Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-08-12 19:43 Társalgó

Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...


szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.

YELLOW Elküldve: 2021-08-02 19:43 Motorolaj

kisskarex írta: Sziasztok.
Kis kérdésem lenne.A minap töltöttem olajat mert min közelében volt és hát sajnos megszaladt és sikerült max ig töltenem.
Eddig nem füstölt a kocsi de azóta halovány kék füstöt ereget.
Létezik ez a túltöltés miatt?


igen létezhet. majd elégeti. ha szerencséd van nem teszi tönkre a katalizátort. jellemzően ha picit töltöd túl, akkor nem gond. de akkor nem is füstöl.
kb 0,5 literrel ha túltöltöd nem jelent gondot. tehát igencsak többet töltöttél rá pluszban.

YELLOW Elküldve: 2021-08-02 19:06 Hibakód

panelsniper írta: Sziasztok,

tegnapi nap folyaman felvillant a Check Engine lampa es hibakod olvasas utan P0444 hibakodot dobott a computer.
Korabban a hibakod olvasas utan is meg volt ez a hiba, a tanklegtelenitö szelepet irta hogy hibas,de akkor a Check Engine lampa nem vilagitott.

Hibakod olvasas es törles utan a hiba nem jött elö, illetve a Check Engine lampa nem vilagit. Lehetseges hogy valami elektromos hiba okozta ezt a hibakodot?

Ki szeretnem cserelni ezt a szelepet, de nem talalok utangyartottat, csak eredetit.
A REAL OEM szerint a cikkszam 13907557923
Sima egyszerü M54B22 (E60)
Letezik hogy nincs hozza utangyartott?

Köszi!


igen, vannak olyan alkatrészek, amikből csak gyári van.

YELLOW Elküldve: 2021-07-27 20:09 320d Motor

Bitu79 írta:
Szíjból Cortecot javasolnak ugye.A többivel lehet nyekeregni fog


szíjból Conti. Corteco a szíjtárcsa.

YELLOW Elküldve: 2021-07-27 18:28 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.


Köszi, valóban a klímakompresszor állt be. A kuplung rendben így klíma nélkül nincs gond, azon kívül hogy az évnek pont a "legjobb" időszakában adta meg magát


érdemes lesz megnézni, hogy a hosszbordás szíj milyen állapotba került. nem üvegesedett-e fel a felülete. mert akkor érdemes azt is cserélni. maga a szíjat, szerint 3-4ezerért meg lehet venni, nem összeg. legalább nem fog nyekeregni a későbbiekben.

YELLOW Elküldve: 2021-07-26 21:48 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.

YELLOW Elküldve: 2021-07-26 21:30 320d Motor

Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.

YELLOW Elküldve: 2021-07-22 21:48 kiegészítő fűtő modul

Jani69 írta: Sziasztok!
A motortérben bal oldalon melyik a fűtéscsap és melyik a szivattyú?
Hogyan lehet kimérni,kipróbálni őket?
Hibakódolvasó azt írja kiegészítő fűtésszivattyú hiba.
Előre is köszönöm!


ha jól emlékszem a nagyobbik a pumpa, aminek a tetején van a csati. a másik a csap.
hát 12V-tal meg lehet működtetni őket.
úgy van, hogy a csap lap esetben nyitva van. gyújtásra zár be. ezt ugye lehet érezni, ha valaki ráadja a gyújtást.
sokszor elég kocogtatni őket, vagy egy alapos takarítás is segít. de nem mindig.

YELLOW Elküldve: 2021-07-22 20:19 Fék

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Mivel nem írt senki,inkább rendeltem egy ilyen kupakot újat.
34336774451 a cikkszáma.

8000 ft szállítással együtt.


hát lehet hihetetlen, de még én sem vagyok mindig a gép előtt. attól, hogy be vagyok jelentkezve, csak azért van, mert nem szoktam kijelentkezni. (tudom, hogy a lefelé mutató új az árnak szól)
szerintem ezek nem zárnak teljesen. az ablakmosó tartály kupakja is lyukas. a hűtővízkiegyenlítő kupakja nyomásos, azaz bizonyos nyomás felett elenged, ne a motort nyomja szét valahol. a féktartály is hasonló lehet.
mondjuk nem értem, hogy neked fékezésnél, miért a tartályba ment vissza a folyadék?
fékezésnél a szint változás minimális szinte. észre sem lehet venni. kopott betét esetén sem, hiszen a szint követi a betét kopást.
még akkor sem tudna baj lenni, ha mondjuk a betét félig kopott, majd valaki MAX-ra tölti a szintet, aztán betét kopás után, beteszik az új betétet. de még kopott betét esetén is, ha akkor töltik szintre, majd utána kerül bele az új betét, nem lehetne csurig tele a tartály. én úgy tudom ez úgy van kitalálva.
hogy neked, hogy alakult így, vagy fékezésnél, az akár lehet ABS tömb hiba is. másik irányba dolgozik. vagy fő fékmunkahenger. tudom, most hogy a szintet belőtted, nincs baj. nekem azért fura.

