YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-04-30 13:44 Motorolaj

Zolee írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Nekem is elkövetkezett az olajcsere! Benzines négyhengeres 1.6os csodámba kéne olaj 4 liter tehát elég,de milyet vegyek? 185.000Km van benne,nem hajtom a gépem,tehát ezekre gondoltam: BMW 10w-40 vagy 5W-40 esetleg még,de szerintem nem ez lesz: 0W-40. Én nekem most is,ha jól tudom 10w-40 van benne,de mi a különbség a három közül ? Melyiket válasszam? Szerintetek jó lesz nekem a 10w 40? Köszi a válaszokat!


szerintem 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 kell bele, felesleges 10w-40, nem egy 20 éves autóról van szó.


Szerintem is! sőt én 5w-st nem is vennék, inkább 0w-30 v 0w-40, korábban egyik kolléga linkelte ezt az oldalt, olvasd el és megérted miért ez az ajánlás.


én linkeltem, jelzem alássan.

hancurozo: azért azt tegyük hozzá, hogy hidegindításnál, és magas motorfordulaton azért van köze hozzá. persze ha normál használatról beszélünk, akkor szinte oly mindegy. de egy kopottab motor indításnál igenis be tud kapni az olajból, ez látszik is az oindítás utáni füstből. de hát ez nem ilyen futású BMW-kre jellemző.

YELLOW Elküldve: 2011-04-30 13:26 Motorolaj

Bero írta: Sziasztok! Nekem is elkövetkezett az olajcsere! Benzines négyhengeres 1.6os csodámba kéne olaj 4 liter tehát elég,de milyet vegyek? 185.000Km van benne,nem hajtom a gépem,tehát ezekre gondoltam: BMW 10w-40 vagy 5W-40 esetleg még,de szerintem nem ez lesz: 0W-40. Én nekem most is,ha jól tudom 10w-40 van benne,de mi a különbség a három közül ? Melyiket válasszam? Szerintetek jó lesz nekem a 10w 40? Köszi a válaszokat!


szerintem 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 kell bele, felesleges 10w-40, nem egy 20 éves autóról van szó.

YELLOW Elküldve: 2011-04-30 04:00 Műszerfal kijelzés

Metacska írta: Sziasztok!

A gép könyvben nem volt még időm kutakodni, illetve itt talán tőletek gyorsabban kapok választ. Feltehetőleg banális, de azért írok.

A kocsi leállítása után, a kis olaj visszajelző lámpa citrom sárgán (nem pirosan, mint gyújtás ráadáskor) világít folyamatosan egy 10 másodpercig majd elalszik, indításkor, vagy menetközben sosem, csak a motor leállítása után gyullad ki.

Sajnos nem volt időm, illetve fényforrás hiányában lehetőségem sem most a sötétben megnézni a nívót van-e elég olajam. Szóval vajon alacsony olajszintre figyelmeztet a lámpa?

Köszi


ha jól tudom olajszintet, csak gyújtásnál ellenőriz, járó motornál nem. a sárga jelzés a szintre utal. valszeg nagyon határon lehet a szinted. az, hogy leállításnál világít az azért lehet, mert ugye az olaj benen van a járatokban, fel van verve a blokk falára, ott van a vezérlésnél, ergó lent a teknőben kevesebb van. ezért jelezhet be. indításnál, mivel egy ideje áll az autó, ezért az olaj lecsorog és még éppen eléri a szintet. nappal mindenképp nézd meg a nívót, gyanúsan a minimumon vagy alatta lesz a szint. az olajszintet lehetőleg úgy nézd meg, hogy előtte nem mentél az autóval, vagy legalább egy 20-30 percet állt.

YELLOW Elküldve: 2011-04-29 17:11 Ültetés

ute107 írta:
Alesi írta:
ute107 írta:
YELLOW írta:
Alesi írta:
YELLOW írta:
Alesi írta: Egy 50/30 mm-es Vogtland rugo szerintetek elmegy a gyári lengéscsillapítókkal?


hátul igen, elől nem



Hmm, és ez a gyakorlatban mit jelent? Hamarabb tönkre mennek a gátlók?

