YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-02-05 22:20 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.


alulról lehet jobban odaférni, de ugye mondtad nincs akna... én így hirtelen meg nem mondom milyen van benne. mert ugye az M50, M52, M52TUB ezen része eléggé hasonló, abból lehet eltérés, hogy vezetékes, vagy csak maga a jeladó van. azért írtam hol van, hogy talán bevilágítva is látni, aztán látszik milyen kell bele. márkába milyet választottál?

YELLOW Elküldve: 2020-02-05 22:16 Kuplung

apuci70 írta:
YELLOW írta:
apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.


köszi a tippet olajcsere megvolt ATF Detro 3-ast ajánlották, sokkal jobb lett de néha mág így is nehéz 1-es be tenni. Azt vettem észre, hogy amikor nem akarja bevenni és tolom a kart akkor megmozdul a kocsi, ebből azt gondolom,hogy a kuplungszerkezet lessz a hibás.


legközelebb ha nem veszi, akkor kuplungolj újra. ha akkor jó, akkor valóban lehet akár a kuplung is hibás. de ha minden igaz az 1-es fokozat nem mindig van szinkronizálva, szóval lehet akár szinkrongyűrű is pl a BMW-nél. nekem pl benzines van, de kb 10km/h felett nem si tudom visszarakni 1-esbe, csak alatta, nem engedi. egyébként nem akad sosem, mikor 1-esbe teszem. csak a Castrol SMX-S manuális váltóolajtól akadt főként hidegen. van egy off autó, olasz na annál 1-es, és a rüki sokszor csak dupla kuplunggal veszi. mondjuk ilyen km-nél már a váltók meg szoktak halni, de még nem izgat, amíg dupla kuplunggal beveszi. nem egy nagyon értékes autó, de jó állapotú, amíg megy.

YELLOW Elküldve: 2020-02-05 16:26 Mi lehet a baj?

treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.

YELLOW Elküldve: 2020-02-05 16:19 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.


ha dugulás van a rendszerben, akkor hiába húzod le a lambdát... mert a rendszer dugulása visszafogja a motort, visszafojtja.
mondjuk írtad, hogy légtömegmérő lehúzva is ugyanaz a helyzet. ez utalhat valóban arra, hogy rossz. de azt élő adatban lehetne látni hogy valami nem kósert mér. de attól is lehet, hogy nem változik semmi, mert a motor fojtja valami. álló autónál előfordulhat, azt meg csak úgy lehet ha leszedi az ember.
de akár az is lehet, hogy a kartergázad sok. járó motornál, mikor már jár egy ideje az olajbetöltőt tekerd le, de csak óvatosan, kezedre vigyázz. ha túl nagy nyomás jön ki, vagy nagy a vákuum, akkor az is lehet probléma.


Ma lehúztam a légtömegmérőt, nem sokat változott. Kicsit jobb lett a gázreakció - viszont a darabos gyorsulás megmaradt és hidegen is nehezebben indult. Egyébként nem elviselhetetlen, normál tempóval közlekedve szinte észre sem venni - normál esetben nem pörgetem 3500 fölé... Mert nem rángat, csak érezni hogy növelve a fordulatot fél másodpercrekre kb minden ötszázadik fordulatnál kihagy..nehéz leirni. (esetleg videót tudok linkelni-vagy privátban küldeni)
Akkor úgy szűröm le az eddigiekből hogy felesleges a benzin szivattyút nézegetni, inkább a lambda szonda és maf szenzor körül nézelődjek?
Egyébként ha a katalizátorom "halott" akkor az is okozhatja? Eléggé össze van törve benne a "töltelék" hallani is lehet.

