Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-07-06 19:07 Index relé

adani530 írta: Sziasztok! Nem tudom tapasztalat e már valaki hasonlót, de amikor rá adom a gyújtást az autóra magától elkezd jobbra indexelni, pedig a kar alap állásban van. Aztán ha kiveszem a kulcsot és lezárom, akkor pedig a jobb oldalon a parkoló lámpa elől hátul világít. Valaki valami megoldást tud erre?? Előre is köszönöm!!


valami össze van kontaktolva ez tény.
érdemes kiszerelni az indexkart, és a megfelelő helyen kontakt spray-vel befújni, megjáratni. ha azután is változatlan, akkor másfelé kell menni. ha minden igaz E39-nél még relés megoldás van, tehát azt is meg lehet nézni, megcserélni egy másik hasonló relével, és kipróbálni ezt a gyújtásos dolgot.

YELLOW Elküldve: 2016-07-06 19:05 Segítség, beázik az autóm!!!!

Gabi írta: Sziasztok. Ahogy olvasom a hozzászólásokat általában az ajtóknál folyik be a viz a BMW-ék nagy részébe mert a vizzáró fóliát elengedi a ragasztóanyag, de azt mondja meg valaki a kombi bömbibe a pótkerék mélyedésébe honnan kerül víz?? A karoszéria ép a csomagtér ajtó géderek szintén jók. Esetleg a nyitható csomagtér ajtó üveg nem zár jol??
Ha valakinek megvan a megfejtés kíváncsian várom.


kombik a csomagtér oldalablaknál áznak ha minden igaz. ha van CD tár és ilyenek, azok is be szoktak krepálni tőle.

YELLOW Elküldve: 2016-07-06 16:22 ABS-rõl általában

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Jól tudom, hogy e 46-nál ha a bal hátsó ABS jeladó megy tönkre, akkor a kilóméteróra is leáll?
Vagy mindkettőt nézi és átlagol?


jól tudod.


Remek, akkor diag nélkül megállapítottuk, hogy a jobb hátsó(mivel a kipörgés is bebillent) van elszállva.
Mégegy kérdés. A piros felkiáltójel is világít, de nem mindig. Ez tudtommal azt jelenti, hogy lehető leghamarabb álljak le az autóval, mert LEHET gond van a fékrendszeremmel. Ugyebár mivel megment az ABS szenzor ami szerves része a fékrendszeremnek világíthat miatta. De akkor miért nem mindig világít?


ettől még lehet valamelyik első rossz a diag a biztos. bár mondjuk neked csak ASC van ha minden igaz, annál lehet nem nézi az első kerekeket, ott csak az ABS miatt van szenzor.

YELLOW Elküldve: 2016-07-06 15:52 ABS-rõl általában

bricktopm írta: Jól tudom, hogy e 46-nál ha a bal hátsó ABS jeladó megy tönkre, akkor a kilóméteróra is leáll?
Vagy mindkettőt nézi és átlagol?


jól tudod.

YELLOW Elküldve: 2016-07-06 12:36 Kézifék

Wyto085 írta:
YELLOW írta:
Wyto085 írta: Sziasztok, remélem van ötletetek a gondomra! Ha behúzom a kéziféket és elengedem a fékpedált akkor mozdul egy picit a kocsi, megfogja bármilyen lejtőn csak löttyen 1-et mielőtt megfogja. Ez természetes vagy valami gond van? Egyébkén próbáltam úgy is, hogy felemeltem a kocsi hátulját behúztam a kéziféket és a hátsó kereket jobbra balra picit tudom mozgatni de ott is csak kicsit utána meg nem mozdítom. Válaszokat előre is köszönöm! Üdv.: Gábor


ez normális, én eddig minden más autónál tapasztaltam ezt. már csak a rugó is mozog. ugye a kasztni súlyára hat a gravitáció és ez lejtón a rugó ellenében mozgással jár.
illetve a betétet tartó mechanika is olyan, hogy amerre mozdul, utána ráfeszül a betét és még jobban feszíti össze. nem tudom jól írtam-e le.


Igen én is erre tippeltem csak azért volt fura mert még másik e46-nál nem tapasztaltam ezt. De e miatt nem szedem szét. Köszi a választ!



ha nem ilyennek kell lenni, majd kijavítanak

YELLOW Elküldve: 2016-07-06 10:12 Kézifék

Wyto085 írta: Sziasztok, remélem van ötletetek a gondomra! Ha behúzom a kéziféket és elengedem a fékpedált akkor mozdul egy picit a kocsi, megfogja bármilyen lejtőn csak löttyen 1-et mielőtt megfogja. Ez természetes vagy valami gond van? Egyébkén próbáltam úgy is, hogy felemeltem a kocsi hátulját behúztam a kéziféket és a hátsó kereket jobbra balra picit tudom mozgatni de ott is csak kicsit utána meg nem mozdítom. Válaszokat előre is köszönöm! Üdv.: Gábor


ez normális, én eddig minden más autónál tapasztaltam ezt. már csak a rugó is mozog. ugye a kasztni súlyára hat a gravitáció és ez lejtón a rugó ellenében mozgással jár.
illetve a betétet tartó mechanika is olyan, hogy amerre mozdul, utána ráfeszül a betét és még jobban feszíti össze. nem tudom jól írtam-e le.

