YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-08-25 12:05 Autóvásárlás

gyorilaszlo írta: Köszönöm Woockie a hozzászólást! Hát,az az igazság hogy ez lesz az első autó amit vásárolok... Ma délután megyek megnézni,mert itt van 50-60 KMre az autó! Szívesen megnézetném valami szervízbe vásárlás előtt,de arra fele nem nagy a helyismeretem. Nem tudom hogy hogyan kéne... A felszereltség nekem megfelelő,tempomat-ot tartom egy fontos dolognak fogyasztás szempontjából,valamint az elektronikát (ABS,ESP,ASR)! Hang cuccot rakatni fogok bele,ha elkel a mostani Passat-om... Ja és persze lézerblokkolót,mert van hogy az öreg Passat-tal is suhanok (kemény 70 LE-vel)... Akkor mi lesz ezzel...


a tempomat nem fogyasztás csökkentő berendezés... sőt!!! pont nő tőle a fogyasztás, mivel folyamatosan korrigál, a leggyorsabb idő alatt akarja újra elérni a beállított tempót, ha lassítasz...stb. a tempomat az kényelmi felszerelés, amit ha használsz nem fárasztod a lábad. és mint tudjuk minden kényelmi berendezés, lásd klíma vagy tempomat, a fogyasztás rovására megy.
ha itt az oldalon van valaki a közeledben, akkor vele menj el, aki már látott ilyen autót működés közben...

YELLOW Elküldve: 2010-08-24 19:28 Kuplung

vsop14 írta:
YELLOW írta: olyan kérdésem lenne, hogy amikor kinyomom a kuplungot (benyomom), akkor a teljes kinyomás vége felé egy nyekergő hangot ad ki. a kérdés az, hogy esetleg valamelyik munkahenger, vagy a pedál visszaállító rugó, vagy a kinyomó szerkezet hangja-e???

én a kinyomó szerkezetet elvetem, abból az okból, mert akkor a kuplung egész útja során lehetne hangja... nekem leginkább a rugó gyanús, ugyanis elér egy pontot a megnyúlásban, ahol ha nincs kenve, akkor nyekereghet. a munkahengerre azért gyanakszom, mert hiába volt fékolaj cserélve, szerintem a kuplung részből a régi nem lett leeresztve.

vélemény? kollégánál is ugyanilyen hangot ad ki, így többen is várjuk a választ.

THX!


a rugót kenik?
egyébként nekem is volt ilyen, valahol a pedálnál nyekergett, de nem tudtam megállapítani pontosan. adtam neki wd40-et azóta jó



ha olyan rugó van benne, amilyenre gondolok, a forgáspont tengelyére rögzítve, akkor kell kenni, mert ugye az szorosan egymásra van tekerve a rugóanyag vagy mi
akkor egy kis teflony sprét majd megpróbálok...

YELLOW Elküldve: 2010-08-24 13:24 Kuplung

olyan kérdésem lenne, hogy amikor kinyomom a kuplungot (benyomom), akkor a teljes kinyomás vége felé egy nyekergő hangot ad ki. a kérdés az, hogy esetleg valamelyik munkahenger, vagy a pedál visszaállító rugó, vagy a kinyomó szerkezet hangja-e???

én a kinyomó szerkezetet elvetem, abból az okból, mert akkor a kuplung egész útja során lehetne hangja... nekem leginkább a rugó gyanús, ugyanis elér egy pontot a megnyúlásban, ahol ha nincs kenve, akkor nyekereghet. a munkahengerre azért gyanakszom, mert hiába volt fékolaj cserélve, szerintem a kuplung részből a régi nem lett leeresztve.

vélemény? kollégánál is ugyanilyen hangot ad ki, így többen is várjuk a választ.

THX!

YELLOW Elküldve: 2010-08-24 13:17 Short Shifter

találtam egy videjót, de furcsa, hogy a kart csak úgy simán kihúzza... valami csavarkötés nincs???

