Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-07-12 18:31 Motorolaj

Mes írta:
YELLOW írta:
sutius írta:
YELLOW írta:
Mes írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hozzátok , hogy olaj csere előtt állok és nem tudom milyen olajat tegyek bele,tudnátok nekem segíteni ?
MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30 esetleg ez ?


jó tud lenni, de egy olcsóbb változat is elég. pl.: MOBIL SUPER 3000 XE 5W-30
ha már a márkánál akarsz maradni.
de 5w-40-ben is lehet gondolkozni.

kb 2 honapja tettem Mobil 1 0w40-et, eddig Castrol volt, de valahogy a Mobil 1-tol mintha zajosabb lenne a motor...



"ha már a márkánál akarsz maradni."
ezért írtam. egyébként a 3000 XE-t szokták dícsérni.
de sajnos az utóbbi időben 2 olyan eset is volt, amit a nagyobb média is felkapott, mint olajhamasítók.
legutóbb német olaj került, márkásabb palackokba. szerintem A.Z. Meisterteile-ról lehet szó. ami lehet nem rossz olaj, de az ára miatt biztos nem olyan. na most ezt drágább palackba töltve, dupla áron értékesítették. na meg ki tudja mennyiért vették. de ez csak tipp.
én azért javasoltam azt a Mobil-t, mert ilyen motorba M43, még nem hallottam panaszt rá. pont, hogy csendességről számoltak be.
egy adott régebbi motorba, attól, hogy a legújabb olajat öntjük nem lesz jó. hiába raksz bele, egy 15-20 éves benzinesbe egy olyan olajat, ami amúgy a legkorszerűbb DPF-es dízelekbe készült, hiába van benyás minősítése, nem biztos, hogy jó lesz.
attól, hogy egy márkásabb olaj olcsó, még nem rossz, azért olcsó, mert gyártani kell a 20 éves konstrukciók számára is olajat, de ezeket már olcsón elő lehet állítani. na meg sokat el is adtak már belőle, így az áruk is lefelé megy.


És melyik lenne jobb szerintetek, 5w 30 vagy 5w 40?


én az 5w-40-et választanám.

YELLOW Elküldve: 2016-07-12 05:27 Motorolaj

sutius írta:
YELLOW írta:
Mes írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hozzátok , hogy olaj csere előtt állok és nem tudom milyen olajat tegyek bele,tudnátok nekem segíteni ?
MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30 esetleg ez ?


jó tud lenni, de egy olcsóbb változat is elég. pl.: MOBIL SUPER 3000 XE 5W-30
ha már a márkánál akarsz maradni.
de 5w-40-ben is lehet gondolkozni.

kb 2 honapja tettem Mobil 1 0w40-et, eddig Castrol volt, de valahogy a Mobil 1-tol mintha zajosabb lenne a motor...



"ha már a márkánál akarsz maradni."
ezért írtam. egyébként a 3000 XE-t szokták dícsérni.
de sajnos az utóbbi időben 2 olyan eset is volt, amit a nagyobb média is felkapott, mint olajhamasítók.
legutóbb német olaj került, márkásabb palackokba. szerintem A.Z. Meisterteile-ról lehet szó. ami lehet nem rossz olaj, de az ára miatt biztos nem olyan. na most ezt drágább palackba töltve, dupla áron értékesítették. na meg ki tudja mennyiért vették. de ez csak tipp.
én azért javasoltam azt a Mobil-t, mert ilyen motorba M43, még nem hallottam panaszt rá. pont, hogy csendességről számoltak be.
egy adott régebbi motorba, attól, hogy a legújabb olajat öntjük nem lesz jó. hiába raksz bele, egy 15-20 éves benzinesbe egy olyan olajat, ami amúgy a legkorszerűbb DPF-es dízelekbe készült, hiába van benyás minősítése, nem biztos, hogy jó lesz.
attól, hogy egy márkásabb olaj olcsó, még nem rossz, azért olcsó, mert gyártani kell a 20 éves konstrukciók számára is olajat, de ezeket már olcsón elő lehet állítani. na meg sokat el is adtak már belőle, így az áruk is lefelé megy.

