Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-05-21 11:34 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

beeboy99 írta: Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnek kérni Inpa-val kapcsolatban.
Hibabeolvasásnál a progi kilistáz mindent, utána a hibatörlésnél mindenhol azt írja, hogy a hibák törölve lettek, de igazából nem történik semmi a hibák továbbra is a hibatárolókban maradnak…

Van valami ötletetek hol lehet a gond?

Köszi a segítséget!

Üdv:
Tomi


ez azért lehet, mert rögtön vissza is írja magát a hiba. tehát érdemes komolyan venni.
mik ezek a hibák?

YELLOW Elküldve: 2016-05-19 13:40 BMW FEST #1 Palics - Vajdaság, 2016.máj. 6-7-8

GNoRbY88 írta: Pár kép a találkozóról: Képek, Képek 2, Képek 3, Képek 4, Képek 5
Videók: Pannon RTV, Kötélhúzás, videó



na, voltak itt azért magyarok is, mármint rendszámos autók. sőt igényes verdák. nem sült ez el rosszul lesz ez még jobb is azt mondom.

YELLOW Elküldve: 2016-05-19 13:30 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

Hectorr írta: Sziasztok!
Adott a következő probléma. Üresben az autóm, nem tartja meg azt a 8-900 as fordulatszámot, van hogy leesik 500 alá beremeg a kocsi, majd vissza megy 8-900 ra, vagy egyszerűen lemegy 0 ra a fordulatszám és leáll az autó, ha 100km el megyek és kirakom üresbe akkor is leáll vagy egy piroslámpánál, de mondjuk 10 alkalomból 2 szer. Szívosor takarítás lenne a megoldás?


diag!!!
látatlanban azt mondanám, mint amit sokan mondanának, 10-ből 2-en, hogy vezérműtengely jeladó. de múltkor havernál is, a maradék 2 eset egyike volt, főtengely jeladó hiba.
a diag megmondja, főleg ha nem univerzális kütyüvel van nézve, hanem BMW specifikussal.

YELLOW Elküldve: 2016-05-19 13:27 Motor-váltó

hocila írta:
YELLOW írta:
hocila írta:
A szerelőhöz azóta is visszajárok egyéb ügyekkel, korrekt és érti a dolgát. A történtekből okulva azt javaslom minden kedves márkatársnak, hogy fontolja meg érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat. Ez nem a reklám helye, de ha valakinek kell a szerelő elérhetősége, privátban szívesen átadom.(Mondjuk nincs rászorulva, hogy kuncsaftokat toborozzak, mert folyamatosan tele van a műhely).


azért van az oldalon Szerviz értékelések menüpont, hogy az emberek megosszák a jó, vagy éppen rossz tapasztalataikat a márkatársakkal.

"érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat."

erre pedig azt mondom (kicsit tovább gondolva, simán valós megeshetőségek alapján), hogy lehet ott hagysz 10ezreket és a ki/le sem lesz cserélve, nem lesz elvégezve a munka. aztán megy a csodálkozás a motor generál miatt.

Antireklámot sem akartam, de ha valaki figyelmesen végigolvassa az általam leírtakat, láthatja, hogy a szervizértékelés menüpont alatt leginkább méltatott szakember volt az, akihez korábban jártam, majd a bajban nem segített. Ezzel szemben a megoldást nyújtó szerviz/szerelő nem is szerepel a listában, pedig Budapesti BMW specialista, kiterjedt ügyfélkörrel.
A második megjegyzéseddel egyetértek, annyival fűszerezve, hogy hiába vettem olyan példányt, aminek a BMW elektronikus rendszere szerint is végig követhető előélete volt, gyakori, 10-15 ezrenkénti olajcserékkel, 200 ezer után kellett neki a motorgenerál. Tehát szinte biztos, hogy nem az történt a márkaszervizben, mint amit ledokumentáltak.


