YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-06-01 22:48 Gumiméret-futómû

WinstonWolfe írta: Gumi márkákból ki mire esküszik?
Mennyivel rosszabb az olcsóbb?
Nagy méret miatt kérdezem 19-20 X5 E70-re.


ezekre veszik az olcsó lefutott 2mm-es gumikat mint a cukrot.
sajnos ilyen méretű autóra és ekkora méretben olcsó, főleg kínai gumit nem szabad venni.
sajnos a kínai gumi minél nagyobb a méret annál nagyobbat ütnek, vagy rosszabb a gyártási minőség. kisebb tömegű és teljesítményű autókon még elmennek.
más részről egy ilyen autón gáz is.
ha nagy márkáét nem is akarsz, akkor a nagy márkák leányvállalatainak gumijait érdemes figyelni.
ahogy nézem Conti.t is ki lehet fogni 40ezer környékén... amik ez alatt vannak, azok nagyon ergya (gyenge) márkák. pont ezek miatt veszik a szinte majd el kopott gumikat.
erre a kategóriára egyszerűen én nem javaslom a gyenge márkákat.

YELLOW Elküldve: 2020-05-30 16:47 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!

YELLOW Elküldve: 2020-05-29 23:43 Autómata váltó hibakód

totokmartin írta: Sziasztok!
330d e91 2006-os autónál normális ha nullárol gyorsulásnál nem hagyja teljesen leforgatni az első sebességi fokozatot az autómata váltó?(kb 2500-as fordulatnál már váltja is a másodikat)
Korábban volt probléma a váltóval,fordulatszám ingadozás volt tapasztalható, de a váltó olaj és a szűrő cseréje megoldotta a problémát, viszont ez a jelenség nem tudom hogy normális lenne-e.
Köszönöm a segítő válaszokat előre is!


bevallom nem tudom. de ha logikusan gondolkozom, akkor dízelnél felesleges leforgatni az 1-est. esetleg váltó sport módban is ugyanez van?
azt is figyelembe kell venni, hogy a váló tanul. ha sokáig papás volt a tempó, azt tanulta be. adaptáció törléssel (diaggal), valószínű ezt elfelejtené. amennyiben ez a gondja csak.

YELLOW Elküldve: 2020-05-25 17:23 EWS+Kulcs...

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Két kérdésem lenne mi előtt nem belevaló aksit vennék a rombuszkulcsba mutatom mit látok benne,az egyik hogy mi a cikkszáma illetve hány voltos kell bele? A másik hogy egy "Hozzáértő" ezt akarja bemesélni nekem:"lehet tobb akkut csereltem kulcsokban mint te barmikor fogsz.

aztan az is lehet hogy osszekeverted husz ev zsirjat koszat, a ragasztoval.

nincs ragasztott akkus kulcs.

pattintos mind, az mas kerdes hogy ebben hogyan epul fel a kosz, de az nem - gyari - ragaszto.

"
Pedig én úgy tudtam ha gyári akkor ragasztott és valóban alig tudtam szétszedni az illesztést...


kicsit most érthetetlen mit is írsz, de mindegy.
3V-os kell bele látszik is rajta. VL2020 méretben, azaz 20mm átmérő, 2mm vastag. vagy legyen rajta, hogy recharge. gyárilag ezek ilyen ponthegesztéssel vannak, mivel akksi, nem cserélhető, mint egy elem, egy Opel kulcsban pl. ezért ki kell forrasztani, és netről lehet olyat venni, amin rajta vannak az érintkezők is. át lehet maszekolni másképp is. csak logikát és ügyességet igányel.
maga a kulcs nem ragasztva van, hanem magas frekvenciával össze van sütve. ezért vízhatlan.

Rendben,köszönöm. (A kérdésem másik szakasza arra irányult volna még hogy nekem azt akarták be mesélni hogy gyárilag pattintós a kulcsház úgy jön szét és nincs semmi "ragasztás" de szerintem van. Viszont én tudom rosszul vagy az illető?


azt írtam, hogy a gyári kulcs magas frekvencián van összehegesztve. a kulcsos azért mondja, hogy pattintós, mert az utángyártott és kínai kulcsok azok. tehát a gyárinál nem ragasztás van, hanem műanyag hegesztés. de ez csak a gyári kulcs esetén érvényes.

YELLOW Elküldve: 2020-05-25 13:56 EWS+Kulcs...

