Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-08-10 21:50 Féktárcsa és fékbetét

tamas32 írta:
YELLOW írta:
tamas32 írta: Sziasztok ! Egy kis segítdèget szeretnèk kèrni tőletek .van egy e46 os 330xd-m ès az utóbbi időben azt vettem èszre hogy ha fèkezek jobb oldalra fèlrehúz annyira hogy egy kicsit ellen kell fogni hogy ne menjek le az útról . lecserèltèk nekem a 4 fèktárcsát mert elèg vèknyak voltak de betèteket nem mert azt mondták azok mèg elèg jók .De ezek után is fèlre húz . valakinek valami ötlete lenne hogy mi okozza a problèmát ??
Köszönöm! Tamás


amerre húz, nem melegszik jobban a felni? én azt mondanám befog a fék.
egyébként ha tárcsát cserélsz, akkor betétet is kell!!! fordított esetben nem. tehát betétet lehet cserélni tárcsa csere nélkül is.

Köszönöm az infót . kicserèlem akkor a betèteket is . Szerenited az megoldja a problèmát ?Esetleg nem lehet hogy futóművel van a gond ? Köszönöm válaszod!


én így tudom, ahogy leírtam. tehát a betétet mindenképp érdemes cserélni. de lehet be lesz rohadva a nyeregben a dugattyú. szokása, főleg a jobb oldalon. ezt nézze meg a szerelő.
ha a gumid nincs félrekopva, akkor nem valószínű, hogy a futóművel lesz gond.
esetleg a lengőkar végén lévő nagy szilentblokk okozhat hasonlót, bár akkor inkább rázza a kormány fékezés közben.

YELLOW Elküldve: 2017-08-10 19:37 Féktárcsa és fékbetét

tamas32 írta: Sziasztok ! Egy kis segítdèget szeretnèk kèrni tőletek .van egy e46 os 330xd-m ès az utóbbi időben azt vettem èszre hogy ha fèkezek jobb oldalra fèlrehúz annyira hogy egy kicsit ellen kell fogni hogy ne menjek le az útról . lecserèltèk nekem a 4 fèktárcsát mert elèg vèknyak voltak de betèteket nem mert azt mondták azok mèg elèg jók .De ezek után is fèlre húz . valakinek valami ötlete lenne hogy mi okozza a problèmát ??
Köszönöm! Tamás


amerre húz, nem melegszik jobban a felni? én azt mondanám befog a fék.
egyébként ha tárcsát cserélsz, akkor betétet is kell!!! fordított esetben nem. tehát betétet lehet cserélni tárcsa csere nélkül is.

YELLOW Elküldve: 2017-08-10 11:38 Nem tudom mi a baja az autómnak

Jackye írta: Sziasztok! 2001.(e46) 318i. Cseréltem hűtőt, váltóhűtőt, termosztátot és még ,mindig 2 naponta kér úgy másfél 2 liter vizet. Nem látom hol megy el, dolgozik szépen más baja nincs. Mit gondoltok lehet vízpumpa vagy biztos hengerfejes?


nincs jól lelégtelenítve a rendszer.

YELLOW Elküldve: 2017-08-09 12:59 Hibakód

bricktopm írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: (Igérem lezárom a témát,ki próbáltam hány foknak érzi a beszívott levegőt ha le van húzva a légtömeg csati, -40 foknak! Szerintem ez nem középérték max Szibériában...)


szerintem ezt csak azért mutatja, mert le van húzva. nem azt jelenti, hogy azzal is számol. majd az ECU tudja ebből, meg egyéb dologból, hogy nincs légtömegmérő. majd átvált a saját progijára. olyan, mint egy csökkentett mód, előre meg van neki írva ilyen esetben milyen fordulaton milyen értékekkel számoljon, vagyis inkább vezéreljen.
diagra nem fog kamu hőfok adatot beküldeni.


Feladom....


Én azt tudom elképzelni, hogy a DME-t lehet programozni úgy, hogy miylen mértékű vészüzemmódot toleráljon.
Skodáknál tuti van ilyen, hogy ha villan az olaj lámpa álljon le a motor. Lehet a te vezérlőd lett felprogramozva, hogy ha nincs légtömegmérés, vagy hibás akkor álljon le.


