BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta:
Sziasztok.
Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.
Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?
Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.
Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.
pedig az lesz a baja. sajnos én is így vagyok ezzel. az a baj, a súly bepakolásról 90%-ban nem is tudnak. vagy ha esetleg jelzi is a gép nekik, figyelmen kívül hagyják, csak rányomják, hogy ok be van pakolva. szóval ezt átérzem, a legtöbb futóművel csak a kormányösszekötőt állítja és kész, fizess 8-15ezret mert első kerék összetartást állít.
Pedig a kerékösszetartást beállítani az egyik legkönnyebb, házilag is elvégezhető. 10-ért én is bárkinek megcsinálom pöpecül...
múltkor én is ezen akadtam ki. nem a BMW-n, asszony autóját ennyit csináltak, pedig jól futott, csak nem középen állt a kormány, aztán gondolom valamikor úgy állították be. de közben kerékdőlések sem voltak jók, legalábbis nem egyformák voltak. jó nem érezni, látni semmi rendellenest, és tudom egy egyszerű futómű esetén nagyon nincs is mit állítani.
de pl tervezem szétborítani a futóművet és komplett felújítást csinálni. valószínű leteszek az újabb típusról, mert ezeket az N20-as motorokat nem nagyon akarom. de félek nem tudom hol állíttassam be, ahol jól megcsinálják. nekem elég az N42 is, de ha 25i, 30i M54 lenne, nem agyalnék semmit a megtartáson. sajnos bennem is bennem van az erősebb autó utáni vágy. meg szeretem az új technikákat is, de mellé a régit is. annyira egyenlő a mérleg, hogy nem tudok dönteni. csak ennek olyan pataki a belső tere, főleg a többihez képest (mert én ebbe is találok apróságokat), a sok kopottat is valaki megkíméltnek látja, akkor az enyém szalon állapotú. csak előre félek a kínlódástól, hogy nem lesz jól beállítva a futómű.