TheMan fórum hozzászólásai

TheMan Elküldve: 2010-08-20 20:47 Segítsetek!

Sziasztok,

Megoldódott a hiba, leírom mi volt, mert nagyon tanulságos.
(hiba leírás pár kommenttel korábban)

Elmentem egy diagnosztikáshoz, és míg vártam rá lenyitottam a biztosíték táblát,
meg visszacsuktam.

Kijött a pacák, hogy álljak be.
De ekkor már nem világított se az EML se az ASC.
Gondoltam is milyen ciki, 50km.-et jövök rángatva, most meg nem világít.

Felrakta a gépre, és 3 lampdaszonda hibát írt ki.
Kód: 228, 227, 211.

Mondja betojt a lampdaszonda azt kell cserélni.
Ki is cserélte volna, de már zártak késő volt. (mázli)

Azóta mentem a kocsivak, sztrádán-városban ca. 150km.-t, és semmi gondja.
Konklúzió:

Nem a lampdaszonda szart be, az csak azért írt hibát mivel rángatott a kocsi,
és nem megfelelő volta benzin-levegő arány és hibát érzékelt.

Ha törölte volna a hibát, amikor beálltam, és újra indítottuk volna, nem jött volna vissza, mert már nem állt fent a hiba.

Valszeg valami kontakt hiba volt az AC-vel vagy a VANOS vezérléssel a bizti táblánál, és amikor VÉLETLEN megmozgattam jó lett.

Durva , de mindent kicseréltek volna.
Majd befújom az összeset WD40-el

TheMan Elküldve: 2010-08-18 11:49 Segítsetek!

[quote="YELLOW"][quote="TheMan"]Sziasztok!


Szia,

Gyári méret van rajta, az is volt mindig most sem volt cserélve.
Valami másra gyaunuzok, valami elektromos okosság.

-Man-

TheMan Elküldve: 2010-08-18 11:09 Segítsetek!

Sziasztok!

A segítségetek szeretném kérni, hátha valaki találkozott már ilyen hibával.

Egyik pillanatról a másikra elkezdett világítani a EML (elektrische motor leistung)
és az ASC sárga háromszöge is.

Az autó rángat, 30km/h-val megy, nagyon ritkán rendesen is megy,
újraindítás után rövid ideig néha jó.

(E46, 320i) Gyertyák lettek cserélve ca 15.000km.-el ezelőtt. (NGK platunum, BMW)

Köszi előre is:
-Man-

TheMan Elküldve: 2010-06-03 14:50 kerékcsapágy

Szia,

Értem, hát nálam olyan 60km./h-nál kezd halható hangja lenni, nem tudom, hogy megemelve (eleje) sima kerék forgatásnál ráadásul terhelés nélkül hallható -e lesz.
Ha igen akkor az igen rossz állapotban van.

Majd én is valakit beültetek, plusz megemelve sebességben meghallgatom a hátulját.
Csak ki derül mi a ludas a dologban.

Köszi
-Man-

TheMan Elküldve: 2010-06-02 20:29 kerékcsapágy

Sziasztok,

Az alábbi dologban kérném szépen a véleményeteket:

Most mentem a kocsival ca. 2000 km.-et végig ömlő esőben és elkezdett búgni a kocsi.
(E46 320i)

Tipikus kerékcsapágy hangja van, de a hátsó kerékcsapágyak ca. 30ekm-el
ezelőtt cserélve lettek + a difiolaj is ugyan akkor.

Az első kerékcsapágyakra vagy a kardáncsapágyra tippelek.

Volt már valakinek hasonló dolog?
Hogyan lehet diagnosztizálni, hogy melyik?

Köszi
-Man-

TheMan Elküldve: 2010-03-30 21:24 légzsak_

Szia,

A légzsák átvezető az egy kis kábel?

Mert akkor valóban önmagában kevés, hogy beraktam a modult a foglaltságjelző helyett.
Ha a kábelek is cserére szorulnak.....

TheMan Elküldve: 2010-03-30 19:51 légzsak_

Sziasztok,

Következő dologban szeretném a véleményeteket kérni.

