YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-06-21 22:35 Klíma

costa0097 írta: Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni,hogy a klíma kondenzvíz elfolyó hol található?


a váltó felett van, alulról nézve, a kuplung résznél csöpög a váltóra. ott párolog el. szóval ha tócsát keresnél, ezért nincs.

YELLOW Elküldve: 2019-06-21 22:03 izzók / izzókészlet

Kulejmani írta: Sziasztok!
E91-es automon szeretnem a teljes vilagitast le cserelni, a jelenlegi nagyon besargult.
Valamilyen gyartot vagy konkret tipust tudnatok ajanlani?
Koszonom a segitseget!


ha csak a búr sárgult, lehet egy polírt megérne. de ha nem ragasztott a plexi, hanem pattintós, akkor lehet cserélni külön.

YELLOW Elküldve: 2019-06-20 18:29 izzók / izzókészlet

Korbendallas2 írta:
YELLOW írta:
Korbendallas2 írta:
YELLOW írta:
Korbendallas2 írta: Nem tudom milyen izzot vegyek a kocsimba amit vettem h7 az elég siralmas most kiéget az egyik de nem tudom milyet vegyek.

Jelenleg ilyen van.
https://lumenet.hu/osram-night...ser-150-h7


és ez neked siralmas? akkor ott a lámpáddal van probléma. vagy matt a búra, vagy a foncsor nem jó. vagy a lámpa beállítása nem jó. ennek hasítani kellene.

szerk.: én pl. ilyet vettem, igaz még be sem tettem, egy GE virít most benne. mondjuk én keveset járok sötétben, de nincs bajom a hagyományos izzókkal sem.
https://lumenet.hu/neolux-n499...o-izzo-duo


Nem matt a bura annyit vettem észre hogy ha magassra van állitva a villágitás hogy messzire szórja a fényt akkor sem megy hude messzire meg amúgy nem erős a fénye de nemtudom miért pedig szervizbe tették be az izzót. Most ezt néztem ki.

https://lumenet.hu/narva-h7-led


csak ez off-róad és nem szabályos. egy halogénes foncsor sosem lesz jó LED-es izzóhoz. én nem kísérletezgetnék 30ezerért.


De ez amit linkeltem ami jelen pillanatba van az nem elég erős . Azért zavaró mert akik szembe jönnek vele kisütik a szemem


de az nem azért van, mert a tiéd nem elég erős. az Osram Night Breaker egy nagyon jó izzó, igaz relatíve kevesebb az élettartama, de ez normális erősebben világító izzóknál. de aki este közlekedik, annak megéri. csak nappal felesleges égetni.
másé azért vakít, mert 1. rosszul van beállítva a lámpája, vagy nem állítja utána . 2. ne nézz bele. tudom nehéz, én is mindig bele lesek de hidd el a másik ugyanazt látja.
nyilván egy 30ezres LED "izzó" azért úgy gyártották, hogy jó legyen. de akkor sem szabályos. azért off-road az elnevezés, hogy csak hivatalos úton kívül használható. egy hivatalosan nem LED-es lámpaburába nem tehető LED-es. sehova. nincs E jelzése sem, magyarán nem bevizsgált, nem engedélyezett. mind rendőr, mind műszakin büntethetnek érte. és ha utána te fogsz vakítani másokat, vagy rossz lesz a szórási képe, és észreveszi a rendőr, akkor meszeltek, ebben biztos lehetsz.

YELLOW Elküldve: 2019-06-20 16:11 izzók / izzókészlet

Korbendallas2 írta:
YELLOW írta:
Korbendallas2 írta: Nem tudom milyen izzot vegyek a kocsimba amit vettem h7 az elég siralmas most kiéget az egyik de nem tudom milyet vegyek.

Jelenleg ilyen van.
https://lumenet.hu/osram-night...ser-150-h7


és ez neked siralmas? akkor ott a lámpáddal van probléma. vagy matt a búra, vagy a foncsor nem jó. vagy a lámpa beállítása nem jó. ennek hasítani kellene.

szerk.: én pl. ilyet vettem, igaz még be sem tettem, egy GE virít most benne. mondjuk én keveset járok sötétben, de nincs bajom a hagyományos izzókkal sem.
https://lumenet.hu/neolux-n499...o-izzo-duo


Nem matt a bura annyit vettem észre hogy ha magassra van állitva a villágitás hogy messzire szórja a fényt akkor sem megy hude messzire meg amúgy nem erős a fénye de nemtudom miért pedig szervizbe tették be az izzót. Most ezt néztem ki.

https://lumenet.hu/narva-h7-led


csak ez off-róad és nem szabályos. egy halogénes foncsor sosem lesz jó LED-es izzóhoz. én nem kísérletezgetnék 30ezerért.