(Egyébként a "petrol system cleaner"-től kicsit jobb a fogyasztás és finomabban jár a motor. Nem nagy szám, de kb 16 euró volt és egyszer belefér. Kb 1 literrel lett jobb. Most kb 9 liter. - ezt csak úgy zárójelben. )


ha összeomlott a katalizátor az is lehet. ezért mondtam, hogy a leömlő után kellene lebontani. én szerintem 75%-ban azt mondom ott lesz a gond. nem a lambda szonda, azt azért írtam, mert ha leveszed a rendszert, akkor az sem lesz benne, nem fog mérni, úgy meg felesleges a légtömegmérő is rádugva.
de annyi is elég lenne, hogy a leömlő után a csatlakozásnál megbontani, aztán valahogy félre feszíteni és megnézni mi a helyzet.
szerk.: itt egy videó, szerintem ez lehet neked. https://youtu.be/GEffGHLQ4TA?t=560


Köszönöm a linket, igen ilyesmi is előfordult amit említ a videóban hogy nyelezni kellett de nem ment 100nàl jobban. Aztán valamiért megjavult. De jelenleg már hidegen is rosszabbul indul, párszor dadog. (Kb 50km-en 1-2x) De a legidegesítőbb hogy ha kuplungot benyomom és kanyarodok pl.leesik a fordulat aztan ingadozik de le is áll pàrszor. Alapjárati motorra is tippelek, de addig amíg a kipufogó nincs megnézve nem bolygatom. EGR szelepre is gondoltam, aztán rájöttem hogy nekem nincs.

Videó itt van, van ezen kívül még 2 a csatornámon.
https://youtu.be/3WEFtCCTClo


amit most írsz, hogy kanyar, meg kuplung, meg leáll, az tipikusan főtengely jeladó hiba. viszont mikor leáll akkor előtte leesik a fordulat, mintha megszakadna valami? a rossz indítás is ennek lenne betudható. szóval ezek alapján főtengely jeladó hiba. de ráolvasnék, mert lehet vezérműtengely jeladó hiba is, de a tünet inkább a főtengelyre vezethető vissza.
ne olcsó jeladót vegyél. sajna az is előfordulhat, hogy az új rossz, inkább márkásabbat érdemes.


Igen leesik, és igen,mintha megszakadna (de nem állandóan ilyen,de sokszor olyan mint anno Simsonon vagy Mz-n rossz lenne a gyertya és rángatna ) és van hogy menet közben kb 30km/h-nàl is leesik 200ig,vagy 0-ra és megint visszaàll. Piros lámpához közeledve is van hogy kuplungot benyomom és 550es alapjárat helyett 3-400ig esik vissza 1-2 másodpercre és jó lesz.
De legtöbbször tolatásnál kormány teljes elforgatásakor is leáll.


ennek fényében én most 95%-ban már ki merem jelenteni, hogy főtengely jeladó. de ha lenne bármilyen motorra rácsatlakozó diag, akkor ki is írná, mert ezt a hibát eltárolja. 6 hengereseknél kifejezetten jellemző hiba. ha ezt írod az elején, hogy kuplung kinyomásra leáll, rögtön ezt írtam volna.
szerk.: lehet valami elrágta a vezetékét, vagy kontaktos a csatlakozása. érdemes megnézni azt is a jeladónak.


Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


hát nem tudom pontosan milyen van benne. szívósor felől kell nézni, bent a tűzfal felé, a váltó előtt kellene lennie. ha adsz egy VIN kódot (alvázszám utolsó 7 karaktere), akkor meg tudnám nézni.

YELLOW Elküldve: 2020-02-04 19:28 Mi lehet a baj?

timessquare írta: Sziasztok ! Egy kis segítséget illetve tanácsokat szeretnék kérni ha esetleg valaki járt már hasonlóan bár kétlem vagy nem tudom. (E46 2.0D 136le kombi automata 2000.évj )

