Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-11-21 10:42 Mi lehet a baj?_

VPT85 írta:
VPT85 írta:
Tano írta:
VPT85 írta: Először is a köszönöm a gyors választ! Most nézte meg az egyik szerelő diaggal(menet közben is). Semmi hibát nem talált. "Szerencsére" hétvége van és semmi szervíz nincs nyitva.... Holnap megyek egy szervízbe és ott is megnézetem reggel. Ha jeladó hiba akkor a diagnak nem kellene jeleznie? Milyen árban vannak az említett jeladók?

A jeladó árakat megnéztem. Már csak a kérdés az hogy a diagnak meg kellene-e mutatnia hogy melyikkel lehet gond?


Az a baj az ilyen elektronikai hibákkal, hogy sokszor nincs hibakód, de mégis rossz a jeladó. Kiszűrni is úgy lehet igazán, ha pont a hiba előfordulásakor van pontosan kimérve műszerrel a jelalak. Amíg nem hal meg teljesen a jeladó, addig csak bizonyos körülmények (pl. hőmérséklet, fordulat stb.) fennállásakor működik hibásan.


Akkor nem éri meg átvinni másik szerelőhöz amíg nem jelenik meg a hiba?
A jeladó meghibásodás okozhatja azt is hogy indításkor nem hallom az üzemanyag szivattyú zúgását (nem is indul az autó)?


Újra Sziasztok! Úgy néz ki, hogy a kerek fél éve belerakott MEAT&DORIA-HOFFER üzemanyag szivattyú adta meg magát. Ennyit ér az után gyártott alkatrész... szerencsére meg van még a számla így van rá garancia.


nem is hallottam még erről. ilyet nem is tennék be. amiről meg hallottam és tudom milyen azt se. azért részben az ár is utal a minőségre.
szerintem a legtöbb embernek van olyan ismerőse, aki vagy akinek van olyan ismerőse, aki tud alkatrész nagykerekből 20-50%-kal alkatrészt szerezni. úgy már a minőségi sem olyan drága.

YELLOW Elküldve: 2016-11-21 07:19 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

nickname írta:
Na ezek mellé már csak a lángnyelv matrica meg a spinneres dísztárcsa hiányzik.

Akkor legalább vennétek, egy szaros INPA kábelt. Az invertert már nem is említem.


én nem tudom miről beszélsz...
nem is értem, hogy jön ide a dísztárcsa és a matrica.
nekem KKL VAG-COM és BMW Scanner van, meg a kis inverter. nincs gondom egyikkel sem.
de majd izgatottan várom mikor megy valami tönkre

YELLOW Elküldve: 2016-11-20 21:46 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
YELLOW írta: nekem ilyen, csak 150W-os...


Nálad nem keletkezik földhurok és nem zavaródik be az Inpa? Ami fura hogy leginkább járó motornál fagyogat le viszont ami van külön noname interfaceom ami univerzális és gagyi program azzal nincs baj


nincs gondom egyik félével sem, járó motornál sem

YELLOW Elküldve: 2016-11-20 18:08 Hûtõvíz

Arpad írta: Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok:
BMW E46 316i (benzin 1.9)
Egyik nap hazaérve azt tapasztaltam, hogy ömlik a hűtővíz a kocsi alján. Nem csoda a hűtőcsövet ledobta magáról a motor. Leszedtem a gyári szorító gyűrűt, raktam rá egy awab bilincset, jól meghúztam, feltöltöttem a rendszert vízzel. Elvittem a szerelőhöz, nézegették 2 napig, lenyomáspróbázták, és átmosatták a rendszert. Azt mondták valószínű dugulás lehetett, mert ilyen tömítőanyag szerű takony jött ki belőle. Használjam aztán meglátjuk. Használtam 2 hétig kisebb távokon (5-25 km) semmi gondom nem volt vele. Tegnap mentem vele autópályán, ahol jó nagy gőzfelhőt hagytam magam után, majd leérve a pályáról rögtön pirosba is ment a mutató. Megint ledobta a csövet. Az olaj nem túrós, nem füstöl a kocsi, nem eszi sem az olajat sem a vizet. Van tippetek mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm.


kipugáz még kerülhet a rendszerbe.
de érdemes a kiegyenlítő tartály kupakját kicserélni. bár általában hamarabb nyomja szét a tartályt, ha az rossz.

