Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 20:21 Multikormány beszerelése utólag...

Narumon írta: Nekem egyébként egy síma 4 ágú van, nincs gombsor hely.
Hogy tudom ezt legolcsóbban multikormányra cserélni? Jó a 4 ágú is de igazábol a 3 ágú jobban tetszik.


35-40ezer körül lehet kapni 3 ágú körlégzsákos multis kormányt. bontókba is lehet keresni. meg kell a kábel hozzá, ami olyan 6ezer Ft. aki beköti és kész.
max a kormány újra kb 13-15ezerből újra lehet bőröztetni.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 19:31 Gumiabroncs

minap volt egy hatalmas biznisz, vagyis lett volna.

2014-es 195/65 R15 GoodYear UG9,

vadi új, 6500Ft/db áron. nem is lett volna messze annyira. több gumit is hirdetett hasonló kondíciókkal. telefonszám semmi, ezért írtam neki "jópofázok"-on. persze semmi válasz, 1,5 nap múlva összes hirdetés eltűnve tőle.

szerintem kamu lehetett, mert sem konkrét cím, sem telefon nem volt megadva, tehát más is csak írásban érte volna el, meg legalább visszaírt volna valamit, hogy elkelt, vagy nem tudom. nem bántam volna, ha egyszer szerencsém lett volna.

emiatt lemaradtam egy hasonló szettről, BMW lemez felnivel, amit 25-ért kínáltak kompletten. az is valami márkás gumi volt. d ekivártam az Goodyear miatt, mert az mégis csak új.

most meg amit néztem és érdemes lenne, az Vredestein Snowtrac 3,

de csak 1 pár van belőle 7,8mm-esek 2013-as gumik. 15e/pár. csak az a baj, hogy középen nincs összefűzve a gumi, és emiatt olyan instabilnak hat. na meg ez főként hógumi lenne, ami ugye nem sok van.
azt hiszem a mostani szezonban sem veszek téli gumit

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 19:13 Multikormány beszerelése utólag...

Narumon írta: Sziasztok!

Adott egy 2002-es 318i Touring N42B20 motorral. Nagy szívfájdalmam, hogy nem multikormányos.
Jól értelmezem a forumot? Ha kicserélem a kormányt akkor meg is van oldva a gond, a kocsiból alapba benne van minden ami kell? Tehát akár még tempomatom is lehet (sokat megyek pályán ezért ez jó lenne).

Ezt a kormányt néztem ki (vagy van jobb javaslat?)
http://www.ebay.de/itm/BMW-Len...SwaA5WjEvN

Hol és mennyiért szerelik ezt be nekem, hogy minden klappoljon? Esetleg szeged környékén van ilyen?

Köszönöm előre is a segítséget!

Üdv



milyen kormányod van most? 4 ágú sima?
akkor igen kell egy olyan kormány + bele légzsák, + kábelköteg a multis részhez, és be kell kötni. ennyi.
ha meg ilyen körlégzsákos kormányod van, akkor csak multigombsor és kábel kell.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 18:08 alapjárat leesik, ingadozik

Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd


én úgy tudom ez normális, és a kiegészítő fűtés miatt van, ha jól emlékszem.
viszont nem régen ugyanerre azt írták, hogy ez nem ok, mert a kieg. fűtés nem jó.
pedig korábban, nagyon sokan bólogattak, hogy bizony az övéké is ezt csinálja hidegen.


de jó... akkor induljak valamerre a problémával vagy ne? vajon:
Mivel ráz a kocsi pirosnál d-ben, ezért berendeltem bakokat hátha csak azok adták meg magukat....
De az ingadozás azért kicsit fura és zavaró. Menet közben nyilván semmi csak hidegen alapjáratnál..


éppen ezért nem érezni nagyobb fordulaton menet közben. én a múltkori eset ótáig úgy tudtam, hogy ez normális. a bal nyulványon van ez a cucc, és ha kinyitod a mocitetőt, akkor lehet is látni, hogy impulzus szerűen ránt egyet. és alapjáraton látni ezt az alapjárat ingadozást is. talán olyan 5-8 másodpercenként ránt egyet talán.

viszont múltkor azt írták, hogy ha diagra is teszed, akkor elvileg kiegészítőfűtés zárlatot fog rá hozni.