YELLOW Elküldve: 2019-06-20 15:42 izzók / izzókészlet

Korbendallas2 írta: Nem tudom milyen izzot vegyek a kocsimba amit vettem h7 az elég siralmas most kiéget az egyik de nem tudom milyet vegyek.

Jelenleg ilyen van.
https://lumenet.hu/osram-night...ser-150-h7


és ez neked siralmas? akkor ott a lámpáddal van probléma. vagy matt a búra, vagy a foncsor nem jó. vagy a lámpa beállítása nem jó. ennek hasítani kellene.

szerk.: én pl. ilyet vettem, igaz még be sem tettem, egy GE virít most benne. mondjuk én keveset járok sötétben, de nincs bajom a hagyományos izzókkal sem.
https://lumenet.hu/neolux-n499...o-izzo-duo

YELLOW Elküldve: 2019-06-19 16:01 Ültetés

Barni420 írta:
YELLOW írta:
Barni420 írta: Sziasztok!
Adott egy BMW E90 2006, most egy gyári futómű van alatta. Le szeretném ültetni, elég csak ültetőrugó szett, vagy jobb ha veszek fix vagy állítható futómű szettet?
Válaszokat előre is köszönöm!
Barni


elég a rugó. ha jót akarsz beszerelés előtt feketére szinterezteted. mert a színes rugókat nem szeretik. az állítható futóművel ugyanez a gond. Kivéve ha a bürokrácia útját végig járod és nagy nehezen lepapíroztatod. mindenhez számla kell, hivatalos beszerelő szerviz stb.
ha nem túl nagy ültetésben gondolkozol, akkor a gyári gátló megteszi, vagy egy keményített szett. 60mm ültetés esetén már a gátlókból is megfelelő kell, különben rossz helyen fog dolgozni, és instabil lesz. olyan 30-35mm-ig még elmegy a gyári gátló.

Előre 30, hátra 25mm vagy előre 35 hátra 20mm-t nézegettem. Az szerinted jó lesz? Ha igen akkor tudsz ajánlani gyártót?


ha csak magát rugót veszel, akkor a TA teljesen jó. de szinte ilyen szempontból mindegy. nyilván a drágább márkák azért jobbak. tartósabbak, lassabban puhulnak ki, vagy "esnek" össze. de mondom érdemes lefesteni feketére.
arra kell figyelni, hogy nem biztos, hogy rögtön megül, idő kell neki. viszont kifejezetten az autód pontos típusához válassz.

YELLOW Elküldve: 2019-06-18 20:42 Ültetés

Barni420 írta: Sziasztok!
Adott egy BMW E90 2006, most egy gyári futómű van alatta. Le szeretném ültetni, elég csak ültetőrugó szett, vagy jobb ha veszek fix vagy állítható futómű szettet?
Válaszokat előre is köszönöm!
Barni


elég a rugó. ha jót akarsz beszerelés előtt feketére szinterezteted. mert a színes rugókat nem szeretik. az állítható futóművel ugyanez a gond. Kivéve ha a bürokrácia útját végig járod és nagy nehezen lepapíroztatod. mindenhez számla kell, hivatalos beszerelő szerviz stb.
ha nem túl nagy ültetésben gondolkozol, akkor a gyári gátló megteszi, vagy egy keményített szett. 60mm ültetés esetén már a gátlókból is megfelelő kell, különben rossz helyen fog dolgozni, és instabil lesz. olyan 30-35mm-ig még elmegy a gyári gátló.

YELLOW Elküldve: 2019-06-18 09:26 hangos a motor

bd85 írta:
YELLOW írta:
bd85 írta: Sziasztok!

Lehet, hogy volt már témában, de nem találtam róla itt semmit. Adott egy 2011-es N43B20A 318i, 143hp, 100e km-rel. A motor finoman jár, a kormányon semmi rezgés, mintha állna a motor, gyönyörű a hangja is. De mikor gondol egyet, elkezd kissé dízelesen (mint a modern kis dízelek)kotyogni és picit ráz a kormány is. Ez a jelenség klímával fokozódik. És egyszer csak elmúlik, majd megint kezdi, mikor kedve van, akár hideg akár meleg. 3 ezerrel ezelőtt cseréltem olajat és láncfeszítőt is. Az autó hibakód mentes.

