YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-03-02 21:03 Motorolaj

borigabi írta:
Hamarosan aktuaálissá vélik az olajcsere kérdés...
Szerintetek milyen olajat rakjak m52b20-ba?
Van vkinek tapasztalata a Castrol Edge 0w-30-ról v néztem még Bmw gyári olajat 0w-30 Longlife-ot?
Előre is köszi


tedd meg légyszíves, hogy veszed a fáradtságot és visszaolvasol

YELLOW Elküldve: 2011-03-02 20:41 320d Motor

most csalódtam benned... hát már Te sem értelmezed amit írok???
pont ezt mondom, hogy nem éri meg eladni... mert nehéz lsz egy hülyét találni. aki meg ért hozzá és meg is venné, az lealkudja az árát. akkor meg azt inkább érdemes rákölteni és lesz egy felújított autó, amit használhat boldogan.
tényleg enynire értelmetlenül írok??? nem hiszem el komolyan...

m_attila írta: Ez hülyeség Yellow

Chipcad barátom most újította fel a 20 d motorját elolvadt egy dugó porlasztó miatt.
Most adja el??
Inkább élvezze....

Új autóba ül


YELLOW írta:
Bianconero írta: Nekem picit kezd elegem lenni a havi 50-70 ezres kiadásokból.
Erősen gondolkodom az autótól való megszabadulásban.


ez nem BMW specifikus dolog, mással is megszívhatod. amkor vetted kellett volna körültekintőbbnek lenni.

most ha el akarod adni a költségek miatt, miből gondolod, hogy pl találsz egy"hülyét", akit tulajdonképpen meg lehet vezetni?

aki meg vágja a szitut úgyis lealkudja az árát. ergó elvesztegetd a kocsit. vagy inkább ráköltöd és lesz egy jó állapotú autód.

az a baj, a vásárlásnál benézed a dolgot, onnantól kezdve nem tudsz jól kijönni a dologból.





YELLOW Elküldve: 2011-03-02 20:26 320d Motor

Bianconero írta: Nekem picit kezd elegem lenni a havi 50-70 ezres kiadásokból.
Erősen gondolkodom az autótól való megszabadulásban.


ez nem BMW specifikus dolog, mással is megszívhatod. amkor vetted kellett volna körültekintőbbnek lenni.

most ha el akarod adni a költségek miatt, miből gondolod, hogy pl találsz egy"hülyét", akit tulajdonképpen meg lehet vezetni?

aki meg vágja a szitut úgyis lealkudja az árát. ergó elvesztegetd a kocsit. vagy inkább ráköltöd és lesz egy jó állapotú autód.

az a baj, a vásárlásnál benézed a dolgot, onnantól kezdve nem tudsz jól kijönni a dologból.

YELLOW Elküldve: 2011-03-02 18:55 320d Motor

Bianconero írta: A hibatároló üa nyomáshibát írt ki. Pontosabban azt, hogy kicsi/kevés a nyomás.
Szóval vagy üa szivattyú vagy a rail szenzor a hunyó.


kempelen írta:
Bianconero írta: Egyre jobb....a porlasztó csúcs emlékeim szerint olyan 3-400 e....
ha rádugják gépre,akkor egyből kiderül,hogy mi a gond?


Ezzel azért kicsit óvatosan. Gondoljátok át mi a teendő, miután a "gép" kiírta szerinte mivel van a baj.
Amikor velem az ominózus eset történt - amiről írtam - akkor bár fel-fel villant a DDE lámpa, de a hibatárolóba betette a railnyomás hibajelet, ami egyenes következménye egy rossz kisnyomású szivattyúnak, de ha rosszul értelmezik még kicserélik neked a railnyomás szenzort vagy a nagynyomású szivattyú...a végén meg lehet a fél kocsit, de a hiba megmarad...
Ezt csak példaként említem és persze nem bántani akarok senkit, de a kiírt hibát elemezni is kell és nem minden esetben szabad közvetlenül rá hagyatkozni...




ha 150ezer vagy felette van a km, akkor gyanúsan AC pumpa lesz. eddig nem szóltam, mert nekem úgysem hisznek, de hamarosan semennyire sem fog menni az AC.

