Thony fórum hozzászólásai

Thony Elküldve: 2012-08-02 19:30 Autóvásárlás

Én az őszintén megvallva, nem vagyok navi függő... pusztán a BMW-ben azért találtam fontosnak, mert egyszerűen a kazettás dekhez és a cd dekhez képest utolérhetetlenül megújítja a kocsi belsejét, és azt látod amit elvársz egy luxus autótól még ha ilyen kis töpörödött is mint a 3-as Az hogy tud tv-t is az egy plusz jó dolog, de nem tudom hogy mégis hogyan, földieket veszi vagy valahogy máshogyan ?

Thony Elküldve: 2012-08-02 09:53 Autóvásárlás

YELLOW írta:
mutyuru írta: Ugy nez ki talaltam egyet, ami egesz jonak nez ki:

http://suchen.mobile.de/auto-i...=Limousine

Extrakent sikerult 2ev Europlus garanciat kicsikarni hozza.
Kivancsi lennek a velemenyetekre.
Navirol irta valaki, hogy a gyarit nem szabad venni. Ha az nincsen benne, akkor utolag beszereltetni nem kerul nagyon sokba? Kulsot nem lehet hasznalni, mert nem lehet honnan tolteni - a szivargyujto hianyzik a felszereltsegbol. Esetleg USB-rol lehet tolteni? Az mar szinte minden ujabb autoba leledzik.



szerintem ezekben az újakban már tök jó a gyári navi. én úgy venném, már csak az i-drive miatt is
szerintem anynival nem drágábbak, mint a navi nélküliek, akkor már miért ne? E46-nál sajnos más volt a helyzet, bár utólag nem is bánom, hogy ebben nincs navi gyári.


Mi a baj a gyári navival?

MA végre sikerült lefoglalóznom a kiskocsim 2005.02 lett a vége 6-os váltó full bőr, nagy navi.. egyedül amit hiányolok az elektromos ülés bár nem láttam még olyat amiben van ....

Thony Elküldve: 2012-07-28 14:07 Autóvásárlás

Valaki nem tudja, hogy mikortól euro 4-es besorolású a 320d ? 2005.03-as a váltás előtti 3-as vagy 4-es? Köszönöm!

Thony Elküldve: 2012-06-01 15:58 Autóvásárlás

Coyote írta:
Thony írta:
hancurozo írta:
Thony írta: Szerintem, egy turbó felújítás sem nagyon drága... persze egy szakszervizes az zúzós lehet... én tanácsolom, ha lehetséges egy szakemberrel be lehet tekinteni a turbóba és ellenőrizni az állapotát... legalább is a Saaboknál lehetett... nem tudom a 320-nál mennyire hozzáférhető!
Kettős tömegű lendkerék, csak 100 ezret bír? Mik a jelei a kotyogás és a tompítás hiányának nála?
Azok, a kis lapátok nem fognak hiányozni? Hol találhatóak? Leszakadásuk roncsolást okozhatnak?

Köszi a válaszokat Coy


Ha 500e km-t futott autót veszel, akkor lehet. A kis lapátok hiány miatti forgatónyomaték hiány (alacsony fordulaton esik) nem észrevehető.
Leszakadásuk dugattyú és a hengerfej tönkremenetelét okozza.


Köszi! Már kezdtem számolgatni, hogy 100 ezrenként cserélgetem a lendkereket az összes cuccal Mennyibe kerül a lamellák kiszedése?
Bármi egyéb, hasonló ami a kiskocsik gyengéje, pl 6-os váltó milyen?


kb. 30 percbe, attól függően, hogy milyen hamar tudod lekapni a szívócsonkot
Nem egy nagy meló, BMW javítók már csukott szemmel csinálják. Az E60-ban és más BMW-kben is fennáll ez a hiba, a zöldek nyomására volt muszáj beépíteni. Az más tészta, hogy nem úgy kellett volna tervezni, hogy le tudjon szakadni.