tudom mire gondolsz, mármint a jelenségre. ismerős a szitu. a többség szavával ellentétben, úgyis Te lennél az, akinek biztos egyedüliként nem volt oké. ez amolyan 22-es csapdája. ha leírod a saját eseted, egyrészt neked esnek, jön a feljelentős szöveg, hogy hitelrontás meg stb. hiába van igazad. de kérdem én, hogy azok akik másban csak csalódtak és szerepelnek ezen az oldalon lévő "adatbázisban", akkor rájuk nézve a sok-sok negatív mondjuk tényleg valós kritika nem gáz, hogy szerepel?
ennyi erővel semmi értelme ennek a funkciónak (bár ezt már mondtam), ha csak mindenkiről nyáladzani lehet, mert ellenkező esetben még az lesz a rossz, aki mondjuk átélte, tapasztalta a negatív esetet. nyilván azért tapasztalható, hogy vannak, akik direkt lehúznak másokat, vagy túldícsérnek másokat, akár saját magukat álnéven.
az ember változik, vagy épp lehetett egy rossz napja. ha valaki pont akkor esik be, akkor nem tapasztalhatja a korábbi értékelési szint ellentétjét?
szóval értem mi a szitu, mit érzel.
de a pozitívat attól meg lehet írni!!! attól, hogy nem szerepel még a listában a Te szerelőd, akkor Te leszel az első, aki létrehoz neki egy felületet. csak neked kell megadni az adatokat, legalább a nevét, hol tevékenykedik, esetleg kiadható elérhetőségét.
szerintem őszintén kell megírni. pont ma reggel láttam egy FB csoportban, ahol annyira mondhatni "fizetett nyáladzás" ment valaki részéről, nyilván olcsóbban javítottak neki, hogy majdnem okádtam rajta. lehet más is jár oda, ahol most Te voltál, aztán hasonló vélemény esetén ő is kedvet kap megírni tapasztalatát. de lehet ő sem tudott valakinek segíteni, aztán rossz szájízzel írna róla később. huhh nem tudom érted-e mit akarok mondani ezzel.
hiába van valaki felsz.pkodva, ha egy idő utén egyre többen csalódnak benne, akkor az úgyis egy elvesztett kuncsaft. aztán többet soha nem viszi oda, mert számára negatív lett a dolog.

szóval, ha a negatív esetet nem akarod leírni, megértem, talán azt mondom jobb is, de a számodra pozitívat miért ne írhatnád meg? én bíztatlak, az másnak segítség.

YELLOW Elküldve: 2016-05-19 08:48 Motor-váltó

hocila írta:
A szerelőhöz azóta is visszajárok egyéb ügyekkel, korrekt és érti a dolgát. A történtekből okulva azt javaslom minden kedves márkatársnak, hogy fontolja meg érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat. Ez nem a reklám helye, de ha valakinek kell a szerelő elérhetősége, privátban szívesen átadom.(Mondjuk nincs rászorulva, hogy kuncsaftokat toborozzak, mert folyamatosan tele van a műhely).


azért van az oldalon Szerviz értékelések menüpont, hogy az emberek megosszák a jó, vagy éppen rossz tapasztalataikat a márkatársakkal.

"érdemes-e otthagyni olajcserékre, pollenszűrő cserékre súlyos tízezreket (hosszabb távon százezreket) olyan szerelőnél, aki ha valódi szakértelmet igényló probléma van, cserbenhagy, válaszra sem méltat."

erre pedig azt mondom (kicsit tovább gondolva, simán valós megeshetőségek alapján), hogy lehet ott hagysz 10ezreket és a ki/le sem lesz cserélve, nem lesz elvégezve a munka. aztán megy a csodálkozás a motor generál miatt.

YELLOW Elküldve: 2016-05-18 16:48 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
naarjan írta:
Bitu79 írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Már korábban is írtam, de ez lehet összefüggésben van az alapjáratos írásaimmal kapcsolatban.
Van egy hibám (de csak diag jelzi, lámpa nem) - P0011
Sokmindenre utal sajnos. Viszont nincs teljesítményvesztés. A hideg lánchangos indítás megmaradt, most van videóm is:
Link
A láncfeszítő cserélve. Vezérmű jeladók cseréve. A solenoid szelepek kaptak új tömítést.

Valaki esetleg tud valami támpontot még?
Köszi előre is.


Szerintem rosszul szerelték össze a vanost...Esetleg nem cseréltek olajat igazából,vagy meg van nyúlva a lánc...(múltkor írtad,hogy az is új,azt lehet ki se cserélték...)
Az a P0011-es hibakód nem vicc...
Én visszavinném oda,ahol szereltettem.Egy gyári diag is megérné a befektetést.