YELLOW Elküldve: 2011-03-02 16:46 Kézifék

davech írta: Hali!
Olyan problémám van, hogy ha behúzom a kéziféket, csak a bal fog, jobb semmi.
Nyakamon a műszaki, aki találkozott már ilyennel, és írna a mivel lehet a gond, hol keressem a hibát azt megköszönném!!!



a legnagyobb valószínűséggel vagy laza a bowden, ezt a kézifék szoknya alatt meg tudod nézni, ott is lehet rajta állítani 10-es csőkulccsal. vagy szétugrott a dobban a fékmechanika. egyébként műszakin annyira nem szokott para lenni, mert lábbal úgyis rásegítenek a kézifékre.

YELLOW Elküldve: 2011-03-02 13:22 gumi méretekben kéne help

laleeboy írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:


A kalkulátor szerint mindkét méret alternatívája a gyári 205/60 R15-nek

A 215/45 R17 menne előre (ennek az átmérője 2 mm-el kisebb a gyárinál)
A 225/45 R17 menne hátra (ennek az átmérője 7 mm-el nagyobb a gyárinál)

Hol itt a probléma?

Szerintem még az ABS is tolerál ekkora különbségeket



vegyél akkor oylat, de idétlenül fog állni... már megint az a baj, hogy rossz a felni méretének a választása és az elgondolásod.

ha hátra szélesebb gumát akarsz, akkor más felnit kellett volna választani, és normális méretű gumát vehettél volna rá. így vagy egyforma méretet raksz rá, vagy megfogadod Burns tanácsát.

nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy beleugranak egy jó ajánlat miatt egy felnibe, amit nem tud majd összehozni az autóval és a gumikkal. végog kell ezt gondolni. lehet neked már megvoltak a felnik ezt nem tudom, csak általánoságban mondom.





A felni még nincs megvéve csak kinéztem

A Burns által javasolt méretpárosítás is képbe került de az nem annyira tetszett mert a 205/50 R17-nek 10 mm-el nagyobb az átmérője a gyárinál így az elejét mégjobban kiemeli.
Nekem gyári a futóművem aminek a jellegzetessége az hogy elöl "magasabb" hátul meg már-már olyan mintha ültetve lenne.
Ezt szeretném "kompenzálni" egy kicsit mivel nem tudok 20 mm-t ültetni csak az elején hogy nagyjából egyformák legyenek a rések a kerékíveknél


én nem tudom az miylen méret, hogy 205/60 R15, de nem gyári.
gyári méret a 195/65 R15, 205/55 R16, 225/45 R17
vannak köztes méretek, amikkel 2-3 mm eltérés van, ami semmi. az újabb autóknál vannak eltérő méretek, a komfort miatt, pl 215/55 R16, ami ballonosabb gumi, ezt újabb 5-ösre és egyébb márkákra is teszik. de a régebbi gépeknél nem nagyon volt ilyen méret, hanem a szabányosak csak.

YELLOW Elküldve: 2011-03-02 12:27 Valaki segítsen

nem nyitok már új topic-ot:

olyan dolgott vettem észre az idei hideg óta, hogy amikor hideg motort indítom, akkor indulás után nyikorgó hang van. előlről jön. ha gázt adok, akkor erősödik a hang. ha melegebb az idő és nem áll sokat az autó, vagy amikor bemelegszik, akkor nincs ilyen hangja.

én 3 dologra gyanakszom. ékszíj, bár nem olyan durva a hangja, vagy épp a szíjfeszítő, illetve vízpumpára. másnak nem lehet hangja, és kb ebből az irányból hallani.

vízpumpából melyiket is érdemes venni? valami fémlapátosat részesítettek itt páran előnyben.

sőt inkább erre a két dologra gyanakszom, szíjfeszítő és vízpumpa.

YELLOW Elküldve: 2011-03-02 12:14 gumi méretekben kéne help

laleeboy írta:


A kalkulátor szerint mindkét méret alternatívája a gyári 205/60 R15-nek

A 215/45 R17 menne előre (ennek az átmérője 2 mm-el kisebb a gyárinál)
A 225/45 R17 menne hátra (ennek az átmérője 7 mm-el nagyobb a gyárinál)

Hol itt a probléma?