Nem tudom melyik kiskocsi gyengéje a hatos váltó, de az E46 nem épp kiskocsis erényekkel rendelkezik, hanem a középkategória etalonja volt a maga idejében. Ennek megfelelően a váltói is jók, a hatos váltó takarékosabb, de sokszor az 5. fokozat átléphető.


Tudod, hogy van ez... mindíg igyekszik az ember a legjobbat venni, de nem mindig sikerül Bár már nekem, meg van az álom autó ami jelenleg németben pihen egy lefoglaló telepen immár 2 hónapja... elviszem, az úrhoz akit ajánlottál és ha minden rendben van vele akkor megveszem! Még sosem, vettem látatlanban autót, de a papírokat is úgy kötöttük hogy előleget adtam és ha bármi van ami nem haladja meg az általam elvártakat, akkor vissza minden... Így bejön az autó, és megnézem jól, és meg is nézetem...
Nem akarok tökéleteset, nem akarok törésmenteset... mert egy 6 éves autónál ez már szinte lehetetlen, hogy kihúzza koccanás karcolás nélkül. Nem volt kiflibe törve és ez a lényeg, itt a hátsó ív volt meghúzva de van számla a szerelésről... és szép lett, de nem volt komoly a horpadás. Igyekszek, jót választani, de eddig ez volt az egyetlen ahol visszanyomozva nem koppantam, vagy nem voltak gagyi pecsétek a szervizkönyvében.
De a bizalom, a mai világban nem éppen a leggyakoribb emberi erény
Több előleget akartak, de én minimálisat adtam amit el is bukhatok ha simlisek, és nem halok bele 100 ezer egy 2005-ös BMW értékéhez, megkockáztatható dolog... ami pozitív, hogy így is behozzák... a szerződés mint tudjuk arra vonatkozik aki betartja, 100 ezerért nem pereskedik senki
Szóval, érdekes lesz első BMW-m vásárlása, de itthon nem találtam az igazira... vagy nem volt az a komfort fokozat, vagy kalapált a motorja, vagy éppen annyira lekopott volt hogy nem lehet vele megjelenni.. így jött az ötlet, és találtam rá erre az emberre...
Meglestem az előtte eladott példányt ami 2004-es volt, elég szép volt és megkímélt... és nem volt flancolva a motortér meg ilyen paraszt ámítás...

Thony Elküldve: 2012-06-01 05:42 Autóvásárlás

hancurozo írta:
Thony írta: Szerintem, egy turbó felújítás sem nagyon drága... persze egy szakszervizes az zúzós lehet... én tanácsolom, ha lehetséges egy szakemberrel be lehet tekinteni a turbóba és ellenőrizni az állapotát... legalább is a Saaboknál lehetett... nem tudom a 320-nál mennyire hozzáférhető!
Kettős tömegű lendkerék, csak 100 ezret bír? Mik a jelei a kotyogás és a tompítás hiányának nála?
Azok, a kis lapátok nem fognak hiányozni? Hol találhatóak? Leszakadásuk roncsolást okozhatnak?

Köszi a válaszokat Coy


Ha 500e km-t futott autót veszel, akkor lehet. A kis lapátok hiány miatti forgatónyomaték hiány (alacsony fordulaton esik) nem észrevehető.
Leszakadásuk dugattyú és a hengerfej tönkremenetelét okozza.


Köszi! Már kezdtem számolgatni, hogy 100 ezrenként cserélgetem a lendkereket az összes cuccal Mennyibe kerül a lamellák kiszedése?
Bármi egyéb, hasonló ami a kiskocsik gyengéje, pl 6-os váltó milyen?

Thony Elküldve: 2012-05-31 19:38 Autóvásárlás

Coyote írta:
vasorban írta: Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni szeretnék kb 2 hónapon belül BMW - t vásárolni eddig a közeli ismerőseim közelében senkinek sem volt szóval tapasztalat nuku amiket nézegettem 2005 utáni 320D és 330D KÉRDÉSEM AZ : Melyik éri meg jobban mik a tapasztalatok meghibásodások esetén egy 320D nél vagy egy 330D esetében ? Hallottam ezt azt a 320D gyerekbetegségeiről hogy túrbó gondol 200 ezer km után meg hajszálrepedések a hengerfejen stb ezek ha tényleg így vannak mennyibe fáj a javításuk ? ezek a "jellemzőbb" hibák 330 D nél is jelen vannak ? és még egy kérdés mit tudtok a Szombathelyi BMW szalonról és szervízről ? továbbá mennyire érdemesebb külföldről behozni az autót ? Köszi a segítségeteket előre is .


