Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-04-09 16:36 Klíma

szicsu írta:
YELLOW írta: kérdés.
- ugye a klímapanelen 15-16 fok állítható be. ennek a hőfoknak AUTO állásban van szerepe? ha nem nyomom be az AUTO gombot, akkor ha 16 fok alá menne a belső hőfok, akkor is nyomná tovább a hideget? mert ugye a klíma 1-8 fokos hideget fúj be, tehát tudná hűteni.
- a másik, hogy ha megy a klíma, és kint és bent is hidegebb van mint 16 fok, akkor is átmegy a levegő a hőcserélőn? vagy ha nem megy a klíma hanem csak simán belső keringetés mondjuk, a hőcserélő akkor is a körben van, áramlik át rajta a levegő, vagy egy elkerülő úton halad be az utastérbe?
köszi!


Ha jól tudom,az AUTO csak a befújás helyét szabályozza automatikusan...A hőfokhoz nincs köze.


biztos, hogy köze van... különben mi értelme állítani a hőfokot? azért va a kis rács kis beszívó ventivel is, hogy közben nézi az utastérben lévő levegő hömérsékletét.
most nem is az AUTO gomb a lényeg.
nem tudom, hogy az E46 boxa, hogy van felépítve.
ha nem megy a klíma, akkor elzárja a hőcserélő felé menő utat teljesen?
mert ugye minden klíma tisztítónál, vagy eljárásnál azt mondják, írják, hogy a klímának mennie kell. ugye mint a "bombás", vagy ózonos tisztításnál az a lényeg, hogy a hőcserélőn átmenjen a cucc. ózonosnál pluszban jó, ha hideg a levegő, mert az oxigén dúsabb, és ugye az ózon oxigénből lesz. tehát így oké.
de ha hideg van, akkor az jó, csak én most azon agyalok, hogy olyankor, ha simán belső keringetés van, akkor is a körben van a hőcserélő?
nem tudom érthető-e a dolog.

YELLOW Elküldve: 2016-04-09 10:26 Gumiabroncs

szicsu írta:
YELLOW írta:
szicsu írta: Ha már olcsó akkor Barum.Nekem bejött....


téliben nem rossz, még ha elég ódivatú is a minta.
viszont nyáriban esőben nem az igazi, eléggé csúszik.
illetve figyelni kell hol gyárották. a román gyártást jobb elkerülni.


Nem tudom,hogy jelent-e valamit,de eddig nekem minden gumimra az volt írva,hogy"temperature A" de erre a mostanira off autómon "temperature B" van írva...Lehet,hogy más hőmérsékleti viszonyokra gyártották???Most kezdi a 3.szezont,és még mindig vajpuha,és nem kopik vészesen...


ennek még nem jártam utána. jó, hogy írtad!
nekem is feltűnt már egyébként ez a felirat, de nem is foglalkoztam vele...

YELLOW Elküldve: 2016-04-09 10:07 Gumiabroncs

szicsu írta: Ha már olcsó akkor Barum.Nekem bejött....


téliben nem rossz, még ha elég ódivatú is a minta.
viszont nyáriban esőben nem az igazi, eléggé csúszik.
illetve figyelni kell hol gyárották. a román gyártást jobb elkerülni.

YELLOW Elküldve: 2016-04-08 21:30 Gumiabroncs

hil írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Mika vélemények ezekről a gumikról?!
Nexen, Nankang, Nokian, Dunlop és Continental?!Nyáriba....
Vagy ezek felejtősek?!


Nankang NS-20 nagyon bejön. de elég rosszul szerepel tesztekben, amire ugye azért nem kell alapozni németek is használják bőven a nankang és egyéb kínai márkákat is. normál használat mellett nem okoz az gondot. na meg nagy tuning verdákkal (optika, ültetett) úgysem menek gyorsan. meg a kerékdőlés miatt úgyis elnyalja a szélét, nem fognak drága gumit venni rá.
3 utolsó nagymárka. Nokia kopósabb nem igazán erre a klímára való. na meg drágák. nem rossz gumik, de biztos, hogy árban megérik a dupla összeget.


Köszi!
Akkor agyalok rajtuk egy kicsit!


