Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-03-20 13:52 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
YELLOW írta: ez konkrétan mit is jelent?

"Elöször is NCSExperttel FA(Fahrzeugauftrag) $251-et hozzä kell programozni minden olyan vezerlöhöz,amihez lehet (LSZ,AKMB)."


FA= Fahrzeugauftrag -> felszereltseg
4 különbözö van belöle:
$ kezdetü az extra
+ kezdetü az szerviz kod
* kezdetü az tipusjelöles
# kezdetü az a gyärtäs dätum

FA hozzäadäsa:

1; NCS Expertenmodus inditani
2; FSW_PSW.MAN C:\NCSEXPER\WORK üresnek kell lenni (be kell tenni egy üreset)
3; F1 (FG/ZCS/FA)
4; F3 (ZCS aus SG)
5; kivälasztunk egy modellt
6; AKMB kivälasztani (vagy bärmelyiket,de AKMB az elsö)
7; F2 (FA eingeben)
8; modell kivälasztäsa megint
9; Alväzszämot OK-zni
10; itt fent be kell irni,hogy $251 ez az RPA
11; ADD kombbal hozzäadni,es most also listäban kell lennie $251-nek
12; OK gomb
13; F6 (vissza gomb)
14; A következöt meg kell minden SG-nel ismetelni
15; F4 gomb (SG Bearbeiten)
16; SG kivälasztäsa a listäbol
17; F2 (job ändern)
18; FA_WRITE kivälasztani,es OK gomb
19; F3 (Job ausführen)
20; F1 (SG/SGET ändern)
21; vissza a 14-e ponthoz,es a következö SG-t programozni
22; NCSExpert bezärni

RPA-hoz LSZ,es AKMB-ben kell FA-t hozzä adni.

Most ismerni fogja az uj felszereltseget minden vezerlö. Programoznunk is kell.

1; NCS Expert inditani
2; Experten Profil
3; F1
4; F3
5; AKMB
6; modell
7; F6
8, F2
9; SG_Codieren
10; F3
11; programozni fogja az egesz autot
12; NCS Expert bezärni

Mielött az egesznek nekiällsz az összes SG-böl mentsd le az FSW_PSW-t,mert minden vissza fog ällni alapra.



na ez jó sok minden...
hát nem tudom, ennyit kínlódni egy RPA miatt
azt nem tudom miért kell minden vezérlőbe beletenni? miért nem elég abba, aminek köze van hozzá? amiben állítani kell valéamit?
amúgy mentek a köszik!

YELLOW Elküldve: 2016-03-20 12:39 RDC guminyomás érzékelõ

ez konkrétan mit is jelent?

"Elöször is NCSExperttel FA(Fahrzeugauftrag) $251-et hozzä kell programozni minden olyan vezerlöhöz,amihez lehet (LSZ,AKMB)."

YELLOW Elküldve: 2016-03-19 19:33 316 nincs alapjárat

jura írta:
YELLOW írta:
jura írta:
Üdv !
Az én gondom is ilyesmi mivel meleg motornál nincs alapjárat , ha tartom akkor feketén füstöl , dadog . Ha lehúzom a légtömegmérőről a csatit akkor szépen jár és van alapjárat is , ha rádugom leáll . Légtömegmérő lehet ??? Köszönöm előre a segítséget !316 i 1.9 b .


valószínű légtöegmérő lesz... így.



Köszönöm , remélem ezzel megoldódik a gond ! Még annyi,hogy a vízjelző is kiakad teljesen amit még eddig nem produkált , ezt sem tudom miért csinálja , aztán visszamegy a kékbe egy idő után . Nem tudom hogy van e össze függés vagy egyszerre 2 hiba ......???



végülis lehet... akkor a hőfokszenzor lehet rossz. vagyis előfordulhat, hogy lehúzott légtömegmérővel azért jó, mert "vészüzembe kapcsol, azaz feles értékekkel számol és lehet a hőfokot is annak veszi.
így azt mondanám diaggal meg kellene nézni mit mutatnak a dolgok. mert így már azt mondanám, hogy 50%-ban légtömegmérő.

YELLOW Elküldve: 2016-03-19 18:01 316 nincs alapjárat

jura írta:
Üdv !
Az én gondom is ilyesmi mivel meleg motornál nincs alapjárat , ha tartom akkor feketén füstöl , dadog . Ha lehúzom a légtömegmérőről a csatit akkor szépen jár és van alapjárat is , ha rádugom leáll . Légtömegmérő lehet ??? Köszönöm előre a segítséget !316 i 1.9 b .


valószínű légtöegmérő lesz... így.