YELLOW Elküldve: 2016-07-06 10:08 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

Micka írta: én is írok egy kis tapasztalatot (2000-es évjáratú a gép) :
nekem csak akkor recsegett az ajtó, ha teljesen fel voltak húzva az ablakok, 1 mm leengedés és kuss volt azonnal, próbáltam: glicerin+víz (1 napra jó), szilikon, de ami két hete bevált az a gumiabroncs ápoló spray (egy ezresért) ronggyal felhordva a kéderekre
remélem marad is a zajtalanság...
viszont mióta nem recseg az ablak, hallom hogy a középkonzol nyöszörög kanyarban, erre van ötletetek mit lehet tenni?


de az ablak felhúzva abba a plüss-ös izébe nyekereg. én nem tudom annak jó-e a szilikon vagy bármi ilyen.
erre valami méhviaszos cuccot szokás alkalmazni. az ajtókéder gumi az más. ahhoz magának az ablakhoz nem sok köze van.
én hallottam egy olyan módszert BMW tulaj szerelőtől, hogy bandázs szalag, amit a vezetékekre használnak. fekete autóra jobb ragasztani, de van aki magára a gumira teszi.
belső zörejek, hát igen, nem tudom mitől lesznek, főleg olyan helyen, ami sosem volt még mondjuk szétszedve.

YELLOW Elküldve: 2016-07-05 23:19 Mi lehet a baj?

Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.

YELLOW Elküldve: 2016-07-05 09:38 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
YELLOW írta: egyszerűen csak azért olcsóbbak az X3-ak, mert nem egy népszerű típus. nem olyan menő mint egy X5, így a sötétek sem vették annyira. leginkább újgazdagék anyukájának autója ez. és azért szépnek sem olyan szép, mint a többi típus, ami szintén nem kedvez neki.
X3-ból jót még mindig egyszerűbb kifogni szerintem, mint E46, E39, X5-ből. a motor meg ugyanaz minden autóban (mondhatni) arra kell koncentrálni.


Kicsit olvass utána a X5 (E53) és az X3 (E83) különbségeknek.Rengeteg van
A két autó ég és föld.Az X3 sokkal megbízhatóbb autó,mint az x5.Teljesen más a két technika!
Ha mégis ilyet veszel(e83 x3-at),akkor sztem a 2000-es dieseles mocival érdemes venni.Ez a motor van a 320d-ben is(e46-osban).A 204D4-es kódú.A 3000-es dieseles motor sztem felesleges bele.Az ugye 6 hengeres,és épp ezért a szervíze is sokkal drágább,meg az adó is több.Ráadásul sokkal többet fogyaszt.Ha teljesítményre mész,akkor vedd a nagyobb motorral természetesen.De gondolom nem erre kellene az x3.Szóval bőven elég bele a 2000-es moci.Én amúgy mindenképp manuális váltóval venném!


figyelj már! nem először veszem észre.
megint úgy reagálsz az én kommentemre, mintha én totál az ellenkezőjét állítanám annak, mint amit te írsz.
javsalom olvasd át!

YELLOW Elküldve: 2016-07-04 14:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bricktopm írta: Sziasztok!
Visszaolvastam a fórumban, ezért tenném most fel a kérdésemet.
Úgy tudtam a 98-as e46-omban OBD2-es csatlakozó van, de mint írtátok lehet semmit nem tudok kiolvasni kb semmit, csak OBD1-el.
Akkor most melyiket is kellene beszereznem, hogy a hibakódokat ki tudjam olvasni belőle?
Illetve ehhez az INPA nevű szoftverre lesz szükségem?


20PIN-es körcsatis kell neked. az INPA is jó hozzá.

YELLOW Elküldve: 2016-07-04 08:59 Nem nyílik!

Pityule írta: Sziasztok!
Most találtam meg ezt az oldalt, remélem sikerül a problémámra megoldást találnom. Van egy nem túl fiatal (1999) kocsim és sajnos, már elég régóta küszködök ezzel a problémával. A központi zár melegben nem hajlandó kinyitni az ajtókat, a vezető oldalit is csak kulccsal tudom nyitni. Az év minden szakában rendesen működik, de nyáron nagyon sokszor nem tudom, hogy el merjek-e indulni a kocsival bárhová is. Belülről sem lehet nyit az ajtókat, marad az ablakon keresztüli beszállás az utasok részéről. Amikor lehűl a belső tér és valamelyest a karosszéria is, utána minden visszatér a régi kerékvágásba, közp. zár működik, nyit-zár normálisan, akár kulcsról, akár a belső nyitógombbal.
Mi lehet a probléma?


