Tom_Sawyer fórum hozzászólásai

Tom_Sawyer Elküldve: 2014-10-02 12:30 Légtömegmérõ

Sziasztok!

Próbálkozott valaki már légtömegmérő tisztítással? Ha igen, akkor volt valami értelme?

Tom_Sawyer Elküldve: 2014-09-20 22:46 Beázás!!!

[quote="kzste"]
scherier írta:
Imi78 írta:
scherier írta:
scherier írta:
Zoli200 írta:
scherier írta:
b_imi írta:
Levimester írta:
scherier írta: Sziasztok!

Utolsó kétségbeesésemben írom ezt az üzenetet. 2004 E46 első utasoldali kesztyűtartó alatti részen beázik. A problémám az, hogy sehogy nem tudom kitalálni, hol folyik be a víz.


Ezen a durván 7x12cm-es részen vizes minden nagyobb eső után, ha áll az autó ha megy mindig. Az ember gondolná, hogy a víz fentről esik lefelé, nos a kesztyűtartó alja teljesen száraz. Oldalról folyna be, a küszöb is teljesen száraz. Végig néztem az összes tömítést az ajtón, a szélvédő körül, a motorháztérben. Nem látszik legalább is szemmel hogy valami gond lenne. Ha valahonnan máshonnan folyna ide a kárpitozás akkor máshol is vizes lenne. Bármilyen tanácsot szívesen látok.
Köszönöm!


Szia! Ha visszaolvasol írnak pár megoldást erre a problémára, de legtöbbször az ajtókárpit mögötti szürke szigetelő anyagot engedi el a ragasztó..


Hoppá! 51-71-8-232-894 erre gondolsz?? amiből a két ablaktörlő kar is kijön? Mert az elég szar állapotban van, a nap is kiszívta rendesen már, a napokban akartam cserélni. Megnéztem a motorteret is eső után. A motorházon levő ablakmosos rács alatt vizes volt, meg ha szembeállunk a bal oldali üres (320dízel) rekesz volt belül vizes, onnan talán folyhat oda a víz???

Így van. Ajtókárpit le, aztán vissza kell ragasztani a szigetelést.

Nézd meg azt is, hogy a kárpitbolhák alatt megvan-e a gumi tömítés. Ha nincs, akkor ott is befolyhat a víz.


Köszönöm a gyors reagálást. Most kint zuhog az eső, eddig a kocsiban ültem és néztem mi történik. Tettem egy tálcát a vizes folt fölé, hogy abba gyűljön a víz ha csöpög. Háát nem csöpög. A tálca alatt lesz vizes. Tálca ki, megnéztem mindent, a szélvédő tömítése tökéletes, sehol sem vizes, az ajtó tömítése tökéletes, sehol sem vizes, a küszöb sem vizes. Ahogy észrevettem, ahol a pedálok helye lenne mondjuk egy angol kocsiban ott kezd el vizesedni, és onnan terjed a szék felé. Nem lehet hogy valahonnan a motortérből jön be a víz? oda le a hajlathoz, a ferde lemezen a kárpit nem vizes!

Visszaolvastam mielőtt írtam, de nem gyanakodtam az ajtóra, mert nem ott vizes. Az ajtóban lenne a hiba? Ajtókárpit nálam légzsákos bőr, simán le tudom szedni? Kárpitbolha az mi? Bocsi a sok hülye kérdésért elég kezdő vagyok ebben a témában.


A szélvédő alatti műanyagod rendben van,azon van egy csík,nekem akkor ázott be mikor az tiszta repedt volt.


51-71-8-232-894 erre gondolsz? Amiből a két ablaktörlő kar jön ki? Ez elég fos állapotban van, cserélni is akartam a napokban, lehet ez az oka? Megnéztem a motorteret még reggel eső után, és az ablakmosófúvókás rácson átjövő víz miatt az a rész volt nedves, meg egy kicsit a bal oldali nagy üres üreg (dízel) lehet ott folyik be?? Neked is ugyan ezen a helyen lett vizes??