én amúgy nem is nagyon értem, hogy most mit akar. lehúzott légtömegmérő mellett akar diagon lesni valamit? miért? elvesztettem a fonalat, hogy mi a célja ezzel.
szóval én is feladom.

YELLOW Elküldve: 2017-08-09 09:06 klíma tisztítás

Bitu79 írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta: Ózonos fertőtlenítés alatt amikor full gázon ment a klíma akkor nekem is kicsapódott a pára kívűlről a szélvédőn 10 perc alatt mint Yellow-nak.


Az nem normális.Ha belül párásodik,tt a lappangó víz miatt keletkezik pára szerintem.A klíma lényege viszont pont a levegő hűtése,és szárítása.Amúgy ózonos fertőtlenítésnél nem kell mennie a klímának,elég ha a venti megy,és belső keringetésen van a rendszer.
Mondjuk Yellow írta,hogy kívül párásodott neki,de én ilyet soha nem tapasztaltam.Annyira nem hűthet a klíma,vagy igen?Ezt a kinti üveg párásodást szerintem valami szélvédő tisztító is okozhatja...Esetleg ha annyira lehűl a szélvédő tényleg,de én ilyennel soha nem találkoztam,pedig jó a klímám.Aztán lehet,hogy csak nekem nem tűnt ez fel.Menet közben mondjuk a menetszél leszárítja a párát kívülről


ezen kár vitázni, mert én sok autón láttam. tűző napon melegben leszárítja kívül a párát, de ha meleg van és árnyékban állsz, nincs szélmozgás, akkor párásodni fog kívül, ha belül elég jól lehűti a levegő.
ózonozásnál kell a klíma, ha meleg van kint, vagy meleg a levegő. ugyanis az ózontisztításnak a dús oxigén a feltétele, és a hideg levegőben több az oxigén jellemzően. ezért célszerű tavasszal, amíg 20 fok alatt van a levegő elvégezni, mert akkor nem kell klímát kapcsolni. a legjobb garázsban, ahol fel sem tud melegedni a kaszni, vagy árnyékban. sőt rá lehet kötni akksi töltőt is, és akkor a motort sem kell beindítani, csak gyújtáson a belső keringetést üzemeltetni. a töltő kell, mert a venti motorja hamar lezabálja az akksit.
melegben, 20-fok felett pedig muszáj klímázni a jó hatásfok miatt, másképp nem sokat ér. főleg nem ócsó ózongenerátorokkal.


Nekem is volt már hogy párásodott kívülről... Főleg amikor esett az eső és belső a belső keringetés ment...


Szerintem sokan keverik a dolgokat.Eső alkalmával belülről párásodik ha nem megy a klíma(főleg ha vizes ruhában ül az ember az autóban),és belső keringetésre van állítva a levegő.Párásodás miatt olyankor jobb külső beszívásra állítani a levegőkeringetést.A klíma esőben nagyon hasznos,mert pikk-pakk leszárítja a párát.De olyankor biztosan nem kívülről párásodik a szélvédő,mármint esőben.


szerintem meg sokan azt sem tudják, hogyan működik a klíma. tudok olyat, hogy több éve meg volt az autója és azóta úgy használta a klímát, ahogy megvette. mindig megjegyezte a leállítási állapotot. csak a hőfokot nyomogatta, a venti automatán ment, és a belső keringetés is ment folyamatosan. nem értem az ilyen emberek, hogy tudnak létezni a világban, boldogulni. itt most nem az előző hozzászólóra értem, hanem hogy úgy használnak autót, hogy sok funkcióról nem is tudnak, rosszul használnak dolgokat. és akkor női tulajtól és hasonlók, csak kitudja hogy használta az autót.

YELLOW Elküldve: 2017-08-08 20:31 Hibakód

John írta: (Igérem lezárom a témát,ki próbáltam hány foknak érzi a beszívott levegőt ha le van húzva a légtömeg csati, -40 foknak! Szerintem ez nem középérték max Szibériában...)


szerintem ezt csak azért mutatja, mert le van húzva. nem azt jelenti, hogy azzal is számol. majd az ECU tudja ebből, meg egyéb dologból, hogy nincs légtömegmérő. majd átvált a saját progijára. olyan, mint egy csökkentett mód, előre meg van neki írva ilyen esetben milyen fordulaton milyen értékekkel számoljon, vagyis inkább vezéreljen.
diagra nem fog kamu hőfok adatot beküldeni.

