Ez egy archivált weboldal! bővebben
Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2010-01-05 16:27 Turbo

JanoE46 írta: Köszi szépen!Úgy lesz!Hogy tudom õt leghamarabb elérni?


Pl írsz neki privát üzenetet itt a fórumon és hamarosan válaszol

Tano Elküldve: 2010-01-04 23:32 ATC Nova chiptuning és szerviz

Rudus írta: Néztem az oldalukon de sehol sem találtam árat.
Ha nem titkos akkor leírnátok :
Csak kíváncsiságból!


http://atc.hu/chiptuning.html

Ezen az oldalon ha kicsit lejjebb görgetsz akkor megleled a táblázatot...

Tano Elküldve: 2010-01-04 22:39 Bmw-s vegyes videók

Clarkson lefikázza az X6-ot az új Top Gearben. Ezért nem szeressük , de azért jó rész lett ez is. Kb a 20. perctõl.
http://videos.streetfire.net/v...727607.htm

Tano Elküldve: 2010-01-04 21:32 BMW a Dakaron

Hori írta: az a baj hogy All Atiyah átszerzödött bmw-röl-fósvágenre


Azért sztem helyette Peterhansellel nem jártak rosszul

Tano Elküldve: 2010-01-04 20:30 BMW a Dakaron

Akik kedvelik és nézik a dakart, azoknak gondoltam indítok egy topikot a mostani aktualitás miatt.

Ma már sivatagos volt a terep, elég felemássan sikerült a BMW-nek. Peterhansel szakaszgyõzelem után vezet az összetettben is. Hajrá!!!
Roma viszont ma is fejreállt és lehet hogy nem tudja folytatni

Tano Elküldve: 2010-01-04 19:10 Turbo

JanoE46 írta: Szia!Nem húz rendesen,lomha.Épp ahogy írtad,mint egy szívó diesel!100-ig még megyeget,de utána már elfogy végképp az erõ.Jó lenne már egy HOZZÁÉRTÕ szerelõ a környéken,aki nem azzal kezdi,hogy 2hét,és nem kell otthagynom az autót...az ilyenrõl nagyon rossz emlékeim vannak.


Ha jól látom debreceni vagy? Akkor sztem menj el bmw320d4 klubtárshoz Nyíregyre, az nincs olyan messze. Garantáltan nem fogsz csalódni a hozzáértésében.

Tano Elküldve: 2010-01-04 16:24 Akkumulátor

Zizko írta: De mi az a titkomenü?


Másnéven szervízmenü. A mûszerfalon elérhetõ "rejtett" információk helye. Használatát lásd: http://bmw.e39.hu/titkosmenu.htm

Tano Elküldve: 2010-01-03 22:22 gyári cd-és rádió

jencispy írta: Sziasztok!
Ma átállítottam a sebességfüggõ hangerõt a Business rádión.
Ahogy néztem több menü is van, azok mik?
A menü elérése:
-gyújtás 1. fokozatba
-rádiót ki majd bekapcsolni
-m gombot nyova tartani 10mp-ig

bocs h ilyen hosszú lett.


Anno én is néztem ezt, mikor még benne volt az autóban. Én az e39 oldalon találtam rá erre a menüre, ott van leírás is:
http://bmw.e39.hu/radio_service_HU.htm
Akinek nagynavija van, annak is van hasonló menüje.

Tano Elküldve: 2010-01-03 20:09 Egr szelep

laci318d írta: Hali!
Tegnap én is kitakarítottam az egr-t,és leszûkítettem (7 mm-re) az elõtte lévõ csövet. kb 5 km után motorhibát jelzett. Ma újra szétszedtem és akkor vettem észre hogy elfelejtettem visszadugni az egr-re a vákumcsövet.Így már nem tudom hogy mi miatt jelzett hibát.Kitakarítottam a szívósort is,nem találtam benne pillangószelepet.csak 1 jeladó van rajta.Ez lehetséges?


A hibát pont azért jelezte, mert nem lett visszadugva a vákumcsõ, és így nem mûködött az EGR amikor a vezérlés állította volna.
Lehetséges, hogy a tiedbe nincs pillangószelepes vezérlés. 2004-es 18d-re az ETK hoz pillangó nélküi verziót is. Az a jeladó a végén pedig levegõ nyomásmérõ.

