YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-09-06 15:12 elektromos ablakemelõ_

notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!
Lett egy olyan problémám, hogy az ablakok (csak az elsők, coupe-ról van szó) csak lefelé működnek automatikusan, felfelé viszont csak a kapcsoló második - ami normál esetben automatikusan teljesen felhúzza az ablakot - fokozata működik, és az is csak manuális módban, azaz folyamatosan tartani kell. Kulcsos lehúzás működik, kulcsos felhúzás nem. Ajtó kinyitásakor automatikusan lecsúsznak kicsit az ablakok, záráskor vissza fel, ez rendben működik.
A háttere a problémának, hogy a jobb ajtónál a légzsák csatlakozója úgy lett széthúzva, hogy akksisaru nem volt levéve és kigyulladt a műszerfalon a légzsáklámpa. Ezt követően az ablakokat csak részben sikerült inicializálni.
Próbáltam - gép nélkül - törölni az ablakok inicializációját, majd újratanítani őket, de nem jártam sikerrel. Nem gyári szoftver (talán Delphi?) rá lett dugva az autóra, azzal törölve lett az a hibakód, ami a légzsáklámpát okozta, de a fenti probléma megmaradt. Ez a szoftver folyamatos 'becsípődésgátló' hibát jelzett mindkét ablaknál.
Utánaolvastam a jelenségnek és azt találtam, hogy az ablakok inicializációját gátolja, ha az autó 'toll-mode'-ban (vontató módban?) van, vagy gond van az 'anti trap circuit'-tel (ez talán a becsípődésgátló funkcióhoz kapcsolódik, olvastam olyan esetet, ahol ennek a csatlakozóját nem dugták vissza és ez okozta a gondot).

Ezek alapján én 2 dologra tudok gondolni:
1. a légzsákszéthúzós dolog miatt beíródott egy olyan hibakód/állapot a szoftverbe, amit csak gyári szoftverrel lehet kiütni
2. mivel eléggé szét volt kapva az autó (kapott egy telifényt), ezért el tudom képzelni, hogy mindkét oldalon nem lett visszadugva a becsípődésgátló csatlakozója és ez okozza a hibát.

Ti mit gondoltok erről? Ki lehet zárni valamelyik esetet?


én is ezt gondolom, hogy gyárival kellene rámenni. és biztos, hogy a becsípődésgátló miatt nem lehet inicializálni.
de becsípődésgátlót próbáld ki. rakj oda valamit, aztán kézzel húzzad az ablakot 2-es fokozatban. elvileg ha működik, akkor akkor is megindul vissza le. ha nem indul vissza le, vagy nem áll meg, akkor valószínű nem dugták vissza.
ajtó nyitás/zárás esetén lévő le/fel mozgásnak nincs köze ehhez, az ettől független.


Köszi az ötletet, ma megnéztem és simán le akarta vágni a karomat, amikor felfelé húzás közben vissza akartam tartani. Ez akkor elvileg a második eset lesz. Kiderülni csak hónap vége felé fog, majd megírom, mi lett.


ha az üveget tartod vissza az kevés. ahova bezáródik az üveg ott is érzékel. azért mondtam, hogy valami vastagabb, esetleg polifoam szivaccsal próbálkozz.