Észrevettem hogy nem úgy reagál az autó gázadáskor illetve nem akart kimondottan gyorsulni ahogy az előtt ezt követően abszolút nem is érzékelte a gázadást illetve nagyon lomhán ment alig bírtam haza jönni vele ilyen 50-60 as tempóban... Itthon leparkoltam vele próbálgattam indítani nagyon nehezen indult és amikor beindult erőteljesen omlött a kipufogóból olykor fehér olykor meg sötétebb füst. A szerelő szerint a légtömegmérő halt be. A csere után úgy tűnt minden rendben de kb 500km utan indokolatlanul leállt elveszítette a motorfordulatot majdnem teljesen de ezt követően le is állt. Szervó elment stb... plusz minden műszerfal világítás kigyulladt mint ha csak simán gyujtáson lenne az auto.. ezt követően be sem indult ott már.. Elvittem egy szerelőhöz aki nem tudott megoldást találni a problémára elmondása szerint tűelmozdulás érzékelő hibát írt az autó. Pótfűtést is de ennek semmi köze nem volt ahhoz, hogy megállt. Elmondta azt is hogy nagyjából egy nagy állás után amíg sorra nem került szinten indult .. Azzal kezdte a javítást hogy kilégtelenítette a rendszert... ez után makulátlanul indult , nem is dobta vissza a hibát és tudtam vele közlekedni szintén sok kilómétert mire újra megállt. Ugyan így ugyan ezzel a jelenséggel, ekkor már nem tűelmozdulás érzékelő hiba jelentkezett hanem befecskendezés mennyiség szabályzás.. indult az autó de nem reagált gázadásra álló helyzetben sem, majd többszöri indítás után szintén reagált a gázadásra... törölte a hibakódokat és megint nem dobta vissza a harmadik esetig ami most volt kb 1 honapja mire újra megállt .. egyszóval olyan hibákat dobott be amik javítása nélkül nem is működne az autó. A diagnosztika szerint minden a határon van tehát a számok a paraméterek amiket becsült a rendszer nem utal semmilyen kóros problémára .. nem tudjuk mi okozhatja ezeket a hibákat.. most megint megy az autó és semmi jelét nem mutatja annak hogy rossz lenne.. gyorsul jön megy semmi hiba nem jelentkezik.. esetleg valami elektronikai hiba lehet a háttérben ???? utóírat: Jobb oldali idex kiment egyszer ez után magától helyre is állt... ugyan így a jobb oldali led fényszóró is és szintén másnapra magától helyreállt.. én izzó cserékre gondoltam volna mint józan paraszti ésszel gondolkozó ember... de nem volt szükség cserére egyik alkalommal sem....... érthetetlen hibák számomra... Tudom ez így elég bonyolult lehet de sajnos én nem értek hozzá és így nem is tudom normálisan elmagyarázni de hátha valakinek volt már hasonló problémája és tudna segíteni hogy merre keressük a probléma forrását vagy ki tudna ezzel valamit kezdeni .. Előre is köszönöm a válaszokat/hozzászólásokat.


első körben átnézném az összes test vezetéket. a vastagakra gondolok, önindító, akksi saru fekete vezeték, meg ami a karosszériára van fogatva. az a megérzésem csak itt lesz gond.
amit még meg lehet nézni, az intercooler csöveket... nem fúj-e ki nagy gázra. aztán levéve, nincs-e benne olaj, közben a turbó lapátját megnézni, mennyire mozog, tiszta-e. álló motornál!
a másik az adagoló. az, hogy minden határon van, nem annyira jó. csak még éppen nem sz*r. mindig az a jó, ha a határértékek között félúton vannak az értékek. sajnos jellemző, hogy az adagoló vezérlése is képes bekullantani.

YELLOW Elküldve: 2020-02-04 19:17 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.


ha dugulás van a rendszerben, akkor hiába húzod le a lambdát... mert a rendszer dugulása visszafogja a motort, visszafojtja.
mondjuk írtad, hogy légtömegmérő lehúzva is ugyanaz a helyzet. ez utalhat valóban arra, hogy rossz. de azt élő adatban lehetne látni hogy valami nem kósert mér. de attól is lehet, hogy nem változik semmi, mert a motor fojtja valami. álló autónál előfordulhat, azt meg csak úgy lehet ha leszedi az ember.
de akár az is lehet, hogy a kartergázad sok. járó motornál, mikor már jár egy ideje az olajbetöltőt tekerd le, de csak óvatosan, kezedre vigyázz. ha túl nagy nyomás jön ki, vagy nagy a vákuum, akkor az is lehet probléma.


