YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2019-06-09 17:20 AUX

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
akartam venni egy fejet, hogy próbálgassak ilyeneket, de nem jutottam el odáig. csak elméletben létezik egyelőre.


Most neked mi van benne?
Gyari?


gyári Alpine Business CD, Mode gombos, de SW/HW szerint nem tudja az AUX-ot. viszont gyanús, hogy a meghajtó IC-je tudja.


Akkor te sem vagy elkenyeztetve


én elvagyok amúgy a CD-vel. bár már lehet kifogytam belőlük.
annyira nem érdekel a hifi része az autóban. amit írtam is csak azért akartam kipróbálni, mert szerintem megoldható lenne. de sajáton nem akarok kísérletezni. azért akartam egy donort.

YELLOW Elküldve: 2019-06-09 12:00 AUX

Krapulax6 írta:

akartam venni egy fejet, hogy próbálgassak ilyeneket, de nem jutottam el odáig. csak elméletben létezik egyelőre.




Most neked mi van benne?
Gyari?
[/quote]

gyári Alpine Business CD, Mode gombos, de SW/HW szerint nem tudja az AUX-ot. viszont gyanús, hogy a meghajtó IC-je tudja.

YELLOW Elküldve: 2019-06-08 16:54 AUX

Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Jvc fejem van egy 2002-es 6. Havi e46-ban.
Ket erositovel... egy az ajtokba levokre es egy a subra.
Vissza szeretnem tenni a gyari business tape,mode gombos radiomat amihez volt benne cd-tar is iphone elokeszitessel stb.
A cd-tar helyere egy Dension Gateway-t neztem virtualis cd-tarnak.
Van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban?
Hangminosegre gondolok elso korben....
Az erositom magas jelszintu vonalbemenettel is rendelkeznek szoval a bekotes nem akadaly.
A masik kerdesem,hogy a multikormsnyrol torteno vezerelhetosege megmarad?


hali! annyira nem vagyok nagy hifis, de a dension csak egy illesztő. maga a vezérlés a fejegységen keresztül történik. a CD tár helyére rakod.
de én ha annyira hack-kelni szeretnék, akkor vennék egy ócó USB mp3 lejátszót, ami picike és annak kimeneti jelét rákötném a fejegységben lévő meghajtó áramkör megfelelő lábaira. a legtöbbön van bemeneti jel, csak nem használják. ezért nem AUX-os. pedig csak ennyi kellene.




Mondjuk van itthon kartyaolvasom ami analog kimeneti jellel rendelkezik tehat rakotheto az ic labaira,viszont lattam videot a bekotesrol es a kazettanak bent kell lennie azt hiszem.
Gyakorlatilag ez fillerekbol kivitelezheto.
Viszont be kell kotnom a teszthez ujra a gyari fejet,mert sima tapra teve -disabled- fogad.
I-bus emulatorom nincs sajnos.
Bar meg tudnam oldani szerintem.
Szamleptetesrol meg nem is beszeltunk,Densionnal megy az is...
Na majd meglatjuk.
Ket dines androidos csalamadet nem akarok bar azt sem vetettem el....



Szoval szetkaptam a fejet es gondolom ,hogy az sa7708h-ra kellene kotnom a jack-et.csak egyenlore varom egy tapasztaltabb kollega megerositeset es a pontos helyet a forrasztasnak.
Esetleg kell-e valamilyen passziv alkatresz meg vagy csak siman forrasztas,illetve a nyakot meg kell szakitanom stb...

https://kepkuldes.com/image/HqYi2Q


akartam venni egy fejet, hogy próbálgassak ilyeneket, de nem jutottam el odáig. csak elméletben létezik egyelőre.