Cseréltettem fékfolyadékot és az idióta szerelő túltöltötte a tartályt.Ennyi volt a dolog,semmi több.Eresztett a lötyi a tartályból a kupaknál,de a szint megfelelő beállítása után már nem tapasztaltam ezt.De bevallom zavar a dolog,mert nem lenne jó ha lemarná a festéket a fékfolyadék ha esetleg még így is nekiáll kifolyni esetleg...Azóta kábé naponta nézegetem...Ugye tömítőgumit vettem hozzá,azt kicseréltem benne,de ugyanúgy folyt kifele a fékfolyadék amíg a szint nem lett beállítva.Azt lett volna jó tudni,hogy normális volt e a folyás,és hogy hol a fenébe tud kimenni a folyadék lezárt kupaknál.Képeket is tettem be ugye.Köszi amúgy a választ.A fékfolyadékkal nem akarok játszani,a fényezés nem olcsó dolog ugye.Inkább rendeltem egy uj kupakot.Ez ugye a kupak,a szenzor és a tömítés is egyben 34336774451 cikkszám alatt...Lehet h. a szenzor(a komplett kupak közepe) nálam nem okés és azért folyt ki a lötyi.Nem hiszem h. a fékfolyadéknak szabadna lenne kifolynia,hisz maró hatású.Ha esetleg van vérző lyuk,akkor oké.De én ilyet nem láttam sem a kupakon,sem a szenzoron...Inkább rendeltem egy uj kupakot,nem örülnék ha kifolyna a fékfolyadék a motortérbe...Az a baj,hogy sehol sem kaptam erre a kérdésre választ,ezért is rendeltem egy uj kupakot szenzorostul,tömítőgumistul...
Ha esetleg valaki még tud erre választ megírhatja. Én nem hiszem h. ennek szabadna eresztenie a féklötyit.Ha direkt tud így kifolyni akkor hol?A kupak menetes részénél ugye tuti nem,csak a szenzor résznél,amit bejelöltem.De szerintem ott sem szabadna neki eresztenie.Nem kaptam senkitől választ,ezért rendeltem inkább egy ilyen s*art...Elég para,hogy csordogált a féklötyi kifele.Okés h. a túltöltés miatt volt,de akkor miért nem látni rajta sehol vérző lyukat?


akkor még1x. alap esetben zár. de bizonyos nyomás felett el fogja engedni. a kérdés az, hogy attól függetlenül, hogy neked tele töltötte, hogy keletkezett akkora nyomás a tartályban?

YELLOW Elküldve: 2021-07-22 19:15 Fék

Bitu79 írta: Mivel nem írt senki,inkább rendeltem egy ilyen kupakot újat.
34336774451 a cikkszáma.

8000 ft szállítással együtt.


hát lehet hihetetlen, de még én sem vagyok mindig a gép előtt. attól, hogy be vagyok jelentkezve, csak azért van, mert nem szoktam kijelentkezni. (tudom, hogy a lefelé mutató új az árnak szól)
szerintem ezek nem zárnak teljesen. az ablakmosó tartály kupakja is lyukas. a hűtővízkiegyenlítő kupakja nyomásos, azaz bizonyos nyomás felett elenged, ne a motort nyomja szét valahol. a féktartály is hasonló lehet.
mondjuk nem értem, hogy neked fékezésnél, miért a tartályba ment vissza a folyadék?
fékezésnél a szint változás minimális szinte. észre sem lehet venni. kopott betét esetén sem, hiszen a szint követi a betét kopást.
még akkor sem tudna baj lenni, ha mondjuk a betét félig kopott, majd valaki MAX-ra tölti a szintet, aztán betét kopás után, beteszik az új betétet. de még kopott betét esetén is, ha akkor töltik szintre, majd utána kerül bele az új betét, nem lehetne csurig tele a tartály. én úgy tudom ez úgy van kitalálva.
hogy neked, hogy alakult így, vagy fékezésnél, az akár lehet ABS tömb hiba is. másik irányba dolgozik. vagy fő fékmunkahenger. tudom, most hogy a szintet belőtted, nincs baj. nekem azért fura.

