Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 09:55 Olajcsere

Tom22 írta:
szotakdavid írta:
Tom22 írta: Sziasztok! E91 LCI 320d 184le 2011/03 milyen olajat;0w40 vagy 5w30 ?


5w 30


Köszi,én ezt gondoltam,de mindenhol a 0w40 hozza a katalógus,meg előző szervizén is 0w40 raktak bele..ezért nem voltam biztos benne...


szerintem meg ha nem eszi az olajat, és mivel tél van, 0w-30, 0w-40 mehet bele.

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 09:54 Diesel DDE lámpácska

Anett525 írta: Sziasztok! Ma este probaltam beinditani az automat es nem indult, eloszor azt hittem,hogy az aksi, de aztan lattam hogy ez a dde villan ki egy sarga spirallal! Mi lehet a problema?
Valaszaitokat elore is koszonom!


talán izzítás? vagy izzítógyertya, vagy izzító relé lehet gond. most, hogy hidegebb van, nem tud izzítani, és kéne neki.

YELLOW Elküldve: 2015-12-31 09:52 Kormányszervó hiba

jamborj írta:
Ha veszek bele olajat és még mindig semmi változás, akkor csak szivattyú lehet? vagy más gond is szóba jöhet?


általában igen. ha már hangja van, akkor valószínű meg is ég a cucc. de próba szerencse. off autónál olajtöltet megoldotta.
érdemes leszívni a tartályból legalább az egészet, aztán feltölteni max jelzésig. átforgatni párszor végállások között a kormányt. leállítani, majd újra szintet nézni.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 22:37 Fórum KERESŐ használata

hil írta:
YELLOW írta: A kereső jobb, fent található!

ez a kis írás téma (topic) keresés, cikk keresés, hozzászólás keresés, stb. esetén is érvényes

ha ezt írod be hozzászólás keresésnél, hogy: hűtő légtelenítés, akkor a "Kapcsolat"-nál, ha:
- VAGY van állítva, akkor úgy keres a hozzászólásban, hogy hűtő-re és légtelenítés-re, ha az egyiket megtalálja, ki fogja dobni.
- ÉS kapcsolat esetén csak azokat dobja ki, amiben mindkettő szó szerepel.
- Pontos kifejezés kapcsolat esetén pedig úgy, ha egymás után pontosan úgy szerepelnek a szavak, úgy leírva, ahogy az a kereső mezőben is szerepel.

annyi a bibi, hogy az idézetekben is keres. tehát ha van egy idézet piramis, és valamelyikben is szerepel a kifejezés, akkor mindet feldobja, amiben benne van. (ha valaki kérdezte, de jött rá 20 válasz, idézve piramisokban, amikben nem is szerepel az a szó, de a legelső idézetben benne van, akkor 20x fogja feldobni, holott csak az első, kérdező kommentjében szerepel)

illetve ha rákattintasz arra a topic-ra amiben íródott, akkor nem oda ugrik, hanem a topic elejére.

Akinek kiegészítő segítsége van ebben a témában, írja le nyugodtan, vagy ha kérdése van, akkor tegye fel.


Itt a bibi, meg a piramisok



elvileg nem gáz. csak feldob felesleges kommenteket is. illetve olykor úgy érkezik válasz, hogy önálló kommentben, és ha az nem tartalmazza azokat a szavakat, de amúgy értékes komment lenne, az így kiesik.
ezért érdemes mindig a kérdésre válaszolni, de kerülni a piramisokat. sajnos ez a fórum hibája. jeleztem már régen is, hogy a többszintű idézés nem jó, főleg a kereső miatt és az átláthatóság miatt. tény, hogy van előnye is. de a fórum motor nem rajtam múlik.

lehetne ezt ész-szerűen használni, de akinek nincs rutinja a fórumokban, illetve valami hiba miatt kerül ide, nem fogja ezt figyelni, sőt valószínű szabályzatot sem olvas a 99%. topic nyitásnál sem foglalkoznak a téma megadásával, legalább helyesen lenne leírva. ezzel kapcsolatban is jeleztem, hogy nyitásnál a rendszer keressen rá a már meglévő témák között, aztán ha van hasonló vagy megegyező, azt dobja fel. ha ezután is megnyitja, majd nem kell csodálkozni ha törölve lesz.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 22:17 Fórum KERESŐ használata