John írta: Sziasztok.Két kérdésem lenne mi előtt nem belevaló aksit vennék a rombuszkulcsba mutatom mit látok benne,az egyik hogy mi a cikkszáma illetve hány voltos kell bele? A másik hogy egy "Hozzáértő" ezt akarja bemesélni nekem:"lehet tobb akkut csereltem kulcsokban mint te barmikor fogsz.

aztan az is lehet hogy osszekeverted husz ev zsirjat koszat, a ragasztoval.

nincs ragasztott akkus kulcs.

pattintos mind, az mas kerdes hogy ebben hogyan epul fel a kosz, de az nem - gyari - ragaszto.

"
Pedig én úgy tudtam ha gyári akkor ragasztott és valóban alig tudtam szétszedni az illesztést...


kicsit most érthetetlen mit is írsz, de mindegy.
3V-os kell bele látszik is rajta. VL2020 méretben, azaz 20mm átmérő, 2mm vastag. vagy legyen rajta, hogy recharge. gyárilag ezek ilyen ponthegesztéssel vannak, mivel akksi, nem cserélhető, mint egy elem, egy Opel kulcsban pl. ezért ki kell forrasztani, és netről lehet olyat venni, amin rajta vannak az érintkezők is. át lehet maszekolni másképp is. csak logikát és ügyességet igányel.
maga a kulcs nem ragasztva van, hanem magas frekvenciával össze van sütve. ezért vízhatlan.

YELLOW Elküldve: 2020-05-23 17:54 Vanos

panelsniper írta: Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!


nem megy úgy, rosszul megy vagy magasabb vagy alacsonyabb fordulaton. Attól függ hol állt be a VANOS. leginkább így venni észre. amúgy talán hibát is dobhat, mert ha a megadott fordulathoz nem tartozik a megfelelő VANOS állás, akkor szerintem jeleznie kellene azt.

YELLOW Elküldve: 2020-05-21 21:12 LED-es hátsólámpa

nD0minik írta:
Adriano98 írta:
nD0minik írta: Sziasztok, ha előfordul már a kérdés, bocsánat, nem találtam sehol.
Van egy coupe-m, amin ledes lámpa van hátul a gyári izzós helyett, sajnos kiégettnek jelzi a hátsó lámpákat, van ennek orvoslására valami lehetőség?


Szia!
Szerintem azzal lesz a probléma, hogy mivel a LED sokkal kevesebb áramot fogyaszt mint egy sima izzó (és itt kompletten az egész lámpa), ezért úgy érzékeli mintha ki lenne égve egy izzó (vagy az összes) mert "túl keveset" fogyaszt az eredeti lámpához képest. Szerintem érdemes lenne diaggal ránézni, és kikapcsolni a funkciót, hogy jelezze a lámpahibát a hátsó lámpáknál.

Szia,
nekem is a diagnosztika jutott eszembe elsőnek, de úgy hallottam az hogy vizsgálja a felvett teljesítményt/ellenállást nem kikapcsolható, folyamatosan ellenőrzi, mindenesetre megnéztem, hátha sikerül, köszi a tippet


elvileg minden kikapcsolható. hideg és meleg teszt is van. az egyik az elején ellenőrzi a másik meg folyamatosan.

YELLOW Elküldve: 2020-05-21 20:01 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.


Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.


pedig az lesz a baja. sajnos én is így vagyok ezzel. az a baj, a súly bepakolásról 90%-ban nem is tudnak. vagy ha esetleg jelzi is a gép nekik, figyelmen kívül hagyják, csak rányomják, hogy ok be van pakolva. szóval ezt átérzem, a legtöbb futóművel csak a kormányösszekötőt állítja és kész, fizess 8-15ezret mert első kerék összetartást állít.


Pedig a kerékösszetartást beállítani az egyik legkönnyebb, házilag is elvégezhető. 10-ért én is bárkinek megcsinálom pöpecül...


múltkor én is ezen akadtam ki. nem a BMW-n, asszony autóját ennyit csináltak, pedig jól futott, csak nem középen állt a kormány, aztán gondolom valamikor úgy állították be. de közben kerékdőlések sem voltak jók, legalábbis nem egyformák voltak. jó nem érezni, látni semmi rendellenest, és tudom egy egyszerű futómű esetén nagyon nincs is mit állítani.
de pl tervezem szétborítani a futóművet és komplett felújítást csinálni. valószínű leteszek az újabb típusról, mert ezeket az N20-as motorokat nem nagyon akarom. de félek nem tudom hol állíttassam be, ahol jól megcsinálják. nekem elég az N42 is, de ha 25i, 30i M54 lenne, nem agyalnék semmit a megtartáson. sajnos bennem is bennem van az erősebb autó utáni vágy. meg szeretem az új technikákat is, de mellé a régit is. annyira egyenlő a mérleg, hogy nem tudok dönteni. csak ennek olyan pataki a belső tere, főleg a többihez képest (mert én ebbe is találok apróságokat), a sok kopottat is valaki megkíméltnek látja, akkor az enyém szalon állapotú. csak előre félek a kínlódástól, hogy nem lesz jól beállítva a futómű.