Szerintem még az ABS is tolerál ekkora különbségeket



vegyél akkor oylat, de idétlenül fog állni... már megint az a baj, hogy rossz a felni méretének a választása és az elgondolásod.

ha hátra szélesebb gumát akarsz, akkor más felnit kellett volna választani, és normális méretű gumát vehettél volna rá. így vagy egyforma méretet raksz rá, vagy megfogadod Burns tanácsát.

nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy beleugranak egy jó ajánlat miatt egy felnibe, amit nem tud majd összehozni az autóval és a gumikkal. végog kell ezt gondolni. lehet neked már megvoltak a felnik ezt nem tudom, csak általánoságban mondom.

YELLOW Elküldve: 2011-03-02 12:08 Autóvásárlás

zoliika írta:

Ez a péniszhosszabbítós autók egyike,lehet nagy auto ,de legalább nem kicsiLealkudsz fél millát veszel egy vastag aranynyakláncot meg egy nullás hajnyírót és lassan gurulsz vele a belvárosban.Mellette ott van egy 2-es golf a hétköznapokraHallotam már ilyet........


csak mondjuk nem ebben az idétlen kék színben... marha rosszul áll ennek az X5-nek...

YELLOW Elküldve: 2011-03-02 09:38 gumi méretekben kéne help

laleeboy írta:
Hori írta:
zoliika írta:
Tyetyi írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta: Üdv mindenkinek

Ahogy a topic címe is mondja "gumi méretekben kellene egy kis help"

E36 320 touringra szeretnék 17"-os gumikat venni nyárra

Előre 205/50 vagy 215/45-öt

Hátra 225/45 vagy 235/45-öt

A felni ha jól emléxem 7,5" széles elöl-hátul

A gumi típusát tekintve 2 típus között kellene dönteni

Barum Bravuris 2 vagy Uniroyal Rainsport 2

Ezek számomra elérhetőek árban (Max25-30e)

Ha valakinek van más ötlete szívesen várom és előre is köszönöm az építő hozzászólásokat


nekem lenne más ötletem!!! ha a netes oldalakon megnézed márkásabb gumik is vannak olcsóbban, pl ami simán belefér a 30ezerbe. (katt a Legjobb nyári gumik topicba)
ha az említett két gumit nézzük.
Uniroyal Rainsport: marha hangos lesz
Barum Brav. 2: nem annyira rossz gumi, de figyelni, kell, mertha román gyártású, akkor felejtsd el (kisebb a minta, gyorsabban kopik, xar anyagból készül)

szóval szerintem ilyen árban jobbat is találsz.

7,5" széles felnin már 235 nem néz ki jól, ballonos lesz, max 225 való oda.

225/45r17 előre hátra



Nekem a saab-on volt Rainsport 17"-es az egy borzalom meg ne vedd!





nekem tavaly a 19"es felnieimen volt rainsport sztem jó volt


Köszönöm a hozzászólásokat

Előre szeretnék egy kicsit keskenyebbet a nyomvályúk miatt, úgyhogy lehet hogy a 215/45 225/45 páros marad .

Már csak a gumi típusra várnék még alternatívát a fenti típusok mellé

Kösz



csak ez így marhára nem váltóméret...

YELLOW Elküldve: 2011-03-01 13:34 gumi méretekben kéne help

laleeboy írta: Üdv mindenkinek

Ahogy a topic címe is mondja "gumi méretekben kellene egy kis help"

E36 320 touringra szeretnék 17"-os gumikat venni nyárra

Előre 205/50 vagy 215/45-öt

Hátra 225/45 vagy 235/45-öt

A felni ha jól emléxem 7,5" széles elöl-hátul

A gumi típusát tekintve 2 típus között kellene dönteni

Barum Bravuris 2 vagy Uniroyal Rainsport 2

Ezek számomra elérhetőek árban (Max25-30e)

Ha valakinek van más ötlete szívesen várom és előre is köszönöm az építő hozzászólásokat


nekem lenne más ötletem!!! ha a netes oldalakon megnézed márkásabb gumik is vannak olcsóbban, pl ami simán belefér a 30ezerbe. (katt a Legjobb nyári gumik topicba)
ha az említett két gumit nézzük.
Uniroyal Rainsport: marha hangos lesz
Barum Brav. 2: nem annyira rossz gumi, de figyelni, kell, mertha román gyártású, akkor felejtsd el (kisebb a minta, gyorsabban kopik, xar anyagból készül)

szóval szerintem ilyen árban jobbat is találsz.