A kereső jobb, fent található!

ez a kis írás téma (topic) keresés, cikk keresés, hozzászólás keresés, stb. esetén is érvényes

ha ezt írod be hozzászólás keresésnél, hogy: hűtő légtelenítés, akkor a "Kapcsolat"-nál, ha:
- VAGY van állítva, akkor úgy keres a hozzászólásban, hogy hűtő-re és légtelenítés-re, ha az egyiket megtalálja, ki fogja dobni.
- ÉS kapcsolat esetén csak azokat dobja ki, amiben mindkettő szó szerepel.
- Pontos kifejezés kapcsolat esetén pedig úgy, ha egymás után pontosan úgy szerepelnek a szavak, úgy leírva, ahogy az a kereső mezőben is szerepel.

annyi a bibi, hogy az idézetekben is keres. tehát ha van egy idézet piramis, és valamelyikben is szerepel a kifejezés, akkor mindet feldobja, amiben benne van. (ha valaki kérdezte, de jött rá 20 válasz, idézve piramisokban, amikben nem is szerepel az a szó, de a legelső idézetben benne van, akkor 20x fogja feldobni, holott csak az első, kérdező kommentjében szerepel)

illetve ha rákattintasz arra a topic-ra amiben íródott, akkor nem oda ugrik, hanem a topic elejére.

Akinek kiegészítő segítsége van ebben a témában, írja le nyugodtan, vagy ha kérdése van, akkor tegye fel.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 22:00 Egr szelep

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
Tano írta:
kzste írta: Rálátok felülről, vagy inkább aknából próbálkozzak?


Fentről rálátni, főleg ha leveszed a légszűrőre menő műanyagot.


Rendben, köszönöm! Ha esetleg az nem működne, akkor mi a teendő?


meg kell nézni, hogy nem ereszt-e valamelyik cső, ami a vákuum cső. mármint a rudazatot vákuummal van mozgatva. amihez a rudazat meg, nem a turbo oldali, hanem a szabályzó oldali, szóval az arra menő csőre gondolok. vagy mechanikus szorulás van. szerintem ha jó kézzel is meg lehet mozgatni. ha enm, akkor nem mozdul meg. persze nem járó motornál.


Értem mire gondolsz. Köszi a tippet! Ha a geoállítással van gond, akkor az javítható, vagy cserés az egész turbo miatta?


szerintem a kox-tól szorul az meg, tehát lehet elég tisztítani, már ha lehet. vagy közben nem elsz nagyobb baja. meg lehet a "szakembőr" úgy is azt mondja, hogy turbo csere, mert ez is meg az is a baja.
ha rosszul mondtam majd kijavítanak.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 21:58 Eltűnik a hűtővíz!

hil írta:
Sziasztok!
Tudom, béna vagyok, de ez a kereső dolog nem igazán jól működik: keresőbe képes vagyok beírni azt, hogy mit keresek aztán ami feljön, azon már képtelenség számomra az eligazodás, mert bármelyik eredményt is nézem, azon semmi hasznosra nem tudok találni. Direkt gyakoroltam ezt a keresést (saját írásomra is rákerestem), de eredmény nem született, de az előzmények alapján már én sem merek kérdezni. Egy új ftársat nagyon el lehet ezzel kergetni.
Bocsánat őszinte megnyilvánulásomért de ez a tapasztalatom
bye és BUÉK: hil


ha ezt írod be hozzászólás keresésnél, hogy: hűtő légtelenítés, akkor a "Kapcsolat"-nál, ha
- VAGY van állítva, akkor úgy keres a hozzászólásban, hogy hűtő-re és légtelenítés-re, ha az egyiket megtalálja, ki fogja dobni.
- ÉS kapcsolat esetén csak azokat dobja ki, amiben mindkettő szó szerepel.
- Pontos kifejezés kapcsolat esetén pedig úgy, ha egymás után pontosan úgy szerepelnek a szavak, úgy leírva, ahogy az a kereső mezőben is szerepel.
annyi a bibi, hogy az idézetekben is keres. tehát ha van egy idézet piramis, és valamelyikben is szerepel a kifejezés, akkor mindet feldobja, amiben benne van. (ha valaki kérdezte, de jött rá 20 válasz, idézve piramisokban, amikben nem is szerepel az a szó, de a legelső idézetben benne van, akkor 20x fogja feldobni, holott csak az első, kérdező kommentjében szerepel)
illetve ha rákattintasz arra a topic-ra amiben íródott, akkor nem oda ugrik, hanem a topic elejére.

