Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-12-19 06:36 Fûtés - Klíma

ogre320 írta: Sziasztok!

E46 320Ci coupeban elég harmatos a fűtésem, csak lábra és ablakra fúj meleget, középen csak hideg jön, ezt már ősszel megfigyeltem, de igazából ez nem is lenne probléma, mert azt úgyis mindig elzárva tartom mert idegesít ha rám fúj, viszont mostanában az erős hajnali mínuszokban észrevettem, hogy nem igazán akar felmelegedni az utastér, ülésfűtés miatt nem olyan feltűnő, de igazából mintha csak langyos levegőt fújna a kocsi. Vízhőfok 4-5km után középen áll, ennek ellenére elég langyos az a "meleg" amit fúj a kocsi, 20km nem elég arra, hogy felmelegedjen az utastér, mindegy hogy hány fokra állítom, ha 32 fokon van, akkor is csak épphogy melegnek mondható, de inkább langyos. A másik autómban ömlik a meleg, pedig fele akkora motor van benne. Merre kezdjek nézelődni?

Valamint miért van az, hogy megemeli az alapjáratot, ha rákapcsolom a fűtést? Üzemmelegen az alapjáratom 600 körül van, ha rákapcsolom a fűtést felmegy kb 800-ra, és ezt csak minuszokban csinálja, ha van +2 fok akkor már nem emeli meg. Ez valami funkció, vagy hiba?


a két középső rostély közötti tekerő piros állásban van? ha nem, akkor tekerd oda.
vagy nem jó a fűtéscsap, esetleg levegős a rendszer.
az emelt fordult. nem lehet, hogy a klíma be van kapcsolva?

YELLOW Elküldve: 2016-12-18 13:17 Társalgó

Whole01 írta: Sziasztok!

Láttam,hogy a 2011es E90 320dben van 163Le és 184Le motorral szerelt is,és a 2012es F30as 320dben is már a 184Le motor van....melyik a jobb konstrukció/választás?

Előre is kösz!


én az F30-at választanám az biztos. az E90 nem egy nagy szintlépés, pl E46-hoz képest. F30 más sokkal jobb, szebben is néz ki, kívül-belül. én még most is azt mondom, hogy dízelt újonnan érdemes venni, azt legalább 150-200ezerig nyugodtan tudod használni. de mástól megvéve, előélet ismeret nélkül hatalmas rizikó.

YELLOW Elküldve: 2016-12-18 06:55 Társalgó

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: Sziasztok,
szerintetek egy nagy hype az egész, vagy van értelme a külön DPF jelzéssel ellátott motorolajat használni?


azt mondom, hogy van!
egyébként nagyon nehéz már más milyet venni. ha valaki egy komolyabb olajat néz ki benzineshez is, még arra is rá van írva, hogy DPF-es autókhoz is ajánlott.
viszont ha a DPF ki van iktatva, akkor nem kell. mondom csak nehéz olyat találni, ami nincs rá felkészítve. olyan olcsó olajakat meg eleve nem öntenék bele.
annyi, hogy vannak kifejezetten DPF-hez használandó olajak. az ebben a fura, hogy mint DPF egy nagy kamunak tartom, az olaj meg mégis fontos hozzá. a kamut én úgy értem, hogy jó a koromcsapda, viszont nem gondolom, hogy annyit ér, mint amennyi nyűgöt jelent később.
a regenerálás során, főként ha nem is éppen jó már a DPF, és kopottabb is a motor, akkor sok gázolaj kerülhet le a dugók mellett is, és erre az olajat fel kell készíteni, hogy ekkor is ellássa a kenőképességét. nyilván egy eltömődött DPF miatt nem szívesen motor generálozni senki.


köszi. Tudom, hogy akkor az olajos témába kellene írni, de ha már ide megkezdtem...Akkor a Castrol Magnatec Diesel 5W-40(amely BMW Longlife 04 minősítésű) jó választás lenne?


LL-04 általában már tudja, de az a biztos, ha ACEA C3 vagy nagyobb (C4, C5) fel van tüntetve.