Ma lehúztam a légtömegmérőt, nem sokat változott. Kicsit jobb lett a gázreakció - viszont a darabos gyorsulás megmaradt és hidegen is nehezebben indult. Egyébként nem elviselhetetlen, normál tempóval közlekedve szinte észre sem venni - normál esetben nem pörgetem 3500 fölé... Mert nem rángat, csak érezni hogy növelve a fordulatot fél másodpercrekre kb minden ötszázadik fordulatnál kihagy..nehéz leirni. (esetleg videót tudok linkelni-vagy privátban küldeni)
Akkor úgy szűröm le az eddigiekből hogy felesleges a benzin szivattyút nézegetni, inkább a lambda szonda és maf szenzor körül nézelődjek?
Egyébként ha a katalizátorom "halott" akkor az is okozhatja? Eléggé össze van törve benne a "töltelék" hallani is lehet.

(Egyébként a "petrol system cleaner"-től kicsit jobb a fogyasztás és finomabban jár a motor. Nem nagy szám, de kb 16 euró volt és egyszer belefér. Kb 1 literrel lett jobb. Most kb 9 liter. - ezt csak úgy zárójelben. )


ha összeomlott a katalizátor az is lehet. ezért mondtam, hogy a leömlő után kellene lebontani. én szerintem 75%-ban azt mondom ott lesz a gond. nem a lambda szonda, azt azért írtam, mert ha leveszed a rendszert, akkor az sem lesz benne, nem fog mérni, úgy meg felesleges a légtömegmérő is rádugva.
de annyi is elég lenne, hogy a leömlő után a csatlakozásnál megbontani, aztán valahogy félre feszíteni és megnézni mi a helyzet.
szerk.: itt egy videó, szerintem ez lehet neked. https://youtu.be/GEffGHLQ4TA?t=560


Köszönöm a linket, igen ilyesmi is előfordult amit említ a videóban hogy nyelezni kellett de nem ment 100nàl jobban. Aztán valamiért megjavult. De jelenleg már hidegen is rosszabbul indul, párszor dadog. (Kb 50km-en 1-2x) De a legidegesítőbb hogy ha kuplungot benyomom és kanyarodok pl.leesik a fordulat aztan ingadozik de le is áll pàrszor. Alapjárati motorra is tippelek, de addig amíg a kipufogó nincs megnézve nem bolygatom. EGR szelepre is gondoltam, aztán rájöttem hogy nekem nincs.

Videó itt van, van ezen kívül még 2 a csatornámon.
https://youtu.be/3WEFtCCTClo


amit most írsz, hogy kanyar, meg kuplung, meg leáll, az tipikusan főtengely jeladó hiba. viszont mikor leáll akkor előtte leesik a fordulat, mintha megszakadna valami? a rossz indítás is ennek lenne betudható. szóval ezek alapján főtengely jeladó hiba. de ráolvasnék, mert lehet vezérműtengely jeladó hiba is, de a tünet inkább a főtengelyre vezethető vissza.
ne olcsó jeladót vegyél. sajna az is előfordulhat, hogy az új rossz, inkább márkásabbat érdemes.


Igen leesik, és igen,mintha megszakadna (de nem állandóan ilyen,de sokszor olyan mint anno Simsonon vagy Mz-n rossz lenne a gyertya és rángatna ) és van hogy menet közben kb 30km/h-nàl is leesik 200ig,vagy 0-ra és megint visszaàll. Piros lámpához közeledve is van hogy kuplungot benyomom és 550es alapjárat helyett 3-400ig esik vissza 1-2 másodpercre és jó lesz.
De legtöbbször tolatásnál kormány teljes elforgatásakor is leáll.


ennek fényében én most 95%-ban már ki merem jelenteni, hogy főtengely jeladó. de ha lenne bármilyen motorra rácsatlakozó diag, akkor ki is írná, mert ezt a hibát eltárolja. 6 hengereseknél kifejezetten jellemző hiba. ha ezt írod az elején, hogy kuplung kinyomásra leáll, rögtön ezt írtam volna.
szerk.: lehet valami elrágta a vezetékét, vagy kontaktos a csatlakozása. érdemes megnézni azt is a jeladónak.