YELLOW Elküldve: 2016-03-19 18:00 világításmodul programozása

lantika írta:
YELLOW írta:
GNoRbY88 írta:
Tano írta:
YELLOW írta: én is köszi
már csak dobjon valaki egy linket, ahonnan ez az SP DATEN letölthető.
valóban 15GB? mert akkor xarban vagyok nem fér fel a gépre...
vagy akkor tudok szemezgetni belőle?


Pl. itt az 53.3-as verzió. Tömörített, de szelektíven ki tudod belőle másolni az E46 részt, vagy amelyik kell.


Én letöltöttem az egészet. Kicsomagolva 40giga e46 külön 600Mb körül van. Sikerült bmw coding toolal frissiteni leírás alapján, de ebben is csak lsz37-ig van.


valószínű újabb nem is volt már E46-hoz, azt hiszem az enyém LSZ.35, saccolva ott lehet a vége 37-nél.
valahonnan be kell majd újítanom egy másik laptop-ot, aminek nagyobb tárhelye van, ebben csak 40GB tár ketyeg. de ajándék lónak, nem nézzük túróse-e a f@sza
és azt nem tudom, ezzel a pack-kal mi mindenre leszek képes? NCS-t milyen szériákig tudnék használni? vagy mi tud OBD-n LIN-en vagy K-Line-on beszélgetni, addig oké a dolog?


CI37 SW 45 az utolso. Mi lenne,ha csak nagyobb vinyot tennel abba a laptopba?? Lehet olcsobban meguszod.


már így is a 256MB-ot cseréltem 512-re, többet nem költök rá, a DIS nem megy rajta proci kompatibilitás hiba miatt. most asztali gépbe verem bele a lüvét, azért is húzom a fogam... bár 10+ év után ideje cserélni a régit...

YELLOW Elküldve: 2016-03-19 07:47 világításmodul programozása

GNoRbY88 írta:
Tano írta:
YELLOW írta: én is köszi
már csak dobjon valaki egy linket, ahonnan ez az SP DATEN letölthető.
valóban 15GB? mert akkor xarban vagyok nem fér fel a gépre...
vagy akkor tudok szemezgetni belőle?


Pl. itt az 53.3-as verzió. Tömörített, de szelektíven ki tudod belőle másolni az E46 részt, vagy amelyik kell.


Én letöltöttem az egészet. Kicsomagolva 40giga e46 külön 600Mb körül van. Sikerült bmw coding toolal frissiteni leírás alapján, de ebben is csak lsz37-ig van.


valószínű újabb nem is volt már E46-hoz, azt hiszem az enyém LSZ.35, saccolva ott lehet a vége 37-nél.
valahonnan be kell majd újítanom egy másik laptop-ot, aminek nagyobb tárhelye van, ebben csak 40GB tár ketyeg. de ajándék lónak, nem nézzük túróse-e a f@sza
és azt nem tudom, ezzel a pack-kal mi mindenre leszek képes? NCS-t milyen szériákig tudnék használni? vagy mi tud OBD-n LIN-en vagy K-Line-on beszélgetni, addig oké a dolog?

YELLOW Elküldve: 2016-03-19 07:22 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

GNoRbY88 írta:
lantika írta:
GNoRbY88 írta:
bmwm3csl írta:
Sziasztok.

Én is most kötöttem be cob AE-t, szintén helyzetjelzőre. Viszont szeretném átkötni gyujtásra. Arra van valakinek leírása, hogy azt hova?

Köszi


A trafó + vezetékét nem direkt a helyzetre kötöd, hanem raksz közé még egy relét, ami kapcsolja. 12. oldalon van rajz róla


Az a rajz arrol szol,hogy hogyan kell bekötni,ha azt akarod,hogy a vilägitäs felkapcoläsakor lekapcsoljon a nappali menetfeny.