Köszi az infót ... nekem is gyanús kicsit. Holnap viszem egy normális szervízbe. Majd kiderül mi a baj. (remélem)



Ma elment a kocsi a szervízbe ... megállapították, hogy csöppet főtengelyes, s ott ereszti el az olajat is. Így szét lesz kapva és ki is lesz pucolva a karter is, meg alle zusammen. Valószínű a p0011 is megszűnik... na hátha lesz még belőle autó. Bár az elsőre 150e ft-os becsült ár annyira nem tetszik. (Mert ugyebár akkor még ezt is meg azt is ki kell majd cserélni ... stb.) Elég szomorú leszek a végére


én azért ebben nem lennék biztos... persze én nem vagyok szerelő. de inkább a láncod lesz megnyúlva, vagy a fszítőpatron van beállva és nem feszíti.
ahogy nézem N40B16 a motor benne. km futás mennyi?
na majd kiderül, azért számolj be róla mi a helyzet.

YELLOW Elküldve: 2016-05-18 14:41 Mi lehet a baj?

bricktopm írta: Sziasztok!
A jelenség amit most fedezgetek fel a következő: Beteszem a kocsit R-be, adom rá a kuplungot és elkezd a fordulat leesni 5-600-ra de automatán húzza is vissza 1200 körülre, majd ejti vissza 5-600-ra, ezt megcsinálja 4-5x és utána beáll a fordulat. Nem csinálja mindig, nem tudtam összefüggésbe hozni hideggel\meleggel, van hogy csinálja, van hogy nem. De ezt csak R-be téve csinálja, ha ilyenkor lassan tolatok, csak kuplunggal, lefullad 2-3x is mire abbahagyja, ha abbahagyom a tolatást, megvárom míg 2-3x felhúzza a fordulatot, utána jó.

Azt is megfigyeltem néha olyat csinál, hogy beindítom a motort, hagyom járni alapjáraton (üresben)és felhúzza 2mp-re olyan 1500-ra, majd vissza alapjáratra.
Hibakódom nincs.
Szivatóra gyanakszom.


talán gázt is kellene neki adni, hogy a motor bírja a nagy bódét mozdítani

YELLOW Elküldve: 2016-05-18 14:39 világításmodul programozása

Gomez írta: Sziasztok.e39 530D m van 2002 es faceliftes.lámpa modult honnan lehetne beszerezni hozzá.elötre is köszi


bontóból. apróhirdetések -> kiemelt hirdetők között van egy pár, úgy az első 3 közül...

YELLOW Elküldve: 2016-05-17 17:29 Ajtónyítási Gondok!

Beze77 írta:
GNoRbY88 írta:
Beze77 írta: Sziasztok! Ujj vagyok itt. Nemreg vettem egy e46 coupet. A gondom vele hogy ket kulcsal kaptam. Az egyik nyitja( ez a rombusz kulcs) a masik inditja( ez a pocket key) Szerintem az ajtot csereltek ezert az egyik kulcs csak nyitja az ajtot de nem lehet vele elinditani. A kerdesem a kovetekezo ha veszek egy komplett ecu+ ews plusz ajto zar, csomagtaro zar, gyujtaskapcsolo kombot egy ugyan ilyen motoros coupebol es a szamok is stimmelnek az ecu-n es az ews-n is akkor csak atrakok mindent es mindennek mukodni-e kellene?
Probaltam mindent elolvasni itt a forumon de nem talaltam egyertelmu valaszokat erre ezert kerdezem itt. Remelem valaki tud konkrett valaszt.
Nagyon nagyon koszonom elore is!


Gyújtáskapcsolóba belemegy és bírsz adni gyújtást, csak nem indítja? Vagy egyáltalán nem is passzol bele? Szerintem egyszerűbb venni kulcsot elektronikával és kimaratod, feltanítod, mint cserélni mindent. Tanítást próbáltad? Havernak se működött az egyik kulcsa. Bmw scannerrel kitöröltem hibákat és utána jó lett, valamint scannerben meglehet nézni, hogy engedélyezve van-e a kulcs, stb..