YELLOW Elküldve: 2016-11-20 08:46 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

nekem ilyen, csak 150W-os...

YELLOW Elküldve: 2016-11-19 19:34 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
John írta:
Tano írta:
John írta: Az Inpa miért fagyogat le és szakadozik a kapcsolat ha szivargyójtós átalakítóval(Inverter) adom a tápot a laptopnak? ( Ha konnektorról adom a 220-at akkor nem fagyogat és nem szakadozik a kapcsolat)


Soha ne használd úgy a diag interfészt, hogy a laptop be van dugva a szivargyújtóba! Csak saját akkuról vagy hálózatról működtesd!
Földhurok keletkezik! Nekem így már megsült egy interfészem diagolás közben, szerencsére az autó és a laptop megúszta.
Rendben ezt nem tudtam köszönöm,akkor potyára vettem az invertert


Valami taktika nincs esetleg a hurok ellen? (hamár megvettem az invertert és már nem fogják visszavenni mert letelt a 3 nap )


én is invertert használok, de eddig nincs probléma semmi. pedig többféle interface-em is van.
mondjuk én nem emiatt vettem az invertert.

szerk.: pedig volt már 1 órát is rajta

YELLOW Elküldve: 2016-11-17 18:56 Mi lehet a baj?

Sasi írta: Sziasztok!
Előre is elnézést kérek ha rossz helyre írok!
Segítségeteket szeretném kérni vagy bármi jó ötletet jól jönne.
Maga a hiba jelenség :
Hideg indításkor az EML lámpa minden napos látványosság a műszerfalon és a sebesség korlátozás ( ilyenkor újra indítom várok 1-2 percet és minden okés ),de ezt csak addig csinálja amíg az üzemi hőfokot el nem éri a motor.
Voltam vele szervizben de most nem oda mentem ahova eddig is jártam (nem akarom megnevezni)
és a diagnosztika ezek lettek az új helyen:
2760 szekunder levegő befecskendező rendszer ( hengersor 1 )
2738 katalizátor ,hengersor 1
285E Variálható bütykös tengely vezérlés : elektronikus vezérlő egység belő hiba
2865 változtatható szelepvezérlés ,szükségfutás üzemmód teljesítménykorlátozás
27B8 kiegyenlítő nyomás szenzor ,valószínűsíthető hiba
Azt mondták hogy a vvt ecu csere ...ez csinálja a hibát katalizátornál is.
itthon ez 60ezer ,de ebayen csak 10-15ezer ( persze nem vihetek alkatrészt semelyik szervizbe se )
Felvettem a kapcsolatot a régi nagy szervizzel ahova jártam ,hogy mi véleményük ezekről a hibákról ,de persze azt mondták hogy majd ők megcsinálják a diagnosztikát mert ők jobban értenek hozzá. ( ezt se értem ,hogy van két különböző diagnosztika???)
Nagyon sok kinti fórumokat olvastam ugyan ezzel a hibákkal és az ecu csere meg oldotta.
Az tiszta számomra ,hogy az ecu számának meg kell egyeznie a vásárolt ecu számával .
Csak az nem tiszta ,hogy ha egyezik az ecu száma akkor csak kiveszem a régit és feldugom a vásárolt ecu-t ????
Vagy programozni kell? vagy csak akkor kell programozni ha nem egyezik az ecu számok?? És láttam olyan ecu szettet ,hogy adnak hozzá kulcsot és zárat stb...ez csak akkor kell ha nem egyezik az ecu szám?? nem értem


nem teljesen érthető. ECU alatt több minden érthető. külföldön, kb. minden olyan vezérlőt, ami elektromos, elektronikus, azt ECU-nak hívja.
a leírás alapján én azt gondolnám, hogy a Valvetronic vezérlő a rossz. ha azt cseréled, azzal szerintem semmi dolgod nincs. ha van akkor max adaptációtörlés és hasonlók. semmi extra.
viszont én gyanakodnék a Vanos-ra is. lehet nem ártana felújítani.
azért nem szeretik a szerelők a hozott alkatrészt, mert ők is abból élnek, nem a munkadíjból. megértelek, de őket is meg kell. a hivatalos szerviz pedig mindkettőn szakít.
egyébként mennyi km van az autóban? már amit mutat

