YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-02-11 13:49 Motorolaj

vessy21 írta:
YELLOW írta:
vessy21 írta: Sziasztok!

318d, 90kw, 2007-es motorhoz milyen olajat ajánlatok: 5w30, 5w40, 10w40 ? Köszi a választ.


0w-30, ha 150ezer km felett van, akkor esetleg 5w-30


a 0w-30 az kifejezetten a DPF-s filteres autokhoz való, nekem nincs benne DPF filter, tehát akkor marad az 5w-30.


hát én nem tom, de régi 2002-es dízelekbe is 0w-30-at szokás tenni, én is azt teszek az én benyásomba. a szervízkönyvben van ajánlás.
szerintem, szűrő független ez. az új motorok mindegyikébe a lehető legvéknyabb olajat célszerű tölteni, ameddig csak lehet. ez az én véleményem.

szerk.: szerintem a lényeg, hogy LL-04-es legyen

YELLOW Elküldve: 2012-02-11 13:19 biztosítéktábla...

zoliika írta:
bmw320d4 írta:
Centurion534 írta: Sziasztok!

Én pedig az első, és hátsó világítás biztosítékait nem találom... (E46, 320d, 2004)
Mintha nem is léteznének, ebben a listában nincsenek benne:

5 Kürt
6 Sminktükör vil.
.........

Tudja valaki miért?

köszi,
üdv.


Azért nincs, mert a lámpamudul felügyeli a külső világítást, kivéve a tolatólámpát és az első ködámpát.



Van két problémám!
1.)hogy kell a kesztyűtartót levenni,hogy a bizti táblát elérhetővé tegyem?
2.)melyik a izzításhoz tartozó biztosíték?( azt hiszem 100A-os)


A bizti táblához nem kell levenni a kesztyűtartót. ha kinyitod, akkor onnan nyitható, van két füle fent.
a kesztyűtartó mögött viszont vannak nagyobb relék, GM. ha mindenáron le akarod venni, akkor kinyitott állapotban fent lesz van 3 csavar, a tartóhevedernél 2db, a két oldalon, illetve jobb oldalon lent egy, ez kívül van a kesztyűtartón.
amúgy nem vagyok benne biztos, de szerintem, amit Te keresel bizti, az a motortérben van, bal oldalon a fékfolyadék tartály mellett. azokat imbusz, vagy torx fogja.

YELLOW Elküldve: 2012-02-11 13:09 Motorolaj

vessy21 írta: Sziasztok!

318d, 90kw, 2007-es motorhoz milyen olajat ajánlatok: 5w30, 5w40, 10w40 ? Köszi a választ.


0w-30, ha 150ezer km felett van, akkor esetleg 5w-30

YELLOW Elküldve: 2012-02-09 20:08 vizpumpa

Petyka írta: Hellótok.

Egy olyan problémám lenne, hogy a vízpumpám megadta magát. Ma ki akartuk szedni de a két kinyomó csavar fül ahogy húztuk bele mind a kettő letört a vízpumpa meg benne maradt. Sehogy nem tudtuk kivenni. Valakinek nincs valami jó ötlete vagy hasonló élményekben nem volt része?
Előre is köszönöm a segítséget.


neked facelift-es az e46? év alapján igen. de akkor nem 1.9-es a motorod!
meleg volt a blokk, amikor ki akartátok csavarni? ha igen akkor az volt a baj.
egyik lehetőség, a kiszedő szerszám. annak elő kell fúrni a csavarban, és belekalapálni, majd kitekerni. normális műhelyben van ilyen. vagy ügyes ember hozzáhegeszt valamit.

YELLOW Elküldve: 2012-02-09 19:37 Motorolaj

Geri írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
Geri írta: Üdv Mindenkinek!

Holnap viszem a kocsimat olajcserére.10W40 castrol gtx-et vettem.Remélem nem gáz, hogy nem 5W40!?1 hete vettem a kocsit és nem tudom mikor lett benne cserélve, ezért biztos ami biztos!Kérdésem még az volna, hogy olajcsere után a computer nem tárol hibát, amiért le lesz engedve az olaj?Olajcsere után nem kell diagnosztika?Törlés?Bocsi lehet, hogy hülye kérdés , de várom hozzáértők válaszát!Köszi!!!!