7,5" széles felnin már 235 nem néz ki jól, ballonos lesz, max 225 való oda.

YELLOW Elküldve: 2011-03-01 13:28 fékcsere

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.


Azért ne bízd el magad,rengeteg panaszt olvastam arra az ATE tárcsára,soknak már 3,5 ezer km után rázott.Én még olyat nem halottam hogy valakinek le lazult a fék nyerge,de hogy a tárcsája ütött,hát inkább azt.Biztos vagyok benne hogy nem a csavar,arra amúgy is mindenki figyel.Inkább túl húzzák,mint a fordított verzió.Talán pont az is a gond hogy túl hamar össze rágódik,víz,korrózió,állandó fel forrósodás,vissza hűlés.Nekem 3 hét múlva újra le lett szedve,már akkor nehezen indult meg a csavar.Az a baj hogy egyáltalán nem látszik a tárcsán hogy miért üt,ha már látszik is,akkor az már brutálisan rázhat.
Nekem mikor rázott mindig tárcsa gond volt.Mikor szét kopott a lengőkar,akkor se rázott, csak kopogott ha rá mentem valamire, pedig szépen lötyögött. Szerintem csak akkor fogod meg tudni ha fel teszik a padra,hogy melyikbe menyi volt. Az biztos hogy ha a nyereg csavar lazulna azt is meg érzi az ember, mert szerintem az is rázna,és csak meg nézetné az ember,végül is jelezné a hibát. Még mindig jobb,mintha valami csak le esik,aztán lesünk hogy nem lehet meg állni.


erről már sokat cseverésztem. minden tárcsáról olvasni ilyet. marha sokan használják az ATE Power Disc-et, főleg BMW-ken. (video)
mióta fent van a fék, kb 15 ezer km óta, soha nem fékesztem vele olyat, ami vetemedést okozhatna. és ami furcsa, hogy nem mindig ráz, tehát nem lehet konkrét dolgokhoz kötni, valamikor nagyobb tempónál csinálja, valamikor nem, vagy intenzívebb (nem nagyon) fékezésnél, vagy épp, amikor csak érintem. és hangsúlyozom, hogy a gyári nem rázott, pedig megemelve jobban beleért (ütésszerűen). és a csere után kezdődött. ezért gondolom, hogy lehet ennek a felfogatásnak lehet valami köze ehhez. de mondom kb 1 hónap és kiderül...


Úgy nem ismerem a tárcsát,csak régen tetszett nekem is,és akkor olvasgattam a fórumokon róla,mit írnak.Persze nem véleményezem mert sosem használtam,de végül is az ATE egy márkás név. Amúgy mikor régebbi tárcsám nekem ütött,ami akkor cserélve lett,ugyan ezt csinálta, néha ütött,néha nem.Olyan volt mintha néha mikor kicsit nagyobb hőterhelést kapott,akkor utána csinálta volna,és aztán abba maradt,és ez így ment,sokáig,néha csinálta,néha nem. Aztán meg untam,és ki cseréltem. Persze így utólag ki tudja,mivel az nem lett szabályozva,nem tudni az csinálta e, lehet meg is szűnt volna ha meg bontják ott a rendszert. Minden esetre az új tárcsával már nem csinálta. Akkor meg főleg nem a csavar okozhatja a gondot nálad,mert akkor mindig csinálná. Legrosszabb hiba,mikor vagy csinálja,vagy nem. Idegesítő.


csak én nagyon előnyben részesítem a motorféket, tehát nincs amitől felmelegedjen a tárcsa, tehát ennek se tudhatom be. ha egy tárcsa üt, akkor mindig rázna, olyan nincs, hogy hol ráz hol nem. viszont ha feltételezzük ezt a csavar dolgot, akkor már jobban elképzelhető. melegedésre inkább amit acsapágy melegszik az agyon, és amit átad hőt, talán az anyag tágulás, és éppen ezért lehet esetleg ilyen gond, ugye más a csavar és a konzol anyaga meg a nyeregé is. másképp tágulnak. ha esetleg nincs úgy meghúzva, akkor mozoghat. tény, hogy semmilyen menetrögzítő nem lett használva.
igazából, most csak elméleti síkon próbálok lovagolni ezen. én kimerem zárni a tárcsa ütést. ebben a csavardologban meg lehet valami, ha végig gondoljuk. már most megnézném a dolgot, de se aknám, se időm nincs szerelőhöz menni.