Scherier!
Ugyanebben a cipőben járok. Annyit sikerült kiderítenem az elmúlt esős napok segítségével , hogy a a viz a műanyag "takaró" lemez és a gumi klédernél csordogál.
A feltöltött képed alapján a "Z" betűnél szivárog .
A párazáró visszaragasztása és a patentok cseréje nem hozott változást!
Kedves márkatársak amennyiben van még ötletetek szívesen fogadom fogadjuk.
Köszönettel




Szia Imi!

Az utolsó hozzászóló segítsége megoldotta a problémát. Nagy eső után, nyisd fel a motorháztetőt. Szembe állva a bal oldalon van egy dízelnél üres külön szigetelt rekesz. Nálam ennek a rekesznek az alján volt vizes, innen folyt be az utastérbe. Ennek a rekesznek a bal oldali tömítése nálam rossz volt, ezt kicseréltem. Az ablak alatti műanyag takaró is elvetemedett, ezért ezen a részen az üveg és a műanyag között befolyt a víz. Kiszedtem a régit (ablaktörlő kart is le kell venned), kipucoltam az egész részt. Majd ekkor cseréltem ki bal oldali gumi tömítést, és ezt a nagy műanyag elemet is a hozzá tartozó gumitömítéssel. Azóta nem tapasztaltam beázást. Nem egy nagy beruházás, és esztétikailag is sokkal jobban néz ki az autó az új fekete alkatrésszel, mint a régi repedezett napszítta szürkével. Remélem tudtam segíteni.




Szia!

Hol vettél olyan tömítést? (Bal oldali üres box bal oldala) Szerintem nálam is ez lesz a gond, ott csordogál a víz abba a boxba és csupa víz a szigetelőanyag a tűzfalon.


Igaz lehet a motortérből való befolyás lehetősége is, de én máshol véltem megtalálni a hibát. Nekem szerintem a "VÍZ" felirat melletti részen folyt be a víz az ajtóküszöbnél. Ott van egy műanyag elem, ami egy kicsit tud mozogni. Mióta azt többször (és rendszeresen) előretoltam ütközésig, azóta mintha nem vagy minimálisan folyna be a víz. Szerintem azt is nézzétek meg.

Tom_Sawyer Elküldve: 2014-09-20 22:42 Mi lehet a baj?

Ezt rossz helyre írtam, vagy senki nem tud segíteni a kérdésben?

Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

A tanácsotokat illetve a véleményeteket szeretném kérni. Adott egy 320D, 150 lovas, automata. Egy ideje egyre többet eszik városban(most 12-13 liternél tarthatunk) és gázadásnál nagy füstöt ereget.

Ennek fele sem tréfa, gondoltam, és elvittem egy BMW specialista szerelőhöz Debrecenben. A srác tett vele egy kört, körbenézte a kocsit, rádugta a diagra, majd a következőre jutott:

a kocsi jól megy, talán túl jól is, amiből szerinte az következik, hogy valószínű sok üzemanyagot kap. Kifújó hang is jelentkezik. Szerinte a gond az, hogy az intercoolernél a tömítés rossz, ezért ott kifújja az olajat (és a levegőt), ezért légtömegmérő rosszul mér, ezért fogyaszt sokat városban.

Szerinte leső lépésben az intercoolert kell cserélni (de hozzátette, hogy nem biztos, hogy ennyi a gond, de mindenképpen ezzel kell kezdeni).

Szerintetek igaza van? Lehet ez az oka a magas fogyasztásnak? Csatolok egy képet az intercoolerről:



Tom_Sawyer Elküldve: 2014-09-19 22:57 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

A tanácsotokat illetve a véleményeteket szeretném kérni. Adott egy 320D, 150 lovas, automata. Egy ideje egyre többet eszik városban(most 12-13 liternél tarthatunk) és gázadásnál nagy füstöt ereget.

Ennek fele sem tréfa, gondoltam, és elvittem egy BMW specialista szerelőhöz Debrecenben. A srác tett vele egy kört, körbenézte a kocsit, rádugta a diagra, majd a következőre jutott:

a kocsi jól megy, talán túl jól is, amiből szerinte az következik, hogy valószínű sok üzemanyagot kap. Kifújó hang is jelentkezik. Szerinte a gond az, hogy az intercoolernél a tömítés rossz, ezért ott kifújja az olajat (és a levegőt), ezért légtömegmérő rosszul mér, ezért fogyaszt sokat városban.

