Suso27 fórum hozzászólásai

Suso27 Elküldve: 2015-05-14 21:32 Futómû és hibái

Turbo73 írta:
YELLOW írta:
Turbo73 írta:
Suso27 írta: Valaki tudna segiteni , hogy a difibe milyen olajat vegyek ?





Hali,

Castrol Syntrax Longlife 75W-90 (SAF-XO) 1L kell bele.

Üdv


csak 0,9L, de azon az 1decin nem veszünk össze valahogy én is beletenném, megbillentve az autót.


Annyi kicsurog, miközben pumpálod bele, meg aztán 0.9-es flakont nem kapni.


Köszönöm a valaszt idö közben mar beszereztem es ezt , volt egy difi cserem , szerintetek olajat kicsereltek benne minek azt , szerintem eleg egyertelmu volt (csomagtartoban difi+olaj) de lehet nekem vannak nagy elvarasaim , mehetek majd megint.

Suso27 Elküldve: 2015-05-14 21:20 Furcsa hangok a kerekek felõl.

lantika írta:
KGR írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
szicsu írta:
lantika írta: Nekem meg recseg a jobb oldalon valami,ha teerem a kormänyt. Holnap szetszedem,remelem meglesz a bünös. Olyan mintha valami deszka recsgne-ropogna.

Nagy valószínűséggel a toronycsapágy lesz a ludas a dologban...


Az jo,mert 3 honapja lett cserelve Alulrol jön a hang.


a gumi alatt a kavics


Lengökar csere+ kormänyösszekötö csere lett belöle,most tökeletes lett



Sziasztok. Több helyen is olvastam már, hogy cserélni kellett a lengőkart. Ezt miért cserélik? Tudomásom szerint az összes szilentet ki lehet benne cserélni. Valamire nem gondolok?


Tudomäsom szerint "hivatalosan" nem minden gyärto lengökarjäban lehet szilentet cserelni. A Meyle lengökarokban lehet cserelni,a többiröl nem tudok nyilatkozni. A gyäriban elvileg nem lehet,de mintha azt olvastam volna itt a forumon,hogy valami ügyeskezü fanatikusnak sikerült a gyäriban is cserelni.


A lengökarban sajtolva van a golyoscsap , nem lehet csak siman cserelni mint masoknal.
A szilenteknek semmi köze nincs ahhoz h cserelned kell e a golyoscsap kiverödese miatt a lengökart . Az ügyeskezü fantasztikusrol meg csak annyit , ha mar paran igy tisztaban vannak a fogalmakkal hogy at lehet alakitani a lengökart cserelhetö golyoscsapura , mindenkinek sajat dolga h megengedheti e a lengökarcseret maganak vagy atalakitatja. Az hogy az mennyire biztonsagos arrol nem tudok velemenyt mondani , nem is neztem utana , en cserelem ha ugy van.

Suso27 Elküldve: 2015-04-30 03:12 Futómû és hibái

Valaki tudna segiteni , hogy a difibe milyen olajat vegyek ?



Suso27 Elküldve: 2015-04-30 03:06 Futómû és hibái

raul227 írta:
SP_323i írta:
raul227 írta:
SP_323i írta:
raul227 írta: Sziasztok,aki cserelt mar e46 sedanba,(mint az enyém)spirálrugót,meg tudnà mondani,hogy egyenlö átmérőjű,vagy változo atmérőjű (szt hiszem igy mondták)kell nekem bele?a jobb hatso tórt el.valamint mi a fenéért lehet ilyet is,olyat is venni...mert a unix katalógus mind a 2fajtát hozza a kocsihoz.és mi a különbség?


Hali!
A változó ültető lehet. Szokták mondani progresszívnek, mert a terhelés hatására egyre vastagabb lesz az a rúgórész, ami ellenáll így egyre nagyobb erőt fog kifejteni a terheléssel szemben. Magyarul nem lineáris az ellenállása.
Ilyen tip rúgót pl E21-ben láttam, ahol a rúgó helyét ki kellett tölteni a telóban, de amikor a kasznit rá engedted akkor a lágyabb rúgórész teljesen összeült. Ezért is kezdtem azzal hogy szerintem ültető rúgó lehet.
Csak egy tipp. az egyik normál a másik M-es futóműhöz lehet. Szerintem alvázszám szerint nézzétek meg melyik kell neked!


Alváz szám szerint is hozza mind a 2 fajtát.azert kerdezem mert a valtozo atmeroju 28ezer kb a masik 10.es ugye parba csereljuk az mar nem mindegy.

En nem tudom szétszedni ugy.azert jo lett volna ha valaki tudja,mert addig nem vinném a szerelohoz mig nincs meg hozza a rugo tipusa,es persze mar nalam legyen.nincs erre tuti valasz?

Hát akkor nézd meg milyen tört ki a vas alól. Változó vagy sima és vegyél olyat helyette.
Ha meg a zsé számít, akkor az olcsóbbat




Azert kerdem valaki tudja e ,mert mig nincs meg a rugo,addig nem viszem szerelohoz,alkatresz nelkul.en meg nem tudom szetszedni...


