YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-06-28 12:27 Féktárcsa és fékbetét

imreandris írta: Sziasztok!

Féktárcsa, fékbetét csere elött állok. Az lenne a kérdésem, hogy féktárcsa választásnál milyen méreteket kell nézni. Átmérő? Vastagság? Az autó egy bmw e90 320i 2005-ös évjárat. Márka szempontjából én ATE tárcsára gondoltam.

Köszi előre is a segítséget!


célszerű lemérni. mert átmérőben lehet eltérés. de ha valamelyik webáruházban nézed, akkor fog rá kidobni és ott meg tudod nézni a méreteket. de mondom lehet pár mm-es eltérés vastagságban, szélességben is. a mostani tárcsáról érdemes leolvasni, mert bele is van ütve az agyrészre valahova.
vagy itt akár alvázszám utolsó 7 karaktere alapján (VIN)
https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

YELLOW Elküldve: 2019-06-28 08:03 Fûtés - Klíma

mutyu írta: Sziasztok Márkatársak!

Olyan gondom lenne (e39 530d touring2001 automata)hogy a klíma kondenzvíz befelé folyik mégpedig a boxban hátra menő fűtéscsőből folyik kifelé és a hátsó lábtérben is van bőven.Megtaláltam a kifolyó csövet egyszer takarítottam de a helyzet változatlan valaki esetleg tud segíteni?Előre is köszi!


ilyen elvileg nem fordulhatna elő, csak ha megint el van dugulva.
biztos, hogy kondenzvíz és nem esőzés után ázik be? az ajtóborítás mögött van egy pára/víz záró betét, az el szokta engedni magát és akkor onnan befolyik a víz. mert az üvegről lefolyó víz, bejut az ajtóba belülre is.

YELLOW Elküldve: 2019-06-26 16:13 Manuális klíma - Digit klíma

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.


24 fokon jól hűt,akkor nálam biztos gázt kéne tölteni...


előbb méresd meg a nyomást a rendszerben, mielőtt rögtön tölteni akarná az ipse.
szerintem nem lesz vele gondod. neked más a hőérzeted, és egy felforrósodott autóban ne várj csodát. főleg ne 5 perc alatt és ne alapjáraton járatott klímával.

Köszönöm,jövő hó közepén megtudom nézetni.milyen értékeket kell kapnom hány bár és mennyi a töltési mennyiség Kg,Mg vagy milyen mértékegységet kell méretnem illetve töltetnem illetve mi a jó és a rossz kapott mérési eredmény?


először hőmérőzd már meg a rostélyt. állítsd leghidegebbre és nézd meg mi mér, egy szobahőmérő is jó, csak tedd a rostélyhoz. tegnap olvastam egy cikket ilyen melegben állítólag a 8-10fokos befújt levegő is jónak tekinthető, kár foglalkozni a klímával.

YELLOW Elküldve: 2019-06-26 10:20 Manuális klíma - Digit klíma

John írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.


24 fokon jól hűt,akkor nálam biztos gázt kéne tölteni...


előbb méresd meg a nyomást a rendszerben, mielőtt rögtön tölteni akarná az ipse.
szerintem nem lesz vele gondod. neked más a hőérzeted, és egy felforrósodott autóban ne várj csodát. főleg ne 5 perc alatt és ne alapjáraton járatott klímával.

YELLOW Elküldve: 2019-06-26 08:19 full takaritas

Bitu79 írta: Hali.Vettem egy tök új kamerát,és a kocsit nemrég tisztítottam meg.Kapott most is egy kézi polírozást is,plusz viaszt.Írjátok meg,hogy szerintetek milyen lett.Tavaly ugye telefonnal csináltam videót,az szerintem nem adta...Ez most rendes kamerával készült.A minőséget állítsátok be hd-re kézzel! Íme a végeredmény:

My Beautiful Car 2


My Beautiful Car 1


Várom a véleményeket.


1x sokat fog érni, ne add el. hiába 1.6, de állapota egynek sem lesz ilyen.
valamelyik műsorba el kellene vinni. pl MűhelyPorno a Totalcar-on, vagy az Értékbecslő a vezess.hu-n.
nekem egyedül a gyári fej hiányzik az összképhez.

YELLOW Elküldve: 2019-06-26 08:11 AUX

Krapulax6 írta: Magad Uram ha ...
Na mar jelenleg ossze van szerelve a dolog.
Aux a TEA0676 kimeneteire ,plusz ket par RCA a ket erositonek a TDA7385 vegfok 4 bemeneterol lehozva.
Kazetta mechanika offolva,de az elektronikaban kellett nehany atkotes.A motornak jelen kell lennie ahogyan a videon latszik kulonben Tape Error a vege.
Hang cd minosegu,zavarok nincsenek index kattogas stb. nem hallhato.
EQ,Balansz ,Fader is mukodik...
Azert az elozo JVC-met nem kozeliti meg hangeroben de vallalhato.

https://youtu.be/34-S_qZBvXc

Kerdes eseten szivesen segitek de felelosseget nem vallalok!


szép munka
de számot váltani akkor nem enged pl kormányról.
kivéve, ha azt a szálat találnád meg, ami a CD tárra is megy. lehet azt kellene neki emulálni nem a kazettás részt.

YELLOW Elküldve: 2019-06-26 08:07 Manuális klíma - Digit klíma

b_imi írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.