[url=http://www.youtube.com/watch?v=zhapSgqcBN0&feature=related]
YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2010-08-24 13:03 Short Shifter

vsop14 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta: Bár már régen írtak ebbe a topicba azért úgy érzem tisztázni kellene néhány apróságot.
A shortshifter azt eredményezi hogy a váltókar útja megrövidül (pl gyári karral az 1-es és a 2-es között váltáskor a kezed 20 cm-t mozog shortshhifterrel ez lerövidülhet akár 10-11 cm-re is)tehát a váltórudazat áttételeit módosítja.
Nem összekeverendő a rövidített váltókarral vagy kissebb váltógombbal ami csak látszatban rövidíti a megtett váltóutat.
Egy barátomnak építettünk be egy komplett váltókart amit az USA-ból rendelt. A mi szembetűnő volt az hogy a kar alján a golyó és a rudazat csatlakozási pontja távolabb van.
Ez látható itt
http://www.uucmotorwerks.com/h...hifter.htm
és itt
http://www.tuningaruhaz.hu/sit...ategory=55
http://www.google.hu/imgres?im...s%3Disch:1

Egy másik megoldást kínál ez az oldal
http://www.autohifidiszkont.hu...ok/e30.htm

Minden jót


és ehhez mennyire kell és mit megbontani?


ha jól értettem, nem nagyon, mert racig-bazáron láttam annó ilyen hirdetést, ahol 10ért kínálták és +5 volt a beszerelés, szóval nem hiszem, h egy nagy cucc



de mégis valami leírást esetleg valaki nem tud? vagy eddig senki nem szereltetett ilyet be?
minnyá guglizok, hátha lelek valamit.

YELLOW Elküldve: 2010-08-24 12:35 320d Motor

zoliika írta: Köszönöm a gyors segítséget!
Lenne még pár kérdésem: -porlasztókat mikor kell cserélni ill.,hogy tudnám őket megkímélni azon felűl ,hogy jó minőségű gázolajat tankolok(shell)A turbót ,hogy tudom kimélni?
-szervóolajat érdemes-e cserélgetni és ha igen milyen időközönként
-jobb eleje enyhén kopog (elég tompa hang)mikor nagyon rossz úton megyek vele.Ez lengőkar probléma?Drága a cseréje?
-A másik nagy dillemám az pedig az Angel eye's nem tudom honnan szerezzem be ill. bele tegyem-e egyáltalán mert nagyon tetszik találtam is a neten,de nem tudom melyik a megbízható márka és persze ki tegye bele mert félek a kontároktól.
Azért van ennyi "bugyuta "kérdésem mert,még soha nem volt diesel autóm és használt autóm sem.


turbo kímélés: hidegen nem hajtani, megvárni amíg a motor eléri az üzemi hőfokot (nem tart olyan sokáig, hogy ne lehessen kivárni), ha hosszabb, erőltetebb menetet mész, ne rögtön állítsd le az autót, hogy a turbó visszahüljön. minél tisztább intercooler, és persze jó motorolaj használata.

szervóolaj: elvileg 40ezrenként cserélni kell. nem egy nagy összeg!

kopogás: jobb eleje??? hmmm... a lengőkar hátsó szilentjét nézd meg, nem lötyög-e benne a kar. bár a tompa kopogás, akár lengéscsillapító is lehet, vagy a gumi hangja, esetleg a talpas. a lengőkar annyira nem olcsó mulatság...

angel eyes: minegy miylet veszel, úgyis kínai mind. ha CCFL-t akarsz, akkor számíthatsz, hogy az inverter nem fogja sokáig bírni (bár kivételek vannak) ha minden igaz ezek a visszajelzőn hibát adnak. szerintem jobb a LED-es, picit drágább, de tartósabb. vagy olyan utánygyártott lámpát veszel, amibe gyárilag beépített angel van. én emellett voksolok, de a beszerzése, nálam már lassan fél éve tart
beszerelésben innen a klubbol, ha valaki a közeledben van, szerintem bárki szívesen segít.

