Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-11-05 08:08 Társalgó

YELLOW írta:
BG535 írta:
YELLOW írta:
BG535 írta: Sziasztok!

Nem találtam ilyen topikot, ezért gondoltam bedobom ide a nyűgömet.
Van egy szép F10 535D-m, de jelenleg az idrive megkeseríti az életemet. Próbáltam utána nézni külföldi oldalakon, hogy hogyan kell szétszedni ennek a típusnak az idrive-ját, de sehol sem találok erre semmit csak egyéb típusokét, azok viszont máshogy épülnek fel.
Ma kiszedtem 1x, de szétszedni nem sikerült, ezért csak a nyáklap felületét tisztítottam meg kontaktspray-vel. Nos annyit sikerült ezzel elérni, hogy a fennálló hiba(tekerésre nem reagált) megszűnt, viszont most a nyomást nem érzékeli.
A külföldi szakirodalomban addig jutottam, hogy a forrasztásokat kéne megerősíteni a panelen, de ehhez szét kéne tudni szedni.
Szóval a kérdés:
Csinált már valaki ilyet? Esetleg van videó róla valahol?
Tudtok esetleg valakit ajánlani, aki ezt szétszedné és megcsinálná, mert nincs kedvem újta venni bele.

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv
BG353


hát itt kevés embernek lehet ilyen autója szerintem. főként E46, E36, E90, E39, E65 a téma, kb ilyen sorrendben.
aki dolgozik elektronikával ért a finomműszerészethez, az biztos tud segíteni, nem hiszem, hogy BP-n nehéz lenne ilyet találni.
szerintem nem igen javított még ilyet itt senki.
de hátha lesz valaki.


Kedves Yellow!
Köszönöm, igen látom, hogy itt elsősorban nem ez a típus a fő téma, szerencsére az E39-el nincs ilyen gondom. Tegnap egy műszerésznél is voltam, na ő még nem látott ilyet, nem is sikerült szétszednie....
Azért hátha lesz olyan valaki itt, aki hallott már olyanról, aki látott már ilyet.


nincs róla képed? ahogy ki van szedve? valahogy csak szét jön. lehet rákeresek hátha lelek képet.


ez esetleg hasznos?
http://bmwi.bimmerpost.com/for...?t=1266881

én ahogy nézem az alsó része csak összepattintós, fülekkel pattan össze. az alatt lehet csavar.

YELLOW Elküldve: 2016-11-05 08:03 Társalgó

BG535 írta:
YELLOW írta:
BG535 írta: Sziasztok!

Nem találtam ilyen topikot, ezért gondoltam bedobom ide a nyűgömet.
Van egy szép F10 535D-m, de jelenleg az idrive megkeseríti az életemet. Próbáltam utána nézni külföldi oldalakon, hogy hogyan kell szétszedni ennek a típusnak az idrive-ját, de sehol sem találok erre semmit csak egyéb típusokét, azok viszont máshogy épülnek fel.
Ma kiszedtem 1x, de szétszedni nem sikerült, ezért csak a nyáklap felületét tisztítottam meg kontaktspray-vel. Nos annyit sikerült ezzel elérni, hogy a fennálló hiba(tekerésre nem reagált) megszűnt, viszont most a nyomást nem érzékeli.
A külföldi szakirodalomban addig jutottam, hogy a forrasztásokat kéne megerősíteni a panelen, de ehhez szét kéne tudni szedni.
Szóval a kérdés:
Csinált már valaki ilyet? Esetleg van videó róla valahol?
Tudtok esetleg valakit ajánlani, aki ezt szétszedné és megcsinálná, mert nincs kedvem újta venni bele.

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv
BG353


hát itt kevés embernek lehet ilyen autója szerintem. főként E46, E36, E90, E39, E65 a téma, kb ilyen sorrendben.
aki dolgozik elektronikával ért a finomműszerészethez, az biztos tud segíteni, nem hiszem, hogy BP-n nehéz lenne ilyet találni.
szerintem nem igen javított még ilyet itt senki.
de hátha lesz valaki.


Kedves Yellow!
Köszönöm, igen látom, hogy itt elsősorban nem ez a típus a fő téma, szerencsére az E39-el nincs ilyen gondom. Tegnap egy műszerésznél is voltam, na ő még nem látott ilyet, nem is sikerült szétszednie....
Azért hátha lesz olyan valaki itt, aki hallott már olyanról, aki látott már ilyet.


nincs róla képed? ahogy ki van szedve? valahogy csak szét jön. lehet rákeresek hátha lelek képet.

