Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-10-15 20:06 Klíma

Tano írta:
multifilter85 írta: Hali!Koszi a valaszt!Amugy nem lehet lassabb fokozatban szaritani a szelvedot,mert nekem csak maximumon megy!meg mit jelent az hogy egy karikaban van egy A ,meg egy ures karika?


Nem lehet, akkor maxon nyomja. Ha kell akkor az oldalsó befúvót is állítsd az oldalablak irányába, vagy egy kis időre engedd lejjebb az ablakot.
Az "A" betűs az automata belső keringetés. Az autó elején van egy "bűzérzékelő", és ha ez a funkció aktív, akkor ennek a jele alapján magától bekapcsolja a belső keringetést.


arról nem is beszélve, hogy a belső keringetéstől pont, hogy párásodni fog.

YELLOW Elküldve: 2016-10-15 20:04 Tempomat - utólag?

Tano írta:
Benyo89 írta: Sziasztok!

Utólag tetettem a tempomatot a kocsiba. Az lenne a kérdésem hogy meg lehet adni valahol hogy ha gombbal gyorsítok akkor az milyen gázpedál állásnak feleljen meg? A mostanit elég kevésnek érzem.
Ha hülyeséget kérdeztem akkor bocsi.
Köszönöm!


Szerintem nem. Egy 16i-től többet ne is várj.


pedig az enyém gombnyomkodásra jobban gyorsul, mintha a gázt nyomnám. igaz gyorsan kell nyomkodni, de tényleg jobban gyorsul. nem tudom mitől függ.
talán az lehet, hogy a tempomat egyik hátránya, ami miatt általában növekszik a fogyasztás, hogy a legrövidebb időn belül akarja elérni a kívánt sebességet.
én kipróbáltam, a korábban beállított 90-et, hamarabb eléri 50-ről, ha megnyomom ugye a tempomat memóriát, mint amikor tempomat nélkül gyorsítok. akár padlózva, akár követve a fordulatot gázzal.

YELLOW Elküldve: 2016-10-15 18:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

banditosz001 írta: Szaisztok!
Egy kérdés az ews-ből vagy az alsz-ből hogyan tudom kiolvasni az eddig megtett kilométert?
Inpaval próbáltam és csak az Instrument cluster-ből sikerült megtalálni. Ews esetén egyáltalán semmi, az alsz-ből meg annyit tudtam meg hogy hány órát volt felkapcsolva a lámpa meg hányszor...



INPA-val ezt nem lehet.
de ha a műszerfalon nincs az össz km mellett, a km felirat mellett egy világító pont, akkor amax 50km eltéréssel ugyanazt fogod kiolvasni. ugyanis a lámpamodul 50km-ként rögzíti a km-t.
azt pontosan nem tudom mennyi a megengedett diffi a két érték között, de ha jól emlékszem egyik ismerősnek 19ezer diffi volt a műszerfal/ews és a lámpamodul között és még nem jelzett.

YELLOW Elküldve: 2016-10-14 21:54 Nem indul el

RemusExhaust írta: Sziasztok.
E36 20i-vel lenne olyan problémám, hogy hidegen nem indul. Tolásra és melegen pöccre indul.
Gyertyák és önindító 2hete lett cserélve, akksi nem olyan régi, benzinpumpa megy benne.
Kinek milyen ötlete lenne?
Válaszokat előre is köszönöm!


lehet megy a pumpa, de ha hosszú álláskor visszaereszti az anyagot, akkor nem fog elsőre indulni, vagy igen leáll hamar.
ha többszöri gyújtás ráadás utáni indítás kísérletkor indul hidegen, akkor ezzel lesz gond.

YELLOW Elküldve: 2016-10-14 18:01 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Bero írta:
YELLOW írta: felmerült egy kérdés.
E39 volt benne nagy board, már nincs.
viszont az átlagfogyasztás értéket nem lehet a BC-vel nullázni. gondolom a nagy board miatt.
lehet ezzel kezdeni valamit? valahol valahogy megmondani neki, hogy nincs nagy board és tekintse úgy, hogy kis board van?
mert a BC gombbal váltja a dolgokat a műszerfalon, de hosszan nyomva nem nulláz.
valaki esetleg vágja fejből ezt?