Nem nem megy bele a gyujtaskapcsoloba.
Eleg megfejthetetlen hogy hogyan mokoltak ossze.
Az ajtot ahogy mondtam a rombusz kulcs nyitja zarja de nem taviranyitva. Gondolom az aksi lemerult. Na most ez se a gyujtaskapcsoloba se a csomagtartozarba se megy bele. Illetve belemegy csak nem fordul el.
A masik a pocket key se a zarba se a csomagtartoba se megy bele. De ez jo a gyutaskapcsoloba.
En Angliaban vagyok es itt eleg horror aron dolgozik a markaszerviz ezert nem akartam ezt az opcoit valasztani.
Az angol privat szervizeknek is magas az araik es eleg kokany munkat vegeznek.
Viszont az Ebay-en 70-120 font korul mozog az egesz lock set( ecu ews 2-3 kulcs tarak gyujtaskapcsolo, tehat kb minden)
Ezert gondolkodom ebben a verzioban. Ha meg lehet csinalni.


szia, tudom segítség kellene, és tudom UK-ban milyenek az autó árak, és valószínű ez mennyi lehetett, de ilyen autót sosem vennék meg. ha ingyen lenne sem.

YELLOW Elküldve: 2016-05-17 14:42 Mi lehet a baj?

juhaszadika írta:
YELLOW írta:
juhaszadika írta: Sziasztok,

Jobb első angel eyes ha nem világít, mennyire bonyolult megcsinálni? Ill mi lehet a baj?köszönöm


attól függ milyen AE.


2009es e-92-es coupe, gyári sárga megvilágítású, a fényszóró meg bixenon kanyarbevilágítós.


ha minden igaz a karikáknak külön LED-je van, azt lehet cserélni.

YELLOW Elküldve: 2016-05-17 14:27 Mi lehet a baj?

juhaszadika írta: Sziasztok,

Jobb első angel eyes ha nem világít, mennyire bonyolult megcsinálni? Ill mi lehet a baj?köszönöm


attól függ milyen AE.

YELLOW Elküldve: 2016-05-15 20:44 Klíma automatika hiba

Zatibi írta: Üdv!
Pár napja vagyok BMW tulajdonos minden jol müködik kivéve a digit klima pár napig baja se volt és egyszer se kép se hang a kijelzőn nem mutat semit tud esetleg valaki segiteni. Előre is köszönöm.


kesztyűtartó kinyit, ott felül fedél lenyit és biztiket nézd át. most fejből nem tudom melyik az övé. de talán világítva kiszedés nélkül is látható, ha rossz valamelyik.
ilyen hirtelen dologra én ezt mondanám.

YELLOW Elküldve: 2016-05-15 20:09 Mi lehet a baj?

zsibabi írta:
Vidinsky írta: Sziasztok!

Új vagyok még remélem jó helyen teszem fel a kérdésem
Most vásároltam egy E60(4x4), Sedan 525xi, 2006 autót.
Ki jött egy olyan hibaüzenet: 4x4- System und DSC.
Olvastam, hogy forgassam el a kormányt teljesen mind a két oldalra és megszűnik a hiba, meg is tettem és meg is szűnt a hiba egy óráig/napig. Majd olvastam lehet az a baj, hogy rossz méretű gumit raktam rá (vásárlás után egyből le cseréltem a téli gumit nyárira) majd le cseréltem egy másikra és megszűnt a hiba kb egy napig. Most találtam olyat, hogy lehet a futóművet kellene állítani.
Valaki valami tapasztalat ilyennel kapcsolatban vagy tanács, hogy mit tehetnék mert még csak 5 napja van nálam a kocsi és már most ...

A válaszokat előre is köszönöm


Helló Vidinsky!
Sztem nekem is hasomló problémám volt. Én azt a választ kaptam itt a T. Fórumon hogy: "vegyem ki a DSC-t a vízből a hátuljában!" Nekem maximálisan bevált, azóta más elektronikai hibám is eltűnt!Remélem tudtam segíteni.


ott a PDC van
DSC a motortérben van.

YELLOW Elküldve: 2016-05-15 19:33 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Whole01 írta:
YELLOW írta:
Whole01 írta:

Én ezt olvastam:
45B16, N45NB16, N45B20S
Gyártás: 2004-2011 (N45B20S csak 2006-ban)
Típusok: BMW 116i, BMW 316i (E90), BMW 320si
Forrás: Autorevue.cz

Magas fogyasztás, túlzott vibráció, csörömpölő hang és megbízhatatlan, nyúlós láncos vezérlés jellemző a motorra: menet közben akár több fogat is átugorhat. Egy fémlemezzel próbálta orvosolni a hibát gyárilag a BMW, mérsékelt sikerrel. A 320si változat a hengerfalak közötti minimális falvastagságnak köszönhetően sok esetben elrepedt.