Jah. Igaz, azt nem írta, hogy le is kapcsoljon, így nem volt pontos a válaszom, de én több helyen azt olvastam, hogy ennek a drl-nek úgy kéne működni, hogy csak ez világítson egyedül, helyzet nélkül. Amikor meg felkapcsolod helyzetet, akkor lekapcsol a menetfény. Meg a másik, hogy ezeknek rendelkezni kéne valami hivatalos "E" jelöléssel nem? Az van raja valahol?



no, akkor:
DRL-nek előre világítő fényének kell lennie, fehér vagy kadmium sárga színű lehet.
gyújtásra fel kell kapcsolódnia. helyzetjelző kapcsolás esetén világíthat ugyanúgy, viszont tompított kapcsolás esetén le kell kapcsolódnia vagy csökkentett fényerővel kell világítania, hogy éjszaka ne legyen zavaró.
DRL esetén nem kell hátul világítson lámpa.
gyújtás nélkül kapcsolt világítás esetén a DRL nem világíthat, hanem simán működik, minthanem lenne DRL. tehát út mentén megállva éjszaka, gyújtás nélkül kell helyzetjelzőt kapcsolni.
tömören, röviden ennyi.
én most azon agyalok, lehet csak rászánom magam egy ilyen COB-ra, de mi lenne ha úgy kötném be, hogy a refi 12V-jára, mintha az DRL lenne. ugyanúgy működne. de ehhez kellene gyártanom + elektronikát, ami figyeli azt, hogy ha 12V-ot kapcsolok, akkor azt ne a COB-ra nyomja, hanem maga a refi világítson a H7-tel. aztán amikor az 5V-ot adja ki, akkor a COB-ra kapcsolja a 12V-ot. ahogy gondolom relézéssel megoldható.
a másik a simán direkt 12V a COB-nak, és egy külön kapcsoló neki, akkor világít, amikor én akarom. de mindkét esetben pl, este nem világítana feleslegesen a AE, mert úgysem lehetne látni sima foncsoros lámpa esetén pláne. az első esetben autómatikusan kapcsolna le, ahogy kell működnie egy DRL-nek, a második esetre vetítve, pedig nekem kellene kapcsolgatni.
az E jelölés csak egy dolog. ilyen cuccokat azt hazsnálhatsz DRL-ként, amiben RL jelölés is van, és jó ha van hozzá valami minősítés, papíros dokument.

YELLOW Elküldve: 2016-03-17 16:23 Fûtés - Klíma

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
GNoRbY88 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogyha a vezérlőpanelen beállítom, hogy legyen automata és mondjuk beállítom 16 fokra, nem lehet úgy felprogramozni a vezérlőt, hogy a klímát is automatikusan kapcsolja be?!
Vagy ez még ilyet nem tud?!
Előre is köszönöm!


Ncsexperttel ihka modulban láttam olyat, hogy mikor ráadod a gyújtást, akkor bekapcsolja-e a vezérlőt, meg van külön, hogy klímát is inditsa-e automatikusan vagy ne


jah...
bár nem értem mi értelme annak, hogy a klímát indítsa rögtön... rövidtávokon, és nem üzem meleg motornál, csak feleslegesen terheli a motort, bár jobban melegszik az tény. én nem szeretném így
bár van akinek az index 1 kattintásra 3 villanás is bejön, nekem nem kéne ez a funkció. így addig atrtom rajta az ujjam, ameddig kell.


Nekem csak az kéne, hogy ha leveszem a hőfokot akkor bekapcsolja a klímát ha felveszem kikapcsolja..
De ha nem tudja akkor se omlik össze a világ csak érdekelne


jah... ilyet szerintem nem tud...
mármint úgy tud, hogy ha ugye ha túl melegre állítod, és bent hidegebb van, akkor lekapcsol, legalábbis nem tol be hideget.
vagy azt lehet, hogy indításnál nincs klíma és te kapcsolod, vagy azt, hogy van klíma, (de akkor az van amit írtam, hogy nem sok értelme van) aztán ha emeled a hőfokot, akkor egyszercsak nem fog hideget nyomni. de attól függetlenül a klíma gomb visszajelzője világítani fog. sőt szerintem attól összekuplungolva marad a klímakompresszor a főtengely szíjjal.

YELLOW Elküldve: 2016-03-17 16:13 gumis tapasztalatok

Tom22 írta: Sziasztok! (E91) A felnim elől 7,5 hátul 8,5 most a téli garnitúrám elől-hátul 225/45 r17,a gumisom ugyan így nyári garnitúrára is ezt akarja felrakni, viszont én úgy tudom hogy elől : 225/45 R17 hátul: 255/40 R17
Kérdés mit tegyek?


neked kell eldönteni. de hátra még a 245/40 R17is jó tud lenni. bár a 7,5-ön a 225 is ballonkás, akkor hátra is csak olyan kellene, tehát marad a 255 széles.
én BMW-re a téli szettek kivételével hátra szélesebbet tennék mindenképp... bár egy átlag családi kombin annyira nem mutat jól. viszont a 8,5-re meg kevés a 225, mármint megint hülyén fog kinézni az első kerékhez képest.

