MJani írta:
Sziasztok!
Próbáltam eligazodni a fórumban, lehet h nem a megfelelő topic-ba írok. Az alábbi témában abban kérném véleményetek/tanácsotok: egy ideje már nézegetem az E46-os kombikat (2002-2004-es évjáratokat)316i,318i esetleg 320i motorokkal. Ezekből melyik a legracionálisabb választás? Mármint egy olyan embernek, aki nem kanyarvadász jellem, nem száguldozik, sokat közlekedik városban, nem a szomszédnak szeretne autót választani és a szempontok közt dobogós a fenntartási költségek mint szempont...Én inkább nyugisan közlekedni szeretek, én összességében szeretem az autóim, nem a teljesítmény vagy a fogyasztás ami elsődleges számomra, inkább a megbízhatóság/tartósság és persze azért a költségek sem utolsó szempont... (Évente 7-8000km-t használjuk az autót, garázsban lenne tartva az élete legnagyobb részében...)
Előre is köszönöm!
20i semmiképp, mert a 2.2-es sor6. ha nem zavar a fogyasztás, akkor persze az jó választás lehet, de szeretik enni az olajat.
kedvezőbb fogyasztás érhető el a 16i-18i-kkel. N42B18, N42B20, N46B18, N46B20 motorok lehetnek ezek. Van N40B16 is, de azt még jobban kerülném. a fenti motorkkal is a B20-asokkal több gond szokott lenni. de ha öregek a szelepszárszimmeringek tömítések, sok a km, akkor olajfogyasztás, láncugrás itt is előfordulhat. viszont ha jó a motor, akkor azért relatíve gazdaságosan is járható az autóval.
a motoron kívül a legnagyobb probléma a korrózió még ezeknél. főleg amik sokat németben voltak.
én személy szerint nagyon nehezen vennék már most E46-ot. nehéz volna jó példányt választani, ami jó lehet, azok magasabb áron vannak beárazva. persze a magas ár sem garancia arra, hogy hibátlan autót árulnak. ilyen 1-1,2 millásakra jó ha van mellé még 500e Ft tartalékba.