YELLOW Elküldve: 2019-06-07 19:42 AUX

Krapulax6 írta: Sziasztok.
Jvc fejem van egy 2002-es 6. Havi e46-ban.
Ket erositovel... egy az ajtokba levokre es egy a subra.
Vissza szeretnem tenni a gyari business tape,mode gombos radiomat amihez volt benne cd-tar is iphone elokeszitessel stb.
A cd-tar helyere egy Dension Gateway-t neztem virtualis cd-tarnak.
Van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban?
Hangminosegre gondolok elso korben....
Az erositom magas jelszintu vonalbemenettel is rendelkeznek szoval a bekotes nem akadaly.
A masik kerdesem,hogy a multikormsnyrol torteno vezerelhetosege megmarad?


hali! annyira nem vagyok nagy hifis, de a dension csak egy illesztő. maga a vezérlés a fejegységen keresztül történik. a CD tár helyére rakod.
de én ha annyira hack-kelni szeretnék, akkor vennék egy ócó USB mp3 lejátszót, ami picike és annak kimeneti jelét rákötném a fejegységben lévő meghajtó áramkör megfelelő lábaira. a legtöbbön van bemeneti jel, csak nem használják. ezért nem AUX-os. pedig csak ennyi kellene.

YELLOW Elküldve: 2019-06-05 20:34 Féktárcsa és fékbetét

rezso írta:
Bitu79 írta:
rezso írta: Sziasztok!
F20-asom jelzi, hogy hátul 3100km múlva fékbetét csere. (elől még 15000km)
Ránézésre mind a négy fékbetétből sok van.
Megpróbáltam resetelni, de azt írj,a hogy "reset unsuccesful"
Jól értem, hogy eleinte csak vezetési stílus alapján visszaszámlál, majd a kopásérzékelő alapján?Érdemes időben cserélni, hogy kopásérzékelőt ne kelljen?Mennyibe kerül a gyári, és mi a jó alternatíva?https://i.imgur.com/im2GGji.pngElőre is köszönöm.
Engedd ki a kéziféket,aztán az üzemi féket se nyomd le a lábaddal.Így reseteld,és jó lesz...
1 perc keresés volt a neten amúgy.Ha műkszik,akkor adj egy "köszönömöt" a hsz-emre.
Így csináltam, de hiába. Jöhet a csere. Melyik szervízt vagy utángyártott márkákat javasoljátok?
Mi történik, ha elérem a nullát?


ha eléred a nullát? hmm.... világvége
lehet kimozdult a fékkopásjelző nem? régen is úgy volt, hogy amikor bejelzett, tehát elvágódott a szál a jelzőben, utána elvileg még lehetett vele menni. csak ugye jelzett.
nem tudom az új szériánál, hogy van pontosan. de nekem hátul pl bent sincs a jelző a helyén, csak fel van kötegelve. miért? mert megsérült és nem marad a betétben. viszont rajta kell lenni, mert ha lehúzom, olyan mintha bejelezne. viszont én feleslegesnek tartottam venni. miért? alig használom az autót, a féket pedig pláne. motorfék mániás vagyok. a felni meg olyan, hogy tisztán látszik a betét, ha elkopna soha napján. nem is tudom hány éve van bent, de mint az új. mondjuk a hátsók amúgy is kevésbé kopnak.
na de a sok duma után.
ha ATE, akkor csak ATE betét. annak idején a Jurid is jó volt, ráadásul E46 idejében gyári beszállító is volt.
viszont sokan mondják a gyári dobozos tárcsákat, betéteket. viszont ha hivatalosan veszed, drága lesz. de mivel neked csak betét kell megpróbálkoznék a gyárival, ha a tárcsa is gyári még. a mixelésnek nincs értelme mert vagy sípolni fog, vagy nem fogni.
csak a kopásjelző miatt ne cseréld hamarabb. valóban nem egy drága dolog, viszont az esetek nagy részében úgy sem tudod sérülés nélkül kiszedni, szerelő sem. mert belegyógyulhat a betétbe. vagy szakad, vagy törik, vagy akármi.

YELLOW Elküldve: 2019-06-04 21:34 N46 és N42 motorok

hil írta: Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy N42B20 motorban melyik a valvetronic-ref szenzor? Van egy ilyen bejegyzésem: 2852 CDKDVFRS-VVT-ref sensor, ami hibalámpát nem kapcsol, félhibának írja (INPA-val olvasva és a működésben semmi hiba nem érezhető.
Köszi,
Bye: hil


ennek kellene lennie

YELLOW Elküldve: 2019-06-03 11:20 Fûtés - Klíma

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


asszem ez az. még valamikor régen kapcsoltam, pedig az enyim 1.8, de sokat nem jelentett. kb egy üzemelő klíma 5 lóerőt foglal le kb. nem igazán venni észre, vagy is nem kellene.
de másnál is próbáltam, de ott se volt érezhető változás. lehet semmit nem csinál.