YELLOW Elküldve: 2018-09-06 06:44 Hűtővíz..:S

m_vivi98 írta: Sziasztok! Egy rejtéllyel fordulnék hozzátok.
Új (használt ) autó, vásárlás után egy hónappal elkezdett problémázni. Egészen addig semmi baja nem volt, jött-ment, minden rendben volt, majd egyik napról a másikra a hűtővíz csepegni kezdett. A tűzfalon lévő kis vízcső cseréje után ez megszűnt. Ezek után pár napi használat után feltűnt, hogy a vízcsövek bekeményedtek, mint a beton, majd ha leállítottam az autót, összeszívta a csövet. Rendesen le volt légtelenítve a kis vízcső csere után, így nem valószínű, hogy az lett volna akkor a gond. Azt gondoltuk hengerfejes, ezért meg lett hengerfejezve, ami után egy-két kör erejéig minden rendben is volt, majd újra ezt csinálta. A hengerfejezésnél nyomáspróba is volt, midnen rendben volt vele. Szóval újra elkezdte ezt csinálni, szinte azonnal az összerakás után. Gondoltuk, hátha termosztát baja van. Kicseréltük, nem az volt a baj. Új vízpumpát kapott, azzal is szintén ez a helyzet áll fenn. Hűtőt átmostuk, hátha dugulás okozza, az sem valószínű, vadi új hűtővel is szintén ez a szindróma.
A víz kibgbugyog, forró, hőfok jelző normál hőfokot mutat, de a vizet kidúrja, ha levesszük a sapkát. Ha nem, akkor a csövek bekeményednek majd összeszívja őket.
Minden létező dolgot kicseréltünk, amit lehetett ilyen téren, hengerfejezés megvolt mégis rakoncátlankodik.
Egy ismerős azt mondta, szerinte "hüvelyrepedés" a hiba oka.
Ti mit gondoltok erről? Járt már így valaki? Szerintetek is ez a gond, vagy valamit esetleg kihagytunk, és ott lehet a megoldás kulcsa?
Előre is köszi hogy elolvastátok!


hát pedig ez olyan, mintha kipufogógáz kerülne a hűtőrendszerbe. avagy kartergáz.

YELLOW Elküldve: 2018-09-05 12:24 elektromos ablakemelõ_

notoriusbg írta: Sziasztok!
Lett egy olyan problémám, hogy az ablakok (csak az elsők, coupe-ról van szó) csak lefelé működnek automatikusan, felfelé viszont csak a kapcsoló második - ami normál esetben automatikusan teljesen felhúzza az ablakot - fokozata működik, és az is csak manuális módban, azaz folyamatosan tartani kell. Kulcsos lehúzás működik, kulcsos felhúzás nem. Ajtó kinyitásakor automatikusan lecsúsznak kicsit az ablakok, záráskor vissza fel, ez rendben működik.
A háttere a problémának, hogy a jobb ajtónál a légzsák csatlakozója úgy lett széthúzva, hogy akksisaru nem volt levéve és kigyulladt a műszerfalon a légzsáklámpa. Ezt követően az ablakokat csak részben sikerült inicializálni.
Próbáltam - gép nélkül - törölni az ablakok inicializációját, majd újratanítani őket, de nem jártam sikerrel. Nem gyári szoftver (talán Delphi?) rá lett dugva az autóra, azzal törölve lett az a hibakód, ami a légzsáklámpát okozta, de a fenti probléma megmaradt. Ez a szoftver folyamatos 'becsípődésgátló' hibát jelzett mindkét ablaknál.
Utánaolvastam a jelenségnek és azt találtam, hogy az ablakok inicializációját gátolja, ha az autó 'toll-mode'-ban (vontató módban?) van, vagy gond van az 'anti trap circuit'-tel (ez talán a becsípődésgátló funkcióhoz kapcsolódik, olvastam olyan esetet, ahol ennek a csatlakozóját nem dugták vissza és ez okozta a gondot).

Ezek alapján én 2 dologra tudok gondolni:
1. a légzsákszéthúzós dolog miatt beíródott egy olyan hibakód/állapot a szoftverbe, amit csak gyári szoftverrel lehet kiütni
2. mivel eléggé szét volt kapva az autó (kapott egy telifényt), ezért el tudom képzelni, hogy mindkét oldalon nem lett visszadugva a becsípődésgátló csatlakozója és ez okozza a hibát.

Ti mit gondoltok erről? Ki lehet zárni valamelyik esetet?