YELLOW Elküldve: 2016-11-05 06:48 angel eye

atomanti86 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
atomanti86 írta: Sziasztok..csak 1 gyors kérdés..angel eyes-s elfogadják nappali menetfénynek vagy melléje a tompított fényszórót is be kell kapcsolni?


Nem fogadják el, mert ez nem eredeti gyári felszereltség, nem annak a szabványnak felel meg.
Viszont ha az LCM-ed tudja, akkor a távolsági fényszórót csökkentett fényerővel be lehet állítani DRL-nek.


egyébként sajnos villognak rá (mondjuk az szerintem paraszt). pedig már levettem a legkisebb teljesítmény fokozatra. sőt már a manuális (műszerfali) tekerővel le is állítottam a fényszóró magasságot, hogy inkább lefelé világítson. én direkt megnéztem nem volt zavaró, szóval... egyébként fura, mert a lámpamagasságom 0-as beállításon tökéletes. nappal szinte alig látni. árnyékos helyen, vagy amikor a panelházaktól már nem szűrődik elég fény délután, akkor kicsit jobban látni. de hát mi az a ~6W? lópikula.


A nappali menetjelző lámpára vonatkozó szabályt elolvastam de már az első kikötésnél elbukik az angel eyes(ugye 2 lámpát szabad felszerelni ez meg kapásból 4)..talán az lesz hogy külön kapcsolóra köttetem és ha nem tetszik a rendőrnek la tudom kapcsolni..


én is így tennék, ha lenne. nincs hibakód, egyszerűbb bekötni, minden marad gyáriban.
ez a kettő értelmezése is lehet érdekes. bármibe bele lehet kötni.

YELLOW Elküldve: 2016-11-05 06:46 Társalgó

BG535 írta: Sziasztok!

Nem találtam ilyen topikot, ezért gondoltam bedobom ide a nyűgömet.
Van egy szép F10 535D-m, de jelenleg az idrive megkeseríti az életemet. Próbáltam utána nézni külföldi oldalakon, hogy hogyan kell szétszedni ennek a típusnak az idrive-ját, de sehol sem találok erre semmit csak egyéb típusokét, azok viszont máshogy épülnek fel.
Ma kiszedtem 1x, de szétszedni nem sikerült, ezért csak a nyáklap felületét tisztítottam meg kontaktspray-vel. Nos annyit sikerült ezzel elérni, hogy a fennálló hiba(tekerésre nem reagált) megszűnt, viszont most a nyomást nem érzékeli.
A külföldi szakirodalomban addig jutottam, hogy a forrasztásokat kéne megerősíteni a panelen, de ehhez szét kéne tudni szedni.
Szóval a kérdés:
Csinált már valaki ilyet? Esetleg van videó róla valahol?
Tudtok esetleg valakit ajánlani, aki ezt szétszedné és megcsinálná, mert nincs kedvem újta venni bele.

Előre is köszönöm a válaszokat!

üdv
BG353


hát itt kevés embernek lehet ilyen autója szerintem. főként E46, E36, E90, E39, E65 a téma, kb ilyen sorrendben.
aki dolgozik elektronikával ért a finomműszerészethez, az biztos tud segíteni, nem hiszem, hogy BP-n nehéz lenne ilyet találni.
szerintem nem igen javított még ilyet itt senki.
de hátha lesz valaki.

YELLOW Elküldve: 2016-11-05 00:44 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

halihoooo írta:
jamborj írta:
halihoooo írta: Sziasztok!

E46 325i touring-ról lenne szó.
A kérdésem az lenne,hogy p1342 illetve p1350 hibakódok esetén mit kell cserélni?
Idáig eljutottam:
P1342 Gyújtáskihagyás alatt kezdő cilinder 1
P1350 Gyújtáskihagyás alatt kezdő cilinder 5

Tehát az tiszta,hogy az egyes és az ötös hengernél gyújtás probléma van,csak azt nem tudom mi a teendő.Elég a gyertyákat cserélni (mind a 6-ot cserélném) vagy valami komolyabb dolog van a háttérben.Nem tudom,hogy van-e összefüggés (valószínűleg igen) hidegen füstöl az autó.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv. Zoli


Mielőtt bármit cserélsz, érdemes felcserélni a gyertyákat...ha ugyanez a hiba, akkor tovább lehet menni, trafó cserebere, ha nincs változás, tovább kell keresni...de legyél túl ezeken először.