YELLOW Elküldve: 2020-02-04 19:01 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.


ha dugulás van a rendszerben, akkor hiába húzod le a lambdát... mert a rendszer dugulása visszafogja a motort, visszafojtja.
mondjuk írtad, hogy légtömegmérő lehúzva is ugyanaz a helyzet. ez utalhat valóban arra, hogy rossz. de azt élő adatban lehetne látni hogy valami nem kósert mér. de attól is lehet, hogy nem változik semmi, mert a motor fojtja valami. álló autónál előfordulhat, azt meg csak úgy lehet ha leszedi az ember.
de akár az is lehet, hogy a kartergázad sok. járó motornál, mikor már jár egy ideje az olajbetöltőt tekerd le, de csak óvatosan, kezedre vigyázz. ha túl nagy nyomás jön ki, vagy nagy a vákuum, akkor az is lehet probléma.


Ma lehúztam a légtömegmérőt, nem sokat változott. Kicsit jobb lett a gázreakció - viszont a darabos gyorsulás megmaradt és hidegen is nehezebben indult. Egyébként nem elviselhetetlen, normál tempóval közlekedve szinte észre sem venni - normál esetben nem pörgetem 3500 fölé... Mert nem rángat, csak érezni hogy növelve a fordulatot fél másodpercrekre kb minden ötszázadik fordulatnál kihagy..nehéz leirni. (esetleg videót tudok linkelni-vagy privátban küldeni)
Akkor úgy szűröm le az eddigiekből hogy felesleges a benzin szivattyút nézegetni, inkább a lambda szonda és maf szenzor körül nézelődjek?
Egyébként ha a katalizátorom "halott" akkor az is okozhatja? Eléggé össze van törve benne a "töltelék" hallani is lehet.

(Egyébként a "petrol system cleaner"-től kicsit jobb a fogyasztás és finomabban jár a motor. Nem nagy szám, de kb 16 euró volt és egyszer belefér. Kb 1 literrel lett jobb. Most kb 9 liter. - ezt csak úgy zárójelben. )


ha összeomlott a katalizátor az is lehet. ezért mondtam, hogy a leömlő után kellene lebontani. én szerintem 75%-ban azt mondom ott lesz a gond. nem a lambda szonda, azt azért írtam, mert ha leveszed a rendszert, akkor az sem lesz benne, nem fog mérni, úgy meg felesleges a légtömegmérő is rádugva.
de annyi is elég lenne, hogy a leömlő után a csatlakozásnál megbontani, aztán valahogy félre feszíteni és megnézni mi a helyzet.
szerk.: itt egy videó, szerintem ez lehet neked. https://youtu.be/GEffGHLQ4TA?t=560


Köszönöm a linket, igen ilyesmi is előfordult amit említ a videóban hogy nyelezni kellett de nem ment 100nàl jobban. Aztán valamiért megjavult. De jelenleg már hidegen is rosszabbul indul, párszor dadog. (Kb 50km-en 1-2x) De a legidegesítőbb hogy ha kuplungot benyomom és kanyarodok pl.leesik a fordulat aztan ingadozik de le is áll pàrszor. Alapjárati motorra is tippelek, de addig amíg a kipufogó nincs megnézve nem bolygatom. EGR szelepre is gondoltam, aztán rájöttem hogy nekem nincs.

Videó itt van, van ezen kívül még 2 a csatornámon.
https://youtu.be/3WEFtCCTClo


amit most írsz, hogy kanyar, meg kuplung, meg leáll, az tipikusan főtengely jeladó hiba. viszont mikor leáll akkor előtte leesik a fordulat, mintha megszakadna valami? a rossz indítás is ennek lenne betudható. szóval ezek alapján főtengely jeladó hiba. de ráolvasnék, mert lehet vezérműtengely jeladó hiba is, de a tünet inkább a főtengelyre vezethető vissza.
ne olcsó jeladót vegyél. sajna az is előfordulhat, hogy az új rossz, inkább márkásabbat érdemes.

