Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-08-05 18:32 Keréknyomás

zlatan23 írta: 118d, 2005, 17"
Mennyi az optimális guminyomás? Most 2.2-n van mind a 4.
Köszi.


nincs könyved hozzá? ennyire újra fényezték az autót, hogy az ajtókereten sincs felragasztva?
BMW-től pedig lehet igényelni elvileg ingyen kezelési könyvet.

YELLOW Elküldve: 2016-08-04 19:16 Tető kárpit csere

lexx írta: Sziasztok!
Tanácsot kérnék hogyan célszerű leszedni a szívósort, mert cserélnem kell a vízhőfok jeladót ami alatta van. Néztem de nem látom hogy máshogy hozzá férnék, tőmítést vegyek elötte?
Előre is köszönöm!


ennek mi köze a tetőkárpithoz?

YELLOW Elküldve: 2016-08-02 12:01 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

zlatan23 írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Üdv,
118d, 2005, 250.000km
Olajcsere előtt áll, milyen motorolajat kell bele tenni?
kŐszönöm


amit a könyve előír. 5w-30 BMW LL-04, na meg ACEA C3 minősítéssel.


Az 5w-30 és az 5w-40 közt mekkora külnbség van?


10
árban olcsóbb.
ha külön nem írja a könyve, akkor 5w-30 javasolt.
ha szereted pörgetni ezt a kis dízelt, akkor mehet bele a 5w-40 jobban bírja a turbónál is. de télre felesleges pl. ha normálisan jársz vele, akkor kicsit fogyasztás növelő hatása van. a lényeg a minősítés. legyen az olajnak BMW minősítése (jó ha van) és legyen ACEA C3 minősítése is. az nem baj ha mellette mást is tud, de a C3-at is tudja.

YELLOW Elküldve: 2016-08-02 11:20 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

zlatan23 írta: Üdv,
118d, 2005, 250.000km
Olajcsere előtt áll, milyen motorolajat kell bele tenni?
kŐszönöm


amit a könyve előír. 5w-30 BMW LL-04, na meg ACEA C3 minősítéssel.

YELLOW Elküldve: 2016-08-01 11:25 Motor-váltó

hundamxd írta:
YELLOW írta:
hundamxd írta: Sziasztok nem rég vettem egy E46 320i 2.2 170le, (M54b22) és vásárlás után pár nappal, néhány hibát fedeztem fel, jó hosszú lista lesz ))

-Varrógép hangja van valaminek a motortérbe, hidegen! (melegen és fordulaton megszünik)
-Sípol valami vagy nyekereg (motor és környéke) fordulattal növekszik a hangja.
-1-esbe ill R-be koppan a diffi
-3/4-ed gázon jobban megy mint padlón, olyan mint ha torpanna.
-Nagyon meleg a motortér miután megállok, nem kapcsol be a ventilátor (pl 30p múlva is 85-90 fokos a víz
-Váltásnál olyan ruganyos az autó, nagyon picit remeg a kuplung is néha, de nem hiszem h kettős tömegű lenne a baj mert hangja nincs.

És ez nem ide tartozik, de melegbe nem nyílik a központi zár, semmivel!

Válaszotokat előre is köszönöm


akkor sorjában:
- valószínű mivel a motor alapból eszi az olajat, jó szocialista autószerelő mentalitás miatt sűrű olaj lett belerakva, hogy majd azt nem eszi. csak ez hidegen nem ken normálisan, ezért hidrotőkének hangja lesz.
- a hosszpordás szíj feszítő görgők hangja lehet. vagy a hűtőventi viszkójának a hangja.
- a hátsó diffitartóban lévő szilent a rossz, ami hátul van, egy ponton tartja a diffit.
- elektromos a gáz, hiába padlózod, a rendszer felülbírálja, nem olyan, mint egy bowdenes gázpedál. szerintem ennyi lesz, de okozhat légtömegmérő, vagy az üzemanyag körben is bármi ilyet.
- a 80-90 fok nem meleg! igaz nekem nem viszkós a venti, de kb 105-108 fok körül kapcsol csak be.
- remegésre sok mindent szoktak mondani. nekem is csinálja 107ezer km-rel. rokon Z4-ese olyan motorral, mint a tiéd, dettó. nagyobb gázzal kell indulni. ő autószerelő, és azt mondta kuplung cserét fog végezni. kinyomócsapággyal együtt. (nekem nem csúszik a kuplung, de több BMW-nél tapasztalni ezt)

a központi záras téma, tipikus GM (grundmodul=komfortmodul) relé hiba. vagy új/bontott GM, vagy a relék cseréje. én utóbbit javaslom, mert nem kell újraprogramozni a modult, csak relét cserélsz. bár annak forrasztása is igényel szaktudást.