YELLOW Elküldve: 2016-12-17 13:28 Társalgó

Kabi írta: Sziasztok,
szerintetek egy nagy hype az egész, vagy van értelme a külön DPF jelzéssel ellátott motorolajat használni?


azt mondom, hogy van!
egyébként nagyon nehéz már más milyet venni. ha valaki egy komolyabb olajat néz ki benzineshez is, még arra is rá van írva, hogy DPF-es autókhoz is ajánlott.
viszont ha a DPF ki van iktatva, akkor nem kell. mondom csak nehéz olyat találni, ami nincs rá felkészítve. olyan olcsó olajakat meg eleve nem öntenék bele.
annyi, hogy vannak kifejezetten DPF-hez használandó olajak. az ebben a fura, hogy mint DPF egy nagy kamunak tartom, az olaj meg mégis fontos hozzá. a kamut én úgy értem, hogy jó a koromcsapda, viszont nem gondolom, hogy annyit ér, mint amennyi nyűgöt jelent később.
a regenerálás során, főként ha nem is éppen jó már a DPF, és kopottabb is a motor, akkor sok gázolaj kerülhet le a dugók mellett is, és erre az olajat fel kell készíteni, hogy ekkor is ellássa a kenőképességét. nyilván egy eltömődött DPF miatt nem szívesen motor generálozni senki.

YELLOW Elküldve: 2016-12-16 17:35 Autóvásárlás

mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok!

Jövőhéten szándékozok autót venni, és ebben kérnék segítséget.

A kiszemelt 523i, bár elgondolkoztam az 520i variánson is. Munkába bevásárlásba kisebb kiruccanásokhoz használnánk. Én véleményem az hogy mivel nagyobb kasztni ezért az 523 jobb választás lenne. Dieselt semmi féle képpen nem szeretnék mert befürödtünk anno vele.
A rá szánt összeg az 700-800e plusz a kötelező alkatrészek cseréje.

Mire figyeljek vásárláskor, esetleg milyen rejtett hibák vannak ennél a típusnál?

Előre is köszönöm a válaszokat.


20i-t ne. inkább 25i. 23i is ugyanaz a blokk, csak gyengébb. kevesebebt nem fog fogyasztani. 7-800ezer-ért? semmi jóra ne számíts. aki 1 millió alatt akar BMW-t venni, inkább ne vegyen. nagyon lelakottak vannak, és biztos ráköltesz még vagy 500-at.
E39-ből nagyon nehéz jót találni, ami állapotra elfogadható.
én csak sok sikert tudok kívánni, szükséged lesz rá.


Szia,
ezt neztem ki de minden a valosagban dől el.

http://new.hasznaltauto.hu/sze...p-10897234


hát meglepődnék ha jó lenne. szándékosan rossz minőségű kép mobillal, a vezető ülés azon részei pont nem látszanak, ahol sz@arrá szokott szakadni.
direkt fotózzák így, mert rá lehet fogni a mobilra, stb.
pedig nem kellene, hisz 600-ért ne csodát várjon az ember. nekem az a problémám az ilyen hirdetésekkel, hogy szándékosan rejtegetnek dolgokat, és emiatt odacsalnak embereket, akik idejét, pénzét rabolják ezzel.
én azt szeretem ha konkrétan le van írva, le van fotózva mondjuk a hiba is. külföldön sokkal bevettebb szokás. ugyanis sokan attól, hogy vannak hibái, meg fogják venni, mert arra van igénye, olyan állapotú autóra van pénze. ez nem baj. csak a korrektséget hiányolom.
ha megnézted, majd számolj be!


Szia.
elvittek az orrom elol. sebaj kineztem egy masikat.kazincbarcikan az meg szarabb volt. rozsdas ajto beragad kilincsek es a tulaj valasza hogy miert nem lehet kinyitni illetve lehuzni az anyos s a mogotte levo ajtot es ablakait aztnondta h be van. fagyva. kipufugo rendzser csorog csattog 2500as fordulaton az olajsapka taknyos volt es hianyos volt a motorter azt se tudta mit ad el.....
az tette be a kaput hogy inditaskor be kellett tolni xD mert alitolag lemerult az aksi pedig elotte tobbszoris pocre indult.
ott hagytuk sste neztunk egy masikat. e46 318i de a forgalmiba 316i szerepel.loketerfogat meg 1895... erdekes. minden patent rajta. amiket csinalni kell rajta teleszkopcsere a szelvedon suvit be a menetszel meg majd kupufogo csere mert mar az ido kezdi megenni, de nem lyukas.kulturalt belso kulso a galeriamba talalsz kepet. 800e vetem mar most szeretem. tudom nem egymisi felett van de mondanal velemenyt jot roszat?
elore is koszonok mindent orok halam erte


mert ebben a 316i-ben az 1.9-es motor van. jó megbízható, ha nem csapták nagyon szét.

YELLOW Elküldve: 2016-12-15 19:34 Mi lehet a baj?

zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


az lehet a baj, hogy ide is 20 helyre teszed fel a kérdésed...


Csakmert nem mindig szokott válasz érkezni, és hamar meg szeretném tudni..


hát akkor jobb ha elhiszed nekem, hogy ezzel pont az ellenkezőjét éred el. az ilyet egyik fórumon sem tolerálják. mindig ezzel követik el a hibát, akiknek nagyon hamar kellene a válasz.