Köszi,és melyik opció a 3-közül ami nem fogja vissza a mocit?


pontosan én sem tudtam, így mindet kipróbáltam. mert nem annyira egyértelmű, hogy mire utal pontosan. én hülyeségnek tartom. nem is foglalkoztam vele tovább.

YELLOW Elküldve: 2019-06-02 22:24 Fûtés - Klíma

John írta:
Gyors kérdés:Melyik az a funkció amikor gyorsításnál például előzés vagy pályán amikor a klíma ne fogja meg a motor teljesítményét? (Találtam Ihk-ban olyant hogy GEREGELTER_KOMPRESSOR itt van 3-lehetőség:Nicht aktiv,klein,gross ez lenne az vagy ha nem akkor ez mit szabályoz?)


asszem ez az. még valamikor régen kapcsoltam, pedig az enyim 1.8, de sokat nem jelentett. kb egy üzemelő klíma 5 lóerőt foglal le kb. nem igazán venni észre, vagy is nem kellene.
de másnál is próbáltam, de ott se volt érezhető változás. lehet semmit nem csinál.

YELLOW Elküldve: 2019-06-02 22:19 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

basset93 írta: Sziasztok!

Jobb hátulról, ha kátyúba megyek fémes csattogó hangot hallok, illetve a dsc is felvillan. Mi lehet? Lengescsillapito?

Illetve a másik... dombon megyek fel mondjuk félgázzal. Ha kicsit jobban lenyomom a gázt valaki iszonyat fémes csörgest hallok a motor felől. Vezérlés csere volt 2 ezer kilométerrel ezelőtt.
N42b20a
Köszi a válaszokat


milyen az a fémes hang, tompa vagy erősebb? lehet a féktárcsa mögötti lemez. az alsó kerezst lengőkaron lévő lemezborítás, törött rugó, vagy épp még pár minden. pl ha nincs bent a fékpofa rögzítő rugós lemez, akkor a pofa is zöröghet.
motortér felől jövő csörgés nagyobb nyomaték,alacsony fordulat esetén, a kettős tömegű lendkerék is lehet. de lehet nem feszíti a láncot eléggé a feszítő, ugyanis az olajnyomástól függ az is, nyilván alacsony fordulaton nem olyan nagy a nyomás.

YELLOW Elküldve: 2019-05-31 18:39 Fûtés - Klíma

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

Szívesen.Ezzel kapcsolatban én meg azon töprengtem a téli időkben ha fagyokban télen klímázom a pára ellen akkor is többet fogyaszt az autó vagy sem?


de pont ezaz, hogy nem fogyaszt többet és nem is párátlanít. hiszen nem kapcsol be 5 fok alatt. ezért nincs értelme, amit magyaráznak, hogy télen is klímázni kell. hogy?
a klíma száraz levegőt nyom be. ezért van az, hogy klimatizált helyen is szomjas leszel vagy épp kiszárad a szemed. de ez is valójában úgy lenen a jó, ha belső keringetésre kapcsolsz, mert a nedves levegőt beszívja, a száraz hideget meg kinyomja.
viszotn fura, mert ha klíma nélkül kapcsolsz belső keringetést pont rögtön párás lesz. na most ez télen rossz, mert fűtenek minden nyavajával, benyomod belső keringetésre, elkezd párásodni, de 5 fok alatt vagyunk, tehát a kompresszor nem indult el, magyarán nem megy a klíma. se nem párátlanít, se nem keringetni a gázt a rendszerben.
klíma esetén a szárítószűrő maga a klímarendszervben van benne, nem a levegőtér része.

