Tomi88 fórum hozzászólásai

Tomi88 Elküldve: 2015-10-19 23:28 Üzemanyag minõsítés és átverések!

asbi írta: Sziasztok!

Végig olvastam a fórumot, láttam is pár dicsérő hozzászólást az OMV prémium gázolajával kapcsolatban. Gondolom legalább Pestre ezeket még mindig külföldről hozzák. Szerintetek van értelme mondjuk minden ötödiket abból tankolni, hogy "átmossa" kicsit a rendszert?

Üdv



Magyarországon szinte minden kúthálózat a MOL-tól veszi az üzemanyagokat, csak az adalékozást végzik maguk. Próbáld ki, veszíteni nem fogsz vele, hátha beválik!
Én az utóbbi években a dízellel és a benzinessel is adtam esélyt az összes prémiumnak, de semmilyen változást, vagy pozitív hatást nem tapasztaltam. Ami talán számít, hogy a legolcsóbb kis magánkutakat mindig hanyagolom, illetve soha nem vettem benzint vagy gázolajat "okosban", mivel nem volt megbízható forrásom.

Tomi88 Elküldve: 2015-10-19 16:48 Üzemanyag minõsítés és átverések!

OMW MaxxMotion 95 tesztelve: az autó nem tudott nagyobb távot megtenni, és erősebb sem lett tőle. Azt hiszem ez volt az utolsó csodabenzin amit tankoltam, mert egyikkel sem tapasztaltam semmi különbséget.

Tomi88 Elküldve: 2015-10-16 18:44 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Pocses írta:
kpeter írta: e46 320i-t mennyire kell pörgetni, hogy menjen? néztem youtube-os videókat, ott nem tűnt valami szélvésznek, pedig padlógázzal filmezik többnyire, ahol 20-30+ a fogyasztás. ha dinamikusan szeretnék haladni muszáj pörgetni és nyomni a gázt ezerrel, vagy be lehet lőni egy arany középutat ahol azért gyorsul is, de nem eszi le a fejemet?


Mindig relatív a gyorsulás ugye mihez képest. Az én bajor virslimhez sokkal jobb, de igazából egyik sem erre való. Most, hogy befe a motoros szezonnak engem is majd meglepett előzéskor (ugye én vezettem nem nejem) rám is nézett mit csinálok?
Mondtam bocsi megszoktam, hogy motorral észre sem veszem a kocsisort...
Viszont sokan azt gondolják, hogy könnyen letolják az útról a kis 316i b.virslit azt koppannak mikor nem sikerül főleg jó kanyargós szakaszon lemaradnak a piTába a billegős telefonfülkéikkel.

Üdv.: Pocses


így így... kanyargós úton szinte mindegy mekkora motor van benne. persze számít a kigyorsítás, de mondjuk egy 1.6 és egy 2.5 között nem lesz ám nagy különbség...


Hát én pont nem régen próbáltam egy 1.6-os 115 lovas csodát, amire 2-es fokozatban még azt mondtam, hogy érezhetően próbálkozik. Aztán amikor az a fokozat elfogyott és 3-ba váltottam, nem történt semmi. A kanyargós útról annyit, hogy ott próbáltam ki, ahol az enyémet szoktam meghajtani, és elég vicces volt, hogy ugyanott 50-60-al lassabban fél kézzel "autókázok" a máskor csúszkálós kanyarokban.

Az meg lehet, hogy 1.4-es motor is elég a mindennapokban, de milliószor kényelmesebb a nagy motor nyomatékával autózni például egy sávváltásnál, városban a forgalomba ugrásnál, vagy a sárga lámpánál még érezhető gyorsulással átcsúszni. Arról nem beszélve, amikor egy hegyi úton kamion vagy busz mögé szorulsz.

Persze mindent meg lehet magyarázni, mindenki máshogy vezet, és én sem ezzel a kocsival kezdtem, hanem egy 1.3-as semmiséggel, mégis túléltem vele több évet. Viszont a nagy motor mindig kényelmesebb, ha valaki megengedheti magának, ezt fogja venni. Igenis érezhető különbség van, nem csak a futómű miatt.

Azt meg szerintem hagyjuk egy BMW-s oldalon, hogy nem kell száguldozni. Ha valaki a sportosság szinonímájával közlekedik, néha-néha kihasználja annak a tudását.

Azt, hogy mennyire kell pörgetni a 2.2-est, nem tudom. A 2.5-nek 2-3 ezres fordulat elég a tempós közlekedéshez, szerintem a kisebbiknek is megfelel ennyi. Nincs dízeles nyomatéka, néha vissza kell váltani, de akkor már nagyon jól fog menni.