A 320D-nél előforduló hibák:
- kettőstömegű lendkerék (fogyó alkatrész, mint minden hasonló dízelmotornál, de simán bír százezret - többiek, javítsatok ki, ha nem így van)
- pillangólapátok a szívócsonkban leszakadhatnak (fillérekből megelőzhető: el kell távolítani a lapátokat véglegesen)

A turbót nem nevezném típushibának, a 200.000 km meg egy baromság. Peeersze, az automata váltó is csak 200 ezret fut Ne dőlj be a baromságoknak.
Viszont olvass kicsit vissza ebben a topikban, és rájössz, miket ajánlunk. A visszanyomozhatatlan múltú 150ezres autókat nem. Ahogy a Totalcaron mondják: ÁLLAPOTOT VEGYÉL, NE KILOMÉTERÓRA-ÁLLÁST!

Lenyomozható múltú autót behozatni megéri, de ez tőled függ, hogy tudod és akarod-e pengetni a regadót...

A lenyomozás alatt a szervízmúltat értem, nem a származást (persze az se mindegy)


Szerintem, egy turbó felújítás sem nagyon drága... persze egy szakszervizes az zúzós lehet... én tanácsolom, ha lehetséges egy szakemberrel be lehet tekinteni a turbóba és ellenőrizni az állapotát... legalább is a Saaboknál lehetett... nem tudom a 320-nál mennyire hozzáférhető!
Kettős tömegű lendkerék, csak 100 ezret bír? Mik a jelei a kotyogás és a tompítás hiányának nála?
Azok, a kis lapátok nem fognak hiányozni? Hol találhatóak? Leszakadásuk roncsolást okozhatnak?

Köszi a válaszokat Coy

Thony Elküldve: 2012-05-30 09:32 Társalgó

Coyote írta: Amúgy mik a terveitek E46-on túl? Vagy porrá őrlésig használni óhajtjátok? Vélemények?

Új 3-as? (én csakis faceliftest vennék, amire még kell kb. 3-4 évet várnom, hogy elérhető áron legyen )

5-ös? A Bangle-féle japánarcút kihagynám, az E39 már oszlóban, az új meg méregdrága.

Esetleg valami X szériás? Az X1 eléggé csoffadt a picsányi rakterével, az X3/X5 párosból csakis faceliftest (de mire annyiba kerülne, hogy meg tudjam venni, már fossá lesz hajtva). A nagy szerelmem az X6, az valahogy kőkeményen odabasz - de annak is az ára borzasztó...

1-es? Az első generációs tetszik, a mostanival picit barátkozom, újításnak nem rossz egy 120D, mondjuk ha majd elsőkerekes lesz, akkor nálam nullázódnak az esélyei...

Esetleg valami más BMW? Netán OFF autó?



ha megvan a 2005-ös 3-as, azt hiszem újjítani már nem tudok... mert a típus csak eddig tetszik Saab-ra visszatérni esélytelen, talán ha az újak elérhetőek lesznek... vagy beindulna újra a gyár, de az már nem ugyan az lenne
Szerintem, otthon átpártolok a kezdetekre egy 66-os mustangra, imádtam és most már jobban értékelem Vagy egy nagy Dodge Ram, itt Magyarországon addig hajtom a BMW-t még mozog, szebb, jobb nincs a terítéken (Jaguar, megint benzin temető). Sajnálom, az újak otrombák, és csík szeműek
Remélem nem lesz vele gondom, hogy ne bírná ki a köv két évet szervízelve és vigyázva rá

Thony Elküldve: 2012-05-23 18:36 Autóvásárlás

captainsun írta: Hello! Megvettem életem első BMW-jét!
Köszönöm a segítő hozzászólásokat! Az autót bevizsgáltattam egy BMW szervizben, néhány apróbb hiba (10 éves autó) mellett azt mondták, hogy ne keressek tovább.
A gép egy fekete 2002-es faceliftes 320d toring automata váltóval, igaz én egy ezüst, manuális váltós szedán 318d-t akartam, aminek a linkjét láthattátok is, de azt rizikósnak ítéltem.
A negyedik fekete autóm, pedig sose akartam feketét, de mindig így jött ki a lépés...
Örülök a gépnek, még egyszer kösz!


