Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-01-01 18:27 Műszerfal kijelzés

rece65 írta: Hi!

Ma egy piros "lámpa" ikon gyulladt ki a műszerfalamon.
Tudja vki mi ez mert a kézikönyvében nem találok ilyet...

Megnéztem az összes első és hátsó lámpát amire sztem utal a hiba jelzés de minden izzó ás lámpa rendben van.



jó lenne ha tudnád lokalizálni, melyik oldalon jelez, elől vagy hátul jelzi?
rendszámtábla világítás? lett esetleg LED-es "izzó" berakva valahova?
ha hátra jelez, akkor nézd meg a lámpákba menő csatit, szokott olvadni, kontakt hibás lenni.

YELLOW Elküldve: 2016-01-01 13:41 Nem tudom mi a baja az autómnak

lantika írta:
üzemanyag elömelegitö


ezt sem olvastam még itt a fórumon, hogy valakinek azzal lett volna baja, nekem eszembe sem volt. bár logikus. azt mondjuk egy diag hozná hibának nem?

YELLOW Elküldve: 2016-01-01 12:01 Nem tudom mi a baja az autómnak

Langlovag írta:
YELLOW írta:
Langlovag írta: Sziasztok!

Boldog újévet kívánok mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni tőletek!

Egy E46 touring Bmw-m van, 2004-es évjárat, automata váltó, 150 Le.
Az autó a szabad ég alatt áll ( sajnos ). AZ akkumulátor új ( Bosch S5 ). Azh izzítógyertyák rendben vannak. Üzemanyagot vagy Shell, OMV vagy Avia kúton tankolok.

A probléma a következő. Amint a hőmérséklet lemegy kb. -5 fok alá csak nagyon nehezen akar beindulni az autó. Most, hogy este akár -10 fok is van egyáltalán nem is indul be. Forgat, néha mint ha be is indulna de mégsem sikerül. AZtán ha a levegő hőmérséklete kicsit emelkedik és a motor be is indul már nincs gond a nap további részében.

Esetleg valakinek volt hasonló problémája? Mi lehet a probléma? Merre induljak el a hiba megoldása érdekében?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv:
Répás Zoli


biztos jók az izzítógyertyák? izzító relé?
esetleg próbáld ki, hogy ráadod a gyújtást izzítasz. leveszed. majd újra ráadod. ezt megcsinálod 3x. hogy indul-e. de ha tutti jók az izzítógyertyák, akkor a reléjét kellene megnézni.


Köszönöm a válaszodat. A többszöri izzítást már próbáltam sajnos sikertelenül. Mivel én magam nem értek az auószereléshez ezért majd megkérek egy hozzáértő ismerőst, hogy újra nézzen rá gyertyákra illetve nézze meg a relét is.

Nekem még említettek olyat is, hogy esetleg a nagynyomású rendszerrel lehet a baj. Lehetséges hogy ez is okozhat olyan problémát amit fent leírtam?

Köszönöm!


az üzemanyag rendszerrel ha gond lenne, akkor melegebb időben is gond lenne.
egyébként téli tipikus hiba, ami miatt a legtöbben írnak, az vagy akkumulátor hiba, vagy izzítás hiba szokott lenni. ezek ilyen évszak függő hibák, mondhatni most van szezonja. nem állítom, hogy 100%-ra izzítással van problémád, de az esetek nagyobb százalékában, vagy akksi, vagy izzítás körben lévő gond van. sok dízel 5 fokig, de lehet lentebb is, még nem is izzít, ezért nem veszi észre az ember, csak mikor bejönnek a mínuszok.

YELLOW Elküldve: 2016-01-01 10:23 Nem tudom mi a baja az autómnak

Langlovag írta: Sziasztok!

Boldog újévet kívánok mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni tőletek!

Egy E46 touring Bmw-m van, 2004-es évjárat, automata váltó, 150 Le.
Az autó a szabad ég alatt áll ( sajnos ). AZ akkumulátor új ( Bosch S5 ). Azh izzítógyertyák rendben vannak. Üzemanyagot vagy Shell, OMV vagy Avia kúton tankolok.

A probléma a következő. Amint a hőmérséklet lemegy kb. -5 fok alá csak nagyon nehezen akar beindulni az autó. Most, hogy este akár -10 fok is van egyáltalán nem is indul be. Forgat, néha mint ha be is indulna de mégsem sikerül. AZtán ha a levegő hőmérséklete kicsit emelkedik és a motor be is indul már nincs gond a nap további részében.