Tomi88 Elküldve: 2015-10-02 21:01 Légtömegmérõ

Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Na hali!
Sajna a Magneti Marelli nem jó a kocsihoz, bmw szervizbe se tudták felprogramozni.
Azt mondta látott már ilyet, hogy nem ismeri fel az elektronika....
Valaki tud gyári bosch mérőnek gyári számot hogy tudjak egyet keresni?!
Alkatrészesnél nincsen bosch de szám alapján tudna intézni...
Előre is köszi...



http://www.schmiedmann.hu/1362...reses.aspx

Ha minden igaz ez a cikkszáma:

13621432356

Realoem-es link pedig:

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=13_0905




Köszi!
Már közbe kinyomoztam, hogy a gyári az Siemens és nagy valószínűséggel az lesz jó bele.
Van ára sajna, de így is örülök, hogy a másikat visszavették és nem maradt a nyakamon.
És még a gyárit is programozni kell sajna....
De az már a legkevesebb, csak legyen végre jó...


Ha egyáltalán felprogramozza a szeretett szervizesünk!

Tomi88 Elküldve: 2015-09-25 17:54 Társalgó

hil írta:
Sziasztok!
Ma megnéztem és kipróbáltam egy 143Le-s touringot. Kicsit csalódás volt számomra: az volt a benyomásom, hogy a 118Le-s, 8 szelepes szedánom jobban gyorsul. Ugyanez volt az érzésem, amikor a 80Le-s A Vectrából átültem a 100Le-s B Vectrába.
Vajon mi okozhatja ezt az érzést, a 16 szelepesek valamitől mégis lomhábbak lennének mint a 8 szelepesek???
bye:hil


Előszedtem a régi és az új típus kézikönyvét is:
A 8 szelepes motor 180 Nm-t tud 3900-as fordulaton, a 16 szelepes pedig 200 Nm-t 3750-en.
A teljesítmény 118 Le 5500-as, és 143 Le 6000-es fordulaton.
A tömeg 1360 kg az 1395 kg ellenében.
Tehát az újabb típusnak mindenképp jobban kell mennie, csak az érzés más. Valószínűleg halkabb a motor, illetve ahogy előttem írták, a másféle Euro besorolás miatt eltérő a gázreakciója is.
A gyári 100-ra gyorsulási értékek 10,4 a 9,3 másodperc ellen. Persze a rugalmasság más kérdés, a régi motor lehet, hogy kevesebb visszaváltással tudja ugyanazt, mint az új, ezért erősebbnek tűnik.

Tomi88 Elküldve: 2015-09-25 17:08 Társalgó

hil írta:
Sziasztok!
Ma megnéztem és kipróbáltam egy 143Le-s touringot. Kicsit csalódás volt számomra: az volt a benyomásom, hogy a 118Le-s, 8 szelepes szedánom jobban gyorsul. Ugyanez volt az érzésem, amikor a 80Le-s A Vectrából átültem a 100Le-s B Vectrába.
Vajon mi okozhatja ezt az érzést, a 16 szelepesek valamitől mégis lomhábbak lennének mint a 8 szelepesek???
bye:hil


Szia!
A kevés szelepes motorok lent mindig nyomatékosabbak. Hiába nézzük a teljesítményadatokat, és a nyomaték-, illetve teljesítménygörbéket, a valóságban mást tapasztalhatunk mint vártuk, a motor karakteréről ezek nem sokat mondanak el.
Érdemes lenne összevetni az autók tömegét és a váltójuk áttételezését is. Megtévesztő lehet, hogy csak érzésre gyengébb az új, közben mégis gyorsabb vele az autó. Magas fordulaton, biztos, hogy a 16 szelepes motor lesz az erősebb.

Tomi88 Elküldve: 2015-09-24 16:16 Társalgó

hil írta: Népautó botrány???


Két dolog miatt furcsa az egész:

1. Az Egyesült Államokban nagyrészt még mindig benzinzabáló óriásokkal járnak. Nem hiszem, hogy azon a pár dízelen múlik az egész környezetvédelmi programjuk sorsa. Persze mindenki tudja, hogy náluk megéri pereskedni, gondolom most is erről szól az egész.

2. Nagyjából 10 éve minden autós teszt arról szól, hogy normál használat mellet 1,5-2x annyi a fogyasztás (emiatt a károsanyag-kibocsátás is), mint amennyit a gyártó megad. Ez érvényes minden hajtóanyagra, és minden autótípusra. Gondolom ezt a jogalkotók is látják, valami ok miatt mégis ezt erőltetik már régen.

Én ezt az egészet csak a szokásos globális műbalhénak látom, bár elzárkózom az összeesküvés-elméletektől. Pár napig vagy hétig ez lesz a legnagyobb hír, az utolsó hülye is erről fog beszélni, aztán lecseng az egész.