nem elüldözés itt a cél, de vannak időpontok, amikor az ember nem úgy ér rá, nincs energiája. persze pont ilyenkor nincs jelen a buzgó "kereső mester", amikor kellene.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 21:43 Egr szelep

kzste írta:
Tano írta:
kzste írta: Rálátok felülről, vagy inkább aknából próbálkozzak?


Fentről rálátni, főleg ha leveszed a légszűrőre menő műanyagot.


Rendben, köszönöm! Ha esetleg az nem működne, akkor mi a teendő?


meg kell nézni, hogy nem ereszt-e valamelyik cső, ami a vákuum cső. mármint a rudazatot vákuummal van mozgatva. amihez a rudazat meg, nem a turbo oldali, hanem a szabályzó oldali, szóval az arra menő csőre gondolok. vagy mechanikus szorulás van. szerintem ha jó kézzel is meg lehet mozgatni. ha enm, akkor nem mozdul meg. persze nem járó motornál.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 21:29 Eltűnik a hűtővíz!

Tano írta:
adesz20 írta: Bocsánat "Tano" azt hittem hogy ez egy olyan oldal ahol segítenek egymásnak az emberek az olyan bal.aszoknak mint én aki egész nap azt keresi, hogy kell légteleníteni a rendszert.
Amúgy köszönöm szépen a linket, de azon mindent megtaláltam csak a légtelenítést nem
Szép estét


Ez egy olyan oldal jól írod, de ezek a dolgok már mind le lettek írva, és kicsit fárasztó mindig ugyanazt leírni sokadszor, ahogy Yellow is említette.
Egyébként OTT van az általam linkelt oldalon a válasz, csak egy kicsit értelmezni kell az oldalt. Kiválasztod a típusod, a bal oldali menüben elnavigálsz, majd a fenti részen lapozol. Ez a gyári leírás.


ohh wazze a lapozást nem is láttam már azt hittem fizetős oldal

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 21:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziaszto srácok! Egy kérdésem lenne.
Xp, vagy win7 alatt fut jobban az inpa? Vagy más diag progi?
Köszönöm!


szerintem:
XP, de ha tudsz csinálni win7-re virtuális XP-s gépet, úgy is megoldható.


32 bites Win7-en gond nélkül működnek.


csak kapcsolja ki az automatikus frissítést nehogy a kábelhez leszedjen valami nem odavaló driver-t, aztán kinyírja. sosem lehet tudni.


Áhh. Az a baj, hogy nagyon messze érzem magam akár XP, akár 7-es telepítéstől. Van pár INPA-m, de van azokban olyan sok mappa, meg minden, hogy fogalmam sincs mit kell itt telepíteni. Ezt szerintem csinálni fogom egész januárban és akkor sem lesz tuti, hogy jól csináltam.
Az internettel nem hiszem hogy gond lesz, mert ez a program egy régi lecserélt gépen fog menni. Nem fogom használni netezésre.


úgy értettem a win7 se akarjon saját bázisából telepíteni semmit. tehát ne magától rakja fel. érted mint sok mindent, bedugod, aztán leáll magának telepíteni. azt a driver-t kell feltenni, amit adtak hozzá.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 20:33 Eltűnik a hűtővíz!

adesz20 írta:
Tano írta:
adesz20 írta: Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni a légtelenítésben?
Leszeretném cserélni a hűtővizet csak nem vagyok biztos a légtelenítés folyamatába.
E46 320d 2002-es.
Előre is köszönöm a segítséget.


Néha használd a keresőt is...
Egyébként ITT megtalálod.