én is ezt gondolom, hogy gyárival kellene rámenni. és biztos, hogy a becsípődésgátló miatt nem lehet inicializálni.
de becsípődésgátlót próbáld ki. rakj oda valamit, aztán kézzel húzzad az ablakot 2-es fokozatban. elvileg ha működik, akkor akkor is megindul vissza le. ha nem indul vissza le, vagy nem áll meg, akkor valószínű nem dugták vissza.
ajtó nyitás/zárás esetén lévő le/fel mozgásnak nincs köze ehhez, az ettől független.

YELLOW Elküldve: 2018-09-05 12:19 Lámpamosó

notoriusbg írta:
YELLOW írta: E46 xenon esetén a lámpamosó hogyan működik?
minden ablakmosáskor mossa a lámpát is ha világít, vagy csak minden 5. alkalommal esetleg, vagy van valami szabálya ennek?


Nem minden alkalommal, csak az első és onnantól minden 3. (vagy 4.-5., nem tudom pontosan) alkalommal és csak felkapcsolt lámpánál.


köszi! én is ilyesmire gondoltam, de pontosan nem tudtam, csak kérdezték tőlem tegnap. de ilyen választ adtam, tehát a logikám helyes volt.

YELLOW Elküldve: 2018-09-04 19:57 Lámpamosó

E46 xenon esetén a lámpamosó hogyan működik?
minden ablakmosáskor mossa a lámpát is ha világít, vagy csak minden 5. alkalommal esetleg, vagy van valami szabálya ennek?

YELLOW Elküldve: 2018-09-03 19:18 Autóvásárlás

Bal1 írta:
YELLOW írta:
Bal1 írta:
YELLOW írta:
Bal1 írta: Üdv!
Van egy 330i, amit lehet "eltulajdonítanék" de egy-két videó elbizonytalanított. 2010-2012 tájáról vannak fent videók cinkotai gyorsulásról, állítólag kompresszoros volt a gép 400 közeli pacival, majd kikönyökölt blokkal. Gondolom motorcsere után túl adtak rajta. Most kompresszor nélküli, állítólag jó állapotú, minden kopó-mozgó-csörgő alkatrész kicserélve és üzembiztos, gyári állapotban, elvileg a lámpa se piros már.
Képek:


Szerintetek mennyit érhet? Elvileg gyári Mtech 1.

Köszönöm a válaszotokat!
Üdv


hát nem tűnik teljesnek az M-tech. egy alvázszám utolsó 7 karakteréből ki lehetne deríteni mi az igazság. mennyit érhet? ez relatív. így azt tudom mondani, hogy meg kell nézni mennyiért mennek a hasonlóak.


Hasonlók...1-1.8M-ig van hahun, de az mind olyan is, azért vannak fent fél-1 éve. Viszont 2 milliót (vagy picivel többet) ha kiadok egy ilyen autóért, akkor nem tudom, hogy okos döntés-e egy ilyen autó vásárlása..


állapot függő. minden esetre a hátsó toronymerevítő arra utal, hogy csapattak vele rendesen. tehát futómű, kaszni kaphatott. motort már eleve cseréltek. szóval nekem ez olyan hülyegyerek autónak tűnik. így képekről nem tudok mit mondani, de egy jó állapotú FL előtti 30i-nek reálisnak tűnhet egy 1,5-1,8 milla, de ahhoz tényleg patikának kell lennie. szerintem nézz meg mást is. de élőben, szánd rá azt a kis pénzt, hogy legyen összehasonlítási alapod.


Ha lenne hasonló állapotú autó, akkor már holnap mennék megnézni. Amelyeket hirdetnek azok nekem nagyon nem tetszenek állapotra/felszereltségre.
Esetleg van M felszereltségre "thread" nyitva itt a fórumon? Értem ezalatt, hogy pontosan mik az M packet és Mtech kiegészítők/különbségek stb.?

Köszi!


több helyen szóba került már. én úgy tudom az M-tech-be minden beletartozott. a képen nincs M-es taposó, a kormány sem az, pl.
mivel a hátsó lámpa is FL-es, így kitudja hány autóból lett összepakolva. ebben csak az alvázszám segítene. mert FL előttieknél lehet nem pont olyan az M-tech. szóval a biztosat a VIN kód alapján lekért adatok mondanák meg.