Én nem hagynám ki a Nagy márkák Budget változatait sem

Nekem Matadorok vannak ami ugye Conti termék , nagyon meg vagyok vele elégedve sokkal jobb mint vártam és árban is jó és inkább ilyent veszek legközelebb is mint valami kínai linglong/pingpingot vagy vanlit és társait


pedig állítólag a Matador az egyik leggyengébb azok közül...


Nekem volt Matador téli gumim, igaz nagyon régen (azóta talán jobb a minőség)Mondeon, de nagyon rossznak ítéltem meg: zajos volt, rossz tapadással párosulva, kűzdött a gumis mire ki tudta centrirozni, szóval az soha többet Matador. Lengyel szar.......
Bocs véleményemért!



off autón volt nekünk is, olyan hullámos volt az összes oldalfala, igaz ez is régen, de minap Semperit-et is láttam ilyet, mintha szabályosan szálszakadtak lettek volna. nyilván LingLong-ot én sem tennék fel, de ezt sem.

YELLOW Elküldve: 2016-04-08 18:55 Futómû és hibái

pneurob írta:
p2010 írta:
p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.


Ha nem akarsz többé a szilentekkel foglalkozni, ilyet tegyél bele, nem szokott tönkremenni.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



úgy hallottam, hogy a powerflex-ek szétporladnak.
15 ezerből legyártanak poliuretánt párban!!! én ezt választottam

YELLOW Elküldve: 2016-04-08 17:43 Gumiabroncs

laleeboy írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Mika vélemények ezekről a gumikról?!
Nexen, Nankang, Nokian, Dunlop és Continental?!Nyáriba....
Vagy ezek felejtősek?!


Nankang NS-20 nagyon bejön. de elég rosszul szerepel tesztekben, amire ugye azért nem kell alapozni németek is használják bőven a nankang és egyéb kínai márkákat is. normál használat mellett nem okoz az gondot. na meg nagy tuning verdákkal (optika, ültetett) úgysem menek gyorsan. meg a kerékdőlés miatt úgyis elnyalja a szélét, nem fognak drága gumit venni rá.
3 utolsó nagymárka. Nokia kopósabb nem igazán erre a klímára való. na meg drágák. nem rossz gumik, de biztos, hogy árban megérik a dupla összeget.


Köszi!
Akkor agyalok rajtuk egy kicsit!


Én nem hagynám ki a Nagy márkák Budget változatait sem

Nekem Matadorok vannak ami ugye Conti termék , nagyon meg vagyok vele elégedve sokkal jobb mint vártam és árban is jó és inkább ilyent veszek legközelebb is mint valami kínai linglong/pingpingot vagy vanlit és társait


pedig állítólag a Matador az egyik leggyengébb azok közül...

YELLOW Elküldve: 2016-04-07 22:35 Klíma

kérdés.
- ugye a klímapanelen 15-16 fok állítható be. ennek a hőfoknak AUTO állásban van szerepe? ha nem nyomom be az AUTO gombot, akkor ha 16 fok alá menne a belső hőfok, akkor is nyomná tovább a hideget? mert ugye a klíma 1-8 fokos hideget fúj be, tehát tudná hűteni.
- a másik, hogy ha megy a klíma, és kint és bent is hidegebb van mint 16 fok, akkor is átmegy a levegő a hőcserélőn? vagy ha nem megy a klíma hanem csak simán belső keringetés mondjuk, a hőcserélő akkor is a körben van, áramlik át rajta a levegő, vagy egy elkerülő úton halad be az utastérbe?
köszi!

YELLOW Elküldve: 2016-04-07 22:26 Gumiabroncs

ma újra bebizonyosodott, hogy a Pirelli gumik nagyon hamar elöregednek, repedezettek lesznek. ma láttam egy P7-et, ami 2012-es volt és az én 2007-2008-as BFG-m semmi ahhoz képest. a gáz az, hogy a P7 eleve nagyon jó kopás szempontjából is. tehát ez a gumi szerintem annak jó, aki marha sokat megy, és 1-2-3 éven belül elkoptatja. eddig a legtöbb pár éves Pirelli mind repedezett volt, mind téliben, mind nyáriban. érdekes, hogy a többi márkánál nem látom ezt ennyi idősen. hazudok, mert Dunlop-ból is láttam már ilyet, de ott nem mindből.

