adesz20 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Elég szégyen,hogy ennnyi ember közül egy sem tudta ezt,miközben autókkal foglalkoznak,és ebből élnek...
4-5 szerelőt írt a srác,akik nem boldogultak vele.
Mintha nem lenne internet kb 
Pár perc alatt meglelhető ez az összekötösgetős vagy forrasztgatós módszer.
Látszik mennyire vágják a dolgokat. :/
Én alapból feltételezem a szerelőkről,hogy értik a dolgukat.És nem olyen lámák,hogy nem tűnik fel nekik az obd csatlakozó probléma...
Ha mégis ez volt a gond,akkor azokat az idiótákat kerülném a kérdező helyében,mert csak "mekk mesterek".
Így már értem Yellow-ot miért írta egyből ezt az összekötősdit 
sajnos meló helyen (autó elektronika) i8s elég sokat kell kísérletezni. elég sok fejlesztést csináltam már gépekre, amik amúgy tök egyszerűen, csak agyalni kell, és mondjuk raktáron lévő 5$-os reléből megoldható, míg amúgy 40-60$ lett volna. ugyanaz a funkció, csak nem kell rá árajánlat, olcsóbb, és ugyanazt tudja. de lehetne sorolni.
fater OFF autójában tönkre ment a sebesség érzékelő jeladó. hála égnek kerékaggyal egyben van. én rögtön tudtam mi a baja. az Opeles progim régi így nem ismeri fel ezt a típust még. viszont az univerzális olvasó meg csak motorból olvas adatokat. fater el akarta vinni, vagyis én ajánlottam neki, hogy volt hivatalos szervízeshez vigye. nem vállalta, azt mondta vigye be oda, ahol most dolgozik az nem úgy van, ki kell mérni, melyik oldali az. mondom mit melyik oldali? az a rossz ami a sebességet méri, mert az nincs, meg van ABS hiba. elvitte és marhára nem mondták meg, csak azt, hogy ABS és seb. szenzor hiba van. mondom én ezt gép nélkül ingyen megmondtam. mondtam is neki, hogy hülye volt, hogy fizetett is érte. persze közben kiderítettem, hogy bal oldalon van, amit gondoltam. aztán emgint visszarángatták, mondom nekem nincs akna, nem tudom megnézni a csatlakozókat. leálltak mérni valamit, de már nem kommunikál a gép sem, tehát hibát sem tudnak olvasni. gyanítom, hogy ellenállásmérővel néztek Hall-elemes szenzort, aztán még jobban tönkre rakták, meg remélem már mind a 4 sz@r. szóval enniyre értenek hozzá. az átlag autószerelő bagázs, rutinfeladatokból tartja fenn magát, meg a találgatásból. talán bejön. aztán ha mégis rossz vásár van. ráfogja, hogy amúgy az is rossz volt, szóval nem felesleges a csere. ezt sokan benyelik. ebből élnek. szóval nem kell meglepődni ezen. a logikusabb gondolkodáshoz, meg tényleg olyan munkakör kell, ahol rá vagy kényszerítve önálló hibák megoldására is akár. ez sokat fejleszt. itt si enm baj, ha valaki mondjuk hülyeséget mond, majd aki jobban tudja kijavítja. azzal is tanul az ember. nincs ebben semmi.
Yellow, még abban segíts nekem légyszíves, látom te autóvillamossági szaki vagy, hogy ez csak Bocsh műszeren működik vagy jó egy másik is, és akkor se a kiolvasónak, se az autó computerének sem lesz baja ugye? Mert nem szívesen tenném tönkre a barátom műszerét, pláne nem szeretném kifizetni 
szaki az erős, inkább úgy mondanám lelkes amatőr

az attól függ. a készüléktől függ, hogy mire képes. de ha azt mondod, hogy ez a Bosch amivel néztétek a tiéd, az látta az e39-ben a többi vezérlőt, akkor ebben is látnia kell. at leírtam mi lehetett a különbség, hogy az E39 esetében valószínű az OBD2-20PIN átalakítóban volt meg az átkötés. már ha az elméletem igaz, de akkor ha átkötöd kis dróttal, akkor jónak kell lenni.
elrontani nem tudja, mert amúgy a 8-as PIN-t nem hazsnálja más típus azt hiszem. itt meg az fog történni, hogy az autó 8-asa át lsz vezetve a gép 7-esére. tehát a 8-ason érkező adatot a 7-esen dolgozza fel. de gyanítom ez a Bosch is csak DTC kódokat tud olvasni és törölni, programozni nem valószínű lehet vele. mert arra azért minden gyártó odafigyel, hogy azokhoz csak specifikus készülék, program legyen használható. de ugye a hibakódok egységesítve vannak, ezért azokat lehet olvasni típusfüggetlenül. na persze azért számít az olvasó is, mennyire van felokosítva.
mondom én nem bántamám a csatlakozót az autóban egyenlőre. ha ez a Bosch tudta olvasni az E39-et, akkor az átkötés után ezt is tudnia kellene. ha nem megy úgy sem, akkor ha van kedvetek, akkor ki lehet bontani az OBD csatit és megnézni a vezetékeket, a csatlakozókat belül, nincs-e belül sérülés, benyomódott saru, szakadt vezeték. ha nem akarod bontani, akkor mindenképp valakit keress, akinek van MŰKÖDŐ! INPA vagy BMW Scanner kábele, progija. mert ezek hozzáférnek szinte az összes vezérlőhöz, vagy az összeshez. ha azok tudnak kiolvasni hibát, akkor a Bosch cucc nem jó a gépedhez. ezzel tudod a legbiztosabban kizárni az autó hibáját. BMW Scanner azért jó, mert aze gy kattintással az összes vezérlőbe belenéz, amit detektál. ha a BMW spec. diagok sem jó, én akkor kezdeném a bontást. nyilván neked utazni kell a BMW diagért, így lehet előbb célszerű a csatit megnézni. most próbálok úgy gondolkozni, ha a helyedben lennék, tehát se "szaktudásom" nem lenne, se BMW diagom. én akkor így csinálnám.