én úgy tudom nem lehet,úgy mint az időt sem lehet beállítani.


hát akkor ez elég gáz. nem hiszem el, hogy erre nincs lehetőség másképp. mondjuk kellett neki a hülye kínai érintős fejegység
lehet majd megnézem kisilabizálom a dolgot, csak mondom hátha valaki vágja élből ezt.
csak így nem logikus.
ha BC gombbal tudod váltani az óracsoporton a kijelzett dolgokat, akkor nem értem, nem logikus, hogy nem lehet nullázni.

YELLOW Elküldve: 2016-10-14 15:28 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

felmerült egy kérdés.
E39 volt benne nagy board, már nincs.
viszont az átlagfogyasztás értéket nem lehet a BC-vel nullázni. gondolom a nagy board miatt.
lehet ezzel kezdeni valamit? valahol valahogy megmondani neki, hogy nincs nagy board és tekintse úgy, hogy kis board van?
mert a BC gombbal váltja a dolgokat a műszerfalon, de hosszan nyomva nem nulláz.
valaki esetleg vágja fejből ezt?

YELLOW Elküldve: 2016-10-14 12:59 Akkumulátor

csaadaam írta: Sziasztok!

Akkut szeretnék cserélni az autómban, mert még a gyári (2002-es) van benne, ma reggel rá kellett bikázni.
24ezer forint környékén vannak a 80Ah 700A akkuk, de 30-ért már 100Ah 900A is van.
Érdemes a gyárinál nagyobb kapacitású és/vagy indítóáramú akkut belerakni, vagy fölösleges?

Köszi!
Ádám


az attól függ mennyi extra van az autóba.
de általában, ha 80Ah-s a gyári, akkor 90Ah-s még betehető.
de célszerű azt is nézni, hogyan van használva az autó. neked hihetetlen 14 évet bírt, így arra következtetek, hogy hosszú távokat mész vele, vagy mentek vele. másképp nem bírta volna eddig.
erős akksi sok indítást kibír, de benzinesnél nem indokolt nagy akksi használata.
az én véleményem az, hogy felesleges nagyobb az esetedben.

YELLOW Elküldve: 2016-10-13 22:09 320d Motor

BarG írta:
YELLOW írta: hi,
- 20d 150 lovas, ha a rail nyomás hibára panaszkodik, az mitől lehet? élőadatban nem látszik semmi gond.
- hozza mind a 4 izzítógyertyát hibának + az izzításvezérlőt. nyilván a vezérlő lesz rossz, a tipikus baja. de lehetséges, hogy az izzító relé rossz vagy a biztije?
köszi!


Hali,
- tudod, hogy milyen fordulaton mekkora gázpedál nyomásra mennyinek kell lennie a rail nyomásnak? Ha élőadat olvasásnál látsz valamekkora railnyomást, az nem azt jelenti, hogy annyinak is kell lennie
Ha nem annyi a nyomás, amennyinek kéne lenni, az lehet:
- bármelyik gázolaj pumpa hibája
- szabályzó szelep hiba
- railnyomás érzékelő hiba
- fúvóka visszaereszt
- benzint tankolt a jóember


elvileg nem tankolt benzint, bár a párja járt az autóval, szóval kitudja.
viszi majd szerelőhöz, csak volt aki nem vállalta el, nyilván a sok hibalehetőség miatt, mondjuk ezt említette is.
mondjuk az a baj, hogy hibatörlés után néztem neki élő adatot, és akkor nem produkálta azt, hogy berángat a fordulat. mire elpakoltam, indított és már megint. csak nekem is dolgom volt. szóval lehet majd látok rajta valamit. ahogy jártam a járását, rögtön porlasztót mondtam, de azokra nem dobta a hibát. de a rail miatt lehet, már amikor éppen csinálja.

YELLOW Elküldve: 2016-10-13 20:00 320d Motor

hi,
- 20d 150 lovas, ha a rail nyomás hibára panaszkodik, az mitől lehet? élőadatban nem látszik semmi gond.
- hozza mind a 4 izzítógyertyát hibának + az izzításvezérlőt. nyilván a vezérlő lesz rossz, a tipikus baja. de lehetséges, hogy az izzító relé rossz vagy a biztije?
köszi!