YELLOW Elküldve: 2016-04-07 20:15 Fékjavítás

hil írta: Sziasztok!
Sürgősen cserélnem kell az első fék tárcsákat. Melyiket vegyem (csak ez a két lehetőségem van) Juratek vagy Textar??? Régen Juridot használtam az nagyon bejött, de azt most nem tudok venni. A Juratekről van valakinek tapasztalata? Kollégám lebeszélne a Textarról, mert neki azzal nem volt jó tapasztalata..


ez a Juratek nagyon hasonló a Jurid-hoz... nem lehet, hogy annak valami leányvállalata, vagy nem éppen nem a jobb minőségű termékei más néven?

YELLOW Elküldve: 2016-04-07 10:55 Futómû és hibái

SP_323i írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
jencispy írta:
Ma megnéztük és megvan a hiba:
Első lengőkar hátsó szilent (Febi) 3000km után kidurrant a jobb oldali.


Pedig annyiszor le lett írva, hogy LEMFÖRDER....
Most van az az eset amikor az olcsó a drága. És ha ez az oldal elszállt akkor a másik meddig bírja még. Igaz, hogy a FEBI fele annyiba kerül mint a LEMFÖRDER, de ez is egy megerősítés, hogy nem érdemes kísérletezni.


ebben most az az érdekes, hogy anno mikor megvettem a gépet a jobbos ki volt szakadva. én Febi-t rakattam bele. ez 2007 tavasza, még szinte nem sok mindent láttam a BMW kesze-kusza bugyraiban. 150km (százötven) múlva mentem műszakira.
azt mondta a szaki műszakin, hogy a jobbos lóg. mondom most lett bele rakva 150km-t mentem vele. a másik ki volt szakadva. én akkor nem hittem el ezt. aztán jött a fék upgrade. egy darabig semmi nem volt. elkezdett rázni. biztos hullámosodik az ATE, hiába figyeltem rá. még 3 műszakin voltam így vele, a következő 10ezer km-el később volt, ugyanannál, aki azt mondta lóg a szilent. érdekes nem lógott, vagyis nem mondta, hogy rossz. a következő 2 helyen sem. azt tudni kell nálam a műszaki, kb 10ezer km-ente van a harmadik műszakinál már mondtam (vagyis nálam már a negyedik), hogy lehet a szilent nem elsz jó, de cserélve lesz, csak éppen gyártás alatt volt a poliuretán. de nem mondta, hogy rossz volna, de a fékem az rázott. (azért nem izéltem a fék miatt, mert felemelve az autót nem szorult sehol, alig ért a tárcsába, a gyári fékkel jobban bele ért). aztán műszaki után 1 héttel, már ki is volt cserélve poliuretánra. fékrázás megszűnt.
a Febi-t eléggé kalapálni kellett, hogy lejöjjön, nem volt eldurranva. azóta sem értem, rögtön miért látták rossznak, aztán másik 3 alkalommal meg nem. pedig tényleg nem volt 100%.
én többet nem kockáztatok gumi szilenttel, legalábbis a lengőkar végén nem.



Nekem ott Mayle HD van most már 6. de az is lehet, hogy 7. éve

A poliuretán nem nyekeg/nyikorog? Azt hallottam, hogy kenegetni kell évente egyszer ezeket.


nekem nincs hangja, de hát én keveset megyek, meg esőben sem nagyon.

YELLOW Elküldve: 2016-04-07 07:30 Futómû és hibái

Robin68 írta:
jencispy írta:
Ma megnéztük és megvan a hiba:
Első lengőkar hátsó szilent (Febi) 3000km után kidurrant a jobb oldali.