Tano Elküldve: 2010-01-03 12:39 Egr szelep

Miki ezt fejtsd már ki bõveben ez sztem sokakat érdekelne...
Prof írta: ez a tulzott kimélés fogalom pontosan mit takar ??
egy picit bövebben mi okzta a szelepek ovadását mert valaki kimélve használta az autot ?
csak azért kérdezem mert én sem szoktam nyomni neki igazábol csak városba használom

bmw320d4 írta: A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.

Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".

A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.

Tano Elküldve: 2010-01-02 14:56 Egr szelep

BarG írta: Akárki akármit is mond, ez az EGR egy olyan szerkezet, ami egy bizonyos idõ után szinte garantált motorkatasztrófát jelent. Ezzel nyilván a BMW sokkal jobban tisztában van, mint itt bármelyikünk.
A tisztességes eljárás az lenne a méltóságos BMW részérõl, ha bizonyos intervallumonkénti ellenõrzést - tisztítást - vagy cserét írna elõ. Ha ezt nem teszi meg, akkor meg állnia kellene az ezen okból lepusztult motorok javítását.


Leírtad a varázsszót. Így nem marad más, mint az, hogy magunknak tisztogatjuk bizonyos idõközönként. Sztem nem nagy meló kiszedni és kitakarítani. Olajcserekor vagy inspekciókor simán belefér...

Tano Elküldve: 2010-01-02 13:33 Hifi beszerelése e46-ba

Fekete320d írta: Sziasztok!

Erröl van véleményetek?

http://cgi.ebay.de/BMW-3er-E46...3ca8cb2f5e


Hm, nem rossz. Ha 3 évvel ezelõtt lehetett volna ilyet kapni, akkor inkább ilyet veszek nem CarPC-t építek. Egyben tud majdnem mindent ami kellhet.

Tano Elküldve: 2010-01-02 13:29 Egr szelep

hancurozo írta: én sem hiszek el mindent.
én pl. bekötöttem 1 vákumérõt kipróbálni azt, hogy mikor nyit az EGR.
nálam csak alapjáraton és nagyon kis fordulaton. de ha beléped a jobb pedált azonnal zár.
elötte le volt vakolva szintén kipróbálás céljából. nem vettem észre különbséget, csak azt, hogy nehezebben melegedett be. ezért voltam kíváncsi a mûködésére.


Én is nézegettem diaggal hogy mikor mennyire nyit, és hasonlót tapasztaltam. Sok gondolkodás után már nálam sincs lezárva. Kipróbálgattam úgy is, hogy a diaggal állítotam rajta hogy kevesebb vagy több legyen a kipuff/friss levegõ arány (merthogy ezt is lehet állítani ), és akár hiszitek akár nem úgy jobb az autó viselkedése ha több kipuffgázt enged vissza az EGR. Gyorsításnál úgyis megkapja a teljes friss levegõmyennyiséget.
Valamint arra az elgondolásra jutottam, hogy az EGR-ben lerakódo trutyi nagy része az a turbó felõl érkezõ levegõben lévõ olajgõz (turbóból, meg a kartergáz) és a kipuffban lévõ korom együttes lerakódása a kipuff melegétõl. Szerintetek?

Tano Elküldve: 2009-12-31 17:17 Valaki segítsen

Brad85 írta: Sziasztok

Normális hogy reggel elsõ indításkor kb2-3 mpig kell várni míg beindúl???
Utána már késöbb gyorsabban indul. Sose volt diesel autóm és ezt is télen vettem

Köszi

Boldog Újévet


Igen, normális hogy a dízel hidegben nehezebben indul. De ha nagyon sokáig kell forgatnod, akkor nézd meg az akksidat, meg az izzítórendszert, mert ha ezek rosszak akkor lehet probléma a hidegben a beindulás.

Tano Elküldve: 2009-12-31 09:16 Boldog Új Évet

Boldog Új Évet Minden klubtársnak. Jó szórakozást ma estére, sok sikert jövõre