Tomi88 Elküldve: 2015-09-07 14:30 Üzemanyag fogyasztás

Csabika136 írta: Hát urak! Tegnap előtt megtörtént az E46-om üzemanyag rendszerének teljes tisztítása. Tank-tól a porlasztócsúcs-ig. Meg is állt a kocsi. Nem értem...Ez tényleg nem megy 95-ös benzinnel? Ma megyek lefejteni belőle. Kicserélem a szűrőt, ha lehet, akkor kiengedem az adagolóból és a nyomócsövekből a benzint és újra légtelenítem. Nem mentem vele szinte semmit, talán nem lesz baja semminek. A lefejtett benzint pedig beöntöm anya kocsijába. Végülis alig van benne gázolaj.
Bocsi! Nem tudtam hova kéne beírni ezt, viszont mindenképp szerettem volna megosztani veletek.


Szia!
Mindenképp írd le a folytatást is!
Ki rontotta el a tankolást, Te vagy a kutas? Sajnálom, hogy így alakult, remélem nem lesz nagy baja!

Tomi88 Elküldve: 2015-08-17 16:54 Turbo

kecsurobi írta:
Tomi88 írta: Nekem annyit mondtak a wizard-nál a telefonba, hogy az be van állítva és úgy jó. Ha nagyon nem tetszik, szedjem le, küldjem vissza, és megnézik még egyszer.
Mivel akkor már árultam a kocsit, és nem volt kedvem megint szétszedni, így adtam el.


bmw szervizbe mért nem álítoták be?


Nem mondták ki, de nem ért annyi pénzt a munka, hogy kedvük legyen megcsinálni. Gondolom többet kerestek a rengeteg X5-ös és X6 olajcseréjén, mint amit ezért elkérhettek volna.

Tomi88 Elküldve: 2015-08-17 16:47 Turbo

Nekem annyit mondtak a wizard-nál a telefonba, hogy az be van állítva és úgy jó. Ha nagyon nem tetszik, szedjem le, küldjem vissza, és megnézik még egyszer.
Mivel akkor már árultam a kocsit, és nem volt kedvem megint szétszedni, így adtam el.

Tomi88 Elküldve: 2015-08-17 16:31 Turbo

kecsurobi írta:
Tomi88 írta:
kecsurobi írta: szerintetek turborail új turbó vagy a mostani felújítása?


Szia!
Nekem a 20d-n volt egy turbócsere, ami miatt lényegében kiolvastam a fórumot, és több személynek is küldtem privát üzenetet, hogy segítsenek. Sajnos ezek után is arra jutottam, hogy nem tudom mi a legjobb.

Nekem wizard-os felújított került rá, amitől sokkal gyengébb lett az autó. Nagyon sokan mondták, hogy be kell állítani a turbó szabályzóját, és olvastam is, hogy másoknak utána visszatért az erő.
Mások csak a gyárit javasolták, amit megértek, az viszont jóval többe kerül.

Ma már azt mondanám, hogy mehet a felújított, csak utána nem árt egy hozzáértő műhellyel elektronikai és mechanikai oldalról rendbe tenni a motort és környékét!



mért ha minden helyére kerül akkor elméletileg nem szabadna gyengébnek leni a motornak inkább erösebnek ha új a turbó nem?


Én is azt vártam, hogy talán még jobb is lesz, de nem, sokkal gyengébb volt. Elvittem BMW-be szervizbe, amikor elmondtam, hogy felment a felújított turbó, rögtön azt kérdezték, hogy utána beállítottuk-e? Mondtam, hogy nem. Válaszuk: a felújítottal mindig ez a baj, a geometria állítóját kell hangolni, utána jó lesz. Ezt itt és más oldalon is megerősítették már.

Tomi88 Elküldve: 2015-08-17 16:06 Turbo

kecsurobi írta: szerintetek turborail új turbó vagy a mostani felújítása?


Szia!
Nekem a 20d-n volt egy turbócsere, ami miatt lényegében kiolvastam a fórumot, és több személynek is küldtem privát üzenetet, hogy segítsenek. Sajnos ezek után is arra jutottam, hogy nem tudom mi a legjobb.

Nekem wizard-os felújított került rá, amitől sokkal gyengébb lett az autó. Nagyon sokan mondták, hogy be kell állítani a turbó szabályzóját, és olvastam is, hogy másoknak utána visszatért az erő.
Mások csak a gyárit javasolták, amit megértek, az viszont jóval többe kerül.

Ma már azt mondanám, hogy mehet a felújított, csak utána nem árt egy hozzáértő műhellyel elektronikai és mechanikai oldalról rendbe tenni a motort és környékét!