Nem sokat járok mostanság az autóval, és ha nem muszáj nem azonnal cserélném a csillapítókat is.


a gátló egy dolog, de mivel így meg lesz ültetve kisebb útja lesz, és mivel puhább, ezért gyanúsan oda fogod koppantani a telót. a másik a kutyacsont. és inkább ez a nagyobb probléma. mivel erre fog nagy teher nehezedni, valszeg el is törhet, a futóműgeometriának sem tezs jót, folyamatos feszülésben lesz. 40-45mmm ültetés és felette, mindenképp cserélni kell rövidebbre.




Hmm...mi törik el?! A kutyacsont?! Nem fog eltörni max. hamarabb tönkremegy a gömbfej része... Egyébként semmi gond csak a teló valóban lekoppanhat...és akkor KO.
40mm-nél még a gyári lengéscsillapító elmegy...de ajánlott már ott is a speciális.
A 6 hengereseké 30 mm-el rövidebb...az az igazi.


Értem. És kb. milyen áron van a 6 hengeres csillapítója? Másik kérdés: elég lenne elől cserénem rövidebbre és keményebbre a gátlókat, vagy inkább mindet a jó kanyarstabilitás érdekében?



Nekem elöl Weitech 60mm rugó + 6 hengeres M-tech telók, hátul 6 hengeres M-tech telók gyári rugóval. Nekem teljesen tökéletes, mind a mentestabilitás, mind komfortérzeti oldalon. És mindamellett szép is... Hátsót ha cseréled és lejjebb "rakod" és keményebb lesz...túlságosan kemény lesz, mivel a hátsó futómű keménységét érzed a legjobban az utastérben.

A Weitech rugó + csillapító eladóvá válik, mert váltok teljesen új H&R-re.






de olyan, hogy Weitech nincs, aztat Weitec-nek híjják...
a lengéscsillapítók milyen idősek/km van bennük? külön adod őket, és mennyiért?

YELLOW Elküldve: 2011-04-29 15:55 Ültetés

Alesi írta:
YELLOW írta:
Alesi írta: Egy 50/30 mm-es Vogtland rugo szerintetek elmegy a gyári lengéscsillapítókkal?


hátul igen, elől nem



Hmm, és ez a gyakorlatban mit jelent? Hamarabb tönkre mennek a gátlók?

Nem sokat járok mostanság az autóval, és ha nem muszáj nem azonnal cserélném a csillapítókat is.


a gátló egy dolog, de mivel így meg lesz ültetve kisebb útja lesz, és mivel puhább, ezért gyanúsan oda fogod koppantani a telót. a másik a kutyacsont. és inkább ez a nagyobb probléma. mivel erre fog nagy teher nehezedni, valszeg el is törhet, a futóműgeometriának sem tezs jót, folyamatos feszülésben lesz. 40-45mmm ültetés és felette, mindenképp cserélni kell rövidebbre.

YELLOW Elküldve: 2011-04-29 13:41 Ültetés

Alesi írta: Egy 50/30 mm-es Vogtland rugo szerintetek elmegy a gyári lengéscsillapítókkal?


hátul igen, elől nem

YELLOW Elküldve: 2011-04-29 06:41 Vicces :)

Egy férfi gyónja a bűneit a papnak:
- Vétkeztem atyám. A minap bementem a feleségem munkahelyére. Senki nem volt ott, csak a kolléganője, én elkaptam és megerőszakoltam.
- Hát ez nem volt szép dolog - mondja a pap - még mi rosszat csináltál?
- Atyám, múlt héten, elmentem a feleségem nővéréhez, senki más nem volt otthon, őt is elkaptam, és megerőszakoltam.
- Ejnye fiam, ez nagy bűn volt - mondja a pap.
- Ez még semmi atyám. - mondja a férfi. - A múltkor meglátogatott az anyósom, csak én voltam otthon, és azt is megerőszakoltam.
A gyóntatószékből nincs válasz. A férfi vár, vár, szólítgatja a papot, majd benyit, és látja, hogy a pap a pad alá bújt, és remeg félelmében.
- Mit csinál ott atyám? - kérdi tőle a férfi.
Erre a pap:
- Fiam, csak most jöttem rá, hogy nincs a templomban senki más, csak te meg én...

