Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-01-11 19:24 Önindító

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
VPT85 írta:
YELLOW írta:
VPT85 írta:
A probléma meg oldódott. Annak ellenére, hogy a gondozás mentes aksi visszajelzője zölden világít és minden elektronikai eszköz jól működik a kocsiban, meg kellett bikázni az autót és elindult. Ilyet még nem láttam, de szerencsére "csak" ennyi, kell egy új aksi.


az az ellenőrző "szem" egy baromság, egy cella savszíntjét figyeli csupán. semmi köze ahhoz, hogy konkrétan, milyen töltöttségi szint van az akksiban.
viszont jó hír, hogy a zöld, mert sok töltést tud még eltárolni. legalábbis egy cella alapján.
ne dobd ki, inkább fel kell tölteni, de mehet akár 2 napig is rajta a töltő, normál töltéssel. mindenképp full fel kellene tölteni, mert úgy van értelme.


Annak ellenére, hogy bikázásra elindult és másnap is el tudtam indulni, ma reggel megint nem volt jó. Most már bebikázni se tudtam. Ez lehet akkor ha cellazárlatos az aksi? Az aksira rámértem 12v-t mutat a multiméter.



de most komolyan??? azért mert bebikáztad még nem töltött fel az akksi. tedd már fel 2 napra töltőre. aztán ha utána majd nem fog indulni, na akkor cserélj akksit.
DE ELŐBB FEL KELL TÖLTENI!!!


Ha zöld a szem,akkor fel van töltve.
Oszt lehet tényleg meghótt az az akksi.Lehet tényleg cellazárlatos neki.
De végülis töltögetheti.Szerintem már megtette.



hagyd már ezt a zöldszemes baromságot!
semmi köze ahhoz a töltéshez, ami itt a lényeg. 1db cella savszintjét figyeli. általában oda etszik, ahonnan feltételezésük szerint leghamarabb fog elpárologni a víz része, emiatt indul meg az elszulfátosodás. csak utána lesz zárlatos ha a cella alján elég trutyi lesz. feltéve, ha valaki kívül nem zárja össze a pólusokat.


Ezért is írtam,hogy lehet cellazárlatos neki
Feltöltött akkunál zöld.Ugye változik a savsűrűség,ahogy merül az akku.Az úszó feljebb,vagy lejjebb kerül.
Szerintem az önindítóját csinálták meg neki szarul,ha az 55-ös akksi sem csinált semmit.Feltéve,ha az jó volt ugye.Amúgy ez a szem szerintem is faszság.Az uj aksin nincs is ilyen hype,nem akartam


magadnak mondasz elelnt, korábban azt írtad, "annyira nem hülyeség az a szem".
nem érted nincs köze a töltéshez? ha az a bogyó pont, mondjuk úgy holtponton van, tehát már a fekete látszik, akkor a pezsgés miatt feljöhet. de értsd meg, annak nincs köze, ahhoz, hogy mennyi Culomb töltés van az akksiban. szintet figyel. folyadék szintet. ugye az akksiból főként a víz része távozik az elektrolitnak, az idő folyamán. tehát én most is azt szint figyelőnek mondanám, mint savsűrűség figyelőnek. annyit kihagytam aze lőbb, hogy szulfátosodás akkor is elindulhat, ha az akksi alacsonyabb feszültségi szinten van tartva, sokáig áll, vagy épp a cella felett nem megfelelő az eletrolit szint. de ehhez azért kell idő, mire annyira rossz lesz, hogy az zárlatot csináljon az akksi alján.


