YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 17:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

flenfer írta:
bricktopm írta:
flenfer írta:
flenfer írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Vettem egy OBD 2 hibakód olvasót, és egy körcsatis 20-as átalakítót
Valamiért sikertelen a csatlakozás. Azt írja ki, hogy nincs válasz az elektronikus vezérlőtől. Mi lehet a gond?


lehet rá kellene adni a gyújtást


Ennyire azért amatőr nem vagyok. Ráadtam.


Az obd2 egy 2000-es évjáratú 320d-t felismer?


fel.
akkor az lesz a gond, hogy az OBD2-es csatiban a 7-8 lábakat rövidre kell zárni. anélkül csak a motor diagnosztikát tudsz olvasni. vagy azt sem tudtál?

Semmit.


másik gondolat. nem lehet, hogy amikor az OBD-s kábelt a gépre dugtad laptop, vagy PC, akkor annak a driver-ért frissítette a netről? mert ez általában kinyírja ezeket a hamis chip-es kábeleket.
vagy a 20PIN-es átalakító vezetékelése sem jó. hallottam már olyat, hogy nem voltak a PIN-ekre forrasztva a vezetékek.

Ez egy bluetoot-os kiolvasó. Kapcsolódásnál elkezdi a beolvasást, majd kb 2 perc után kiírja hogy nincs csatlakozás.

Szétszedtem az átalakítót, de ezen csak 4 vezeték van. Nem kevés ez egy kicsit?


Összekötöttem a 7-es 8-as lábakat a csatlakozón, és totál leszívta az akkumat.Szerintem ez így nem az igazi.



Szia, dobd ki. Ezek a BT-os cuccok, csak CAN bust tudnak kiolvasni 1érpáron. A BMW CAN+ K-CAN + D-BUS on kommunikáls tehát minimum 3 érpárod kéne legyen. BMW scanner, vagy INKPA kábel. Mindkettőnek van előnye és hátránya legjobb ha van mind a kettő.

BUS felépítmény


Az lesz. Kuka.
De az aksi miért merült le? Eddig semmi gond nem volt vele.


de most hol csináltál rövidzárat?
amúgy kb. azzal kellett volna kezdened, hogy mid is van... ne utólag derüljön már ki, mikor hülyeséget csinálsz.

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 16:10 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

flenfer írta:
flenfer írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Vettem egy OBD 2 hibakód olvasót, és egy körcsatis 20-as átalakítót
Valamiért sikertelen a csatlakozás. Azt írja ki, hogy nincs válasz az elektronikus vezérlőtől. Mi lehet a gond?


lehet rá kellene adni a gyújtást


Ennyire azért amatőr nem vagyok. Ráadtam.


Az obd2 egy 2000-es évjáratú 320d-t felismer?


fel.
akkor az lesz a gond, hogy az OBD2-es csatiban a 7-8 lábakat rövidre kell zárni. anélkül csak a motor diagnosztikát tudsz olvasni. vagy azt sem tudtál?

Semmit.


másik gondolat. nem lehet, hogy amikor az OBD-s kábelt a gépre dugtad laptop, vagy PC, akkor annak a driver-ért frissítette a netről? mert ez általában kinyírja ezeket a hamis chip-es kábeleket.
vagy a 20PIN-es átalakító vezetékelése sem jó. hallottam már olyat, hogy nem voltak a PIN-ekre forrasztva a vezetékek.

Ez egy bluetoot-os kiolvasó. Kapcsolódásnál elkezdi a beolvasást, majd kb 2 perc után kiírja hogy nincs csatlakozás.

Szétszedtem az átalakítót, de ezen csak 4 vezeték van. Nem kevés ez egy kicsit?


Összekötöttem a 7-es 8-as lábakat a csatlakozón, és totál leszívta az akkumat.Szerintem ez így nem az igazi.


bocs, de azt én nem erre a vacak BT-s cuccra írtam és nem is a 20PIN-esre.
hanem azt hittem normális OBD-II-es INPA kábeled van, vagy valami hasonló.