YELLOW Elküldve: 2016-12-15 19:30 Mi lehet a baj?

zlatan23 írta: Sziasztok.
A gyújtást azzal hogy bedugom a kulcsot(start-stop), már ráadom?
Vagy külön kell a start gombbal kuplung nélkül? Eddig úgy csináltam hogy kulcs be, pár másodperc várakozás, majd indítás.
Mi a helyes indítási folyamat?


az lehet a baj, hogy ide is 20 helyre teszed fel a kérdésed...

YELLOW Elküldve: 2016-12-14 21:07 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Kennymayer írta:
Kennymayer írta: Sziasztok!
A következő olajcserénél én is ki akarom cserélni a difi és váltó olajat. E46 316i 1.8 benzin manuális 5 sebességes váltóról lenne szó. Nem igazán szeretnék találgatni inkább tények és tapasztalatok embere vagyok. Lehet nagy kérés és vita forrása leszek de hinni fogok annak aki megfelelő érveket tud felmutatni szóval konkrétan melyik márka melyik olaját javasoljátok és mekkor a feltöltési mrennyisége az autómnak, mind váltó mind difi tekintetében? Ne haragudjatok, hogy ilyen egyszerűen fogalmazok.
Köszönöm a segítséget!



Mivel senki sem reagált...leírom miket néztem ki a következő olajcserére:
Motorolaj: Mannol 5w30 Energy Combi LL
Váltóolaj: Mannol ATF Dexron II-D

a difi olaj még képlékeny...esetleg valaki erre adhatna tanácsot?
Szerintetek megfelelő a választásom?
Köszi


szerintem neked sincs a diffin leengedő csavar. tehát abból csak kiszipolyozni lehet a betöltőn keresztül. én sem cseréltem még benne, nem tudtam mit tegyek bele

YELLOW Elküldve: 2016-12-14 12:50 Mi lehet a baj?

kchris írta:
YELLOW írta:
kchris írta: Hello,

most nem rég jött elő hogy 1500-2000 között ilyen rezonálás szerű hang jön elő, ha lehúzom az ablakot akkor a motortól jön valami fémes lemezzörgésszerű hang rövid ideig... Úgy néz ki csak bizonyos fordulatszámon... Olvasgattam hogy lehet esetleg egyszerű dolog pl hőterelő lemez de lehet komolyabb is, vezérműlánc? Vagy annak ha gázos folyamatosan hallani a hangját?
E46-os BMW, 1999-es. 236e km van benne. Olvastam hogy a BMW-hez érdemes e esetleg bevinni mert ugye elvileg "soha" nem kell ezt cserélni és méltányosságból cserélhetik?

Kösz,
Chris


hát hajrá, sok sikert...
a BMW nem arról híres, hogy méltányosságból csinál bármit is. sokszor az elismert típushibákat sem javítják ingyen.
meg úgyis azt fogják mondani, hogy nem a lánc. ha pedig az, akkor biztos nem úszod meg ingyen.
a láncnak amúgy is főként akkor van hangja, amikor elveszed a gázt, vagy épp alapjáraton. amikor be van feszülve akkor nem jellemző.


Kösz, akkor valószínű nem az lehet a gond, ezt kigyorsításkor terheléskor is jön.. Több féle dolgot olvastam itt.. Kicsit tanácstalan vagyok, nekem még a régi M43- illetve N40 motor lehet gyártási idő alapján, szakadósnak másik topciban az N42/3-ast írták.. Külön frankó hogy jan20án lejár a műszaki is, és a rendszeres szervizemet meg nem érem el napok óta .


nem lehet N40-es motorod. kizárólag M43-as lehet. annál pedig nem igazán jellemző 500ezer alatt, hogy gond lenne a lánccal.
emiatt nem hiszem, hogy műszakin gond lenne, ugye nem érdekli őket, hogy csörög a motor. amíg jó az emissziós mérés, meg a futómű, fék, világítás, kasztni állapota, addig nem számít.
azt javaslom, hogy valakit be kell ültetni az autóba, aztán nyomja neki 1500-2000 fordulatig. és ha hallható, akkor a motortérben óvatosan tapogatva megnézni, mi rezonálhat.

YELLOW Elküldve: 2016-12-14 12:30 Mi lehet a baj?

kchris írta: Hello,

most nem rég jött elő hogy 1500-2000 között ilyen rezonálás szerű hang jön elő, ha lehúzom az ablakot akkor a motortól jön valami fémes lemezzörgésszerű hang rövid ideig... Úgy néz ki csak bizonyos fordulatszámon... Olvasgattam hogy lehet esetleg egyszerű dolog pl hőterelő lemez de lehet komolyabb is, vezérműlánc? Vagy annak ha gázos folyamatosan hallani a hangját?
E46-os BMW, 1999-es. 236e km van benne. Olvastam hogy a BMW-hez érdemes e esetleg bevinni mert ugye elvileg "soha" nem kell ezt cserélni és méltányosságból cserélhetik?