Tetszik is,meg nem is.Mostanin nincs,nem is igazán hiányzik.A gyárin ugye volt.Elvileg arra van kitalálva,hogy lássa az ember h. fel van e töltve az akku.Ezekbe a lezárt akksikba meg próbáljon meg az ember vizet tölteni Amúgy ja,marketing xar belátom...


te tényleg idióta vagy...
marhára nem arról szól, hogy fel van-e töltve. NEM BÍROD FELFOGNI? még marketing céllal sem láttam ilyet.
akksi állapot jelzőnek lehet mondani. eleve hibás a felirat ami rajta van. mert feketénél azt írja újratöltés. de nem áramra gondol. és mivel gondozás mentes így macerás lenne vízzel feltölteni. tehát a fekete már inkább azt jelenti, hogy hamarosan cserélni kell, a fehér meg azonnal. nekem vagy két évig volt fekete, és hiába töltöttem. 4 évig zöld volt. fateré 3 év után feketébe ment, de töltésre a bugyogás hatására visszajött a zöld.
a savsűrűság azért változik, mert párolog a víz belőle. ha elvileg fel tudnád tölteni, akkor maga a savszint ugyanannyi lenne.
szerintem egy kicsit parkoló állásba kellene tenned magad (már félve nézem, mikor azt dobja 50 új komment van, már tudom ki volt az.)

YELLOW Elküldve: 2016-01-11 19:02 Önindító

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
VPT85 írta:
YELLOW írta:
VPT85 írta:
A probléma meg oldódott. Annak ellenére, hogy a gondozás mentes aksi visszajelzője zölden világít és minden elektronikai eszköz jól működik a kocsiban, meg kellett bikázni az autót és elindult. Ilyet még nem láttam, de szerencsére "csak" ennyi, kell egy új aksi.


az az ellenőrző "szem" egy baromság, egy cella savszíntjét figyeli csupán. semmi köze ahhoz, hogy konkrétan, milyen töltöttségi szint van az akksiban.
viszont jó hír, hogy a zöld, mert sok töltést tud még eltárolni. legalábbis egy cella alapján.
ne dobd ki, inkább fel kell tölteni, de mehet akár 2 napig is rajta a töltő, normál töltéssel. mindenképp full fel kellene tölteni, mert úgy van értelme.


Annak ellenére, hogy bikázásra elindult és másnap is el tudtam indulni, ma reggel megint nem volt jó. Most már bebikázni se tudtam. Ez lehet akkor ha cellazárlatos az aksi? Az aksira rámértem 12v-t mutat a multiméter.



de most komolyan??? azért mert bebikáztad még nem töltött fel az akksi. tedd már fel 2 napra töltőre. aztán ha utána majd nem fog indulni, na akkor cserélj akksit.
DE ELŐBB FEL KELL TÖLTENI!!!


Ha zöld a szem,akkor fel van töltve.
Oszt lehet tényleg meghótt az az akksi.Lehet tényleg cellazárlatos neki.
De végülis töltögetheti.Szerintem már megtette.



hagyd már ezt a zöldszemes baromságot!
semmi köze ahhoz a töltéshez, ami itt a lényeg. 1db cella savszintjét figyeli. általában oda etszik, ahonnan feltételezésük szerint leghamarabb fog elpárologni a víz része, emiatt indul meg az elszulfátosodás. csak utána lesz zárlatos ha a cella alján elég trutyi lesz. feltéve, ha valaki kívül nem zárja össze a pólusokat.


Ezért is írtam,hogy lehet cellazárlatos neki
Feltöltött akkunál zöld.Ugye változik a savsűrűség,ahogy merül az akku.Az úszó feljebb,vagy lejjebb kerül.
Szerintem az önindítóját csinálták meg neki szarul,ha az 55-ös akksi sem csinált semmit.Feltéve,ha az jó volt ugye.Amúgy ez a szem szerintem is faszság.Az uj aksin nincs is ilyen hype,nem akartam


magadnak mondasz elelnt, korábban azt írtad, "annyira nem hülyeség az a szem".
nem érted nincs köze a töltéshez? ha az a bogyó pont, mondjuk úgy holtponton van, tehát már a fekete látszik, akkor a pezsgés miatt feljöhet. de értsd meg, annak nincs köze, ahhoz, hogy mennyi Culomb töltés van az akksiban. szintet figyel. folyadék szintet. ugye az akksiból főként a víz része távozik az elektrolitnak, az idő folyamán. tehát én most is azt szint figyelőnek mondanám, mint savsűrűség figyelőnek. annyit kihagytam aze lőbb, hogy szulfátosodás akkor is elindulhat, ha az akksi alacsonyabb feszültségi szinten van tartva, sokáig áll, vagy épp a cella felett nem megfelelő az eletrolit szint. de ehhez azért kell idő, mire annyira rossz lesz, hogy az zárlatot csináljon az akksi alján.

