Tom_Sawyer fórum hozzászólásai

Tom_Sawyer Elküldve: 2012-06-10 19:52 Valaki segítsen

Sziasztok!

Szerintetek mit lehet kezdeni ezzel az intercoolerrel? Javítható vagy tisztítható még?

http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/12...es.hu_.jpg

Bocs, ha rossz minőségűek a képek, per pillanat nem tudtam jobbat...

Tom_Sawyer Elküldve: 2011-12-07 16:09 Termosztát

Coyote írta:
Tom_Sawyer írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Most két lehetőség van:
1. a benzinesnél ez normális, és elbeszélünk egymás mellett
2. dízelnél ez nem normális, ha rányitom a fűtés maxra, akkor sem mászhat el 3-4 mm-t a mutató. És most már nem is mászik el, reggel teszteltem, szigorúan függőlegesen áll, akkor is, ha autópályán 21 fokra lövöm a klímát majd lehajtok, 130-tól 40-ig motorfékezek, közben rátolom a fűtést 28 fokra.


NA a kommentekből leesett, hogy nekem továbbra sem jó az egyik termosztátom. A nagyot tavaly cserélték, de városban autózva 8-10 km sem elég neki, hogy üzemmeleg legyen, de max. csak az első csíkig megy fel. A fogyasztása meg.... 12 simán van

AZ EGR-t le lehet vajon tesztelni, hogy jó-e? Vagy csak cserével? Mert szerintem tuti az lesz a hibás (vagy a hűtő melletti kis termosztát :biglol


Azért ezek picit komOlyabb tünetek: a helyedben azonnal javíttatnám. Hideg motorral ne gyilkold tovább! Termosztátcsere alap (pár ezer Ft, nem az a "meggondolom" kategória) de a súlyos tünetek miatt ellenőrizném a folyadékszintet is. Van egyáltalán elegendő hűtővized?
Bocs, nem nézlek hülyének, de nem kell autószerelőnek lenni ahhoz, hogy lássam, hogy ez nagyobb gond is lehet a termosztátnál. Az utolsó off autómnál így köszönt le a vízpumpám.


Sima termosztát, vízpumpa, hűtővíz mind volt tavaly cserélve, úgyhogy azokra nem gyanakodtam. A hűtővíz szintjét ellenőrzöm, jó, hogy mondod. A magas fogyasztást egyszerűen a termosztátra fogtam. Nyáron annyira nem jelentkezett, ugye....

Tom_Sawyer Elküldve: 2011-12-07 13:27 Termosztát

Coyote írta:
YELLOW írta:
senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Most két lehetőség van:
1. a benzinesnél ez normális, és elbeszélünk egymás mellett
2. dízelnél ez nem normális, ha rányitom a fűtés maxra, akkor sem mászhat el 3-4 mm-t a mutató. És most már nem is mászik el, reggel teszteltem, szigorúan függőlegesen áll, akkor is, ha autópályán 21 fokra lövöm a klímát majd lehajtok, 130-tól 40-ig motorfékezek, közben rátolom a fűtést 28 fokra.


NA a kommentekből leesett, hogy nekem továbbra sem jó az egyik termosztátom. A nagyot tavaly cserélték, de városban autózva 8-10 km sem elég neki, hogy üzemmeleg legyen, de max. csak az első csíkig megy fel. A fogyasztása meg.... 12 simán van

AZ EGR-t le lehet vajon tesztelni, hogy jó-e? Vagy csak cserével? Mert szerintem tuti az lesz a hibás (vagy a hűtő melletti kis termosztát :biglol

Tom_Sawyer Elküldve: 2011-10-26 11:55 Üzemanyag fogyasztás

lalada írta: figyeljetek már annyi mindenről szó volt csak arről nem, amit kérdeztem:
tudja itt vki hogy kell a korrekciós tényezőn 'házilag' jó irányba machinálni? kössz
engem őszintén idegesít, hogy ilyen alacsony számokat ír ki ez a szaros BC és állandó utánaszámolást igényel.







Itt tudod elérni a titkos menü térképét:

http://www.bmwfanatics.hu/cikk...ivasa.html

A 20. menüpontban kell majd állítgatni. Szerintem ez alapján is meg lehet csinálni, de ha bővebb leírás kell, keress rá a fórumban, valaki már kivesézte.