ÉN itt csak a 116i-t 316i-t és 320si-t olvastam,hogy ide tartoznak.
DE ha a sima 320i ide tartozik miért hagyták ki?
Reménykedtem hogy az a már az N46os motorral szerelt 2005-06os. évj.tól.
Szólj ha tévedek.
Vagy az N46os szuperbiztos mikori gyártású?

Üdv.Whole


hát itt eléggé azt látom nem vagy képben.
az N46 olyan 2003.09-től volt kb. és E90 is kapott a motorból pl, vagy éppen Z4, meg kitudja.
"túlzott vibráció, csörömpölő hang és megbízhatatlan, nyúlós láncos vezérlés jellemző a motorra: menet közben akár több fogat is átugorhat. Egy fémlemezzel próbálta orvosolni a hibát gyárilag a BMW, mérsékelt sikerrel." -ez pont N46-ra jellemző, meg N42-re ami korábban volt. bár ennek is inkább vezetési stílus miatti hibák, mert ezek azért nem versenyautók, attól, hogy BMW. ha pörgeti az ember, minden autó sokat fogyaszt, egyébként pont az volt a jó, hogy takarékosan is használható.

BMW-nél nem célszerű írásokra hivatkozni motorkód alapján. az a biztos, amit leolvasol a blokkról, még a forgalmi sem garancia. vagy amit VIN kód alapján kidob a gép.
2001–2004 – 1.8/2.0 L N42 Valvetronic + dupla Vanos
2004–2007 – 1.8/2.0 L N46 Valvetronic + dupla Vanos
2004–2011 – 1.6/2.0 L N45 dupla Vanos
2007–2011 – 1.6/2.0 L N43 direkt befecskendezéses (mondjuk a többi is az, de ebben se Vanos, se semmi)

igazad van N45-ből nem volt sima 2.0
szerintem az 1.6-osakkal nincs gond, hisz mint írtam nincsennek felfúrva.
de jobb választás egy N43-as.


Korábban vki azt irta lehet N43as volt amit láttam....de akkr ez ugy látom nem lehet..mivel leirásod alapján azt 20007-2011ig használták.
DE érdekes bárkivel beszélek azt mondja h az Ó 320i 4 hengeresével(2005-06 évj) semmi gond nem volt ..norm. magánszemélyek...pedig van amelyikben 280.000km is van! Akkor csak jók azok a benzinesek ha gazdájuk megbecsülte,karbantartotta azt?Legyen így



én írtam, hogy lehet N43 volt, mivel nem írtad milyen évjáratú volt, amit néztél 280k km-rel.
én amit konkrétan is tudok, hogy bajos volt N46, azok mind 2 literesek voltak. de meg lettek csinálva, és mentek tovább. N42, N46 jó motorok, N42 az év motorja is lett.
viszont sajnos összetett motor, ezért nagyobb a hibalehetőség. de ha oda van rá figyelve, az olajcserékre, akkor nem nagyon lesz velük gond. a láncfeszítő patron is attól áll be, ha nincs normális olaj benne, és cserélve. aztán csodálkoznak ha nem feszít, és megugrik a lánc.
egyébként az is fura, hogy N42-ből inkább 1.8-asokat látni, mígy N46-ból 2.0-ákat. nem tudom miért van ez így, pedig volt mindkettőből mindkét féle motor. N46 annyiban más az N42-höz, hogy az már EU4-es. nyugodt vezetőnél nagyon jó fogyasztású motor. ha kell van ereje annyi, ami simán elég a hétköznapokban.

YELLOW Elküldve: 2016-05-15 14:56 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Whole01 írta:
YELLOW írta:
Whole01 írta:
hil írta:
Whole01 írta:
YELLOW írta:
Whole01 írta:
lantika írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

1.Kérdésem hogy a következő példányra(E90 2005. 4henger 150Le) jellemző-e a láncnyúlás-szakadás ill. a vékony hengerfalak elrepedése vagy az csak a 320SI hozománya?

2.Ezenkívűl a 2006-07-08as évjáratú jobb vagy másabb-e vmiben mint ez?

http://www.hasznaltauto.hu/aut..._i-9901171


Előre is köszi!



A bal elsö ajtot elegge szarul javitottäk. A vekony hengerfal az ugy tudom,hogy a 320SI extra tartozeka volt. Amugy csak en nem talälom a KM älläst a hirdetesben???