YELLOW Elküldve: 2016-01-11 18:48 Önindító

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
VPT85 írta:
YELLOW írta:
VPT85 írta:
A probléma meg oldódott. Annak ellenére, hogy a gondozás mentes aksi visszajelzője zölden világít és minden elektronikai eszköz jól működik a kocsiban, meg kellett bikázni az autót és elindult. Ilyet még nem láttam, de szerencsére "csak" ennyi, kell egy új aksi.


az az ellenőrző "szem" egy baromság, egy cella savszíntjét figyeli csupán. semmi köze ahhoz, hogy konkrétan, milyen töltöttségi szint van az akksiban.
viszont jó hír, hogy a zöld, mert sok töltést tud még eltárolni. legalábbis egy cella alapján.
ne dobd ki, inkább fel kell tölteni, de mehet akár 2 napig is rajta a töltő, normál töltéssel. mindenképp full fel kellene tölteni, mert úgy van értelme.


Annak ellenére, hogy bikázásra elindult és másnap is el tudtam indulni, ma reggel megint nem volt jó. Most már bebikázni se tudtam. Ez lehet akkor ha cellazárlatos az aksi? Az aksira rámértem 12v-t mutat a multiméter.



de most komolyan??? azért mert bebikáztad még nem töltött fel az akksi. tedd már fel 2 napra töltőre. aztán ha utána majd nem fog indulni, na akkor cserélj akksit.
DE ELŐBB FEL KELL TÖLTENI!!!


Ha zöld a szem,akkor fel van töltve.
Oszt lehet tényleg meghótt az az akksi.Lehet tényleg cellazárlatos neki.
De végülis töltögetheti.Szerintem már megtette.



hagyd már ezt a zöldszemes baromságot!
semmi köze ahhoz a töltéshez, ami itt a lényeg. 1db cella savszintjét figyeli. általában oda etszik, ahonnan feltételezésük szerint leghamarabb fog elpárologni a víz része, emiatt indul meg az elszulfátosodás. csak utána lesz zárlatos ha a cella alján elég trutyi lesz. feltéve, ha valaki kívül nem zárja össze a pólusokat.

YELLOW Elküldve: 2016-01-11 18:40 Önindító

VPT85 írta:
YELLOW írta:
VPT85 írta:
A probléma meg oldódott. Annak ellenére, hogy a gondozás mentes aksi visszajelzője zölden világít és minden elektronikai eszköz jól működik a kocsiban, meg kellett bikázni az autót és elindult. Ilyet még nem láttam, de szerencsére "csak" ennyi, kell egy új aksi.


az az ellenőrző "szem" egy baromság, egy cella savszíntjét figyeli csupán. semmi köze ahhoz, hogy konkrétan, milyen töltöttségi szint van az akksiban.
viszont jó hír, hogy a zöld, mert sok töltést tud még eltárolni. legalábbis egy cella alapján.
ne dobd ki, inkább fel kell tölteni, de mehet akár 2 napig is rajta a töltő, normál töltéssel. mindenképp full fel kellene tölteni, mert úgy van értelme.


Annak ellenére, hogy bikázásra elindult és másnap is el tudtam indulni, ma reggel megint nem volt jó. Most már bebikázni se tudtam. Ez lehet akkor ha cellazárlatos az aksi? Az aksira rámértem 12v-t mutat a multiméter.



de most komolyan??? azért mert bebikáztad még nem töltött fel az akksi. tedd már fel 2 napra töltőre. aztán ha utána majd nem fog indulni, na akkor cserélj akksit.
DE ELŐBB FEL KELL TÖLTENI!!!

YELLOW Elküldve: 2016-01-10 19:37 Motorolaj

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
Hm, még az előző autómmal, (E46 330Cd) a szervízvezető azt mondta, hogy a normál szervíztevékenység része a motormosás olajcsere szervízkor. Ha tiszta a motor, akkor lehet, hogy csak betartották az előírásokat!