YELLOW Elküldve: 2018-09-03 19:10 Autóvásárlás

Bal1 írta:
YELLOW írta:
Bal1 írta: Üdv!
Van egy 330i, amit lehet "eltulajdonítanék" de egy-két videó elbizonytalanított. 2010-2012 tájáról vannak fent videók cinkotai gyorsulásról, állítólag kompresszoros volt a gép 400 közeli pacival, majd kikönyökölt blokkal. Gondolom motorcsere után túl adtak rajta. Most kompresszor nélküli, állítólag jó állapotú, minden kopó-mozgó-csörgő alkatrész kicserélve és üzembiztos, gyári állapotban, elvileg a lámpa se piros már.
Képek:


Szerintetek mennyit érhet? Elvileg gyári Mtech 1.

Köszönöm a válaszotokat!
Üdv


hát nem tűnik teljesnek az M-tech. egy alvázszám utolsó 7 karakteréből ki lehetne deríteni mi az igazság. mennyit érhet? ez relatív. így azt tudom mondani, hogy meg kell nézni mennyiért mennek a hasonlóak.


Hasonlók...1-1.8M-ig van hahun, de az mind olyan is, azért vannak fent fél-1 éve. Viszont 2 milliót (vagy picivel többet) ha kiadok egy ilyen autóért, akkor nem tudom, hogy okos döntés-e egy ilyen autó vásárlása..


állapot függő. minden esetre a hátsó toronymerevítő arra utal, hogy csapattak vele rendesen. tehát futómű, kaszni kaphatott. motort már eleve cseréltek. szóval nekem ez olyan hülyegyerek autónak tűnik. így képekről nem tudok mit mondani, de egy jó állapotú FL előtti 30i-nek reálisnak tűnhet egy 1,5-1,8 milla, de ahhoz tényleg patikának kell lennie. szerintem nézz meg mást is. de élőben, szánd rá azt a kis pénzt, hogy legyen összehasonlítási alapod.

YELLOW Elküldve: 2018-09-03 19:03 Autóvásárlás

Bal1 írta: Üdv!
Van egy 330i, amit lehet "eltulajdonítanék" de egy-két videó elbizonytalanított. 2010-2012 tájáról vannak fent videók cinkotai gyorsulásról, állítólag kompresszoros volt a gép 400 közeli pacival, majd kikönyökölt blokkal. Gondolom motorcsere után túl adtak rajta. Most kompresszor nélküli, állítólag jó állapotú, minden kopó-mozgó-csörgő alkatrész kicserélve és üzembiztos, gyári állapotban, elvileg a lámpa se piros már.
Képek:


Szerintetek mennyit érhet? Elvileg gyári Mtech 1.

Köszönöm a válaszotokat!
Üdv


hát nem tűnik teljesnek az M-tech. egy alvázszám utolsó 7 karakteréből ki lehetne deríteni mi az igazság. mennyit érhet? ez relatív. így azt tudom mondani, hogy meg kell nézni mennyiért mennek a hasonlóak.

YELLOW Elküldve: 2018-09-02 16:29 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!


YELLOW Elküldve: 2018-09-02 16:28 Mi lehet a baj?

bitterricsi írta:
YELLOW írta:
bitterricsi írta: Sziasztok,
Van egy "kisebb problémám" remélem tudtok segíteni. Adott egy BMW e46 316i, azt a jelenséget vettem észre, hogy bármelyik sebességi fokozatba, üresbe is 3800-4000- es fordulatnál az autó "be bólint" a fordulatszám vissza esik 3000-ig és a jelenség kezdődik újra. Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv:Ricsi


minek addig pörgetni?
gyanítom az üzemanyag ellátással lehet gond. injektor, üzemanyagszűrő, pumpa.
ha tele a tank, akkor is csinálja? vagy addig nem sikerült még megtankolni?
én ezen a vonalon gondolkoznék.