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 14:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Vettem egy OBD 2 hibakód olvasót, és egy körcsatis 20-as átalakítót
Valamiért sikertelen a csatlakozás. Azt írja ki, hogy nincs válasz az elektronikus vezérlőtől. Mi lehet a gond?


lehet rá kellene adni a gyújtást


Ennyire azért amatőr nem vagyok. Ráadtam.


Az obd2 egy 2000-es évjáratú 320d-t felismer?


fel.
akkor az lesz a gond, hogy az OBD2-es csatiban a 7-8 lábakat rövidre kell zárni. anélkül csak a motor diagnosztikát tudsz olvasni. vagy azt sem tudtál?

Semmit.


másik gondolat. nem lehet, hogy amikor az OBD-s kábelt a gépre dugtad laptop, vagy PC, akkor annak a driver-ért frissítette a netről? mert ez általában kinyírja ezeket a hamis chip-es kábeleket.
vagy a 20PIN-es átalakító vezetékelése sem jó. hallottam már olyat, hogy nem voltak a PIN-ekre forrasztva a vezetékek.

Ez egy bluetoot-os kiolvasó. Kapcsolódásnál elkezdi a beolvasást, majd kb 2 perc után kiírja hogy nincs csatlakozás.


jah hát ilyen BT-s vackokkal sorry, de semmibe nem nézem ezeket. ilyen torque app-okhoz való filléres semmik.
én vezetéknélküli vackokat soha nem használnék ilyenre. mert egy megszakadt adatküldés akár az adott vezérlő SW-ben is tehet kárt.

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 14:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Vettem egy OBD 2 hibakód olvasót, és egy körcsatis 20-as átalakítót
Valamiért sikertelen a csatlakozás. Azt írja ki, hogy nincs válasz az elektronikus vezérlőtől. Mi lehet a gond?


lehet rá kellene adni a gyújtást


Ennyire azért amatőr nem vagyok. Ráadtam.


Az obd2 egy 2000-es évjáratú 320d-t felismer?


fel.
akkor az lesz a gond, hogy az OBD2-es csatiban a 7-8 lábakat rövidre kell zárni. anélkül csak a motor diagnosztikát tudsz olvasni. vagy azt sem tudtál?

Semmit.


másik gondolat. nem lehet, hogy amikor az OBD-s kábelt a gépre dugtad laptop, vagy PC, akkor annak a driver-ért frissítette a netről? mert ez általában kinyírja ezeket a hamis chip-es kábeleket.
vagy a 20PIN-es átalakító vezetékelése sem jó. hallottam már olyat, hogy nem voltak a PIN-ekre forrasztva a vezetékek.

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 13:37 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

flenfer írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Vettem egy OBD 2 hibakód olvasót, és egy körcsatis 20-as átalakítót
Valamiért sikertelen a csatlakozás. Azt írja ki, hogy nincs válasz az elektronikus vezérlőtől. Mi lehet a gond?


lehet rá kellene adni a gyújtást


Ennyire azért amatőr nem vagyok. Ráadtam.


Az obd2 egy 2000-es évjáratú 320d-t felismer?


fel.
akkor az lesz a gond, hogy az OBD2-es csatiban a 7-8 lábakat rövidre kell zárni. anélkül csak a motor diagnosztikát tudsz olvasni. vagy azt sem tudtál?

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 11:48 316 i Kartelgázmembrán

naarjan írta:
YELLOW írta:
Zolee írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás


volt nekem is egy ilyen tippem, de biztosra nem tudtam. pedig nagyon hasonló a szívósor, mint nekem (N42), de nekem mégis van külön.


Köszönöm a válaszokat! Viszont akárhogy nézem a robbantott rajzot, nem találom a szelepfedél számát....


tessék: 11617503518
bár nekem van külön kartergázszűrő, de érdekes módon ugyanezt a cikkszámot hozza N42-re is.
akkor nekem kettő van? egy a szívósorban, és egy külön? fura volna...

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 11:44 Mi lehet a baj?

spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.