Mióta mindenki a koszos motorokat szereti - mint egyfajta ártatlanság szimbólumot - a szervizek szívesen megspórolják ezt a tevékenységet.


én elhiszem ezt neked. de akkor a koszos motor legyen egyenlő azzal, hogy nem is volt olaj cserélve mondjuk 10ezer km alatt, és pedig azt mondják 2ezerrel korábban volt?
mellesleg a motormosás nem túl jó feltétlen, mert azért tud beázni pár dolog, főleg ha nagy nyomással dolgoznak.
nem azt mondom, hogy az a jó, ha egy egész hód család bele van fészkelve. de a nagyon csilli-villi motortér (minden zug) azért lehet gyanús.
úgysem lehet eladni egy autót, ha okádék a beltere, tehát az az alap, hogy az ember fotózás előtt kiglancolja, vagy mikor jön megnézni a vevő, ha háznál van a téma. de amikor több 10ezret költenek el arra, hogy patyolat legyen, amivel vevőt akarnak fogni, vagyis csak ezzel tudják megfogni, az is fura.
kollégámmaé pár éve autót néztünk. off autó. mondták mindjárt jön, mert azt ahzsnálják szaladgálós autónak, mert az a legjobb hát kis próba után, ha nekik ez a legjobb, akkor köszönjük, de a többire nem is vagyunk kíváncsiak.
az igényességet álcázni akaró dolgokkal van a gond. de az úgy is kiderül ha a tulajjal beszél az ember, hpgy valóban igényesség, vagy csak álca. kereskedések nagy %-a meg úgysem oké.


Ha elegendően paranoiás alkatú valaki, akkor annak minden gyanús, főleg akkor a leggyanúsabb, ha ne gyanús semmi!


ha egy kereskedésről van szó, akkor igen, más esetben, de akár a kereskedésben is az éppen veled kommunikáló eladóból is lehet szűrni dolgokat.
amúgy az a mondás igaz, hogy boldogok azok, akik nem aggódnak semmin. vagy mert anyira sügerek, vagy csak lekakszilnak mindent.

YELLOW Elküldve: 2016-01-10 18:08 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
YELLOW írta: köszi! de vajon jól értem?

- az izzítógyertya teljítményét DDE vezérli, a hűtőfolyadék és az akkumulétor fesz. alapján. - Ez a két paraméter a fűtőteljesítményt befojásolja
- viszont utána az van, hogy motorfordulat és a porlasztott üzemanyag emnnyiségtól függ, hogy aktív-e. (vagy ez csak menet közben érvényes?) - Igen
- tehát ha jól értem, akkor a hűtővíz +25°C és -25°C között van 0,5 és 2,7sec izzítás, ez azt jelenti, hogy kb 0°C-nál 1,6 sec az izzítás.
- de utána azt írja, hogy csak akkor aktív, ha 0°C alá megy. (???) - Ez csak a műszerfali sárga jel kijelzésre vonatkozik
- aztán ha mégsem indulna be (30°C-os hűtőközeg alatt), de a gyújtást nem veszi le az emberke, akkor 10sec-ig is izzít. - Itt kétfelé van bontva. Utófűtés rész, ami 30 fokos vízhőfok alatt van már járó motornál javítandó az alapjárati és emissziós karakterisztikát. Illetve a másik az ismételt izzítás ha gyújtás ráadás után mégsem indították be a motort.
nem vagyok túl nagy angolos (sem), jól értem? bár nem éppen világos.


köszi

YELLOW Elküldve: 2016-01-10 15:34 Ültetés

Krapulax6 írta: Sziasztok..elol -40 hatul nem tudom....-35,-30 mm-el szeretnek ulteni.
Nem szeretnek raketa kulsot es azt sem ,hogy tulzottan ek alak legyen.
Mekkorat tegyek hatra?
Nyari felnim 8x18 coll et38.
Illetve itt mar kell cserelnem elol a kutyacsontot?(20D touring,46)


nem kell cserélni. hátra -35-öt mondanék.

