Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-09-20 18:51 világításmodul programozása

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.

YELLOW Elküldve: 2016-09-20 12:46 világításmodul programozása

lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom

YELLOW Elküldve: 2016-09-20 10:11 világításmodul programozása

csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.

YELLOW Elküldve: 2016-09-19 22:03 Féktárcsa és fékbetét

buszospali írta:
zoltan7050 írta: Sziasztok. Segitség kellene.
E46 20d első fék problémám van. Melegszik a bal eleje.Sok mindent csináltam már,mhenger felújitás,gumifékcső csere,főfékhenger csere. Az új tárcsát,betétett,Ate tárcsa és ate betét. Kb 5000km után rázza a kormányt. Valakinek valami ötlete.


Hello.
A melegedésre nincs tippem, viszont az egyik e46-osomnál az első lengőkar szilentje mikor kiment, akkor is berázta nekem a kormányt fékezéskor.


dettó.
viszont neki melegszik is az elmondása szerint. annyira kilenne a kerékcsapágy?

YELLOW Elküldve: 2016-09-19 19:45 Motor-váltó

gueszka írta:
Sziasztok,

Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.

A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.

Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat)...
- olajat egy centit sem eszik


video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY


Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G


EGR-t akartam mondani. nekünk off autó, igaz benyás, hasonlatos a dolog és ot is az EGR a ludas már nagyon úgyfest.
nem nagy cucc szerintem esetedben leszedni, és újra takarítani.
ez az én tippem csak.

szerk.: mondjuk a videón semmi furcsát nem látok, akárhogy nézem. lehet nem jól nézem.

YELLOW Elküldve: 2016-09-19 19:25 Klíma verézlőegység

hil írta:
YELLOW írta: hi,
adott FL előtti E46, digit klímás (2000)

1. hiába állítom akármivel az UMLUFT_MEMORY-t aktívra, gyújtás újra ráadásra elindul a befúvás, hiába volt előtte kikapcsolva. ez eleve Car memory is, tehát elvileg mást nem is kellene állítani. vagy mégis kell?

2. szélvédő fűtéskor ugye maxra pörög fel a venti. ha lentebb veszi a fokozatot, akkor kikapcsol a fűtés, vagy valami ilyesmi, míg FL-es autónál lehet állítani a fokozatot. ott is MAX-on kezdi, de lentebb lehet venni.

illetve ha mondjuk az én EPROM-momat bele írnám a mésikba? kinéztre ugyanaz a panel, igaz az 2000-es évjárat. BMW Scanner-rel elvileg lehet ilyet. vagy csak simán PSW_FSW fájlt bemásolni az enyémből?

thx!


Szia!
Én úgy tapasztaltam, az FL előttinél az 1 pont csak így működik



mármint úgy érted, hogy mindig bekapcsol gyújtásra? akkor minek rakják bele a progijába a lehetőséget?
vagy lehet mást is kell mellé kapcsolni. valami csappantyú állást vagy mit tudom én.

YELLOW Elküldve: 2016-09-19 19:08 Klíma verézlőegység

hi,
adott FL előtti E46, digit klímás (2000)

1. hiába állítom akármivel az UMLUFT_MEMORY-t aktívra, gyújtás újra ráadásra elindul a befúvás, hiába volt előtte kikapcsolva. ez eleve Car memory is, tehát elvileg mást nem is kellene állítani. vagy mégis kell?

2. szélvédő fűtéskor ugye maxra pörög fel a venti. ha lentebb veszi a fokozatot, akkor kikapcsol a fűtés, vagy valami ilyesmi, míg FL-es autónál lehet állítani a fokozatot. ott is MAX-on kezdi, de lentebb lehet venni.

illetve ha mondjuk az én EPROM-momat bele írnám a mésikba? kinéztre ugyanaz a panel, igaz az 2000-es évjárat. BMW Scanner-rel elvileg lehet ilyet. vagy csak simán PSW_FSW fájlt bemásolni az enyémből?

thx!

YELLOW Elküldve: 2016-09-19 18:56 világításmodul programozása

hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!

YELLOW Elküldve: 2016-09-19 13:14 Motorolaj

zsozseszka írta: Üdv Urak!
Sikerült a bolti árnál kedvezőbben hozzájutnom a Castrol Edge Titanium FST 5W-40 A3/B4(BMW LL-01) olajhoz. Vélemény? Használhatom bátran? A motorban 182.000Km van.

Köszönöm!


mehet bele.

YELLOW Elküldve: 2016-09-19 07:42 Tempomat - utólag?

Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta:
Sziasztok!

most próbálok utána járni, hogy lehetne utólag tempomatot berakni az autóba, olvastam, h 10-15 ezer körül van, ha kell multigomb és a kötegek... tehát az E46-ban alapból van tempomat, csak nem mindegyikben van kint a vezérlő?

bocsi, ha hülyeséget kérdezek


mivel elektromos a gázpedálod így valóban, annyi a lényeg, hogy multigombos legyen a kormányod, és kell egy pár vezetékes kábelköteg, és bekötni.
a kábel általában 6-8ezer Ft körül van a gyári, de aki foglalkozik autóelektronikával, annak egyszerűbb sima vezeték, és megfelelő méretű saru kell, amiket a megfelelő helyre a csatlakozóba kell tenni.
ha 3 ágú kormányod van, akkor oda elég betétet szerezni, ami gombos, ez olyan 5-15ezer Ft körül vehető meg.
+ a munkadíj
ha 4 ágú kormányod van, akkor vagy veszel egy multi 4 ágút, agy multi 3 ágú sportot, vagy M-eset, a lényeg, hogy legyen gombja.


3 ágú van, de sajna nem multi... és ha megveszem a betét, akkor működni is fog, bocsi, h ilyeneket kérdek, de nem vagyok tisztában (még) a kormány belsejével

ilyenre gondolok: https://www.willhaben.at/iad/k...171259254/


egyszerűbben nem tudom leírni.
igen ez a betét, meg kábel. és bekötni.


igen erre irányult a kérdésem, hogy elég ez vagy kell még hozzá valami, de ezek szerint kell kábel...

köszi a türelmed.


türelmes voltam, csak ha a legelején konkrétan elírod milyen kormányod van, akkor hamarabb a végére érünk. mert 4 ágú esetében is van multi gombos, de ott nem elég egy betét csere, vagy légzsák csere, hanem másik kormány kell.

YELLOW Elküldve: 2016-09-18 21:56 Tempomat - utólag?

Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta:
Sziasztok!

most próbálok utána járni, hogy lehetne utólag tempomatot berakni az autóba, olvastam, h 10-15 ezer körül van, ha kell multigomb és a kötegek... tehát az E46-ban alapból van tempomat, csak nem mindegyikben van kint a vezérlő?

bocsi, ha hülyeséget kérdezek


mivel elektromos a gázpedálod így valóban, annyi a lényeg, hogy multigombos legyen a kormányod, és kell egy pár vezetékes kábelköteg, és bekötni.
a kábel általában 6-8ezer Ft körül van a gyári, de aki foglalkozik autóelektronikával, annak egyszerűbb sima vezeték, és megfelelő méretű saru kell, amiket a megfelelő helyre a csatlakozóba kell tenni.
ha 3 ágú kormányod van, akkor oda elég betétet szerezni, ami gombos, ez olyan 5-15ezer Ft körül vehető meg.
+ a munkadíj
ha 4 ágú kormányod van, akkor vagy veszel egy multi 4 ágút, agy multi 3 ágú sportot, vagy M-eset, a lényeg, hogy legyen gombja.


3 ágú van, de sajna nem multi... és ha megveszem a betét, akkor működni is fog, bocsi, h ilyeneket kérdek, de nem vagyok tisztában (még) a kormány belsejével

ilyenre gondolok: https://www.willhaben.at/iad/k...171259254/


egyszerűbben nem tudom leírni.
igen ez a betét, meg kábel. és bekötni.

YELLOW Elküldve: 2016-09-18 18:22 Szürö kerdes

zsozseszka írta: Sziasztok!
Kartergáz szűrőt illetve üzemanyag szűrőt milyen időközönként cseréltessek?

Köszönöm!


mivel benzinesed van így más a dolog. üzemanyag szűrőt szerintem 80ezrenként elég. persze függ hol tankolsz, használsz-e több E85-öt.
kartergáz szűrő szerintem lecsapatós van neked, de ezt pontosan nem tudom. elég tisztítani szerintem. hát sokat kibír az is szerintem, ha nem megy tönkre épp.

YELLOW Elküldve: 2016-09-18 06:51 Tempomat - utólag?

Hunyi írta:
Sziasztok!

most próbálok utána járni, hogy lehetne utólag tempomatot berakni az autóba, olvastam, h 10-15 ezer körül van, ha kell multigomb és a kötegek... tehát az E46-ban alapból van tempomat, csak nem mindegyikben van kint a vezérlő?

bocsi, ha hülyeséget kérdezek


mivel elektromos a gázpedálod így valóban, annyi a lényeg, hogy multigombos legyen a kormányod, és kell egy pár vezetékes kábelköteg, és bekötni.
a kábel általában 6-8ezer Ft körül van a gyári, de aki foglalkozik autóelektronikával, annak egyszerűbb sima vezeték, és megfelelő méretű saru kell, amiket a megfelelő helyre a csatlakozóba kell tenni.
ha 3 ágú kormányod van, akkor oda elég betétet szerezni, ami gombos, ez olyan 5-15ezer Ft körül vehető meg.
+ a munkadíj
ha 4 ágú kormányod van, akkor vagy veszel egy multi 4 ágút, agy multi 3 ágú sportot, vagy M-eset, a lényeg, hogy legyen gombja.