Valtozo atmerö es nem ültetö. 28 ezres lessz a tied .

Suso27 Elküldve: 2015-04-02 20:09 E46 M futómû

Sziasztok kerdesem a kovetkezo lenne !
Difit kene cserelnem mert bug egy kicsit , ettöl razhat az auto ? Most fogok silenteket is cserelni 2 mintha kilagyult volna , csak hogy ne lepödjek meg ha szilent csere utan is raz . Meg a szerelö azt mondta szerezzek be egy bontottat mert felujitani eleg maceras . Ö nem ert hozza vagy tenyleg eleg cumi?

Suso27 Elküldve: 2015-04-01 19:32 kopogó/kattogó hang

szabomate írta:
bmw320d4 írta:
anubisz írta:
szabomate írta: Olvasgatom már egy ideje a fórumot, hozzászólásokat, de sehol nem bukkantam még rá olyan problémára ami nálam jelentkezett...
Egy 1999-es 11. havi E46-os 318-asról lenne szó. Az autót nemrég vettük, Olaszországból behozott gyönyörű állapotban. Ki is próbáltuk a helyszínen, beindítottuk gyönyörűen duruzsolt, tettünk vele egy kört és nyugtáztuk, hogy valóban nincs vele semmi baj. Apróbb hibáktól eltekintve műszakilag valóban tökéletes volt...egészen addig amíg itthon, ki nem próbáltuk. Az első probléma: miután elérte az üzemi hőmérsékletet elkezdett hangosan nyikorogni, ezt betudtuk az elöregedett szíjaknak. Leálltunk a ház elé és járattuk még egy kicsit és lám... a vízhőfok az egekben. Következőnap szerelő majd egy sor csereérett alkatrész (szíjak, görgők, vízpumpa, termosztát). Ezzel meg is oldódott a vizes téma, de a nyikorgás tovább folytatódott. Szerelő állítása szerint a motor és a váltó körül jön a hang, minden más lehetőség kizárva. Most értetlenül áll ő is a probléma előtt. Arra kérnék valakit, ha esetleg találkozott már hasonló problémával, azt megköszönném ha megírná mi is a hiba valójában. A válaszokat előre is köszönöm


Olaszból behozott autókról inkább nem mondok semmit. Még 1,2 évest is meleg onnan bevállalni..


A légszűrőház lemezanyája szokott nyikogni a kasztniban.


Sajnos nem ez a probléma

Szerk.: Probléma megoldódott

azert leirhattad volna mi volt , ha mar vegigolvastam



Suso27 Elküldve: 2015-04-01 04:39 alufelni

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Eszembe jutott egy általános kérdés:
Kiszokás centírozni, súlyozni az alufelnit is. Viszont ha jól sejtem igazából egy alufelni nem tud kicsit eldeformálódni, mint a vas, csak komoly károkkal törni, repedni... Ergo nem kell egy év múlva újból, csak az általános centírózás miatt, gumisnál cserélni a téli / nyári szettet. Vagy mégis?!


valószínű én leszek a kivétel, de több éve nem cenríroztattam a felniket, se a télit (ezt kb 7 éve), se a nyárit (ezt olyan 4-5 éve). nálam ennek az az oka, hogy túl sokat nem is megyek vele. és mivel nem ráznak leszedés előtt, és felrakás után sem, ezért én feleslegesnek tartottam magamnak. fater kb ugyananniyt megy az autóval mint én. ő a télit felrakatat gépre, ugyanannyi súlyt kért, egy bolhaf@sznyival arrébb egy helyen. pedig ő aztán nem kíméli a kereket, ha arról van szó
ha ragasztott súlyok vannak, jobb otthon leszedni és szépen megtakarítani, mert sok gumis, csak letépi, a ragazstó alját ott hagyja, vagy simán össze vissza felragasztja. tapasztalatom, hogy sokan nem is értik a gépet, valaki elsőre jó helyre rakja a súlyt. pedig nem egy űrhajó. szóval lehet éppen nekem is kéne valamelyik felnire, mondjuk 5g vagy le róla, de azért nem kockáztatom meg, hogy lehet nem hozzáértő fogja centrírozni. nem ráz úgysem. kész.
egyébként azt mondom, ha olyan utakon jársz, talán érdemes. ahol marad a felni, és cserélik a gumit, ott pedig kötelező! sajnos láttam már ahol ezt nem tették meg na ezért vagyok én bizalmatlan. sok helyen olyan emberek dolgoznak pozíciókban, amikhez halvány fingjuk sincs.

szerk.: pl pont ma voltam cseréltetni. ott több srác dolgozik. egy srác tudja hogy kell kereken meghúzni a csavarokat. keresztbe. a többi sorba megy. idegesít is, hogy télen és most sem a képben lévő srácot kaptam. ráadásul a tárcsa mögötti lemezre 2x is ráejtette a felnit. oszt aszondja nem ejtette rá, hanem ráesett a sajét súlyával. de megnyugtatott csessze meg. éppen nem lett baja, de hogy leszarják, nem figyelnek... csak legyen annyi felesleges pénzem, hogy tudjak magamnak csápost venni és gumis gépet.