Nem örülnék neki, de gondoltam rá én is. Viszont jelet küld az ecu-nak az ews, csak biztos, hogy nem jót. Esetleg azt nem tudod, ha így történt és ews-t cserélek, akkor ecu-t is kell cserélni? Így lenne értelme, de hátha lehet programozni is...


bocs, ECU-t akartam írni, hogy azt nyírtad ki. mert nem kommunikál nekem úgy jön le. meg lehetne próbálni egy SW-t rátölteni, de szerintem valami elszállt benne. lehet javítható.
esetleg ha tudnál szerezni egy másik ECU-t ideiglenesen, meg lehetne próbálni, hogy azzal kommunikál-e.


Köszönöm a tippet. Sajnos csak venni fogok tudni, nem nagyon van itt bontó a környéken, és nem is ismerek itt senkit, akinek lenne ehhez való ecu-ja. Ha a programozás nem jön be, akkor erre gondoltam következő lépésként, vagy ews vásárlásra. Elég drága mulatság ez itt, úgyhogy minden lehetőséget megpróbálok előtte, de lehet otthonról küldetek ide.


jah, hogy Las Vegas? hát nem tudom ott, hogy mennek a dolgok...


Sajnos siralmasan ... ha a bmw csinálja, akkor lehet, hogy olcsóbb venni egy másik kocsit . Bontott alkatrész nincs, mivel ritka a német autó, és ha ez nem elég, hozzáértő sem nagyon akad. Akivel eddig beszéltem itt, az mind időpocsékolás volt. Amikor a check engine lámpám égett és írta a fent sorolt hibákat, azt mondta a műszaki állomáson az ember, hogy menjek vele, majd elmúlik magától! ( és igen, komolyan is gondolta)


úgy tudom, hogy kint a német (BMW, Audi, Merci) és japán autók (Lexus) számítanak luxus cikknek. mondjuk itt is, de ott jobban tán. bár sokan lokálpatrióták biztos, csak az amcsi.

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 11:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

flenfer írta: Sziasztok!
Vettem egy OBD 2 hibakód olvasót, és egy körcsatis 20-as átalakítót
Valamiért sikertelen a csatlakozás. Azt írja ki, hogy nincs válasz az elektronikus vezérlőtől. Mi lehet a gond?


lehet rá kellene adni a gyújtást

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 10:56 Mi lehet a baj?

spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.


Nem örülnék neki, de gondoltam rá én is. Viszont jelet küld az ecu-nak az ews, csak biztos, hogy nem jót. Esetleg azt nem tudod, ha így történt és ews-t cserélek, akkor ecu-t is kell cserélni? Így lenne értelme, de hátha lehet programozni is...


bocs, ECU-t akartam írni, hogy azt nyírtad ki. mert nem kommunikál nekem úgy jön le. meg lehetne próbálni egy SW-t rátölteni, de szerintem valami elszállt benne. lehet javítható.
esetleg ha tudnál szerezni egy másik ECU-t ideiglenesen, meg lehetne próbálni, hogy azzal kommunikál-e.


Köszönöm a tippet. Sajnos csak venni fogok tudni, nem nagyon van itt bontó a környéken, és nem is ismerek itt senkit, akinek lenne ehhez való ecu-ja. Ha a programozás nem jön be, akkor erre gondoltam következő lépésként, vagy ews vásárlásra. Elég drága mulatság ez itt, úgyhogy minden lehetőséget megpróbálok előtte, de lehet otthonról küldetek ide.


jah, hogy Las Vegas? hát nem tudom ott, hogy mennek a dolgok...

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 10:17 Mi lehet a baj?

spilltomi írta:
YELLOW írta:
spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.


Nem örülnék neki, de gondoltam rá én is. Viszont jelet küld az ecu-nak az ews, csak biztos, hogy nem jót. Esetleg azt nem tudod, ha így történt és ews-t cserélek, akkor ecu-t is kell cserélni? Így lenne értelme, de hátha lehet programozni is...


bocs, ECU-t akartam írni, hogy azt nyírtad ki. mert nem kommunikál nekem úgy jön le. meg lehetne próbálni egy SW-t rátölteni, de szerintem valami elszállt benne. lehet javítható.
esetleg ha tudnál szerezni egy másik ECU-t ideiglenesen, meg lehetne próbálni, hogy azzal kommunikál-e.