------------------------------------------------------------------

Miért jó magyarnak lenni??

1. Nem haragszom meg, ha a szomszédom feljelent, mert tegnap én jelentettem fel õt.
2. Van Suzukink.
3. Sírva tudunk vigadni.
4. Minden jóban találunk valami **rosszat*.
5. Mi találtunk fel mindent (a spanyolviasz kivételével).
6. Jókat röhögünk a saját bajunkon.
7. Vannak dolgok, amikben a világelsõk vagyunk (alkoholisták, öngyilkosok)
8. A jég hátán is megélünk (a globális felmelegedés miatt csökken az életterünk).
9. Mindig van még egy lyuk a nadrágszíjon.
10. A világ bármely táján nyugodtan káromkodhatunk, a nyelvünket úgysem érti
senki (kivéve az éppen mindig arra lófráló honfitársainkat).
11. Nem tér el a véleményünk a körülöttünk lévõ országokétól! Egyformán szeretjük egymást!
12. Magyarország nagy volt!
13. A világon a legjobb borunk volt!
14. A focink a világon a legjobb volt! Még az angolokat is megvertük!
15. A napsütésünk a legjobb! Egyre több ember barnul!
16. Magyarország a világ egyedüli országa, amelyik csak önmagával határos.

És nem utolsó sorban: VAN HUMORUNK!!!!!

-----------------------------------------------------------

Anyu, az előszobában feldöntöttem a létrát!
- Jaj, mi lesz, ha apu megtudja?
- Már tudja, ott lóg a csilláron.

- Apu, egyest kaptam az iskolában, mert nem tudtam, hol van Afrika. Te tudod?
- Én sem tudom, kisfiam, menj, kérdezd meg anyádat!
- Anyu, hol van Afrika?
- Nem tudom, de nem lehet túl messze, mert dolgozik nálunk a gyárban
két néger nő, és biciklivel járnak haza.

Pistike nyaggatja a papáját:
- Apuci, vegyél nekem a szülinapomra egy igazi stukkert!
- Hogy képzeled, kisfiam?
- De én egy igazi stukkert akarok! - toporzékol Pistike.
- Na, elég legyen! - förmed rá az apja. - Végül is ki parancsol ebben
a házban, te vagy én?
- Te, apuci... De ha lenne egy igazi stukkerem!

Gengszter fia hazamegy az iskolából.
- Apa, hoztam egy egyest matekból!
- Fiam, ugye tudod, hogy ezért verés jár?
- Igen, Apa, szerintem is. Itt a címe, indulhatunk!

Idős hölgy kopogtat a tanári ajtaján:
- A Kovács Pistike nagymamája vagyok és szeretném elkérni az unokámat
az utolsó óráról.
- Az lehetetlen! Pistike ma nem jött iskolába.
- Akkor hol van?
- Azt hiszem, az ön temetésén.

Pistike hazaér az iskolából, és meglepve látja, hogy nővére áll a
zuhany alatt, dörzsöli a mellét és azt mondogatja, hogy:
- Férfit akarok.. Férfit akarok...
Másnap Pistike immár rutinosan beles a fürdőbe, s ismét látja, hogy
nővére a mellét masszírozva mondogatja:
- Férfit akarok.. Férfit akarok...
Harmadnap ismét benéz, de nincs ott, ellenben a szobájából nyögések
hallatszanak, benéz, és látja, hogy a nővére épp egy férfival van.
Azonnal levetkőzik ö is beáll a zuhany alá és mellét masszírozva
mondogatni kezdi:
- Versenybiciklit akarok... Versenybiciklit akarok!

Az iskolában a tanító néni így szól Pistikéhez:
- Pistike, ha anyukádnak van három almája, és hétfelé kell osztania, mit csinál?
- Kompótot!

- Papa, menjünk el cirkuszba ma este!
- Nincs időm, Pistike.
- De állatok is lesznek...
- Sajnálom, de nem érek rá.
- De azt mondják, hogy meztelen nő lovagol a tigrisen.
- Na jó! Már úgyis régen láttam tigrist.