én nem tudom mit csinálj, ezért írtam le, hogy melyik két esetet láttam itt. vannak itt már nagy dízel guruk majd ők megmondják, mert őszintén már én sem tudom. de egyik simerősnek is mikor találkoztam vele, kb 3-4 éve is ilyen volt az autója, és most is, pedig sokat is jár vele, kint dolgozik, és nem panaszkodik semmire.


Nem szőrözök,,, tanulok!

Esetemben az ingadozás fél másodpercenkénti, nem 5-8 mp-s az ingadozás. Ez nem tudom eltérés-e vagy valamit rosszul értelmezek.


ez a 30sec is ismerős... hmmm... baxus nem emlékszem pontosan. várj egy picit, hátha ír valaki dízeles, nála mi a helyzet.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 18:06 computer hiba lehet???

adesz20 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Elég szégyen,hogy ennnyi ember közül egy sem tudta ezt,miközben autókkal foglalkoznak,és ebből élnek...
4-5 szerelőt írt a srác,akik nem boldogultak vele.
Mintha nem lenne internet kb
Pár perc alatt meglelhető ez az összekötösgetős vagy forrasztgatós módszer.
Látszik mennyire vágják a dolgokat. :/
Én alapból feltételezem a szerelőkről,hogy értik a dolgukat.És nem olyen lámák,hogy nem tűnik fel nekik az obd csatlakozó probléma...
Ha mégis ez volt a gond,akkor azokat az idiótákat kerülném a kérdező helyében,mert csak "mekk mesterek".

Így már értem Yellow-ot miért írta egyből ezt az összekötősdit


sajnos meló helyen (autó elektronika) i8s elég sokat kell kísérletezni. elég sok fejlesztést csináltam már gépekre, amik amúgy tök egyszerűen, csak agyalni kell, és mondjuk raktáron lévő 5$-os reléből megoldható, míg amúgy 40-60$ lett volna. ugyanaz a funkció, csak nem kell rá árajánlat, olcsóbb, és ugyanazt tudja. de lehetne sorolni.

fater OFF autójában tönkre ment a sebesség érzékelő jeladó. hála égnek kerékaggyal egyben van. én rögtön tudtam mi a baja. az Opeles progim régi így nem ismeri fel ezt a típust még. viszont az univerzális olvasó meg csak motorból olvas adatokat. fater el akarta vinni, vagyis én ajánlottam neki, hogy volt hivatalos szervízeshez vigye. nem vállalta, azt mondta vigye be oda, ahol most dolgozik az nem úgy van, ki kell mérni, melyik oldali az. mondom mit melyik oldali? az a rossz ami a sebességet méri, mert az nincs, meg van ABS hiba. elvitte és marhára nem mondták meg, csak azt, hogy ABS és seb. szenzor hiba van. mondom én ezt gép nélkül ingyen megmondtam. mondtam is neki, hogy hülye volt, hogy fizetett is érte. persze közben kiderítettem, hogy bal oldalon van, amit gondoltam. aztán emgint visszarángatták, mondom nekem nincs akna, nem tudom megnézni a csatlakozókat. leálltak mérni valamit, de már nem kommunikál a gép sem, tehát hibát sem tudnak olvasni. gyanítom, hogy ellenállásmérővel néztek Hall-elemes szenzort, aztán még jobban tönkre rakták, meg remélem már mind a 4 sz@r. szóval enniyre értenek hozzá. az átlag autószerelő bagázs, rutinfeladatokból tartja fenn magát, meg a találgatásból. talán bejön. aztán ha mégis rossz vásár van. ráfogja, hogy amúgy az is rossz volt, szóval nem felesleges a csere. ezt sokan benyelik. ebből élnek. szóval nem kell meglepődni ezen. a logikusabb gondolkodáshoz, meg tényleg olyan munkakör kell, ahol rá vagy kényszerítve önálló hibák megoldására is akár. ez sokat fejleszt. itt si enm baj, ha valaki mondjuk hülyeséget mond, majd aki jobban tudja kijavítja. azzal is tanul az ember. nincs ebben semmi.