YELLOW Elküldve: 2016-07-11 22:23 Társalgó

ritkán vezetek sötétben, de nem szeretek. rosszul beállított lámpák, barom sofőrök.
még szürkület van, de már reflektorral közlekedik, mikor lámpa nélkül is lehetne még látni.

új rendszerre kényszerültem. jön a paraszt refivel. villantok. semmi. fogom és felb@szom neki én is. ha kapcsol, akkor kapcsolok én is.
ezek azt hiszik poénból villog az ember nekik? attól, hogy ő szerinte még messze van, engem már simán zavarhat a refije. majd én is rányomom, aztán rájön miért villogtam neki.

YELLOW Elküldve: 2016-07-11 22:12 Motorolaj

Mes írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hozzátok , hogy olaj csere előtt állok és nem tudom milyen olajat tegyek bele,tudnátok nekem segíteni ?
MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30 esetleg ez ?


jó tud lenni, de egy olcsóbb változat is elég. pl.: MOBIL SUPER 3000 XE 5W-30
ha már a márkánál akarsz maradni.
de 5w-40-ben is lehet gondolkozni.

YELLOW Elküldve: 2016-07-11 21:51 Üzemanyag fogyasztás

57 liter = 750km
ebből 50% város, 50% városon kívül. 50%-ban klímával. jó pár km elég nagy tempóban is, kilónyolcvan. OMV MaxxMotion 95. összességében nem a papás tempó, az kb 15% lehetett benne. de nem is a sztrítréjszing hülyegyerek stílus. egyébként ezzel az anyaggal már 850km-t is mentem el. enyhe téli időben, kulturáltan közlekedve.

YELLOW Elküldve: 2016-07-11 18:43 Futómû és hibái

rvilike írta: Aha, szóval akkor ha jól értem nincs info arról, hogy az javítás után olyan lesz-e mint volt meg lehet csinálni, csak kérdés hogy, engem meg épp az érdekelne.


erről az tud korrektül nyilatkozni, aki már csinált ilyet, csináltatott és nem akar megszabadulni az autótól , vagy már jó régen eladta, így korrektül tud nyilatkozni róla.
nem biztos, hogy rosszabb lesz, vagy ront a helyzeten. hisz mint írtam gyárilag van hozzá cucc, amit fel kell hegeszteni.
nem mellesleg verseny autóépítésnél ezek alapdolgok, hogy bizonyos pontokat jól megerősítenek. láttam olyan off autót, aminek az alja úgy szét volt rohadva, hogy legalább 3 négyzetméter lemezt hegesztettek be, hogy a gyárit kivágták. aki ért hozzá, az biztos jól meg tudja csinálni. ez csupán emberi tényező, hogy ki mennyire hisz ebben, vagy tartja jónak, bízik benne. én konkrétan a pro és kontra felsorakoztatása mellett 50-50%-ban hiszek ebben, hogy jó, vagy épp rossz.

YELLOW Elküldve: 2016-07-11 05:40 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

bricktopm írta:
raul227 írta:
raul227 írta:
abkapos74 írta:
raul227 írta: Sziasztok mitől lehet az hogy menet közben bevillant egyszerre az abs jeladó, légzsák lámpa, kézifék jelző, de amikor leálltam otthon és újra beindítottam elmúltak ezek a lámpák. Pirosan világított. De már elmúlt. Kb15 km-en jelzett míg le nem állítottam. Cserés az abs jeladó vagy csak valami pára miatt volt ez és rendbe lesz?





Kicsit bővebben?


Senki? Most megint csinálta. De elmúlt 2 gyújtás ki be után.


Keress valakit aki ki tudja olvasni a hibakódot.
Én is azt hittem, megfejtettem a nagy problémát diag nélkül, de nem.
Jobb hátsó abs jeladóra tippeltem, mivel abs+kipörg ikonom égett, meg néha a kézifék. De ma elkezdett a km órám nulla és aktuális sebesség között ugrálni, tehát lehet a bal ment meg..vagy mind a kettő..és remélem nem abs tömb.