Pedig annyiszor le lett írva, hogy LEMFÖRDER....
Most van az az eset amikor az olcsó a drága. És ha ez az oldal elszállt akkor a másik meddig bírja még. Igaz, hogy a FEBI fele annyiba kerül mint a LEMFÖRDER, de ez is egy megerősítés, hogy nem érdemes kísérletezni.


ebben most az az érdekes, hogy anno mikor megvettem a gépet a jobbos ki volt szakadva. én Febi-t rakattam bele. ez 2007 tavasza, még szinte nem sok mindent láttam a BMW kesze-kusza bugyraiban. 150km (százötven) múlva mentem műszakira.
azt mondta a szaki műszakin, hogy a jobbos lóg. mondom most lett bele rakva 150km-t mentem vele. a másik ki volt szakadva. én akkor nem hittem el ezt. aztán jött a fék upgrade. egy darabig semmi nem volt. elkezdett rázni. biztos hullámosodik az ATE, hiába figyeltem rá. még 3 műszakin voltam így vele, a következő 10ezer km-el később volt, ugyanannál, aki azt mondta lóg a szilent. érdekes nem lógott, vagyis nem mondta, hogy rossz. a következő 2 helyen sem. azt tudni kell nálam a műszaki, kb 10ezer km-ente van a harmadik műszakinál már mondtam (vagyis nálam már a negyedik), hogy lehet a szilent nem elsz jó, de cserélve lesz, csak éppen gyártás alatt volt a poliuretán. de nem mondta, hogy rossz volna, de a fékem az rázott. (azért nem izéltem a fék miatt, mert felemelve az autót nem szorult sehol, alig ért a tárcsába, a gyári fékkel jobban bele ért). aztán műszaki után 1 héttel, már ki is volt cserélve poliuretánra. fékrázás megszűnt.
a Febi-t eléggé kalapálni kellett, hogy lejöjjön, nem volt eldurranva. azóta sem értem, rögtön miért látták rossznak, aztán másik 3 alkalommal meg nem. pedig tényleg nem volt 100%.
én többet nem kockáztatok gumi szilenttel, legalábbis a lengőkar végén nem.

YELLOW Elküldve: 2016-04-06 22:05 Futómû és hibái

p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Lemförder, Meyle termékek. vagy poliuretán egyedileg gyártott.
többi nem igazán tartós, bár itthoni utakon egyik sem... a gumik közül

YELLOW Elküldve: 2016-04-06 21:06 Ültetés

Pitykoo írta: Hali!
Felkerültek a nyári papucsok!
A következő a gondom.
Hátra R18 8 colos felnin 235/40-s gumi ment fel...
Amikor 4-n ülünk benne nagyobb huplinál beleér az ívbe!
Mi ilyenkor a megoldás?! Ültetőrugóval megoldódna?!
Előre is köszönöm!


milyen ET-ről beszélünk? milyen márkájú gumiról?
nekem 8"-on 245/40 R17 van ET40-es felnin. ha feltételezem, hogy a gumid valóban 235 és nem a szélesebb fajta, akkor neked a felnid ET30-as.
ugyanis ha áll az autó és meg van borítva, akkor nekem is beleér a perembe a gumi, de menet közben meg nem. ha neked úgy is beleér, akkor lehet még kisebb az ET, vagy a gumi 235 ellenére a szélesebb féle, pl Conti, Dunlop.
egy keményebb rugó segíthet, vagy egy kis futóműállítás.

YELLOW Elküldve: 2016-04-05 05:42 Motorolaj

mnorbert87 írta: Szevasztok. Olajcserém lesz. Milyen olajat ajánlotok és hány liter kell. Elég sok rosszat olvastam itt a Castrolról..


ismerős most 30d-nél is panaszkodott rá, bár azon belül nem tudom Castrol melyik fajtája volt. valószínű boltból vette, mert most is a Shell-ért egy 1000-el többet adott literjéért, mint amúgy amennyiért lehet venni
szerintem nem elszel közelebb, ha váaszolni fognak, mindenki esküszik másra, mindenki hallott már rosszatt egy másik márkáról.
10ezres olajcserével nagyon nem lehet mellé lőni, ha tényleg nem kéz alól szerzed be.
ha visszaolvasol, akkor találsz több tippet márkára.

YELLOW Elküldve: 2016-04-04 20:34 Elsõ lámpák

lela írta:
Egyébként mi a különbség az AL és a ZKV lámpa között? Nekem AL van és a búrát akarok cserélni, mert picit kavicspöttyös és elvileg már nem lehet kipolírozni.


nem a plexiben van az eltérés, bár azis más lehet, hanem inkább a foncsor része az, ami állítólag a ZKV-nál hamarabb megég, tönkremegy. egy picit nyilvám más midnenben, persze a gyári követelményeknek megfelel. ez az egy hátránya van, amit szoktak emlegetni.