YELLOW Elküldve: 2010-08-22 21:36 Egyenetlen alapjárat

fazi79 írta: Sziasztok.
Nekem is ingadozik az alapjárat,2002 316i de csak hideg motornál. Viszont az még idegesítőbb, hogy néha füst van a motortérben,olyan mintha égne az olaj vagy kipufogó gáz szivárogna. Menet közben a ventilátor benyomja az utastérbe a kellemetlen füst szagot de érdekes módon nem mindig. Valakinek valami ötlete,hogy mitől van füst a motortérben? Előre is köszi várom az ötleteket.



kipuff leömlőnél tömítés, állítólag szokott átégni, esetleg a lambdaszondák és csatlakozások környékén, vagy kartergáz visszavezetés körében... szerintem

szerk.: jah az egyen alapjárat az több mindtől lehet, szerintem mindenképp gépre kell kötni... de lehet ha csak alapjáraton csinálja, akkor gyújtás (gyertya, trafó), alapjárati motor (főleg ha hidegen) jeladók, szenzorok, sok minden... de a gép közelebb vezethet... bár ha nincs EML ikon jelzés akkor lehet eltárolt hiba sincs... esetleg egy élő adatos kivizsgálásból kiderülhet valami


YELLOW Elküldve: 2010-08-22 12:50 Eladó gyári CD-s fejegység

Woockie írta:
YELLOW írta: kazettás magnó? akkor hátul kell lennie CD tárnak... de ha nincs szerintem a kábel be lesz húzva

miert kellene?:o a kabel is csak akkor van behuzva, ha rendelt cdtar elokeszitest, ami kulon extra volt a cdtar helyett.


ismétlem 2003-as autóról beszélünk... azt jól tudom, hogy a nem facelifteseknél még ment a sima kazettás, de facelift után szerintem, már csak ahhoz adtak kazettás fejegységet, amihez kértek CD tárat... én ebből indultam ki...

YELLOW Elküldve: 2010-08-22 12:41 Eladó gyári CD-s fejegység

troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta: Sziasztok,
Valaki olcsón tud eladó gyári bussines vagy professional cd eladót? 2003-as E46ba szeretnám betenni a kazettás magnó helyére. Simán menni fog? Nem kell valamit szöszmötölni?

Üdv,
J.



kazettás magnó? akkor hátul kell lennie CD tárnak... de ha nincs szerintem a kábel be lesz húzva



Nincs sajnos CDtár. Lehet az elöző tulaj kiszedte vagy nem tudom. Majd meglesem hátha ott a kábel.Merre keressem?


ha felnyitod a csomagtartót, akkor a bal oldalon, kell lennie... elvileg kidomborodik a kárpit... én úgy tudom, hogy amiben kazettás fejegység van, ahhoz mindhez járt a CD tár... azért 2003-ban kazettáról már amúgy sem nagyon beszélgettek... szóval, valami CD-s meghajtónak kellett lennie

YELLOW Elküldve: 2010-08-22 12:18 Eladó gyári CD-s fejegység

troooger írta: Sziasztok,
Valaki olcsón tud eladó gyári bussines vagy professional cd eladót? 2003-as E46ba szeretnám betenni a kazettás magnó helyére. Simán menni fog? Nem kell valamit szöszmötölni?

Üdv,
J.



kazettás magnó? akkor hátul kell lennie CD tárnak... de ha nincs szerintem a kábel be lesz húzva

YELLOW Elküldve: 2010-08-21 23:07 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

hil írta:
YELLOW írta:

nekem a projektoros lámpák tetszenek, mindegy miylen fényforrással



Az korrekt! A vásári kinézetet meg úgy értettem, hogyha egy fénycsík lenne mint pl egy kiegyenesített angel eye, az jó, szép de, hogy egyenként világítanak a Ledek, nahát az azért vásári (Audi, népautó, stb) Vagy erre már észből, szépérzékből nem futotta nekik??



hát nekem azért a LED-es angel bejön...
mellesleg úgy néz ki, hogy az istenért nem lesz dectane lámpám, egyszerűen nem válaszol a német lerakat, egyik itthoni forgalmazónak se... szóval lehet egy projis lámpa bélrendszerre szükségem lesz....