Mivel a lánc feszes, kezdtünk a gyertyák kicserélésével, de nem oldotta meg. A szerelőm második körben az injektorokra gyanakszik, hogy talán kezdenek már elfáradni, de csak tipp és majd elválik, nyugodtan járjak vele.

Tapasztalta már valaki a fentieket esetleg? Vagy ha van ötletetek azt is szívesen fogadom.
Köszönöm.


azt tudni kell, hogy ez a motor direkt befecskendezéses. tehát sosem lesz full sima a járása. sőt tipikusan jellemző rá injektor hiba is. de lehet a gyújtótrafó rosszalkodik. idővel kiadja magát. másik gyakori hiba a NOx szenzor.
élő adatokat nézve (spec BMW progival) közelebb lehetne jutni a hibához.
feltételezzük, hogy valós a km és 100ezer van benne. akkor bizony lassan esedékes lenne egy dióhajas szívósor, hengerfej tisztítás. a direkt befecsi miatt lerakodik a sok trutyi. ezt endoszkópos vizsgálattal lehet ellenőrizni. emiatt zárhat rosszul szelep, vagy épp túl szűk a keresztmetszet, ahol a levegő be tud menni, ami szintén okozhat ilyen problémát, mint amit írsz. igaz az részben folyamatosan jelen lenne már.


Köszönöm, tudsz esetleg ajánlani műhelyt, aki végez ilyen dióbeles tisztítást?


konkrétan nem, de a google kidob sokat. de lehet nem kell a tisztítást megcsinálni. előbb be el kell kukkantani.

YELLOW Elküldve: 2019-06-18 08:18 hangos a motor

bd85 írta: Sziasztok!

Lehet, hogy volt már témában, de nem találtam róla itt semmit. Adott egy 2011-es N43B20A 318i, 143hp, 100e km-rel. A motor finoman jár, a kormányon semmi rezgés, mintha állna a motor, gyönyörű a hangja is. De mikor gondol egyet, elkezd kissé dízelesen (mint a modern kis dízelek)kotyogni és picit ráz a kormány is. Ez a jelenség klímával fokozódik. És egyszer csak elmúlik, majd megint kezdi, mikor kedve van, akár hideg akár meleg. 3 ezerrel ezelőtt cseréltem olajat és láncfeszítőt is. Az autó hibakód mentes.

Mivel a lánc feszes, kezdtünk a gyertyák kicserélésével, de nem oldotta meg. A szerelőm második körben az injektorokra gyanakszik, hogy talán kezdenek már elfáradni, de csak tipp és majd elválik, nyugodtan járjak vele.

Tapasztalta már valaki a fentieket esetleg? Vagy ha van ötletetek azt is szívesen fogadom.
Köszönöm.


azt tudni kell, hogy ez a motor direkt befecskendezéses. tehát sosem lesz full sima a járása. sőt tipikusan jellemző rá injektor hiba is. de lehet a gyújtótrafó rosszalkodik. idővel kiadja magát. másik gyakori hiba a NOx szenzor.
élő adatokat nézve (spec BMW progival) közelebb lehetne jutni a hibához.
feltételezzük, hogy valós a km és 100ezer van benne. akkor bizony lassan esedékes lenne egy dióhajas szívósor, hengerfej tisztítás. a direkt befecsi miatt lerakodik a sok trutyi. ezt endoszkópos vizsgálattal lehet ellenőrizni. emiatt zárhat rosszul szelep, vagy épp túl szűk a keresztmetszet, ahol a levegő be tud menni, ami szintén okozhat ilyen problémát, mint amit írsz. igaz az részben folyamatosan jelen lenne már.

YELLOW Elküldve: 2019-06-16 21:40 Nagyobb sebességnél rezonálás

330xi írta: Sziasztok!

