Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-06-07 17:01 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?


félszintetikus???

ilyen autóba soha!!! a 10w sem lenne indokolt, neked M52TUB motorod van, 5w-40-nek elégnek kell lenni, és full szintetikus kellene. ha meg sok a km és eszegeti az olajat, akkor generálozni kell már, nem "moslékot" önteni bele



Szia!
Azt elmondanád, miért nem szabad félszintetikus olajat tenni bele?
Sok oldalon nem is írják az olajra, hogy fél-, vagy szintetikus az olaj, úgy kell külön keresgetni. A magnatec pl félszintetikus ha minden igaz, és nekem most pont az van benne. Árthat ez most neki?

Egyébként az eneos a másik amivel én is szemezek, csak még nem találtam boltot, ahol venni lehet Debrecenben, de most ráállok akkor és keresek egyet, kipróbálom.
Köszönöm!


rendelj online, van több olajwebshop.
azért jó a full szintetikus, mert mondjuk úgy leegyszerűsítve jobban ki van dolgozva. a különböző összetevők pontosan ki vannak mérve, ki vannak számítva, tulajdonképpen a legjobban fel van készítve az olaj. de ha rákeresel a neten találni erről olvasmányt. a félszintetikus sokkal jobban le tud rakódni, olcsóbb olaj, de nem biztos, hogy megéri. ráadásul az olajcsereperiódus nem igaz ezekre, mármint a gyári. azért vannak ezek a 20ezer+ periódusok, mert a gyárak full szintetikus olajokkal számolnak. de azokkal sem szabadna ennyiket lefutni.

YELLOW Elküldve: 2016-06-07 16:50 Mi lehet a baj?

Pedar írta:
Tano írta:
Pedar írta: ...
Ill., ha már reléknél tartunk:
az index reléje merre található?

Köszönöm még egyszer, hogy időt és energiát szántál a válaszra!


Az indexnek itt nincs reléje, a lámpamodul vezérli őket közvetlenül.



Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek!

Akkor megpróbálkozom a BMW szakszervizben, hátha tudnak valami biztatót mondani.
Ill. megnézem ezt a kesztyűtartó mögötti dolgot is a hétvégén, mert azt hittem, hogy ott csak a biztosítéktábla van!

Az indexrelét azért kérdeztem, mert már vagy fél éve begyorsult az indexem jobb-bal irányba egyaránt! Az izzók mind jók, és a vészvillogó is szépen, lassan villog. Viszont az index mindkét irányba siet...
Csere indexkarral próbálkoztam, mondom hátha vmi ott ment tönkre, de az nem volt megoldás.
Akkor ezek szerint lehet, hogy a komplett világításmodult cserélnem kell?
Ez esetben még egyszer végignézem az izzókat, hátha esetleg vmelyik elkerülte a figyelmemet.

Ha bármelyik probléma megoldódna, megírom az okokat.

Üdv.,
Peti


a kesztyűtartót le kell venni hozzá, hogy a reléhez odaférj, azért nem láthattad.

YELLOW Elküldve: 2016-06-07 07:32 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

hil írta:
bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?

Szia!
Mobil Super 3000xe 5w30-at használok régóta, egyáltalán nem eszi.



sajnos a legutóbbi hamisítási botránynál a Mobil is ott volt az olajok között. így simán lehet, hogy valakinek jutott belőle.
én pont a magnatec-ről hallottam nem túl jókat.
én még javasolnám az ENEOS Hyper Premium 5w-40-et, ha gondolod. ismerős V8-asa ette a 10w-40 castrol-t, aztán javasoltam neki az Eneos-t és az olajfogyasztás jelentősen csökkent. nem esik össze az olaj 5-7ezer km alatt. egyébként most én is ezt használom, bár én legközelebb igen visszatérek a 0w-30, 0w-40-re, mivel télen is inkább rövideket megyek. 5w-s is kibírja, de csak jobb ha folyósabb.

YELLOW Elküldve: 2016-06-06 21:40 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?


félszintetikus???

ilyen autóba soha!!! a 10w sem lenne indokolt, neked M52TUB motorod van, 5w-40-nek elégnek kell lenni, és full szintetikus kellene. ha meg sok a km és eszegeti az olajat, akkor generálozni kell már, nem "moslékot" önteni bele

YELLOW Elküldve: 2016-06-05 20:47 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


vezérműtengely vagy főtengely jeladó lesz szerintem.

YELLOW Elküldve: 2016-06-05 18:34 Szervíz kilóméteróra nullázás

L3oN1o7 írta:
L3oN1o7 írta:
Robin68 írta:
L3oN1o7 írta:
Robin68 írta:
L3oN1o7 írta: Sziasztok. Lenne egy kérdésem a szervíz intervallum nullázással kapcsolatban. Van egy E46 318i-m ami 1998-as évjáratú. Ma voltam vele kötelező szervizen és a szerelő nem tudta kinullázni az inspekciót. Millió videót és fúrom hozzászólást elolvastam de nincs meg a megoldás. Tehát lépésenként írom hogy érthető legyen.