Esetleg valakinek volt hasonló problémája? Mi lehet a probléma? Merre induljak el a hiba megoldása érdekében?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv:
Répás Zoli


biztos jók az izzítógyertyák? izzító relé?
esetleg próbáld ki, hogy ráadod a gyújtást izzítasz. leveszed. majd újra ráadod. ezt megcsinálod 3x. hogy indul-e. de ha tutti jók az izzítógyertyák, akkor a reléjét kellene megnézni.

YELLOW Elküldve: 2016-01-01 00:56 Társalgó

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 16:21 Társalgó

ilyenkor mindig eszembe jut, hogy olyan jó lenne, csak úgy vezetni a semmibe. céltalanul.
mivel soha nem iszom alkoholt, és amúgy nem is érdekel különösebben az év végi hajcihő, így mindig elgondolom, hogy egy tank üzemanyagból megyek, valamerre, nem tudom minek, nem tudom hova, csak megyek és vezetek. egyszer megvalósítom. (amúgy józan vagyok)

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 14:42 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Gabor32 írta:
Bitu79 írta:
Gabor32 írta: Sziasztok!

A kérdésem az lenne hogy 2000-es évjáratú 320d-n hogyan lehet olajcsere periódust nullázni? OBD2-es csati van az utastérben a pedáloknál. Műszerfal reset nem működik, a teszteket megcsinálja, viszont hosszan nyomva tartva a gombot csak visszalép. Ha szoftveresen lehet csak , milyet vegyek hozzá ami tuti hogy jó lesz?


Pl. Bmw scannerrel lehet nullázni simán.

De szerintem nem jól próbálod.

https://www.youtube.com/watch?v=fJQ3xhv9TQA

https://www.youtube.com/watch?v=d999raJ1maU

Mennie kell,csak nézd meg a vidiket.





Már az összes videót megnéztem Ha gyújtás nélkül hosszan nyomom a gombot akkor bejön a kijelző, viszont egy idő után le is kapcsol,nem jön be a teszt sem. Ha nyomom a gombot , és ráadom a gyújtást akkor bejön a teszt , és ennyi. A reset sehogy nem akar összejönni. Bmw scanner? Ez hogyan működik? Plc programozással foglalkozom , nem vagyok teljesen analfabéta De ezekről semmit nem tudok...


pedig nem jól csinálod.
benyomod a bal oldali pöcköt, majd ráadod a gyújtást. de közben nyomva kell tartani a pöcköt. akkor lép be a service menübe. ha belépett el lehet engedni a pöcköt. ha ezután röviden nyomod meg, akkor azt tudod kiválasztani, hogy az időszakos, vagy a km-es szervízt akarod-e nullázni. ha meg van melyiket, akkor hosszan kell megnyomni a pöcköt, kb. 2-3sec-ig. elkezd villogni a RESET felirat azt hiszem. akkor megint rányomsz. vagy hosszan, vagy röviden, már nem tudom. ha kiírja, hogy END, akkor megcsinálta.

szerk.: amúgy nekem sem sikerül sosem elsőre diaggal egyszerűbb, csak én azért lusta vagyok elővenni. laptop-nak kell áramforrás, mire odakészítem, addigra nyomkorászással is kész vagyok simán.

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 14:06 Kardántengely és társai

OFF-ba ne menjünk át

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 13:50 Kardántengely és társai

Bitu79 írta:
ÁÁÁ Beugrottak a csappantyúim. De még jó,hogy Pitykoo-nak is úgy műkxik,mint nekem(nyitva maradnak),így már carok rája.Megspórolt nekem sok-sok lóvét.


reménykedtem titkon, hogy bejgli mérgezést kaptál, de nem jött össze
és, honnan tudod, hogy az övé jó? hát látod, hogy minden baja van az autónak... még a kerék is forog rajta, meg a kormányt is lehet tekerni... jól nézünk már ki

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 12:51 Kardántengely és társai

Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Erre gondoltam!
Ez mennyire egészséges?!

https://www.youtube.com/watch?v=KbNfQlq-hk4


ha a 100ezret futott autó is csinálja, meg a 300ezret futott is, akkor két dolog lehet.
1. az már pedig olyan
2. a 100ezret futottban nem annyi van
márpedig az 1. válasz a helyes.
én megnézettem a Hardy-t, és nekem is mozdult, mondjuk úgy kottyant, de a szakember nem mondta, hogy bármi mással gond lenne. sőt a Hardy is jó volt. de hát 100ezret futott autónál milyen legyen? max ha elöregedik.