Szokásos légzsákgondom volt, világított a hibajelzés a műszerfalon.
Gépre raktuk, írta is, hogy az anyósülésben a foglaltság jelző rossz.

Ezek után rendeltem az ebayen ca. 20€-ért egy modult, ami szimulálja, hogy rajta ülnek.

http://cgi.ebay.de/Sitzsensor-...35a83d29e2

Természetesen még törölni kellet a hibakódot, amit szervizben meg is tettünk.
Jó is lett, megszűnt a hibajel a műszerfalon.
Aztán cirka 1 hét telt és ismét jelzi a hibakódot.

Most végkép nem tudom mi lehet, hiszen a foglaltság jelző kábele ki van húzva, és annak a helyére van bedugva az említett "modul".

Volt valakinek ilyen vagy hasonló tapasztalata?

Előre is köszi
-Man-

TheMan Elküldve: 2009-11-06 14:04 Autóvásárlás

Az nem rossz, abba már belekalkuláltál pár elõre nem látott kiadást.

TheMan Elküldve: 2009-11-06 13:10 Autóvásárlás

Úgy gondolom, hogy általánosítani nem szabad, csak arányszámok vannak.

Azt nem lehet mondani, hogy az olaszok nem vigyáznak semmire.
Azt azonban lehet mondani, hogy a svájci autók arányait tekintve megkíméltebbek mint az olasz.

A másik, hogy nem feltétlen gond, ha valami meg van tekerve
vagy törött volt.
Az sem mindegy hogy egy-egy elem festve lett, vagy még a tetõ is, és olyan puffos volt, hogy a futómû állítónak hullani kezd a haja.

De!
-nem árt ha tisztában vagyunk vele
-nem érdemes olyan áron venni ilyet, amiért egy hibátlant is kapnánk.
-ha ilyet veszünk, bele kell kalkulálni esetlegesen a késõbbi költségeket.
-bele kell kalkulálni, hogy késõbb mi is ehhez mért áron tudjuk eladni
-ne legyen illúziónk, hogy "olcsó" áron hibátlant kapunk.

Sokszor kérdezik, hogy ez meg ez az autó jó vagy rossz?
Ez szubjektív.
Azért az árért bele fér -e az adott kompromisszum vagy kockázat
vagy sem.
Ennyi az egész.

TheMan Elküldve: 2009-11-06 12:34 Autóvásárlás

Én is a svájcit preferálnám



Olaszok talán kevésbé vigyáznak autókra....

TheMan Elküldve: 2009-11-06 12:21 Autóvásárlás

Az említett új vizsgálati módszer:

http://www.voxnow.de/automobil...p;amp;na=1

ca. 20. perctõl a videóban.

TheMan Elküldve: 2009-11-06 12:17 Autóvásárlás

Ez teljesen rendben van.
Ne feledjük el azonban, hogy a szervizkönyv azt is hivatott
mutatni, hogy honnan származik az autó.
Attól mert nincs rendesen vezetve, még fontos dolog, hogy legyen.

Nem feltétlen mindegy, hogy olasz vagy svájci import az autó.
Ezt persze ki lehet alvázszám alapján is deríteni.

Lehet venni az ebayen, stb. , de erre is biztos recept van,
hogy kiderüljön, hogy valóban az eredeti vagy sem.

Szempontok melyek segítenek a vásárlásban:

- legyen szervízkönyv, ha nem is végig van vezetve, de látjuk a származást, illetve azt, hogy pl. 110ek.-ig vezetve volt,
azóta meg 2 év telt el. Ha nem éjjel nappal sztrádáztak
évi 12-15ekm az átlag vezetõ amit megtesz.

-érdemes megnézni, hogy az adott szerviz intervallumok között azonos idõ telt -e el. Ha nem akkor esetleg tulajváltás miatt is lehet.
Különbözõ emberek különbözõ szokások, rutinok.
-eredeti -e a szervízkönyv.
-mikor állították ki a magyar forgalmit
-mikor került az aktuális tulaj nevére
-vizsgáljuk meg az autót réteg vastagságmérõvel.
-nézessük meg szervizben

Arra természetesen nincs garancia, hogy megtudjuk mennyi km.
van benne, mert nyom nélkül vissza lehet tekerni.
Új módszer szerint Németországban egy szoftver az autó motor rezonanciái alapján meg tudja mondani mennyi km van benne.
Hogy ez mennyire hiteles azt majd az idõ eldönti.