Yellow, még abban segíts nekem légyszíves, látom te autóvillamossági szaki vagy, hogy ez csak Bocsh műszeren működik vagy jó egy másik is, és akkor se a kiolvasónak, se az autó computerének sem lesz baja ugye? Mert nem szívesen tenném tönkre a barátom műszerét, pláne nem szeretném kifizetni


szaki az erős, inkább úgy mondanám lelkes amatőr

az attól függ. a készüléktől függ, hogy mire képes. de ha azt mondod, hogy ez a Bosch amivel néztétek a tiéd, az látta az e39-ben a többi vezérlőt, akkor ebben is látnia kell. at leírtam mi lehetett a különbség, hogy az E39 esetében valószínű az OBD2-20PIN átalakítóban volt meg az átkötés. már ha az elméletem igaz, de akkor ha átkötöd kis dróttal, akkor jónak kell lenni.
elrontani nem tudja, mert amúgy a 8-as PIN-t nem hazsnálja más típus azt hiszem. itt meg az fog történni, hogy az autó 8-asa át lsz vezetve a gép 7-esére. tehát a 8-ason érkező adatot a 7-esen dolgozza fel. de gyanítom ez a Bosch is csak DTC kódokat tud olvasni és törölni, programozni nem valószínű lehet vele. mert arra azért minden gyártó odafigyel, hogy azokhoz csak specifikus készülék, program legyen használható. de ugye a hibakódok egységesítve vannak, ezért azokat lehet olvasni típusfüggetlenül. na persze azért számít az olvasó is, mennyire van felokosítva.

mondom én nem bántamám a csatlakozót az autóban egyenlőre. ha ez a Bosch tudta olvasni az E39-et, akkor az átkötés után ezt is tudnia kellene. ha nem megy úgy sem, akkor ha van kedvetek, akkor ki lehet bontani az OBD csatit és megnézni a vezetékeket, a csatlakozókat belül, nincs-e belül sérülés, benyomódott saru, szakadt vezeték. ha nem akarod bontani, akkor mindenképp valakit keress, akinek van MŰKÖDŐ! INPA vagy BMW Scanner kábele, progija. mert ezek hozzáférnek szinte az összes vezérlőhöz, vagy az összeshez. ha azok tudnak kiolvasni hibát, akkor a Bosch cucc nem jó a gépedhez. ezzel tudod a legbiztosabban kizárni az autó hibáját. BMW Scanner azért jó, mert aze gy kattintással az összes vezérlőbe belenéz, amit detektál. ha a BMW spec. diagok sem jó, én akkor kezdeném a bontást. nyilván neked utazni kell a BMW diagért, így lehet előbb célszerű a csatit megnézni. most próbálok úgy gondolkozni, ha a helyedben lennék, tehát se "szaktudásom" nem lenne, se BMW diagom. én akkor így csinálnám.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 16:21 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
Elég szégyen,hogy ennnyi ember közül egy sem tudta ezt,miközben autókkal foglalkoznak,és ebből élnek...
4-5 szerelőt írt a srác,akik nem boldogultak vele.
Mintha nem lenne internet kb
Pár perc alatt meglelhető ez az összekötösgetős vagy forrasztgatós módszer.
Látszik mennyire vágják a dolgokat. :/
Én alapból feltételezem a szerelőkről,hogy értik a dolgukat.És nem olyen lámák,hogy nem tűnik fel nekik az obd csatlakozó probléma...
Ha mégis ez volt a gond,akkor azokat az idiótákat kerülném a kérdező helyében,mert csak "mekk mesterek".