az a fő baj, hogy BMW. de ugyanez lenne Merci esetén is. régen még rosszabb volt,d e most is. túl sok mindenre figyeltek, minden neszre, rántásra. nem kell. vagyis nem feltétlen. nem azok a korosztály vagyunk már, akik éppen meg tudtak venni egy BMW-t, aztán aggódni kellene, hogy mi baja lehet, és nem lesz rá pénz.
néha nekem is megingik az alapjárat hidegen., de amúgy semmi egyéb baja nincs az autónak, mit foglalkozzak vele? cseréltessek minden nyavaját, mert néha 50 fordulatot megingadozik hidegen?

ha zavar vidd el egy szakihoz, nézze át, úgyis megint ha még sem szaki cseréltetni fogja a többit, amit kicseréltél, vagy a diffit. ugyanolyan lesz. aztán feleslegesen költöttél rá. szerintem.


Jól mondod komám.Szerintem se költsön rá feleslegesen többet.




A szakikból, már elegem van, sajna eddig nem sikerült jó tapasztalatot szereznem, ezért próbálom én kinyomozni, megoldani amit lehet...
Én sajna minden kocsimnál ilyen voltam, hogy szeretem rendben tudni és minden eltérő zörejt, hangot egyből észreveszek és onnan beindul a találgatás...


értelek, megértelek, átérzem az érzéseid. nem kell bemutatni.
de ettől csak megőrülsz.
ha megemeled az autó farát (figyelj most még jobban pánikba taszítalak ), és az egyik kerelket elkezded forgatni, ott is lesz holtjáték. de megsúgom első kerekes autónál is olyan. nyilván vannak mértékek, amitől ha jobban klattyan, kottyan, az gáz, de olyan nem lesz, hogy ne legyen.

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 12:38 Kardántengely és társai

Pitykoo írta: Hali!
Erre gondoltam!
Ez mennyire egészséges?!

https://www.youtube.com/watch?v=KbNfQlq-hk4


ha a 100ezret futott autó is csinálja, meg a 300ezret futott is, akkor két dolog lehet.
1. az már pedig olyan
2. a 100ezret futottban nem annyi van
márpedig az 1. válasz a helyes.
én megnézettem a Hardy-t, és nekem is mozdult, mondjuk úgy kottyant, de a szakember nem mondta, hogy bármi mással gond lenne. sőt a Hardy is jó volt. de hát 100ezret futott autónál milyen legyen? max ha elöregedik.

az a fő baj, hogy BMW. de ugyanez lenne Merci esetén is. régen még rosszabb volt,d e most is. túl sok mindenre figyeltek, minden neszre, rántásra. nem kell. vagyis nem feltétlen. nem azok a korosztály vagyunk már, akik éppen meg tudtak venni egy BMW-t, aztán aggódni kellene, hogy mi baja lehet, és nem lesz rá pénz.
néha nekem is megingik az alapjárat hidegen., de amúgy semmi egyéb baja nincs az autónak, mit foglalkozzak vele? cseréltessek minden nyavaját, mert néha 50 fordulatot megingadozik hidegen?

ha zavar vidd el egy szakihoz, nézze át, úgyis megint ha még sem szaki cseréltetni fogja a többit, amit kicseréltél, vagy a diffit. ugyanolyan lesz. aztán feleslegesen költöttél rá. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 11:17 Ékszíj tárcsa

lela írta: Üdv!

Most szeretnék komplett ékszíjtárcsa szettet rendelni. És lenne egy két kérdésem:
innen az 1-es komplett szettet rendelném meg amiben minden benne van kivéve a feszítő (rugó) a görgők azok persze benne vannak. Érdemes ezt az ábrán szereplő 3ast is kicserélni? Ha cserélem milyen márkát válasszak? Melyik a gyári beszállító? Ezen az oldalon ugye dupla annyi a gyári és a nem gyári(nem tudom milyen gyártó) terméke. A szíjárcsa az tudom hogy corteco, a szíj az contitech.