YELLOW Elküldve: 2017-08-07 22:06 Hibakód

John írta: Jó bocs kissé érzékenyebb vagyok mert ez az évem egész Decemberig nap mint nap szar lesz,de ez hosszú sztori! (Inkasszó havi 30.000 levonás 13 hónapon át kedves rokonnak köszönhetően,szóval ez az évem szar úgy ahogy van tavaly november óta,bocs mindenkitől!) Videón is meg itt hozzászólásban is írtam hogy gyújtás ráadás előtt húztam le és ilyenkor csinálja ezt (Előtte nem volt hibakód mert rutinosan törlöm mi előtt lehúznék bármi csatit,meg alapból hibakód mentes a hibatárolóm,ezt a hibát motor beindítás után adta be mi után lehúzott légtömeggel önindítóztam,tehát előtte nem volt hibakód csak utána ) Videót megnézted?


a megfogalmazásból úgy jött le, hogy járó motor mellett húztad le.
a videót megnéztem. a jelenség gyújtás és üzemanyag ellátási probléma lenne a részemről. de ugye lehúztad a légtömegmérőt. de nem kellene így csinálni szerintem, esetleg ugrálna, de hogy le is álljon. vagy csak nem láttam még minden eshetőséget

YELLOW Elküldve: 2017-08-07 21:31 Hibakód

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
bricktopm írta: Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...
Nálam ha lehúzom a légtömeg csatiját megszűnik az alapjárat és le áll,ez csak nálam van így???


mondjuk jó lenne ha nem menet közben húznád le...
hanem már eleve lehúzott csatival indíts. nem nagyon célszerű ilyen dolgokat csinálni, hacsak van némi elektronikai alapod legalább, vagyis azért több, mint általános iskola fizika óra.
Ha gyújtás nélkül húzom le és utána indítok akkor is megszűnik az alapjárat,mondjuk haver ezt mondta erre nekem:"Diesel motoron néhány esetben lehet így kiszűrni."


elvileg légtömegmérő nélkül középértéken kellene, hogy számoljon. minden fordulathoz meg van adva egy érték. másképp fog menni, többet fogyasztani, büdösebb lesz. viszont ha neked leáll, akkor lehet az alapjárati motor felé mennék.
Direkt Yellow úr kedvéért gyújtás rátétel előtt levideóztam ha beindítóm légtömeg csati nélkül elmegy az alapjárat,gázba nem nyúlok bele,egyszer ad magának egy kis fröccsöt aztán no alapjárat.... Biztos szakértő ha lecseszni tud mindenkit ha épp bal lábbal kel fel,(Am csípem kivéve amikor ilyen.. )lássuk mit mond miért van ez...https://www.youtube.com/watch?v=EV6wJBDBsKg Motorvezérlő: Bms46ds1 (Ami sajnos Z3-ba is gyártottak...) Mutatok ez után kiadott hibakódot is mit olvas ki belőle,én nem vagyok szakértő ő biztos profi! Lássuk mit olvas ki a kapott hibakódból:(Alapjárati motor nincs benne hanem Alapjáratot állító egység Nem rosszból írom félre ne érts! De ha az alapjárat állító lenne a rossz akkor légtömeggel se lenne alapjáratom,elvileg ez kilőve akkor,bár erősen gondolkodom hogy bár említette hogy "Egy jól bevált motor és nemigen van rá frissebb szoftver.." De erősen gyanús hogy a gyári 2000 November havi nem most volt (Rá néztem akkori a progi ),de mivel Z3 ba is ez a motorvezérlő van azt kéne tudni őt meddig gyártották (Mármint nem a mociját hanem a vezérlőjét ) legkésőbb hátha szoftverhibám van de mindenki lebeszél róla és nem akarom hogy félreprogizás miatt kipurcanjon a vezérlőm ha félresikerülne...)