YELLOW Elküldve: 2020-02-04 10:02 Motorolaj

nitr0 írta: Sziasztok! Segitsegeteket es/vagy velemeny szeretnek kerni. Tavaly a mikulas hozott nekem egy '96 E36 323 BMWt, aminek esedekes lenne az olajcsereje. Annyit tudok hogy en vagyok a masodik tulajdonos, most lepte at 85000 merfoldet, az utolso 3 evben kb 2000 merfoldet tettek meg vele... szoval celszerunek erzem az olajcseret.
Hosszas ejszakak bongeszesenek eredmenye vegyes erzelmeket valott ki bennem az olaj valasztast illetoen, de most rendeltem meg Mobil 1 FS 0w-40-t.
(meg nem fizettem ki, nincs veszve semmi)
Ez volt az egyetlen olaj amin szerepel a ACEA A3 es a BMW LL-01.
Na most ahany orszagnak olvastam a forumjat annyi teljesen eltero velemenyt olvastam.
Szoval diohejban ket kerdes:

1. Milyen olajat ajanlanatok egy m52b25 be?
2. A mobil1 0w-40 jo valasztas-e, hasznalt e mar valaki ilyet, barmi tapasztalat?

A valaszokat elore is nagyon koszonom!

ui: elnezest kerek a hianyzo ekezetekert!


ékezet elfogyott, helyesírás nem is volt
igazából, mindegy, ha van BMW jóváhagyása és az ACEA, API minősítések megfelelnek a követelménynek.
0w-s olaj hidegebb időbe jó, és inkább újabb motorokba. neked igazából az 5w-40 lenne megfelelő, főleg Angliába. de semmi baja nem lesz a 0w-s olajtól. hidegen lehet kicsit többet fog csípni belőle. viszont szépen áttisztítja a majd a motort belülről. 10ezer km-t elmehetsz vele. később én 5w-40-re váltanék. Ha van külön olajhűtő és nem raccsingolsz vele, akkor 5w-30 is megteszi. hogy milyen márka, hát célszerű a nagyok közül. Lehet Mobil-ból a Super 3000 X1 5w-40 jobb választás lenne majd később. amit te néztél az full szintetikus, jó tisztító hatással, ezért is mondom maradhat benne 1 alkalmat. viszont a Super 3000 X1 majdnem mondhatni fél szintetikus, hidro-krakkolt technológiával készül. nem teljesen szintetikus, de nem is az általános fél szintetikus. a motornak jobb kenést ad, de nem is rakódik le, sok tulajdonságban jobb, mint a full szintetikus.

YELLOW Elküldve: 2020-02-03 20:16 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.


ha dugulás van a rendszerben, akkor hiába húzod le a lambdát... mert a rendszer dugulása visszafogja a motort, visszafojtja.
mondjuk írtad, hogy légtömegmérő lehúzva is ugyanaz a helyzet. ez utalhat valóban arra, hogy rossz. de azt élő adatban lehetne látni hogy valami nem kósert mér. de attól is lehet, hogy nem változik semmi, mert a motor fojtja valami. álló autónál előfordulhat, azt meg csak úgy lehet ha leszedi az ember.
de akár az is lehet, hogy a kartergázad sok. járó motornál, mikor már jár egy ideje az olajbetöltőt tekerd le, de csak óvatosan, kezedre vigyázz. ha túl nagy nyomás jön ki, vagy nagy a vákuum, akkor az is lehet probléma.


Ma lehúztam a légtömegmérőt, nem sokat változott. Kicsit jobb lett a gázreakció - viszont a darabos gyorsulás megmaradt és hidegen is nehezebben indult. Egyébként nem elviselhetetlen, normál tempóval közlekedve szinte észre sem venni - normál esetben nem pörgetem 3500 fölé... Mert nem rángat, csak érezni hogy növelve a fordulatot fél másodpercrekre kb minden ötszázadik fordulatnál kihagy..nehéz leirni. (esetleg videót tudok linkelni-vagy privátban küldeni)
Akkor úgy szűröm le az eddigiekből hogy felesleges a benzin szivattyút nézegetni, inkább a lambda szonda és maf szenzor körül nézelődjek?
Egyébként ha a katalizátorom "halott" akkor az is okozhatja? Eléggé össze van törve benne a "töltelék" hallani is lehet.