YELLOW Elküldve: 2016-03-17 15:52 Fûtés - Klíma

GNoRbY88 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogyha a vezérlőpanelen beállítom, hogy legyen automata és mondjuk beállítom 16 fokra, nem lehet úgy felprogramozni a vezérlőt, hogy a klímát is automatikusan kapcsolja be?!
Vagy ez még ilyet nem tud?!
Előre is köszönöm!


Ncsexperttel ihka modulban láttam olyat, hogy mikor ráadod a gyújtást, akkor bekapcsolja-e a vezérlőt, meg van külön, hogy klímát is inditsa-e automatikusan vagy ne


jah...
bár nem értem mi értelme annak, hogy a klímát indítsa rögtön... rövidtávokon, és nem üzem meleg motornál, csak feleslegesen terheli a motort, bár jobban melegszik az tény. én nem szeretném így
bár van akinek az index 1 kattintásra 3 villanás is bejön, nekem nem kéne ez a funkció. így addig atrtom rajta az ujjam, ameddig kell.

YELLOW Elküldve: 2016-03-17 15:49 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok...
Utolert engem is a dsc+kezifek kombo
A negy abs jelado hibatlan...menet kozben egyforma km/h-t mutatott mind a 4-nel a gep amikor mentunk egy kort.
Akksi levetele sem segitett.
Hetfon viszem egy masik szakihoz.
Majd jelentkezek,hogy mi volt.
Eddig be - bejelzett de ujboli inditas utan mindig eltunta hibajelzes.
Aztan ket napja mar nem alszanak el a visszajelzok...


hibakód nincs?


Nincs legalabbis felszinesen lett atnezve.


előbb az kellene, mielőtt találgatni kezdenénk.
amúgy nem raktad fel véletlen a nyári szettet és azóta van? váltóméret a gumiméret egymásnak? már nem emlékszem mit írtál.

YELLOW Elküldve: 2016-03-17 15:03 Fékjavítás

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
GNoRbY88 írta:
YELLOW írta: nékem olyan kérdésem lenne az itt lévő nagyérdeműhöz, akár BMW-nél akár más autónál, eszközöltek-e olyat, hogy FÉKNYEREG FESTÉS?
kérdéseim:
- volt aki helyben leszerelés nélkül fújta?
- vagy aki ecsettel csinálta?
- ki milyen festéket használt? (hemőrrájt, vagy valami hőálló speckó festék?)
- alapozás, vagy valami kezelő anyag hazsnálata festés előtt?
- ecsetes megoldás mennyire lett szép? (egyéb képeken és videókon láttam ami nem sikerült rosszul)
nyilván tudom, hogy drótkefe, zsírtalanítás, tisztítás festés előtt. valószínű a betéteket kiszedném belőle, de lekötni nem akarom a féknyerget, a fékcsőről. a gondom a fújásal az, hogy sokat kell maszkolni, és tutti menne a kasztnira, ha hordaná a szél, hiába alkalmaznék "dobozban" fújás megoldást.
szóval aki csinált már ilyet, megírhatná. van aki csak ahol látszik vagy éri, ott festi le, de az olyan fél munka.
köszi!


Én ecsettel festettem le kb 2 éve. Ha fent hagyod a helyén akkor nehéz lesz rendesen letisztitani is, meg utána festeni is. Meglehet csinálni, csak sokkal könyebb ha leveszed. Drótkefével meg smirglivel letisztitottam + zsirtalanitó, lemaszkoltam dugattyút meg gumiharangját és ment rá a festék. Festék nem tudom milyen fajta volt, mert maradt otthon régebbről. 1-2 helyen megfolyt a festés, meg nem lett az a legszebb, de nekem megfelel. Csak azért csináltam, mert kapott új tárcsát, meg betéteket. Most is bírja még. Van is pár képem róla. Ez mikor elkészült.


köszi! az az energiaitalos doboztető felniközép nagyon ötletes
igen itt annyi a baj, hogy maga a nyereg, nem egy szépen eldolgozott darab. az öntésnél nem figyeltek oda annyira, ezért túl rücsis a felülete.