ki a búbánatos f*szom cseszett le téged? csak elmondtam, hogy nem szokás menet közben csak úgy lehúzgálni bármit. közben lehúztad, majd visszadugtad, simán el is cseszhette.
alapjárati motort azért írtam, mert sokan úgy ismerik, azzal azonosítják. nem fogok mindenkit fejben tartani, hogy mennyire van szakzsargonokkal, szakmailag képben. próbálok már úgy írni, mint valami debil, hülye, hogy a kezdő is értse és mindent szájbarágósan elmagyarázni. elég fárasztó úgy megfogalmazni, hogy én lennék a full laikus, akkor én is megértsem. de még is is elég macerás. komolyan néha full hülyének érzem már magam és marha fárasztó.
nincs bal lábbal felkelés.
nem sértődtem meg, de néha bele unok én is a segítség nyújtásba, bizonyos dolgok miatt. belefáradok. most is ez lesz. majd valaki biztos segít. valamikor.
a xaros hibából pedig az látszik, hogy valószínű le volt húzva. ha meg akkor írta ki, amikor rá volt dugva és volt előtte hibatörlés, és az után írta be, akkor meg rossza tömegmérő, vagy kábele.

YELLOW Elküldve: 2017-08-07 19:56 Hibakód

bricktopm írta: Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...


kérdés, hogy műszerfalteszt esetén világít-e? mert ha akkor sem, akkor le van takarva, ki van forrasztva a LED, esetleg át van programozva a műszeregység.
az sem mindegy milyen motorról beszélünk. milyen a rendszer, stb. lehet nem is jelez minden hibánál. én egyébként úgy tudtam korábban, hogy az FL előtti dízeleknél nem jelzett gyújtásnál a check engine lámpa.

YELLOW Elküldve: 2017-08-07 19:52 Hibakód

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
bricktopm írta: Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...
Nálam ha lehúzom a légtömeg csatiját megszűnik az alapjárat és le áll,ez csak nálam van így???


mondjuk jó lenne ha nem menet közben húznád le...
hanem már eleve lehúzott csatival indíts. nem nagyon célszerű ilyen dolgokat csinálni, hacsak van némi elektronikai alapod legalább, vagyis azért több, mint általános iskola fizika óra.
Ha gyújtás nélkül húzom le és utána indítok akkor is megszűnik az alapjárat,mondjuk haver ezt mondta erre nekem:"Diesel motoron néhány esetben lehet így kiszűrni."


elvileg légtömegmérő nélkül középértéken kellene, hogy számoljon. minden fordulathoz meg van adva egy érték. másképp fog menni, többet fogyasztani, büdösebb lesz. viszont ha neked leáll, akkor lehet az alapjárati motor felé mennék.

YELLOW Elküldve: 2017-08-07 18:42 Hibakód

John írta:
bricktopm írta: Áhá, köszönöm.
Ez felveti mondjuk a motorlámpa létének jogosultságát, ugyanis anno jártam légtömegmérő nélkül, amire ugye kellene világítania, volt gyujtáskimaradásom (EML teljesítmény csökkenés lámpám égett is) de a motor lámpa akkor se...
Viszont ismerősöm 99es 328CI-jében meg ég mikor gyujtást ad. Bár a cupék sokeseteben eltérnek sokmindenben így az annyira meg sem lep...
Nálam ha lehúzom a légtömeg csatiját megszűnik az alapjárat és le áll,ez csak nálam van így???


mondjuk jó lenne ha nem menet közben húznád le...
hanem már eleve lehúzott csatival indíts. nem nagyon célszerű ilyen dolgokat csinálni, hacsak van némi elektronikai alapod legalább, vagyis azért több, mint általános iskola fizika óra.

YELLOW Elküldve: 2017-08-07 05:36 Hibakód

bricktopm írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok.

A hónap végén lejár a műszakim,így viszem nemsokára vizsgára a gépet. E90320d
Az ülésfoglaltságjelzöm és légzsákos piktogramm folyamatosan ég. Így átfog menni,vagy bukik? Kilehet valahogy iktatni?
Köszi.


bukta, de már egyszer írtam neked is szerintem. gyújtáskor világítania kell, majd ki kell aludni, tehát a leragasztás megoldás nem működik. (bár lehet valahol igen, nem foglalkoznak vele)
diaggal vagy ki kell kapcsolni a figyelést, vagy valami bypass modul kell.