Tomi88 Elküldve: 2015-08-17 15:59 Légtömegmérõ

Pocses írta:
Tomi88 írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy hibakóddal kapcsolatban.
A következő kód található az autómban:

8 air flow meter

Error frequency : 1
Logistic counter : 3

N_32 864.00 rpm
THR 7.04 Grad TPS
ISAPWM_ISA 29.69 %
VMAF 0.02 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 28.00 h

_ _ _

KS --> Ground or open circuit

_ _ _
_ _ _

Error to relevant
Error debounce
Error currently not available
sporadic Error

Errorcode: 08 B2 01 03 1B 09 4C 01 65 39

Ez egy teljesen halott légtömegmérőt jelent, vagy más a baj?
Az egyetlen hibajelenség, hogy gázadásra kb. 2500-as fordulatig rángat egy kicsit. Én arra gondoltam, hogy ha rossz a légtömegmérő, akkor a középértékkel történő működésből származik a rángatás. Az indítással, alapjárattal, se hidegen se melegen nincs probléma.
Tudom, hogy lehúzott csatlakozóval kellene mennem vele, hogy van-e változás. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy az okozhat-e más bajt, váratlan megállást, vagy hasonlót?

Köszönöm!


Szia!

Én mielőtt megvett az új légmennyiségmérőt, előtte napokig lehúzott csatival közlekedtem, és nem volt vele semmi probléma leállás stb. De előtte már nagyon sz@r volt le is állt néhány esetben induláskor közvetlen, vagy kanyarodáskor kereszteződésben.
Azóta viszont tökéletesen múkodik.


Köszönöm a választ! Akkor én is lehúzom a csatlakozót és megnézem, hogy van-e változás.

Tomi88 Elküldve: 2015-08-16 17:40 Légtömegmérõ

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy hibakóddal kapcsolatban.
A következő kód található az autómban:

8 air flow meter

Error frequency : 1
Logistic counter : 3

N_32 864.00 rpm
THR 7.04 Grad TPS
ISAPWM_ISA 29.69 %
VMAF 0.02 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 28.00 h

_ _ _

KS --> Ground or open circuit

_ _ _
_ _ _

Error to relevant
Error debounce
Error currently not available
sporadic Error

Errorcode: 08 B2 01 03 1B 09 4C 01 65 39

Ez egy teljesen halott légtömegmérőt jelent, vagy más a baj?
Az egyetlen hibajelenség, hogy gázadásra kb. 2500-as fordulatig rángat egy kicsit. Én arra gondoltam, hogy ha rossz a légtömegmérő, akkor a középértékkel történő működésből származik a rángatás. Az indítással, alapjárattal, se hidegen se melegen nincs probléma.
Tudom, hogy lehúzott csatlakozóval kellene mennem vele, hogy van-e változás. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy az okozhat-e más bajt, váratlan megállást, vagy hasonlót?

Köszönöm!

Tomi88 Elküldve: 2015-07-10 21:45 Autóvásárlás

kpeter írta:
Tomi88 írta:

Szia!
Szerintem kerüld el az M futóművet, főleg ha utazóautónak veszed. Nekem az van a kocsiban, az előzőben nem volt és az sokkal kényelmesebb is volt. A különbséget leginkább "játék" közben érezni, normál tempónál az alapfutómű is tökéletes. Az is nagyon sportos hangolású, tökéletes úttartású, plusz a DSC nagyon hatásosan tartja úton az autót.

Az E90 valamivel bonyolultabb konstrukció, talán több az elektromos hibája, de erről olyat kellene kérdezni, akinek mindkét modellje volt már. Ha neked az E46 tetszik, inkább vegyél abból egy 2004/2005-ös kiadású, jól felszerelt, tökéletes darabot annyiért, mint az E90 kínálat alja.


Kár. sajna nagyon tetszenek a gyári m paket kivitelű autók. márpedig ha gyári m paket van, akkor van sportfahrwerk is. tudom, lehetne m cuccokat utólag is felrakni, de az számomra nem az igazi..

egyébként kb. mekkora az az összeg, amit egy e46-ért megadnátok? Érdemes árban 2 misi fölé menni, vagy ne adjak többet e46 modellért mondjuk 1,7-1,8nál?





Próbáld ki mindkét futóművel, és döntsd el te magad. Lehet, hogy más az elképzelésünk a kényelemről. Az sem mindegy, hogy hol jársz vele a legtöbbször. Normális minőségű országúton és autópályán nem lesz vele semmi gond.

Az, hogy mennyit adj az autóért, nehéz kérdés. Ezt is neked kell eldönteni, anyagi lehetőség és saját elvárás szerint. 2 millió körül, de leginkább felette, nagyon jó állapotú, gyönyörű autók vannak. Én inkább a vásárláskor adok ki pluszba pár százezret, hogy igazolt előéletű, költségmentes kocsit találjak. Persze ez nem azt jelenti, hogy 1,8 körül nem találnál jót, nagyon telített a piac, ez egy kicsit lenyomja az árakat.