Köszönöm a segítséged Az olajat nem eszi, de közbe rájöttem minek van olyan hangja a disa szelepnek. A nyekergés valszeg szíj lesz https://www.youtube.com/watch?v=NRhDpADB87s (meg állítólag ezeknek ilyen hangja van



hát videó híján, csak leírás alapján nekem ezek jutottak elsőnek eszembe

YELLOW Elküldve: 2016-08-01 06:42 Motor-váltó

hundamxd írta: Sziasztok nem rég vettem egy E46 320i 2.2 170le, (M54b22) és vásárlás után pár nappal, néhány hibát fedeztem fel, jó hosszú lista lesz ))

-Varrógép hangja van valaminek a motortérbe, hidegen! (melegen és fordulaton megszünik)
-Sípol valami vagy nyekereg (motor és környéke) fordulattal növekszik a hangja.
-1-esbe ill R-be koppan a diffi
-3/4-ed gázon jobban megy mint padlón, olyan mint ha torpanna.
-Nagyon meleg a motortér miután megállok, nem kapcsol be a ventilátor (pl 30p múlva is 85-90 fokos a víz
-Váltásnál olyan ruganyos az autó, nagyon picit remeg a kuplung is néha, de nem hiszem h kettős tömegű lenne a baj mert hangja nincs.

És ez nem ide tartozik, de melegbe nem nyílik a központi zár, semmivel!

Válaszotokat előre is köszönöm


akkor sorjában:
- valószínű mivel a motor alapból eszi az olajat, jó szocialista autószerelő mentalitás miatt sűrű olaj lett belerakva, hogy majd azt nem eszi. csak ez hidegen nem ken normálisan, ezért hidrotőkének hangja lesz.
- a hosszpordás szíj feszítő görgők hangja lehet. vagy a hűtőventi viszkójának a hangja.
- a hátsó diffitartóban lévő szilent a rossz, ami hátul van, egy ponton tartja a diffit.
- elektromos a gáz, hiába padlózod, a rendszer felülbírálja, nem olyan, mint egy bowdenes gázpedál. szerintem ennyi lesz, de okozhat légtömegmérő, vagy az üzemanyag körben is bármi ilyet.
- a 80-90 fok nem meleg! igaz nekem nem viszkós a venti, de kb 105-108 fok körül kapcsol csak be.
- remegésre sok mindent szoktak mondani. nekem is csinálja 107ezer km-rel. rokon Z4-ese olyan motorral, mint a tiéd, dettó. nagyobb gázzal kell indulni. ő autószerelő, és azt mondta kuplung cserét fog végezni. kinyomócsapággyal együtt. (nekem nem csúszik a kuplung, de több BMW-nél tapasztalni ezt)

a központi záras téma, tipikus GM (grundmodul=komfortmodul) relé hiba. vagy új/bontott GM, vagy a relék cseréje. én utóbbit javaslom, mert nem kell újraprogramozni a modult, csak relét cserélsz. bár annak forrasztása is igényel szaktudást.

YELLOW Elküldve: 2016-07-31 06:41 Társalgó

lela írta: Valamit csináljon már az oldal karbantartója végre mert több topic nem működik így semmit sem ér az oldal a több évnyi tudásbázis elveszett..,
Pl a "hűtőventillátor hidegen nyikorog!" sem megy....


olvass vissza és meglátod mi az oka. 1-2. oldalon olvasgass.
az a topic sajna csak 2 oldalból áll, így az itt korábban leírt verzió sem működik.
én feladtam. hiába jelzem, jelezzük, úgy érzem nincs már gazdája az oldalnak. fejlesztői szinten csak vegetálás van. (részben megértem, részben nem)

YELLOW Elküldve: 2016-07-30 17:11 Autóvásárlás

mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok!

Közeljövőben szandekozok autot venni de kicsit tanacstalan vagyok.
Eddig egy E36 318i as sedan autom volt, viszont most nagyobb szeriat szeretnek.

Az egyik egy 98'-tol felfele gyartott E39 523i/525i/528i es csak benzines, vagy 2003-as E60 520i szinten benzines.
Mivel ezekbol a szeriakbol nincs tapasztalatom (tipus hibak gyakran meghibasodo alkatreszek ) ezert a segitsegeteket kernem ha van/volt valakinek ilyen tipus es mi a velemenye rola.