YELLOW Elküldve: 2016-10-13 19:05 világításmodul programozása

hil írta:
jeas írta:

Akkor kezdjük a világítással, igen én is erre gondoltam, csak nem tudtam mennyire ismered a refis megoldást!
Az első videó alatt legelső hozzászólásban a srác hozzá is tette, hogy ez a mód programozással sosem fog sikerülni, relés megoldással oldotta meg (Gugli fordítóból amit értelmezni tudtam )

Pl. amit írtál ezeket a carly nekem is engedi, így tudod alkalmazni hogy mekkora sebességnél záródjon Igaz, én is ilyen szempontból vettem meg az alkalmazást, hogyha valahol épp nem akarna indulni, de van közelben egy szerelő aki talán orvosolni is tudná a hibát, csak tudjuk mi a gond, hisz gond nélkül beolvas mindent, és tudod küldeni emailben is (PDF verziót csinál, és törölheted a hibát)

Szia!
Nehezen értelmezhető írásod, amiből nekem az jön le, ha az ajtókat zárod nyitod,akkor szeretnéd, hogy villanjon az irányjelződ.
Ehhez NCS ben a car key memoryban ezeket kell engedélyezni:
QUIT OPT ENTSCH optical acknowledge remote un-locking (2 flashes) nyitáskor irányjelző 2x villan
QUIT OPT SCHAERF optical acknowledge remote locking (1 flashes) záráskor irányjelző 1x villan

Az egyik villantás ha nincs gyári riasztó, akkor csak nehezen,vagy BM scanner 1.4-el viszont egyszerűen programozható és nem kell hozzá semmi relé vagy program
bye:hil

lehet, hogy rossz idézethez írtam, de már túl nagy volt a piramis,viszont a lényeget megírtam


nem ezt akarja.
hanem amikor nyit, és ugye a belső világítás is kapcsol, azzal kapcsoljon az AE.
ahhoz szálat kell húzni a belső világításról.
viszont ha azt akarja, hogy nappali fényként menjen, akkor relézni kell. szerintem pár oldallal visszább valaki rakott be kapcsolási rajzot erről.

YELLOW Elküldve: 2016-10-11 22:40 Akkumulátor

p2010 írta:
YELLOW írta:
banditosz001 írta:
Tano írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
A múlt héten elég sokat próbálkozgattam diaggal és közbe ugye elég sokáig maradt az autón a gyújtás meg az ajtó is nyitva volt, bár a lámpát manuálisan lekapcsoltam míg programozgattam de azért sokat világított, majd másnap reggel próbáltam indítani és semmi csak kattanás meg a xenon-t felvillantotta(ezt amúgy nem értettem miér mikor a lámpa be se volt kapcsolva) de rábikáztunk utána mentem vele pár kört és minden rendben indult is szépen, sőt kinn is állt éjszaka és simán beindult kora reggel aztán mentem vele majd várakoznom kellett vagy 20-30 percet ami közbe ment a rádió meg a töltőn felejtettem a telót is majd indítottam beindult és utána én béna hirtelen lefulladtam na és akkor már megint nem indult be csak bikázásra..Fura h reggel a -1fokba beindul ott meg 20 perc után ezt csinálja..Akksi meghalt vagy valami más lehet?vélemény?


Szimplán lemerült az akkud, és utána nem mentél eleget, hogy rendesen visszatöltődjön, ezért merült le megint. Töltsd fel fullra, és jó lesz.


Hát nem tudom...250km autópálya meg egy kis város is volt.meg mondom az a fura hogy reggel simán indított meg még utána is.a baj akkor volt amikor állt és ment a rádió, de máskor azt simán bírta. azóta is járok vele és indul is szépen egyedül azt nem próbáltam h kibírja-e ha megint állóhelyzetben megy a rádió.Lehetséges h valami leszívja?kicseréltem az egész beltér világítást ledre..azóta olyan fura valahogy szerintem nem halványul el olyan gyorsan mint régen meg ég akkor is amikor szerintem a sima izzókkal nem égett. Bár lehet csak képzelgek, tudom h ez elvileg nem lehetséges