YELLOW Elküldve: 2019-05-31 05:14 Fûtés - Klíma

John írta:
YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: no, most én is kérdezek, mert nem igazán tiszta a dolog.
mindig mondják, hogy télen is érdemes klímát kapcsolni, mert szárítja a levegőt és páramentesít.
há de télen hiába kapcsolom be, ha nem kapcsol össze a kuplungja és nem indul be a kompresszor. hisz fűtés megy, tudja, hogy nem hűteni kell.
kíváncsiságból persze benyomtam, de nem párátlanított. csak azért, mert városban mentem, elég szmog volt és belső keringetésre kapcsoltam. ilyenkor mindig elkezd belül párásodni. mondom rányomom a klímát, hátha. de semmi. amint a belső keringetést kinyomom, rögtön eltűnik a pára klíma nélkül is.
szóval mogyorózza már el nekem valaki, hogy akkor mi értelme is van klímát használni télen?


Mikor csippan +3°C-nál, akkor kapcsol a klíma. Bármilyen kombó is legyen állítva a vezérlőpanelen. Belső keringetésen, ha pára lesz, akkor klímát kapcsolva leszedi.
Szóval most újabb mínuszokra várok. Mert plusznál kapcsol hideg motornál is.
Mert még arra gondoltam, hogy a +3°C-os jelzés lehetne egy választó, egy program opció. De ezek szerint az is téves elgondolás volt.

kaptam olyan válaszokat, hogy levés benne a gáz, és a hidegben a alacsonyabb a nyomás a rendszerben, emiatt nem kapcsol be esetleg. Mondjuk úgy gondolom a meleg motor azért csinál a motortérben annyi hőt, hogy.... most egyelőre mínuszokat várok.
gondoltam arra, hogy esetleg a klímavezérlőben lehet olyat programozni, hogy fagyás esetén ne kapcsoljon.

találtam még egy ilyet egy off márka forumán: "Több fórumon is utánaolvastam a jelenségnek, nagyjából annyit szűrtem le, hogy a klímakompresszor védelme miatt a jegesedés érzékelő nem engedi bekapcsolni a mágnestekercset. Alacsony hőfokon ugyanis a hűtőközeg már nem párolog el, folyadék halmazállapotú marad, ezért a kompresszor tönkremenne. Nyáron a túlhűtéskor kapcsol ki, télen a kinti hideg miatt."

viszont ismerősömnek, akinek a lefagyás érzékelő volt rossz, neki nyáron ment, majd kb 1 óra használat után lefagyott az rendszer, és nem keringett már semmi. de neki láthatóan bejegesedett az egész, ahol kilépett a hideg kör.


elbeszélgetek magammal.
szóval 0°C alatt már nem kapcsol be a klímakompresszorom. de felette igen. érdekes... pedig hidegebb időben is lesz bent pára. mondjuk a meleg levegő leszedi.


A kis pihe világít csak nem megy a klíma? Szerintem ez nekem is így van, majd megnézem de a héten nem nagyon tervezem, hogy mozogjon az autó.


így van a pihe világít, csak nem húz be a relé sem. havertól is kérdeztem, azt mondta neki sem kapcsol. de mindig mondják, hogy télen is klímázz. oké, csak mínuszban nem kapcsol be. akkor felesleges, mert a kompresszor nem megy, nem ken, nem párátlanít gondolom.
igazából megértem kinti mínuszban. miért? mert a klímázással a hőcserélőn pára keletkezik. ha kint mínusz van, és megállok az autóval, akkor a hőcserélőre, a klímaboxba fagy a víz, ami keletkezik klímázás közben. tehát ha úgy nézem meg lehet magyarázni logikusan ezt a működést.

Szia.Elővettem mind a 7 füzetet (Egyik a lényeg rájöttem ) és a 92.-93. Oldalt üsd fel a Kezelési füzetet ott 5 fokot ír


tudtam én, hogy olvastam ilyet valahol. de a nagy okos FB csoportban kiderült nekem sz*r a klímám mert nem kapcsol be 0°C alatt.
ezért írtam, hogy mi értelme van télen? És télen, hogy működteted? Mi van, ha kinti autó és hónapokon keresztül +5°C alatt van a levegő? na meg alatta nem is tudsz klímával párátlanítani.
köszi amúgy! én már lusta voltam újra átolvasni. pedig több autónál is 5 fokot írnak.