Gratulálok, sok jó hibamentes kilómétert!

Thony Elküldve: 2012-05-23 15:28 Autóvásárlás

Lassan közelednénk az új autóhoz!
Találtam, egy kinti kiskocsit korrekt áron 2005-ös, 187 ezer kilométerrel 20 ezer kilométerek ezelőtt nagy szerviz feszítők, lánc stb., olaj stb. visszanyomozva a szerviznél (egy barátom volt olyan kedves és megtette, hogy ment ki más BMW-ért és benézett ide, és megleste az autót) van korrekt szerviz- könyve, nem volt törve csak egy horpadás lett javítva a szerviz szerint a bal hátsó íven. Az autó jó erőben van, és szép esztétikai állapotban. Nagy- navigációs, full bőr, króm csíkos, cd- táros, M-es futómű, és nem eszi az olajat a turbó... Kormány, elfogadhatóan kopva de nem szakadt, a vezető ülés oldaltámasza a szokásosan megkopva de nem szakadt nem repedezett. Gyári felnivel jó gumikkal, szép kormánnyal ezüst csíkkal és onnan vezérelhető a tempomat is.
A kérdésem az lenne, hogy az M futómű mit jelent, miben jobb... és a 6 sebességes váltókról mi a véleményetek, mennyire használható a 320d-ben, és a leírtak alapján mennyit adnátok a kiskocsiért?
Köszönöm, a segítségetek újfent!

Thony Elküldve: 2012-05-23 10:08 Valaki segítsen

csbalu írta:
Thony írta:
csbalu írta:
Thony írta: Valaki tudna abban segíteni, hogy hol lehet megbízhatóan és elérhető áron állapotfelmérést csináltatni BMW-n Budapesten! Mondjuk ne a Wallist mert az 25 ezer, a Saab-nál 10-13 körül mozog.
Köszönöm!


Megírom privátban 5000-ért nézték át nekem, szerintem jól!


köszönöm a segítséged! Gondolom, azóta nem ért nagy meglepetés !?



Nem ért azóta. De még csak 2000km-t tekertem a gépbe úgyhogy ez még nem jelent semmit.


Mennyi km-el vetted?

Thony Elküldve: 2012-05-22 19:16 Valaki segítsen

csbalu írta:
Thony írta: Valaki tudna abban segíteni, hogy hol lehet megbízhatóan és elérhető áron állapotfelmérést csináltatni BMW-n Budapesten! Mondjuk ne a Wallist mert az 25 ezer, a Saab-nál 10-13 körül mozog.
Köszönöm!


Megírom privátban 5000-ért nézték át nekem, szerintem jól!


köszönöm a segítséged! Gondolom, azóta nem ért nagy meglepetés !?

Thony Elküldve: 2012-05-22 16:49 Valaki segítsen

Valaki tudna abban segíteni, hogy hol lehet megbízhatóan és elérhető áron állapotfelmérést csináltatni BMW-n Budapesten! Mondjuk ne a Wallist mert az 25 ezer, a Saab-nál 10-13 körül mozog.
Köszönöm!

Thony Elküldve: 2012-05-21 19:16 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Coyote írta:
Thony írta:

Köszönöm! Mennyit pörög 130-nál egy ilyen 6-os váltó? Meg vagy elégedve a kiskocsiddal? Milyen hibák jöttek elő, mire figyeljek egy hasonlónál? Neked M-es a futóműd? Bár nem tudom, mi is az de amikor mondták úgy éreztem azt várják hogy elismerően örvendezzek Gondolom, valami sport dolog lesz ...