YELLOW Elküldve: 2016-01-10 15:33 Izzítás vezérlõ

Tano írta: Ezt már korábban is leírtam én is, de belinkelem a gyári leírást:

Function
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
•Coolant temperature
•Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
•Engine speed
•Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.

Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.


köszi! de vajon jól értem?

- az izzítógyertya teljítményét DDE vezérli, a hűtőfolyadék és az akkumulétor fesz. alapján.
- viszont utána az van, hogy motorfordulat és a porlasztott üzemanyag emnnyiségtól függ, hogy aktív-e. (vagy ez csak menet közben érvényes?)
- tehát ha jól értem, akkor a hűtővíz +25°C és -25°C között van 0,5 és 2,7sec izzítás, ez azt jelenti, hogy kb 0°C-nál 1,6 sec az izzítás.
- de utána azt írja, hogy csak akkor aktív, ha 0°C alá megy. (???)
- aztán ha mégsem indulna be (30°C-os hűtőközeg alatt), de a gyújtást nem veszi le az emberke, akkor 10sec-ig is izzít.
nem vagyok túl nagy angolos (sem), jól értem? bár nem éppen világos.

YELLOW Elküldve: 2016-01-10 14:36 Izzítás vezérlõ

Krapulax6 írta:
YELLOW írta: érdeklődnék, mert érdekel a dolog. akár rá is googlizhatok, de most konkrétan a BMW érdekel. mindjárt kiderül, hogy miért.

korábban olvastam, már nem is tudom, hogy hol, hogy sokan nem tudják (köztük én sem tudtam), hogy kb. 5°C alatt van valójában izzítás, addig nincs rá szükség, legalábbis a korszerűbb dízeleknél.
akkor az izzítás vezérlő, vezérel külső hőfokszenzor alapján is? tehát akkor figyeli a külső hömérsékletet (vagy vízhőfokot) és az alapján határozza meg, hogy maga az izzítás hány sec-ig tartson?


mostanában láttam elég sokszor volt téma az izzítógyertya, és maga az izzításvezérlő reléje is, hogy ha valóban hőfok alapján is van vezérlés, akkor akár azzal a szenzorral is lehet probléma, ha indítási gond van. vagy rosszul gondolom?


Logikus amit irsz... De ha hibas lenne a homerseklet jelado akkor a bc-n is mas homersekletet mutatna mint valojaban.a jo regi higanyos homero vs bc-m kozott kb fel-1 fok kulonbseget mutatott.


ezért íram zárójelben, hogy lehet vízhőfok alapján. mert ha mondjuk van állófűtés, és az üzemel indítás előtt, akkor valószínű nem is kell izzítania, így feleslegesen nem izzít rá. amúgy pont a videód alapján kezdtem el agyalni, hogy azért elég sok sec kell amíg el kezd úgy igazán izzani. aztán mondom a vezérlő valamivel csak szabályozza a izzítgyertyát, menniy ideig és mondjuk mekorra "erővel" izzítson.

YELLOW Elküldve: 2016-01-10 14:04 Izzítás vezérlõ

érdeklődnék, mert érdekel a dolog. akár rá is googlizhatok, de most konkrétan a BMW érdekel. mindjárt kiderül, hogy miért.

korábban olvastam, már nem is tudom, hogy hol, hogy sokan nem tudják (köztük én sem tudtam), hogy kb. 5°C alatt van valójában izzítás, addig nincs rá szükség, legalábbis a korszerűbb dízeleknél.
akkor az izzítás vezérlő, vezérel külső hőfokszenzor alapján is? tehát akkor figyeli a külső hömérsékletet (vagy vízhőfokot) és az alapján határozza meg, hogy maga az izzítás hány sec-ig tartson?


mostanában láttam elég sokszor volt téma az izzítógyertya, és maga az izzításvezérlő reléje is, hogy ha valóban hőfok alapján is van vezérlés, akkor akár azzal a szenzorral is lehet probléma, ha indítási gond van. vagy rosszul gondolom?