Az apa nyitogatja a gyerek ellenőrzőjét.
Matek egyes - durr egy pofon.
Olvasás egyes - durr egy pofon.
Ének ötös - durr egy pofon.
A gyerek méltatlankodva így szól:
- De apa, ének ötös, miért kaptam a pofont?
- Mert két egyes után még volt kedved énekelni.

Pistike bemegy a gyógyszertárba:
- Kérek egy doboz fájdalomcsillapítót!
- Hol fáj, fiam? - kérdezi a gyógyszerész.
- Most még sehol, de ma kapom meg a bizonyítványomat.

YELLOW Elküldve: 2011-04-28 14:33 Autóvásárlás

Coyote írta:
kempelen írta:
Coyote írta:

A bordó nekem is nagyon tetszik, nagyon jól áll neki. Az ezüst remélem visszakerül még ha nem, akkor ezt buktam... Vajon tempomat van a bordóban?



Tempomat van.



Király. Magyarországi autó, most kérdeztem le az alvázszámot: WBAAS71030FY33274

Tippetek van, hogy hol tudok telefonon érdeklődni a múltja felől? Utolsó szervíz dátuma, stb?


magyarországon gyártották?
én nem biztos, hogy ezt pozitívumnak fognám fel

jah és az alvázszám alapján 2003.10. havi

http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=FY33274

2003.10 hóban még nem voltak EU-s rendszámok, az ablakon meg látszik a cimke. ha viszont 2004.06-ban helyezték forgalomba, akkor már lehet EU-s rendszámja, de 8 hónapot állt valahol... vagy mégsem magyarországi és 2004.06-ban került be, ekkor regisztrálták... vagy valaki kért rá új rendszámot, vajon miééé...

YELLOW Elküldve: 2011-04-28 12:39 Benzintank és tartalék

kempelen írta:
YELLOW írta: hali!

valahol emlékszem már volt róla szó, de nem lelem.

szóval úgy emlékszem, hogy valaki mondta, hogy az osztott tank között van cirkuláció.

a lényeg, hogy ha mondjuk van kb 40-45 liter benyám, azaz az egyik tank tele van, a másik 3/4-ig, és mondjuk tankolnék rá 10 liter jobb minőségű anyagot, akkor ez összekeveredne? tehát nem csak a 2-es tankba menne a 10 liter jobb anyag? tehát a két tankot összemixelné?

nem tudom mennyire érthető-e.


Mivel manapság minden üzemanyag szivattyú nagyságrendekkel többet szállít, mint amire szükség van a motornál és a többit visszajutattja a tartályba, ezért a kérdésedre nagyon reáligan IGEN a válasz. Tehát akármekkora mennyiségnél is tankolsz az össze fog keveredni.



köszi

YELLOW Elküldve: 2011-04-28 11:06 Benzintank és tartalék

hali!

valahol emlékszem már volt róla szó, de nem lelem.

szóval úgy emlékszem, hogy valaki mondta, hogy az osztott tank között van cirkuláció.

a lényeg, hogy ha mondjuk van kb 40-45 liter benyám, azaz az egyik tank tele van, a másik 3/4-ig, és mondjuk tankolnék rá 10 liter jobb minőségű anyagot, akkor ez összekeveredne? tehát nem csak a 2-es tankba menne a 10 liter jobb anyag? tehát a két tankot összemixelné?

nem tudom mennyire érthető-e.

YELLOW Elküldve: 2011-04-28 10:49 Autóvásárlás

Coyote írta: Eldőlt: BMW-s leszek

Beszéltem a siófoki BMW-guruval (Tóth Zoli), az ő tanácsa alapján a fapados E90 helyett a fullos E46-ot választom. Nagyjából elmondta, hogy milyen hibákra lehet számítani (turbo, porlasztócsúcsok), és mint kiderült a 180k km nem tragédia még egy BMW-nél (megfelelő karbantartás esetén).