Ez egy roppant érdekes dolog, ugyanis nekem soha nem világít a motor lámpám, pedig nincs leragasztva és amúgy óracsoport tesztnél meg világít. Akkor megbuktatják? Vagy ez csak a légzsákokra vonatkozik amit írtál?


légzsákra írtam. hivatalosan nekem ezt mondták. bár idén csak egy képet csináltak a műszerfalról, járó motornál, hogy nem világít semmi. 2 éve, így is úgy is.

YELLOW Elküldve: 2017-08-06 18:42 klíma tisztítás

Bitu79 írta:
Krapulax6 írta: Ózonos fertőtlenítés alatt amikor full gázon ment a klíma akkor nekem is kicsapódott a pára kívűlről a szélvédőn 10 perc alatt mint Yellow-nak.


Az nem normális.Ha belül párásodik,tt a lappangó víz miatt keletkezik pára szerintem.A klíma lényege viszont pont a levegő hűtése,és szárítása.Amúgy ózonos fertőtlenítésnél nem kell mennie a klímának,elég ha a venti megy,és belső keringetésen van a rendszer.
Mondjuk Yellow írta,hogy kívül párásodott neki,de én ilyet soha nem tapasztaltam.Annyira nem hűthet a klíma,vagy igen?Ezt a kinti üveg párásodást szerintem valami szélvédő tisztító is okozhatja...Esetleg ha annyira lehűl a szélvédő tényleg,de én ilyennel soha nem találkoztam,pedig jó a klímám.Aztán lehet,hogy csak nekem nem tűnt ez fel.Menet közben mondjuk a menetszél leszárítja a párát kívülről


ezen kár vitázni, mert én sok autón láttam. tűző napon melegben leszárítja kívül a párát, de ha meleg van és árnyékban állsz, nincs szélmozgás, akkor párásodni fog kívül, ha belül elég jól lehűti a levegő.
ózonozásnál kell a klíma, ha meleg van kint, vagy meleg a levegő. ugyanis az ózontisztításnak a dús oxigén a feltétele, és a hideg levegőben több az oxigén jellemzően. ezért célszerű tavasszal, amíg 20 fok alatt van a levegő elvégezni, mert akkor nem kell klímát kapcsolni. a legjobb garázsban, ahol fel sem tud melegedni a kaszni, vagy árnyékban. sőt rá lehet kötni akksi töltőt is, és akkor a motort sem kell beindítani, csak gyújtáson a belső keringetést üzemeltetni. a töltő kell, mert a venti motorja hamar lezabálja az akksit.
melegben, 20-fok felett pedig muszáj klímázni a jó hatásfok miatt, másképp nem sokat ér. főleg nem ócsó ózongenerátorokkal.

YELLOW Elküldve: 2017-08-06 16:01 klíma tisztítás

Krapulax6 írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta:
két hete láttam vizet a kocsi alatt...szóval az nem lehet gond,bár lecsekkolnám a lefolyót.Azt hol találom?Mit keressek?Mosáshoz nem kötném,mert a pollenszűrő száraz és szaga sincs.


Állítólag a váltó felett van a cső,onnan csöpög a kondenzvíz.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...18338#p118



Akkor ha jól értelmezem ezzel együtt kell élni és szellőztetni kell klímázás után "üresjáratban"?



jó, hogy kitörölted, csak ha 2 idézetet bent hagysz, akkor az egész elején kell lennie 2db quote-nak és ugye a név, aki írta. ha kitörlöd teljesen az elejéig, akkor nem marad idézetben. jobban nem tudom elmondani, pedig nem bonyolult, még én is magamtól jöttem rá

én off autókat is láttam, amiknek ugyanúgy volt párás szaga. úgy tudom ez normális. ha büdös, dög szagú, akkor van gond.

YELLOW Elküldve: 2017-08-06 15:47 klíma tisztítás

Bitu79 írta: Ha nem látod a kondenzvizet csöpögni,akkor el van dugulva a cső.Ha csöpög mikor klímázol,akkor minden okés vele.


ez sem igaz! ha meleg a váltó, akkor elpárolog, ahogy lecseppen. és nem is mindig keletkezik annyi kondenzvíz. nekem sosem látszik alatta tócsa, de nincs eldugulva, endoszkóppal benéztem.