Ki tud nekem segíteni?
Van egy 2001-es e46 330xi automata Touringom.
A jelenség a következő:
Ha beindítom az autót P-ben olyan simán jár, ahogy csak kell.
Beteszem R-be akkor van egy rezonancia, feszülés...
Utána jön az N úgy jár mint egy villanymotor semmi hang, semmi rezgés.
Behúzom D-be megint rezonál és egy picit ejti a fordulatszámot.
Felengedem a féket szépen elindul, gázadásra szépen kapcsolgat a váltó, városi vezetésnél nem érezni szinte semmi rezonanciát.
Országúton, autópályán 120 felett érezni ezt a rezonálást 180-200-nál jóval erősebben.
Motortartó bakok újak. Motor hibátlan, szépen simán jár. Automata váltó szépen kapcsolgat.
Mi okozhatja ezt a rezgést D-ben, R-ben állóhelyzetben benyomott fékkel, illetve nagyobb sebességnél?


mivel összkerekes, lehet az osztómű. mind a 4 kerék full egyforma gumi méretes? nincs valamelyik gumi, vagy első hátsó tengelyen kopottabb gumi? mert az okozhat ilyet és teheti tönkre az osztóművet. bár én még mindig azt mondom, hogy fura lenne, ha erre nem készültek volna a mérnökök. de állítólag az osztóművel érzékenyek erre. vagy valamelyik kardán, féltengely.
a másik a Wandler lehet... talán. mivel szépen vált az olaj jónak tűnik. de remegést okozhat wandler is, bár inkább nyúlósság jellemzi.

YELLOW Elküldve: 2019-06-16 13:37 Levegõszûrõ, pollenszûrõ

mi ez az új divat, vagy mi az oka?
eddig az én autómhoz sima szűrő volt kapható. most pedig van olyan is és több márka esetén is, hogy a sima szűrő köré, még kb 10-15mm-es szivacs is kerül körbe.
ennyire nagy a szennyezettség vagy csak a szívóhangon tompít?

YELLOW Elküldve: 2019-06-13 19:20 Motor hibajel(sarga)

Zolcsok írta: Sziasztok, most vasarolt 2003as 316ti kapcsan kerdezem, gyujtasra minden ellenorzolampa kigyullad, a motorhibajel es az EML egve marad amig nem inditok, inditasra rogton elalszik. Ez igy normalis? Motor szepen indul, szepen jar, olvastam millio dolgot errol az EMLrol, de nem tudom hogy ez most jelent valamit vagy egyenlore megnyugodhatok. Persze szeretnek valami hibakodolvasast, remelem meg nem keso, tudom ez masik topik temaja… Koszonom a segitseget.


normális. van olyan, hogy motor indítás után még 2sec-ig is éghet. ilyen önellenőrzés megy végbe olyankor.

YELLOW Elküldve: 2019-06-10 22:58 AUX

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
akartam venni egy fejet, hogy próbálgassak ilyeneket, de nem jutottam el odáig. csak elméletben létezik egyelőre.


Most neked mi van benne?
Gyari?


gyári Alpine Business CD, Mode gombos, de SW/HW szerint nem tudja az AUX-ot. viszont gyanús, hogy a meghajtó IC-je tudja.


Akkor te sem vagy elkenyeztetve


én elvagyok amúgy a CD-vel. bár már lehet kifogytam belőlük.
annyira nem érdekel a hifi része az autóban. amit írtam is csak azért akartam kipróbálni, mert szerintem megoldható lenne. de sajáton nem akarok kísérletezni. azért akartam egy donort.


Nem lett tul elegans de beforrasztottam a magnofej jelerosito ic kimeneteire.Az ic labai tortek de meg visszaalakithato
Probalni mar nem volt kedvem.De majd keszitek videot rola talan meg a heten.
https://kepkuldes.com/image/HjYIB4

Jut eszembe kapcsolasi rajz letezik ezekhez?
A kazettas reszt benne hagyom de kazettat nem akarok beletenni,szoval at kene bsznom ,hogy van benne.
Tesztelgethetnem,hogy melyik mikrokapcsolo mikor kell,hogy kapcsoljon de jobb biztosra menni.


nem kimenetre kell forrasztani, hanem bemenetre. mondjuk lehet kimenetre is, csak akkor kihagyjuk a meghajtó IC-t és az erősítőre megy rá közvetlen a jel.
ha a kimenetre rakod, szerintem akkor a keverési beállításokat nem a fejen állítod, hanem az lesz alap,amit a lejátszó készüléken használsz, pl mobil.