Nálam 24°C-ra van állítva automata állásban és tökéletesen hűt, néha még sok is. Ha túl meleg az utastér automatikusan átáll belső keringtetésre.


automata módban igen, átáll, én meg nem szeretem használni úgy pl.
ezért írtam embere válogatja, párom már rég csonttá fagyott, mikor még 16-fokon megy és én majd meg döglök pedig érzem, hogy okádja a hideget, szinte fagyos, mondjuk az 1-1,5 fok mondható annak.

YELLOW Elküldve: 2019-06-25 19:45 Manuális klíma - Digit klíma

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.

YELLOW Elküldve: 2019-06-25 16:38 Manuális klíma - Digit klíma

John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

YELLOW Elküldve: 2019-06-24 21:18 Felni csere

MavericK írta: Udv!

Sajnos pont erre a temara nem talaltam helyet, de talan itt jo lesz.
Van egy E90-es auto, es szeretnek megszabadulni a defektturo gumiktol, de nem tudom mekkora mankokerek megy ra az autora. Egy 15-ost probaltam, az nem fer ra a hatso tengelyre sem a feknyeregtol, hat meg az elsore. A 16-os ramegy, vagy a 17-es lenne a jo?
A gyari lemezfelni az 16-os, de az szelesebb mint egy mankokerek, igy nem tudom melyiket keressem.
Van-e egyaltalan ilyen tapasztalata valakinek?

Udv: Gabor


akkor a 16-os mankó is elég. de a lényeg, hogy E90-hez való legyen a mankókerék. de ha 17-est találsz sem gond.

YELLOW Elküldve: 2019-06-23 17:26 Klíma

rolandkerek írta: sziasztok , bmw e46 2005 330ci ben a heten elment a futes , csak hideg levegot fuj , tudna valaki segiteni hol keressem a hibat ? vagy mit kell cserelni ? koszonom szepen !


fűteni, nyáron? jó látom Bécs....
vagy a fűtéscsap, bal első nyúlvány környékén. vagy kiakadt a középső hideg/meleg tekerő bovdenje. vagy levegős a rendszer.

YELLOW Elküldve: 2019-06-22 21:25 légzsak_

ferenc01 írta:
YELLOW írta:
ferenc01 írta: Sziasztok tagok . Van 1 nagy problemam .legyszi segitsetek 0B akumulator pozitiv saru szigeteles 1 es nem lehet torolni valakinek valami otlet


kicsit nehéz dekódolni ezt a hibaüzenetet, de gyanús, hogy a pozitív saru pirotechnikai védőrendszere van eldurranva. baleset esetén ellövi, hogy áramtalanítsa az autót. valószínű annak van egy sense vezetéke, ami nincs bekötve, és azt hiányolja.


szia be van kotve mind a ketto vezetek a saruba es gyari


én nem tudom ezt mivel olvastátok ki, de valami BMW spec diag kellene.

YELLOW Elküldve: 2019-06-22 18:13 légzsak_

ferenc01 írta: Sziasztok tagok . Van 1 nagy problemam .legyszi segitsetek 0B akumulator pozitiv saru szigeteles 1 es nem lehet torolni valakinek valami otlet


kicsit nehéz dekódolni ezt a hibaüzenetet, de gyanús, hogy a pozitív saru pirotechnikai védőrendszere van eldurranva. baleset esetén ellövi, hogy áramtalanítsa az autót. valószínű annak van egy sense vezetéke, ami nincs bekötve, és azt hiányolja.

YELLOW Elküldve: 2019-06-22 08:26 izzók / izzókészlet

Kulejmani írta:
YELLOW írta:
Kulejmani írta: Sziasztok!
E91-es automon szeretnem a teljes vilagitast le cserelni, a jelenlegi nagyon besargult.
Valamilyen gyartot vagy konkret tipust tudnatok ajanlani?
Koszonom a segitseget!


ha csak a búr sárgult, lehet egy polírt megérne. de ha nem ragasztott a plexi, hanem pattintós, akkor lehet cserélni külön.


Az a baj, hogy a fenyszoro beallitas is megadta magat. Es a balos iranya elegge lefele hord,ezert gondoltam a cserere.


vannak utángyártott lámpák, de én gyárit vennék, vagy márkásabbat. kovácsautón több árkategóriában is van ugyanaz a márka, szóval jó áron pl Hella-t is ki lehet fogni. vagy bontott szép állapotú. egyébként talán külön állítómotort is lehet venni. ha az a baja.

YELLOW Elküldve: 2019-06-21 22:47 Klíma

costa0097 írta:
YELLOW írta:
costa0097 írta: Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni,hogy a klíma kondenzvíz elfolyó hol található?


a váltó felett van, alulról nézve, a kuplung résznél csöpög a váltóra. ott párolog el. szóval ha tócsát keresnél, ezért nincs.


Köszönöm szépén! Nagyon sokat segítettél.


el is dugulhat amúgy, de ritka. ha van szűrő és cserélve van nincs gond.
ha kiveszed a pollenszűrőt és nyitva van ez a kis csappantyú, akkor ott ha juttatsz be vizet, elvileg lefolyik. így ellenőrizhető el van-e dugulva.
van akinek mindig lezár, de van, ha úgy veszed le a gyújtás, hogy a venti ment, akkor nem zárnak le. olyankor egy kis csövön egy fél deci vizet lehet beletölteni.