Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-01-18 17:18 Motor hibajel(sarga)

hil írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.

Közben rákerestem és valóban. Mivel a kérdezőnél nem volt autó típus ezért gondoltam arra, hogy elírta a betűt, de látom, hogy e90-be is teszik. Mennyire nagy az eltérés az N42xx és az N43xx között? Azt láttam, hogy mindkettő Valvetronikos és az N nagyobb teljesítményű. Nem ebben szokott átrepedni a hengerek közötti gát?


az az N45, amiben reped a gát, ott is az N45B20 illetve az IS vagy mék.
N43 az sima közvetlen befecskendezéses motor. abban nincs valvetronic, meg vanos sem.

YELLOW Elküldve: 2018-01-18 12:47 Motor hibajel(sarga)

BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.

YELLOW Elküldve: 2018-01-16 13:06 Mi lehet a baj?

CzZD írta:
YELLOW írta:
CzZD írta:
YELLOW írta:
CzZD írta: Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni egy olyan problémámmal kapcsolatban, hogy van egy 2004-es E46 316 Ti Compactom amit valvetronic vezérlés nélkül használok ( a valvetronic elvileg le van húzva a motorról) elvileg minden probléma és gond nélkül. Ha a valvetronica vissza van kötve a motor rendellenes hangot produkál, kiolvasáskor 3 a valvetronic-val kapcsolatos hibakódot mutat a program. Valvetronic nélkül viszont minden ok, esetleg annyi az észrevételem, hogy átlagban 2-2,5 l több a fogyasztás meg kevésbé dinamikus az autó.Compact tulajdonosok közül járt már valaki így esetleg? Vagy esetleg tudná valaki hogy mi a pontos probléma és hogyan orvosolható? (kidobni eladni nem tervezem, de 500ezeret se akarok rákölteni ) Az is nagy segítség lenne ha valaki konkretizálná a problémát!
Válaszaitokat előre is köszönöm.


ez minden olyan BMW-t érint, amiben ez a motor van, nem csak a compact-ot.
hogy konkretizáljuk, mikor nem tudjuk mi a hibakód. nem tudjuk mi az a rendellenes hang. csak alapjáraton csinálja, vagy fordulaton is?
ha a valvetronic nem jó, akkor alapból beáll a motor ebbe az üzemmódba. mivel neked csalk lehúzásra áll be, így azt gondolom a vezérlője okés. vagy az állítómotor nem jó, kopott excentertengely, vagy excentertengely szenzor lehet rossz.
de ezt így konkrétan fórumon meg nem mondjuk.


Yellow-nak köszönöm a választ, eddig ezek a lehetőségek fel se merültek. ( A három hibakód nem nem mutatott rá egyértrlműen a problémára, ha megtalálom. hibakódos papírt majd leírom) A szerelőm amúgy egy vagy több szelep meghibásodására gyanakszik, illetve/vagy azoknak az "illesztési" hibájára. Kérdésem lenne még,hogy a amennyiben Yellow által írt dogok probléma annak a javíttatása nagyságrendileg mennyi lenne, valamint ha a szelepekkel lenne a probléma annak a javítása/cseréje mennyi lenne? a válaszokért előre is köszönet


egyszerűbb ha veszel egy bontott motort
az a gond, hogy ez nagyon összetett motor. az excentertengelyhez nagyon szét kell bontani, jut eszembe ott vannak himbák, amik dedikálva vannak, lehet azok is kopottak.
alapjáraton nekem hallani melegen, amikor a kék sávot elhagyja a víz, akkor átáll valvetronic-os üzemmódra és alapjáraton klattyog, mert a kopás miatt keresi a poziciót. alapjárat nem igazán ugrál, sőt. mert korrigál folyamatosan.
egyébként elvileg az én autómnál 18ezer km-nél volt valvetronic motor vagy vezérlő cserélve.
egy 100ezer alatt nem úszod meg szerintem. most hirtelen nem tudok új árakat mondani, de olyan 300ezer körül rémlik, ha új cucccokat veszel és a szerelés költségével is számolunk.
ha nem BMW spec diaggal lett kiolvasva, akkor igazából mindegy a hibakód nem adnék rá. olyan emberhez vidd el, aki nem egy BMW-t javított már. és tudja ezen motorok kínját.