Teli tanknál is csinálja. Az üzemanyagszűrő 1 hete lett cserélve.



élő adatokat kellene nézni. találgatás helyett inkább egy normális szerelőhöz vidd el.

YELLOW Elküldve: 2018-09-01 11:17 Remeg az autó

Zoli33 írta:
YELLOW írta:
Zoli33 írta:
YELLOW írta: srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.


Valahogy megállapítható, hogy szar a kormánymű? Mikor a kormány holtjátékát nézem,járó motornál akkor határozottan van egy kopogó hangja valaminek.


de jó, hogy leírtam, hogy ne járó motornál nézd.
legyen egyenesbe a kormány. motor áll, és úgy tekergesd egyik majd másik irányba, ütemesen, mintha rángatnád csak lassan. olyan 10-10 percet fordítva a kormányon.
a kopogó hang lehet egy kavics is a kerék alatt, vagyis robogó. de lehet a fogasléc ugrása. ugye áll az autó, hiába rásegít a szervó járó motorral, de nagy a terhelés a forduló keréken.


De jó hogy ezt meg a válaszod előtt írtam de azt elfelejtetted leírni hogy mi a hibajelenség amire figyeljek.


észre fogod venni. egyrészről a holtjáték és koppanás. de egy jó futóművel jobban meg tudja mondani.

YELLOW Elküldve: 2018-09-01 09:28 Remeg az autó

Zoli33 írta:
YELLOW írta: srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.


Valahogy megállapítható, hogy szar a kormánymű? Mikor a kormány holtjátékát nézem,járó motornál akkor határozottan van egy kopogó hangja valaminek.


de jó, hogy leírtam, hogy ne járó motornál nézd.
legyen egyenesbe a kormány. motor áll, és úgy tekergesd egyik majd másik irányba, ütemesen, mintha rángatnád csak lassan. olyan 10-10 percet fordítva a kormányon.
a kopogó hang lehet egy kavics is a kerék alatt, vagyis robogó. de lehet a fogasléc ugrása. ugye áll az autó, hiába rásegít a szervó járó motorral, de nagy a terhelés a forduló keréken.

YELLOW Elküldve: 2018-09-01 09:24 Mi lehet a baj?

bitterricsi írta: Sziasztok,
Van egy "kisebb problémám" remélem tudtok segíteni. Adott egy BMW e46 316i, azt a jelenséget vettem észre, hogy bármelyik sebességi fokozatba, üresbe is 3800-4000- es fordulatnál az autó "be bólint" a fordulatszám vissza esik 3000-ig és a jelenség kezdődik újra. Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv:Ricsi


minek addig pörgetni?
gyanítom az üzemanyag ellátással lehet gond. injektor, üzemanyagszűrő, pumpa.
ha tele a tank, akkor is csinálja? vagy addig nem sikerült még megtankolni?
én ezen a vonalon gondolkoznék.

YELLOW Elküldve: 2018-09-01 09:21 Motorgenerál!

andrew írta: Sziasztok!
Szervizelés után szerelőm azt mondta, hogy hamarosan hengerfejes lesz a motor.
De nem részletezte annyit mondott eléggé folyik az olaj a tömítésnél.

Szerintetek ezt valóban meglehet állapítani külső ránézésre hogy a hengerfej tömítés hamarosan megadná magát?

vizet minimálisat kell utána töltenem évente kb 1-2decit.
e46 320ci 2.2
üdv.


erre alapozni nem feltétlen lehet. de nyilván a külső látható részen rossz állapotú a tömítés, akkor lehetnek gondok bentebb is.

YELLOW Elküldve: 2018-08-28 18:37 Remeg az autó

srácok!
leírta, hogy nem fékezés közben ráz, nem kanyarban, hanem egyenes futásnál, nagy sebességnél, de amin a kormányon picit teker, már nem ráz.
ez tipikusan kormánymű kopás hiba. főleg mert cserélte a kormányösszekötőket nem olyan rég, és nem is gagyi került bele.