YELLOW Elküldve: 2016-11-16 22:15 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Strashimir írta:
YELLOW írta:
Strashimir írta:
YELLOW írta:
Strashimir írta: Sziasztok!
típus: 330ci
A reggeli -2 °C-os hidegindításnál arra lettem figyelmes, hogy igencsak darabos a motor járása, és ez sajnos bemelegedés után is így maradt. Az a tipikus 1 henger nem megy feeling.
Később rácsatlakoztam INPÁval, és a következő hibák voltak törlés után egyből újra:
kipufogó vanos szelep kihagyás, és 5. henger gyújtáskimaradás

Szerintetek is 5. henger trafó és vanos szelep lesz első körben?
előre is köszönöm!


hát ezeknél a a6 hengereseknél jellemző szokott lenni, az 5-6-os henger rosszalkodása.
szerintem a szelepnek nem lesz köze hozzá, egyszerűen csak, nem robbant be a keverék a hengerben. trafó hiba miatt. de gyszerű. az 5-ös hengerben lévő trafót átteszed az mondjuk a 2-esbe. aztán lesed az INPA-t.


Igen, én is erre gondoltam, meg is csináltam a tesztet, átraktam az 1.-be, a trafót, és gyönyörűen átment a járásegyenetlenség. Szinte biztos, hogy a trafó adta meg magát, holnap csere.
Akkor már itt a kérdés, Bárdinál van sokféle, de se NGK, se Delphi nincs, viszont van Hitachi-hüco. Vélemény róla esetleg?
Bosch volt, ami beszart, nem lep meg...
Kösz a segítséget!



csak a bárdi játszik?
én Beru-t vennék.
viszont ha neked Bosch van benne és csak a rosszat akarod cserélni, akkor célszerű Bosch-t venni.
én anno igaz 4 hengeresbe, de cseréltem az összeset. azt mondták úgyis sorra tönkre fog menni. már előtte is volt 2x tünet indításnál, majd a gyertya csere után végleg megadta magát. inkább ment bele egy sor Beru.



Van a Bárdinál Beru is. Azért veszek onnan, mert kihozzák egyből a munkahelyemre. Neked hány éves tapasztalatod van a Beruval? Miért érdemes azt venni?
Most 3 Bosch, meg 3 NGK van benne. Nagyot csalódtam a Boschban, pofátlanul rányomják minden szir-szarra a logójukat, és eladják kurva drágán. Ez sem az eredeti már, tehát max 6-8 éves lehet.
Habár az lenne az elegáns, Most nem cserélem le mindet, lesz mindig egy tartalék, amit egyből be tudok rakni.



éves tapasztalat az sok. kb 5 év. de km, az nem annyira. az olyan 20ezer.
nekem is akartak Bosch-t, de drága is volt, illetve én nem annyira favorizálom, hallottam, láttam már pár dolgot. anno a Beru-t ajánlották, olvastam róla jókat, és nagyon jó áron jutottam hozzá.
az NGK biztos jó (szerintem), gyertyákat csak azt vennék, és azt is vettem anno.