Tom_Sawyer Elküldve: 2011-10-26 08:45 Üzemanyag fogyasztás

Na, hogy ne csak a kisebbnél kisebb számok szerepeljenek itt. Az enyém 2000-es automata, dízel (2002 évjárat) és városban szerintem simán 10 felett eszik (talán nyáron nem). Legutóbb 46 litert tettem bele, 20 % közút, 80 % város, eddig 360 km tettem meg és már negyedtank alatt van a mutató, ami azt jelent és 180 km-t ír megtehetőnek, ami azt jelenti, hogy jó ha elmegy 120-130-at.

Szerintem ez marha sok, de igazából már nem tudom, hogy mi lehet, elviselem, kész. Olajcsere most volt, termosztát jó.

Erre varrjatok gombot!

Tom_Sawyer Elküldve: 2011-10-24 20:18 Felni csere

köszi a válaszokat!

Tom_Sawyer Elküldve: 2011-10-23 12:46 Felni csere

Sziasztok!

Találkoztatok már olyan esettel, hogy az E90 dísztárcsája nem jó az E46-ra.Én most így jártam.Úgy látom, hogy az E90-es dísztárcsa sokkal mélyebb, ezért nem megy rá az acélfelnire. Milyen spéci felnivel szerelik az E90-et? Ha veszek olyan acélfelnit, akkor az rámegy az E46-ra?

Tom_Sawyer Elküldve: 2011-06-19 14:22 Ablaktörlõ lapát

Az előbbi kérdéshez hasonló az én problémám is. A baloldali ablaktörlőm folyamatosan csíkosan illetve rosszul töröl. Mivel nemrég volt cserélve lapát (Valeo) az szerintem jó. Ezért arra gondolok, hogy az ablaktörlő mechanikája rossz, esetleg a rugó ment tönkre vagy gyenge?

Van valakinek ezzel tapasztalata?

Tom_Sawyer Elküldve: 2011-01-29 20:07 Fûtés - Klíma

Hali!

Csak érdekességből kérdezem, hogy a középső rostélyoknál lévő tekerő mire szolgál? Milyen funkciója van annak, mikor a klímapanelen lehet állítani a levegőhőmérsékletet?

Valaki tudja a szerepét ennek?

Tom_Sawyer Elküldve: 2010-12-29 21:31 E 46 Tiptronic autómata váltó.330 D Szarakodik.

jano írta:
harmas írta: Nekem is így működik! Úgyhogy jó


Tom_Sawyer írta:
Tom_Sawyer írta:
Automatásokat kérdezem: ha manuális módba állítom, akkor azt vettem észre, hogy ha pirosnál megállok, akkor csak kettesbe kapcsol vissza automatikusan, egyesbe nem. Viszont el tudok indulni vele kettesben is. Ti mit tudtok/gondoltok vissza kell kapcsolni egyesbe vagy hagyhatom kettesben pirostól való elindulásnál például?



Ebben az ügyben senkinek sincs tapasztalata?




Nekem ugyszintén.


Köszi a válaszokat!

Szóval akkor Ti is kettesben indultok el? Csak mert nem akarok ezzel kárt okozni a kocsiban...


Tom_Sawyer Elküldve: 2010-12-29 20:12 E 46 Tiptronic autómata váltó.330 D Szarakodik.

Tom_Sawyer írta:
Automatásokat kérdezem: ha manuális módba állítom, akkor azt vettem észre, hogy ha pirosnál megállok, akkor csak kettesbe kapcsol vissza automatikusan, egyesbe nem. Viszont el tudok indulni vele kettesben is. Ti mit tudtok/gondoltok vissza kell kapcsolni egyesbe vagy hagyhatom kettesben pirostól való elindulásnál például?



Ebben az ügyben senkinek sincs tapasztalata?

Tom_Sawyer Elküldve: 2010-12-27 23:38 Üzemanyag fogyasztás

Nekem az ünnepek alatt a 320D kb. 6,5-öt evett. De ez szinte csak városon kívül, no pálya.

Tom_Sawyer Elküldve: 2010-12-22 16:29 E 46 Tiptronic autómata váltó.330 D Szarakodik.