Így már értem Yellow-ot miért írta egyből ezt az összekötősdit


sajnos meló helyen (autó elektronika) i8s elég sokat kell kísérletezni. elég sok fejlesztést csináltam már gépekre, amik amúgy tök egyszerűen, csak agyalni kell, és mondjuk raktáron lévő 5$-os reléből megoldható, míg amúgy 40-60$ lett volna. ugyanaz a funkció, csak nem kell rá árajánlat, olcsóbb, és ugyanazt tudja. de lehetne sorolni.

fater OFF autójában tönkre ment a sebesség érzékelő jeladó. hála égnek kerékaggyal egyben van. én rögtön tudtam mi a baja. az Opeles progim régi így nem ismeri fel ezt a típust még. viszont az univerzális olvasó meg csak motorból olvas adatokat. fater el akarta vinni, vagyis én ajánlottam neki, hogy volt hivatalos szervízeshez vigye. nem vállalta, azt mondta vigye be oda, ahol most dolgozik az nem úgy van, ki kell mérni, melyik oldali az. mondom mit melyik oldali? az a rossz ami a sebességet méri, mert az nincs, meg van ABS hiba. elvitte és marhára nem mondták meg, csak azt, hogy ABS és seb. szenzor hiba van. mondom én ezt gép nélkül ingyen megmondtam. mondtam is neki, hogy hülye volt, hogy fizetett is érte. persze közben kiderítettem, hogy bal oldalon van, amit gondoltam. aztán emgint visszarángatták, mondom nekem nincs akna, nem tudom megnézni a csatlakozókat. leálltak mérni valamit, de már nem kommunikál a gép sem, tehát hibát sem tudnak olvasni. gyanítom, hogy ellenállásmérővel néztek Hall-elemes szenzort, aztán még jobban tönkre rakták, meg remélem már mind a 4 sz@r. szóval enniyre értenek hozzá. az átlag autószerelő bagázs, rutinfeladatokból tartja fenn magát, meg a találgatásból. talán bejön. aztán ha mégis rossz vásár van. ráfogja, hogy amúgy az is rossz volt, szóval nem felesleges a csere. ezt sokan benyelik. ebből élnek. szóval nem kell meglepődni ezen. a logikusabb gondolkodáshoz, meg tényleg olyan munkakör kell, ahol rá vagy kényszerítve önálló hibák megoldására is akár. ez sokat fejleszt. itt si enm baj, ha valaki mondjuk hülyeséget mond, majd aki jobban tudja kijavítja. azzal is tanul az ember. nincs ebben semmi.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 16:05 Egr szelep

Atesz írta: Sziasztok!

Légtömegmérő és EGR tisztítás előtt állok. Meg szeretném kérdezni, hogy légtömegmérő levétele előtt tényleg áramtalanítani kell az autót? Ugyanis a tisztítóra rá van írva, hogy "áramtalanítsa a gépjárművet".

Előre is köszi.

Valamint meg szeretném kérdezni, hogy diag kábelt hol tudok vásárolni? Valaki meg tudná mondani?


nem kell, csak ne legyen rajta gyújtás.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 16:03 Autóvásárlás

Narumon írta:
Narumon írta:

Köszönöm a segítségeteket, ezek szerint Január 3-án vonatozom Münchenbe, visszafele pár nap múlva már remélhetőleg saját E46-al jövök. (Hacsak nem látok más jobb vételt


Megtörtént a dolog. Kimentem 2.án most jöttem haza. Szétnéztem elég sok helyen.
A kereskedések 99%-a mára már török, az olcsóbb járgányok lepuszilt leharcolt verdák amit csillámos papírba csomagolnak, hogy majd a hülye úgyis elviszi. Jellemző kép, hogy oda jön velünk a török a verdához, mosolyog aztán amikor elkezdjük nézni az autót módszeresen a hibapontoknál akkor lehorgasztott orral odébb megy, pontosan látja, hogy ebből nem lesz biznisz...
Persze vannak jó autók is sokkal több pénzért, amit valószínűleg hozzánk nem hoznak be mert már nem lehetne rajta hasznot realizálni.