Futómű: az enyém nem M-es S338A, de sportfutómű, S226A. Ez keményebb, mint a normál, és ültetve is van (látszik talán a képeken), de nem számottevően. Nekem pont így jó, ha normál lett volna, akkor én ültettem volna, ha M-es lett volna azt szeretném, de az tuti jobban rázna. Talán valamelyik fórumtárs el tudja neked mondani, hogy mi a különbség érzésre. Én M-est és normál felfüggesztéses E46-tal nem jártam, a próbakör meg ugye nem reprezentatív minta

Nagyon meg vagyok elégedve az autóval, de ahogy már meséltem korábban, el is kérték az árát rendesen. E90-et akartam venni, de korábbi keserű tapasztalatok miatt úgy döntöttem, hogy inkább egy szép állapotú E46 legyen, mint egy legalja E90. Jó döntésnek bizonyult.
Az autó 2 évig szinte állt, összesen 15000 km-t mentek vele Magyarországon. Az első lengyelországi 3000 km-es túra után cserések lettek az első lengéscsillapítók, illetve novemberben megadta magát az egyik termosztát is. A szerelő szerint 2004 óta nem voltak még cserélve ezek, 160000 km-nél épp ideje volt már a cserének. Amikor vettem, néha világított a hátsó lámpa hibajelzője, ami vaklárma volt, a lámpa csatlakozója volt csak retkes. A xenon foncsorokat meg újra kellett foncsoroztatnom, mert gyári hiba, hogy az AL (vagy a másik?) típusú xenonban szétég a foncsor.
Ennyi hiba jött ki rajta 30000 km alatt, szerintem ez nem rossz. A lengéscsillapító és a termosztát pár tízezres tételek, a többi filléres probléma. 200.000-nél számítok egy első fék (tárcsa+betét) cserére, illetve az (ugyancsak gyári) ékszíjtárcsám kezdi elszarni magát, ez szíjastúl, görgőstől, vízpumpástól cserélve lesz majd.

Ezek mind a normál elhasználódás kategóriájába tartoznak szerintem. Részben a gondos korábbi tulajdonosoknak, részben pedig a kiforrottságnak (2004-es autó) köszönhetem szerintem, hogy ennyire problémamentes.

Javaslom, hogy te is a sorozat végéről válassz, amennyire lehetséges, megbízható múltú autót. Ha nem ezt vettem volna, akkor egy 2002-es M packettes ezüst színűt valamivel olcsóbban, de 240.000 km-rel, pontosan dokumentált szervíztörténettel, vagy egy 2004-es bordót, ami majdnem full fapad (kivéve bőr), de az egyetlen magyar tulajdonosát ismertem, és pontosan tudtam a múltját.

Sok szerencsét hozzá!

ja, és emlékeim szerint kb. 2100-at pörög 6.-ban 130-nál, és 2400-at 140-nél. Autópályán kívül az 5. is elég lenne neki, a 6. már nem elég előzéshez, viszont takarékos üzemeltetéshez kiváló.




Köszönöm, a válaszod!
Mint írtam, holnapra kéne eldöntenem kell-e a paripa vagy nem Megvan a szervíz-könyv és a számlák, és vissza lett nyomozva a vezérlés cserélve volt 20 ezerrel előtt nagy szerviznél... Van benne nagy navi, meg bőr és miegyébb... 182 ezernél tart azt hiszem, de már elfelejtettem, szép állapotú a kormány is ami még gyári nincs újrahúzva. 2005-höz nagyon közeli gyártású, gyári alufelnivel... nincs törve csak a hátsó ív lett vissza húzva és fényezve parkolásból de nem nagy ütközésből adódóan, tömítések gyáriak stb.
Eddig nem ezt a kategóriát néztem, mert ezeknek kissé borsos az áruk még mindig 300 ezerre az új dizájntól (ami nem tetszik). Ennek elfogadható ára van és akkor inkább ezt választanám, ha drágább is mint egy korábbi húzott lámpás... Eredeti terv a kocka lámpás volt, de az túl öregnek bizonyult és nemigen fejlődnék vissza, majd a lekonyult indexes, de végül ez a kis fl annyit dobott rajta hogy nagyon modern pofája lett... így csak ezeket néztem a végén Amit még kapok, hozzá ha behozzák és nem tetszik, vagy az általam kiválasztott szakszervízben nem azt hallom mait akarok akkor vissza kapom az előleget a szerződés szerint... hová lehet menni ahol kiolvassák? A Saab-nál a Wallisnak van ilyene, vagy van valami normális elérhetőbb de szakszerű hely?