Szerinte leső lépésben az intercoolert kell cserélni (de hozzátette, hogy nem biztos, hogy ennyi a gond, de mindenképpen ezzel kell kezdeni).

Szerintetek igaza van? Lehet ez az oka a magas fogyasztásnak? Csatolok egy képet az intercoolerről:

Tom_Sawyer Elküldve: 2014-09-05 23:28 Üzemanyag fogyasztás

Szerintetek 12-13 literes városi fogyi normális? Vegyesben meg 7-7,5 liter, 80 % közút, 20 % város...

Szerintem nagyon sok. Mi lehet a baj?

Ja, és 320D Automata, 151 LE.

Tom_Sawyer Elküldve: 2014-06-30 20:59 Fékolaj

Sziasztok!

Mennyi a fékfolyadék feltöltési mennyisége E46-nál?

Tom_Sawyer Elküldve: 2014-05-17 11:47 Alufelni méretek

Sziasztok!

Ez a felni szerintetek jó E46-ra?

http://racing-bazar.hu/%28gy%C...teli_gumik

Köszi.

Tom_Sawyer Elküldve: 2013-12-07 08:19 Mi lehet a baj?

Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

A következő probléma jelentkezett az autómnál: a bal első fényszóró mindig világít,ha fel van kapcsolva a világítás, ha nem. Az igazi baj az, hogy még akkor sem kapcsol ki, ha leállítom a motort, és lezárom a kocsit (hiába várok akár 5-10 percet is). Ha nem akarom, hogy lemerüljön az akksi, kénytelen vagyok levenni.

A műszerfalon világít a bal első izzó kiégését jelző hibajelzés, de ez téves.

Valaki találkozott már ilyennel? Hol lehet a probléma? (Akksilevétel nem segít.)

Köszi előre is.


Senki nem találkozott még ilyennel?

Tom_Sawyer Elküldve: 2013-12-05 21:41 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

A következő probléma jelentkezett az autómnál: a bal első fényszóró mindig világít,ha fel van kapcsolva a világítás, ha nem. Az igazi baj az, hogy még akkor sem kapcsol ki, ha leállítom a motort, és lezárom a kocsit (hiába várok akár 5-10 percet is). Ha nem akarom, hogy lemerüljön az akksi, kénytelen vagyok levenni.

A műszerfalon világít a bal első izzó kiégését jelző hibajelzés, de ez téves.

Valaki találkozott már ilyennel? Hol lehet a probléma? (Akksilevétel nem segít.)

Köszi előre is.

Tom_Sawyer Elküldve: 2013-07-18 21:59 BMW navi

trance_boy írta: Sziasztok!

a minap vettem egy 2009 es business navis, 320 bmw-t!
viszont a gyári lemezén(2009-2.DVD lemez) Mo. nem volt,leszedtem egy 2012 business navis dvd 2. lemezét, kiírtam azt egy maxell DVD+R re és betettem ,de sajna nem olvassa be...

vmi ötletetek mi lehet?
vki írta hogy gyújtás alatt kell elindítanom talán....??

várom a segítségeteket! SOS sürgős, akár privátban is!

köszi!!


Szia!

Nekem hasonló esetben az segített, hogy Verbatim lemezre írtam, és nagyon lassú sebességgel. A Maxxell-t mindenképp hanygold!

Tom_Sawyer Elküldve: 2013-06-24 21:51 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta:
Padre323i írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


Jobbik esetben egy ABS jeladó,rosszabban az ABS tömb.Ezek szoktak ilyen galibát okozni,ha tömb mondta be az unalmast akkor elvileg a váltó vészprogramban működik csak,tehát csak 3. fokozat van.Diagot neki.

Ha jól tudom,az automatát 50km/h-val 50km-t lehet vontatni.Ennyit bír el kenés nélkül,utána károsodik.