Én végül egy kis faluban vettem egy német házaspártól az autót, drágább lett így mint a kereskedésben, de ennek legalább volt gazdája. Nem rohadt szét, a futoműve egyben van, a belseje nem úgy néz ki mintha abban élt volna egy család 1 évig, motorikusan is szinte teljesen hibátlannak tűnik pedig van benne majd 200.000 km. (Ezt itthon már szerintem 150.000km-el árulnák.) A km teljesen hihető - érdekes módon a török kereskedésben árult fiatalabb verda 145.000km-el kiült üléssel, kopott kormánnyal, megviselt motorral áll szemben ezzel. Szinte garantált, hogy amabban egy százassal több volt csak a töröknémet sem szentember.
Summa summárum itthon vagyok, örülök, ha eladnám akkor biznisz nem lesz belőle, de ha azt nézem, hogy ennyiért milyen leharcolt verdák vannak, akkor meg jó vétel volt.

Egyetlen gondom a multikormány hiánya... mindjárt kérdezek is ezzel kapcsolatban a megfelelő forumban

Jah az autó egy 2002-es 318i Touring 1995ccm 146LE N42B20 motorral, téli-nyári continental szettel, eredeti fénnyel. Extrák nem nagyon vannak - mondhatnám nincsenek.


ezeket mondjuk itt évek óta. hogy a jó kint sem az olcsó kategória, ott is megkérik az árát. jól cselekedtél.
extrák. hát igen. a német elég racionális ember mondjuk úgy, nagy része, főleg az idősebb korosztály, csak azt rendel az autóba, ami feltétlen kell neki.
a tempomat meg nem nagy dolog, főleg ha csak multigombsor kell és kábel.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 12:59 computer hiba lehet???

adesz20 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


szerintem (csak tipp) azzal lesz gond, hogy ez ugye nem BMW spec. ketyere. és amíg más a 7-es lábon kommunikál, addig a BMW a 8-ason, vagy a 8-ast is használja.
talán azért működhetett az E39-en, mert az körcsatis, és ott a körcsatis átalakítóba volt a 17-20 összekötve. most meg ugye az OBD2 közvetlen ment a gépre és abban a 8-as nincs összekötve a 7-essel.
tehát én megpróbálnám azt, hogy ennek a Bosch OBD csatijában a 7-8-as PIN-t összezárni, mondjuk egy vékony drótot a PIN-ek tövében rátekerni, és úgy csatlakozni az autóval.

tehéát itt a 7-8 PIN tövébe tekerni vékony drótot.


Írta előbb,hogy hawerja kocsiját(e46-ost) azt tudták mókolni.Amúgy meg 2002-es a kocsija,azon meg nem körcsatis obd van.

Én tuti nem kötözgetném igy a csapokat össze...tiszta csöves megoldás.


te nagyon okos vagy, legalább értelmeznéd amit írtam...
én E39-ről beszéltem, és tudom, hogy 2002-es OBD2-es csatija van az E46-ban
és csak, hogy vágd az OBD1 az pedig ez: a jobb oldali


miért inkább szét szedsz egy drága készüléket és forrastgatsz? semmi baja nem lesz. és próbaképpen nem örökké.
de tőlem azt csinál amit akar.


Nem írtam,hogy nem megoldható,csak sufni megoldás kissé.



Este elmegyek a sráchoz és ha ráér megkérem próbáljuk ki és utána megírom, hogy mivolt. Amúgy akkor mivan ha így se sikerül?


szerintem azon elég utána rágódni.
de mondjuk egy INPA, BMW Scanner-t kellene megnézni. ha az nem kommunikál a többi cuccal, akkor van gond. addig én nem feltétlen kezdenék az autóra fogni semmit.
esetleg az autóban lévő OBD csatit kiszedni, megnézni a vezetékeket, benne a csatiban az érintkezőket, nem sérültek-e, vagy hasonlók.
az én véleményem az, hogy nem lesz egyik vezérlőddel sem baj, mert akkor az autóval különböző anomáliák lennének. szóval én közvetlen a csatitól bentebb (értsd mélyebb szinten) nem foglalkoznék. de mondom, BMW spec. kábelek, diag után nyomoznék csak tovább az autóban. én így csinálnám, lehet hülyeség, de általában én azt írom, ahogyan én csinálnám. lehet nem jó megoldás. aki tud jobbat, majd megírja.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 12:44 computer hiba lehet???