(Egyébként a "petrol system cleaner"-től kicsit jobb a fogyasztás és finomabban jár a motor. Nem nagy szám, de kb 16 euró volt és egyszer belefér. Kb 1 literrel lett jobb. Most kb 9 liter. - ezt csak úgy zárójelben. )


ha összeomlott a katalizátor az is lehet. ezért mondtam, hogy a leömlő után kellene lebontani. én szerintem 75%-ban azt mondom ott lesz a gond. nem a lambda szonda, azt azért írtam, mert ha leveszed a rendszert, akkor az sem lesz benne, nem fog mérni, úgy meg felesleges a légtömegmérő is rádugva.
de annyi is elég lenne, hogy a leömlő után a csatlakozásnál megbontani, aztán valahogy félre feszíteni és megnézni mi a helyzet.
szerk.: itt egy videó, szerintem ez lehet neked. https://youtu.be/GEffGHLQ4TA?t=560

YELLOW Elküldve: 2020-02-02 20:18 Mi lehet a baj?

treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.


ha dugulás van a rendszerben, akkor hiába húzod le a lambdát... mert a rendszer dugulása visszafogja a motort, visszafojtja.
mondjuk írtad, hogy légtömegmérő lehúzva is ugyanaz a helyzet. ez utalhat valóban arra, hogy rossz. de azt élő adatban lehetne látni hogy valami nem kósert mér. de attól is lehet, hogy nem változik semmi, mert a motor fojtja valami. álló autónál előfordulhat, azt meg csak úgy lehet ha leszedi az ember.
de akár az is lehet, hogy a kartergázad sok. járó motornál, mikor már jár egy ideje az olajbetöltőt tekerd le, de csak óvatosan, kezedre vigyázz. ha túl nagy nyomás jön ki, vagy nagy a vákuum, akkor az is lehet probléma.

YELLOW Elküldve: 2020-02-02 19:26 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!

YELLOW Elküldve: 2020-02-02 19:05 Mi lehet a baj?

treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.

YELLOW Elküldve: 2020-02-02 15:33 Kuplung

apuci70 írta: van egy e91 320d amit csak elég nehezen lehet 1 esbe tenni szép simán indul nem remeg aztán menetközben már elég simán lehet váltani. Tud valaki tancsot adni?


én első körben egy váltóolajat cserélnék. ha volt cserélve, akkor rossz került bele. én is jártam így. érzékeny az olajra. a legjobb a gyári, vagy a Febi-nek van, aki most gyári beszállító, bár az is egy csomagolócég.

YELLOW Elküldve: 2020-02-01 22:00 Mi lehet a baj?

paszi2002 írta: [URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...ika_12.jpg][/URL]

Bmw 318i e46-ról lenne szó.

Sziasztok bocsánat az új topic-ért de nemsokára műszakira menne az autó és ezt valahogy meg kellene oldani mivel nem működik az irányjelző visszajelző ,a távolsági visszajelző és a kis keret ami mutatja hogy nyitva vannak az ajtók,minden más megy rajta.

Műszerfal teszt megy ,minden működik rajta
Biztisítékok jók 10,34,43 + ki is cseréltem újra de semmi.
Akksit lecsatlakoztattam vártam egy fél napot vissza és ugyan ugy fent áll a hiba.

Furcsaság hogy mikor odakint hideg van akkor első induláskor kb 10-percig működnek fent említet visszajelzők. 10 perc után semmi vagy ha nyitva valamelyik ajtó akkor ugy marad a visszajelző amig le nem állítom ,(mintha megfagyna)

Érintkezés hibára gyanakodom de még nem találtam meg bárki aki tud segítsen kérem.


az a helyzet, hogy ez a világítás modul és a komfort modulhoz is köze lehet. a ködlámpák visszajelzése jó mindig?
még azt mondanám valami test probléma lehet a két vezérlőnél, vagy valahol. ez valami aljas hiba lesz.

YELLOW Elküldve: 2020-02-01 21:49 Mi lehet a baj?

Burrowz írta: Sziasztok!

E60-nál nem töltődik vissza az akkummulátor, a generátor hibátlan, mégsem érkezik vissza töltés, mi lehet a probléma forrása?

Válaszokat előre is köszönöm!


töltés szabályzó lehet a probléma. ha volt akksi csere, akkor azt be kell regisztrálni az autóba, amennyiben eltérő értékű, mint a korábbi.