Szerelőm, is ezt 150-250e közötti árkategóriát mondota. A motorblokk vásárlása is nemrég felmerült, de mivel neki se meg nekem se volt időm még jobban beleméjedni,a bontott blokkokba így, nem tudom hol (cégnél, magánszemélynél) lenne érdemes blokkot keresgélni.Nyílván csak úgyan ilyen típusú motorblokkot érdemes venni, viszont ha jó lenne bele 318ti (143 Le) motor az mennyi plusszal járna mint költségben mint munkában? (azt tartom danszosabbank amit javasolsz, és nem vacakolok javítással hanem egy komplett blokkott kap)


hát papírozni kell az biztos.
a motorcsere előtt, előbb biztosra kellene menni, hogy mi a baja. amíg nem tudni kár motort cserélni. nagyobb motor nem annyira jó ötlet, mert futómű/fék más a nagyobb motorhoz.
ne egy mezei szerelőt keress meg, hanem aki BMW spec. mert lehet nem olyan komoly az ügy.

YELLOW Elküldve: 2018-01-16 09:50 Motor hibajel(sarga)

BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.

YELLOW Elküldve: 2018-01-16 09:48 Mi lehet a baj?

CzZD írta:
YELLOW írta:
CzZD írta: Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni egy olyan problémámmal kapcsolatban, hogy van egy 2004-es E46 316 Ti Compactom amit valvetronic vezérlés nélkül használok ( a valvetronic elvileg le van húzva a motorról) elvileg minden probléma és gond nélkül. Ha a valvetronica vissza van kötve a motor rendellenes hangot produkál, kiolvasáskor 3 a valvetronic-val kapcsolatos hibakódot mutat a program. Valvetronic nélkül viszont minden ok, esetleg annyi az észrevételem, hogy átlagban 2-2,5 l több a fogyasztás meg kevésbé dinamikus az autó.Compact tulajdonosok közül járt már valaki így esetleg? Vagy esetleg tudná valaki hogy mi a pontos probléma és hogyan orvosolható? (kidobni eladni nem tervezem, de 500ezeret se akarok rákölteni ) Az is nagy segítség lenne ha valaki konkretizálná a problémát!
Válaszaitokat előre is köszönöm.


ez minden olyan BMW-t érint, amiben ez a motor van, nem csak a compact-ot.
hogy konkretizáljuk, mikor nem tudjuk mi a hibakód. nem tudjuk mi az a rendellenes hang. csak alapjáraton csinálja, vagy fordulaton is?
ha a valvetronic nem jó, akkor alapból beáll a motor ebbe az üzemmódba. mivel neked csalk lehúzásra áll be, így azt gondolom a vezérlője okés. vagy az állítómotor nem jó, kopott excentertengely, vagy excentertengely szenzor lehet rossz.
de ezt így konkrétan fórumon meg nem mondjuk.


Yellow-nak köszönöm a választ, eddig ezek a lehetőségek fel se merültek. ( A három hibakód nem nem mutatott rá egyértrlműen a problémára, ha megtalálom. hibakódos papírt majd leírom) A szerelőm amúgy egy vagy több szelep meghibásodására gyanakszik, illetve/vagy azoknak az "illesztési" hibájára. Kérdésem lenne még,hogy a amennyiben Yellow által írt dogok probléma annak a javíttatása nagyságrendileg mennyi lenne, valamint ha a szelepekkel lenne a probléma annak a javítása/cseréje mennyi lenne? a válaszokért előre is köszönet


egyszerűbb ha veszel egy bontott motort
az a gond, hogy ez nagyon összetett motor. az excentertengelyhez nagyon szét kell bontani, jut eszembe ott vannak himbák, amik dedikálva vannak, lehet azok is kopottak.
alapjáraton nekem hallani melegen, amikor a kék sávot elhagyja a víz, akkor átáll valvetronic-os üzemmódra és alapjáraton klattyog, mert a kopás miatt keresi a poziciót. alapjárat nem igazán ugrál, sőt. mert korrigál folyamatosan.
egyébként elvileg az én autómnál 18ezer km-nél volt valvetronic motor vagy vezérlő cserélve.
egy 100ezer alatt nem úszod meg szerintem. most hirtelen nem tudok új árakat mondani, de olyan 300ezer körül rémlik, ha új cucccokat veszel és a szerelés költségével is számolunk.
ha nem BMW spec diaggal lett kiolvasva, akkor igazából mindegy a hibakód nem adnék rá. olyan emberhez vidd el, aki nem egy BMW-t javított már. és tudja ezen motorok kínját.