Bocsánat "Tano" azt hittem hogy ez egy olyan oldal ahol segítenek egymásnak az emberek az olyan bal.aszoknak mint én aki egész nap azt keresi, hogy kell légteleníteni a rendszert.
Amúgy köszönöm szépen a linket, de azon mindent megtaláltam csak a légtelenítést nem
Szép estét


én sem igazán értem ezt az oldalt. de pl. már én is többször, több módszert leírtam itt a fórumon, de mások is. (egy idő után unalmas újra és újra ugyanazt leírni)
de reménykedjünk "kereső mester" nem kapott bejgli mérgezést, mindent megold majd, bármit megtalál.
de amúgy itt beírod, hogy légtelenítés a keresőbe, aztán hozzászólásokra szűrsz, és pontos kifejezést állítasz be. aztán olvasgatsz.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 20:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziaszto srácok! Egy kérdésem lenne.
Xp, vagy win7 alatt fut jobban az inpa? Vagy más diag progi?
Köszönöm!


szerintem:
XP, de ha tudsz csinálni win7-re virtuális XP-s gépet, úgy is megoldható.


32 bites Win7-en gond nélkül működnek.


csak kapcsolja ki az automatikus frissítést nehogy a kábelhez leszedjen valami nem odavaló driver-t, aztán kinyírja. sosem lehet tudni.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 17:34 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Csabika136 írta: Sziaszto srácok! Egy kérdésem lenne.
Xp, vagy win7 alatt fut jobban az inpa? Vagy más diag progi?
Köszönöm!


szerintem:
XP, de ha tudsz csinálni win7-re virtuális XP-s gépet, úgy is megoldható.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 15:17 BMW318i E46

tusi_ írta: http://www.vezess.hu/magazin/a...#szavaztam

Erdekes cikk, ezt tapasztalom en is


így már teljesen OFF. van üzemanyag minősítéses átveréses topic. legközelebb oda.

YELLOW Elküldve: 2015-12-30 12:55 BMW318i E46

tusi_ írta:
YELLOW írta:
sutius írta:
hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil

Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik és azzal összehasonlitani, ugy könnyebb véleményt formálni


mi hil-el inkább e-mail-ezni szoktunk, kb hasonlót írtam ott neki pár hete, csak jóval bővebben. én simán 50-eztem 5ödikben, de rájöttem, hogy -esben is ugyanúgy fogyaszt, viszont mégis jobban pörög egy picit, kevésbbé terhelődik a főtengely. illetve mégis csak rugalmasabb ha kell. most már csak akkor hagyom 5-ben ha pl egy településen megyek át és nem kell kb megállnom sehol kereszteződés miatt, akkor szépen 90-ről lelassulok 50-re, majd onnan gyorsulok óvatosban. feleslegesen váltogatni sem jó.
igen valóban az év motorja lett a N42B18. viszont a B20-al pont az a baj, mint az N45-ös szériával. mert ugyanaz minden, csak nagyobbra van fúrva, így bizonyos helyen ugye elvesz a falvastagságból. én továbbra is azt tudom mondani, hogy a B20-asokkal több baj van, mint a B18-al.
a legnagyobb előnye ennek a motornak szerintem, mint írtam sokszor és hil-nek is, hogy ha kell lehet nagyon spórolósan járni, de tud is menni. teljesen elégnek érzem. mivel autó és BMW b.zi vagyok, egyértelmű, hogy én is szívesebben vezetnék nagyobb vasat, de ez kielégít teljesen egyenlőre.
csipsz tuningot meg hagyjuk meg a dízeleseknek. azoknál van nagyobb értelme. egy szívó motornál nem sok értelme van, főleg önmagában.
én még azt tudom tanácsolni, hogy egy kis OMV MaxxMotion 95-öt tankolni érdemes lehet. én tényleg nem placebo miatt mondom, de marhára érezni, hogy mi plusz van még a motorban. ha valahol lehetne ingyen méretni, én beméretném normál és emilyen anyaggal.

