a régi, de eddig semmi jele annak, hogy sz@r lenne. Igaz csak fél éve van még bent...

SP_323i Elküldve: 2015-01-26 16:01 Egr szelep

slooter írta:
rece65 írta:
Takiii írta:
slooter írta: EGR tiszítás előtt - után!

Rendesen tele volt, ráment egy flakon valvoline egr tisztító.


Ez az EGR nem volt nagyon szennyeződve, de ha így gondolod, akkor inkább ne nézz bele a szívócsőbe! Le kell kötni a vákumot (csövet pedig dugózni) róla és nem megy bele több korom!

Üdv

Úgy tudom ez esetben majd dobálja a hibakódokat,vagy nem?





Az első képen már valamennyi trutyit kiszedtem belőle, csak utána jutott eszembe hogy lefényképezem

egyébként a ledugózáson én is gondolkodtam, de azt mondják a szakik hogy nem jó ötlet , mert érzi az autó hogy át van ba....va és szervíz üzemmódba kapcsol, úgyhogy jól megpucoltunk mindent és visszatettük.



Vagy szoftveresen ütöd ki, mert akkor nem pakolja magát szerviz üzemmódba,
viszont az EGR kiiktatásával kapcsolatban hajlok azoknak a véleményére, akik azt mondják, hogy nem hibába tervezte olyanra a gyártó a rendszert amilyen, de mindenki maga dönti el mit hogy csinál, hisz na'fiúk vagyunk vagy mi