YELLOW Elküldve: 2018-01-16 08:06 Motor hibajel(sarga)

BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.

YELLOW Elküldve: 2018-01-16 08:03 Mi lehet a baj?

CzZD írta: Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni egy olyan problémámmal kapcsolatban, hogy van egy 2004-es E46 316 Ti Compactom amit valvetronic vezérlés nélkül használok ( a valvetronic elvileg le van húzva a motorról) elvileg minden probléma és gond nélkül. Ha a valvetronica vissza van kötve a motor rendellenes hangot produkál, kiolvasáskor 3 a valvetronic-val kapcsolatos hibakódot mutat a program. Valvetronic nélkül viszont minden ok, esetleg annyi az észrevételem, hogy átlagban 2-2,5 l több a fogyasztás meg kevésbé dinamikus az autó.Compact tulajdonosok közül járt már valaki így esetleg? Vagy esetleg tudná valaki hogy mi a pontos probléma és hogyan orvosolható? (kidobni eladni nem tervezem, de 500ezeret se akarok rákölteni ) Az is nagy segítség lenne ha valaki konkretizálná a problémát!
Válaszaitokat előre is köszönöm.


ez minden olyan BMW-t érint, amiben ez a motor van, nem csak a compact-ot.
hogy konkretizáljuk, mikor nem tudjuk mi a hibakód. nem tudjuk mi az a rendellenes hang. csak alapjáraton csinálja, vagy fordulaton is?
ha a valvetronic nem jó, akkor alapból beáll a motor ebbe az üzemmódba. mivel neked csalk lehúzásra áll be, így azt gondolom a vezérlője okés. vagy az állítómotor nem jó, kopott excentertengely, vagy excentertengely szenzor lehet rossz.
de ezt így konkrétan fórumon meg nem mondjuk.

YELLOW Elküldve: 2018-01-15 18:41 Műszerfal kijelzés

Danesz írta: Sziasztok

Segítségre lenne szükségem E46-osomon felmerülő probléma miatt:

generátor csere után akku sarut visszaraktuk és indítottuk az autót. Indul, de a műszerfalon a kézifék visszajelzőn és a légzsákon kívül se kép se hang + ha a kulcsot gyújtásra fordítjuk elindul a hűtőventilátor.
Biztosítékok rendben vannak, töltést kap.
Találkozott valaki már hasonló problémával?

köszi


mi okból lett generátor cserélve?

YELLOW Elküldve: 2018-01-11 21:49 DSC+EML

Tommyboy79 írta: Folyamatosan ég a EML+kipörgésgátló!!!83km/óra a végsebessége...olyat művel az autó hogyha tökig van nyomva a gázpedál akkor csak úgy érzékeli mintha épphogy nyomnám a gázt vagy ha 3-asba visszaváltok meg se nyikkan 1-2mp után már veszi a jelet hogy nyomva van a gázpedál akkor rángat....ha 83km-nèl lassul majd visszagyorsul... cseréltem benne vezérműtengely jelsdót de az se oldotta meg a problémát sőt már csak így indul az autó:EML+ASC....ötlet valami?


hát kár volt jeladót cserélni, legalábbis ott.
találgatni nem szeretnék, sok minden lehet. sajnos BMW spec diag nélkül nehéz lesz.
sok lehetőség lehet, nem fogom felsorolni, mert lehet eszembe sem jut az összes.
hogy ne cserélgess felesleges alkatrészeket, rá kell olvasni, nincs mese.

YELLOW Elküldve: 2018-01-11 05:16 Társalgó

Bappy írta: Sziasztok érdeklődnék hogyan lehet bekötni úgy a lámpát vagy a helyzetjelzőt ,hogy mikor nyitom az autót akkor világitson ,amúgy autómata ennek nem úgy kéne működnie ? Amikor átkapcsolom autómatára.


az automata állás az a fényérzékelőt jelenti, ha elég setét van, akkor kapcsol a világítás automatán. a mostani szabályok miatt, csak városi közlekedés esetén van értelme. vagy ha aktív a DRL funkció. (programozható)
amire te gondolsz, hogy távossal nyitod az autót, akkor kapcsoljon fel? jól értem?
azt be kell relézni a belső világításra. vagy programozható a ködlámpa erre, ha jól emlékszem.