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
adesz20 írta:
Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


szerintem (csak tipp) azzal lesz gond, hogy ez ugye nem BMW spec. ketyere. és amíg más a 7-es lábon kommunikál, addig a BMW a 8-ason, vagy a 8-ast is használja.
talán azért működhetett az E39-en, mert az körcsatis, és ott a körcsatis átalakítóba volt a 17-20 összekötve. most meg ugye az OBD2 közvetlen ment a gépre és abban a 8-as nincs összekötve a 7-essel.
tehát én megpróbálnám azt, hogy ennek a Bosch OBD csatijában a 7-8-as PIN-t összezárni, mondjuk egy vékony drótot a PIN-ek tövében rátekerni, és úgy csatlakozni az autóval.

tehéát itt a 7-8 PIN tövébe tekerni vékony drótot.


Írta előbb,hogy hawerja kocsiját(e46-ost) azt tudták mókolni.Amúgy meg 2002-es a kocsija,azon meg nem körcsatis obd van.

Én tuti nem kötözgetném igy a csapokat össze...tiszta csöves megoldás.


te nagyon okos vagy, legalább értelmeznéd amit írtam...
én E39-ről beszéltem, és tudom, hogy 2002-es OBD2-es csatija van az E46-ban
és csak, hogy vágd az OBD1 az pedig ez: a jobb oldali


miért inkább szét szedsz egy drága készüléket és forrastgatsz? semmi baja nem lesz. és próbaképpen nem örökké.
de tőlem azt csinál amit akar.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 12:13 computer hiba lehet???

adesz20 írta:
Akkor is lehet gond a biztosítékkal ha a motor hibáit tudják olvasni? A kábel biztos jó mert 4 különböző helyen voltam és mindenhol ugyan addig jutottak meg a haverét azt tudta olvasni. Apósnak is bmw van csak neki e39 de azt is gond nélkül tudja olvasni mindenki.


szerintem (csak tipp) azzal lesz gond, hogy ez ugye nem BMW spec. ketyere. és amíg más a 7-es lábon kommunikál, addig a BMW a 8-ason, vagy a 8-ast is használja.
talán azért működhetett az E39-en, mert az körcsatis, és ott a körcsatis átalakítóba volt a 17-20 összekötve. most meg ugye az OBD2 közvetlen ment a gépre és abban a 8-as nincs összekötve a 7-essel.
tehát én megpróbálnám azt, hogy ennek a Bosch OBD csatijában a 7-8-as PIN-t összezárni, mondjuk egy vékony drótot a PIN-ek tövében rátekerni, és úgy csatlakozni az autóval.

tehéát itt a 7-8 PIN tövébe tekerni vékony drótot.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 11:59 Mi lehet a baj?

naarjan írta:



igen, úgy van

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 11:57 alapjárat leesik, ingadozik

Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd


én úgy tudom ez normális, és a kiegészítő fűtés miatt van, ha jól emlékszem.
viszont nem régen ugyanerre azt írták, hogy ez nem ok, mert a kieg. fűtés nem jó.
pedig korábban, nagyon sokan bólogattak, hogy bizony az övéké is ezt csinálja hidegen.


de jó... akkor induljak valamerre a problémával vagy ne? vajon:
Mivel ráz a kocsi pirosnál d-ben, ezért berendeltem bakokat hátha csak azok adták meg magukat....
De az ingadozás azért kicsit fura és zavaró. Menet közben nyilván semmi csak hidegen alapjáratnál..


éppen ezért nem érezni nagyobb fordulaton menet közben. én a múltkori eset ótáig úgy tudtam, hogy ez normális. a bal nyulványon van ez a cucc, és ha kinyitod a mocitetőt, akkor lehet is látni, hogy impulzus szerűen ránt egyet. és alapjáraton látni ezt az alapjárat ingadozást is. talán olyan 5-8 másodpercenként ránt egyet talán.

viszont múltkor azt írták, hogy ha diagra is teszed, akkor elvileg kiegészítőfűtés zárlatot fog rá hozni.