Thony Elküldve: 2012-05-21 16:39 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Coyote írta:
Thony írta:
Coyote írta:
BarG írta: Láttátok már, hogy megjelent az új 125d, 2 literes 218 LE 450Nm-es dízel motorral?! Szabványkörös fogyi 5,1 liter/100km.


Elég szimpatikus... Persze a legjobb lesz majd egy 320D 184 LE-vel, olyan 2018 környékén

Simán lehet 5,1-es a fogyi. A hétvégén minden szabályt betartva (50/90), a régi hetesen, bámészkodósan, totyorgósan, de egyenletesen mentem a Siófok-Zalaegerszeg távot: átlag 4,6 liter, visszafelé többet előzgettem, és oda-oda léptem, 5,4 literre ment fel az átlag.

Dízellel lehet így bohóckodni, de azt gondolom, hogy aki így vezet, annak felesleges a 2 literes TD motor meg az erőtartalék. Ma reggeli autópálya már 5,6-ra tolta fel, mivel péntekig autópályázok, biztosan visszaugrik majd 6 liter fölé.

Persze nagyon jól nézett ki a teletanknál a RANGE: 1092 km



Mennyivel mész autópályán ami megdobja? 140? 6-os a váltód?


igen, 140 km/h-nál 6-os váltóval olyan 6.5 az átlag. Egy ideje visszafogtam magam, 120-130 körül tolom, így 6.2. Tankolással is kiszámoltam, tizedre megegyezik (sőt, 6,16), tehát pontos a fogyasztásmérő. Mivel pár hete folyamatosan megy a klíma, szerintem vissza fog ugrani 6.5-re. Mondjuk a szenzációs 4,6 litert is végig klímával nyomtam... mintha nem is számítana sokat a dízeleknél a klíma...


Köszönöm! Mennyit pörög 130-nál egy ilyen 6-os váltó? Meg vagy elégedve a kiskocsiddal? Milyen hibák jöttek elő, mire figyeljek egy hasonlónál? Neked M-es a futóműd? Bár nem tudom, mi is az de amikor mondták úgy éreztem azt várják hogy elismerően örvendezzek Gondolom, valami sport dolog lesz ...

Thony Elküldve: 2012-05-21 13:38 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Lassan közelednénk az új autóhoz!
Találtam, egy kinti kiskocsit korrekt áron 2005-ös, 187 ezer kilométerrel 20 ezer kilométerek ezelőtt nagy szerviz feszítők, lánc stb., olaj stb. visszanyomozva a szerviznél (egy barátom volt olyan kedves és megtette, hogy ment ki más BMW-ért és benézett ide, és megleste az autót) van korrekt szerviz- könyve, nem volt törve csak egy horpadás lett javítva a szerviz szerint a bal hátsó íven. Az autó jó erőben van, és szép esztétikai állapotban. Nagy- navigációs, full bőr, króm csíkos, cd- táros, M-es futómű, és nem eszi az olajat a turbó... Kormány, elfogadhatóan kopva de nem szakadt, a vezető ülés oldaltámasza a szokásosan megkopva de nem szakadt nem repedezett. Gyári felnivel jó gumikkal, szép kormánnyal ezüst csíkkal és onnan vezérelhető a tempomat is.
A kérdésem az lenne, hogy az M futómű mit jelent, miben jobb... és a 6 sebességes váltókról mi a véleményetek, mennyire használható a 320d-ben, és a leírtak alapján mennyit adnátok a kiskocsiért?
Köszönöm, a segítségetek újfent!