GM relé a rossz. de pl az Ajtónyitási gondok topic-ban jó sokat olvashatsz erről

YELLOW Elküldve: 2016-07-03 18:57 Autóvásárlás

egyszerűen csak azért olcsóbbak az X3-ak, mert nem egy népszerű típus. nem olyan menő mint egy X5, így a sötétek sem vették annyira. leginkább újgazdagék anyukájának autója ez. és azért szépnek sem olyan szép, mint a többi típus, ami szintén nem kedvez neki.
X3-ból jót még mindig egyszerűbb kifogni szerintem, mint E46, E39, X5-ből. a motor meg ugyanaz minden autóban (mondhatni) arra kell koncentrálni.

YELLOW Elküldve: 2016-07-03 12:06 Autóvásárlás

nálunk van egy fehér X1. élőben elképesztő jól néz ki. simán elfogadnám. szép hosszú lapos az orra, mint egy magas szárú tornacipő. de ez jó értelemben. nem tűnik egyáltalán kicsinek. és ahhoz képest elég olcsón kapni igaz 18d-ben. de szerintem bőven elég neki az a motor.

YELLOW Elküldve: 2016-07-02 19:18 Üzemanyagszint-jelzõ hiba

hil írta: Sziasztok!
Cserélnem kellett a benzin szivattyút (N42B20A) Mielőtt tegnap kivettem volna a szivattyút megnéztem a tartály szintadó értékeket a titkos menüben: bal 6,6 lit jobb 30 lit, teljes 37 lit. A csere után: bal 000 lit, jobb 11,2 lit, teljes 11,3 lit. Ugyanolyan szivattyút tettem bele, mint ami benne volt, semmit nem húztam le (legalábbis nem vettem észre), bal tankhoz nem is nyúltam és mégis, hiányzik sok liter. Az a sugárszivattyú hol csatlakozik a üza szivattyúhoz, mert nem látom?
Ki tudna ebben segíteni?
bye:hil

ui1: rövid állás után, míg olvasgattam erről rendbe jöttek a dolgok, most bal tank: 117,7 lit, jobb tank: 11,2 lit össz: 22,9 lit. De gyanítom, ha megint mennék vele ismét a hibás felállás jelentkezne.
ui2: valóban, kicsit járatva a motort a bal tank megint nulla lett. Nyomás elengedése után szivattyú ki és a jobb tank csordultig volt benzinnel. Ebből az jött le, hogy a sugárszivattyú működik. Lehet, hogy csak annyit kéne tennem, hogy tele kéne tankolnom???
(tán megőrültem, hogy magammal levelezek........)


ez tényleg egy tank.
műszerfal reset? nem segít?
INPA-ban nincs valami lehetőség tank ügyben?

YELLOW Elküldve: 2016-07-01 21:39 Segítség, beázik az autóm!!!!

lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: nos berendeltem 100db ajtókárpit patentot, nem tudom mennyi kell összesen, nem baj az ha van.
bár közben találtam zöld bolhát, amin mintha vastagabb lett volna a szigetelés, vagy sárgát, aminek nagyobb a szigetelése átmérőben, ami szintén lehet pozitívum, mert talán még jobban szigetel. de a linkelt fajtánál maradtam. bár ez is fura, hogy amit a kárpit részébe kell forgatni fej, a valamelyiknél teli, valaminél direkt kivágott, a könnyebb behelyezhetőség miatt. bár lehet aliexpressen olcsóbb lett volna (legalábbis úgy tűnt), de nem volt kedvem azért beregisztrálni oda. ha nem lesz jó, majd megreklamálom.
plussz vettem még egyéb bolhákat is, hagy legyen, meg kell is alulra egy pár a lökös téma miatt.


no megjöttek a patentok tegnap.
az ajtókárpit patent úgy be volt csomagolva, hogy nem értem, hogy került bele?
2x50db-os csomag volt benne, egy hungarocell dobozban, amit úgy kellett szétvégnom, mert nem nyílt sehogy. ilyen jó 1-1,5cm vastag doboz.
a tömítés olyan 1mm vastag, a képek alapján vastagabbra számítottam. mindenképp igényes csomag volt. a többi is megjött, azok csak simán zacsiban vannak, semmi extra, egy valami sérült is, mert átszakadt a csomagolás.


Yellow. Zsirtalanitäsra jo a sima mosobenzin,vagy sebbenzin. Felesleges märkäs szarokra kiadni a penzt,mert azok környezet barät cuccok,közel 0% hatäsfokkal. Butyl szalag 3 mm szeles teljesen jo. Hagyd egy kicsit a napon az autot,hogy felmelegedjen a kaszni igy jobban fog tapatni a butil.


köszi! igen a napos témára én is gondoltam, de már meg sajnos olyan meleg van, hogy mozdulni is alig van kedvem.
van több anyagom is a zsírtalanításra, a felsoroltak is.