YELLOW Elküldve: 2016-11-16 19:26 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Strashimir írta:
YELLOW írta:
Strashimir írta: Sziasztok!
típus: 330ci
A reggeli -2 °C-os hidegindításnál arra lettem figyelmes, hogy igencsak darabos a motor járása, és ez sajnos bemelegedés után is így maradt. Az a tipikus 1 henger nem megy feeling.
Később rácsatlakoztam INPÁval, és a következő hibák voltak törlés után egyből újra:
kipufogó vanos szelep kihagyás, és 5. henger gyújtáskimaradás

Szerintetek is 5. henger trafó és vanos szelep lesz első körben?
előre is köszönöm!


hát ezeknél a a6 hengereseknél jellemző szokott lenni, az 5-6-os henger rosszalkodása.
szerintem a szelepnek nem lesz köze hozzá, egyszerűen csak, nem robbant be a keverék a hengerben. trafó hiba miatt. de gyszerű. az 5-ös hengerben lévő trafót átteszed az mondjuk a 2-esbe. aztán lesed az INPA-t.


Igen, én is erre gondoltam, meg is csináltam a tesztet, átraktam az 1.-be, a trafót, és gyönyörűen átment a járásegyenetlenség. Szinte biztos, hogy a trafó adta meg magát, holnap csere.
Akkor már itt a kérdés, Bárdinál van sokféle, de se NGK, se Delphi nincs, viszont van Hitachi-hüco. Vélemény róla esetleg?
Bosch volt, ami beszart, nem lep meg...
Kösz a segítséget!



csak a bárdi játszik?
én Beru-t vennék.
viszont ha neked Bosch van benne és csak a rosszat akarod cserélni, akkor célszerű Bosch-t venni.
én anno igaz 4 hengeresbe, de cseréltem az összeset. azt mondták úgyis sorra tönkre fog menni. már előtte is volt 2x tünet indításnál, majd a gyertya csere után végleg megadta magát. inkább ment bele egy sor Beru.

YELLOW Elküldve: 2016-11-16 14:20 Mi lehet a baj?

batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta:
batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

(1.8 is m44) Ma reggel indítotoma kocsit és az alapjárat 500 és 1000 között ingadozik miközben dadog a motor. Hagyom járni es nagyjából 1 perc után beáll minden ahogy kell és megy. Szerintetek hol kezdjem a probléma keresését ill. mik lehetnek? Hangsúlyozom nem maradandó a hiba csak az elején csinálja. köszönöm szépen!


szerintem az egyik henger nem indul el. diaggal ki kellene olvasni.
esetleg főtengely jeladó kontakt probléma is lehet. vagy akár több más is, de azt élő adatból lehetne vizsgálni, milyen hőmérsékletet mér a beszívott levegőnek, mennyiségét stb.


Köszi. Ez ma reggel volt. Delutan nem produkàlta. Kivancsi vagyok holnap reggelre..
Es ezt hogy kell elképzelni? Az egyik henger késöbb ébred??


akár. bár lehet az utóbbi hozzászólásod után, hogy az üzemanyag nyomás nem oké.
ha holnap reggel megint csinálja, akkor holnapután próbáld meg, hogy 3x ráadod a gyújtást, de amikor gyújtást adsz várj 2-3 sec-et. és majd csak a 3. gyújtásráadás után indíts. ha akkor nem produkálja reggel, akkor az AC engedi vissza az üzemanyagot. nem tartja a nyomást.


Oke koszonom. Kiprobalom.


Hello. Kiprobaltam rendesen inditottam es indult is ahogy eddig. Akkor most??


de most mit próbáltál ki? a normál indítást, vagy a 3x gyújtásos témát?


bocsi, normálisan indítottam, nem csináltam 3x -i gyújtást... szóval akkor nem tudom mi lehet(ett)


kérdés, hogy kevesebbet állt-e az autó az indítás előtt, mint akkor, amikor rosszul indult? mert lehet időbe telik mire elejti a nyomást.
de találgatás helyett célszerűbb valahova elvinni. tudom nehéz jó szakembert találni, akiben meg is lehet bízni.
illetve úgy is nehéz, ha az embernek szüksége van az autóra mindig.