Köszi a választ.Már megrendeltem az új gyertyákat azokat mindenképp kicserélem úgy döntöttem.Ha továbbra is írja a hibát akkor elkezdem felcserélni a trafókat.(ez igazán jó ötlet köszi) Egyébként semmit nem vettem észre az autón csak kíváncsiságból gépre dugtam és ott írja ezt a két hibát.Meg persze füstöl most jobban megfigyeltem és meleg motorral is füstöl.Erre esetleg ötlet?
Még egy amatőr kérdés csak nagyon halkan és nem ér a hülyét kiröhögni!
Melyik az egyes henger ami legbelül van a szélvédő előtt vagy amelyik legkívül a hűtő ventilátornál?


hát ha haldoklik valamelyik trafód, akkor nagy valószínűséggel az új gyertya ki is fogja nyírni pár km-en belül. én így jártam az új gyertyák után. előtte 2x fordult elő fél év különbséggel, hogy egy henger nem indult el indításkor. gyertya csere után ~150km-rel menet közben, indulástól számított 500m alatt vágta ki az egyik trafót.
célszerű a 4-et cserélni egyszerre, hogy 4 egyforma legyen benne, mert idővel sorra ki fognak menni.

YELLOW Elküldve: 2016-11-05 00:41 Futómû és hibái

flenfer írta: Sziasztok!
Ha a difiben kevés az olaj, vagy régi, okozhatja, hogy rángat az autó motorféknél?


szerintem nem okoz ilyet. az olaj ott csak kenést biztosít, nem úgy mint automata váltó esetén, ahol hajtást is közvetít.
kuplung és segédrészei inkább, de ha angyon alacsony gázzal indulsz, akkor a legtöbb BMW berángat.

YELLOW Elküldve: 2016-11-04 15:10 angel eye

Tano írta:
atomanti86 írta: Sziasztok..csak 1 gyors kérdés..angel eyes-s elfogadják nappali menetfénynek vagy melléje a tompított fényszórót is be kell kapcsolni?


Nem fogadják el, mert ez nem eredeti gyári felszereltség, nem annak a szabványnak felel meg.
Viszont ha az LCM-ed tudja, akkor a távolsági fényszórót csökkentett fényerővel be lehet állítani DRL-nek.


egyébként sajnos villognak rá (mondjuk az szerintem paraszt). pedig már levettem a legkisebb teljesítmény fokozatra. sőt már a manuális (műszerfali) tekerővel le is állítottam a fényszóró magasságot, hogy inkább lefelé világítson. én direkt megnéztem nem volt zavaró, szóval... egyébként fura, mert a lámpamagasságom 0-as beállításon tökéletes. nappal szinte alig látni. árnyékos helyen, vagy amikor a panelházaktól már nem szűrődik elég fény délután, akkor kicsit jobban látni. de hát mi az a ~6W? lópikula.

YELLOW Elküldve: 2016-11-04 14:51 angel eye

atomanti86 írta: Sziasztok..csak 1 gyors kérdés..angel eyes-s elfogadják nappali menetfénynek vagy melléje a tompított fényszórót is be kell kapcsolni?


a nappali menetfénynek meg vannak a szabályai.
milyen szín lehet. annak előre felé kell világítani (nem lefelé vagy felfelé).
ha tompítottra kapcsolsz, akkor le kell kapcsolnia, vagy fényerőjének csökkenie kell.
nagyjából ez vonatkozik rá, és ugye E jelzésűnek kell lennie.
ilyet egyik karikán sem találsz, csak ami gyárilag van búrában. E46-nál nem létezik ilyen. utólag ehet venni E jelzéses lámpát, amibe bele van építve az AE. úgy elvileg elfogadják, gyakorlatilag pedig nem tudom.
én sem értem egyébként, miért ez a herce-hurca. talán azért, mert ezt is sokan divatból betetetik és lehet érte sok embert megbüntetni. a kérdés valójában mennyire foglalkoznak vele.
én aktiváltam a gyári DRL-t +egy kis US style index, de eddig nem szóltak miatta, nem állítottak félre miatt, pedig az ünnepek alatt vagy 6x találkoztam rendőrökkel.

egyébként ezt a nappali menetfény dolgot nem értem. az a lényege, hogy nappal is messziről látható legyen az autó. ennek ellenére a 2010 vagy 2011-től gyártott autókban kötelező, ami kb olyan erős sok autónál, mintha csak helyzetjelző égne. amit egy napos időben nem is látni. akkor most mi van?