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 10:04 Mi lehet a baj?

spilltomi írta: Sziasztok. (2002 X5 E53 3.0i M54)

Komoly matekozásban vagyok a paripámmal. Azért osztom meg ezt itt, mert hátha akad olyan, akivel előfordult ilyesmi, vagy valaki aki tudja pontosan mi is történik és tud nekem segíteni.

A történet úgy néz ki, hogy az autó tökéletesen működött, de néha felvillant a check engine lámpa. Kiolvastam a hibát, lambdaszonda, katalizátor, secondary air system problémákat írt a gép. Megvizsgáltam az autót és elég rossz állapotban voltak a levegőcsövek, volt amelyik el is volt teljesen szakadva (sec air system csöve, ami a szelepet és a szívósort köti össze). Mivel sok cső volt rossz, ezért úgy döntöttem leszedem a szívósort és átnézek mindent és cserélem ami rossz. Gyakorlatilag majdnem minden csőből új került bele + disa szelepet is kapott, mert az is halott volt. Kitakarítottam mindent és összeraktam az autót, majd mikor indítanám, villog a műszerfal, gyenge a világítás stb.. lemerült az akksi(2 hetet állt közben és működött róla fogyasztó). Megpróbáltam bikázni egy másik autóról, így sem történt semmi. Éjszakára feltettem tölteni az akkut. Reggel vissza az akksi, minden a helyén, indítom és megint semmi. Önindító nem kattan.

Akkumulátor tesztelve(cserélve is), önindító tesztelve, benzinszivattyú+relé tesztelve, computerből a kivezetések szálai multiméterrel tesztelve.

Új hibakód: 128 EWS-Transmission/-Parity

Inpával, próbáltam szinkronizálni az ews-t a dme-vel. Nem csinálja meg. NCSExpert sem csinálja meg, mindkét program próbálkozásánál ugyanazt a hibát dobja ki:

No response from controlunit
No answer from ECU

Most várok egy kulcstanító programot és azzal megpróbálom újraprogramozni az ews-t és betanítani a saját kulcsát, vagy egy újat.

Van valakinek tippe, ötlete, hogy ez mitől lehet, illetve, hogy mi a pontos hiba egyáltalán és a megoldása? Minden segítséget és tippet előre is köszönök!


túl hasznosat nem tudok neked mondani, de azt tudom, hogy BMW-k nem nagyon szeretik ha bikázzák őket, sőt bikáztatni sem jó.
jó pár éve egy BMW-s talin egy X3-at kellett volna bebikázni, de mondtam, hogy én nem kockáztatom. gáz nem gáz, nem kellett volna az autóban játszani az agyukat, mert amit leműveltek... az gázabb volt, mint, hogy én nem bikáztattam be őket.
ugye van bikázó pont is, az sem mindegy, hogy ott csinálja az ember, vagy az akksin keresztül közvetlen.
nekem gyanús, hogy az EWS-t kinyírtad.

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 08:05 Olajzabálás

konkolyd írta:
A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.


én is agyalok egy M54B22-es hobby autó megvételén. bár a mostani is tekinthető annak, évi 4ezer km-rel
10ezer alatt 1 liter olajat megeszik állítólag, ami nem sok ettől a motortól főleg, hogy 180ezer km van benne. mondjuk ha anno lett volna 1,5 millám még, akkor E46-ból is ilyet vettem volna.

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 07:35 Futómû és hibái

Zolee írta:
Bayerische46 írta:
Zolee írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.


Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért!
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?


sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.


A te felvetésedre már én is gondoltam,állítgattam a kerék dőlést de ennyit nem lehetséges állítani ezért is zártam ki azt hogy ez lenne a probléma.Sárvédőív könnyedén lehet,szerintem volt törve az autó,vagy legalább is oda csaphatták a hátulját mert jobb oldalt látszik,hogy új lengőkar van,illetve egy 323-as vagy nagyobb hármasból származó féltengelyt kapott,viszont az alja sérülés mentesnek látszik.Én sem tudom megállapítani a problémát pontosan,és idegesítő,hogy a szerelők nem állnak szóba az emberrel.
Holnap majd lefényképezem a kerekeket...