Egy tanács: M54-et 25i alatt ne vegyél! Sorolhatnám hogy miért, de nem ebbe a topicba illik...


én jól tudom... nem véletlen írtam 25-30i-t. amúyg a 2.2-es sem rossz csak oda kell figyelni. Számos hiba elkerüli, ami jellemző rá, ha az olajcserére odafigyelnek legalább.

YELLOW Elküldve: 2020-05-20 22:11 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.


Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.


pedig az lesz a baja. sajnos én is így vagyok ezzel. az a baj, a súly bepakolásról 90%-ban nem is tudnak. vagy ha esetleg jelzi is a gép nekik, figyelmen kívül hagyják, csak rányomják, hogy ok be van pakolva. szóval ezt átérzem, a legtöbb futóművel csak a kormányösszekötőt állítja és kész, fizess 8-15ezret mert első kerék összetartást állít.


Pedig a kerékösszetartást beállítani az egyik legkönnyebb, házilag is elvégezhető. 10-ért én is bárkinek megcsinálom pöpecül...


múltkor én is ezen akadtam ki. nem a BMW-n, asszony autóját ennyit csináltak, pedig jól futott, csak nem középen állt a kormány, aztán gondolom valamikor úgy állították be. de közben kerékdőlések sem voltak jók, legalábbis nem egyformák voltak. jó nem érezni, látni semmi rendellenest, és tudom egy egyszerű futómű esetén nagyon nincs is mit állítani.
de pl tervezem szétborítani a futóművet és komplett felújítást csinálni. valószínű leteszek az újabb típusról, mert ezeket az N20-as motorokat nem nagyon akarom. de félek nem tudom hol állíttassam be, ahol jól megcsinálják. nekem elég az N42 is, de ha 25i, 30i M54 lenne, nem agyalnék semmit a megtartáson. sajnos bennem is bennem van az erősebb autó utáni vágy. meg szeretem az új technikákat is, de mellé a régit is. annyira egyenlő a mérleg, hogy nem tudok dönteni. csak ennek olyan pataki a belső tere, főleg a többihez képest (mert én ebbe is találok apróságokat), a sok kopottat is valaki megkíméltnek látja, akkor az enyém szalon állapotú. csak előre félek a kínlódástól, hogy nem lesz jól beállítva a futómű.

YELLOW Elküldve: 2020-05-19 21:01 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.


Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.


pedig az lesz a baja. sajnos én is így vagyok ezzel. az a baj, a súly bepakolásról 90%-ban nem is tudnak. vagy ha esetleg jelzi is a gép nekik, figyelmen kívül hagyják, csak rányomják, hogy ok be van pakolva. szóval ezt átérzem, a legtöbb futóművel csak a kormányösszekötőt állítja és kész, fizess 8-15ezret mert első kerék összetartást állít.

YELLOW Elküldve: 2020-05-17 21:38 ESÕSZENZOR

zssziladi írta:
YELLOW írta:
zssziladi írta:
YELLOW írta:
zssziladi írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
X3 E83 asnál az esöszenzort hol lehet ujratanítani,vagy ujra instalálni.
Nekem nem müködik,vettem bele másik szenzort,de azzal sem megy,a világítás sem kapcsol ki,ha automatában van. INPAval probáltam instlálni,de az írja,hogy már instalálva van.
Esetleg a világítás modul romlott el?

Köszönöm a válaszotokat elöre is.

Üdv: Zsolti


mindkét szenzor a belső tükör talpában van, ahogy fel van ragasztva. mivel egyik sem jó, valószínű a vezetékeléssel van probléma, nem megy oda valami áram.

Szia,köszi,a 12v ott van,de igy sem müködik,esetleg valami programozási hiba,vagy az egész szenzor kikapcsolása nem lehetséges szerinted?
Ahogy írtam az új szenzorral is innaktiv a rendszer.


de nem a szenzor miatt inaktív, hanem mert nem megy. pontosan én sem tudom mik vannak ott. de biztosíték is van hozzá. a 12V, lehet nem annak a 12V-ja

a szenzornál van meg a 12volt,az összes biztim jó,az volt az első amit megnéztem,arra gondolok,hogy esetleg valaki kikapcsolta az egész rendszert,de nem tudom hol tudom ezt megnézni,és milyen programmal.