Csak kb. 1 km-t vontattuk. Amúgy rendesen megy. A furcsa, hogy a szerelő azt mondja, hogy a fékrendszerrel nem tud kapcsolatba lépni a hibaolvasóval.


biztik rendben vannak? amik a fékkel és ABS, DSC-vel kapcsolatban vannak?


Kösz a tippet, Yellow. Az egyik biztivel volt a probléma. A furcsa, hogy pont 2 hete néztem, és akkor minden OK volt, ezért nem is gondoltam rá.

Tom_Sawyer Elküldve: 2013-06-22 21:10 Mi lehet a baj?

Padre323i írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


Jobbik esetben egy ABS jeladó,rosszabban az ABS tömb.Ezek szoktak ilyen galibát okozni,ha tömb mondta be az unalmast akkor elvileg a váltó vészprogramban működik csak,tehát csak 3. fokozat van.Diagot neki.

Ha jól tudom,az automatát 50km/h-val 50km-t lehet vontatni.Ennyit bír el kenés nélkül,utána károsodik.






Csak kb. 1 km-t vontattuk. Amúgy rendesen megy. A furcsa, hogy a szerelő azt mondja, hogy a fékrendszerrel nem tud kapcsolatba lépni a hibaolvasóval.

Tom_Sawyer Elküldve: 2013-06-22 20:15 Mi lehet a baj?

Iceman írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?


Nekem nemrég volt olyan, hogy nem mérte a kilométert + a fogyasztást sem. Az aksiról a kábelt levettem, kis idő után visszatettem és megjavult.


Szia!

Köszönöm a tippet, már próbáltam, de sajnos nem működött. Valakinek más ötlete?

Tom_Sawyer Elküldve: 2013-06-22 18:49 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Automata váltós autómat vontatni kellett, és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló, kézifék és az ABS visszajelző lámpa világít a műszerfalon. Ja, és a kilométert sem méri egyáltalán (ezzel együtt a fogyasztást sem). Szerintetek hol keressem a hibát? Volt valakinek hasonló tapasztalata?

Tom_Sawyer Elküldve: 2013-06-21 15:59 Nem indul el

YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta:
YELLOW írta:
Tom_Sawyer írta:
Scotty írta:
Tom_Sawyer írta: Sziasztok!

Ma reggel nem indult be az autóm. Gyújtást ráadom, rádió, világítás, műszerfal működik, de egyszerűen nem indul, nem is tekeri meg. Szerintetek mi a baj? Önindító?

Az alapján amit a fórumban láttam ez a legvalószínűbb.

Az a kérdésem még, hogy ezt tárolja a kocsi hibaüzenetként? Lehet javítani valahogy?

Előre is köszi!


Szia!
Nekem is volt ilyen, de nálam az akkumulátor volt a tettes.Érdemes megnézni.


Elvileg az akku rendben. Megmértük, 13 volt, és még bikázni is próbáltuk.

Az önindítós részre tud valaki válaszolni?



az önindító így hirtelen nem hal meg. inkább annak behúzóreléje. vagy dízeleknél van valami nagy bizti vagy relé a vezérlő körül. ezt majd megmondják...
hibaüzenetet tárolhat INPA-val olvasható bármi ilyen, de persze nem minden eshetőségre mutat.


Sziasztok!

Megoldódott a problémám, gondolom megosztom, hátha valakinek segít. Nem az indítómotorral vagy a gyújtáskapcsolóval volt a baj, hanem az egyik kulccsal! Valami miatt az immobiliser nem engedte a kocsi indítását. A hiba kiolvasó ECW hibát írt ki, legalábbis az elektromos szerelő valami ezt mondta.

Tanulság: ha nem indul, először próbáljátok meg a másik kulccsal.

OFF: persze előtte vontatni kellett (AUTOMATA), és azóta nem méri a sebességet, és a kipörgésgátló+fék hibajelző lámpa világít. Hogy lehet ezt kitörölni?



hát ha írod, hogy csake gy kulccsal próbáltad, biztos mondtuk volna a másikat... és ha az indít, akkor egyértelmű... sokan leejtik egy idő után elpattan benne valami, aztán nem megy...


Nem gondoltam, hogy a kulcs is számít...