TheMan Elküldve: 2009-11-06 10:50 Autóvásárlás

Úgy gondolom, hogy külön kell választani, hogy mi a hibátlan és a szervizelt itthon és nyugat Európában.

Amit leírtál az itthon rendben van, részemrõl is elfogadható.
(már csak azért is, mert itthon a szakszervizekben sok esetben nem cserélik ki ami a számlára kerül)

De ahogy említetted pl. Angliában, vagy Németeknél a szervizelés az esetek többségében azt jelenti, hogy a márkaszerviz lelkiismeretesen végzi a dolgát.
Amúgy a kisebb szervizekben is pecsételnek.
Itthon ezt a már ismert okoknál fogva nem szeretik úgymond késõbb kevesebb "mozgásteret" marad az embernek.

És ide tartozik még egy fontos dolog:
legyen szó dízelrõl vagy benzinesrõl ezeknek az autóknak az esetek 90%-ában semmi bajuk sincs 250-300ekm.-ig

Itthon ha valaki valóban oda írná, hogy 200.000km-felett van a kocsijában senki sem venné meg.
Itthon általában 150-160ekm.-ig fogadják el. de inkább 120ekm-ig.
Ezért az eladók és a piac alakult a vevõk igényéhez, azt adják amit elvárnak.

Amik un. szürke importtal bekerülnek hazánkba az alábbi csoportba tartoznak:
-törve volt / de kevés km.
-törés mentes / de sok km.
-törés mentes/ elfogadható km, de drága

Mindig mondom, hogy érdemes megnézni a külföldi oldalakat, hogy mennyibe kerül az álom autónk, és utána lehet számolgatni.

TheMan Elküldve: 2009-11-06 10:07 Autóvásárlás

Az említett 330i szép kis autó, csábító lehet, hogy sok benne az extra.
Ami itt is felmerül, hogy szintén szinte biztos, hogy volt törve,
mert nem írta, hogy s.-mentes lenne.
A másik dolog, hogy bár "rendszeresen szervizelt" de nincsen szervízkönyve. (az elõzõ az könnyen kiderül réteg vastagságmérõvel)

Nekem kicsit paradox az a helyzet, hogy végig gondos gazdái voltak,
ám még is "elveszett" a szervízkönyve.

Szerintem mint a benzines mint a dízel kiváló autó, amennyiben valóban szervizelték. Itt valóban szervizelés értek alatta.

Ez már többször felmerült, amit természetesen mindenki tud, de van nehéz vagy fájó elfogadni, hogy az "olcsón jót" fogalma az olyan mint a fehér holló.
Ráadásul az olcsó vétel öröme hamar szertefoszlik, amikor nemcsak, hogy sokba kerül javíttatni az autót, hanem állandó elfoglaltságot jelent.
Ilyenkor gyorsan rá lehet költeni 500.000Ft-t.
Arról nem is beszélve, ha "puffos"volt, azt már az is marad.

TheMan Elküldve: 2009-11-05 15:51 Autóvásárlás

Miért alkudhatsz is?

Mind megvan tekerve?
Vagy ha kiderült, hogy igen, akkor az árból -100.00Ft és máris vonzó?

Nos azt mondom, hogy lehet jót venni, csak nem ahhoz kell viszonyítani
ami a legolcsóbb az adott kategóriában.

Annak a tulaja is megkérné a borsos árat, ha tudná, de pont,
hogy tudja, hogy sajnos nem tökéletes az autója.

Nézd meg mennyi a sérülésmentes. Vagy csak nem írják oda?
Dehogyisnem, ha az lenen oda írná, mert fontos!

Ha jót akar valaki venni az zsebbenyúlós buli, ha olcsót veszel
akkor azt késõbb kifizeted javításra azt írásba adom.

Ja, és egy okot, hogy miért jó nekem ha valami "Magyarországi" ?
Mert szerintem ez negatívum, az állapotokat és a használatot illetõleg.