A gyújtás lekapcsolom, majd a bal oldali gombot nyomva tartva 1-es állásba kapcsolom a gyújtáskapcsolót. Felvillan a test-1 felirat majd itt kellene megjelenni vagy a reset vagy az inspektion feliratnak amelyiknek villogni kellene. Na itt akadok el mindig mert a test-1 után visszaáll az alapra az óra és a kilómétert valamint a napi számláló állását mutatja. 23435-ször próbálkoztam több féleképpen is de nincs se reset se inspektion. A gyújtást mikor magába ráadom kiírja, hogy -200 km azaz ennyivel léptem túl a szervíz intervallumot. Ha a gyújtás ráadást követően a jobb gombot megnyomom egyszer akkor azt írja ki hogy 10.12. Na erről meg végképp nem tudom hogy mit jelent.

Nem akarom se szervízbe vinni 8000.-ért és kábelem sincs hozzá hogy meg tudja oldani. Remélem valami találkozott már hasonlóval. Csatolok egy vidót is ami ITT VAN

A műszerfalról nem fogod tudni nullázni mivel 99" május előttieket nem lehet nagy többségében.
De lehet, hogy rosszul tudom....
Vagy géppel, vagy otthon magadnak így próbáld.

Szervizintervallum nullázás




Köszi szépen. Még annyit hogy találom ezt a csatlakozót?

Motortérben az anyós oldali sarokban felül.


Köszi. A jelentség a következő. A rajz alapján csináltam. Gyújtás ki. 7-19-es rövidre zár. Majd gyújtás bekapcs. 10 mp után drótot kivettem amikor is elkezdett villogni hogy service -300 km. pár mp. után abbahagyta a villogást és ennyi. Gyújtás ki - gyújtás be és ugyanazt mutatja. -300 km. Többször próbáltam ugyanaz.



Na sikerült. 25.000-re beállt az inspekció. Nem tudom meg lehet e valahogy oladni hogy 10.000 legyen?


csak diaggal, a kmóra vezérlőjének átírásával.

YELLOW Elküldve: 2016-06-04 21:27 biztosítéktábla...

pot írta: Lehet ,hogy gyujtás alatt


az baj. egyet jegyezz meg, ha nem értesz az elektronikához, nem tudod hova nyúlj, akkor mindent feszültség mentesített állapotban ellenőrizz! napi jótanács. ha nem muszáj, és valamit nem vágok elsőre, én is így teszek.
azt tudom mondani neked is, hogy nézdmeg, működik-e az ABS, kipörgésgátló, próbáld egy elzárt útszakaszon leellenőrizni. ha jó, akkor lehet eltűnik majd idővel. ha nem, akkor lehet diaggal törölni kell majd. vagy viheted rögtön diagra megnézni, hogy mit írt be hibának. ha szerencséd van, és a diag tud kommunikálni az ABS vezérlővel, akkor szerencséd van, nem ment tönkre.

YELLOW Elküldve: 2016-06-04 21:19 Mi lehet a baj?

Gabi79 írta: Sziasztok!
A problémám a következő:N42B20 318i-ről van szó.
Hibajelenség:Ha meleg az idő(25-30fok) 3-4óra állás után nehezen indul az autóm.
Ha gyújtás után egyből indítom beröffen és 500-600-as fordulaton vergődik,gázadásra nem reagál,és kb10 mp után leáll.Utánna újra gyújtás,10mp várakozás majd indítás pöcc-röff semmi gond szépen jár.Ezt csak melegben csinálja télen semmi gond nincs vele.
Arra gondolok hogy melegben megnő a nyomás a benzincsőben és így visszaenged a visszacsapó.És így idő kell míg újratermeli a benyát a rendszerben.(a szerelő szerint ez hülyeség).Másik hiba:1500-as fordulat alatt hirtelen gázadásra rángat,villog a motorhiba lámpa.Lehet hogy mindkettőt ac hiba okozza?
A válaszokat előre is köszönöm.


akár lehet AC is, én viszont nem zárnám ki a gyújtótrafót sem. minden hengernél van 1. é típushiba is, én is túlestem rajta, indításnál eléggé hasonló volt a jelenség. igaz amikor végleg kiőurcant, úgy járt a motor, mint egy MTZ, hangja meg mint egy Subaru-nak.
mivel felvillant a check engine piktogram, így érdemes lenne árolvasni valami BMW specifikus diaggal, mert valószínű írt be hibát. célszerű lenne akkor olvasni a hibát, kis időn belül, amikor felvillan a hibajelzés.

YELLOW Elküldve: 2016-06-04 20:37 biztosítéktábla...

pot írta: Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy ma nézegettem a biztositékokat hogy melyik szált el ,mert a fűtés ventillátorom nem működik.Az összes biztositék jó volt ,de a ABS ,kézifék,DSC ,lámpa sárgán világit azóta és nem alszik el .Válaszokat előre is köszi


gyújtás alatt vetted ki őkat? vagy biztos ugyanoda tetted vissza a biztiket ahol voltak?

YELLOW Elküldve: 2016-06-04 05:12 Mi lehet a baj?

erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)

YELLOW Elküldve: 2016-06-03 20:57 Mi lehet a baj?

erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.