YELLOW Elküldve: 2016-11-16 11:15 Mi lehet a baj?

batigol09 írta:
batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

(1.8 is m44) Ma reggel indítotoma kocsit és az alapjárat 500 és 1000 között ingadozik miközben dadog a motor. Hagyom járni es nagyjából 1 perc után beáll minden ahogy kell és megy. Szerintetek hol kezdjem a probléma keresését ill. mik lehetnek? Hangsúlyozom nem maradandó a hiba csak az elején csinálja. köszönöm szépen!


szerintem az egyik henger nem indul el. diaggal ki kellene olvasni.
esetleg főtengely jeladó kontakt probléma is lehet. vagy akár több más is, de azt élő adatból lehetne vizsgálni, milyen hőmérsékletet mér a beszívott levegőnek, mennyiségét stb.


Köszi. Ez ma reggel volt. Delutan nem produkàlta. Kivancsi vagyok holnap reggelre..
Es ezt hogy kell elképzelni? Az egyik henger késöbb ébred??


akár. bár lehet az utóbbi hozzászólásod után, hogy az üzemanyag nyomás nem oké.
ha holnap reggel megint csinálja, akkor holnapután próbáld meg, hogy 3x ráadod a gyújtást, de amikor gyújtást adsz várj 2-3 sec-et. és majd csak a 3. gyújtásráadás után indíts. ha akkor nem produkálja reggel, akkor az AC engedi vissza az üzemanyagot. nem tartja a nyomást.


Oke koszonom. Kiprobalom.


Hello. Kiprobaltam rendesen inditottam es indult is ahogy eddig. Akkor most??


de most mit próbáltál ki? a normál indítást, vagy a 3x gyújtásos témát?

YELLOW Elküldve: 2016-11-16 09:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Strashimir írta: Sziasztok!
típus: 330ci
A reggeli -2 °C-os hidegindításnál arra lettem figyelmes, hogy igencsak darabos a motor járása, és ez sajnos bemelegedés után is így maradt. Az a tipikus 1 henger nem megy feeling.
Később rácsatlakoztam INPÁval, és a következő hibák voltak törlés után egyből újra:
kipufogó vanos szelep kihagyás, és 5. henger gyújtáskimaradás

Szerintetek is 5. henger trafó és vanos szelep lesz első körben?









előre is köszönöm!


hát ezeknél a a6 hengereseknél jellemző szokott lenni, az 5-6-os henger rosszalkodása.
szerintem a szelepnek nem lesz köze hozzá, egyszerűen csak, nem robbant be a keverék a hengerben. trafó hiba miatt. de gyszerű. az 5-ös hengerben lévő trafót átteszed az mondjuk a 2-esbe. aztán lesed az INPA-t.

YELLOW Elküldve: 2016-11-15 20:56 Akkumulátor

laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?


Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.


lehet én félre értettem mi a baj
nem is volt egyértelmű, hogy most mi is a problémája...


Nem tom. De ha gyenge az akku akkor kuka azt venni kell egyből egy újat! Én soha nem töltöttem autó akkuját ha "megellett" akkor ugye bikakábel és irány egy újért a régit meg otthagyom mint veszélyes hulladékot. Ellenben a motorét szezonon kívül havi pár napot töltöm proc.vezérelt csepptöltővel így tartva formában. Arról nem beszélve ugyanennyibe kerül az a kis akku mint az autókba mert speckó mivel fektetve kell betenni a tank alá, így véletlen sem szivároghat.


Most akkor szerintetek vegyek minden évben egy új aksit? Yellow az a gondom hogy ha még egy hetet csinálom vele a rövidebb utakat akkor már nem fog beindulni.



akkor jól gondoltam, vagyis én értettem jól. csak 35+ órája fent vagyok aztán...
ne vegyél mindig új akksit. meg kell nézetni a generátort, tölt-e rendesen. és be kell szerezni egy procis akksi töltőt, és használni is kell. csillaggarázs sem segít az ilyen esetekben.