YELLOW Elküldve: 2011-03-01 06:29 fékcsere

anubisz írta:
YELLOW írta: ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.


Azért ne bízd el magad,rengeteg panaszt olvastam arra az ATE tárcsára,soknak már 3,5 ezer km után rázott.Én még olyat nem halottam hogy valakinek le lazult a fék nyerge,de hogy a tárcsája ütött,hát inkább azt.Biztos vagyok benne hogy nem a csavar,arra amúgy is mindenki figyel.Inkább túl húzzák,mint a fordított verzió.Talán pont az is a gond hogy túl hamar össze rágódik,víz,korrózió,állandó fel forrósodás,vissza hűlés.Nekem 3 hét múlva újra le lett szedve,már akkor nehezen indult meg a csavar.Az a baj hogy egyáltalán nem látszik a tárcsán hogy miért üt,ha már látszik is,akkor az már brutálisan rázhat.
Nekem mikor rázott mindig tárcsa gond volt.Mikor szét kopott a lengőkar,akkor se rázott, csak kopogott ha rá mentem valamire, pedig szépen lötyögött. Szerintem csak akkor fogod meg tudni ha fel teszik a padra,hogy melyikbe menyi volt. Az biztos hogy ha a nyereg csavar lazulna azt is meg érzi az ember, mert szerintem az is rázna,és csak meg nézetné az ember,végül is jelezné a hibát. Még mindig jobb,mintha valami csak le esik,aztán lesünk hogy nem lehet meg állni.


erről már sokat cseverésztem. minden tárcsáról olvasni ilyet. marha sokan használják az ATE Power Disc-et, főleg BMW-ken. (video)
mióta fent van a fék, kb 15 ezer km óta, soha nem fékesztem vele olyat, ami vetemedést okozhatna. és ami furcsa, hogy nem mindig ráz, tehát nem lehet konkrét dolgokhoz kötni, valamikor nagyobb tempónál csinálja, valamikor nem, vagy intenzívebb (nem nagyon) fékezésnél, vagy épp, amikor csak érintem. és hangsúlyozom, hogy a gyári nem rázott, pedig megemelve jobban beleért (ütésszerűen). és a csere után kezdődött. ezért gondolom, hogy lehet ennek a felfogatásnak lehet valami köze ehhez. de mondom kb 1 hónap és kiderül...

YELLOW Elküldve: 2011-03-01 04:08 fékcsere

ahogy olvasgatom itt a dolgokat picit aggódni kezdtem...

ugye nekem volt tárcsa és betét csere is. nekem ugyanazok a csavarok lettek visszarakva mint amik voltak. nekem az agyról le lett szedve a féknyerek, sőt talán a gyeregről az a külső betét tartó is (úszónyereg).

most ha esetleg kilazulnának ezek a csavarok, akkor lehetne olyan jelenség, hogy néha fékezésnél ráz? mert a tárcsámban felemelve, nem érezni vetemedést, a gyáriban nagyobb volt és az nem rázott. minden esetre meg fogom nézni ezeket a csavarokat, mikor kerékcsere lesz. gondolom szabvány metrikus csavarok ezek.

a kenésre visszatérve. ahol a betét megy, mozog én inkább teflon szerű valamit használnék, finoman megfújva.

YELLOW Elküldve: 2011-02-28 17:08 Valaki segítsen

Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Nem tudom hányan vagytok túl lambda szonda cserén,de ez a szar tényleg ilyen rohadt drága? nekem szerelőm 58.800 Ft-ot mondott az alkatrész árra szerelés nélkül! Én egy kicsit sokallom ezt az árat és találtam újat,gyárit olcsóbban! Főleg az én kis szaros 1.6 régi motoromba gondolom soknak az árat! szerintetek ?


én legolcsóbban 30ezerért láttam. Mindenképp keresd meg Mátyás Attilát, ő biztos tud jó ajánlatot adni.
de ha jól sejtem neked 2db lambda szondád van... nekem meg asszem 4



Igen 2 van, egy a katalizátor előtt ,egy pedig utána! Neked 4 hogy lehet? Ebben a témában gyökér vagyok


teljesen biztos én sem vagyok benne... nekem is van a kat előtt és után. de van kát valami közvetlen a leömlő után két dobban, ami szintén valami szenzor...