Viszont aki kidiagolna külföldön van jelenleg. Szóval vagy kicserélem a bal hátsót és vagyjólesz vagynemleszjó, vagy megvárom a diagot, bár ettől az első megoldás jobb, mert irritál a hibalámpa plusz a km óra ugrálása.


nem akarlak elkeseríteni és kívánom, hogy csak a balos jeladó legyen.
de fater off autója, amiben csupán 45ezer km van, ugyanaz az ABS tömb van, mint a miénkbe, annyi, hogy az pl EPS-t sem tud. de neki ugyanez volt a tünet, végül nem ingadozott a km óra sem, hanem kapufa. aztán kiolvasták ugyan a hibát, hogy ABS jeladó, és sebesség szenzor hiba (ami ez esetben még komplikáltabb, mert kerékaggyal van összeépítve), majd egy idő után nem is kommunikált a vezérlővel. és ABS tömb csere segített, vagyis csak az elektronika részét cseréltük át. szerencsére kaptunk bontottan egy pont ugyanolyat 12ezerért. az eredetit majd szétműtöm, de típushiba az elégtelen forrasztás, elengedi.

szerk.: nem EPS, hanem ESP (EPS-t a munkahelyen használjuk )

YELLOW Elküldve: 2016-07-10 16:06 Futómû és hibái

BarG írta:
YELLOW írta:
rvilike írta:
YELLOW írta:
persze meg lehet csinálni, E36-okat is javítanak.
csatis kollégáék nem rég javítottak ilyet azt hiszem. de lehet tévedek és nem ő volt.
én is parázok, hogy vajon jól meg lehet-e csinálni, de megszokták.
egyébként ha minden igaz a BMW-nél hivatalosan is lehet venni lemez darabokat, amiket utólag kell felhegeszteni, mint erősítés. tehát ha még nem repedt, szakadt ki, akkor is szokták erősíteni.

Értem, köszi! Ezek szerint akkor nem kell ettől annyira félni, ha esetleg jelentkezik a gond akkor lehet orvosolni ..


hát javítják, de attól függetlenül én is félek tőle most azért mégis milyen már, hogy kiszakad valami a kasztniból. mondjuk én már attól is parázok, ha a lökösröl lepattan egy festék, vagy kavicstól a tükör borításról lepattan a festék
mások meg 3 autóból csinálnak egyet. oszt mennek vele.
sőt olyat is tudok, mondjuk ő profi, aki kompletten elemeket gyárt le és épít meg egy régi BMW-t.


Nem mindegy, hogy valakinek az kell, hogy a gép akárhogy is, de guruljon, más meg 200-ról kanyarban fékezve életben akar maradni ....


na ezaz! minden addig jó, amíg nem kell megbontani, vagy tákolni.
egyébként neked van hátul a kalaptartón fehér kobak?

YELLOW Elküldve: 2016-07-10 11:56 Futómû és hibái

rvilike írta:
YELLOW írta:
persze meg lehet csinálni, E36-okat is javítanak.
csatis kollégáék nem rég javítottak ilyet azt hiszem. de lehet tévedek és nem ő volt.
én is parázok, hogy vajon jól meg lehet-e csinálni, de megszokták.
egyébként ha minden igaz a BMW-nél hivatalosan is lehet venni lemez darabokat, amiket utólag kell felhegeszteni, mint erősítés. tehát ha még nem repedt, szakadt ki, akkor is szokták erősíteni.

Értem, köszi! Ezek szerint akkor nem kell ettől annyira félni, ha esetleg jelentkezik a gond akkor lehet orvosolni ..


hát javítják, de attól függetlenül én is félek tőle most azért mégis milyen már, hogy kiszakad valami a kasztniból. mondjuk én már attól is parázok, ha a lökösröl lepattan egy festék, vagy kavicstól a tükör borításról lepattan a festék
mások meg 3 autóból csinálnak egyet. oszt mennek vele.
sőt olyat is tudok, mondjuk ő profi, aki kompletten elemeket gyárt le és épít meg egy régi BMW-t.