YELLOW Elküldve: 2016-01-10 13:47 Motorolaj

Olajhamisítókat fogtak az oroszok

/őszintén szólva arra számítottam, hogy a BMW nevét is fogom ott olvasni. /

YELLOW Elküldve: 2016-01-10 12:37 Tolató radar

KGR írta:
Szia! Hallottam olyat, hogy a BMW elkezdi letiltani az extrákat, ha az akksi vacakol. Hirtelen ez jutott eszembe, bár ha jól emlékszek, csak E90-es szériától van ilyen. Talán a többiek meg tudnak erősíteni/cáfolni ebben.


ja van valami ilyesmi, hogy a nagyobb fogyasztókat letiltja, de akkor is, ha nincs normális generátor töltés.

YELLOW Elküldve: 2016-01-09 16:23 Önindító

VPT85 írta:
A probléma meg oldódott. Annak ellenére, hogy a gondozás mentes aksi visszajelzője zölden világít és minden elektronikai eszköz jól működik a kocsiban, meg kellett bikázni az autót és elindult. Ilyet még nem láttam, de szerencsére "csak" ennyi, kell egy új aksi.


az az ellenőrző "szem" egy baromság, egy cella savszíntjét figyeli csupán. semmi köze ahhoz, hogy konkrétan, milyen töltöttségi szint van az akksiban.
viszont jó hír, hogy a zöld, mert sok töltést tud még eltárolni. legalábbis egy cella alapján.
ne dobd ki, inkább fel kell tölteni, de mehet akár 2 napig is rajta a töltő, normál töltéssel. mindenképp full fel kellene tölteni, mert úgy van értelme.

YELLOW Elküldve: 2016-01-09 13:00 computer hiba lehet???

adesz20 írta:
Az lesz mert ezzel a megoldással nem megy. Még annyira se mint anélkül


sejtem miért nem megy. akartam is írni, de nem akartam még jobban bekavarni. akkor az lehet a baj, hogy ez a ketyere egyszerre akar olvasni. tehát a gép a 7-esről olvas. de mivel rövidre van zárva, ezért egyszerre venné az adatokat a az autó 7-es és 8-as lábáról. amit viszont a gép nem tud feldolgozni. tehát egy kapcsoló kellene, ami külön kapcsolná a 7-est és a 8-ast. tehát egy-egy olvasás csak külön lehetséges, tehát egy olvasás vagy csak a motorból olvas, és egy másik külön olvasás csak a többit.
viszont ha ez tudta az E39-et olvasni (nem győzöm hangsúlyozni, mert szerintem nem tudta és valószínű lehet keversz valamit, bár most nem meghazudtolni akarlak, cak még mindig nem világos), akkor ha ott volt használva átalakító (bár ezt sem tudod megerősíteni, így csak találgatni tudok), akkor azon kellett lenni valami kapcsolónak.
ezért jó a gyári program, mert az külön tudja lekéregetni a dolgokat.
szóval én azt mondom, hogy szerintem az a gép, amivel próbálkoztok, az nem olvasott E39-et, csak ha volt valami olyan átalakítós, kapcsolhatós kábel plusszban. de ezt nektek kell tudni. mindent nem találhatok ki helyettetek. mert írni nem írod

YELLOW Elküldve: 2016-01-09 11:56 computer hiba lehet???

adesz20 írta: Nos, ez az a csati amivel próbálkoznánk. Ja és Delphi a program neve.

Ezzel is működik a dolog? Meg ennél is ugyan azok a 7-8as tüskék mert nincsen megszámozva.


ugyanazok a tüskék, ugyanaz a kiosztás.
ha ez a gép is olvasta korábban az E39-ben a többi vezérlőt, akkor E46-ban is kell.
DE! ha az E39-ben átalakító is volt hazsnálva, mert az 20 PIN-es körcsatis volt, akkor itt az OBD-t valószínű össze kell kötni (7-. az a baj én nem tudom, mert nem nagyon írod le konkrétan, hogy az E39 most akkor hogy és mint és akkor végülis mivel olvastátok.