tippelek, jó vagyok benne
nem új már az akksid igaz? 4-5 éves biztos lehet.
tipikus akksi elhalálozás, az első fagypont közeli reggelen való nem indítás. ugyanis nyáron a gondozásmentes akksik esetén is a szellőzőn párolog el víz belőle. elég 1 cella, ami kilóg a folyadékból és annyi.
én már 2x tapasztaltam ezt meg. tudom miről beszélek. egy jó akksival, simán 10 indítást is megcsinálsz. legutóbb nekem tavaly halt meg, és 3x már nem indította be egymás után, hiába frissen volt töltve.
menj el egy akksishoz, terhelő villával rámegy, és kiderül. nekem az 560A-es indítóáramú akksi már csak 240A-t tudott. egy indítás, sok dolgotól függ, de 70-140A-ral terheli meg az akksit. még húzhatod, de ha olyan helyen nem indul, akkor szidhatod az eget. az elsőnél így voltam én is.
gyári akksim 7 évet bírt, aztán MonBat Premium pedig 6 évet. mindez 75%-ban rövidtávok (város, azaz alacsony fordulat, ahol a töltés sem 100%), és gyakori indítások. szóval kimondottan sokáig bírták.
ezt csak azért írtam, lásd milyen használat mellett mire lehet számítani.
a legtöbb prémium márkás akksiknál is 2 év után minden újabb év ajándék, 4 év felett pedig minden hónap. lehetne erről hosszasan még írni, hogy lehetne még kihúzni egy akksiból többet.
szerintem a tiéd már nem menthető. mondom ha 4-5 éves az akksi, akkor célszerű egy processzorvezérelt töltőre feltenni vagy 48 órára minimum. ha utána sem bírja sokáig, akkor csere.


ÉS milyen akksit javasolsz? Én most tervezem cserélni, mert szerintem már az enyém is meg fogja adni magát a télen.


erre nincs jó válasz szerintem, mindenki másra esküszik.
én MonBat-tal elégedett vagyok, bár már alig lehet kapni. szerintem nem véletlen. ilyen árért túl jól bírják. nekem a kék cimkés Premium volt, 6 évet bírt. faternak ilyen fehér-ezüst cimkés prémium, neki azt hiszem csak 4-et. de neki töbet állt tűző napon, hidegben az autó, mint nekem, horgészni járt, világított, töltött róla, szóval az ő használatával az is jó. most zöld cimkés Premium-ot vettem. faternak pedig egy újabb márkát próbáltunk ki, TAB névre hallgat, de abból is Magic-et. ugye ezek mind a kapacitáshoz képest nagyobb indítóárammal rendelkeznek.
ja a felsorolt akksikra szinte soha nem volt rátöltve töltővel. de azóta rászoktam. ha túl sok a gyakori indítás és rövid táv, akkor felrakom töltőre. de legalább fél évente amúgy is érdemes.
ezektől a dolgoktól is nagyban függ. nagy márkák is elhasalnak akár 1 év után is. ugyanúgy belenyúlhat az ember egy rossz gyártásba. vagy épp lehet szerencséje.
ezek ár/érték arányban én jónak tartom őket.
most egy nagy neves márka 10-15ezerrel is többe kerülhet, hasonló teljesítmény adatokkal, és mondjuk kibír 8 évet a 7 helyett vagy a 6 helyett. nincs semmi, mert fele annyiba került emez. de általában a drágábbak sem jobbak.
magyar akksiktól érdemes óvakodni, vagy olaszoktól. és célszerű kifejezetten akksis boltból venni, mert üzletekben többet ott állhat, ami nem tesz jót az akksinak. jobb helyeken legalább rátöltenek az üzletben, hogy a kémiai folyamatok meglegyenek, ne induljon be a szulfátosodás.

YELLOW Elküldve: 2016-10-11 16:58 Motorolaj

tusi_ írta:
YELLOW írta:
BekeJF írta:
TomyMU írta:
BekeJF írta:
YELLOW írta:
BekeJF írta: Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám lenne, hogy júliusban vettem egy e46 1.8 benzin Touringot, ez egy 316i. Szóval elvittem egy nagyszervízre, ahol 5w-40-es Castrol olajat raktak bele. És szólt is a szerelő, hogy szelepszárszimeringet kell cseréltessek, mert kicsit kék füstöt ereget az autó. (én laikus szemmel nem látom ezt a kék füstöt) Az olajfogyást annál inkább 4000km alatt 2 liter.
Első kérdésem hogy ez sok ééé? vagy kevés?
Viszont ajánlották, hogy tegyem bele a gyári BMW olajat 5w-30-at. szerintetek az valamilyen szinten megállíthatja ezt a mértékű olajfogyást?
És milyen tapasztalataitok van a gyári olajjal kapcsolatban?
Abban biztos vagyok, hogy minden autó eszi az olajat, csak nem mindegy hogy mennyit.