YELLOW Elküldve: 2010-08-21 22:46 Lengéscsillapitó

hil írta:
Robinson írta:

Mégis mi rosszat hallottál? Kiváncsi vagyok
Monroe-ra még Hori is azt mondta, hogy jó, pedig mint tudjuk ő aztán tényleg mindent leszaroz
Szerintem Te csak bojkottálsz


Gázos: elengedi a gázt, de volt, hogy szétrobbant (több esetet is hallottam az utóbbival)



én is ezekről tudok, az olajosok jobban bírják ennél a márkánál, bár láttam olyat is, hogy a szimering a becsőszószáron volt, az olaj meg már sehol... valszeg nem az adott típushoz lett választva

YELLOW Elküldve: 2010-08-21 22:43 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

hil írta: Miért is kell "majmolni" a Xenont??? A hagyományos izzókhoz képest minden Xenon hatású kevesebb fényt bocsát ki, ezt megmértem, nem pedig hallottam, esetleg tudom vagy stb, szóval megmértem.
Magam részéről ki nem állhatom a Xenont, előző autóm az volt, örültem ezmiatt a válásnak, most akartam cserélni a Bimmert másikra, de Xenon (gyári) volt benne, így megállt a csere. Ha hegesztéskor én nem nézek bele az ívfénybe, akkor miért világítok ívfénnyel a szembejövő szemébe, mert a Xenon az ugye folyamatos ívkisülés alapján működik. Ez persze lehetne az autógyártók intelligenciája is, talán pár év múlva rájönnek. Röhejesen (számomra) néznek ki az új Audik, népautók a vásári pompával kirakott ledes helyzet jelzőikkel, pedig az gyári.
Ez az én véleményem, nem kell rá reagálni, nem tud senki meggyőzni az ellenkezőjéről, bocs!


nekem a projektoros lámpák tetszenek, mindegy miylen fényforrással

YELLOW Elküldve: 2010-08-21 21:47 Lengéscsillapitó

Robinson írta:
YELLOW írta:

én is sok rosszat hallottam... bár van aki dícséri... pl opelokban elég jól bírja...

szerintem a kérdés, hogy gázos vagy olajos legyen? mert pl Kayaba gázosba szerintem az egyik legjobb, sachs mindkettőben, a monroe inkább olajosban... bár szerintem jó magyar utakra mindegy melyiket vesszük, ugyanúgy xarrá megy mind


Pl. most nekem is monroe-m van. Majd meglátjuk mennyiben szarabb


gyorsan lásd meg, mert nekem is vennem kellene... én egyenlőre SACHS mellé voksolok, most is van benne, még a gyári. de azon gondolkoztam, hogy 6hengeresét rakom, be hogy keményebb legyen, már ha jó bele...

YELLOW Elküldve: 2010-08-21 21:40 Lengéscsillapitó

hil írta:
rad2 írta:

Én innen vettem a shopból Monroe-kat, az elsők 20.860, a hátsók 11980-ba kerültek.
Lett volna SACHS is hasonló áron (Gyári beszállító), de nekem eddig is Monroe-k voltak és teljesen meg vagyok vele elégedve.



A Monroe-ról sok rosszat hallottam....... én biztosan elkerülném ezt a márkát


én is sok rosszat hallottam... bár van aki dícséri... pl opelokban elég jól bírja...

szerintem a kérdés, hogy gázos vagy olajos legyen? mert pl Kayaba gázosba szerintem az egyik legjobb, sachs mindkettőben, a monroe inkább olajosban... bár szerintem jó magyar utakra mindegy melyiket vesszük, ugyanúgy xarrá megy mind