E39-re 1-1.3 milliot szannek az E60-ra 2milliot. Persze a velemenyek fuggvenyeben ez valtozhat.

Par alkatreszt ( fekbetet szűrők fektarcsak lengescsillapitok felfuggesztesi elemek ) osszehasonlitottam arra fel vagyok ugymond keszulve.

Valaszotokat elore is koszonom!



ilyen összegekben gondolkozva nehéz lesz jót kifogni, mondjuk 98-99-es E39 még lehetséges, de a piac nagyon tele van szeméttel. E60 2 milláig, hát nem hiszem.
E39 rozsda ami ellensége. sajnos iylen öreg autók esetében kevés a sérülés mentes, elég ha újrafényeztek valamit, vagy kicsit javítottak, az úgyis kiadja majd magát.
motorikusan M52, M54 amivel találkozhatsz majd. M54 olajfalósabb. egyébkét mindkét típusra jelelmzőek a szokásos hibák, mint minden más autónál. gyújtótrafók, fő és vez. tengely jeladók. szelepszár szimmering, stb, stb. ha gondos tulajtól tudsz venni, akkor ezek valószínű már javítva lettek, de ilyen összegést gondos tulaj nem pazarolja el a gépet szerintem. persze kivétel biztos van, mint mindig.
E60-nak több elektromos gondja szokott lenni. az E39 szerintem nagyobb belső terű. talán szebb is, de ez ízlés kérdése.
elektromos hibák, akár mindkettőnél, ülésfoglaltságérzékelő, E39-nél pixelhibás óraegység, ami hó hatására képes hol jó, hol rossz lenni.
de általánosságban, mint minden bármely márkánál.


Mivel ennyi penzt kiadok erte ezert nem hirtelenjebe szeretnek vasarolni s nem ugy hogy nincs mellettem egy szerelo. Igazabol 2.4 misi kozott lattam kulsore igeretes E60ast.
Ahol most lakunk van egy E39 nem tudom milyen motorral de makulatlan igaz nyugdijasoke.igazabol a parom van oda az E60 ert nekem az E39 a simpatikusabb, kevesebb elektronikaval.
A roszda mindig jelen van azzal megbaratkozok ugyertem az nem ér varatlanul.
A csalad jo baratja intezne kereskedo es nem egyszer vettunk tole autot hibamentesen, de meg nem ertuk el ezert irok itt.

Mennyi lenne a belepo osszeg amennyiert keves rizikot kapnek mind e39 es e60 kategoriaba szerinted?
( regebben adtal tanacsot a masik kocsival kapcsban es hasznos ezert adok a velemenyedre )

Koszonom


ezt nehéz megmondani mennyi az az összeg. sokan drágábban hirdetnek sz@rt, hogy azt az érzetet keltsék, hogy patika autót árulnak. az sem baj nekik, ha ott kiderül a vevő jelölt előtt, hogy átverés. ilyenkor érdemes 2 verőlegénnyel menni.
szóval az ár sem garancia.
haver 2002-es 20d E39-et vett 1,3-ért valós 330ezer km van most benne, de olyan 325ezer körül lehetett, na ennek a belseje olyan állapotban van, hogy a kormányon kívül az ülésen is alig látszik kopás nyom. a sok 180-250ezret futott, meg szakad szét mindenhol, ki van ülve mint állat. nagy mákja volt az tény. tehát éppen ki lehet fogni. igaz költött is rá szokásos dolgok miatt.
szóval ez az ár kérdés nagyon képlékeny dolog, de tény, hogy az nagyon olcsóak, valóban rosszak is. többet kell megnézni, km-eket felírni, összehasonlítani, aztán kirajzolódik, mivel állsz szemben.

YELLOW Elküldve: 2016-07-30 16:22 Autóvásárlás

mrdani írta: Sziasztok!

Közeljövőben szandekozok autot venni de kicsit tanacstalan vagyok.
Eddig egy E36 318i as sedan autom volt, viszont most nagyobb szeriat szeretnek.

Az egyik egy 98'-tol felfele gyartott E39 523i/525i/528i es csak benzines, vagy 2003-as E60 520i szinten benzines.
Mivel ezekbol a szeriakbol nincs tapasztalatom (tipus hibak gyakran meghibasodo alkatreszek ) ezert a segitsegeteket kernem ha van/volt valakinek ilyen tipus es mi a velemenye rola.