Előre is köszönöm.


ez túlzott fogyasztás, bárki bármit mond! nekem 10ezer km alatt ha 2-3decit elcsíp, akkor lehet sokat mondok.
egyébként ezzel a motorral egyre többen panaszkodnak erre a problémára. főként az N46B20-asokra.
valószínű igaza lesz a szerelőnek, de lehet ő is csak olvasta ezt valahol. érdemes a kartergáz szűrőt is megnézni, mert az is tipikus hibaforrás. ehhez le kell ugyan venni a szívósort, de még mindig nem a motort kell megbontani.
km nem tudom mennyi lehet benne, de biztos 200 környékén van, vagy felette, bármit is mutasson.
ismerősnek gyűrűsort is cserélnie kellett, pedig mondjuk abban sok km sem volt, csak f@sza előző tulajdonosa.



Nos a kilométer 264000 és ebből négyezret én tettem bele. Az biztosan valós,
a szervizkönyv, a kinti szervizek és a komputer is azt mutatja. Egyébként ez már a facelift-es 2003 decemberi autó. És köszönöm a gyors választ.
A kartergázszűrőre már én is gyanakodtam. Akkor úgy tűnik, ha karter szűrő, szelepszárszimering, gyári olaj és esetleg egy gyűrűzés megoldhatja?



Sziasztok! Nekem is ugyanezek a dolgok adottak (2003. 12. havi autóm van, és 316i (N42B18A), én gyári olajat használok, 12 ezer után cseréltem és még elég szép színe volt az olajnak, amugy 210 ezer van benne és egyeltalán nem ette az olajat!


Na ez azért érdekes, mert egy jó barátom apja is ugyan ezt a típusú autót vette. Náluk is jócskán fogyott a Castrol. Ő szólt, hogy mielőtt szétbontatnám a kocsi motorját, próbáljam ki a gyári olajat. Merthogy nekik a gyárit nem ette, de minden mást igen. Gondoltam rákérdezek, de úgy tűnik, hogy te is így vagy ezzel. Köszönöm


a másik olaj dolgot szerintem felejtsd el. bár ha gondolod megpróbálhatod, azzal vesztesz a legkevesebbet. de ez túlzott mértékű fogyasztás. és azt jelentené, hogy az a Castrol bizony hamisítvány volt és kevés köze volt az olajhoz.
én használtam 2x Castrol-t (drága félét), 2x Aral-t, és most Eneos-t, de nekem egyikkel sem volt olajfogyasztás. Eneos-ra dízelesek panaszkodnak legtöbbet, én benyásnál nem hallottam még senkitől.
N46 motorkódra jellemzőbb a fogyasztást, azt hiszem ezt kimondhatom, a tapasztalatok alapján, amiket több fórumon írtak.

TomyMU: nekem is N42B18A van, igaz fele annyi km-rel. ha túl világos az olaj az sem jó. Ugyanis nem oldja fel a szennyeződéseket, vagy épp nem lebegtei azokat, hanem hagyja leülni a karter aljára. egy tiszta motor esetén is színeződik az olaj. látható a galériámban kép 10-12ezret futott olajokról.


Nekem n46b20 volt a dizel elott a 318i. 190e km utan semmi olajfogyasztasom nem volt.
Mostani n47 320d 10e km utan ugyanott all a nivopalca. Es nem higult a gazolajtol, a fogyasztasom 4.7 stabilan. Szvsz az olaj soakt szamit, hogy mit raktak bele es hogyan hajtjak az autot. Ha allando padlogazon megy, akkor biztos nyeli mind az olajat.


persze nyilván.
de nem tudhatod, hogy aki ide ír az hogy használja az autót, vagy előtte hogy használták.
nyilván ha folyamatosan minőségi olajat használ az ember, és 10-15ezrenként lecseréli azt is, normálisan vezet, akkor nincsenek ilyen problémák.
mondom be lehet szerezni rossz forrásból is olajat, ki tudja mi van benne, de ilyen esetben lecserélni egy másik helyről szerzett olajra, akár más márkát is. ha azzal is az a helyzet, akkor ott gond van. azokat leírtuk, hogy mik.
az nagyon gagyi olaj lehet, ami olajhiba miatt 4ezer km alatt 2 litert megeszik. ezért tartom ezt kizártnak. de mondom, kitudja mi volt a flakonban.