YELLOW Elküldve: 2019-05-28 22:33 Motorgenerál!

muszka93 írta: Sziasztok!
Lenne nekem egy olyan problémám, hogy mikor az autom 2-3napot áll és azután beindítom akkor erőteljes ráz,remeg a motor mind addig míg felnem veszi a megfelelő alapjárati fordulatot. Ez kb 1percig tart ez a probléma. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával.
(BMW e46 320i)


2-3 napos állás után próbáld meg azt, hogy többször adsz gyújtást. minden gyújtás ráadásnál vársz vele egy 5 másodpercet. majd csak a 3. után indíts rá. ha így nem csinálja,a hogy írom, akkor pumpában egy szelep engedi vissza az üzemanyagot. akkor cserés lest, sajnos csak egyben megy a pumpával, ha jól tudom.

YELLOW Elküldve: 2019-05-25 16:33 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok. Egybetrafó (M43tu)csinálhat olyant hogy leginkább a 4-es henger jár miatta leg egyenetlenebbül https://www.youtube.com/watch?v=ur1nSHdhiNI (Vagy az egybetrafónál vagy egyik hengernek sem adna delejt ha haldoklik vagy tud olyat hogy csak egy hengert nem lát el rendesen?)és mintha tapintásra a trafó forró lenne (Vagy a motor hőfokát átveszi és csak be halucináltam...)
Illetve olvastam hozzászólásban hogy nem lehet kimérni de Multiméterrel sem sehogy?
Ilyemkor bánom hogy nem külön trafós mer akkor felcserélésre kiszűrném melyik kuka (((


sajnos külön trafónál sem lehet biztosra mondani, hogy hibás-e a trafó. attól függ, hogyan hibásodott meg.
attól, hogy egybe trafó, simán lehet, hogy csak egy része nem jó. csak így lett kialakítva. amúgy is célszerű mindig cserélni az összeset. így rá is vagy kényszerülve.
csak így nehézkes a hiba kizárása, mert egybe van, nem lehet összecserélgetni.

Köszönöm.Csak azért akartam kizárni a trafó hibát mert nem merek gyertyákat venni mert ahogy említetted korábban ha haldoklik a trafó az új gyertya ki nyírja,ettől fosok.Sehogy nem tudok rá mérni multival? (Az egyenetlenségi járásos videóm alapján mennyire gáz a 4-es hengerem és ezeket a jeleket a kopogásérzékelőktől veszi és abból jól tippelek 4Db van hengerenként 1?)


kicsit fura ez a hozzáállás. olyan érzetem van, nem nagyon akarsz költeni az autóra. eddig a gyertyákból is minél gyengébbet akartál. nem a pólus szám növeli a gyertya árát, hanem mennyi km-re tervezték.
most meg azért nem akarsz gyertyát cserélni, nehogy trafót is kelljen.
ez kb, mint az olaj csere szűrő csere nélkül.
nyilván ha valami korábban volt cserélve, akkor nem kell mindig egybe cserélni. de amikor a km, a kor bennük van, akkor célszerű egyszerre.
most mit tudom én 10ezer alatt tönkremenne valamelyik trafóm, vagy gyertyám, akkor nem cserélném mindet, hanem csak azt az egyet. viszont amikor elér egy bizonyos km-t, akkor már mind a 4-et cserélném, hiába 1- még nem érte el.

Nem sétálok bele ebbe a félreértésbe lényeg hogy bogarat ültettél a fülembe hogy a haldokló trafót kinyírja az új gyertya,ettől félek.


mielőtt nekem meghalt a 2-es hengerben a trafó előtte 2x csinálta azt, hogy indítás után nem ment a henger. ez kb fél év különbséggel történt. majd eltelt egy újabb félév, mikor gyertyát cseréltem. 150km után trafó végleg kapufa. én úgy gondolom a gyertya miatt volt. ha elektronikailag nézem, akkor úgy is lehet rá esély. de külföldi fórumon is írtak már erről. tény ez 80-85ezer km-nél volt nálam. cirka 60-120ezer km között haltak meg ezek a fajta trafók, amik nekem voltak. direkt cseréltem mind a 4-et. másik 3 tarcsiban jó lesz, ha mégis esetleg... hirtelen kellene.
neked annyiból jobb, hogy nem közvetlen a motorban van. tehát jobb a hűtése, levegőztetése a trafónak.
viszont az új gyertyával sokkal jobb lett az autó, pedig előtte sem volt vele probléma. a motor hangja is másabb lett. érezni lehetett, hogy erőteljesebb a robbanás a hengerben, mint korábban. jobban is pörgött, jobban vette a fordulatot. persze ekkor már trafó is cserélve volt.