E39-re 1-1.3 milliot szannek az E60-ra 2milliot. Persze a velemenyek fuggvenyeben ez valtozhat.

Par alkatreszt ( fekbetet szűrők fektarcsak lengescsillapitok felfuggesztesi elemek ) osszehasonlitottam arra fel vagyok ugymond keszulve.

Valaszotokat elore is koszonom!



ilyen összegekben gondolkozva nehéz lesz jót kifogni, mondjuk 98-99-es E39 még lehetséges, de a piac nagyon tele van szeméttel. E60 2 milláig, hát nem hiszem.
E39 rozsda ami ellensége. sajnos iylen öreg autók esetében kevés a sérülés mentes, elég ha újrafényeztek valamit, vagy kicsit javítottak, az úgyis kiadja majd magát.
motorikusan M52, M54 amivel találkozhatsz majd. M54 olajfalósabb. egyébkét mindkét típusra jelelmzőek a szokásos hibák, mint minden más autónál. gyújtótrafók, fő és vez. tengely jeladók. szelepszár szimmering, stb, stb. ha gondos tulajtól tudsz venni, akkor ezek valószínű már javítva lettek, de ilyen összegést gondos tulaj nem pazarolja el a gépet szerintem. persze kivétel biztos van, mint mindig.
E60-nak több elektromos gondja szokott lenni. az E39 szerintem nagyobb belső terű. talán szebb is, de ez ízlés kérdése.
elektromos hibák, akár mindkettőnél, ülésfoglaltságérzékelő, E39-nél pixelhibás óraegység, ami hó hatására képes hol jó, hol rossz lenni.
de általánosságban, mint minden bármely márkánál.

YELLOW Elküldve: 2016-07-30 15:05 Chip tuning

Bitu79 írta:
Mike83 írta: Sziasztok!

Ismeri valaki MMC Autochiptuning céget?
Valaki volt már náluk? Bármi tapasztalat? Megbizhatóak?

Köszi


Ha a 116i-t akarod chippeltetni,már most felejtsd el.Semmit sem ér kis teljesítményű szívómotornál.


ha pedig csak azért kell, hogy lehessen mondani, hogy Chip-pelt, akkor azt lehet anélkül is. kicsit erősebb autók ellen, sem így, sem úgy nem ér semmit, így legalább nem bánkódik, hogy pénzt dobott ki az ablakon a semmire.
anno a tuningláz őrületében 8-9 éve én is akartam, sőt már odáig jutottam, hogy árajánlatom volt turbo illetve kompresszor beépítésre. szerencsére letettem róla. nyilván ezek többet érnek mint egy sima Chip (ami vagy valós vagy nem és csak placebo), én úgy voltam vele, hogy nagyobb teljesítményhez több mindent kell cserélni, még több pénz, ha nem cserélek, akkor hamar gallyra megy minden, inkább maradjon tartós a motor, amennyire csak lehet.
én is szeretem a teljesítményt, a sebességet, ezért csábultam már el több esetben nagyobb motoros autók irányába. de a kontra még mindig több, mint ami mellette szólna.

szerintem sem erőltesd, inkább a pénzt költsd karbantartásra.

YELLOW Elküldve: 2016-07-30 14:59 Vészvillogó kérdés.

remélem neked is érthető, amit írtam?
ne nyiss minden bajodra topic-ot, mert van elég, ahova be tudod tenni a kérdésed. ne legyél rest kicsit keresgetni a már meglévő topic-ok között.

igazad van, valóban nem tetszik, de nem azért mondtam, hogy dobd ki. majd szépen sorba kezdenek behalni a LED-ek, úgyis az lesz a sorsa, ha nincs aki javítgassa folyamatosan. teljesen felesleges pénzkidobás számomra.
te dolgod, te pénzed, nekem viszont ez volt az ötletem.

YELLOW Elküldve: 2016-07-30 06:34 Vészvillogó kérdés.

szerintem ne erőltesd ezt a topic nyitogatósdit, mikor az E39-es klímást is feleslegesen nyitottad. erre is lett volna nem egy topic, ahol kérdezhettél volna. a felelőtlen nyitogatások helyett inkább rágd át a fórumot.

különben is hol E39, hol E46-ban kérdezel, lassan nehéz követni.

Ötlet? dobd ki a fenébe a LED-es lópikulát.