Amit irtal nem vagyok 100%-ig biztos,mert a TEA0676 csak a fej jelerositeset vegzi...A kimeneten vonalszintu jel van (1-16 lab).Ha a bemenetere kotnem a telefon kimenetet valoszinu torzitas lenne de most elbizonytalanitottal
Hobbielektronikan arrol nem beszeltek,hogy akar a hangeroszabalyozas is megszunik.
Na majd...


ahogy rákerestem a TEA lábkiosztására, láttam képeket, ahol többen is odakötik, ahova te. de én nem is erre az alkatrészre gondoltam. vagyis lehet nem erre.
végülis jó lehet így is.
de kell egy olyan IC, aminek a kiosztásában van AUX bemeneti láb. Az is erősítő IC, vagy minek is híjják, d eza már lehet az erősítő részhez tartozik. mondom nem néztem utána, nem szedtem még szét BMW-s fejet így passzolom.
de ugye azt írtam, hogy a legtöbb esetben olyan IC-van benne, aminek van AUX bemenete, csak a nyáklapon nincs vezetősávozva, és nincs kivezetése a backplate-re, esetleg SW szinten sincs lekezelve. de lehet illesztve se lenne. tehát lehet kellene még valami szűrő áramkör is hozzá. de lehet elég lenne csak az AUX IN lábakat használni.
így is jó lesz, ahogy csináltad, csak így ugye ahogy írtad valószínű azt kell neki megadni még, hogy kazetta van benne. tehát simán a kapcsolót, amit kapcsol a kazetta kell rövidre zárni. vagy egy szalag nélküli kazettát raksz be. de azt meg pörgetné magának. csak hanggal járna.

YELLOW Elküldve: 2019-06-10 19:51 AUX

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
akartam venni egy fejet, hogy próbálgassak ilyeneket, de nem jutottam el odáig. csak elméletben létezik egyelőre.


Most neked mi van benne?
Gyari?


gyári Alpine Business CD, Mode gombos, de SW/HW szerint nem tudja az AUX-ot. viszont gyanús, hogy a meghajtó IC-je tudja.


Akkor te sem vagy elkenyeztetve


én elvagyok amúgy a CD-vel. bár már lehet kifogytam belőlük.
annyira nem érdekel a hifi része az autóban. amit írtam is csak azért akartam kipróbálni, mert szerintem megoldható lenne. de sajáton nem akarok kísérletezni. azért akartam egy donort.


Nem lett tul elegans de beforrasztottam a magnofej jelerosito ic kimeneteire.Az ic labai tortek de meg visszaalakithato
Probalni mar nem volt kedvem.De majd keszitek videot rola talan meg a heten.
https://kepkuldes.com/image/HjYIB4

Jut eszembe kapcsolasi rajz letezik ezekhez?
A kazettas reszt benne hagyom de kazettat nem akarok beletenni,szoval at kene bsznom ,hogy van benne.
Tesztelgethetnem,hogy melyik mikrokapcsolo mikor kell,hogy kapcsoljon de jobb biztosra menni.


nem kimenetre kell forrasztani, hanem bemenetre. mondjuk lehet kimenetre is, csak akkor kihagyjuk a meghajtó IC-t és az erősítőre megy rá közvetlen a jel.
ha a kimenetre rakod, szerintem akkor a keverési beállításokat nem a fejen állítod, hanem az lesz alap,amit a lejátszó készüléken használsz, pl mobil.

YELLOW Elküldve: 2019-06-10 13:22 elektromos ablakemelõ_

Gebrosz írta: Sziasztok! Szeretném tőletek kérdezni hogy hogyan tudnám bekapcsolni vagy betanitani esetleg ellenőrizni hogy azt a funkciót tudja e az autóm ablaka. Kulcsot ha nyomva tartom akkor fel húzza az ablakot lehuzza de én arra gondolok hogy ha levan húzva az ablak kiszállok és megnyomon a bezárását akkor fel is húzza az ablakot.


hogy ne kelljen a gombot úgy tartani?
azt alapból nem lehet megoldani. egy külön elektronikát kell hozzá csinálni.
opeloknál volt egy időben divat, hogy 1 nyomásra (zárásra) felhúzta az összeset.
hogy itt miért nem így van? mert sokan meg sem várnák. és mivel rendelkezik az autó becsípődés gátlóval, ezért ha valaki csak benyúlna, mikor te már elfordulsz, akkor vissza lemenne az ablak. és már is be lehet nyúlni az autóba. így pedig addig ott maradsz, míg fel nem húzza, hisz nyomva kell tartanod a gombot.
de a legtöbb autónál már így van.