YELLOW Elküldve: 2021-07-21 18:58 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR
https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP
Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.Ezekhez nem találtam szilentet külön.
valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.
Köszi.Holnap elviszem és megnézzük melyik zöröghet ezek közül.
Megnézettem alul a gépet és sehol nem találtak hibát...Azt mondták h. használjam mert ez egy jó gép.BMW márkaszervízben voltam vele amúgy,ott nézték át.(Schneider Pécs)Esetleg a lengéscsillapítókra gondolok még,hogy valamelyik csinálja a 4 közül...De ha rossz lenne gondolom valamelyik,akkor állandóan zörögne rossz úton.A nyiszorgó hang csak bizonyos úthibákon jön elő.Rázópadra felraknák nekem 7 000-ért máshol.Márkaszervízbwen meg sem kérdeztem inkább De tavaly voltam műszakin ugye,és ott sem hallottam semmit kívülről amikor rázópadon volt,mert már tavaly is megvolt ez a fura néha nyöszörgő hang.Zavar,hogy nem tudom mi csinálja...Márkaszervízben a srácok megrángatták a lengőkarokat,és szemrevételezték a szilenteket,meg a kerekeket is megvizsgálták.Semmi sem lötyögött,vagy lógott...Meg is dícsérték a kocsim a srácok.


jah csak súly alatt más. meg kellett volna emelni és úgy is megnézni.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 19:33 Futómû és hibái

Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR

https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP

Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.
Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.
Ezekhez nem találtam szilentet külön.


valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 14:20 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Nekem is nyekken néha valami elöl.A lengőkar nagy szilenteket cseréltettem pár éve,de szerintem azok csinálják.Pedig nincsenek kirepedve,meg semmi,mert ugye alig mentem azóta a kocsival.Egyszerűen ilyen s*ar anyaga lehet nekik,hogy nyikkannak néha bizonyos úthibákon...A kocsit átnézettem és nem találtak sehol hibát rajta...Autómosás után egy ideig csendben szokott maradni amúgy...Lehet befujom zsírsprayel a végén azt a 2 szilentet,vagy veszek én is bele poliuretánt.Esetleg gondolok még valami burkolatra,ami nyekereghet.Igazából lövésem sincs h. mi lehet,mert nem találtak rajta semmit ugye...
Csak bizonyos úthibákon átmenve adja a nyekkenő hangot valami.Ha totál jó,vagy rossz úton megyek,érdekes módon semmi ilyen hang nincs...Inkább ilyen döccenő féleségeknél nyekken egy éleset valami...
Direkt nagyot fékezve,hogy az autó hirtelen terhelésváltást kapjon sem hallani semmilyen hangot.Csak bizonyos úthibákon átmenve hallani a nyekkenő hangot.Akinek esetleg van ötlete,ne tartsa magában.


stab rúd szilenteket, és a "kutyacsontokat" cseréld szerintem.

Köszi.Yellow belinkeled nekem a realoemről a cikkszámokat?


magad is ki tudod keresni. de alkatrészes oldalakon, stabilizátor rúd néven, stabilizátor rúd összekötő néven találni meg a kutyacsontot. pálcika két végén gömbfej. a stabrúd szilentet pedig így, vagy stabilizátor szilent néven lehet megtalálni. oda nem kell a rúd, csak két lukas gumi szilent. rákeresel a neten dobja úgy is.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 14:17 Motorolaj

Bitu79 írta: Most van a kocsimban 121 000 km.


lassan utolérsz.... 129ezer km. ez is csak azért ennyi, mert egy másik munka miatt hirtelen beleszaladt 3-4ezer km. de vettem egy mekafullfapad rém egyszerű kisautót. amit bevallok megszerettem. eddig 4,91L/100km a legjobb fogyasztásom, de a nagy hidegben is 6,5 volt a legtöbb. de a BMW-vel így legalább hoztam a 2 év/~10.000 km-es szintet.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 14:13 Futómû és hibái

Bitu79 írta: Nekem is nyekken néha valami elöl.A lengőkar nagy szilenteket cseréltettem pár éve,de szerintem azok csinálják.Pedig nincsenek kirepedve,meg semmi,mert ugye alig mentem azóta a kocsival.Egyszerűen ilyen s*ar anyaga lehet nekik,hogy nyikkannak néha bizonyos úthibákon...A kocsit átnézettem és nem találtak sehol hibát rajta...Autómosás után egy ideig csendben szokott maradni amúgy...Lehet befujom zsírsprayel a végén azt a 2 szilentet,vagy veszek én is bele poliuretánt.Esetleg gondolok még valami burkolatra,ami nyekereghet.Igazából lövésem sincs h. mi lehet,mert nem találtak rajta semmit ugye...
Csak bizonyos úthibákon átmenve adja a nyekkenő hangot valami.Ha totál jó,vagy rossz úton megyek,érdekes módon semmi ilyen hang nincs...Inkább ilyen döccenő féleségeknél nyekken egy éleset valami...
Direkt nagyot fékezve,hogy az autó hirtelen terhelésváltást kapjon sem hallani semmilyen hangot.Csak bizonyos úthibákon átmenve hallani a nyekkenő hangot.Akinek esetleg van ötlete,ne tartsa magában.


stab rúd szilenteket, és a "kutyacsontokat" cseréld szerintem.