YELLOW Elküldve: 2016-06-03 18:43 Fûtõventillátor

pot írta: Sziasztok Tegnap vettem észre a fűtésen ,hogy nem kapcsol be fűtő ventillátorom. Honnan tudom meg .hogy a ventillátor motort kell cserélni vagy a sünit? Mert mind a kettőt nem akarom cserélni?Válaszokat előre is köszi


előbb inkább a biztosítékot nézd meg

YELLOW Elküldve: 2016-06-02 21:46 Füstprobléma!

Dankesz írta:
YELLOW írta:
Dankesz írta: Üdvözlök mindenkit. Az én problémám az,hogy ha kicsit húzatom a kocsit,ami egy( E46 320 d touring ) akkor fekete füst jön belőlle. Már sokszor egy sima elindulás után második fokozat és egy kis fekete füstöt lök. Szerintetek ennek mi lehet az oka? ( Porlasztók vagy turbó)?


lehet több minden. de ha sokat jársz vele alacsony fordulaton, akkor nem nyomja ki rendesen. állítólag ez tipikus jelenség. néha meg kell hajtani melegen az autót. itt olyanra gondolok, hogy pályán 130-nál a 6. helyett 4-5-ben mész egy szakaszt, vagy sima 90-es tempónál 3-4-ben. néha oda kell neki padlózni. ha ezek után is kormol, akkor érdemes ránézni a dolgokra.


Ez különben 2003 as technika,de igen főleg kis távokat megyek vele mindig 40-50 es sebességgel. Néha szoktam műúton padlózni. olyankor egy kicsit jobb. Bár én nem látom a füstjét,mert benne űlök. Csak az ismerőseim mondják. De lehet csak irigységből


meg kellene kergetni egy kicsit, ahogy írtam. rövid távra meg tök felesleges a dízel.

YELLOW Elküldve: 2016-06-01 14:14 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

sankrisz írta:
elgeri írta:
sankrisz írta:
YELLOW írta:
sankrisz írta: Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon létezik-e az, hogy az 1984-es e30-as 316-os kupém gyárilag 55kw-os(75 le) motorral lett szerelve? Az előéletéről annyit tudok, hogy nem bántak vele kesztyűs kézzel, nem kapta meg a kellő törődést. A kérdés azért vetődik fel, mert az autó restaurálásán gondolkodom, de csak akkor van értelme belekezdeni, ha mindene gyári. Az összes használtautós oldalt amit tudtam átnéztem és összesen 2 darab 316-ost találtam ezzel a motorral, és azok is 4 ajtósak voltak. Az a gyanúm, hogy a drága autóm motortranszplantáción esett át és abban az esetben el sem kezdem a felújítását.
Mellesleg a 316-osokat 1.8-as motorral szerelték, az e21-es széria 315-ösében volt ilyen paraméterű motor. Ja és egy ritka példányról van szó, ami még nem rendelkezik jobb tükörrel.

Mi a véleményetek, van egy nagyon ritka szériás autóm, vagy csak egy másik szépség szive doboghat benne? Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv!


VIN kód alapján (alvázszám utolsó 7 karaktere) meg lehet nézni, mi volt benne a gyári motor.


És hol kell azt megnézni?


Most nem próbáltam végig őket, de elvileg mindegyiknek működnie kellene:
http://bimmer.work/
http://www.bmwvin.com/
http://www.vindecoderz.com/EN/BMW



Nagyon szépen köszönöm, igazán hasznos volt!
Úgy tűnik, hogy 1.8-as a picikém motorja, de kértek bele valamiféle teljesítmény szabályozást és így lett a 66kw-ból 55kw. Igaz, hogy a forgalmiban 1573 ccm-et ír, valószínűleg elírhatták.


vagy tényleg motort cseréltek benne.
motoszám van a blokkon, az még lehetne gyanús.
vagy konkrétan a progi mutatta, hogy teljesítmény csökkentést kértek?

YELLOW Elküldve: 2016-06-01 12:15 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

sankrisz írta: Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon létezik-e az, hogy az 1984-es e30-as 316-os kupém gyárilag 55kw-os(75 le) motorral lett szerelve? Az előéletéről annyit tudok, hogy nem bántak vele kesztyűs kézzel, nem kapta meg a kellő törődést. A kérdés azért vetődik fel, mert az autó restaurálásán gondolkodom, de csak akkor van értelme belekezdeni, ha mindene gyári. Az összes használtautós oldalt amit tudtam átnéztem és összesen 2 darab 316-ost találtam ezzel a motorral, és azok is 4 ajtósak voltak. Az a gyanúm, hogy a drága autóm motortranszplantáción esett át és abban az esetben el sem kezdem a felújítását.
Mellesleg a 316-osokat 1.8-as motorral szerelték, az e21-es széria 315-ösében volt ilyen paraméterű motor. Ja és egy ritka példányról van szó, ami még nem rendelkezik jobb tükörrel.

Mi a véleményetek, van egy nagyon ritka szériás autóm, vagy csak egy másik szépség szive doboghat benne? Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv!


VIN kód alapján (alvázszám utolsó 7 karaktere) meg lehet nézni, mi volt benne a gyári motor.