Ez egy archivált weboldal! bővebben
Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2008-08-16 10:15 Hûtõ takarítása

YELLOW írta: engem az érdekelne, hogy a hûtõvizet hol tudom leengedni, és mik a menetei, a munkafolyamatnak...


Hideg motornál lecsavarod az utántöltõ sapkát, a hûtõ alján találsz egy leeresztõ csavart (kék), valamint a motor alján is találsz egy leeresztõ csavart.
Feltöltésnél meg kell nyitni a légteenítõ csavarokat, ami motortípustól függõen számban és elhelyezésben is eltérõek, majd feltöltés közben ahogy megjelenik a folyadék a légtelenítõknél akkor annak megfelelõen sorban elzárni õket.
A realoem-en találsz a típusodnak megfelelõen ábrát, arról meg tudod nézni, hogy neked hol vannak a leeresztõ és légtelenítõ csavarok.

Tano Elküldve: 2008-08-16 10:08 E46 TÍPUSHIBÁK

Itt egy oldal, ahol fel van sorolva jópár BMW típushiba, igaz nem mind E46, de sok van ami, erre is vonatkozik, fõleg évszám és motorkód alapján. Le van írva a hiba oka és megszüntetése is.
Üdv!

Tano Elküldve: 2008-08-16 10:00 Váltó_

Találtam képes leírást róla, hogy mi okozza a problémát, és hogyan lehet megoldani. Házilag is megoldható a váltó levétele nélkül, igaz elég macerás fõleg ha elõször csinálja a vállalkozó szellemû tulaj
Egy kicsit szemléltetve:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/g/s/183.png

A kép bal szélén látható rugó (11) és pöcök (12) elem okozza a megakadást. Ha a rugó már el van öregedve, és/vagy a pöcök beszorul a foglalatába, akkor a váltóbot nem fog magától visszamenni középhelyzetbe. A gyári megoldás szerint a pöcökkel együtt a foglalatot is cserélnék, de elegendõ ha cserére kerü a rugó, valamint a pöcök átmérõjét minimálisan csökkentjük hogy szabadon tudjon mozogni a foglalatában.
Nálam pl amikor felmelegszik üzemi hõfokra a váltó, akkor a foglalat már kitágul annyira, hogy a pöcök nem szorul benne, így visszaugrik a semleges helyzetbe a váltóbot. De van akinek még ekkor sem megy vissza, ha annyira szorul.
A kivételhez el kell távolítani a zárógyûrût (9) és a zárókupakot (10), utána lehet kihúzni a rugót és a pöcköt. A pöcök kihúzásához érdemes csinálni vmilyen céleszközt ami beleszorul a pöcök belsejébe és azzal kihúzni. A fenti leírásban pl csavart használnak.
A cserélendõ alkatrészek (9, 10, 11, 12) összára kb 2-3.000 forint. A 12-est nem is fontos kicserélni, de ha van új elem, akkor könnyebb megcsinálni a kihúzó eszközt, mert van min kipróbálni a méretezést.
Üdv!

Tano Elküldve: 2008-08-14 11:10 Kerékcsere szerszám

Épp az a gond, hogy gyárilag nincs benne ez a "verõbot" a készletben, de meg lehet venni. Ahol a képeket is találtam, ott 5 $-t ír árnak, szóval filléres cucc. Csak az ETK-ban nem találtam meg, magyar nevét meg nem tudom.

Tiba: Igen, lehet külön kapni a szerszámokat. Nézd meg itt, hogy mi a cikkszáma és akkor rá tudsz kérdezni, vagy a BMW Teile oldalon meg is tudod nézni mennyit ír gyári árnak.

Tano Elküldve: 2008-08-14 08:55 Kerékcsere szerszám

Hali mindenkinek

Kérdésem az lenne, hogy az alábbi képen látható eszköznek mi a cikkszáma, mert nem találom az ETK-ban. Kerékcserekor lehet használni, erre felrakva a kereket nem kell kézzel tartani, így könnyebb berakni a csavarokat. A szerszámtartóban is megvan a helye.



Tano Elküldve: 2008-08-13 16:43 Olajcsere

Igen, sokmindent linkeltem már be a fórumba, de az általad említettet nem én követtem el. De a kedvedért megkerestem, és most belinkelem. Akkor a Castrol német honlapjáról volt szó.

Tano Elküldve: 2008-08-13 14:53 320d Motor

Burns elégett görgõje, a la Burns`s burned roller
Bocsi ezt nem hagyhattam ki.
További jó autózást és ezután már csak a gumid égjen ne más

Tano Elküldve: 2008-08-13 11:10 karbantartás

Nekem Opera + Nod, és nem jelez hibát. => ie sucks

Tano Elküldve: 2008-08-11 20:38 Nagy navi

Keresd rhantos-t, õ beépítéssel is foglalkozik. Találsz itt másik topicban telszámot is.

Tano Elküldve: 2008-08-11 20:01 Nagy navi

Ovass bele ebbe a topicba, megtalálod hogy mi kell hozzá. Költség szempontjából 150-300.000-rel számolhatsz szerintem. Attól függ mi van már meg az autódban. Pontos árat rhantos tudna mondani, kérdezz rá nála.

Tano Elküldve: 2008-08-11 19:48 Pohártartó

Kb júniusig mûködött a bmwonline.hu weboldal, azóta sajnos nem megy. Ugyanaz a cég mint az említett fornaxos weboldalon. Azt én is megtaláltam, gondolom átalakunak és az lesz az új weboldaluk. Csak kicsit lassan haladnak
Persze személyesen ugyanúgy fel lehet õket keresni, csak hát aki nem bp-i annak egyszerûbb volt a weboldal

Tano Elküldve: 2008-08-09 19:56 manuális váltó

Én sem azt írtam hogy javaslom, de a kérdés az volt hogy megvalósítható-e

Tano Elküldve: 2008-08-09 17:48 újonc kérdései :)

A váltógombot nagyon egyszerûen tudod leszedni. Jó erõsen húzd felfelé. Vigyázz ne hajolj fölé, mert kivered a fogsorod
WD40 szerintem nem fog rajta segíteni (lefolyik), de ha leszedted akkor meg tudod nézni meyik részen rezonál, és a rúdra azon a helyen raksz egy kis szigetelõszalagot akkor szerintem nem fog zörögni. Hézag van a rúd és a gomb furata között, és azért tud zörögni.
Üdv!

Tano Elküldve: 2008-08-09 17:40 320d turbó hiba

Hali!
Szerintem nézd át a turbóba be és onnan kivezetõ csöveket, nincs-e valamelyik kirepedve, mert akkor hallatszódhat hangosabban a fütyülés. A kifújásnak nyoma is van némi korom formjában.
Kéken-kékesen nem füstöl a verda?
Valamint kézzel mozgasd meg a változó geometria mozgató rudazatot, akadás nélkül kellene mozognia. Persze ezt csak hidegen
Valamint a vákumcsöveket is nézd meg, hogy azok nem eresztenek-e, mert ezek is a vezérléséhez tartoznak.
Üdv!

Tano Elküldve: 2008-08-09 17:33 manuális váltó

Igen, beépíthetõ. De le kell hozzá cserélni a kardántengelyt is, mivel a 6-os váltó picit hosszabb. Valaki még régebben megcsinálta ezt a mûveletet és megírta ide, ha rákeresel lehet megtalálod. Emlékeim szerint mást nem kellett cserélnie.
De szerintem csak ezért nem érdemes beleölni ennyit, akkora különbség nincs köztük.