A BMW gyár minősítést ír elő, nem viszkozitást.



igen, csak ám nem minden viszkozitású olaj kapja meg a minősítést. tehát a kettő ugyanúgy összefügg. az, hogy rá van írva, hogy BMW longlife, stb az csak arra vonatkozik, hogy a BMW bevizsgálta. úgyhogy inenntől kezdve a viszkozitást érdemes figyelni. minőségbe már úgy sincs rosszabb, mint benzineseknél az SJ, csak magasabb. az SJ pl longlife-98 azt hiszem, de persze ez viszkozitásban is más.



És ha lecseréltetem most 10W40-re (castrol gtx) kb 4000 km erejéig, utána ismét csere!Lesz bármiféle hátrányom?Kell-e diagnosztika, hibakód törlés olajcserénél?


ha azt írtad volna, hogy most (téli időben) lecseréled 0w-30-ra 4000 km erejéig, akkor simán okéznám a dolgot, de pont sűrűbb olajat rakni bele hidegben... inkább add el valakinek, vagy cseréltesd be 5W-30, 5w-40-re.
csak le kell nullázni a szervízjelzőt. de ha nem teszed sem lesz semmi gond, nem fog letiltani az autó. amúgy magad is nullázhatod. kutass itt az oldalon

YELLOW Elküldve: 2012-02-09 19:00 Motorolaj

BarG írta:
Geri írta: Üdv Mindenkinek!

Holnap viszem a kocsimat olajcserére.10W40 castrol gtx-et vettem.Remélem nem gáz, hogy nem 5W40!?1 hete vettem a kocsit és nem tudom mikor lett benne cserélve, ezért biztos ami biztos!Kérdésem még az volna, hogy olajcsere után a computer nem tárol hibát, amiért le lesz engedve az olaj?Olajcsere után nem kell diagnosztika?Törlés?Bocsi lehet, hogy hülye kérdés , de várom hozzáértők válaszát!Köszi!!!!


A BMW gyár minősítést ír elő, nem viszkozitást.



igen, csak ám nem minden viszkozitású olaj kapja meg a minősítést. tehát a kettő ugyanúgy összefügg. az, hogy rá van írva, hogy BMW longlife, stb az csak arra vonatkozik, hogy a BMW bevizsgálta. úgyhogy inenntől kezdve a viszkozitást érdemes figyelni. minőségbe már úgy sincs rosszabb, mint benzineseknél az SJ, csak magasabb. az SJ pl longlife-98 azt hiszem, de persze ez viszkozitásban is más.

YELLOW Elküldve: 2012-02-09 17:02 Valaki segítsen

botty316 írta:
YELLOW írta:
botty316 írta: Sziasztok!

Az én problémám az hogy az autó leszívja az akkumulátort -x celsius fokba. Tehát ha a hőmérséklet fagypont alatt van és úgy állok le az autóval másnap már nembiztos hogy el fogok tudni vele indulni! Voltam szak szervizbe is ott azt mondták hogy semmilyen különleges áramfelvételt nem mutatott nekik a műszer (mondjuk nem volt mínusz fok, gondolom a műhelyben sem!). Tehát nem jöttek rá a hiba okára, viszont azt mondta az ügyvezető ürge hogy a hűtőrendszerben van egy 3lapátú vízkeringtető motor ami akkor kapcsol be mikor leállítom az autót, és ez nem működik még ezt is hozzátette!. A motor célja hogy egyenletesen hűljön le a hűtő és a motorblokk. Na erre gyanakszom én! És ha hallott már erről valaki vagy csak tudja annak a motornak a nevét vagy azt hogy hogyan tudnám kiiktatni ezt a funkciót nagyon megköszönném ha leírná nekem! Köszönöm!


szerintem egyszerűen csak gyenge már az az akksi. főleg ha még a gyári. attól is függ, hogy rövid távokat, vagy hosszúkat mész vele.

szerk: én nem tudok ilyen vízkeringetőről, pedig szerintem ugyanaz a motorunk. ha esetleg nem rég vettél onnan akksit és az szart be, akkor csak ki akar bújni az ürge alóla, és másra fogja a hibát.