YELLOW Elküldve: 2018-01-10 21:48 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg tudja, hogy E46-ban nagy navihoz a klíma-hamutartó beépítőkeretének mi a kódszáma?
A hamutartó feletti tárolórekesz helyére nem megy be a klímapanel. Tudom, hogy egy kis faragással be lehetne tenni, de ami most benn van keret és a hamutartó fedele elég rossz állapotban van, így mindenképpen cserélném, így inkább akkor már nagy navihoz valót tennék be. Tehát ennek a kódszáma kellene nekem.


51167001408


Köszi szépen


elvileg van még 2db cikkszám
51168268892 ez a smoker pack nálüli
51167001408 ez a dohányos változat
51167001410 ez meg elvileg az üres keret

YELLOW Elküldve: 2018-01-10 21:43 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Adriano98 írta: Sziasztok!

Valaki esetleg tudja, hogy E46-ban nagy navihoz a klíma-hamutartó beépítőkeretének mi a kódszáma?
A hamutartó feletti tárolórekesz helyére nem megy be a klímapanel. Tudom, hogy egy kis faragással be lehetne tenni, de ami most benn van keret és a hamutartó fedele elég rossz állapotban van, így mindenképpen cserélném, így inkább akkor már nagy navihoz valót tennék be. Tehát ennek a kódszáma kellene nekem.


51167001408

YELLOW Elküldve: 2018-01-09 09:40 világításmodul programozása

hodlaci írta:
YELLOW írta:
hodlaci írta: Sziasztok!

Adott egy 2005 fl coupe bixenonnan, automata magassagallitassal es kanyarkovetovel. Ki lettek szedve a lampatestek tisztitasra es visszakotes utan a masodik gyujtast kovetoen nem mukodott az egyik xenon. Follow me home-al felkapcsolodik mind a ketto, de maskepp nem. A szerelom a vilagitas kapcsolora gyanakodott, hozott is egy bontottat egy xenonos sedanbol, azzal vilagit mind a ket elso xenon, de a kanyarkovetes nem mukodik, a hatso LED vibral es a hatso kodlampa folyamatosan eg.
A cikkszam nem egyezik a ket kapcsolon, es amit hoztak annak a HW es az SW alacsonyabb erteku mint a regin (nem tudom, hogy befolyasol-e barmit is).

Teljesen vakon vagyok, aki ert hozza kerem egy kicsit vilagositson fel, hogy milyen kapcsolot keressek, illetve, hogy es hol tudnam atprogramoztatni.


igen befolyásol a HW/SW szám. sedan és coupe hátsó lámpa is más. ha lemented az eredeti lámpamodul beállításait és feltöltöd a bontottba, még akkor sem biztos, hogy működni fog.
egyébként lehet csak valami kiment az eredeti lámpamodulban, egy dióda, ellenállás vagy valami, amin keresztül megy ki a jel a xenon-nak. egy elektronikai embernek kellene odaadnod a közeledben (bárhol is lakj), mert lehet pár száz Ft-ból megjavítható.


Meg egy kerdes.
Jobbkormányos autobol szarmazo megfelel ha ujra programozzak, vagy nem?


úgy tudom igen.

YELLOW Elküldve: 2018-01-09 09:39 világításmodul programozása

Jerik92 írta: Sziasztok! Lenne egy kérdésem hozzátok. Adott egy 97-es E38, szeretném felkódolni az usa fényt,nappali menetfényt. Lehetséges ez az én lcm-modulommal? Előre is köszönöm a segítséget! Képet nem sikerült feltölteni, de ezek a számok vannak rajta: HW1.0, SW3.2.


én már ilyet csak az alapján mondok, ha látni mi van benne, de még akkor sem biztos.
elvileg lehet, de annyi, hogy azt hiszem a hátsó lámpa is USA jelzős lesz, csak ott nem az index.

YELLOW Elküldve: 2018-01-08 14:46 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Pitykoo írta: Hali!
A GM modulba ez a fajta relé jó lehet?!
Előre is köszönöm a választ!

https://www.soselectronic.hu/p...67-2-91424


jó lenne egy datasheet hozzá, hogy mit is tud. mert lehet más áramú.
de nekem van, ami belevaló. ha gondolod szólj priviben, van pár darab.