YELLOW Elküldve: 2016-07-10 11:44 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

raul227 írta:
raul227 írta:
abkapos74 írta:
raul227 írta: Sziasztok mitől lehet az hogy menet közben bevillant egyszerre az abs jeladó, légzsák lámpa, kézifék jelző, de amikor leálltam otthon és újra beindítottam elmúltak ezek a lámpák. Pirosan világított. De már elmúlt. Kb15 km-en jelzett míg le nem állítottam. Cserés az abs jeladó vagy csak valami pára miatt volt ez és rendbe lesz?





Kicsit bővebben?


Senki? Most megint csinálta. De elmúlt 2 gyújtás ki be után.


INPA-val jó lenne kiolvasni mit ír az ABS vezérlő. mert biztos lesz benne hiba.
így kár találgatni, mert attól, hogy leírjuk mi lehet, attól még lehet csak valamelyik lesz jó. és lehet az utolsó, amit kipróbálsz. persze lehet valaki elsőre beletrafál.

YELLOW Elküldve: 2016-07-10 11:42 Futómû és hibái

rvilike írta: Sziasztok,

Korai E46-osokon ha eljön a vég, és jelentkezik a hátsó futómű kiszakadós probléma, az mennyire javítható utána? Most konkrétan nem az érdekel megtörténik-e a baj meg mennyi az esély rá, hanem ha bekövetkezik akkor meg lehet azt csinálni jól utána, ért ehhez itt valaki itthon? Kinti fórumokban azt olvastam simán meg lehet utána hegeszteni meg megerősíteni, ugyanolyan jó lesz utána és többet nem lesz vele gond ...


persze meg lehet csinálni, E36-okat is javítanak.
csatis kollégáék nem rég javítottak ilyet azt hiszem. de lehet tévedek és nem ő volt.
én is parázok, hogy vajon jól meg lehet-e csinálni, de megszokták.
egyébként ha minden igaz a BMW-nél hivatalosan is lehet venni lemez darabokat, amiket utólag kell felhegeszteni, mint erősítés. tehát ha még nem repedt, szakadt ki, akkor is szokták erősíteni.

YELLOW Elküldve: 2016-07-09 22:56 Most vettem BMW-t

kgy írta: Sziasztok!

Boldog tulajdonosa lehetek egy E46 318i-nek. 2004 évjárat n46b20a motorral.
Az autóban kicsi híján 170000 valós km van.

Első körben ezeket cserélném:
Olaj Castrol 0W 30
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Kartergázszűrő
Teljes vezérlés.

Ez a típusú olaj mehet bele?
Később teszek fel képeket is.


ha esetleg mész vele annyit, hogy október vége felé 10-15ezer kmt megtettél, akkor inkább addig 5w-30, 5w-40-et tennék bele. télre mehet bele a 0w-30.
viszont ha 0w-30-at enné, akkor 5w-s. ha azt is, akkor más probléma is lesz. ami ezeknél állítólag hiba, szelepszár szimmering kikeményedés, karter szellőztető szelep.

YELLOW Elküldve: 2016-07-09 22:50 Mi lehet a baj?

erber írta:
Kedves Mindenki!

Update, ha mar megosztottam anno a problémát:
2600km és nincs olajfogyás. 5w30 lehet a megoldás, vagy öngyógyítás..


inkább a márka lesz lényeges. 5w-30 és 5w-30 között is lesz különbség.
nem melleseg, hogy sorba számolnak fel olajhamasító egységeket. hiába veszel márkás olajat, ha véletlen Te pont valami kevert vackot fogsz ki.
szóval mely márkát/típust választottad?

YELLOW Elküldve: 2016-07-09 08:53 Olajcsere

Tönkreteszi a motort a harmincezres olajcsere?

http://totalcar.hu/magazin/tec...olajcsere/

YELLOW Elküldve: 2016-07-07 06:55 Szívócsonk-pillangószelep

suprajets írta: Sziasztok!
2000/01-es E46 touring 320d-nél 136 le (kéziváltós) kell aggódjak pillangó miatt?
Előre is köszi.


amiatt nem.