YELLOW Elküldve: 2016-07-29 10:23 Vezérműlánc

fishmong3r írta: Sziasztok!
Hozzá jutottam egy E46 318i (N42) touring-hoz.
Elvileg ~285.000 km van benne. Ugyan nincs semmilyen jele, de egy picit aggódok a vezérműlánc miatt. Mennyire vagyok paranoiás?
Szóval egyfelől érdekelne, hogy kompletten (lánc, görgők, bármi egyéb amit ilyenkor cserélni kell), szereléssel együtt ez nagyságrendlieg mibe fáj? Szeretnék felkészülni. Másrészt szükségem is lenne valakire, aki megcsinálja nekem precízen. Szemezgessek a szervíz értékeléseknél, vagy esetleg van valaki, aki erre specializálódott?
Előre is köszönöm a tippeket.



egyszerűbb lenne ha megadnád merre laksz (város), vagy merre felé keresel valami normális szerelőt.
állítólag ezeknél a motoroknál 100-150e km körül jön elő a láncprobléma. a tiéd ezek alapján túl van rajta. viszont tudok olyanról, amiben 300e km van és még nem volt bontva a motor.
költségben, szerintem egy 50ezerből meg van. a lánc olyan 25 körül lehet, bár függ hol veszed. általában szokás megvezetőt is venne, vezető feszítő patront. + a szerelés.

YELLOW Elküldve: 2016-07-29 10:16 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

Apus írta: Üdv
Ránézett a gumis. Leszerelte, körbejárta, kipróbálta a kocsit, semmi rendelleneset nem tapasztalt. Annyira jutottunk hogy jobbra kanyarnál halkul az amúgy is nagyon halk ciccegés. Valahol a kézifék alatt vezetődik föl a hang.
Amúgy megbízható szaki nagyon, nem is kért semmit, rendes voltn

Használom és vagy eltűnik vagy előbújik a hiba rendesen.
Köszi mégegyszer.


már most cicergés? akkor lehet kerékcsapágy lesz. főleg ha kanyarban változik a hang.

szerk.: amúgy lehet le volt lazulva a kereged és mivel újra lett húzva, megszűnt a dübögés szerű hang. az a abj, hogy légkulccsal a gumis sem érzi, ha meg volt lazulva a kerék.

YELLOW Elküldve: 2016-07-28 20:38 E39 klima meleget fúj!

aranyijanos írta:
Bitu79 írta:
asprey írta: Sziasztok! E39 1997 20i. Sajnos egyik napról a másikra nem hideget hanem meleget fúj a klíma. Motortérben a klíma cső nem hideg aminek szerintem hidegnek kéne lenni.! Voltam klímásnál gáz van benne és a kompresszor is bekapcsol. Klíma ventilátor is működik rendesen. Most jártam meg az autóval Olaszországot és tökéletesen működött jég hideget csinált az autóban. Azt vettem észre az egyik napon, hogy 5-6 óra kánikula parkolás után már mentem vagy 10 percet és utána kezdett csak hideget fújni a klíma.
Nagyon megköszönnék minden infót hol keressem a hibát.


Klímaszervíz,mert ezt szerintemn így találomra senki meg nem mondja neked.Talán a klímakompresszorod haldoklik.De egy átforrósodott autóban nem lesz 10 perc alatt jéghideg amúgy sem.Az is lehet,hogy semmi baja.Nagy melegben nyisd ki az ablakokat menet közben pár percre,a klíma akkor hatékonyabban tud hűteni.

Esetleg fűtőradiátor hiba,vagy klíma vezérlő panel hiba,hőmérséklet érzékelő hiba,vagy víz szelep hiba is lehet...De nem hiszem,hogy ilyesmi gondja lenne.

Ajánlom ezt a fórumot:

http://www.e39.hu/viewtopic.ph...0&sd=d

De szerintem csak szellőztesd át menet közben az autót,mielőtt klímázol.

Esetleg a tekerős izét a középső rostélynál állítsad kékre.


A leírtak alapján arra gondolok, hogy a klímakondenzátorod van eltömődve. Megoldás át kell mosni a kondit de vigyázva a nagynyomásu mosóval csak merőleges vízsugárral a kondira mert különben elhajolnak a felületnövelő lemezek.


klímakondenzátor?
ha a hőcserélőre gondolsz, az bent van az utastérbe, így azt csak kiszerelve tudja mosni. ha a klíma hűtőjére, akkor szerintem nem az lesz a gond amit írsz, de ránézhet.
nézze meg, hogy így este bekapcsolva, ha klímát kapcsol, akkor menniy idő alatt fúj hideget, ha leviszi 16 fokra. gyanítom rögtön fog.