YELLOW Elküldve: 2016-10-11 00:39 Akkumulátor

banditosz001 írta:
Tano írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
A múlt héten elég sokat próbálkozgattam diaggal és közbe ugye elég sokáig maradt az autón a gyújtás meg az ajtó is nyitva volt, bár a lámpát manuálisan lekapcsoltam míg programozgattam de azért sokat világított, majd másnap reggel próbáltam indítani és semmi csak kattanás meg a xenon-t felvillantotta(ezt amúgy nem értettem miér mikor a lámpa be se volt kapcsolva) de rábikáztunk utána mentem vele pár kört és minden rendben indult is szépen, sőt kinn is állt éjszaka és simán beindult kora reggel aztán mentem vele majd várakoznom kellett vagy 20-30 percet ami közbe ment a rádió meg a töltőn felejtettem a telót is majd indítottam beindult és utána én béna hirtelen lefulladtam na és akkor már megint nem indult be csak bikázásra..Fura h reggel a -1fokba beindul ott meg 20 perc után ezt csinálja..Akksi meghalt vagy valami más lehet?vélemény?


Szimplán lemerült az akkud, és utána nem mentél eleget, hogy rendesen visszatöltődjön, ezért merült le megint. Töltsd fel fullra, és jó lesz.


Hát nem tudom...250km autópálya meg egy kis város is volt.meg mondom az a fura hogy reggel simán indított meg még utána is.a baj akkor volt amikor állt és ment a rádió, de máskor azt simán bírta. azóta is járok vele és indul is szépen egyedül azt nem próbáltam h kibírja-e ha megint állóhelyzetben megy a rádió.Lehetséges h valami leszívja?kicseréltem az egész beltér világítást ledre..azóta olyan fura valahogy szerintem nem halványul el olyan gyorsan mint régen meg ég akkor is amikor szerintem a sima izzókkal nem égett. Bár lehet csak képzelgek, tudom h ez elvileg nem lehetséges


tippelek, jó vagyok benne
nem új már az akksid igaz? 4-5 éves biztos lehet.
tipikus akksi elhalálozás, az első fagypont közeli reggelen való nem indítás. ugyanis nyáron a gondozásmentes akksik esetén is a szellőzőn párolog el víz belőle. elég 1 cella, ami kilóg a folyadékból és annyi.
én már 2x tapasztaltam ezt meg. tudom miről beszélek. egy jó akksival, simán 10 indítást is megcsinálsz. legutóbb nekem tavaly halt meg, és 3x már nem indította be egymás után, hiába frissen volt töltve.
menj el egy akksishoz, terhelő villával rámegy, és kiderül. nekem az 560A-es indítóáramú akksi már csak 240A-t tudott. egy indítás, sok dolgotól függ, de 70-140A-ral terheli meg az akksit. még húzhatod, de ha olyan helyen nem indul, akkor szidhatod az eget. az elsőnél így voltam én is.
gyári akksim 7 évet bírt, aztán MonBat Premium pedig 6 évet. mindez 75%-ban rövidtávok (város, azaz alacsony fordulat, ahol a töltés sem 100%), és gyakori indítások. szóval kimondottan sokáig bírták.
ezt csak azért írtam, lásd milyen használat mellett mire lehet számítani.
a legtöbb prémium márkás akksiknál is 2 év után minden újabb év ajándék, 4 év felett pedig minden hónap. lehetne erről hosszasan még írni, hogy lehetne még kihúzni egy akksiból többet.
szerintem a tiéd már nem menthető. mondom ha 4-5 éves az akksi, akkor célszerű egy processzorvezérelt töltőre feltenni vagy 48 órára minimum. ha utána sem bírja sokáig, akkor csere.