Sajnos nem akksi! Már tönkrement benne egy 74Ah-s BOSCH silver most egy 60Ah-s PERION van benne.


számomra egyik se egy hűdenagy valami...

YELLOW Elküldve: 2012-02-09 16:50 Valaki segítsen

botty316 írta: Sziasztok!

Az én problémám az hogy az autó leszívja az akkumulátort -x celsius fokba. Tehát ha a hőmérséklet fagypont alatt van és úgy állok le az autóval másnap már nembiztos hogy el fogok tudni vele indulni! Voltam szak szervizbe is ott azt mondták hogy semmilyen különleges áramfelvételt nem mutatott nekik a műszer (mondjuk nem volt mínusz fok, gondolom a műhelyben sem!). Tehát nem jöttek rá a hiba okára, viszont azt mondta az ügyvezető ürge hogy a hűtőrendszerben van egy 3lapátú vízkeringtető motor ami akkor kapcsol be mikor leállítom az autót, és ez nem működik még ezt is hozzátette!. A motor célja hogy egyenletesen hűljön le a hűtő és a motorblokk. Na erre gyanakszom én! És ha hallott már erről valaki vagy csak tudja annak a motornak a nevét vagy azt hogy hogyan tudnám kiiktatni ezt a funkciót nagyon megköszönném ha leírná nekem! Köszönöm!


szerintem egyszerűen csak gyenge már az az akksi. főleg ha még a gyári. attól is függ, hogy rövid távokat, vagy hosszúkat mész vele.

szerk: én nem tudok ilyen vízkeringetőről, pedig szerintem ugyanaz a motorunk. ha esetleg nem rég vettél onnan akksit és az szart be, akkor csak ki akar bújni az ürge alóla, és másra fogja a hibát.

YELLOW Elküldve: 2012-02-09 12:26 Műszerfal kijelzés

Coyote írta:
YELLOW írta: ebben a tetves országban semmit nem lehet eladni úgy, ha őszinte vagy. mindent tökéletesnek kell leírni, mert másképp nem is reagálnak a hirdetésre.


Azzal senki sem jut előbbre, ha ezt hajtogatja. Ha teszel ellene, akkor viszont igen!

Én érdekes módon 5 nap alatt eladtam a 244.000 km-es autómat. Persze nem aranyárban. Én teszek a rendszer ellen, megnézem a 200.000 feletti autót is, ha valóban megfelelően kezelték.

Ahogy a Totalcaron mindig emlegetik: használt autónál ÁLLAPOTOT VESZÜNK. Aki a kilométert nézi, az jó nagy balf.sz.



aki a km-t nézi, azt könnyebb is átb.xni...
neked szerencséd volt. de a legtöbb vásárló nem olyan mint a Te esetedben. amíg a szemszélet ilyen az országban, addig ez sem lesz másképp. mi tudjuk mi a helyzet, de a többiek nem.

YELLOW Elküldve: 2012-02-09 09:59 BMWfanatics.hu póló

fejlemény, semmi?

YELLOW Elküldve: 2012-02-09 09:39 Műszerfal kijelzés

vivaladiesel írta:
Bero írta: Szerintem se,gondolom az ilyen hogyan bánik a kocsijával... De inkább nem folytatom


Ne aggódj, Zsebrakéta! Jól bánok az autóval.

Amúgy ezen a fórumon csak akkor írhatja le az ember a véleményét ha az mindenkinek megfelel? Pff


leírhatod bármikor, de a következményeket vállalni kell... nekem sem tetszik, ha valaki úgy szól a kommentemre, de nem érdekel. max tűrök.
amúgy meg igaza van. de sajnos neked is. ebben a tetves országban semmit nem lehet eladni úgy, ha őszinte vagy. mindent tökéletesnek kell leírni, mert másképp nem is reagálnak a hirdetésre. én hirdetek bringás oldalon, és ott minden hirdetésben szereplő tárgy 90%-ban tökéletes, megkímélt mégha a képek ellent is mondanak neki. nyílvánvaló hazugságot írnak le, de ez kell a magyarnak.
kevés km-es autó kell, de ha van, akkor meg azt mondja tutti volt tekerve.
nem jó itt senkinek semmi.