én nem tudok arról, hogy hibás szenzor miatt kikapcsolná. annyi, hogy hagyományosan kezd el működni. a lámpa pedig mindig ég, ha nem jó az automata része. amelyik autó felszereltség része, ott akármi van, az alapbeállítás az, hogy be van kapcsolva.
ha GM modul nem volt cserélve, akkor nem szabadna, hogy ott legyen gond.

YELLOW Elküldve: 2020-05-17 19:47 ESÕSZENZOR

zssziladi írta:
YELLOW írta:
zssziladi írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
X3 E83 asnál az esöszenzort hol lehet ujratanítani,vagy ujra instalálni.
Nekem nem müködik,vettem bele másik szenzort,de azzal sem megy,a világítás sem kapcsol ki,ha automatában van. INPAval probáltam instlálni,de az írja,hogy már instalálva van.
Esetleg a világítás modul romlott el?

Köszönöm a válaszotokat elöre is.

Üdv: Zsolti


mindkét szenzor a belső tükör talpában van, ahogy fel van ragasztva. mivel egyik sem jó, valószínű a vezetékeléssel van probléma, nem megy oda valami áram.

Szia,köszi,a 12v ott van,de igy sem müködik,esetleg valami programozási hiba,vagy az egész szenzor kikapcsolása nem lehetséges szerinted?
Ahogy írtam az új szenzorral is innaktiv a rendszer.


de nem a szenzor miatt inaktív, hanem mert nem megy. pontosan én sem tudom mik vannak ott. de biztosíték is van hozzá. a 12V, lehet nem annak a 12V-ja

YELLOW Elküldve: 2020-05-17 19:30 ESÕSZENZOR

zssziladi írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
X3 E83 asnál az esöszenzort hol lehet ujratanítani,vagy ujra instalálni.
Nekem nem müködik,vettem bele másik szenzort,de azzal sem megy,a világítás sem kapcsol ki,ha automatában van. INPAval probáltam instlálni,de az írja,hogy már instalálva van.
Esetleg a világítás modul romlott el?

Köszönöm a válaszotokat elöre is.

Üdv: Zsolti


mindkét szenzor a belső tükör talpában van, ahogy fel van ragasztva. mivel egyik sem jó, valószínű a vezetékeléssel van probléma, nem megy oda valami áram.

YELLOW Elküldve: 2020-05-12 19:24 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

nD0minik írta: Sziasztok,
az e46-om A oszlopán sajnos elengedte a kárpitot a ragasztó. Tudtok valakit ajánlani, aki tudja ezt javítani, a kárpitos ismerősöm szerint nagyon vékony az anyag, ezért ő nem vállalta el sajnos


necces amúgy ezek ragasztása, de talán textil ragasztó.
Textil Decoupage ragasztó. kreatív boltokban kapható leginkább. sokan szalvétaragasztónak is ismerik. fehér színe van, de száradás után színtelen lesz, rugalmas. nem kell belőle sok, hogy nehogy átüssön azért.
esetleg ezzel próbálnám meg.

YELLOW Elküldve: 2020-05-11 20:20 Inditozásra nem inditt a kocsi !

Fogi74 írta:
YELLOW írta:
Fogi74 írta: Sziasztok!
Abban kérném a segítségeteket, hogy hol kezdjem a probléma keresését!
Az autó 2009-es évjáratú, faceliftes E91 320D, N47D20C.
Az utóbbi időben jó néhányszor előfordult, hogy az autó melegen el sem kezd indítózni. Hidegen soha nincs vele probléma, de ha mondjuk elmegyek vásárolni, telepakolom a kocsit, csak a gyújtást kapcsolgatja a start/stop gomb megnyomása után. Hosszabb várakozás és a motor visszahülése után simán indul ismét! Persze ezt sem mindig produkálja, de így elég macerás a használata. Hibakód nincs.
Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget.


csak tipp szinten főtengely jeladó, de azt írná hibának.
önindító behúzórelé.


Nagyon szépen köszönöm, ha írná, akkor a főtengely jeladót kizárom, mert semmi hibát nem rögzített a computer, akkor kiszedem az önindítót és felújíttatom. Csak attol félek, valami testkábel, vagy egyéb kontakthiba szopat, más márkájú autómnál, már volt ilyenben részem.


lehet itt is az van, át kell nézni a testkábeleket.