A generátor 14,0- 14,1- 14,2v-ot tölt attól függően mi van bekapcsolva az autón csak az fura hogy van úgy nagyon ingadozik a töltés le esik 13,6 ra vissza 14,0 ra utána 13,9 ezt olyankor csinálja mikor megállok egy lámpánál mikor leesik a fordulat alapgázra de után 14,0 és 14,1.Kíváncsi voltam egy kolléga autóját mértük passat 2,0 tdi neki 14,38 at mutatott a multiméter hozzáteszem ő már két hete csinálta akkor a rövid utakat.Egy tucat kollégám van aki ugyanezeket a rövid utakat járja minden gond nélkül nekik is csillag garázs van mint nekem. Arra gondoltam még hogy nem lehet e valahol valami érintkezési hiba ugye az okos német elrakta a csomagtartóba az aksit hogy jó hosszú vezetéket keljen húznia előre amit ki tudja hány helyen még meg is szakított mivel az aksinál van egy bazi vastag a motor térbe meg egy jóval vékonyabb jön. apropó ennek az útjáról nem tudsz tudtok valamit hogy nem lehet e ott gond valahol?


lehet töltés szabályzó hiba is, azért ingadozik. mintha úgy rémlene, hogy nekem stabil a fesz. járó motornál fordulattól függetlenül.

YELLOW Elküldve: 2016-11-15 20:14 Akkumulátor

laszlo0918 írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok. Segítséget tanácsot szeretnék kérni tőletek. Külföldön melózom egyszerre 10-11 napot vagyok el itt kint rövid szakaszokat megyek az autóval kb 10 percet jár a motor mindennel együtt szóval le kaparom az ablakokat addig megy világítás nélkül utána az út melóba néha elugrok vele este meló után üzletbe akkor kicsit többet megy.Azért írom le ezt így hogy lássátok mi a szitu-ma van hogy 9-dik napja járok vele melóba itt kint és ma este mikor indítottam be már felvillantak a fék meg a sárga háromszög kontroll égők jelezve hogy kevés a szufla az aksiban ezt onnét gondolom hogy itt a fórumon már valaki írt erről.Minden évben mióta nálam van a kocsi ez megy.Tavaly vettem bele egy új varta sylver dynamic 85 ah-s aksit előtte egy 100 ah-s volt benne kevesebb startoló árammal mint ez-megjegyzem hogy szerintem mái napig jó az az aksi valahol kint van a fészerben... mert amint kicseréltem az újra az is csak annyit bírt égő pislogás nélkül mint az elődje csak hát halgattam másokra hogy cseréljem ki biztos öreg már stb. Na még gondoltam az aksi mellé kiveszem az önindítót ki lettek benne cserélve a szénkefék-perselyek-az elektromágnesnél az érintkezők amik össze zárnak mikor indítok az autó pöccre megy nem kell sokáig indítózni.Nincs valami ötletetek mi okozhatja ezt?


Hát szerintem az akkuhoz semmi köze. Nekem anno az ABS jeladó hibája miatt világítottak ezek. A bal hátsó keréknél kellett a jeladót cserélni, persze előtte hibakód olvasás volt szerelőmnél. Indítás után többször elaludt majd újra felvillantak, mert ugye indításkor tetsztet csinál a rendszerről ezt is itt olvastam fórumon.


lehet én félre értettem mi a baj
nem is volt egyértelmű, hogy most mi is a problémája...


Nem tom. De ha gyenge az akku akkor kuka azt venni kell egyből egy újat! Én soha nem töltöttem autó akkuját ha "megellett" akkor ugye bikakábel és irány egy újért a régit meg otthagyom mint veszélyes hulladékot. Ellenben a motorét szezonon kívül havi pár napot töltöm proc.vezérelt csepptöltővel így tartva formában. Arról nem beszélve ugyanennyibe kerül az a kis akku mint az autókba mert speckó mivel fektetve kell betenni a tank alá, így véletlen sem szivároghat.


Most akkor szerintetek vegyek minden évben egy új aksit? Yellow az a gondom hogy ha még egy hetet csinálom vele a rövidebb utakat akkor már nem fog beindulni.



akkor jól gondoltam, vagyis én értettem jól. csak 35+ órája fent vagyok aztán...
ne vegyél mindig új akksit. meg kell nézetni a generátort, tölt-e rendesen. és be kell szerezni egy procis akksi töltőt, és használni is kell. csillaggarázs sem segít az ilyen esetekben.