En külön szoltam h ovatosan lazitsa meg a csavarokat mert laposabb a csavar feje mint az atlag , nehogy leforduljon rola az erökulcs mert akkor meg csak szopunk majd , Valasz : hat minden nap ezt csinalom es puff lefordult .... (mi lett volna ha nem minden nap ezt csinalja) vihettem lefuratni a felnit , aztan mikor visszamentem h akkor mehet fel a teli , meg a kezembe akarta adni legkulcsot h csinaljam inkabb en az a biztos ennyit akartam csak hozzafüzni a jo gumisokhoz , ja meg meg annyit h megprobaltak volna lefurni odaguggolt egy masik es neki allt , mondtam neki most takarodj el onnan mert a szadba teszem , hat ütvefürva furt az agyoniskolazottja akkor vhogy nem nevettem

Suso27 Elküldve: 2015-04-01 04:24 alufelni

YELLOW írta:
Robin68 írta:
elgeri írta: Sziasztok

Eszembe jutott egy általános kérdés:
Kiszokás centírozni, súlyozni az alufelnit is. Viszont ha jól sejtem igazából egy alufelni nem tud kicsit eldeformálódni, mint a vas, csak komoly károkkal törni, repedni... Ergo nem kell egy év múlva újból, csak az általános centírózás miatt, gumisnál cserélni a téli / nyári szettet. Vagy mégis?!

Nem csak a felni kisebb-nagyobb deformálódása miatt illik centíroztatni hanem a gumi kopása is hatással van rá.
De nem vagyok szakértő és lehet, hogy tévedek.


részben igazad van. a gumi nagyban befolyásol. ám ha fent van és ki van egyensúlyozva a felni, onnantól a gumi egyenletesen kopik. (jó futóműbeállítást feltételezve) a gumi tömege ugyan csökken, de az arány marad.


Tud az alufelni is deformalodni , akar ugy mit egy bizikli kerek amikor 8as lesz benne , ezeket a hibakat hengerezik nem centirozzak. De ezek szemmel lathatoak , nyilvan ha üt a felni feleslegesen pakoljak tele.

Suso27 Elküldve: 2015-03-31 19:53 Motor-váltó

sziszo30 írta:
banditosz001 írta:
anubisz írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
Lenne egy érdekes jelenség ismét hátha hallott már valaki ilyet. Szóval nem mindig hallható de mostanság egyre gyakrabban egy ciripelő hang jön a motortérből akkor ha alacsony fordulaton(1000-1500) elkezdem nyomni neki a gázt , de ez utána, magasabb fordulaton meg is szűnik nagyon hamar. Én is úgy vettem észre hogy nem váltottam vissza és akkor ugye erőlködött szegény és akkor nagyon hangosan ciripelt. Én valami szíjra gyanakodnék...de ebből a hangból nem tudom megállapítani.


Nem valamelyik görgő? azok ciripelnek ha el kezdenek fáradni.


Még nem vittem szerelőhöz mert most semmi időm rá meg csak néha csinálja meg ha erőltetem.Lehet az a baja az nagy baj amúgy ?


Vákumpompát füleld kicsit közelebröl,talán ö a hunyo.


Hasonlo problemam volt nekem disa szelep csinalta atszakadt a membran benne az adta ezt a ciripelö hangot , igazabol problemam nem volt vele , egyre hangosabb lett es idegesitett . Szamitogepre lett rakva a magnesszelep kapcsolt , szerelönek fingja nem volt mi szerepe van (szokasos dolog) En is ugy jöttem ra h amikor olyan hangos lett h a motorterbe hajolva tudtam honnan jön a hang lefenykepeztem es bontott alkatreszekröl nezegettem a kepeket , ugy talaltam egy olyan elnevezest h szivo csonki lefujo szelep .Utangyartott nincs gyari 80.000.-töl felfele. Kerestem egy bontas alatt allot es a sracnak elküldtem a kepet mert nem ismerte mi az a szivocsonki lefujo szelep , aztan ö vilagositott fel h disa szelep a neve h legközelebb tudjam a "nagy autoszerelökkel ellentetben" bontottan 10-15ezerert hozza lehet jutni.Hatha ezt a gondod neked is , egyebkent az olajnivo mögött hejezkedik el közvetlen.

Suso27 Elküldve: 2015-03-30 22:31 manuális váltó

Sziasztok ! Lenne egy olyan problemam h az auto alol fura hangokat hallani , elvittem kipufogoshoz gondolvan h az egyik dobban szabadult el egy heggesztes v ilyesmi , nos ilyen problema akadt is , ez orvosolva , de a zaj nem szünt meg , alamasztam es ahonnan a hang jön az annyira elöl van h ott mar nem adhatja a kipufogo . tehat a kerdesem a következö : valtobol vagy a kuplungszerkezetböl szarmazhat ilyen csattogo , kereplö hang ? neha hidegen olyan hangja van mintha dizel lenne , aztan egy idö utan abbamarad , de a kocsi alol ez a kereplö hang allando :/ 316i 2000ev e46 , infokat elöre is köszönöm!