Hali! A csövet én se szedtem le csak leszedtem a féknyerget a helyéről! Kimaszkoltam mindent, a kerékdobot is és fújós festékkel fújtam le.
1 napom ráment hogy aránylag normálisan nézzen ki...


ha van kép, jöhet az is, illetve ha emlékszel milyen festéket használtál.

YELLOW Elküldve: 2016-03-17 14:50 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

Krapulax6 írta: Sziasztok...
Utolert engem is a dsc+kezifek kombo
A negy abs jelado hibatlan...menet kozben egyforma km/h-t mutatott mind a 4-nel a gep amikor mentunk egy kort.
Akksi levetele sem segitett.
Hetfon viszem egy masik szakihoz.
Majd jelentkezek,hogy mi volt.
Eddig be - bejelzett de ujboli inditas utan mindig eltunta hibajelzes.
Aztan ket napja mar nem alszanak el a visszajelzok...


hibakód nincs?

YELLOW Elküldve: 2016-03-17 14:49 Fékjavítás

GNoRbY88 írta:
YELLOW írta: nékem olyan kérdésem lenne az itt lévő nagyérdeműhöz, akár BMW-nél akár más autónál, eszközöltek-e olyat, hogy FÉKNYEREG FESTÉS?
kérdéseim:
- volt aki helyben leszerelés nélkül fújta?
- vagy aki ecsettel csinálta?
- ki milyen festéket használt? (hemőrrájt, vagy valami hőálló speckó festék?)
- alapozás, vagy valami kezelő anyag hazsnálata festés előtt?
- ecsetes megoldás mennyire lett szép? (egyéb képeken és videókon láttam ami nem sikerült rosszul)
nyilván tudom, hogy drótkefe, zsírtalanítás, tisztítás festés előtt. valószínű a betéteket kiszedném belőle, de lekötni nem akarom a féknyerget, a fékcsőről. a gondom a fújásal az, hogy sokat kell maszkolni, és tutti menne a kasztnira, ha hordaná a szél, hiába alkalmaznék "dobozban" fújás megoldást.
szóval aki csinált már ilyet, megírhatná. van aki csak ahol látszik vagy éri, ott festi le, de az olyan fél munka.
köszi!


Én ecsettel festettem le kb 2 éve. Ha fent hagyod a helyén akkor nehéz lesz rendesen letisztitani is, meg utána festeni is. Meglehet csinálni, csak sokkal könyebb ha leveszed. Drótkefével meg smirglivel letisztitottam + zsirtalanitó, lemaszkoltam dugattyút meg gumiharangját és ment rá a festék. Festék nem tudom milyen fajta volt, mert maradt otthon régebbről. 1-2 helyen megfolyt a festés, meg nem lett az a legszebb, de nekem megfelel. Csak azért csináltam, mert kapott új tárcsát, meg betéteket. Most is bírja még. Van is pár képem róla. Ez mikor elkészült.


köszi! az az energiaitalos doboztető felniközép nagyon ötletes
igen itt annyi a baj, hogy maga a nyereg, nem egy szépen eldolgozott darab. az öntésnél nem figyeltek oda annyira, ezért túl rücsis a felülete.

YELLOW Elküldve: 2016-03-17 13:55 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta: Ez itt a DSC MK60-am INPA-ban



FA $251 hozzäfüzve NCS Experttel,MK60 RPA programozva -->
REIFENDRUCKWARNSYSTEM nicht_aktiv --> aktiv
VOLUMENDURCHFLUSSPARA_2 wert_02 --> wert_05
GEARMOMENTREGLER_MAX_HA_2 wert_02 --> wert_01
GEARMOMENTREGLER_MIN_HA_2 wert_02 --> wert_05

AKMB programozva-->

AKUSTIK_RDKS - aktiv
WARN_MEDIUM_RDKS - activ
RDKS - aktiv

INPA kep RPA-rol:


Jövö heten megint megnezem,hogy a tanuläs hogy äll. Ha tanul,akkor megy az RPA.


én már most nyomtam egy köszit. lehet majd kipróbálom. és akkor neked az INPA-ban, hogy lett RPA gomb? EDIBIAS frissítés?
a MIN/MAX nyomásértékek mennyinek felelnek meg? azt lehet tudni? vagy a max az az mindig az, ami aktuálisan van, és rányomsz a tanításra? aztán a minimum egy ehhez képest kalkulált érték, amit ha elér, akkor jelez?