Köszönöm előre is a segítséget!


feszítőgörgők: INA

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 10:13 Kormányszervó hiba

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Ha rendesen műkxik a kormány,akkor is érdemes kicserélni a szervó olajat?
Gondolom annyira nem lényeg itt,ha minden okés vele.Ugye ez is "élettartam" feltöltésű?Nekem még az eredeti van benne.



nekem 4 év vagy 40-60ezer km rémlik cserére. főleg ha sokat van tekergetve, pl városi használat. én a km-rel foglalkozok ebben az esetben, nem az évvel.
én cseréltem, mert nehéznek tűnt, aztán megtudtam, ez ilyen. tszem hozzá a dízeleknek sokkal könnyebb a tekerése. az sem annyira mint más autókban, de a benyástól könnyebb.


Nekem könnyű tekerni.Érdekes mondjuk.Néztem több e46-ost(dieselt és benyásat is).Mindegyiknek sokkal nehezebb volt.Sokan mondták is,hogy az enyémet milyen könnyű forgatni Pedig még az eredeti olaja.Na mondjuk lehet egyszer kicseréltetem az olajat,nem egy nagy dolog mondjuk.Köszi Yellow koma.
Dolgoztam olyan helyen,ahol sok autót kellett vezetnem.Azokbban álltalában eektromos szervó volt.Annál kicsit nehezebb persze.


jó a téli 195-ös gumival nekem is könnyebb tekerni, mint a 225-össel.

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 10:06 Kormányszervó hiba

Bitu79 írta: Ha rendesen műkxik a kormány,akkor is érdemes kicserélni a szervó olajat?
Gondolom annyira nem lényeg itt,ha minden okés vele.Ugye ez is "élettartam" feltöltésű?Nekem még az eredeti van benne.



nekem 4 év vagy 40-60ezer km rémlik cserére. főleg ha sokat van tekergetve, pl városi használat. én a km-rel foglalkozok ebben az esetben, nem az évvel.
én cseréltem, mert nehéznek tűnt, aztán megtudtam, ez ilyen. tszem hozzá a dízeleknek sokkal könnyebb a tekerése. az sem annyira mint más autókban, de a benyástól könnyebb.

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 10:02 Fórum KERESŐ használata

YELLOW írta: A kereső jobb, fent található!

ez a kis írás téma (topic) keresés, cikk keresés, hozzászólás keresés, stb. esetén is érvényes

ha ezt írod be hozzászólás keresésnél, hogy: hűtő légtelenítés, akkor a "Kapcsolat"-nál, ha:
- VAGY van állítva, akkor úgy keres a hozzászólásban, hogy hűtő-re és légtelenítés-re, ha az egyiket megtalálja, ki fogja dobni.
- ÉS kapcsolat esetén csak azokat dobja ki, amiben mindkettő szó szerepel.
- Pontos kifejezés kapcsolat esetén pedig úgy, ha egymás után pontosan úgy szerepelnek a szavak, úgy leírva, ahogy az a kereső mezőben is szerepel.

annyi a bibi, hogy az idézetekben is keres. tehát ha van egy idézet piramis, és valamelyikben is szerepel a kifejezés, akkor mindet feldobja, amiben benne van. (ha valaki kérdezte, de jött rá 20 válasz, idézve piramisokban, amikben nem is szerepel az a szó, de a legelső idézetben benne van, akkor 20x fogja feldobni, holott csak az első, kérdező kommentjében szerepel)

illetve ha rákattintasz arra a topic-ra amiben íródott, akkor nem oda ugrik, hanem a topic elejére.

Akinek kiegészítő segítsége van ebben a témában, írja le nyugodtan, vagy ha kérdése van, akkor tegye fel.



annyival egészíteném még ki, csak már este nem akartam visszakapcsolni a gépet

főként topic keresésnél érdemes próbálni,
mondjuk Hűtővíz érdekel, akkor így is keress rá:
- hütöviz, hutoviz, és stb. helyesírási anomáliák beiktatása. bár elvileg nem tesz különbséget ékezetes betük között, valójában úgy veszem észre mégis.
vagy pl. Karter-t keresed, akkor a Kartel-re is keresni kell.
sőt vannak olyan fórum témák, amikben különleges ékezetek vannak pl az ű betű esetén. viszont témáknál, ha azt írod be, hogy hűt és erre keresel, akkor be dobja a hűtővíz-et is, vagy egyébb ősszetett szavakat, amikben a hűt szó benne van, kivéve pontos kifejezés keresés esetén.