Kösz,
Chris


hát hajrá, sok sikert...
a BMW nem arról híres, hogy méltányosságból csinál bármit is. sokszor az elismert típushibákat sem javítják ingyen.
meg úgyis azt fogják mondani, hogy nem a lánc. ha pedig az, akkor biztos nem úszod meg ingyen.
a láncnak amúgy is főként akkor van hangja, amikor elveszed a gázt, vagy épp alapjáraton. amikor be van feszülve akkor nem jellemző.

YELLOW Elküldve: 2016-12-14 09:12 Mi lehet a baj?

Pete78 írta:
Pete78 írta: Szep napot mindenkinek. P340 (bank1) hibakoddal vezermutengely-jelado hibam van. Tobben irtatok mar itt hogy csereltetek. A problemam, hogy ket fajta szenzort talaltam az enyemhez, az egyik csatlakozoja egyenes, a masike 90 fokos. Melyiket kell beletenni? 2001 e46 facelift elotti modell.
Koszonom


Senki?


amúgy mennyivel egyszerűbb volna megnézni milyen van benne...
de ez alapján egyenes kell:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_2063

YELLOW Elküldve: 2016-12-13 18:36 Business rádió kérdés

ha valakinek volna CD-s Business vagy Professional fejegysége E46-ba, az sem baj, ha 98-as autóból való, akkor jelezze már.
a lényeg, hogy hangot adjon ki, nem baj ha nem működik a rádió tuner része, vagy a CD.
na és persze ha ingyen van az a legjobb. tehát akinél csak a helyet foglalja, akkor átvenném.
/ki akarok próbálni valamit, de a hibátlan fejegységemen nem kísérleteznék/

YELLOW Elküldve: 2016-12-13 13:37 Bemelegedés

atomanti86 írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta: egy ismerősnél láttam most a vese mögötti burkolaton, ilyen műanyag lezárót.
kevesebb levegő jut be a hűtőre. hamarabb melegszik, és tovább meleg marad a motor.


Ha jó a termosztát tök fölösleges, ha meg szar, akkor úgyis mindegy


hát így logikus, de valamit csak ér. elmondás szerint eddig 6-8km alatt melegedett be, most pedig 2km. és nem hül le olyan hamar. nem hiszem, hogy rossz lenne a termosztát. amúgy mindent cseréltet azonnal.


Azért vigyázni kell vele szerintem,kicsit jobb idő bemész városba és már rotyog is a hűtővíz..most már sok új autó tudja gyárilag nyitni zárni a hűtőrácsot..az jó megoldás


automata váltósnál, és talán az EU4-es 20d-knél is van záródó téma ott a hűtő mögött záródik, abból a szempontból talán jobb, hogy a hűtőt éri a menetszél.
igazából ha jó a termosztát, akkor a hűtőben addig úgy sem fordul meg a víz, amíg ki nem nyit. tehát ha bele gondolunk nem kellene, hogy jelentsen bármit is. de mégis jelent.
alulról a lökös felől kap annyi levegőt szerintem, ami kell. nyilván nem fogja 15-20 foknál bent hagyni.
mindegy én csak elmondtam mit láttam, bár azóta dereng, mintha lett volna ez már téma itt valahol.

YELLOW Elküldve: 2016-12-12 20:40 Bemelegedés

b_imi írta:
YELLOW írta: egy ismerősnél láttam most a vese mögötti burkolaton, ilyen műanyag lezárót.
kevesebb levegő jut be a hűtőre. hamarabb melegszik, és tovább meleg marad a motor.


Ha jó a termosztát tök fölösleges, ha meg szar, akkor úgyis mindegy


hát így logikus, de valamit csak ér. elmondás szerint eddig 6-8km alatt melegedett be, most pedig 2km. és nem hül le olyan hamar. nem hiszem, hogy rossz lenne a termosztát. amúgy mindent cseréltet azonnal.

YELLOW Elküldve: 2016-12-12 20:38 Bemelegedés

rece65 írta:
YELLOW írta: egy ismerősnél láttam most a vese mögötti burkolaton, ilyen műanyag lezárót.
kevesebb levegő jut be a hűtőre. hamarabb melegszik, és tovább meleg marad a motor.


Képet,linket tudnál róla adni hogyan néz ki és hol lehet (mennyiért) megvenni?


próbáltam keresni de nem lelem, annyit tudok, hogy smídmantól vette.