még valami eszembe jutott. gázreakció. nem lesz oylan, mint egy bowdenes. az direkt vezérlés. ez pedig elektromos gáz, szabályozott vezérlés.
viszont ha kikapcsolod full-ra a DSC-t, meg fogsz lepődni. poersze száraz úton nézd, de sokkal jobban gyorsul, és jobb a gázreakció. M43 meg nem így működik, meg abban ASC van. ASC = Analóg, DSC = Digitális. tudom, hogy nem azt jelenti!!! épp ez a hátránya, túl sok jelet kap, túl sok mindenbe szól bele, ezek mind, mind időbe kerülnek, még ha ezred másodpercekről is van szó, de több ezredről, amik összeadódnak, de akkor is ennyit számít. nyilván a technika E46 óta sokat fejlődött, pl egy off sport autóban, olyan gyors a váltás és minden, amit pont nem lehetne már máshogy megoldani. de ugye ehhez gyorsabb, drágább technika is kell.


En kiprobaltam az osszes premium benyat itt Nemetorszagban, ahol mondanom sem kell, sokkal jobb minosegu a benzin, mint Mo-n. A 95 Super E10 itt jobb, mint otthon a Vpower szutyok. De az itteni ARAL 102, meg Vmotion is rosszabb, nem hiaba, hisz kisebb a futorteke. En most ethanollal keverem a benyat olyan 25-30% ban es jobba a nyomatek alul es szebben fut a motor.
Ezeket a premiumokat el lehet felejteni szvsz, csak nagyon feltuningolt, turbos motorokat etetnek vele, de azt is csak akkor, ha nyaron, vollgazon mesz az autopalyan. Akkor talan konnyeben menne el a kopogas iranyaba a motor. Ezenkiul nem vszinu.

Szerk: bocsi, Te a 95 Vmotiont irtad, nem a 100-t. Probaltam azt is egyszer Mo-n, nem voltam elajulva tole. Akkor mar inkabb a Shell 95 Nitro, az jobban bejott. En mindig megtankolok a Magyar hatar elott meg kannaba is, hogy otthon ne keljen tankolnom, vagy csak annyit, hogy aterjek vele a labancokhoz


már leírtam. mióta Nitro vana Shell-nél egy rakás f0s. korábban a 100-as V-Power Racing-gel semmi bajom nem volt, éreztem, amit kellett. de akkor is csak ettől a 95 V-Power egy rakás kaka volt akkor is, csak drágább. a sima 95 jobb volt, mint az. ha minden igaz, már nincs is 100-as, hanem az is 98-as lett, mármint a csúcs benya a Shell-nél.
100-as OMV MaxxMotion-t még nem tankoltam, lehet egyszer majd kipróbálom, de a 95 MaxxMotion nekem a kedvenc lett. nem kizárt, hogy fogok negatívan is csalódni, de edidg csak olyat tankoltam belőle, aminél van hatása, mind fogyasztásban, és ha kell akkor érezni a motor valós erejét. ez nem placebo. (hogy más miért nem tapasztal olyat, azt nem tudom, de nem is érdekel)
egyébként furcsa, hogy pont ellentétesen tapasztalunk dolgokat, neked a Shell, nekem meg az OMV.
viszont az E85-ös inkább hanyagold szerintem. én is agyaltam ezen, szűrőcsere előtt, vagy 30 literhez tankoltam 10 liter E85-öt, már pontosan nem emlékszem, de nem tűnt fel semmi. viszont ahogy olvastam, tud roncsolni az anyag. így is van az üzemanyagban kb 4% vagy nem is tudom mennyi, nem kérek többet belőle. tudom külföldön még több van benne.
én tényleg nem értem, lehet velem van baj (nem tudom), de nekem az N42B18 totál elég. sosem éreztem, hogy kevés lenne, lehet vele nagyon spórolósan járni. én a lassan 9év alatt sosem éreztem azt, hogy erősebb motor kellene, még ha valóban élvezném a nagyobb motort. ha havi 3ezer km-t autópályáznák, akkor kellene egy nagyobb motor, meg inkább oda már dízel, de ez is tud menni pályán szépen. magyarországra a mostani viszonyokra tekintettel 2 literestől nagyobb motor felesleges, ha ép ész érveket keresel.