YELLOW Elküldve: 2016-11-15 20:11 Teligumiszett

már megint a szokásos téma.
a dilemma nagy. mindig hatalmas ügyet csinálok belőle.
sikerült egy Styling 46 szettet vennem. nem csúnya, de homokszorva lesz, és feketére szeretném fújni.

sajnos én valami rosszra emlékeztem, bár lehet van 1 pár 2004-es télim, még nem néztem meg mind a négyet, de erre emlékeztem, ám múltkor néztem és 2000-es DOT szám volt az egyiken.
ez Bridgestone LM-18-as gumi, és meglepő módon nem annyira van kikeményedve, sőt repedezve meg fura mód alig. apám 10 évese rosszabb. az egyik neves gyártó szerint is 10 évet elmennek a gumik. maguk ellen beszél bár már 4-5mm a minta, de 16 éves gumit már nem csak pofám nincs feltenni, de már régebben is cserélni akartam.

most egy új gumi keltette fel az érdeklődésem.
Laufenn i Fit LW31


a mintája kísértetiesen hasonlít a Hankook W452 i*Cept RS2


a hasonlóság nem véletlen hisz a Hankook márkája. ám a hírekkel elelntétben a Laufenn csak Indonéziában készül, míg a Hankook magyarban is, a kis méretek kínában is.
a két gumi oldalfala is nagyon hasonló stílus.
volt lehetőségem gumit tapogatni.
a Laufenn puhább anyagú, mint a Hankook. emiatt nem mertem megvenni. bár amennyit én megyek, az nem sok, sokat kibír majd. a minta mélysége is mintha kisebb lenne, de nem sokkal. konkrétan nem mértem le, de pl a GoodYear télije még mélyebb mintájú.
a puhaság alapján, a Laufenn jobban tapad. az ADAC teszten a Hankook egész jól teljesített, pedig tapogatásra nekem elég keménynek tűnik anyag ügyileg. teszem hozzá a GoodYear tálije, ami tesztgyőztes volt, az sokkal puhább, mint a Laufenn. nem véletlen nyert tesztet, talán ezért is mélyebb a minta, mert jobban kopik.
szóval ezek alapján a Laufenn jó esélyekkel pályázik.
több webáruházban annak ellenére, hogy a Laufenn "budeget" kategória, míg a Hankook "premium" árak tekintetében, 1500-2000 ft a különbség /gumi. ami kb egy szerelés ára pont.
épp ezért akartam Hankook-ot, mert ez nem különbség, miközben nagy valószínűséggel lehete gyforma is lehet a két gumi, de ez nem igaz, hisz más a keménységük.
az egyik webáruházas ehlyen voltam bent ma, és pont nem volt Hankook, míg más helyeken Laufenn szerezhető be nehezen. egyébként az eldóval való beszélgetés elég komolytalanra sikerült, lehet szívott valamit, elég fura hangulat volt

szóval még mindig nem tudom mi legyen. nyáriban Hankook lesz mindenképp, ezért szeretnék télinek is. de a Laufenn is Hankook. aggódtam a puhasága miatt, de a GoodYear puhasága ledöbbentett.

az ADAc számomra csak tájékoztató jelelggű teszt, fenntartásokkal kezelem. szerintem és több gumis elmondása alapján is, egy nagy márka sem jelent feltétlen megbízhatóságot, vagy annyival nem nyújt többet, mint amivel többe kerül.

de ha hó sem lesz, akkor minek új? tavaly is ha szándékoan nem megyek le csapatni a hóba, akkor nem is ment volna ki hóba az autó. új télit kár koptatni szárazon
erre kaptam meg azt, hogy nagyon ráérek, hogy ilyen dilemmáim vannak.
hát nem tudom, de foglalkoztat is egyébként a téma.