Köszi Lantika,én is így informálódtam!Más fanok vélekedése erről?
Esetleg a 2. kérdésre vkinek válasz?

Köszike


szerintem nem csak az SI ilyen, hanem a sima 2.0 is. a fő probléma, hogy a motor ugyanaz mint az 1.6-ban, csak fel van fúrva, amiatt van elvékonyodva a hengerfal. az igaz, hogy az SI még hegyezettebb, de úgy gondolom! a sima 20-asnál is előjöhet a probléma.


Pedig 280.000km is láttam 320i-t hirdetve...és szervizkönyve szerint nem volt ilyen henger probléma vele.
És még én a 320iben láttam a "talán" csalódásmentes autót...mármint 1
dieselhez képest,ahol több probléma is előjöhet..
Ha vknek pozitív tapasztalata van 320ivel kapcs.ban azért ne tartsa magába

Köszike!!!!!



Szia!
Bocsesz, mit is akartál írni, mert ezt nem tudom értelmezni


Korábban írták h nemcsak a 320SI-nél hanem a sima 320inél is el van vékonyítva a hengerfal így annál is előfordulhat annak elrepedése...de mint mondtam láttam 320i-t 280.000kmrel ilyen hiba nélkül....akkor csak nem olyan gyakori ennek előfordulása.


ez használat függő. SI-nél is azért jön ki hamar relatíve, mert úgy használják. ha sima 20i-t is úgy használnák, az is hasonló sorsra jutna.
és ne felejtsuk el, hogy ez N45 motor, viszont 20i volt N43-mal is, ami már nem az a motor. szóval amit láttál, lehet N43-as volt.


Én ezt olvastam:
45B16, N45NB16, N45B20S
Gyártás: 2004-2011 (N45B20S csak 2006-ban)
Típusok: BMW 116i, BMW 316i (E90), BMW 320si
Forrás: Autorevue.cz

Magas fogyasztás, túlzott vibráció, csörömpölő hang és megbízhatatlan, nyúlós láncos vezérlés jellemző a motorra: menet közben akár több fogat is átugorhat. Egy fémlemezzel próbálta orvosolni a hibát gyárilag a BMW, mérsékelt sikerrel. A 320si változat a hengerfalak közötti minimális falvastagságnak köszönhetően sok esetben elrepedt.

ÉN itt csak a 116i-t 316i-t és 320si-t olvastam,hogy ide tartoznak.
DE ha a sima 320i ide tartozik miért hagyták ki?
Reménykedtem hogy az a már az N46os motorral szerelt 2005-06os. évj.tól.
Szólj ha tévedek.
Vagy az N46os szuperbiztos mikori gyártású?

Üdv.Whole


hát itt eléggé azt látom nem vagy képben.
az N46 olyan 2003.09-től volt kb. és E90 is kapott a motorból pl, vagy éppen Z4, meg kitudja.
"túlzott vibráció, csörömpölő hang és megbízhatatlan, nyúlós láncos vezérlés jellemző a motorra: menet közben akár több fogat is átugorhat. Egy fémlemezzel próbálta orvosolni a hibát gyárilag a BMW, mérsékelt sikerrel." -ez pont N46-ra jellemző, meg N42-re ami korábban volt. bár ennek is inkább vezetési stílus miatti hibák, mert ezek azért nem versenyautók, attól, hogy BMW. ha pörgeti az ember, minden autó sokat fogyaszt, egyébként pont az volt a jó, hogy takarékosan is használható.

BMW-nél nem célszerű írásokra hivatkozni motorkód alapján. az a biztos, amit leolvasol a blokkról, még a forgalmi sem garancia. vagy amit VIN kód alapján kidob a gép.
2001–2004 – 1.8/2.0 L N42 Valvetronic + dupla Vanos
2004–2007 – 1.8/2.0 L N46 Valvetronic + dupla Vanos
2004–2011 – 1.6/2.0 L N45 dupla Vanos
2007–2011 – 1.6/2.0 L N43 direkt befecskendezéses (mondjuk a többi is az, de ebben se Vanos, se semmi)

igazad van N45-ből nem volt sima 2.0
szerintem az 1.6-osakkal nincs gond, hisz mint írtam nincsennek felfúrva.
de jobb választás egy N43-as.