YELLOW Elküldve: 2016-09-17 16:33 Mi lehet a baj?

theoldman írta:
hil írta:
YELLOW írta:
theoldman írta: Sziasztok,

olyan problemam lenne, hogy indulas utan par percel egyszer csak piros lampanal az alapjarat leesett, szinte le akart fulladni az auto, picit talan nehezebben is indult zoldnel. Ezt meg csinalta 2-3x, majd elkezdett vilagitani a check engine lampa. par km-et mentem igy, es leparkoltam. Masnap beultem, hogy elvigyem kiolvastatni a hibakodott, az auto tokeletesen ment. kiolvasas eredmenye hogy gyujtaskihagyas volt az egyik hengernel, hibakod torlese utan a szerelo tesztelte az autot, es nemtudta reprodukalni a hibat, ezert visszadta a kocsit. jarkaltam vele, tenyleg ok volt. Aztan par nap mulva megint ugyanez tortent, es megint vilagit a check engine, annyi kulonbseggel, hogy mire a parkoloba ertem megint magatol elmult. talalkoztatok mar hasonloval esetleg? (2003, 318, benzines).

elore is koszonom.


amelyikbe beírta a gyújtáskimaradást, abban a hengerben a gyújtótrafó fog meghalni.
nekem is ez volt, csak nekem a 3 eset között volt fél év különbség kb.
én cseréltem mind a 4-et, mert ez típushiba, volt egy cikkszám amik mind tönkrementek. 100ezer km környékén. ha korábban is olyat kapott, mert már cserélték, akkor megint itt az ideje. azért érdemes négyet cserélni, hogy egyforma legyen az összes, meg állítólag sorra tönkre fognak menni. és ma már úgy állsz, érdemes a gyertyákat is cserélni. persze ha azok nem rég voltak, akkor nem kell.
ha diag szerint mindig ugyanabba a hengerbe írja be, akkor át lehet tenni a trafót egy másikba, valószínű viszi a hibát.
nekem a 3. esetben végleg megadta magát. indításnál indult 3 hengeresen, majd újraindításnál semmi. 3. esetben meg indítás után 500m múlva kipurcant végleg.


Pont most gyógyítom autóm ugyenezen betegségét. Sajnos a szerelőd nem volt körültekintő,ha csak törölte a hibát és nem jegyezte meg, hogy melyik hengerre írta be a hibát. Ezt most ne felejtsd megkérdezni. Vettem 2db trafót betettem a rossz 2-es helyére, megjavult a dolog, A rosszat betettem az 1-es hengerbe, átment oda a hiba.



Koszonom sracok! Megvedem a szerelot, o mondta, csak en nem irtam le most, a 2-es, 4-es hengerbe volt gyujtas kimaradas, o azt mondta hogy eloszor gyertyakat cserelne ki, de akkor a gyujtotrafot is megemlitem neki mindenkepp.. jo lenne vegre nyugodt szivvel jarkalni az autoval megint.



azt garantálom, hogy ha most régi gyertya van benne, és újat teszel bele, az ki fogja végezni. nekem is az új NGK-k adták meg a kegyelemdöfést a trafónak. mert 150km-t mentem az új gyertyákkal, mikor kilehelte a lelkét a trafó.

YELLOW Elküldve: 2016-09-17 13:48 Mi lehet a baj?

theoldman írta: Sziasztok,

olyan problemam lenne, hogy indulas utan par percel egyszer csak piros lampanal az alapjarat leesett, szinte le akart fulladni az auto, picit talan nehezebben is indult zoldnel. Ezt meg csinalta 2-3x, majd elkezdett vilagitani a check engine lampa. par km-et mentem igy, es leparkoltam. Masnap beultem, hogy elvigyem kiolvastatni a hibakodott, az auto tokeletesen ment. kiolvasas eredmenye hogy gyujtaskihagyas volt az egyik hengernel, hibakod torlese utan a szerelo tesztelte az autot, es nemtudta reprodukalni a hibat, ezert visszadta a kocsit. jarkaltam vele, tenyleg ok volt. Aztan par nap mulva megint ugyanez tortent, es megint vilagit a check engine, annyi kulonbseggel, hogy mire a parkoloba ertem megint magatol elmult. talalkoztatok mar hasonloval esetleg? (2003, 318, benzines).

elore is koszonom.


amelyikbe beírta a gyújtáskimaradást, abban a hengerben a gyújtótrafó fog meghalni.
nekem is ez volt, csak nekem a 3 eset között volt fél év különbség kb.
én cseréltem mind a 4-et, mert ez típushiba, volt egy cikkszám amik mind tönkrementek. 100ezer km környékén. ha korábban is olyat kapott, mert már cserélték, akkor megint itt az ideje. azért érdemes négyet cserélni, hogy egyforma legyen az összes, meg állítólag sorra tönkre fognak menni. és ma már úgy állsz, érdemes a gyertyákat is cserélni. persze ha azok nem rég voltak, akkor nem kell.
ha diag szerint mindig ugyanabba a hengerbe írja be, akkor át lehet tenni a trafót egy másikba, valószínű viszi a hibát.
nekem a 3. esetben végleg megadta magát. indításnál indult 3 hengeresen, majd újraindításnál semmi. 3. esetben meg indítás után 500m múlva kipurcant végleg.