Ezek alapján őket szemeltem ki, ti mit szóltok hozzá, melyiket választanátok?
Ezüst automata vagy bordó manuál ?


mivel dízel, így egyiket sem választanám

nem tudom az ezüstnél, mi az a sport csomag??? csak egy M-es szélterelót látok a csomiajtón. szerintem mivel autómata, én alapból nem venném meg. ha meghibásodik az is elég költséges dolog, illetve csak trélerezni lehet. biztos elsz, aki megcáfol majd ebben

a bordó nekem jobban bejön, igaz nem a külső színe miatt.

ha valóban anyni a km, mint amit írnak (ami nem feltétlen igaz), akkor én a bordót választanám. mindenképp manuálisat.

YELLOW Elküldve: 2011-04-28 07:25 Lökhárító

tegnap, hogy jártam...
éppen haza értem. nyitom kapu, nyitom garázs, aztán ahogy blattyogok vissza az autóhoz, látom, hogy a jobb oldalán valami nem ok. a ködlámpa fekete mondom mi a f...?
és az M-technik-es téma ködlámpa ki van peregve., de ott volt bent a kis oduba...szerencsémre. majd ma megnézem, hogy tört-e valami vagy mi van. igazából nem értem, hogy történhetett, de az is lehet ki akarták lopni. nem tudom mióta volt így, de a foncsor tiszta volt, szóval nem régóta, de akkor tegnap előtt is észrevettem volna szerintem. tegnap csak a teszkónál álltam meg... kicsit furcsa lett volna, ha valaki ott akarja kilopni

YELLOW Elküldve: 2011-04-28 07:16 Segítsetek!

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:

(mer' ugye balfékek voltatok és nem húztátok le elsőként a két gumialapú állítóhüvelyt, arról a két fekete állítópöcökről és amikor hátulról kiszedtétek a burkolatot a piktogramos lapnál elakadt és letört... Nem gond persze, így már legalább tudjátok )


hát igen... most már én is tudom, miután eltörtem rögtön lejött a bumszli



Kérsz te is Yellow? Ha gondolod...



én megragasztottam, mint írtam... nem szívesen szedném szét megint... amíg bírja, addig bírja.

azért kössz a felajánlást, ha lesz vele valami akkor szólok.

YELLOW Elküldve: 2011-04-27 22:13 Segítsetek!

kempelen írta:

(mer' ugye balfékek voltatok és nem húztátok le elsőként a két gumialapú állítóhüvelyt, arról a két fekete állítópöcökről és amikor hátulról kiszedtétek a burkolatot a piktogramos lapnál elakadt és letört... Nem gond persze, így már legalább tudjátok )


hát igen... most már én is tudom, miután eltörtem rögtön lejött a bumszli

YELLOW Elküldve: 2011-04-27 19:48 Segítsetek!

Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Hali! Segítség kéne! Ma szétszedtem a műszerfalam és eltört az a pöcök amivel be lehet állítani az órát! Ez a kis fekete hosszú vékony műanyag kéne nekem! Honnan tudok rendelni,esetleg venni? Csak a tüske tört el a végén amivel be lehet nyomni a gombot! Műanyag forrasztással esetleg megcsináljam? Segítsetek légy szíves,mert így nem tudok Km nullázni stb.. Köszi !


én is ugyanígy jártam, mind a két gombbal. én az alsó piktogrammos részt visszaraktam és abba tört bele

én Loctite ragasztóval ragasztottam vissza. fekete színű Loctite 425. azóta is jó, mondjuk ez a ragasztó fémet is úgy összeragaszt, hogy én nem bírtam szétszedni.





Köszi,Yellow! Ez jó ötlet lenne,ha meglenne az a műanyag rész ami letört Valami más műanyagot ragasszak oda a helyére? Van esetleg még valami jó ötleted? Elég bosszantó ez a kis probléma is Köszi


esetleg valamit oda lehet. nekem szerencsém volt, mert megvoltak a pöckök. most már tudom hogy kell hivatalosan szétszedni ha tudsz rendelni külön, akkor érdemes cserélni, de nekem gyanús... szerintem külön nincs csak órával együtt... esetleg szerzel egy bontott órát. vagy ragasztasz.