Imi0313 írta: Sziasztok , A segitségetekre volna szükségem,látom meg a párbeszéd a váltokkal kapcsolatosan, a helyzet az hogy most szeretnék venni egy Automata (5 fokozatú tiptronic) sebességváltó-os 3-as BMW-t, ez lenne az első komolyabb kocsim és persze a vágyam is volt hosszú ideje .. A kérdésem annyi lenne hogy mivel most intézem a vásárlását,,igy gondolkodóba ejtett a váltó,mivel 226 000 km futott már a kocsi, igy nem tudom hogy aggasszon e a váltó vagy mennyire megbizhatók...Megköszönöm ha hozzászoltok a kérdésemhez, mert most szeretnék beletanulni a BMW tulajdonosi szerepbe..! Imi...


Nekem is automata váltós van, de én azt gondolom, hogy városban sokkal többet fogyaszt a kocsi, mint a kézi váltós. Kb. 10 liter körül. Ezzel kalkulálj! Megbízhatósággal nálam nem volt probléma, pedig van benne jópár km...

Automatásokat kérdezem: ha manuális módba állítom, akkor azt vettem észre, hogy ha pirosnál megállok, akkor csak kettesbe kapcsol vissza automatikusan, egyesbe nem. Viszont el tudok indulni vele kettesben is. Ti mit tudtok/gondoltok vissza kell kapcsolni egyesbe vagy hagyhatom kettesben pirostól való elindulásnál például?

Tom_Sawyer Elküldve: 2010-12-22 16:22 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden


Milyen programmal írtad a DVD-t? Én azt hiszem ultraiso-val szedtem ki a felesleges részeket, majd Imgburn-el írtam meg a DVD-t (de az is lehet, hogy fordítva). Sajnos már nem emlékszem pontosan, nekem is ráment 2-3 dvd-m. Próbálkozz ezzel a módszerrel, szerintem menni fog. Sok sikert!

Kookoo írta:
Rudus írta:


Hát sajnos nem jó hírekkel szolgálhatok. Letöltöttem a linket amit adtál - le is jött, minden oké volt vele. Ki írtam verbatin dl +-os és verbatin dl - -os DVD-re is egyiket sem olvasta kértem továbbra is a navigációs lemezt. Ezután Ultraiso programmal kivettem a image-ből az olasz, német és asszem fra nyelvet (tehát csak az angol könyvtárat hagytam benne)(E:\TPD\NCCBEUFNM_EU_20100611 - ebből a könyvtárből töröltem ki a nyelvi könyvtárakat) majd ezt az imige fájl már ráfért egy sima minuszos DVD-re, De akkor sem fogadta el a lemezt)
Na erről beszéltem- egyszerüen nem értem hol hibázhatok, vagy hol van a hiba?
Nincs véletlenül valami új ötleted?

Üdv. Tomi



Nekem a v31 szoft van rajta és ugyan úgy nem ette a dl-es lemezt (lassu volt és lefagyott vele), de sima dvd-n működött.
Milyen nyelven beszél a navid?[/quote]

Angolra volt állítva eredetileg, azért is hagytam benne mikor sima DVD-re írtam az angol nyelvet.
Ha te neked is ilyesmi problémád volt, hogy sikerült megoldanod? Jó könyvtárból vettem ki a nyelveket, onnan kell ahonnan írtam?[/quote]


Tom_Sawyer Elküldve: 2010-12-17 11:43 Üzemanyag fogyasztás

wizzaerr írta:
11 liter, hát sajna a legutóbbi mérés ezt az eredményt hozta. Lehetséges, hogy a kútnál átvágtak, de egy mérés után ezt nem merem kijelenteni. Ahogy már írtam, ma újra teletankolom és megnézem, bár a mai mérés 80%-ban "autópályás" lesz.
Bemelegedés alatt azt értem, hogy a mutató mikor megy ki a kékből. Nálam 2-3km alatt. Ha nálad ez nyáron is tovább tart, akkor ott gond lehet nem?




Kíváncsi vagyok mire jutsz, de igazság szerint az én 320D-m is megeszi városban a 10 lityót így télen simán. Hozzáteszem, hogy automata, és nincs garázsban, szóval ilyenkor -5, -10 fokban nem melegszik be egyhamar, még jó termosztáttal sem. Egy darabig küzdöttem ellene, de láttam a katalógusadatokat: 320D aut. városi fogyasztás: 9,7. Ha a gyárban nem tudták lejjebb vinni, én sem fogom! Beletörődtem...