YELLOW Elküldve: 2012-02-09 06:58 Műszerfal kijelzés

csavargo írta: Halli srácok lenne egy kérdésem az e46 om műszerfalán ahol az időt kéne kijelezze (a beállitóm törött) ugyhogy csak a vonalak vannak szóval ott a külső hőmérsékletet is tudja írni? hogy kell átváltani? vagy nem mindben van ez a funkció? az enyém '99 es.


van BC gomb az index karon?

YELLOW Elküldve: 2012-02-07 21:32 Társalgó

Bero írta: Most értem haza. Martfűről egészen Szandáig követett egy rendőrautó. Végig a seggembe jöttek,de sebesség határt nem léptem túl. Szandán meguntam,hogy a seggembe van és befékeztem a lakott területes tábla előtt elég izmosan Egyből villogó,félre állás. Azt mondja közúti ellenőrzés. Papírok stb minden rendben,nyissam ki a csomagtartót. ok,semmi,mondom motorháztetőt ne nyissam fel? Erre vicceskedünk vicceskedünk.. Pedig ártatlanul kérdeztem Erre,kötelező felszereltség. Na mellény mutat,elakadásjelző. Azt mondja e.ü doboz? Mondom magamba faszom,rég lejárt... Észre is vette,ez helyszíni bírság lesz 20 rugó. Mondom aha,nincs nálam lóvé még 1 Forint sem.. Aztán morogtak valamit,elém jött a főfasz,tudja mennyivel lehet menni l.területen kívül? Mondom 90. Erre ő: Mi 130-al mentünk maga mögött. Mondom érdekes akkor,hogy nem előzött meg? Kicsit durcázott,aztán mondta,hogy jól van most elengedjük,elnézzük az e.ü dobozt,de legközelebb elkapjuk... Mondom okok. Szóval ennyi volt a történetem. Pedig a fólia elől még mindig full sötét 05-ös és nem nézték. Én valahogy mindig megúszom Tehát végül is pozitívan csalódtam most a rend őreiben


"Tehát végül is pozitívan csalódtam most a rend őreiben" a leghülyébbeket fogtad ki. le akartak nyúlni, de a legkisebb ellenállás hatására megfutamodtak. látszik, hogy több mindennel próbálkoztak. ha akart volna, és nem zsebre dolgozni, akkor az eü. dobozért simán megvághatott volna.

egyébként hasonló helyzetben én úgy szoktam, hogy félreállok, vagy lefordulok ha lehet egy utcába. sosem jönnek úgy utánam, vagy elmegy mellettem.

YELLOW Elküldve: 2012-02-06 20:16 Akkumulátor

hancurozo írta:
csatis1 írta: Ez sajnos nem olyan intelligens!


Ha házi készítésű, akkor a töltési áramerősségtől függ. Ha gyári akkor is, de olyat ami nem veszi vissza az áramerősséget ha feltöltött nem láttam. (majd az ampervadászok adnak róla pontos infót)


a töltési áram azért csökken, mert már nem fér bele több mármint töltés. úgy kell elképzelni, mint egy fém tartály. raksz rá egy átfolyásmérőt. eleinte nagyon gyorsan megy bele, aztán ahogy telítődik, és nő benne a nyomás, úgy az átfolyó befolyó mennyiség is csökken. amikor a két nyomás kiegyenlítődik, akkor nem megy bele több.
elvileg ha 1-2 A-en van a mutató, akkor már szinte feltöltöttnek mondható.

YELLOW Elküldve: 2012-02-06 20:09 Társalgó

én pont melóhelyen olvastam ezt a zsánkózós sztorit. munkatársamnak, főnökömnek mutattam is. a szomszédjában 26 éves csaj így halt meg. igaz rajta semmi nem volt. a szánkó másképp kanyarodott, mint az autó és telibe kapott egy fát, vagy falat. azt már nem tudja, de azonnal szörnyet halt. pár éve volt.