YELLOW Elküldve: 2019-05-25 09:38 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok. Egybetrafó (M43tu)csinálhat olyant hogy leginkább a 4-es henger jár miatta leg egyenetlenebbül https://www.youtube.com/watch?v=ur1nSHdhiNI (Vagy az egybetrafónál vagy egyik hengernek sem adna delejt ha haldoklik vagy tud olyat hogy csak egy hengert nem lát el rendesen?)és mintha tapintásra a trafó forró lenne (Vagy a motor hőfokát átveszi és csak be halucináltam...)
Illetve olvastam hozzászólásban hogy nem lehet kimérni de Multiméterrel sem sehogy?
Ilyemkor bánom hogy nem külön trafós mer akkor felcserélésre kiszűrném melyik kuka (((


sajnos külön trafónál sem lehet biztosra mondani, hogy hibás-e a trafó. attól függ, hogyan hibásodott meg.
attól, hogy egybe trafó, simán lehet, hogy csak egy része nem jó. csak így lett kialakítva. amúgy is célszerű mindig cserélni az összeset. így rá is vagy kényszerülve.
csak így nehézkes a hiba kizárása, mert egybe van, nem lehet összecserélgetni.

Köszönöm.Csak azért akartam kizárni a trafó hibát mert nem merek gyertyákat venni mert ahogy említetted korábban ha haldoklik a trafó az új gyertya ki nyírja,ettől fosok.Sehogy nem tudok rá mérni multival? (Az egyenetlenségi járásos videóm alapján mennyire gáz a 4-es hengerem és ezeket a jeleket a kopogásérzékelőktől veszi és abból jól tippelek 4Db van hengerenként 1?)


kicsit fura ez a hozzáállás. olyan érzetem van, nem nagyon akarsz költeni az autóra. eddig a gyertyákból is minél gyengébbet akartál. nem a pólus szám növeli a gyertya árát, hanem mennyi km-re tervezték.
most meg azért nem akarsz gyertyát cserélni, nehogy trafót is kelljen.
ez kb, mint az olaj csere szűrő csere nélkül.
nyilván ha valami korábban volt cserélve, akkor nem kell mindig egybe cserélni. de amikor a km, a kor bennük van, akkor célszerű egyszerre.
most mit tudom én 10ezer alatt tönkremenne valamelyik trafóm, vagy gyertyám, akkor nem cserélném mindet, hanem csak azt az egyet. viszont amikor elér egy bizonyos km-t, akkor már mind a 4-et cserélném, hiába 1- még nem érte el.

YELLOW Elküldve: 2019-05-24 21:42 Gyújtótrafó - milyen hibákat is okozhat, ha rossz

John írta: Sziasztok. Egybetrafó (M43tu)csinálhat olyant hogy leginkább a 4-es henger jár miatta leg egyenetlenebbül https://www.youtube.com/watch?v=ur1nSHdhiNI (Vagy az egybetrafónál vagy egyik hengernek sem adna delejt ha haldoklik vagy tud olyat hogy csak egy hengert nem lát el rendesen?)és mintha tapintásra a trafó forró lenne (Vagy a motor hőfokát átveszi és csak be halucináltam...)
Illetve olvastam hozzászólásban hogy nem lehet kimérni de Multiméterrel sem sehogy?
Ilyemkor bánom hogy nem külön trafós mer akkor felcserélésre kiszűrném melyik kuka (((


sajnos külön trafónál sem lehet biztosra mondani, hogy hibás-e a trafó. attól függ, hogyan hibásodott meg.
attól, hogy egybe trafó, simán lehet, hogy csak egy része nem jó. csak így lett kialakítva. amúgy is célszerű mindig cserélni az összeset. így rá is vagy kényszerülve.
csak így nehézkes a hiba kizárása, mert egybe van, nem lehet összecserélgetni.