én nem tudom mit csinálj, ezért írtam le, hogy melyik két esetet láttam itt. vannak itt már nagy dízel guruk majd ők megmondják, mert őszintén már én sem tudom. de egyik simerősnek is mikor találkoztam vele, kb 3-4 éve is ilyen volt az autója, és most is, pedig sokat is jár vele, kint dolgozik, és nem panaszkodik semmire.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 11:24 alapjárat leesik, ingadozik

Methos írta: Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd


én úgy tudom ez normális, és a kiegészítő fűtés miatt van, ha jól emlékszem.
viszont nem régen ugyanerre azt írták, hogy ez nem ok, mert a kieg. fűtés nem jó.
pedig korábban, nagyon sokan bólogattak, hogy bizony az övéké is ezt csinálja hidegen.

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 11:21 computer hiba lehet???

adesz20 írta:
YELLOW írta: ha valaki úgy érzi felesleges a topicnyitás, akkor írja le oda, esetleg az illetőnek privátban linkelje el az alternatív topic-ot ahova tegye fel a kérdését. a többi majd rendezve lesz.
attól, hogy valamiről keresztbe és hosszában sem találsz semmit, attól van több olyan már létező topic, amibe ezt beleírhattad volna. diagos topic-ok, általános segítség kérős topic-ok.

ez elég laikus kérdés az látszik. mit értesz a computer alatt? mert a motornak is van computere. az általános univerzális olvasók csak azt tudják olvasni. a kérdésedből eleve nem derült ki, hogy mire is vagy kíváncsi? nincs olyan, hogy fő computer, amiből bármi kiolvasható.
az autó több vezérlőből áll (ECU, és itt az ECU alatt Electronic Control Unit-ot értek most), amiknek különböző elnevezése van. mondjuk úgy modulok, vezérlők. bár ezek lehetnek driver-ek, meghajtó áramkötök, amik szintén rendelkezhetnek külön processzorral.
mivel az univerzálisa diag nem volt jó, ahogy látom, ebből következik más dologgal lehet problémád. ezt pedig megírták, hogy BMW specifikus eszközök kellenek hozzá.
szóval a lehúzós szerelő, egy olcsóbb univerzális diaggal próbálkozik, aztán fizetsz érte, de ha nem olvast mást, csak a motort, akkor ráfogja, hogy a computered a hibás. nem ő hülye, vagy a műszere nem oda való, hanem az autó rossz. tipikus.



Kedves Yellow!!! Tőled is elnézést kérek, hogy nyitottam egy új topicot bár nem értem miért fáj ez annyira. Neked ettől kevesebb lett valami? Na mind egy, tipikus népnevelő, azt hittem ez a fórum azért van, hogy segítsük egymást nem pedig azért, hogy baszogassuk. Érdekes Bitu 79 tudott rendes választ adni anélkül, hogy kioktatott volna a fórum hogyan működéséről. Ami a diagit illeti kicsit túlkombinálod a dolgokat, én arra gondoltam, hogy amikor rádugják diagra az autót akkor ott található sok menüpont, parkradar, fékek, biztonság, motor meg még sorolhatnám, ezek közűl csak a motorba tud belemenni és megnézni, hogy van e hiba. Ha bármelyik másik menübe próbál belemenni egyből azt írja ki, hogy nem lehet csatlakozni. Ja és több helyen voltam egy haverral akinek ugyan ilyen autója van és az övét tudta olvasni. Amúgy meg minden normális helyen úgy működik, ha nem tudja kiolvasni akkor nem kér pénzt!!!


semmi kioktatás nem volt és éppen azért nem is idézettel ment a válasz, mert inkább úgy ha olvassa valaki új, akkor tanulhat belőle. tudod más megoldja ezt egyszerűen, de lehet nem elegánsan. Te mint átlag felhasználó, csak ennyit látsz, és ennyi a véleményed. de a háttérben meg nem látod a katyvaszt. pedig mintha "dezsavűm" lenne most veled kapcsolatban ez a beszélgetés. szerintem lásd meg benne a segítő szándékot. tőlem nem kell elnézést kérned.

illetve minél részletesebben teszed fel a kérdésed, írod le a dolgokat, annál kevesebb kört spórolsz meg. de ez sokakra igaz. nem kell magadra venned.