YELLOW Elküldve: 2016-11-04 14:43 Motorindítás távirányítóval

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Nem találtam ezzel a témával foglalkozó topikot, de gondoltam találn mást is érdekelhet.
Most, hogy megjött a jóidő, talán másnak is megfordult a fejében, hogy jó lenne reggel a már üzemmeleg, befűtött autóba bepattanni.
Van-e köztünk olyan, aki már körüljárta a távirányítású motorindítás témáját, esetleg konkrét tapasztalata is van, hogy milyen kütyüt érdemes beszereltetni, kivel, hogyan stb.?
Köszi!


szerintem kettőstömegű lendkerekes autónál pláne célszerű kinyomott kuplunggal indítani.
távindításnál ezt nem tudod megtenni.
nyilván egyszerűbb megoldás lenne, mint állófűtést szerelni bele, de inkább a második.
ez a távindítás dolog is max akkor jó, ha udvaron állsz és saját udvaron. más helyen rizikós a dolog.

YELLOW Elküldve: 2016-11-04 06:50 Motorgenerál!

viktor írta:
YELLOW írta: mi a jelenség, ha hajtókarcsapágyas lesz egy motor?
hang, tünet? (rá fogok guglizni is, de érdekel itt kinek mi a véleménye erről)
csak általánosságban kérdezem, mert annyi félét hallottam már, most is egy BMW csoportos kérdés kapcsán merült fel bennem ez a kérdés.

Mintha kalapáccsal vernéd a hengerfejet.


közben utána olvastam, van sok minden ami egyezik a leírtakban.
de ugye amire biztosra válik, addigra már a tipikus tünetek vannak.

YELLOW Elküldve: 2016-11-03 17:00 Motorgenerál!

mi a jelenség, ha hajtókarcsapágyas lesz egy motor?
hang, tünet? (rá fogok guglizni is, de érdekel itt kinek mi a véleménye erről)
csak általánosságban kérdezem, mert annyi félét hallottam már, most is egy BMW csoportos kérdés kapcsán merült fel bennem ez a kérdés.

YELLOW Elküldve: 2016-11-03 06:50 Mi lehet a baj?

e602007 írta: Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. A következő probléma lépett fel szeretet 530dm-nél (2007évj)230ekm
az olajszűrő sapkájánál szivárog az olaj. Sapkát már többször cseréltünk,gondoltuk nem zár rendesen vagy eldeformálódott ez nem segített. Továbbra is folyást észleltünk. Ezt követően olajszűrő ház cseréje történt de a szivárgás nem szűnt meg.
Mi lehet a gond? Merre tovább? Ötleteket , javaslatokat előre is nagyon köszönöm.
üdv


nem lehet, hogy kartergáz probléma van? aztán azért nyomja ki.
kartergázszűrőt nézném meg, vagy a csövezését.

YELLOW Elküldve: 2016-11-03 06:38 Motor-váltó

Tano írta:
Jesse írta: Üdv nekem olyan problémám lenne hogy a motortérben inditasnal járó motornál illetve leállítás után kb 1-2 percig nagyon sípol a bal felső sarokban található "fekete doboz" mi ennek a pontos neve? Es valószínűleg kezdi megadni magát azert ad ki ilyen erős sipolo hangot?


Menetirány szerint, vagy szemből nézve bal oldalt?


sejtettem is, hogy mi lesz erre a válasz, gondoltam is, amikor írtam a korábbi választ, hogy írjam-e a webasto-t. már csak azért is gondoltam, mert nekem is van ismerős, akinek le van húzva hasonló gondok miatt.

YELLOW Elküldve: 2016-11-02 10:59 Motor-váltó

Jesse írta:
YELLOW írta:
Jesse írta: Üdv nekem olyan problémám lenne hogy a motortérben inditasnal járó motornál illetve leállítás után kb 1-2 percig nagyon sípol a bal felső sarokban található "fekete doboz" mi ennek a pontos neve? Es valószínűleg kezdi megadni magát azert ad ki ilyen erős sipolo hangot?


eddig nem sípolt?


Nemhiszem vagyis nem tűnt fel most meg járó motornál is nagyon hangos es ha leallitom az autót utana is nyomja rendesen


nekem is sípol, pedig nekem benzines. de nekem gyújtásra is, amikor ráadom, aztán kattog is párat. igaz belülről nem hallom, vagy nem figyeltem még
viszont neked ott a doboz mellett a motortér részen van egy üzemanyag pumpa, szűrő is ha minden igaz. lehet az csinálja.
egyébként a doboz alatt van az ECU.

YELLOW Elküldve: 2016-11-02 10:30 Motor-váltó

Jesse írta: Üdv nekem olyan problémám lenne hogy a motortérben inditasnal járó motornál illetve leállítás után kb 1-2 percig nagyon sípol a bal felső sarokban található "fekete doboz" mi ennek a pontos neve? Es valószínűleg kezdi megadni magát azert ad ki ilyen erős sipolo hangot?


eddig nem sípolt?