Nem lehet h pont az a féltengely a probléma forrása? 320 és 323 féltengelyei RealOEM szerint nem egyformák, 323-é 86 mm, 320-é 80 mm vastag, persze ettől még a hosszuk lehet ugyanannyi, azt nem írja, de elég egyszerűen meg tudod mérni


Sajnos nem,egyforma a hosszúság,de ha más is lenne,nem befolyásolja a kerékpozíciót(szerintem).Szerintem 3cm deformációt azért könnyen észre vennék az autó alján,viszont kitudja mennyire pontosan javították a sárvédőknél.Lehet,hogy a kerék tökéletes helyen van csak én a hibásan javított elemekhez viszonyítok.Ettől függetlenül nem értem miért dől az autó és miért fekszik fel bal oldalon a lengőkarra a stabilizátor.

Értem. Ha a bölcső szerelés előtt egyforma volt a magasság, akkor ott vmi rosszul lett összerakva. Stabilizátort mondod is hogy egyik oldalt beleér a lengőkarba. Szedd le, nézd meg nincs-e elgörbülve, egyformák-e a kutyacsontok, jók-e a szilentek, ha minden OK szereld vissza. Ha ezután is megmarad magasságban az eltérés gyere el adok próbára két hátsó rugót. De nem a rugóval lesz ott gond, ahogy mondod a szerelés előtt még jó volt a magasság. Az oldalsó eltérésre nincs értelmes ötletem. Csak ilyen hülyeség jutott eszembe h biztos h azonos szélességűek és ET számúak a felnik kétoldalt? Nem egy kétszélességű, vgy eltérő Et-jű felni szett van fenn, az első tengelyre való keskenyebb felni a bal, a hátsó tengelyre való szélesebb meg a jobb oldalon... (pl. sok gyári szett elöl 7.5, hátul 8.5 coll). Bocs nem nézlek hülyének, csak ez jutott még eszembe.


hát ezen nem is agyaltam, de most, hogy mondod... de ehhez már sok ész kell ha valaki így rakta volna fel
az pedig, hogy egy "szerelő" sem vállalja, talán örüljön neki, jobb mintha csak lehúznák és nem csinálnának vele semmit. ha senki nem vállalja, akkor érdemes egy hivatalos szervizt megpróbálni.
sajnos futóművet kevesen tudnak jól beállítani, egy több lengőkaros megoldástól meg úgy félne, mintha rémálom lenne.
én pont ezért nem bántom semmilyen szinten sem a futóművet. amíg műszakin PASS-os eredményt kapok, marad minden, mert most sem téli, sem nyári szettel nem kopik félre semmi, ha egyenes az út, szépen fut, stb.

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 07:29 316 i Kartelgázmembrán

Zolee írta:
YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Két kérdésem is lenne a szakikhoz. A motorom rajzán nem találom én sem a kartergáz szűrőt. (lehet nincs is?) A motor N40B16A (FG26967).
A másik kérdés, hogy vanos cserénél mindkettőt kell cserélni egyszerre? (az egyik defektes csöppet, úgy néz ki ... de viszem majd tesztre)
Köszönöm a válaszokat.


N40-ben nincs, hanem közvetlen a szelepfedélből a szívósorba megy a kartergázcső.


N40-ben is van kartergázszűrő membrán, a szelepfedélbe van besajtolva, nincs önálló cikkszáma, csak a szelepfedéllel együtt cserélhető... olcsó költségkímélő megoldás


volt nekem is egy ilyen tippem, de biztosra nem tudtam. pedig nagyon hasonló a szívósor, mint nekem (N42), de nekem mégis van külön.

YELLOW Elküldve: 2017-11-14 22:25 Futómû és hibái

Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.


Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért!
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?


sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.