YELLOW Elküldve: 2016-10-11 00:26 Motorolaj

BekeJF írta:
TomyMU írta:
BekeJF írta:
YELLOW írta:
BekeJF írta: Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám lenne, hogy júliusban vettem egy e46 1.8 benzin Touringot, ez egy 316i. Szóval elvittem egy nagyszervízre, ahol 5w-40-es Castrol olajat raktak bele. És szólt is a szerelő, hogy szelepszárszimeringet kell cseréltessek, mert kicsit kék füstöt ereget az autó. (én laikus szemmel nem látom ezt a kék füstöt) Az olajfogyást annál inkább 4000km alatt 2 liter.
Első kérdésem hogy ez sok ééé? vagy kevés?
Viszont ajánlották, hogy tegyem bele a gyári BMW olajat 5w-30-at. szerintetek az valamilyen szinten megállíthatja ezt a mértékű olajfogyást?
És milyen tapasztalataitok van a gyári olajjal kapcsolatban?
Abban biztos vagyok, hogy minden autó eszi az olajat, csak nem mindegy hogy mennyit.

Előre is köszönöm.


ez túlzott fogyasztás, bárki bármit mond! nekem 10ezer km alatt ha 2-3decit elcsíp, akkor lehet sokat mondok.
egyébként ezzel a motorral egyre többen panaszkodnak erre a problémára. főként az N46B20-asokra.
valószínű igaza lesz a szerelőnek, de lehet ő is csak olvasta ezt valahol. érdemes a kartergáz szűrőt is megnézni, mert az is tipikus hibaforrás. ehhez le kell ugyan venni a szívósort, de még mindig nem a motort kell megbontani.
km nem tudom mennyi lehet benne, de biztos 200 környékén van, vagy felette, bármit is mutasson.
ismerősnek gyűrűsort is cserélnie kellett, pedig mondjuk abban sok km sem volt, csak f@sza előző tulajdonosa.



Nos a kilométer 264000 és ebből négyezret én tettem bele. Az biztosan valós,
a szervizkönyv, a kinti szervizek és a komputer is azt mutatja. Egyébként ez már a facelift-es 2003 decemberi autó. És köszönöm a gyors választ.
A kartergázszűrőre már én is gyanakodtam. Akkor úgy tűnik, ha karter szűrő, szelepszárszimering, gyári olaj és esetleg egy gyűrűzés megoldhatja?



Sziasztok! Nekem is ugyanezek a dolgok adottak (2003. 12. havi autóm van, és 316i (N42B18A), én gyári olajat használok, 12 ezer után cseréltem és még elég szép színe volt az olajnak, amugy 210 ezer van benne és egyeltalán nem ette az olajat!


Na ez azért érdekes, mert egy jó barátom apja is ugyan ezt a típusú autót vette. Náluk is jócskán fogyott a Castrol. Ő szólt, hogy mielőtt szétbontatnám a kocsi motorját, próbáljam ki a gyári olajat. Merthogy nekik a gyárit nem ette, de minden mást igen. Gondoltam rákérdezek, de úgy tűnik, hogy te is így vagy ezzel. Köszönöm


a másik olaj dolgot szerintem felejtsd el. bár ha gondolod megpróbálhatod, azzal vesztesz a legkevesebbet. de ez túlzott mértékű fogyasztás. és azt jelentené, hogy az a Castrol bizony hamisítvány volt és kevés köze volt az olajhoz.
én használtam 2x Castrol-t (drága félét), 2x Aral-t, és most Eneos-t, de nekem egyikkel sem volt olajfogyasztás. Eneos-ra dízelesek panaszkodnak legtöbbet, én benyásnál nem hallottam még senkitől.
N46 motorkódra jellemzőbb a fogyasztást, azt hiszem ezt kimondhatom, a tapasztalatok alapján, amiket több fórumon írtak.

TomyMU: nekem is N42B18A van, igaz fele annyi km-rel. ha túl világos az olaj az sem jó. Ugyanis nem oldja fel a szennyeződéseket, vagy épp nem lebegtei azokat, hanem hagyja leülni a karter aljára. egy tiszta motor esetén is színeződik az olaj. látható a galériámban kép 10-12ezret futott olajokról.

YELLOW Elküldve: 2016-10-10 17:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
én elvileg Kmb-t tettem újra na meg adaptációt töröltem bár eddig nem volt jó a Bc karom de nyomógombot rejtettem el és elő tudom hívni így a dolgokat Ami bosszant hogy nem tűnik bonyolultnak a programozás és lehet nem is csináltam túl rosszul a dolgokat,ez lenne az ülésfoglaltság?


az lenne.
de én utálom a Dummy-t nem is tudom használni (lehet tudnám, de nekem nem egyszerűbb). megoldom anélkül.